Fórum >> Típusok >> 159

Attis2023-03-17 10:08:17 // 126109
Nekem a 159 futóműve egy álom.
A 147-be 13 év alatt bármilyen lengőkart vettem, legkésőbb az első hidegebb téli napon nekiállt nyikorogni.
Én egy hatalmas fejlődést látok minden téren a 147/156 érához képest. (egy kivétellel: a TS motorhangja a mai napig hiányzik) :)
Liquid2023-03-17 09:51:39 // 126108
Régen minden jobb volt :) Vagy inkább csak egyszerűbb, vagy "butább" attól függ honnan nézzük. Egy komplikált, modern futóműtől ne várd el azt hogy 30 évig hibamentes legyen. Egyrészt nincs annyira túltervezve, másrészt bonyolultabb. Programozottan deformálódik a fém és a "gumi" is, ez nyilván igénybe veszi az anyagot. De gondolom ezt te is érted, hisz nem ülsz háttal a lovon. :)
A 156 vagy egy korabeli hasonló igényességű futóművel összerakott bármilyen autó igényli a törődést. A 159 kor és kategóriatársai közül nem hiszem hogy bármelyik többet bírna, inkább kevesebbet. Általában 150-200e km vagy 10-12 év van a gyárilag összerakott futóműben. Persze kivételek mindig vannak.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 09:35:23 // 126107
A 146-ot 24 évesen gyári lengőkarokkal adtam el, nem kopogott teljesen rendben volt. Benne volt a szokásos gyári jel. 9 évet városoztunk vele csak mi. Dehogy volt az alulméretezve. A jtd-ben is a gyári, nem olcsó lengőkarok bírták sokáig, nálam 70e-t mentek el, aztán nem tudom a történetét. Bármi más, ami nem gyári volt, 20-45e km alatt kopogott.Ennyi. A szilentek anyaga ezerszer jobb volt, a TD stab szilentjei 21 évesen kezdtek nyekeregni, soha nem cseréltük. Vártam, hogy aszfalt utunk legyen, addig naponta úgyis kapta amit kapott. A 159 gyári felső szilentjei nálam 6 (!) évesen nyekeregtek. Pedig nagyon vigyáztam rá, ha a földút sáros, pocsolyás volt, elő se vettem az autót. A belerakott TRW felsők 10e km-en belül elkezdték ugyanazt az idegesítő nyekergést. Feladtam, néha csinálta, néha nem, belenyugodtam hogy ez ilyen. A Giulietta most kezdi 90e-nél, 12 évesen. Hozzá nem nyúlok az tuti..
Giuntini2023-03-17 09:08:15 // 126106
Ez így van! Futóműben ez a megállapítás egyértelmű!
droberto2023-03-17 02:01:36 // 126105
Én a Tiponál az ellenkezőjét tapasztaltam.
Szerintem a 159 az első olyan olasz autó aminek nem alulméretezett futóműalkatrészei vannak. Az első tíz évükben több százezret elfutottak kopogás nélkül. Ezt egyik kilencven-kétezres évek olasz verdája se tudta.
Hát az, hogy a gumi szilent elöregszik 15 évesen, szerintem teljesen normális.
Ettől függetlenül nem élhetetlenül kopogós rázós, remegős szar.
Persze aki érzékeny rá, és igényli az újautó mozgást az úgy is kicseréli...
droberto2023-03-17 01:50:00 // 126104
Köszi....
Még csak lefoglalták, de itt van az új gazdája. 😀
berobbantam2023-03-16 19:06:42 // 126103
Szia.
4Max akkut kell venni.A legolcsóbb.Nekem a 156-ba a második van,pedig a lehető leg rosszabb módon használom.Sokat városozok.Van hogy 5 kilóméter 8 megállás 3 héten keresztül.Töltőt sose látott.Kibírt bő 3 évet.Aztán nem indult egyszer.Elmentem vettem egy másikat ennyi.Huszon egynehányezer az 56-ba.Szerintem az 59-be való sincs 30.
Tuschke2023-03-16 16:42:53 // 126102
Az a 12,9-13V kevésnek tűnik. Különösen, ha abból indulok ki, hogy az olasz verdák feszültsége inkább magasabb szokott lenni. Öcsém offjában évekig elvan egy izzó, nekem félévente cserélnem kell.
A min. 14 V járó motornál meg kellene hogy legyen.
Attis2023-03-16 15:18:10 // 126101
Szerintem az akksik elég hitványak tudnak lenni. Excide ide vagy oda. Számomra feltűnő lett, hogy bármit veszek előbb utóbb a negatívnál el kezd kicsapodni valami kékes cucc a sarura. Azon keresztül meg idő kérdése, hogy annyira lerakódjon hogy ne töltsön. Legutoljára inkább utóbb történt ez (gyári akksi volt) de elotte a vartaval eleg hamar. JP akksimál is. Persze simán lehet a generátor a ludas, de a költséges és több ótá meló helyett először az akksinál kezdeném.
pettinke2023-03-16 15:06:41 // 126100
pont ez a baj, hogy a 159 nem jelzi igazán, csak ha már semennyire sem tölt :-(

ezzel együtt az akkut jó lenne tesztelni, ha feltöltve nyugalmi állapotban 12,7 V, akkor örülünk, és indítózás közben sem szabad 11 alá essen. (10-nél meghülyül kb. minden a fedélzeten).
Smith2023-03-16 15:05:03 // 126099
Nem jelez semmit de majd ráolvasok ha hazaérünk. Én csak arra gondolok, hogy tölt de nem eleget. Vagy ilyen opció nincs, csak az a két verzió, hogy vagy tölt vagy nem?
Attis2023-03-16 14:36:22 // 126098
Én első körben másik akksival próbálnám meg. Ha jól emlékszem jelzi a műszerfalon, ha a generátor nem tölt.
Smith2023-03-16 11:41:39 // 126097
Tegnap indultunk volna telepakolt autóval, erre csak tekert egy picit aztán sötétség. Újabb próba, tekerés lassan, nem indult be. Nagy örömömre mindent át kellett pakolnom az offosba, babakocsi, hordozó, kiságy, és a milliónyi egyéb cucc, jól felb*sztam magam korán reggel :D

Ha sokáig állt, mindig rajtahagytam a töltőt, nem szokott gond lenni, és most is elindult 15 perc töltés után, szóval igazából nincs nagy gond úgy érzem. Akku is pár éves exide premium, kicsit több Ah mint az előírt.

Azonban mindig úgy éreztem, hogy hiányzik neki a C-TEK ha nem kapja meg, mintha nem töltene rendesen menet közben. 12.9 - 13.0 V-ot mérek az akkun járó motorral.

Generátor cserés?
Attis2023-03-16 10:25:23 // 126096
elvitték az autót? :) Remélem, nem csak gebasz van megint a hahuval.
sty2023-03-16 09:21:28 // 126095
Ezek szerint ET 33 amivel elvileg 8mm-rel kintebb esik a felni felejtös
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-15 21:47:46 // 126094
A 'modern' petpalack szilenteknél, ja :-) A 146 szilentjei sokkal tovább bírták. Pénteken pedig volt szerencsém egy 22 éves IS200-at megnézni alulról. Rozsda az volt a futómű elemeken szépen, a stabilizátor egy rozsda halmaz volt, és a sok rozsdás, soha meg nem bontott izé közt minden gumi alkatrész olyan frissnek nézett ki, mintha új lenne. Esküszöm ilyet még nem láttam. Az autó érzésre is egyben volt, semmi nem lógott, nyekergett. Ha azt valakinek valaha meg kell bontani, őrületeset fog szívni, a csavarok már egy alkatrésszé váltak a környezetükkel. Viszont ránézésre a következő 10 évre pont jó lesz ahogy van :-)
Roll19832023-03-15 21:29:36 // 126093
Köszi!
droberto2023-03-15 20:51:56 // 126092
Első-alsó lengőkar hátsó, támasztó szilent blokk.
Roll19832023-03-15 20:27:32 // 126090
Amikor nagyszilentről beszéltek, akkor mire kell gondolni? Úgy látszik, csak én nem értem. :)
droberto2023-03-15 20:24:29 // 126089
Egy idő után a szövet betét is elenged....
droberto2023-03-15 20:21:44 // 126088
Így van. A Nero nagyszilentje 230+k km-nél jobb állapotban volt mint a Rosso-é 150k-nél.
A gumialkatrészeknél nagyon számít a kor is. Sőt.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-15 15:05:30 // 126087
Nekem a gyári 235/40r19 mérettel is beért néha hátul, ha tele volt az autó. Egyszer ültük rendesen tele, rokonokat vittem a debreceni reptérre. 5 felnőtt plusz az uti csomagjuk.. kegyetlen volt az az 5 km, minden buckán beért XD A szokásos hátul három gyerek plusz nyaralós cucc kombóval csak nagyon ritkán súrolt oda.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-15 15:01:37 // 126086
Kb addig bírhatja, 175e-nél nekem még teljesen jó volt minden. A felső lengőkarokat cseréltem 130-140e körül, de tök fölöslegesen, elég lett volna átszilentezni. Vagy azt sem, fél évesen a TRW felsőlengőkarok szilentjei ugyanúgy elkeztek párás időben nyekeregni. Más bajom 125e és 175e közt semmi nem volt a futóművel.
Giuntini2023-03-15 14:34:00 // 126085
200 ezernél teljesen normális az alsó lengőkar csere.
Liquid2023-03-15 13:06:24 // 126084
245/40R19-et használtam, nem volt vele gond, full terheléssel (4 felnőtt + cucc) beleért néha a hátsó doblemezbe, de azt is csak kerékcserekor vetem észre.
A 245/45R18 gyakorlatilag ugyanaz a méret szóval szerintem nem lesz gond vele. Max akkor ha nagyon más a felni ET-je...
leopop32023-03-15 12:33:29 // 126083
Az első az megnyugtató a második már nem annyira de ez van ez egy ilyen játék 🤣🤣
sty2023-03-15 11:44:23 // 126082
Ti alatt elférnek a 245/45R18-as gurigák? Itt leginkább a gumi szélességére gondolok
Liquid2023-03-15 10:20:34 // 126081
A TI 170e körül kérte a nagyszilentet és 200e után valamivel a lengőkar cserét ekkor volt 11 éves, a Tibor 12 évesen 100e km-nél kérte a nagyszilentet.
leopop32023-03-15 08:15:25 // 126080
Akkor nem csak én hallottam róluk ugyanezt.
Illetve nekem is több szerelő ismerősöm ajánlotta inkább a Meyle HD-t úgy látszik akkor abból kell majd betankoljak.
leopop32023-03-15 08:13:28 // 126079
*céges
Csak telefon állandóan kijavít 😅
leopop32023-03-15 08:12:42 // 126078
Akkor jól gondoltam 😁
Úgy látszik ezekből be kell tankoljak még akkor is ha a km futás nem is kéri ezeket egy jó darabig. Tavaly nyáron AlfaCityre menet meg a 100 ezer km 🍀 Éves szinten lassan a 3500 km sem jön össze főleg hogy lassan érkezik a véges autó is.
leopop32023-03-15 08:10:33 // 126077
Akkor valószínű többen gyártottak igen.
droberto2023-03-14 14:56:08 // 126076
Egyedül felső lengőkaruk a HD.
A többi cucc sima (nem HD).
https://www.meyle.com/service-center/online-katalog/
droberto2023-03-14 14:53:08 // 126075
Álom.
Nincs HD, ha jól látom... :(
Liquid2023-03-14 14:51:03 // 126074
Felső van, meg nagyszilent is, az alsó hiánycikk. A Q4-be rakott Csöri anno TRW-t azzal nem volt gond, igaz sok éve volt. A Tibornál csak nagyszilentet kellett cserélni. A Meile elég valószínű hogy jó lesz.
droberto2023-03-14 14:38:26 // 126073
De ezekből nem nagyon szabad TRW-t (és sajnos Lemfördert) se venni. Hamisítvány gravírozott kaka mind. Tele vannak a csoportok rájuk panasszokkal.

Lehet megkukkantom a Meyle HD-t... Lerendelnék hozzánk 2 nagy szilentet az alsó lk-ba....
Már a Rosso-ba.
Liquid2023-03-14 13:54:05 // 126072
Igen TRW.
Durva, de valóban nem kapható, csak 1-2 utángyártott.
Attis2023-03-14 13:22:43 // 126071
Jó kérdés és egyben passz. Nem lepődnék meg, ha többen is gyártottak volna a gyárnak. Ezt csak onnan gondolom, hogy az AC pumpa ami az autóban volt azt a Siemens gyártotta, amit vettem azt meg a Continental. Mindkettőben ott a gyári jelölés...
leopop32023-03-14 13:16:12 // 126070
Mi a gyári? A TRW?
Attis2023-03-14 09:05:20 // 126069
Gyárit már jó pár hónapja nem kapni. (Alfaalkatreszek.hu/fiatalkatreszek.hu nem is tudja lesz-e még).
Smith2023-03-14 07:02:55 // 126068
Nem lehet lengőkart venni?
droberto2023-03-13 20:33:38 // 126067
Oksa, köszi.
Most egy hónapot még pihen a Rosso projekt...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-13 20:29:41 // 126066
Debrecenben tudok jó fényezőt ha közelebb nagyon nincs.
droberto2023-03-13 20:28:40 // 126065
Már összejött. 😀
Sajnos már a Rossora is már megvettem egy nagy kupac alkatrészt.
Nincs visszaút....
Ha lesz jó fényező a 4 gányolt elemre lesz majd szerelem is....
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-13 19:53:18 // 126064
A rossot is el lehet adni Robi 😉 Lehet ez egy jel, hogy nem jön össze a hirdetés.
droberto2023-03-13 18:16:08 // 126063
Köszi!
Ember nem bukott 70k km alatt ennyit 159-en. 😔
Nem szabadott volna a Rossot megvennem. 🥴
Legalábbis így nem.
Ráadásul nincs már hozzá csomó minden... lengőkarok pl.
Liquid2023-03-13 16:46:17 // 126062
nagyon jól fog vele járni valaki
droberto2023-03-13 16:20:58 // 126061
Az új link:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtd_16v_distinctive-19210994#sid=3261263a-562a-49e9-8265-cbbaee018430

A régit nem akarták visszatenni.
Dillettáns banda.

Törölték, elbaszták, megszivattak és még csak azt se mondták bocs.
droberto2023-03-13 11:12:50 // 126060
A km miatt emeltem ki. Egyszerűen nem hiszik el az emberek. :(
Közben visszaírt a hahu.
Az fájt nekik, hogy a Dalma profilja alatt is az én telefonszámom volt megadva az Alfa hirdetésénél.
Csak akkor miért nem egyből jelezték.... nem értem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak