Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:30:56 // 1303
akkor meg kell tartani az árából már úgy sem veszít, olcsó a fenntartása és bírja a gyepát :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-06 10:23:36 // 1302
Persze, kis földút kerülő az benne van nálunk is a 22p-ben :-) Vagy egy fél km-es menekülő szakasz, amit csak extrém hülye napokon kell használni, de a napi rutinban is van egy 100m földút. Pont elég arra, hogy sokkal kevesebben járnak arra. Évek óta bevált útvonal. Hogy a TD mitől bírja ezt így, meg ne kérdezd. :-) Pizzafutár autó, komolyan :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 10:00:16 // 1301
azt mondtad nem reagálsz ám legyen :DDD
Akkor a jöjjön a jelen...
A plugin a jövő főleg az olyan ami tisztán elektromosan is tud menni a belső égésű motor csak az akkut tölti nekünk ilyen volt mivel a városi ingázás legtöbb esetben nem több, mint 20-50km átlagban. Akkor nézzük mik a hátrányai egy elektromossal szemben: egy év alatt kb 15e ft-ért tankoltunk bele csak a miheztartás véget ami ahhoz kell, hogy hetente egyszer el legyen indítva a motor ezk kb 15e ft/év, az olajcsere ami kb 20e ft/év és akkor jöjjenek az előnyök: a Bp-i elektromos fórum nem szól másról csak, hogy melyik töltőn hagyta ott éppen az ember fél napra az autóját és ezért nem tudnak tölteni, melyik nem működik (a pluginnál ilyen nincs benyás üzemmód), a fizetős töltőnél az alkalmankénti töltés drágább, mint az a 4 benya amiből előállít a motor 100 km elektoros autózást és ugye percek alatt meg lehet tankolni, hosszú utakra is használható extra időszopások lásd töltés nélkül is, azért elég cink mondjuk egy I3-mal a hosszú táv bár ha valaki időmilliomos fel lehet ülni a szopórollere BMW I3 teszt
Mi gondolkoztunk új autónál természetesen plugin és tisztán elektromoson is, tisztán elektromosnál ahol nincs megoldva az akku hűtése ott pár évente 15-20%-ot is csökken a hatótáv ráadásul olyan ronda az összes,mint a bűn. A legolcsóbb plugin is 10 milla felett lett volna, kis matek és egyből az jött ki ha veszünk egy jól felszerelt új autót 5-6 milla között, az asszony azt az 5-6 milla különbséget 20 év alatt sem autózza ki, ha továbbra is ingyen van az áram.
Szóval ez a jelen.
Ez a mi a "környezetszennyező" bullshit duma az nálam egyenlő a laposföldhívőkkel kb szóval hagyjuk :DDD
Stef2019-09-06 09:35:13 // 1300
Kezdem kapisgálni. Te egy 5-6 éves plugin hybridhez viszonyítasz, azt gondolván hogy az villanyautó. Nos, nem az. Személy szerint tökéletes zsákutcának tartom a plugin hybrid megoldásokat, mivel ezek ugyanúgy belsőégésű motorral és annak minden előnyével/hátrányával rendelkeznek (motor karbantartás) csak pluszban még meg vannak nehezítve egy akkupakkal is csak hogy pár (50-60) kilométert el tudjanak menni elektromosként is. Ez teljesen értelmetlen, mindkét hajtásmódból csak a hátrányok érezhetők. Ez nem a jövő, ez inkább szimplán csak szopás.

Ha visszalapozol és elolvastad akkor tudhatod hogy én 300km-t tudok egy töltéssel elmenni, kb 2 hetente töltöm az aksit alkalmanként kb 3 óra alatt. Megtehetném hogy minden nap felteszem töltőre, de nem foglalkozok vele, tudom hogy másnap mennyi távolságra lesz szükségem. Mint télen mint nyáron, az aksi hűtése/fűtése valóban elvesz a hatótávból, mint ahogyan a klímázás is, de az 50%-os hatótáv csökkenés az nagyon erős csúsztatás. A kényelem érdekében nekem minden nap be van állítva az állóklíma 16:40-re, hogy mire kiérek a munkahelyemről egy lehűtött autóba tudjak beszállni (télen pedig egy meleg, jégről leolvasztottba). Ez alkalmanként 1-3%-ot vesz el a töltöttségből attól függően hogy milyen meleg/hideg van odakint. Nekem megéri! A fékek: tényleg rozsdásodnak! Mivel az autó ekár egy pedállal is egész jól vezethető a rekuperáció annyit lassít az autón visszatöltéskor hogy normál forgalomban nem szükséges a féket használni. Igaz a fék nem kopik ezáltal viszont rozsdál! Ezért aztán nem is felejtik el felhívni a vevők figyelmét (új autónál) hogy a féket autómosás után mindenképp, de hetente legalább egyszer használni kell üzemszerűen! Apropó visszatöltés: azért az elég jó dolog hogy felhasználva a lassulási energiát áramot termel az autó és visszatölti az aksiba mikozben nincs fékpor szennyezés ugye?

Biztosítás: Egy kis sarkítást érzek abban hogy egy második autónak használt autó biztosítását viszonyítod az elsődleges autóhoz. Biztosítás szempontjából a második autóra nincs bonus, automatikusan legjobb estben is csak A0 lehet. Ehhez mérten kalkulálják a Cascot is. Nekem most csak elektromos van és az éves biztosításom 21.804.-Ft, az éves Cascom pedig 106.080.- Ft.

A meghibásodásokkal kapcsolatban pedig mint minden autónál, ennél is történhet bármi, de 5 évig (aksira 8 évig) teljes körű a garancia és az ingyen szerviz. Ezt már kibeszéltük régebben, de akkor sem akartad megérteni... :)
A szoftverfrissítéssel kapcsolatban azért megjegyezném hogy ez nem egy telefon vagy számítógép. A szoftver szinte az autót vezérlő mindenség. Nem frissítik évente. A gyári navi frissítés lehet hogy pénzbe kerül a garanciaidő után, de a CarPlay miatt a Waze köröket ver a gyári navira és ingyenesen frissül a telefonon.

A jövő tehát itt kezdődik, és nem az általad említett 5éves sótlan közlekedőedénynél 50km-es hatótávval. Azt tényleg jól tettétek hogy eladtátok...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 08:24:33 // 1299
A jövő....
Megtapasztaltuk a jövőt, plugin hybrid hangtalan, szagtalan, sótlan közlekedő edény, ingyen töltéssel elméletileg nulla üzemeltetési költséggel...elméletileg. Másod autó asszonynak városi ingázásra napi 50 km-re. Használtan egy jó állapotban lévő 5 éves 5 milla környéke (új ára 14 milla volt). Súlyadó nulla, töltés otthonról nulla, biztosítás nem kevés, casco évi 160e (a Stelviora évi 95e). Hatótáv normális (papás) körülmények között 70-80km, az én vezetési stílusommal 50-55. Amit mindenki elfelejt mondani nagy melegben az akku hűtése miatt -20% a hatótáv, télen a hideg miatt akku fűtése és az utastér fűtése miatt -50% a hatótáv. Amit elfelejtenek mondani garancia lejárta után egy szoftver frissítés 50-60e ft ami sajnos évente jön ki, 6 évesen már tönkre mehet az inverter (több százezer), a hálózati töltő (1 kiló), a hátsó féknyergek mivel keveset fékezik az ember berohadnak, az akku hűtő elektronika stb, stb... a faszbúk csoport nem szól másról ennél a márkánál, csak hogy kinek mi ment tönkre és mennyibe kerül, nálunk szerencsére semmi extra kiadás nem volt és inkább el is adtuk, mivel ha csak éves szinten rá kell költeni 2 kilót akkor kb pont ott vagyunk, mint ha tankolnánk egy autót...
ez a jövő :))))
Kócosw2019-09-06 07:57:24 // 1298
lassan venned kel legy drónt abban vinn ia csaladot :)
az az igazi jövö :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-06 06:20:31 // 1297
Nálunk szarban a haza, a nyári 10-12 perces út 45re emelkedett most találtam egy föld utas menekülőt azzal igaz 1,5 annyi a távolság de 22 perc alatt ott vagyok az iskolában a gyerekekkel... csak suvval járható, még jó, hogy asszonynak is lecseréltük az áramfalót, most szopna rendesen
Kócosw2019-09-06 05:09:10 // 1296
könnyen szalad az elektromos eladása ha mesterséges uton nyomják mindenhol. Poltikailag tolva van az elektromos autó, mert most épp valakinek ez jó anyagilag.
Kazes☻2019-09-05 23:31:46 // 1295
Na, de itt van a kutya elásva... csak használod. (pont) :P

Viszont jó, hogy nem azt mondod, hogy milyen szuper, mert a csoda verdában van kanyarkövető fényszóród is és a jövő elkezdődött... viszonyításként: kanyarkövető fényszórót már 1967-ben bizonyos típusokba szériában adták Citroënék.
:D
A többitől meg ne őrülj meg, mert nem tegnap óta vagy itt, rájöhettél volna, hogy hol is! ;)
RomeoOne2019-09-05 23:19:38 // 1294
Nézd meg, hogy mennyibe kerül egy belsőégésű motoros autó, ami azt tudja, mint az i3. nem 10+ milliós kategóriába fog esni, nagyon nem :)
Kazes☻2019-09-05 23:12:39 // 1293
Jó neked... mi itt nem tudjuk... :( Nekem sem hiányzik...
Kazes☻2019-09-05 23:11:43 // 1292
Ez jó...! :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 23:10:10 // 1291
A jövő? Akkumulátoros autó volt régen is, semmi jövő nincs benne. A jövő nem ez lesz, annyi korlátja van műszakilag a technológiának. A jelen egy része, a jövő egy része is, de nem az a hajtás típus ami a belsőégésű motort leváltja.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 23:05:24 // 1290
Nem szokom, inkább kerülöm. :-) Nekem ez nem. hiányzik.
Stef2019-09-05 23:05:20 // 1289
Megőrülök ettől, hogy alfás, meg béemvés, meg hondás. Ugyanaz vagyok aki voltam, de régebben Alfát használtam, most nem. Lehet ha lesz eAlfa, akkor újra azt veszek majd! Az aktivitásom pedig annak szól, hogy Ti is lássatok ki egy kicsit a saját világotokból! A jövő elkezdődött! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 23:00:53 // 1288
Mire beüt az iparági válság, addigra majd pont eljut az Alfa is idáig, és ujra nem tud eladni majd 10-nél többet :-) Valahogy az időzítés nem megy nekik. A válság pedig közelít. Két leállított autóipari projektről tudok mostanában. Már tesztelési fázisban nyomtak stop-ot pl egy népszerűnek várható prémium kompakt hibridnek (első kézből infó).
A háttérben gáz van, és a villanyautók erőltetése is csak ront a helyzeten. Egy olyan technológiába nyomják a pénzt, ami várhatóan nem fog megtérülni végül. Kicsi az esély hogy tömegek üljenek elektromos autókba.
Stef2019-09-05 22:59:15 // 1287
Ja, már megértettem mire gondolsz! 5 Milliós Szuzukihoz és annak költségeihez kellene hasonlítani az i3-at, mert azzal, de inkább azzal se egy kategória.
Nagyon aranyos... :)
Stef2019-09-05 22:52:29 // 1286
Ne haragudj, nem teljesen értem amit írsz. Hogy mit kellene összehasonlítanom mivel? Erhard miket sorolt fel? Nem találom. Amiket ma felsorolt, azokat szerintem sorra cáfoltam (egyszer még ő maga is). Biztosítás, meg ilyesmi? Szívesen elárulom hogy mennyi a biztosításom és a Cascom! Szerintem kevesebb mint egy Giuliáé. Még csak nem is sarkítottam a villanyos javára, hiszen parkolási díjat sem vettem figyelembe a benzines terhére, és még a villanyt is normál áron számoltam az "ingyen" helyett. Gumit mindkettőnél cserélni kell, mint ahogy ablaktörlő lapátot és pollenszűrőt is. Az árkülönbözet pedig mint írtam 3 év alatt tmegtérül (mégegyszer: az én esetemben).
Kazes☻2019-09-05 22:51:04 // 1285
És az még nem is a legrosszabb! Gyere sűrűbben, hogy szokjad. Nézz át az utas topicba... ;)
Kazes☻2019-09-05 22:48:43 // 1284
De az akkor már legalább oldalhelyes! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:46:24 // 1283
Voltam Budapesten tegnap, reggel 8-ra értem be az m3-mon. Borzalom... nagyon nem mindegy hol laksz. Itt Debrecenben a dugó az, hogy reggel 22p beérni a gyerekekkel 12 helyett. Napközben bárhol ott vagy 15p-en belül. Ilyen körülmények között még élvezhető az autózás varosban is. Nem sokat szoktam állni. Kis utcákon kikerülöm a lámpákat, és pikk pakk odaérek ahova kell :-) Nem hallgatok rádiót, nem telefonozok, csak vezetek egyet. Ha sok a gondolkodós munka, kifejezetten jól szokott esni egy kis TD-vel szaladgálás.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:45:26 // 1282
Azért érdekes lenne ezt a topikot olvasni amikor megjelenik az első eAlfa a szalonban :-)
RomeoOne2019-09-05 22:41:17 // 1281
Pedig igaza volt. Bár értem azt is mit írsz, az előbb összekeverted azt, hogy objektíven megéri-e, meg hogy NEKED megéri-e. Ami számítást mutattál, az arról szól, hogy a te szempontjaid szerint megéri neked. De Objektíve véve egy Giulia-hoz hasonlítani az i3-at? Ha objektív összehasonlítást akarsz, akkor kb. azokkal kell hasonlítani, amiket Erhard felsorol. És az árkülönbözet soha nem fog megtérülni. Még akkor sem, ha végletesen optimista módjára csak "üzemanyag" költséget számolsz fel a villanyosra.
Kazes☻2019-09-05 22:35:57 // 1280
Nagy jelenet lehetett! :D
Kazes☻2019-09-05 22:35:36 // 1279
Erre mind tudjuk (jelenlegi helyzetben) mi a válasz... az viszont ennél furcsább, hogy amíg Alfás voltál, nem voltál ilyen aktív az oldalon, mint amióta Béemvés lettél! :DDD
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:30:56 // 1278
Az átadó is elnevette magát amikor pár perc türelmet kértem :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 22:28:39 // 1276
Városi közlekedésben teljesen mind1 miben ülök nem az idegesít, hogy kartyog, mint egy dízel, duruzsol, mint egy benyás vagy éppen az elektromosban csak a kattogásokat hallom mikor az akku hűtő elindul... egyszerűen szar a dugóban elfecsérelni az időt és akár egy 200 millás rollsban is ülhetek sofőrrel, abban is pont ugyan olyan szar...
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:28:37 // 1275
...hát ugye a szarolasz hívők szerint a kézzel való tolás :-DDD
Stef2019-09-05 22:27:31 // 1274
És milyen erőforrás alternatívái vannak az Alfának a benzinen és a dízelen kívül? :)
Piritu - 1.000.0002019-09-05 22:27:06 // 1273
...azért nem rossz egy gyakorló villanyautós szemszögéből nézni a dolgokat. (Alfából nem sok "alternatív" erőforrású van a forgalomban)

Mielőtt Giulia a házhoz jött egy hétig én is egy eGolfot használtam. Nagyjából meg tudom érteni a "túlsó" oldalt.
Ettől függetlenül amikor a Giuliáért mentünk vele először kezet mostam és csak utána nyúltam az Alfához :-)
Stef2019-09-05 22:26:43 // 1272
Pontosan úgy van ahogy mondod! Egyetértünk!
Ugyanúgy ahogy neked ez jött be, nekem az! Különbözőek vagyunk... De ettől nem lehet azt mondani általánosságban hogy ez hülyeség vagy hogy ez nem éri meg. Azt lehet mondani, hogy NEKEM ez nem éri meg és szerintem ez még hülyeség, de attól még másnak jó lehet, és talán meg is éri ha ebben érzi jól magát!
Kazes☻2019-09-05 22:22:09 // 1271
A topic az, csak hát Alfás fórum...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:20:36 // 1270
Értem is, meg nem is :-) Ezért írtam még korábban hogy felesleges számolni, ez egy érzelmi döntés volt. Ennyi pénzből 8 év varosozás kijon egy V6-tal is. Még lehet egy régi Maseratival is :-) Ki mit élvez, értem én :-) Engem egyelőre városban nem lehetne átültetni a 146-ból, mert élvezem és nem is drága.. Nekem nem élvezet a kütyü és a látszat high-tech. Viszont élvezet, ha érezhetően egy gépet uralok. Legyen az akár egy ósdi traktor. Szóval mondjuk hogy értem miért, de soha nem tudnék így dönteni, annyi más sokkal jobb opció létezik az én szemszögemből. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 22:13:20 // 1269
Értem, mégis számolgatás megy. :-) Nem kötelező a low cost megoldás, szerencsére én is inkább azért maradok ennél mert szeretem. Őszintén városi forgalomban a korszerűségnek kb nulla előnyét látom. De elfogadom, ha valakinek ez valamiért kell. Erre csodás autók vannak 5-6 millió körül.
Az azért gazdaságilag is alap, hogy ha a végeredmény ugyanaz, vagy hasonló, akkor is a kisebb kezdeti beruházással járó megoldás nyer.
Nem mellesleg funkcionális szempontból a villany autó nem ér fel még a low-cost megoldáshoz sem.
Stef2019-09-05 22:07:46 // 1268
Gyuri: Kérlek te is olvass kicsit visszább! Leírtam, hogy nem minél olcsóbban akartam megúszni a közlekedést, hanem az adott viszonyokhoz képest minél praktikusabban és élvezetesebben szerettem volna megtenni a napi kilométereimet, és ehhez nekem a villanyos jobban bejött. Ez a megtérülés csak egyesek vesszőparipája itt! Nem akarom hogy megtérüljön, én élvezni akarom azt a napi 25 km-t! A Giuliához pedig azért hasonlítottam, mivel az lett volna a másik esélyes, de ezt is leírtam korábban hogy miért nem az lett. Az utakon viszont egyre több az i3 (szerintem már most több van mint Giulia, pedig az emberek ugye nem hülyék!).
Stef2019-09-05 21:57:37 // 1267
Szvsz ez az "Erőforrás alternatívák" topik, tehát pont jó helyen vagyok! :)
Stef2019-09-05 21:55:06 // 1266
Bocs, tényleg elírtam 12000km / év.
Így van: vagy az elején drága és utána lesz egyre olcsóbb, vagy az elején olcsóbb és az évek során lesz egyre drágább. Mindenki eldöntheti melyik kedvezőbb, mennyi ideig akarja megtartani az autót.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:49:27 // 1265
Azért korszerűségben, szolgáltatásban, presztízsben más kategória a lowcost megoldással...
...onnan indultunk hogy a volt cartárs új autót vett és a villany mellett döntött (megindokolta)

Egy Alfának se sok értelmét látják sokan, nem is a legjobban fogyó autó a statisztika szerint :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:38:12 // 1264
Tedd azt baromság az egész eszmefuttatásod....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:36:00 // 1263
Erről beszélek... de mindig jönnek az elméletekkel... mi ingyé töltöttük az előzőt azaz évi 240e spórlóltunk plusz a súlyadót viszont a bizti dupla annyi volt, egy új plugin vagy akármi ami normális 10-11 milla... rohadt sok, ezzel a fogyival azaz a havi 20e költséggel 20 év mire utoléri... ahhh
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-05 21:30:25 // 1262
A kérdés ott kezdődik, hogy 12millás autónak elővárosi/városi közlekedésre ugyan mi értelme? Másra ugye teljesen alkalmatlan, ezt tegnap is megfigyeltem az M3-mon. Vajon véletlen, hogy használt egyszerű vasakkal van tele az út reggelente pluwz Daciak, Vitarak, Tipok Fabiak stb? Egy Giulietta-t kigurítassz 5.5-ért és egy jobban használható autód van, kevesebb kezdeti beruházással, kb egál végeredménnyel. És egy olyan autóban ültél, ami elmegy veled bárhova 100-nál gyorsabban is. Ne a Giulia-hoz akard anyagilag hasonlítani, mert nem egy liga. Méretben és műszaki tartalomban sem (értsd futómű, karosszéria felépítés). Ha ennél is olcsóbban akarod megúszni az autózást, Dacia. Vagy használt autó kicsi km-rel. Az emberek nem hülyék, valahogy nincs tele az út i3-mal. Pár szöszi anyuka lődörög ilyennel, apu meg megy a Lexussal vagy Mergával :-)
Nekem a városi autóm 2milla+üzemanyagba van 8 év alatt. Úgy hogy kb 800e hobbi célú ráköltés. 450-ért vettem, pont ennyiért el tudnám adni most. Hol érné meg 12-13 milliót ugyanezen funkció betöltése, ezt nem látom. Mik az előnyök?
Stef2019-09-05 21:29:08 // 1261
Hát baj az tényleg van! Kérlek olvass figyelmesebben és próbáld értelmezni! Ennyi sületlenséget mint amit ma ideírtál már rég nem hallottam! :)
Ne haragudj de jobban járunk ha mostantól teljesen figyelmen kívül hagyom a megnyilvánulásaidat...
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:22:22 // 1260
A céges Golffal számolgattam pár hete. A villanyautó pont a duplája a vele egyező teljesítményű benzines Golfnak. A 6-7milliós különbséget sohasem hozza vissza, még az állami támogatással sem.
Piritu - 1.000.0002019-09-05 21:17:10 // 1259
Bocs, de nekem ez nem adja ki a matekot:
"Üzemanyag: 8év * 1200km/év * 400Ft/l = 3.840.000.-Ft"
(gondolom 12000 km/év akar lenni)

A Giuliettával 163ezer km-re tankoltam 3.762ezret és ebben sok német/olasz/francia üzemanyag is volt. 22,44 Ft/km volt az üzemanyagköltség.


8év *12000 km/év/100*6l/100km*400Ft/l= 2.304.000 - Ft
legyen 7 a fogyi, akkor
8év *12000 km/év/100*7l/100km*400Ft/l= 2.688.000 - Ft
villany:
8év*12000km/év/100*13kWh/100km*38 Ft= 474.240 Ft


A lényegen nem változtat nagyot, vagy az elején ruház be az ember vagy később több év alatt apránként. Egyszer kiegyenlítődik.


Gratula a kedvezményhez :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:09:29 // 1258
Jah akkor miért nem hasonlítjuk a QV-hez sokkal jobban megéri :)))))) Ahhhh van itt baj
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 21:07:50 // 1257
Tudod minek a kategóriája az a trampli fos? Talán az új vitara de szerintem még az is jobban felszerelést és nagyobb... na nézzük a számítás, 5.5 milla az új ára, az autó 5.6 litert eszik vegyesben, az olajcsere márkaszervizben 45e...tudod mikor térül meg ingyen töltéssel is? Segítek, soha ezért nem vettünk másod autónak plugint meg elektromosat sem... jah meg azért rakosgass félre egy kis pénzt, mert bizony ott is lesz kiadás, inverter, töltő, váltó, hátsó féknyergek stb, stb
Kazes☻2019-09-05 21:04:54 // 1256
Szvsz jobban jársz, ha keresel magadnak egy bömös fórumot! :D
Stef2019-09-05 21:04:40 // 1255
Nem! Egy villanyautó megtérülését hasonlítjuk egy benzineshez!!! :)
Olvasod egyáltalán amit írok? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-05 20:55:02 // 1254
Most szivatsz? Egy I3-at hasonlítunk egy Giuliahoz? :))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak