Látom közben sikerült tisztáznotok, hogy miről is van szó :-))ű
Amúgy az érintett lengőkaron van a rugó, tehát a teljes súlyt ez a "szem" viseli. Szerintem ezért nem sima szilent.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 21:51:16 // 3621
GTPeti2012-06-09 20:54:14 // 3620
Meglehet!
Bár én tuti ezt a "Führungsgelenk"-et ("vezetőcsuklót") tenném be. Bizos, ami biztos. :) Abból is a Lemförder-félét. PU-ból bizonyára a kettő között lehet a "tartása".
Bár én tuti ezt a "Führungsgelenk"-et ("vezetőcsuklót") tenném be. Bizos, ami biztos. :) Abból is a Lemförder-félét. PU-ból bizonyára a kettő között lehet a "tartása".
Totti (NagyVad)2012-06-09 20:46:33 // 3619
De amúgy Spider GTv ben müködhet a pu is mert ott a rugótartó lengőkar nem végez olyan mozgást mint pl a 66 ban az alsó nagy lengőkar hátul!
Totti (NagyVad)2012-06-09 20:43:15 // 3618
:-) Igen valahogy így van !
GTPeti2012-06-09 20:37:50 // 3617
Ahh, OK, most megértettem!!
Igazad van, tényleg könnyen összetéveszthető, a gumi porvédő miatt. Közben az egyik "minden irányban mozoghat", a másik pedig olyan, mint egy csapágy, vagyis (rendszerint) nem.
Igazad van, tényleg könnyen összetéveszthető, a gumi porvédő miatt. Közben az egyik "minden irányban mozoghat", a másik pedig olyan, mint egy csapágy, vagyis (rendszerint) nem.
Totti (NagyVad)2012-06-09 20:33:35 // 3616
Ahogy mondod ez pl egy GLszem ! pont minap szedtem darabokra egyet egy tengely amin középen van egy gobonc ami mint egy gömbfej egy műanyag ágyban van a két végén meg egy egy porvédő!
GTPeti2012-06-09 20:31:38 // 3615
Én is ezt akartam éppen kérni. Mert szerintem meg az összes sima szilent...
Wickey2012-06-09 20:30:57 // 3614
akkor linkelj be egy képet légyszi, hogy tudjam miről beszélünk :-)
Totti (NagyVad)2012-06-09 20:29:17 // 3613
Szóval az első linkben van ilyen is meg olyan is!
GTPeti2012-06-09 20:29:02 // 3612
SZVSZ az első három sor sima szilent. (Meg a többi 90%-a is.)
Nem tudom mit értesz GI-szem alatt (ez következhet az én tudatlanságomból is), de a GE-szemnek -amit lentebb belinkeltem- az a legfontosabb jellemzője, hogy egyáltalán nincs benne gumi.
Nem tudom mit értesz GI-szem alatt (ez következhet az én tudatlanságomból is), de a GE-szemnek -amit lentebb belinkeltem- az a legfontosabb jellemzője, hogy egyáltalán nincs benne gumi.
Totti (NagyVad)2012-06-09 20:26:27 // 3611
A képek között van Gl szem is meg sima szilent!
GTPeti2012-06-09 20:25:34 // 3610
Amit Piritu írt az rubber bush (gumiszilent, fémpersellyel).
Wickey2012-06-09 20:24:42 // 3609
ez a febi cucc ez egy kutyaközönséges szilentnek tűnik. Ilyet pont le lehet sütni.
Wickey2012-06-09 20:22:39 // 3608
azt írja valamelyik szagirodalom, hogy a 3 literesek spherical joints (gondolom G-szem), a 2 literesek meg rubber bush. Na, majd meglátom, ha aláfekszem, ha igaz, akkor jó bele a PU. A gyanús az, hogy a powerflex katalógusban benne van, ha pedig az (a rohadt drága árával ellentétben) nem valami jó / tartós megoldás lenne, akkor egyszerűen kikerülne a listából... szvsz...
GTPeti2012-06-09 20:22:13 // 3607
Piritu - 1.000.0002012-06-09 20:17:15 // 3606
KGBMAN blogja is ír róla.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 20:14:42 // 3605
Ha minden igaz ilyen kell bele:
"Gyártó: cikkszám:
Birth B2165
Lemförder LF10747
Febi FEBI2354 01303
Frap G2310"
"Gyártó: cikkszám:
Birth B2165
Lemförder LF10747
Febi FEBI2354 01303
Frap G2310"
Wickey2012-06-09 20:09:00 // 3604
Így összeáll. Akkor szilentről írtál, azt hittem, sima gumi szilent hiánycikk, amit PU-ból le lehet gyártani. Ezek szerint a G-szemre gondoltál, és abból kell valami merciét beletenni (?) :)
Piritu - 1.000.0002012-06-09 20:04:46 // 3603
Mint írtuk valamelyik w12x mergáé jó hozzá.
Wickey2012-06-09 20:01:07 // 3602
hajjajjj. Akkor csak remélni merem, hogy az jó benne. Még szerencse, hogy rendelhető a lengőkar, 100k/oldal. :-(
Totti (NagyVad)2012-06-09 19:59:28 // 3601
Oké akkor beszéljünk jövő héten!
Totti (NagyVad)2012-06-09 19:57:14 // 3600
Gl szem helyére nem lesz jó a pu ez tapasztalat 66 nál meg probáltuk ment is a szemétbe!
GTPeti2012-06-09 19:53:07 // 3599
Olyan csukló, amit a versenyautókban is alkalmaznak. No meg ipari gépekben. Gyakorlatilag mintha egy csapágyra hegesztenél egy menetes szárat.
Wickey2012-06-09 19:46:19 // 3598
fogalmam sincs, hogy mi az a G-szem, de mivel a Powerflex katalógusban szerepel az összes hátsó szilent, ezért nem hinném, hogy megoldhatatlan lenne egy köbméteres PU blokkból egy patent esztergával... :-)
Wickey2012-06-09 19:39:59 // 3597
persze, 125mm átmérőig vannak a szokásos méretek.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 18:58:57 // 3596
Arra figyelj, hogy a rugótartó hátsóban G-szem van, nem sima szilent!
Totti (NagyVad)2012-06-09 17:50:32 // 3595
Na akkor ha van valami konkrét szólj rám légyszi mert valoszinű hogy érdekelne! Gondolom van nagyobb is mint 5 cm?!
Wickey2012-06-09 17:47:08 // 3594
Persze. Műanyagipari gyártócég. Most hétvége van, de hét elején nekifekszem rendesen. Per pillanat úgy néz ki, hogy a fél méteres 5 centi átmérőjű rúd 10ezer körül van, az meg legalább 10 nagyméretű szilent (POWERFLEX-ben legalább 7-8ezer/db), tehát úgy gondolom kábé 20ezer forint körüli összegből illene tudni kicserélni mind a 14 szilentet hátul a spiderben / gtvben poliuretánra. :-)) igaz szigorúan nyersanyagköltségben.
Totti (NagyVad)2012-06-09 17:32:28 // 3593
Ez a poliuretán rud érdekelne van beszerzési forrásod?
Totti (NagyVad)2012-06-09 17:29:29 // 3592
Most jön gyári TRW majd meg írom ha itt lesz!
Piritu - 1.000.0002012-06-09 12:32:46 // 3591
Akit érdekel a Tour 06.30-07.01-én, ne felejtse el jelezni!
Piritu - 1.000.0002012-06-09 12:09:44 // 3590
Piritu - 1.000.0002012-06-09 12:05:45 // 3589
A 225/45r17 több, mint egy centivel magasabbra emeli a kocsit az én 205/50r16-omnál.
A normál fekvőrendőrrel nincs gondom, csak van néhány abnormális. Volt hogy a küszöb ért le.
Az igazi problémám a nyomvályús utakkal van. A 84-es pl Sümegtől a Balcsiig több helyen komoly kihívást jelent, mert a bal kerékkel a szaggatotton kell menni. A nyomban haladva rendszeresen felül a középső púpon.
A normál fekvőrendőrrel nincs gondom, csak van néhány abnormális. Volt hogy a küszöb ért le.
Az igazi problémám a nyomvályús utakkal van. A 84-es pl Sümegtől a Balcsiig több helyen komoly kihívást jelent, mert a bal kerékkel a szaggatotton kell menni. A nyomban haladva rendszeresen felül a középső púpon.
gyml2012-06-09 10:39:30 // 3588
Nekem sem szokott leérni. Lehet hogy magasabb a 2. széria? Nekem télen 205/50 R16, nyáron 225/45 R17 gumi van fent, tehát ettől sem lehet magasabb, mint nektek.
BeeGee2012-06-09 10:29:56 // 3587
Bar nem mertem meg le, de talan egyszer, ha leert a gtv. Lehetseges, hogy az magasabban van? Fekvorendor meg nem volt problema pl, bar mindig lassan es ferden megyek at rajta.
Wickey2012-06-09 09:41:05 // 3586
ettől függetlenül azon gondolkodom, hogy veszek egy-két rúd poliuretánt, és legyártom a szilenteket magamnak esztergával. Kellő érdeklődés esetén esetleg összeállhatunk páran, mert 2-3 garnitúrát legyártani szinte semmivel nem kerül többe, mint egyet. Én a 80-as keménységű, gyárival kb. megegyező anyagra gondoltam.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 08:50:04 // 3585
Halkan megjegyezném, hogy Ausztriában még sose ért le, pedig jártunk cifra helyeken :-))
Piritu - 1.000.0002012-06-09 08:48:57 // 3584
Az alját kis hasmagasság miatt csapod oda (meg gondolom a kakukk teló is közrejátszik), szerintem a keményebb szilent ezen nem segít. Max jobban ráz majd a magyar utakon :-(
Nekem is leér egy csomószor, pedig nem hajtom. Sokszor elég egy nyomvályú is. Fekvőrendőrön már többször is fennakadtam. Tiszta szerencse, hogy vaslemez a kartervédőm.
Nekem is leér egy csomószor, pedig nem hajtom. Sokszor elég egy nyomvályú is. Fekvőrendőrön már többször is fennakadtam. Tiszta szerencse, hogy vaslemez a kartervédőm.
Piritu - 1.000.0002012-06-09 08:45:27 // 3583
Bizony! Úgy eltettem a számát, hogy nem találom :-DD
Wickey2012-06-09 08:13:36 // 3582
az pont nem érdekel, hazafele egy ezerszer használt, teljesen ismert útvonalon jöttem, és vagy ötször odacsaptam az alját, pedig kifejezetten nem száguldoztam, magamban azon is röhögtem, hogy hogy lehet, hogy egy 150 lovas benzinessel másfélszer szarabb időt megyek mint egy 90 lovas turbódízellel. :-))) Szóval ha a keményebb felfüggesztés miatt esetleg még kevesebbet csapom oda, akkor inkább pattogok, mint a gumilabda. A gátlókat elküldöm Lindorhoz, és meghatározom neki a megfelelő felújítási paramétereket (sárgakoni középállásratekerve).
Totti (NagyVad)2012-06-09 07:49:09 // 3581
Ha emlékeim nem csalnak akkor abban is Gl szem van mint a 66 csonkbálványában!
Piritu - 1.000.0002012-06-08 23:15:38 // 3580
Hááát, attól lehet, hogy még keményebb lesz a felfüggesztés :-S
Wickey2012-06-08 23:09:13 // 3579
legrosszabb esetben berendelem powerflexből 150 fontért.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:58:47 // 3578
Javaslom olvasgasd a blogomat, elég sok mindent cseréltem/javítottam én is a Spideren.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:57:19 // 3577
Nem fér alá :-(
Ezért vettem egy rámpát, arra szoktam rájárni.
Ezért vettem egy rámpát, arra szoktam rájárni.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:56:23 // 3576
A hátsó futómű elemei azért elég húzósak. pl a rugótartó lengőkar, bár állítólag szilentezni is lehet. Állítólag valamelyik W124 szilent jó hozzá. Ha megcsinálod érdekelne, hogy milyet sikerült beletenni.
Wickey2012-06-08 22:53:26 // 3575
a kérdés jó. A krokodil emelőt alá tudod tenni? Én pl. nem, csak ha ráparkolok egy 4centis deszkára. :-)
Csöri2012-06-08 22:52:16 // 3574
Klíma az enyémben sincs.:-))
Wickey2012-06-08 22:50:16 // 3573
2.0 TS, CF1-es tehát alu szelepfedeles, motorcserés volt 2005-ben, a motorban 100ezer km, a kasztniban 242ezer.
1995 évvégi, full fapad, szerintem ez az egyetlen spider az országban, amiben nincs klíma. Előéletről csak annyit tudok, hogy az elmúlt pár évben sokat állt, ez meglátszik rajta. Kipufogó hologramm, futómű hologramm, gátlók és fékek hologramm, de ezek pont olyan dolgok, amik rrohadtnagy kedvezménnyel kaphatóak a Unixban, és nem is túl macerás kicserélgetni őket.
Egyelőre olajcsere volt, meg feldobáltam a Zendereket, a szíjat megnéztem, azt "nemrégiben" cserélték (2005-ben 145ezernél biztosan, amikor motort cseréltek - rajta van a számlán -, és valszeg úgy 225ezer körül, állapotából kiindulva), tehát nem izgattam fel magam azon, hogy azonnal cseréljem, majd ha visszajöttem Sopronból. Vezmódosító nem szól, alul-felül jól húz, szóval alapvetően örülünk.
1995 évvégi, full fapad, szerintem ez az egyetlen spider az országban, amiben nincs klíma. Előéletről csak annyit tudok, hogy az elmúlt pár évben sokat állt, ez meglátszik rajta. Kipufogó hologramm, futómű hologramm, gátlók és fékek hologramm, de ezek pont olyan dolgok, amik rrohadtnagy kedvezménnyel kaphatóak a Unixban, és nem is túl macerás kicserélgetni őket.
Egyelőre olajcsere volt, meg feldobáltam a Zendereket, a szíjat megnéztem, azt "nemrégiben" cserélték (2005-ben 145ezernél biztosan, amikor motort cseréltek - rajta van a számlán -, és valszeg úgy 225ezer körül, állapotából kiindulva), tehát nem izgattam fel magam azon, hogy azonnal cseréljem, majd ha visszajöttem Sopronból. Vezmódosító nem szól, alul-felül jól húz, szóval alapvetően örülünk.
Piritu - 1.000.0002012-06-08 22:49:50 // 3572
Tuti, hogy ültetve van? Az enyém gyári mégis 7,5 centi a terheletlen hasmagassága :-DD