LacUS2009-12-28 22:55:21 // 29929
Aztat nem tudom, de gondolom, 2-3 Americát tudnék belőle venni.... Én arra gondoltam,hogy a magyar leleményességet kihasználva megcsináltatom itthon.. :)
Wickey2009-12-28 22:50:07 // 29928
Kurvajó cucc.
A legnagyobb gond ugyanis, hogy ahogy öregszik a torzió, egyrészt előfordulhat, hogy buzin áll a két oldal egymáshoz képest, másrészt elég szopás beállítani a magasságát a verdának. Az Alfetta workshop manualom asszem három oldalon keresztül foglalkozik az első futómű témával (összehasonlításképp: motor ki, szét és összeszerelés belefér nekik négy oldalba).
Kérdés persze hogy mennyire bírja ez az állítócsavar, hiszen az összes előfeszítést meg kell tartania ha jól látom, sőt az összes pofonból is amit a futómű kap, részesedik. De ha egyszer homologizált (meg gondolom letesztelt) megoldásról van szó, csak én látok rémeket.
Hogyé adják?
A legnagyobb gond ugyanis, hogy ahogy öregszik a torzió, egyrészt előfordulhat, hogy buzin áll a két oldal egymáshoz képest, másrészt elég szopás beállítani a magasságát a verdának. Az Alfetta workshop manualom asszem három oldalon keresztül foglalkozik az első futómű témával (összehasonlításképp: motor ki, szét és összeszerelés belefér nekik négy oldalba).
Kérdés persze hogy mennyire bírja ez az állítócsavar, hiszen az összes előfeszítést meg kell tartania ha jól látom, sőt az összes pofonból is amit a futómű kap, részesedik. De ha egyszer homologizált (meg gondolom letesztelt) megoldásról van szó, csak én látok rémeket.
Hogyé adják?
LacUS2009-12-28 20:24:13 // 29927
Ezt nézzétek.Azt írják,hogy cucc segítségével fokozatmentesen állítható a torziós rugókkal a magasság... Nem néz ki bonyolult történetnek...
Mit gondoltok?
Ja itt a link
TDI752009-12-26 08:39:13 // 29926
Nagyon boldog karit mindenkinek. Na megyek beiglit enni:-)
LacUS2009-12-25 14:04:49 // 29925
Jó gyerek lehettem az idén, mert tegnap a fa alatt a pirosból találtam kettőt :)
Úgyhogy ma már le is szedtem a régit, és a csonkállványt is leszedtem,hogy az esztergályos le tudja gyártani az átalakítót amivel 305mm vagy 310mm tárcsát fel tudom rakni. Karácsonykor autót szerelni kivételesen nagyon jól esik :)
Úgyhogy ma már le is szedtem a régit, és a csonkállványt is leszedtem,hogy az esztergályos le tudja gyártani az átalakítót amivel 305mm vagy 310mm tárcsát fel tudom rakni. Karácsonykor autót szerelni kivételesen nagyon jól esik :)
Tocsa2009-12-25 08:50:00 // 29924
Gábor(figi75)2009-12-24 17:53:21 // 29923
Marek2009-12-24 16:28:42 // 29922
LacUS2009-12-24 16:07:48 // 29921
Boldog Karácsonyt Hátulkaparós brigád! :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-24 15:21:35 // 29920
Boldog Karácsonyt minden Cartársnak!
Szaki2009-12-24 15:15:23 // 29919
Boldog Békés Karácsonyi ünnepeket kivánok mindenkinek.
Wickey2009-12-24 14:06:00 // 29918
Ja, még jó, hogy alig van áruk, általában ezer eur körül pörög egy tisztességesebb garnitúra az ebay-en. :-)
Gábor(figi75)2009-12-24 13:36:46 // 29917
Neked is!:-)
Pap Laci2009-12-24 12:43:14 // 29916
Boldog karácsonyt mindenkinek!!
prooF_752009-12-23 23:49:38 // 29915
Jajj, azok a biciklikerekek...:)
Wickey2009-12-23 20:36:17 // 29914
Longman2009-12-23 12:00:27 // 29913
Na akkor csak meglesz a jó megoldás? :)
LacUS2009-12-23 09:38:22 // 29912
Ennyi.. :-) Adhatták volna eleve ilyen munkahengerrel,de már mindegy, így jó lesz.
Gábor(figi75)2009-12-23 08:47:46 // 29911
"Olajos kézi",ez mindig megmosolyogtat!:-)
A kisebb henger hirtelen nagyobbat tol,ezért jobb és ezért blokkol!:-)
A kisebb henger hirtelen nagyobbat tol,ezért jobb és ezért blokkol!:-)
LacUS2009-12-22 22:21:11 // 29910
Hát meglátjuk. Egyelőre úgyis kuplungozás meg olajos kézi projekt lesz. :) Megvettem a girling munkahengert, ami kisebb és a Gépész tuning Zoli is megerősítette azt hogy kisebb henger itt jobb...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-22 19:58:54 // 29909
Oké, de a Biguli tömegeloszlása az azért messze nem olyan, mint a 75-ösé, meg a kettőnek a futóműve is teljesen más, szóval ez nem biztos, hogy így egy az egyben átvehető dolog. Mondjuk egy próbát megér.
LacUS2009-12-22 16:52:08 // 29908
A felni+gumi cucc sokat hozott, most majd megpróbálom újra kemény elejével, meg végre kicserélem a hátsó törött rugót. A gátlók a Lindor műhely munkái, nagyon jók lettek. Plusz egy ladás versenyző barátom elmondta,hogy ők úgy állítják a ladákat hogy a küszöb eleje és a vége közt 1-2 cm különbség legyen magasságra, az élmenő ladák így vannak belőve, és így ha kell szépen indul a hátulja,és kontroláltabb marad. Most ezt próbálom majd belőni keményre állítva, mert így "puhán" jól működött.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-22 16:38:21 // 29907
Érdekes, ránézésre a mátyásföldi tréningen jobban dülöngélt a kocsi, mint az FRT-n, pedig akkor még pont hogy keményebb is volt a futómű. Gondolom azért a gumik is nagyban belejátszottak a dologba. Milyen gátlók vannak a verda alatt?
Egyébként tök fura, hogy milyen kevesen tekintenek ideális versenyautóként a 75-re meg az Alfettára, holott minden adottsága megvan hozzá. (Mondjuk nekem pont ezért tetszik, mert ez a típus igazi sötét ló.)
Egyébként tök fura, hogy milyen kevesen tekintenek ideális versenyautóként a 75-re meg az Alfettára, holott minden adottsága megvan hozzá. (Mondjuk nekem pont ezért tetszik, mert ez a típus igazi sötét ló.)
LacUS2009-12-21 23:14:12 // 29906
Azt sikerült, viszont most túl lágy lett :) Ezen is, dolgozunk, bár most a hajtáslánc felújítása élvez elsőbbséget, na meg a fék. Nagyon nagyon jó kis autó ez a 75. Engem a verseny győzött meg, egészen addig nem hittem abban,hogy valóban versenyképes autó is lehet, úgy voltam vele,hogy bohóckodni jó lesz, meg ilyesmi, de elkezdtem benne a versenyautót látni :) Na ez fog nagyon-nagyon sokba kerülni majd.... :D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-21 22:54:41 // 29905
Ha a béjemvés csákó nem hibázott sehol aztán mégiscsak 3-5 másodpercet kaptál tőle a csúszó kuplunggal, meg a megforgásokkal, akkor az úgy nagyon kemény. Ha összeáll a technika, akkor nagyon komolyat lehet majd büntetni vele. Az orrát tolja még a gépsas, vagy azt sikerült kiküszöbölni valahogy?
LacUS2009-12-21 21:19:47 // 29903
Ha minden igaz, holnap megyek arra felé, nézek egy elérhetőséget, mert én is csak odatalálok :D
belus1552009-12-21 21:17:55 // 29902
Köszi a segitséget!kivel tudnám ezt megcsináltatni?Sajnos kevés a szabadidőm,hogy ilyeneknek utána járjak!
LacUS2009-12-21 21:06:35 // 29901
Lehet olcsóbb lenne lesüttetni szilentessel. Én legalábbis 2500-ért csináltattam meg, mert elvileg már nem nagyon van.
belus1552009-12-21 21:04:16 // 29900
LacUS2009-12-21 20:57:19 // 29899
Köszönöm szépen.Nagyon biztató az idő eredmény, ugyanis mindkét körben volt egy megforgásom, mégis csak 3-5s.-t kaptam az első BMW E36 M3-tól, aki slicckel ment. Összességében kategória 5.-ként zártam,úgy hogy a másodikban sajnos kaptam 10s büntit, na meg ott adta meg magát a kipuf. Ennek ellenére jövőre szerintem sikerül megszorongatni az M3-ast (ő lett idén a bajnok.)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-21 19:12:34 // 29898
Gratula, nagyon szépen muzsikál a verda. A kipufogóért meg részvétem.
Időeredmény? Helyezés? ;)
Időeredmény? Helyezés? ;)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-21 19:10:24 // 29897
Kurvaélet. Ugyanaz lesz a Metallica-koncerttel, mint az AC-DC-vel, arra is 23 óra alatt elkelt az összes jegy, mire észbe kaptam, már le is csúsztam róla. :(:(
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2009-12-21 19:06:42 // 29896
Megoldás lehet még a dologra, ha az ember a stabilizátorokkal játszik. Ha hátra egy erősebb stabot építesz be, akkor az növeli a túlkormányzottsági hajlamát a kocsinak. Ha még radikálisabb megoldás kell, akkor az első helyére meg be kell rakni egy gyengébbet, a kaszni dőlése nem lesz nagyobb kanyarban, mert az erősebb hátsó stab azt megfogja. A gyári mintájára le lehet gyártatni egy rugókováccsal egy kicsit nagyobb keresztmetszetű darabot.
A keskenyebb hátsó gumi az végülis kézenfekvő dolog, én is begyűjtögettem magamnak pár elfüstölnivaló 13-as pacskert, de azért normál utcai használatban nem mászkálnék velük. :))
A keskenyebb hátsó gumi az végülis kézenfekvő dolog, én is begyűjtögettem magamnak pár elfüstölnivaló 13-as pacskert, de azért normál utcai használatban nem mászkálnék velük. :))
Gábor(figi75)2009-12-21 11:56:41 // 29895
Gábor(figi75)2009-12-21 11:56:08 // 29894
Vikking 3112009-12-20 22:42:16 // 29893
Igen komoly videó! Kötelező megnézni :)
Gábor(figi75)2009-12-20 18:31:39 // 29892
Akkor ok!:-)
Én is csapattam egész nap tegnap,és beállt a váltórudamon a maláj az meg befagyott,de hála ma betudtam állni 1 fűtött garázsba!:-)
Majd teszek fel a csapatásról videót!:-)
Én is csapattam egész nap tegnap,és beállt a váltórudamon a maláj az meg befagyott,de hála ma betudtam állni 1 fűtött garázsba!:-)
Majd teszek fel a csapatásról videót!:-)
[k i z z o]2009-12-20 18:24:05 // 29891
Én is igy tudom, de kivülről nem látszik. Valamelyiket nem lehet kinyomni.
[k i z z o]2009-12-20 18:22:33 // 29890
Megzsiroztam, most nem szól, úgy náz ki a porvédő lemezelés a hidegben ette a gumit, és nem csapágy. Karácsony után majd ha lesz kedvem, megszakértem a csapágyat.
Kis kulissza kardánod is finom, jól hozzáférhető helyen van.
Én is csapattam a hóban tegnap, és ma délelőtt, mocskosul felhordta az alvázra a havat / jeget. Úgyhogy a kardános játék után mindjárt le is mostam az ajját. + a kis vadállatok mocskosul sóznak nálunk. Még jó, hogy van több liter viasz az alján:)
Azért ha valaki tudja, megdobhatna egy csapágymérettel / számmal.
Kis kulissza kardánod is finom, jól hozzáférhető helyen van.
Én is csapattam a hóban tegnap, és ma délelőtt, mocskosul felhordta az alvázra a havat / jeget. Úgyhogy a kardános játék után mindjárt le is mostam az ajját. + a kis vadállatok mocskosul sóznak nálunk. Még jó, hogy van több liter viasz az alján:)
Azért ha valaki tudja, megdobhatna egy csapágymérettel / számmal.
Kisbubi2009-12-20 18:21:11 // 29889
Ez már elmebeteg.
Pap Laci2009-12-20 16:20:03 // 29888
Hát igen! Az alsó tankok elég gázosak ebben a korban! Utána kéne járni, nem-e ki lehet váltani valami más autó műanyag tankjával!
Pap Laci2009-12-20 16:17:42 // 29887
Nem biztos, hogy cserélhető! Attól függ milyen gyártmány! Én már láttam kicsiben és nagyban is cserélhetőt, meg olyat is ami egyben volt! Estem már így pofára!
Gábor(figi75)2009-12-20 15:44:48 // 29886
A tank az kemény dió,én is levett a nyáron és elég kellemetlen meglepetés ért az állapotát tekintve,lesz vele munka!:-P
prooF_752009-12-20 14:25:18 // 29885
Köszöni szépen, meg van, mondjuk most áll mert levettem a tankot hogy újrafessem, elkezdtem lepucolni fémig, még nem értem a végére (a suli meg a hideg miatt:). Aztán jöhetnek az egyéb finomságok, mint kardán meg hátsó fék (elkezdett folyni :((( ), szóval nem unatkozok!
Kardán-csapágyhoz: most én is célozgatni fogok :)), szerintem Mareknek van kéznél nagykardánja, talán ő meg tudná mérni.
Kardán-csapágyhoz: most én is célozgatni fogok :)), szerintem Mareknek van kéznél nagykardánja, talán ő meg tudná mérni.
Gábor(figi75)2009-12-20 14:14:26 // 29884
A méretét ugyan nem tudom,de szerelhető az tuti!
A WD-40-nel nem bírod megkenni kicsit,hátha befejezné a sípolást!:-)
Nekem meg elkezdett akadozni a a váltókarom,a tegnapi havas drift után,valószínűleg berakodott hóval a csuklómű hátul és az szépen megfagyott!:-P
A WD-40-nel nem bírod megkenni kicsit,hátha befejezné a sípolást!:-)
Nekem meg elkezdett akadozni a a váltókarom,a tegnapi havas drift után,valószínűleg berakodott hóval a csuklómű hátul és az szépen megfagyott!:-P
[k i z z o]2009-12-20 12:06:29 // 29883
Hi,
a kisebbik kardánon a csapágy mérete 6205 ha jól emlékszem - a gumifészekben a közepén.
Ami nekem van kardánom a nagyobb, azon valaki nem tudja milyen méretű csapágy van? A kocsin nem birom lemérni, és addig nem akarom leszedni amig nincs csapágy. Cserélhető ez a csapágy ugyanűgy mint a kicsike?
Ebben a hidegben nekiállt sipolni :)
Köszi,
kizzo
a kisebbik kardánon a csapágy mérete 6205 ha jól emlékszem - a gumifészekben a közepén.
Ami nekem van kardánom a nagyobb, azon valaki nem tudja milyen méretű csapágy van? A kocsin nem birom lemérni, és addig nem akarom leszedni amig nincs csapágy. Cserélhető ez a csapágy ugyanűgy mint a kicsike?
Ebben a hidegben nekiállt sipolni :)
Köszi,
kizzo
Gábor(figi75)2009-12-19 21:20:50 // 29882
Ez így helyes,itt a pont -> .
Kivéve azt,hogy üzenőfalamon sem szeretnék bajt a házhoz,köszönöm.
Mizu a vassal,rendben van? :-)
Kivéve azt,hogy üzenőfalamon sem szeretnék bajt a házhoz,köszönöm.
Mizu a vassal,rendben van? :-)
prooF_752009-12-19 21:15:15 // 29881
Szerintem itt van az a pont, ahol ezt a beszélgetést vagy be kell fejezni, vagy privát (üzenőfal, e-mail, stb.) színtéren folytatni, mert megint az lesz, hogy mindenkinek elmegy a kedve a topiktól és még az érdemleges hsz-eit sem írja be ide senki!
Gábor(figi75)2009-12-19 20:10:48 // 29880
Tanács.
Az üldözési mániára már vannak nagyon jó gyógyszerek,szakorvos felírja,karácsony közeledtével érdemes elkezdeni,hátha nem depresszív lesz a karácsonya,és hülyeségeket nem ír be ide a kulturált közösségi portálra!!! :-P
Ugyanakkor köszönöm,hogy ennyi éven át kitartott 1 szűkebb baráti és felebaráti társaság itt az általam alapított topickon,úgy hiszem helyesen döntöttem mikor sok éve belevágtam és elkezdem az első hsz-t itt és a drift topickon,azóta számtalan barátra leltem és megerősített abban a hitben,hogy érdemes ezzel foglalkozni sok emberen segíteni,tanácsot adni,mint fentebb is! :-)))
Kösz mindenkinek.
Az üldözési mániára már vannak nagyon jó gyógyszerek,szakorvos felírja,karácsony közeledtével érdemes elkezdeni,hátha nem depresszív lesz a karácsonya,és hülyeségeket nem ír be ide a kulturált közösségi portálra!!! :-P
Ugyanakkor köszönöm,hogy ennyi éven át kitartott 1 szűkebb baráti és felebaráti társaság itt az általam alapított topickon,úgy hiszem helyesen döntöttem mikor sok éve belevágtam és elkezdem az első hsz-t itt és a drift topickon,azóta számtalan barátra leltem és megerősített abban a hitben,hogy érdemes ezzel foglalkozni sok emberen segíteni,tanácsot adni,mint fentebb is! :-)))
Kösz mindenkinek.