Fórum >> Típusok >> 159

VKG231!!! (156+75)2020-12-04 12:09:58 // 123428
Az a baj, hogy a mélygarázsban nincs aljzat, ezért az akkut csak lakásban tudom tölteni, de mivel egy 35 éves olasz autóról van szó, leveszem a sarut (azaz oldom a gyorcsatival), ne legyen semmi fogyasztó (habár még az AC is mechanikus...).

Hetente azért megy az autó, és töltögetve is van az akksi.

Plusz a telet úgyis a lakásban tölti az akku, az autó meg leponyvázva, bakon. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 11:37:50 // 123427
Tudom, ez a divat, elvileg az akku élettartamát kibírja víz utántöltés nélkül. Úgyse nézné senki a szintet :-) És úgyis tönkremegy hamarabb mástól.
Piritu - 1.000.0002020-12-04 11:30:37 // 123426
A C-Tek használatakor nem kell lecsatlakoztatni az akkut :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 11:20:09 // 123425
viszont láttam már olyan akkut gyárit aminek nem volt kupakja felül teljesen zárt volt és a legjobb amire az van írva, hogy a "matrica eltávolítása garancia vesztéssel jár" de akkor hogyan ellenőrzöl szintet :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 11:14:14 // 123424
borsós=borsos ... rohadt javító :)))
Kazes☻2020-12-04 11:02:49 // 123423
Nem vagyok én anyamedve! 😋 De tecccett, tecccett! 😆
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 10:48:13 // 123422
Persze, van minőség különbség, viszont a gondozásmentes júzerek ezt sosem tudják meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 10:46:40 // 123421
Áhh bocs...De ez a jó, de az a jó, nekem nyócévet ment, nekem egyet se. Ennek sok értelme nincs XDD Persze lehet a disszertációnak se XD
VKG231!!! (156+75)2020-12-04 10:45:13 // 123420
A nóném akksi a 75-ben másfél éve legalább bírja!!! :D Az milyen zsír!
Mondjuk a gyorscsatlakozót 1 mp leakasztani... utána meg vissza majdnem ugyanennyi :)))
És egyedül az órát kell utána újra beállítani... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-04 10:44:06 // 123419
jól írod esetleg annyi, hogy a drágább akkuban a cellákat drágább anyagokkal választják el ami növel 1-1,5 évet az élettartamon ... jaja nincs gondozás mentes akku ami vizes csak a zselés az pl egy Optima de annak meg igen csak borsós az ára...
Kazes☻2020-12-04 10:35:11 // 123418
Akár egy disszertáció... remek! 😅

De még így is közbejöhet egy önindító, vagy generátor hiba, ami tönkrevágja. 😐
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-04 10:27:09 // 123417
Az, hogy 3-4 hét után pöcc-röff, az kb semmit sem jelent. Ha valaminek a tartósságát, jóságát akarod bizonygatni, legalább műszaki alapon tedd. Értem én, hogy jól hangzik, hogy Exide XD Meg biztos meggyőző, hogy 4 hét múlva indul az autó, de ez sem az akkumlátor minőségéről, sem az állapotáról nem mond el semmit.

A szulfátosodás amibe az akksik nagy része belepusztul. MInden indításkor, nagy áramkivételkor keletkezik szulfát "kristályocska" az akksiban, majd ha visszatöltöd, ezek lebomlanak. Ha nem töltődik vissza, mert keveset mész pl sok bekapcsolt fogyasztóval, akkor ott maradnak. A következő indításkor még gyűlik egy következő adag kristályocska. Majd amikor már sokan vannak, ezek képesek nagyobb darabokká összeállni. Minél alacsonyabb feszültségen van az akksi, annál gyorsabban megtörténik ez. Vagyis lehet pöcc röff, attól a szulfátosodás megtörténik. Az Exideban is. A nagy szulfát kristályok pedig már nem bomlanak el, és egyszer csak már nem lesz pöcc röff :-)
Attól, hogy áll az autó, önmagában bekövetkezik a szulfátosodás, mert minden akkumulátornak van önkisülése (mondjuk úgy meríti magát), és az autó is fogyaszt álló helyben is valamennyit.
Szóval lehet márkában hinni, csak nem érdemes. A felhasználás módja a lényeges. És az, hogy foglalkozunk vele, vagy nem. Ha ráakasztassz az állás időkben egy C-Tek töltőt, ahogy Piritu is írja, akkor lehet 7 év múlva írhatod majd, hogy na ugye, 7 évet bírt az Exide. XDDD
És a napi járós autó akksija sincs jobban elkényeztetve, hiszen viszonylag sok indítást kell kiszolgálnia naponta, miközben megy a sokféle fűtés, világítás. Viszont a generátornak az a napi 20-30 km átlag 30-cal haladva nem lesz elég arra, hogy visszatöltse. Az akksik nem gondozásmentesek. Egyik sem. A gondozásmentesség annyi, hogy vizet már nem kell beléjük tölteni. :-)
Piritu - 1.000.0002020-12-04 09:34:21 // 123416
"többet áll a kocsi mint megy mivel hobbyautó" - pont erre találták ki a C-TEK töltőt. Akár folyamatosan is rajta lehet tartani. A noname akku is 4-5 évet kibír így.
ProdyG2020-12-04 09:18:58 // 123415
Akkor maradjon is így minél tovább!
Meg töltögesd az akksit, ha ennyit áll a kocsi. újabban az enyém is havi 1-2x volt beindítva és utólag mondom, hogy gyakrabban kellett volna töltenem, akkor biztos tovább húzta volna valamennyivel.
leopop32020-12-03 23:06:56 // 123414
Nem akartam először én sem. Emil meggyőzött illetve utólag megtudva az összes Brerás ismerősömnek is ilyen van 4-5 évente halt meg nekik előtte. Úgyhogy ezért mondtam. Illetve nekem többet áll a kocsi mint megy mivel hobbyautó és 3-4 hetes állások után is pöc röf mindig.
Attis2020-12-03 22:35:53 // 123413
Nekem 6 vagy 7 évet bírt a gyári akku a 147-ben, lehet hogy csak mázlim volt :D
emGéza2020-12-03 20:00:03 // 123412
Már nézte , tetszett is neki ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-03 19:38:26 // 123411
Több akkut adunk el nyáron, mint télen :)))
RomeoOne2020-12-03 19:18:28 // 123410
Lehet, hogy akkor az autódat kéne megnézetni autóvillamosságissal, mert gyanús, hoyg minden akksit iylen gyorsan megeszik...
emGéza2020-12-03 17:56:41 // 123409
Mindkét aksi augusztus középén adta meg magát . szóval a hideggel nincs gond ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-03 17:48:27 // 123408
Az autótól és a használattól is függ. A 159 rengeteg fogyasztója rendesen szívja az akksit, és nem feltétlen tudja vissza is tölteni rendesen. Álltában is két hét alatt rendesen lecsökken a feszültség. Én ha tudom hogy egy két hétig nem használom, C-Tekre rakom. Hétvégén szoktam levenni róla a töltőt, és átakasztom a Giuliettára. A -8 fokos reggelekre legalább ennyit készülünk, hétvégén kap egy full töltést az akksi. A 146-tal is ugyanezt csináltam, abban csak nálunk 7 évig működött a noname fekete színű akkumulátor, amivel vettem. :-) Szóval sok összetevős.
Zselé2020-12-03 17:17:23 // 123407
Szia, én Jász akkut szoktam venni, tízenezer forintokért. 2-3 évet megy el nálam, nem kap töltőt soha. Vettem már márkásat, de nem bírt annyival többet, amennyivel többe került. Hogy fog-e 4 évnél többet bírni, azt kétlem (a márkásnál is). Illetve ezt azért nem csak az akku márkája határozza meg, hanem az autód állapota, a használati mód, de szerintem egy korosabb akkunál még azon is eldőlhet egy indítás sikere télen, hogy mennyire hűlt le a levegő.
_Ata_2020-12-03 17:10:10 // 123406
Nekem is exide, par honap hijan 4 eves, de mar doglodik. En is gondolkodom egy Varta-n, aztan meglatjuk. Sajat tapasztalaton alapul ez mindenkinel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-12-03 16:38:04 // 123405
jah a gyári 3 évesen megdöglik :D Egyébként a Jász teljesen jó AGM-et vagy EFB-t nem vennék belőle a többit bármikor
Attis2020-12-03 16:26:34 // 123404
Én JP-t vettem 3 éve a 147-be. Azóta is hibátlanul működik. Azért egy bolti exide sosem lesz olyan, mint amivel lejött a gyártó sorról. Garancia tudtommal minden akksira ugyanannyi. Innentől el kell dönteni, hogy bízik benne az ember, hogy a drágább jobb is vagy pedig nem. Azért abban nem vagyok biztos, hogy a kétszer olyan drága akku kétszer tovább is bírja.
emGéza2020-12-03 16:08:14 // 123403
Az Exide 2,5 évet , a Jp 1,5 évet , alaBosch már egy éve ...
Az Exide 2 évesen a Jp már fél éves korától "már megint nem indul az autó hiába nyomom a gombot " c. előadást tartott . Volt ,hogy 6-7 -ik gombnyomásra indult , meg mindenféle hibaüzenet . Bocsh -nál ezek megszüntek .
WarbiRunner (Gyuri)2020-12-03 15:55:44 // 123402
Az autóelektromos a legutóbb (2 éve) megmondta a frankót, nagyon nézegettem az Exide-okat a 146-hoz. "Az Exide bír 4 évet, a Start Power meg 4 évet, válassz" XDD
A 159-hez is nézegettem a márkás akksikat, aztán inkább hallgattam a szakira, aki kirakott egy TAB Magic nevűt, hogy ha nem ragaszkodok márkanévhez, akkor ezzel jól járok, hagyjam a Vartát meg az Exide-ot.
ProdyG2020-12-03 14:56:00 // 123401
Igen én is ezért vettem Exide-ot 3 éve, mert ár/érték arányban jónak tűnik.
Annyit még hozzátennék, hogy kicsit gyakrabban tölthettem volna, mivel az elmúlt évben sokat állt a kocsi (szerintem 3 ezer km-nél több nem ment bele 1 év alatt), és akkor lehet bírta volna az akksi kicsit tovább.

Na, de most kipróbálom az "olcsó akksi" forgatókönyvet :)
hpeti912020-12-03 14:43:22 // 123400
Nekem is volt már JP, Bosch. Mind elment 4-5 évet úgy, hogy nem fűtött garázsos az autóm, ezért nem értem miért vannak egyesek annyira hasra esve az Exidetól.
Liquid2020-12-03 14:07:48 // 123399
Nekem volt Banner, Bosch, ZAP, Perion, meg még nem tudom mi. A Bosch halt meg leghamarább, de mindegyik kibírta a garanciaidőt.
Én azért vettem Exide Premium-ot, mert annak volt értelmes áron a legnagyobb indítóárama, és nem volt drágább mint bármely más márka.
De ez is olyan mint az olaj, meg a gumi -> hitvita :)

Azt tudod hogy az aksiboltos is pont olyan mint a gumis... nem hülyeségeket beszélnek, csak van aminek az eladásában jobban érdekeltek :)
ProdyG2020-12-03 13:36:14 // 123398
"ezután is csak azt vennék" - miért? mert egy fél éve tökéletesen üzemel? :D

Nekem pár hete halt meg az Exide Premium. Az összes boltban lebeszéltek az Exide-ról (3-ban kérdeztem). Azt mondták normális, hogy 3 évet bírnak (nálam is pont annyit bírt) és ha már Exide-ot akarok, akkor vegyem a magyar Jász-Plasztik akármit, mert ugyanazt tudja, csak jóval olcsóbban. Ha meg jó akksi kell, akkor Banner vagy Varta, azok nyilván drágábbak, mint az Exide...

Ez az amit mondtak, nem állítom, hogy igaz, nem is értek hozzá, nem is érdekel (meg tudom hogy a boltokban hülyeséget beszélnek :D ), plusz szerencsén is múlik az egész, de vettem kipróbálásra egy jó magyar akksit 18 ezerért (72Ah), biztos vagyok benne, hogy ez is kibírja azt a 3 évet, amit az Exide bírt. És ha kibírja, akkor biztos nem veszek többet Exide-ot.
forrasr2020-12-03 13:31:49 // 123397
Nálam igaz 166-ban az exide premium 100ah-s 6 évig bírta, bírta volna tovább is valószínű, csak kicseréltem mert azt hittem az a baj, de testkábelt kellett cserélni. Télen én két-három alkalommal preventív jelleggel rátettem fél napra aldis töltőre, ezzel együtt sok rövid út(munkahely 5km-re van) volt, meg a kiegészítő fűtés még szellőztet minden hidegben való leállításkor-és így is bírta gond nélkül. Én exide-ot vennék újra.
leopop32020-12-03 12:35:03 // 123396
Tavasszal vettem Exide-ot Emil javaslatára, ezután is csak azt vennék
Liquid2020-12-03 12:26:03 // 123395
Mindegyik meg fog halni a garancia lejárta után 1 nappal.
Én ugyanazt venném újra, sőt fogom is :)
Giuntini2020-12-03 12:08:02 // 123394
Én csakis Exide-t használok. A tesztek hülyeséget írnak. Volt már mindenféle akksim, a Mareában az Exide az első kibírt 5 évet, a másodok 4,5-öt.
Én az Exide-nél maradnék. Az sem felejtős, hogy ezeknek álló helyzetben is van áramfelvétele.
Akos 1592020-12-03 11:59:01 // 123393
Szia!

Nekem egy aksiboltos ismerősöm a Bannert ajánlja.
Meg annyit fűz hozzá, hogy ősszel és a tél végén dobjam rá töltőre az akksit,
akkor lehet kimaxolni az élettartamot.
Zolesz2020-12-03 11:21:33 // 123392
Sziasztok!

Jelenleg egy Exide Premium 77Ah 760A J+ akkumulátor van az autóban, 4 év és 3 hónapos. Nehezen viseli már a reggeleket.
Milyen akkumulátort érdemes most venni? Van esetleg olyan típus ami 4 évnél kicsit többet bír?
Van egy ADAC teszt Az Exide az utolsó a teszteltek között.
"2007-ben az aktuális teszt összes akkumulátorát már egyszer bevizsgálta az ADAC. Elszomorító volt a felismerés: sok gyártó időközben jelentősen spórol a minőségen."
Akos 1592020-12-02 18:48:16 // 123391
Kis néznivaló, karosszéria javítás. youtube
Alex822020-12-01 21:47:12 // 123390
Nah eddig tartott a termosztát, ma elszállt a vízem, szerencsére az utcában voltam már kb 400 km-ert kibírt, vagy még annyit sem 😠😠 holnap új rendelés 😄👍
Alex822020-11-30 14:18:20 // 123389
Amit elfelejtettem, két hete pénteken megjött a Jézuska is, megelőlegeztem neki az új kuplung szettet a kettős tömegűt, a két első alsó lengőkart az első kerékcsapágyakat, épp most állítják a futóművét, remélem igen hálás lesz érte, már rég megígértem neki, de csak most tudtam megoldani 😁 laza 2000 € +munkaköltség 💪🤯 januárban folyt köv, vezérlés fékek vagy amit majd megkíván 😄😉
Alex822020-11-30 14:12:06 // 123388
Nah pénteken megvolt a termosztát csere, a biztonság kedvéért kétszer is szétszedtem, feltöltöttem, sajna megsérült a tömítés és folyt a víz, másodjára könnyebben ment 😁😁, teszi a dolgát ahogy kell, néhány km és meg is van az üzemi hőfok a szokásos 60 helyett 😊 költségeim kb 25K, plusz 6óra munka 😵
leopop32020-11-30 14:01:07 // 123387
Biztos hogy levették mert nekem is megnézték és kitakarították amikor kérdés volt még az aluminium reszelék honnan jött.
Ő is ugyanoda jár szerelőhöz vele mint én.
droberto2020-11-30 13:27:07 // 123386
Nem tudom, hogy az olajteknőt levették-e.
Nagy hiba ha nem.
leopop32020-11-30 11:22:21 // 123384
159/Brera csoportban is fennt van a story ha valakit érdekelne
RomeoOne2020-11-30 11:07:09 // 123383
Kommentben is azt írták, hogy elrakhatták a vezérlést.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 10:09:23 // 123382
nana, a hasfelmetsző is így kezdte :DDD
Piritu - 1.000.0002020-11-30 10:06:47 // 123381
Azért az is érdekes hogy 2 hónapig nem vették le a szelepfedelet.
Nekem kifúrta volna az oldalamat a kíváncsiság hogy mi van odabent.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-30 09:35:01 // 123380
hát érdekes történet, szelephimba csak úgy nem törik el csak ütésre valószínűleg ugrott a vezérlés és a szelep kapott egy ütést és attól törött a himba a többi meg ennek a folyománya... sajnos nem olyan egyszerű jelre rakni a vezérlést még sablonnal sem
RomeoOne2020-11-30 09:27:18 // 123379
Köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak