Fórum >> Típusok >> 164-166

a2005-10-17 13:22:08 // 2729
A szilentek nem 100k kérdése szerintem. Azt igazából akkor cserélem, ha kopog, lóg, szakadt. Nem várom meg a 100k-t. Amúgy nem vészes a szilentezés sem. Ráadásul az utángyártott rézgyűrűs még tartósabb is, mint a gyári. Legalábbis nekem tartósabb. Komplett gólyaláb bontottan, jó gátlókkal 10 rongyért megy. Szerintem az sem vészes. Ráadásul az sem a 100k km-hez van kötve, hanem amikor elengedi az olajat. Ráadásul jó részét lehet újítani is, legalábbis ha szerencséd van. A 156-166 sorozatokat szerelték felújítható és nem felújíthatóval is. A legszebb, amikor a bontott 156-unkból olyan lengéscsillapítókat szedtünk ki, hogy a jobb első felújítható volt, a bal első meg nem. Minden esetre szerintem ne rioggassátok a kollégát, mert nekimegy a falra hirtelen :)
Charlie 1662005-10-17 13:20:00 // 2728
Porsche olaj? Seleni rulez. Forza Italai..
a2005-10-17 13:17:39 // 2727
hmmm... ez tényleg érdekes. És tuti annyi megy az enyémbe, 1 hete cseréltem, és a 8 lityós mobilból alig maradt fél liter. Most tesztelem a mobil olajat. A Porsche turbós olaja nem jött be. Meglátjuk a mobil jobb-e :)
a2005-10-17 13:16:00 // 2726
Maximalizmus rulez :))))
a2005-10-17 13:15:23 // 2725
Most nem kitudjáról volt szó, hanem 100k-ról :) És nem 1,7 boxerről, hanem egy 3,0 V6 24v 166-ról :) Azért van kis különbség a két autó között :)
FRC2005-10-17 13:03:29 // 2724
Persze!!!
Gábor1662005-10-17 13:02:25 // 2723
Vutra: Szóra nem érdemes. Bármikor!
ghosty92005-10-17 12:56:33 // 2722
Ha het kozben jossz, ideszolsz?
FRC2005-10-17 12:49:30 // 2721
nem tom mikor, de a héten átugorm érte! Köszi az újabb segítséget!!! :-)
Gábor1662005-10-17 12:43:31 // 2720
Éppen csak egy kávészünetet tartott, és repesztett tovább.
Charlie 1662005-10-17 12:35:33 // 2719
Igen, ez is elképzelhető, motor és ált. állapottól függően. Sokminden belejátszik, mennyire figyeltek rá, mennyire pörkölték nek...stb. Itt pesten pl helyből bele kell venni egy teljes szilentcserét. Az sem 2 fillér. Nekem 150-nél megadták magukat a gyári lökésgátlók. Árakat tudod. Azért mondom lehet hogy elég lesz rá 150, és az is lehet hogy 4 kiló sem takarja be.
András bácsi2005-10-17 12:34:46 // 2718
Érdekes. Nekem a 6 alig akar beleférni.
András bácsi2005-10-17 12:33:52 // 2717
Gyors volt Don Gombóc, mint mindig. :-)
András bácsi2005-10-17 12:33:04 // 2716
Mondjuk szimmeringet, vízpumpát én sem cseréltem, bár ha lett volna még zsé, akkor megtettem volna.
András bácsi2005-10-17 12:31:17 // 2715
Pl. az 1.7 boxernél nekem kellett cserélni, még 100e előtt. Meg aztán ki tudja, hogy a 100e tényleg annyi-e.
a2005-10-17 12:20:15 // 2714
Úgy kb 180-nál. 100k-s nagyszervízbe azért nem kell fél motort cserélni... Szíj, feszítők, vezetők, olaj, szűrő + ha még kiderül valami, amikor lent van a cucc. Szerintem 150-ből meg lehet úszni úgy, hogy tökéletesen meg van csinálva.
Gábor1662005-10-17 12:18:54 // 2713
Vutra, Ghosty! A Bandi féle alkatrészeitek nálam vannak!
a2005-10-17 12:17:45 // 2712
Szerintem 6,1 -> 7,5 + tartalék... Nekem a V6TB-be úgy belemegy a 8 literes kanna, hogy kb fél lityó marad az alján.
a2005-10-17 12:16:28 // 2711
Beb@szna, ha 100k-nál cserélni kellene a hidrotőkéket... Majd 200-250-nél.
a2005-10-17 12:14:23 // 2710
Ja a múltkor beszéltük, hogy az enyém is csattog. No nekiestünk a múltkor Ervinnel, és be lettek állítva a szelepek, és 4-ből 2 kipuff szelep rosszul volt belőve. Mostmár kategóriákkal csendesebb. Meg lett karmantyúzva a kupplung munkahengere... Az egyik gumigyűrűn már nem is volt perem. Az volt a csoda, hogy eddig nem eresztett.
a2005-10-17 12:12:02 // 2709
Szerintem 7VGn :) 7közben ő is melózik :) De tegnap vittük ki Ervinnek, szóval 3-4 hét, mire elkészül :)))) Nem egyszerűen beteg az az autó :)))))
Charlie 1662005-10-17 11:49:33 // 2708
:):):) Most direkt nem írok semmit mert még elkiabálom. Csere, aztán 1 hét teszt. Majd mondom hogy mi lett. :):):)
Csumez2005-10-17 11:48:29 // 2707
Na! Lehethogy végre jó lesz?
Charlie 1662005-10-17 11:44:05 // 2706
Egyetértek. A másik hogy a fődarabjavítás garis, feltéve hogy gyári alkatrészt választassz. Eddig nekem a mecha dolgokban minden ok volt. Az elektomossággal kapcsolatban meg úgy nézem, mindenhol nagy a tanácstalanság. Most hívtak, most kicserélték a fojtószelepetegy gitt újra, egyből elmúlt a jel. Most még direktbekötik a gázpedálkábelt, amit szombaton mondtam, meg ha már szét van kapva akor radiátorcsere (jól éreztem, folyamatos szag = szivárgás, télleg jukas), atán 1 héti próba, megláttyuk hogy előjön-e vagy sem.
András bácsi2005-10-17 11:34:46 // 2705
A 100e km reális. Munka tényleg kb egy nap, ennél a mutatványnál, ha nem jön közbe semmi. Ezeket nekem is korrektül megcsinálták, kivéve a szelepállítást meg a figyelmetlenséget. Ja és olyasmi, hogy az előző tömítést rendesen leszedni, úgy látom nem divat. Meg a filléres ABA-bilincseket leszámlázni is kisstílüség. Az elektronikánál jött a tanácstalanság. :-) Pedig végül is a gyertyakábeleket ők szaggatták el a kiszedésnél. :-(
Charlie 1662005-10-17 11:31:14 // 2704
Gondolkodtam a simán, de joban belegondolva cserétünk szimeringeket+s tb anno, dehol nem folyik, és hát a 2,5 V6 nagyon csábít a száguldozásra. ha nem folyk el, márpedig nem folyik, akkor nem szeretm a motort kínozni. Azon nem spórolok. Arról nem is beszélve hogy amikor vettem, akkor motor ki+be, és teljes generál volt. +bolondulnék ha 20.000 ft miatt baja lenne a motoromnak.
András bácsi2005-10-17 11:30:53 // 2703
A motoron én sem szeretem az utángyártott cuccokat.
Csumez2005-10-17 11:30:44 // 2702
Hű bameg mennyi minden...Még a végén Zsámbékon nem is mondtak sokat? Persze ez függ attól is, hogy ebből az árból mennyi mindent cserélnek ki. Szerintetek hány ezer km-nél érdemes vinni erre a nagyszervízre?
Charlie 1662005-10-17 11:29:04 // 2701
Ezt mondm és is. Add még hozzá az esetleges olajat + szűrő, és ha még kell vami apróság akkor ott vagy ahol írtad. De hívd fela Szamosit, meg pl a Boldizsárt és kérj ajánlatot. A te döntésed, de én pl a motorhoz majdnem kizárólag gyári alkarészeket használok.
András bácsi2005-10-17 11:28:48 // 2700
Te is Racingot használsz? A 20K jó ára kb 2000/l, kell bele 6.1 szűrővel. A Racing a duplája, de szerintem felesleges luxuscikk.
Csumez2005-10-17 11:27:21 // 2699
Majd előtte utána járok mindennek. Mit, hol, mennyiért, és hogyan.
András bácsi2005-10-17 11:26:38 // 2698
Azért sokkal olcsóbban nem fogsz kijönni. Vezérlés: szíj, 2 db vezető, egy feszítő, két szelepfedéltöm. Hosszbordásszíj+feszítő+vezető célszerű cserélni a 24 db hidrotőkét, esetleg szelepszárszimmeringet. A vezérlés megbontása esetén szintén célszerű a szíj oldalán a főtengelyszimmering és a vízpumpa cseréje. Plusz a hat gyertya. Így fejben összeadva gyári cuccból kb. 180e az alkatrészár.
Charlie 1662005-10-17 11:24:20 // 2697
Azér azzal vigyázz Csumez, hogy pl egy teljes vezérműcsere majd 10 órás műtét kb, és a gyári szíj meg a görgők...stb olaj sem 2 fillér. Ha seleniát raksz bele, modjuk 5 liter, akkor az majdnem 25, és így tovább. Ha jó álapotban van a gép akkor sok, de a sok apróságból kbösszejöhet, főleg ha sok gyári cucc kell bele. Persze te tudod.
Csumez2005-10-17 11:11:35 // 2696
Lassan nekem benne lesz a kocsiba 100 ezer km. Megkérdeztem a tisztelt Zsámbékot, hogy mennyibe kerülne nekem egy teljes nagyszervíz, gyertyacsere, ékszíj stb. Azt mondta kb 2-3oo ezer ft. Persze! Én meg Marika! Jóval ólcsobban kifogom én hozni itt a kőrnyéken.
András bácsi2005-10-17 11:04:26 // 2695
Amit még nem is mondtam: vezérléscsere+szelepállítás. Szerintük minden tökéletes, sehol egy kopás a tengelyeken. Ehhez képest 1500 km után szétszedtem, mert csattogott, mint egy traktor. Szelepemelő tőke kipattogva, teljes felületen. Az nem megy tönkre ennyire egyik pillatról a másikra. Ja és a hat kipuf-szelep hat különböző értéken. Szerintem rá se néztek.
Csumez2005-10-17 10:58:46 // 2694
Nekem sincs jó véleményem. Egyszer csúnyán nagy pénzt kértek a szerelésért és az anyagért. De viszont a karosszéria lakatos, és a festő műhelyben szerintem szépen dolgoznak. Egyébként éppen az anyagiak miatt nem mertem Zsámbékra vinni a kocsit.
ghosty92005-10-17 10:58:41 // 2693
Lente mikor jonne az Unoert? Mert ha hetkoznap, akkor jo esellyel en is tudnek segiteni a fuvarozasban, ugyis kivancsi lennek ra. :-)
András bácsi2005-10-17 10:53:36 // 2692
Egyelőre semmi, nem volt időm foglalkozni a dologgal.
Charlie 1662005-10-17 10:52:58 // 2691
Most van Zsámbékon. Igaz barátom a szervízvezető, de több szem többet lát. Asszem az lesz, hogy ha Zsámbékon nem lesz eredmény, akkor a köv állomás a Szamosi, ha ott sem sikerül akkor meg valami villamos szaki. Most már nem érdekel,akkor is végére járok. És egyre jobban gyűlölöm a Bosch-t.
András bácsi2005-10-17 10:52:50 // 2690
Nekem is hasonló a véleményem Zsámbékról.
a2005-10-17 10:51:33 // 2689
Vigyázz Zsámbékkal, még a végén kitalálják, hogy rossz a főtengely, azért csinál ilyet, és kicseréltetik veled :)
András bácsi2005-10-17 10:51:32 // 2688
Persze, nyomod és tekered. :-)
a2005-10-17 10:50:44 // 2687
Szerintem Jánosékkal minden rendben van. Nem hiszem, hogy bevállalnának olyat, amit nem tudnak megcsinálni, vagy nem értenek hozzá. Ráadásul nekik van rendes szárszámozottságuk, műszerezettségük. Meg is kérik az árát, nem mondom. Más. Bandi! A comp. olvasóval van valami fejlemény? Ervin is beszállna a költségmegosztásos tömegklónozásba :)
Csumez2005-10-17 10:50:33 // 2686
Zsámbékon? Ott is van Alfa szakszervíz. Egyébként Esztergomba ahova vittem most a gépet, ott a vill. szerelőnek kimondottan van olasz autókra is examinerje. Persze még megvárom a végeredményt, azután szeretnék én is véleményt nyílvánítani.
Charlie 1662005-10-17 10:41:52 // 2685
Még nem. beszélem pár taggal, természetesen róla is megoszlanak a vélemények. Azt vettem ki hogy ha mechanikai zür van, motor, váltó...stb, akkro jó, de az elektronikára már nem merték egyértelműen rámondani az igent. Ezért keresek.
a2005-10-17 10:40:08 // 2684
Szamosiéknál voltál már?
Charlie 1662005-10-17 09:37:43 // 2683
Na urak, megelégeltem. LÉgyszi javasoljatok olyan jó Alfa szerelőt vagy Alfa villamost pest környékén, akinek van examinerje, és TÉNYLEG ért a 166-os elektronikájához. Minden javaslatot/referenciát, címet megköszönök. Charlie
FRC2005-10-17 09:13:27 // 2682
hátsó ablak emelőhöz kapcsoló is jár? :-)
Smith2005-10-16 19:12:29 // 2681
Hát ez kész, Angyi TV-t néz a másik szobában, egyszercsak hallom ám a felkiáltást: Héééé milyen porsche, az Alfa Romeo volt te hülye fasz! :D
Áki2005-10-16 17:25:26 // 2680
Akkor valsz az van mert én csak most használtam a fűtését és az előző tulaj szerintem nem ment vele télen!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak