SD2023-04-18 10:54:35 // 30371
Lemegyünk vidékre:D Felmegyünk pestre:D A budai elit kerületek.. itt kezdődik:D:D:D
Giuntini2023-04-18 09:29:06 // 30370
Tök mindegy hogy Alfával, Minivel, Kiával vagy akármivel vagy. Magyarországon a lényeg a méret. Ha kis autóval vagy, semmibe vesnek, fellöknek, lenéznek. Akkor fáznak rá, h mondjuk egy MiTo QV-vel vagy. De ez is visszás, ezekben a kis rakétákban nagyon meg lehet halni, ha felelőtlenül vezetsz. Autópályán egyszer-kétszer mikor a MiTo-val voltam eszméletlen amit emberkedtek velem. 130-nál mindenki le akar nyomni, mintha azt mondanák "mit keresel az autópályán..."
Zselé2023-04-18 09:03:22 // 30369
Bocsi, Gyuri, tényleg nem fricska meg semmi személyes:
Statisztikailag megszámoltam, hogy a "pesti" autósok bunkóságát és inkompetenciáját jellemzően a debreceni barátaim mondják :D Ez tényleg nem kamu, legalább 5-6 olyan debreceni komám van, akik fröcsögve beszélnek a pesti autósokról (most még egyszer mondom: NEM rád gondolok! :) )
Viszont valóban van valami földön túli különbség a morálban, mert én meg Debreceben borulok ki a közlekedésen :D Mostanában sajnos nem jártam arra, de 2-3 éve még heti rendszerességgel töltöttem lent 1-2 napot. Akkor jellemzően a reggeli dugóba is részt vettem. Hogy ott milyen a dugó oka és dinamikája, na az nekem "pestiként" teljesen értelmezhetetlen volt.
Kb. úgy írnám le egy nem konkrét de szemléletes példával:
Valaki elejtett a zebrán egy pohár tejfölt. Ekkor a 3-ból 2 sáv megszűnik, többen teljesen tanácstalanná válnak. Nem mernek menni, vagy mégis?! Akkor mindketten egyszerre, dudálás! Nagy fék. A sor megáll. Dugó. Egy szomszédos mellékutcából meg két lámpaváltásra fér ki egy autó.
Tehát valahogy úgy érzem, ott a dugó bár mindennapos, mégis egy komfortzónán kívüli helyzet. A bunkó pestiek meg ebben szocializálódtak, hogyan kell a dugóban is "haladni" :D
Ez csak a magán benyomásom, és tényleg nem akarok senkit megsérteni, magára ne vegye :)))
Statisztikailag megszámoltam, hogy a "pesti" autósok bunkóságát és inkompetenciáját jellemzően a debreceni barátaim mondják :D Ez tényleg nem kamu, legalább 5-6 olyan debreceni komám van, akik fröcsögve beszélnek a pesti autósokról (most még egyszer mondom: NEM rád gondolok! :) )
Viszont valóban van valami földön túli különbség a morálban, mert én meg Debreceben borulok ki a közlekedésen :D Mostanában sajnos nem jártam arra, de 2-3 éve még heti rendszerességgel töltöttem lent 1-2 napot. Akkor jellemzően a reggeli dugóba is részt vettem. Hogy ott milyen a dugó oka és dinamikája, na az nekem "pestiként" teljesen értelmezhetetlen volt.
Kb. úgy írnám le egy nem konkrét de szemléletes példával:
Valaki elejtett a zebrán egy pohár tejfölt. Ekkor a 3-ból 2 sáv megszűnik, többen teljesen tanácstalanná válnak. Nem mernek menni, vagy mégis?! Akkor mindketten egyszerre, dudálás! Nagy fék. A sor megáll. Dugó. Egy szomszédos mellékutcából meg két lámpaváltásra fér ki egy autó.
Tehát valahogy úgy érzem, ott a dugó bár mindennapos, mégis egy komfortzónán kívüli helyzet. A bunkó pestiek meg ebben szocializálódtak, hogyan kell a dugóban is "haladni" :D
Ez csak a magán benyomásom, és tényleg nem akarok senkit megsérteni, magára ne vegye :)))
TtK2023-04-18 08:45:40 // 30368
A balkán sajnos Hegyeshalomnál kezdődik. Mostanában a hazaköltözés kapcsán többször is megjártam oda-vissza a Köln-Bp szakaszt, mellbevágó a különbség. És nem a tötymörgőkkel van a gond hanem a (jellemzően német prémium és céges oktáviás) gátlástalan nyomulókkal és veszélyeztetőkkel. Ja és itthon úgy tűnik a kamionstopot is lesz@rják..
Persze németország se méznyalás, de ott főleg a gyalogosokra és biciklistákra kell nagyon figyelni, mert mennek mint a vakegér, körülnézés nuku és ha fellököd valamelyiket te leszel a hibás.
Persze németország se méznyalás, de ott főleg a gyalogosokra és biciklistákra kell nagyon figyelni, mert mennek mint a vakegér, körülnézés nuku és ha fellököd valamelyiket te leszel a hibás.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-18 07:30:58 // 30367
Megértem, bocs, nem akartam senkit degradálni ezzel. Egyszerűen arról van szó, hogy kb Gyöngyös, vagy Hatvan környékén beindul egy arrogáns, agresszív önző autózás. Nyilván fogalmam sincs kik és hol laknak, ez egyértelmű tapasztalat. Nem a budapestiek ellen szólt, lehet hogy egyszerűen ott kezd túl sokféle nép összeverődni, túl sokféle frusztrációval.
Azért is megértem, mert én meg a bezzeg Magyarozásra harapok. :-)
Azért is megértem, mert én meg a bezzeg Magyarozásra harapok. :-)
SD2023-04-18 07:01:18 // 30366
Amúgy ez sok képességbőp is tevődik össze, alapvetően aki képes biztonságosan vezetni annaki az agya nagyon kifinomult számításokat végez.
Objektum mérete és elmozdulásából háromszögel, sebességet, irányt, gyorsulást, mind ezt párhuzamosan több látott ojjektumra és a többi..
Aki eleve 2D ben lát és erre képtelen az honnan tudná hogy ezt más tudja, csak küzd mint malac a jégen, legyetek elnézők:D
Baj akkor van mikor nincs tisztában a kélességeivel, mert ott marad a szabáylkövetésből adódó puffer, és ha az is elfogy akkor kész:D
Objektum mérete és elmozdulásából háromszögel, sebességet, irányt, gyorsulást, mind ezt párhuzamosan több látott ojjektumra és a többi..
Aki eleve 2D ben lát és erre képtelen az honnan tudná hogy ezt más tudja, csak küzd mint malac a jégen, legyetek elnézők:D
Baj akkor van mikor nincs tisztában a kélességeivel, mert ott marad a szabáylkövetésből adódó puffer, és ha az is elfogy akkor kész:D
SD2023-04-18 06:45:51 // 30365
Én világ épetemben “Pesti” vagyok:D de pont ezért szerintem tudom is mitől balfaszok a pestiek:D természetesen van kivétel:D pl én:D ja meg most már budai is vagyok (na ez másik óriási bullshit:D
Szóval ha már szóbakerült a cangázás, volt hogy nagyobb távokat is bejártam Magyarországon és volt alkalmam a vidéki vs pesti mentalitást tapasztalni, kétkeékröl, egy napon belül.
Itt annyit fedeztem fel hogy a vidéki ember jellemzően életképesebb, jobban odafigyel a másikra, nincs olyan hogy csak meet neki ez jár. Ez persze csak azért mert valaki pesti nem fordul meg automatikusan, de valóban Budapesten van egy olyan csőcselék réteg, ami persze több fajta emberből tevődik össze, aki tényleg alapvetően, bugyuta, korlátolt, életképtelen… csak az tartja fenn hogy a bót a zesztéká, meg a korcsma minden lépés távolságban… vagy épp minden teljesítmény nélkül talál munkát, ki bír fizetni egy albérletet belőle valahogy, csak mert pesti.. szóval maga a város egy olyan kényelmet ad ezeknek az embereknek hogy magasabb életszínvonalon élnek mint ahova valók lennének. Nem tervez, körbe sem néz, bamba, stresszes, de legalább arrogáns, és vannak jogai:D így fogalmaznám meg:D
Biciklivel az a szembetűnő hogy a gyalogosok tényleg mint a legyek, teljes idióták, főleg 8-9 után mikor megindul a kialvatlan munkábajárós réteg…
Autósokból a munkábajárós nagyrészt az értelmesebb fajta ott nem szokott gond lenni, mert egyrészt tulnyomóan aglomerációból jönnek, másrészt minden nap kell nekik az autó, tudják a lehetöségeket, képesek együttműködni.
És pont hétvégén az amúgy bamba pesti gyalogos az összes heti stresszel kiszabadul az M1 M3 M7-re és ott is a baj.. mert ugyan azt elöadja tétova balfasz módon, mint amit a bót meg az albi munka háromszögben agyhalottan, és a legnagyobb csúcsidőben:P
Így jópár elfogyasztott km és év után azonnal látom ki az aki beszámítható autós és hol mekkora oldaltávolságot kell tartani.
És most újra látom azokat a gyönerekrt is akik csak azért kezdenek el “gyorsanmenni” mert megláttak a tükörből, volt halványkék hondám és passatom is azokra az ilyen nem gerjed:D de ez nem pest vs vidék … más téma:D
A lényeg hogy sajnos van az a fajta ember aki nem lenne való volán mögé meg amúgy sehova, na ezért jó hogy ilyenkor nagyongyorsan a lehető legkisebb keresztmetszettel odébb áll az ember:D
Szerencsére olyan viszonylag kevés van aki az említett csőcselék és még erős autója is ven, na az ilyet el kell ereszteni erre figyeljetek:D a többi az kezelhető:D
Szóval ha már szóbakerült a cangázás, volt hogy nagyobb távokat is bejártam Magyarországon és volt alkalmam a vidéki vs pesti mentalitást tapasztalni, kétkeékröl, egy napon belül.
Itt annyit fedeztem fel hogy a vidéki ember jellemzően életképesebb, jobban odafigyel a másikra, nincs olyan hogy csak meet neki ez jár. Ez persze csak azért mert valaki pesti nem fordul meg automatikusan, de valóban Budapesten van egy olyan csőcselék réteg, ami persze több fajta emberből tevődik össze, aki tényleg alapvetően, bugyuta, korlátolt, életképtelen… csak az tartja fenn hogy a bót a zesztéká, meg a korcsma minden lépés távolságban… vagy épp minden teljesítmény nélkül talál munkát, ki bír fizetni egy albérletet belőle valahogy, csak mert pesti.. szóval maga a város egy olyan kényelmet ad ezeknek az embereknek hogy magasabb életszínvonalon élnek mint ahova valók lennének. Nem tervez, körbe sem néz, bamba, stresszes, de legalább arrogáns, és vannak jogai:D így fogalmaznám meg:D
Biciklivel az a szembetűnő hogy a gyalogosok tényleg mint a legyek, teljes idióták, főleg 8-9 után mikor megindul a kialvatlan munkábajárós réteg…
Autósokból a munkábajárós nagyrészt az értelmesebb fajta ott nem szokott gond lenni, mert egyrészt tulnyomóan aglomerációból jönnek, másrészt minden nap kell nekik az autó, tudják a lehetöségeket, képesek együttműködni.
És pont hétvégén az amúgy bamba pesti gyalogos az összes heti stresszel kiszabadul az M1 M3 M7-re és ott is a baj.. mert ugyan azt elöadja tétova balfasz módon, mint amit a bót meg az albi munka háromszögben agyhalottan, és a legnagyobb csúcsidőben:P
Így jópár elfogyasztott km és év után azonnal látom ki az aki beszámítható autós és hol mekkora oldaltávolságot kell tartani.
És most újra látom azokat a gyönerekrt is akik csak azért kezdenek el “gyorsanmenni” mert megláttak a tükörből, volt halványkék hondám és passatom is azokra az ilyen nem gerjed:D de ez nem pest vs vidék … más téma:D
A lényeg hogy sajnos van az a fajta ember aki nem lenne való volán mögé meg amúgy sehova, na ezért jó hogy ilyenkor nagyongyorsan a lehető legkisebb keresztmetszettel odébb áll az ember:D
Szerencsére olyan viszonylag kevés van aki az említett csőcselék és még erős autója is ven, na az ilyet el kell ereszteni erre figyeljetek:D a többi az kezelhető:D
leopop32023-04-18 00:52:44 // 30364
Teljesen ezt gondolom én is.
Mindegy hogy biciklivel, Alfával vagy mostmár én is a napi járós Hyundai-al vagyok 😁
Mindegy hogy biciklivel, Alfával vagy mostmár én is a napi járós Hyundai-al vagyok 😁
leopop32023-04-18 00:50:19 // 30363
Mondjuk azért a QV val 150-180 ról ugrasz egyet kb lazán 250 re legalább. Azért itt a többi autó inkább eléri ha van ideje a 230 at :)
Úgy azért kicsit más. De amúgy tényleg ez a jó megoldás én is ezt választom hogy inkább padlózok ha olyan a forgalmi helyzet aztán maradjanak a hülyék mögöttem :)
Úgy azért kicsit más. De amúgy tényleg ez a jó megoldás én is ezt választom hogy inkább padlózok ha olyan a forgalmi helyzet aztán maradjanak a hülyék mögöttem :)
Peti16V2023-04-17 23:28:43 // 30362
Amúgy rohadt mérges vagyok, ma este visszajött a check engine…
Van egy olyan gyanúm, hogy pénteken a hibakód újbóli törlésén kívül semmit nem csináltak. Az egy dolog, hogy egy autó elromlik, előfordul, majd megbocsátunk neki. De ki a tököm ér rá hetente a szervizbe rohangálni? El tudom képzelni, hogy egy nem márkarajongó, aki csak “véletlenül” átült Alfába mert megtetszett neki és jókat is olvasott róla, egy ilyen kálvária után feladja és átül egy másik márkába. És a következő szép modellnél már nem fog elcsábulni, ha a másik márka zökkenőmentesen kiszolgálja, marad ott.
És ez itt nem is az autó hibája, de az hogy egy ilyen prémium márka bármelyik szervizéből ki tud csusszanni az autó úgy, hogy valójában nincs megjavítva, az mégiscsak a márka felelőssége. Nagyon csalódott vagyok ☹
Van egy olyan gyanúm, hogy pénteken a hibakód újbóli törlésén kívül semmit nem csináltak. Az egy dolog, hogy egy autó elromlik, előfordul, majd megbocsátunk neki. De ki a tököm ér rá hetente a szervizbe rohangálni? El tudom képzelni, hogy egy nem márkarajongó, aki csak “véletlenül” átült Alfába mert megtetszett neki és jókat is olvasott róla, egy ilyen kálvária után feladja és átül egy másik márkába. És a következő szép modellnél már nem fog elcsábulni, ha a másik márka zökkenőmentesen kiszolgálja, marad ott.
És ez itt nem is az autó hibája, de az hogy egy ilyen prémium márka bármelyik szervizéből ki tud csusszanni az autó úgy, hogy valójában nincs megjavítva, az mégiscsak a márka felelőssége. Nagyon csalódott vagyok ☹
Peti16V2023-04-17 23:16:53 // 30361
Pont így! Nagyon jól megfogalmaztad 😉
Peti16V2023-04-17 23:15:59 // 30360
A pesti arrogancia miben mutatkozik meg? Honnan látod egy autóról/autósról, hogy pesti? Ha te felköltözöl pestre, és 1 hónap múlva meglátogatod a családot vidéken, akkor te vidéki vagy, vagy pesti? A kollégám, aki 20 éve pesten él, ő pesti vagy vidéki?
Bocs, hogy ezen lovagolok, de nálam ez a pestizős/vidékizős általánosítás rendre kiveri a biztosítékot.
Gyerekkorom óta sokat járok Balatonra, komplett nyarakat töltöttem ott évzárótól évnyitóig, plusz évközben sok hétvégét. Nagyon sok barátom volt ott, pesten szinte alig. Közülük páran haverok maradtak. Amikor nyáron ülünk a vízparton, mindig azon sopánkodnak, hogy telik meg a part a sok buzee pestivel, meg hogy a sok kotsog pesti miatt épülnek a vízparti apartmanházak és ezért nincs akkora park/parkoló/szabadstrand/bármi. És ezt mind nekem tolják az arcomba. Én ezt sosem értettem. Aki nem helyi vagy ismerős, az pesti? Más városokból nem járnak az emberek Balatonra? Más vidéki városokból nem járnak át a vidékik másik vidéki városokba, csak a pestiek mennek mindenhova odarondítani a többieknek? És akkor megint az a kérdés, hogy ki számít pestinek? Aki ott lakik? Akkor is, ha csak néhány éve költözött és a szokásait hozta magával onnan, ahol szocializálódott?
Ez nem neked szól, csak arra szeretnék rámutatni, hogy az általánosítással óvatosan kell bánni.
Szerintem nem attól vezet vki balfaszul, hogy hol lakik vagy milyen autója van, hanem hogy mennyire intelligens és mennyire látja át a forgalom dinamizmusát, egyáltalán felfogja -e, hogy egy gépezet része, nem pedig egy önálló egység. Sajnos az autópályák többsége valóban kínszenvedés az utóbbi években, én is egyre jobban utálok vezetni rajtuk, és ennek a legnagyobb oka a túlzsúfoltság. És azt tapasztalom, hogy külföldön sem sokkal jobb a helyzet, ha tele mindkét sáv, ott is megőrülnek egymástól az emberek,
Bocs, hogy ezen lovagolok, de nálam ez a pestizős/vidékizős általánosítás rendre kiveri a biztosítékot.
Gyerekkorom óta sokat járok Balatonra, komplett nyarakat töltöttem ott évzárótól évnyitóig, plusz évközben sok hétvégét. Nagyon sok barátom volt ott, pesten szinte alig. Közülük páran haverok maradtak. Amikor nyáron ülünk a vízparton, mindig azon sopánkodnak, hogy telik meg a part a sok buzee pestivel, meg hogy a sok kotsog pesti miatt épülnek a vízparti apartmanházak és ezért nincs akkora park/parkoló/szabadstrand/bármi. És ezt mind nekem tolják az arcomba. Én ezt sosem értettem. Aki nem helyi vagy ismerős, az pesti? Más városokból nem járnak az emberek Balatonra? Más vidéki városokból nem járnak át a vidékik másik vidéki városokba, csak a pestiek mennek mindenhova odarondítani a többieknek? És akkor megint az a kérdés, hogy ki számít pestinek? Aki ott lakik? Akkor is, ha csak néhány éve költözött és a szokásait hozta magával onnan, ahol szocializálódott?
Ez nem neked szól, csak arra szeretnék rámutatni, hogy az általánosítással óvatosan kell bánni.
Szerintem nem attól vezet vki balfaszul, hogy hol lakik vagy milyen autója van, hanem hogy mennyire intelligens és mennyire látja át a forgalom dinamizmusát, egyáltalán felfogja -e, hogy egy gépezet része, nem pedig egy önálló egység. Sajnos az autópályák többsége valóban kínszenvedés az utóbbi években, én is egyre jobban utálok vezetni rajtuk, és ennek a legnagyobb oka a túlzsúfoltság. És azt tapasztalom, hogy külföldön sem sokkal jobb a helyzet, ha tele mindkét sáv, ott is megőrülnek egymástól az emberek,
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-17 22:13:34 // 30359
Próbálj egyszer egy Daciaval eljutni Budapestre.:-) Qva zavaró, hogy semmi tekintettel nincsenek arra, hogy közlekedsz. 120-130-cal rendesen nehezebb közlekedni, mint 150+ tempón. Mivel a 130 elvileg a szabályos, ez így azért nem annyira oké, de nyilván egy Alfából nézve szebben süt a nap.
Liquid2023-04-17 22:10:35 // 30358
Én nem látom hogy a 130+ lenne a probléma. Sokkal több olyan van aki telefonozik és pattog a sávok között, 1km-es távnál már kijön előzni 112-vel a kamiont, leszarja hogy jössz a belsőben , kijön eléd és nem húzódik és még sorolhatnám. A valóban gyorsak elenyésző számban vannak és ők általában jobban figyelnek, nincs velük gond. De lehet velem is az a gond mint Ferivel , és a rossz szomszéd vagyok :) Ha valaki gyorsabb igyekszem elengedni.
Leginkább azt látom problémának hogy a sofőrök legalább 2/3-a de nem része a közlekedésnek, csak sodródik. Nem tudja és nem is akarja tudni hogy ez egy társasjáték. Fogalmatlan, nem komfortos neki az autóban ülni, csak ezt bevallani még magának is ciki.
De ez a gyalogosokra, biciklisekre, mindenkire igaz. Jövök bicajjal 1000-rel, jön a gyalog át a kerékpárúton, neki annyi lenne, hogy egy másodpercre megáll, és elmegyek előtte, de nem ő megy tovább én fékezek szinte állóra. Tisztelet a kivételnek, de mindenki él a saját kis világában. Már megtanultam ignorálni és kikerülni az ilyeneket, aztán leszarom hogy én vagyok a gyökér gyorshajtó Alfás vagy éppen Hyundai-os vagy biciklis :D
Leginkább azt látom problémának hogy a sofőrök legalább 2/3-a de nem része a közlekedésnek, csak sodródik. Nem tudja és nem is akarja tudni hogy ez egy társasjáték. Fogalmatlan, nem komfortos neki az autóban ülni, csak ezt bevallani még magának is ciki.
De ez a gyalogosokra, biciklisekre, mindenkire igaz. Jövök bicajjal 1000-rel, jön a gyalog át a kerékpárúton, neki annyi lenne, hogy egy másodpercre megáll, és elmegyek előtte, de nem ő megy tovább én fékezek szinte állóra. Tisztelet a kivételnek, de mindenki él a saját kis világában. Már megtanultam ignorálni és kikerülni az ilyeneket, aztán leszarom hogy én vagyok a gyökér gyorshajtó Alfás vagy éppen Hyundai-os vagy biciklis :D
SD2023-04-17 20:49:06 // 30356
Én kérek elnézést tegnap nem nagyon aludtam:D a nyugalom megzavarására alkalmas posztok találhatok 2-3-al lentebb:P
SD2023-04-17 20:29:09 // 30355
Így visszaolvasva azért :D…..
SD2023-04-17 19:34:39 // 30354
Monjuk az is igaz hogy 500 lóval nem az a kérdés hogy 150 vagy 180-al hagyod ott, hanem hogy 200 -al vagy 300-al:D:D:D És hogy hangosan vagy nagyon hangosan:D
SD2023-04-17 19:33:28 // 30353
Ott rontom el hogy azzal a prekoncepcióval kelek útra hogy lehet hogy normálisak lesznek az embereke:D
De nem így kell... tudni kell hogy egy örjöngő majomketrecben én vagyok a lilaseggű pávián a piros alfával és nyilván majd ugranak rám, de nem szabad jelét sem adni az elbizonytalanodásnak mert azonnal felzabálnak:D
Vonulni kell és demonstrálni a minimum erkölcsi fölényt:D:D:D:D
De nem így kell... tudni kell hogy egy örjöngő majomketrecben én vagyok a lilaseggű pávián a piros alfával és nyilván majd ugranak rám, de nem szabad jelét sem adni az elbizonytalanodásnak mert azonnal felzabálnak:D
Vonulni kell és demonstrálni a minimum erkölcsi fölényt:D:D:D:D
RomeoOne2023-04-17 18:58:33 // 30352
Ha az alapján, amit írtatok, azt hinném, ha nem ismerném a hazai viszonyokat, hogy rettegni kell, ha autóba ül az ember. Sztem nem ilyen vészes a helyzet. Kellő nyugalommal kell kezelni a forgalmi helyzeteket és padlózni, amikor csak lehet :DDD
Vagy lehet ez is olyan, mint az a szabály, hogy "Mindenkinek van egy idióta, hangoskodó szomszédja. Ha neked nincs, akkor te vagy az". Ezért nem látok annyi idióta autóst? :DDD
Vagy lehet ez is olyan, mint az a szabály, hogy "Mindenkinek van egy idióta, hangoskodó szomszédja. Ha neked nincs, akkor te vagy az". Ezért nem látok annyi idióta autóst? :DDD
SD2023-04-17 18:43:21 // 30350
Pont ezt érzem én is hogy megint őrültek háza lett...
Amikor újak voltak a sebességmérők, vagy a kamerarendszer akkor mindenki tudott rendesen közlekedni mert nem tudták milyen távolra mér, van-e átlag számítás.. mennyi a limit,. stb.
Most hogy kiismerte a nép, ...
Pont ez eredményezi a balkáni állapotokat hogy mivel nincs követhető keretrendszer..
Gyakorlatilag nincs ami megfékezni a gátlástalanokat, és ezzel együtt az amúgy szabálykövetők is kénytelenek vagy vadállat módjára védekezni, vagy a sarokban behúzott farokkal vonyítani:D
De valószínüleg az is hozzátartozik hogy a statisztikák is változnak mert a fejlettebb autók miatt nagyon komoly balesetek is anyagikárral végződnek... ebből pedig az következik hogy a gazdaság had pörögjön, menjen a barma:D
Mert az eredmény ez:P
Amikor újak voltak a sebességmérők, vagy a kamerarendszer akkor mindenki tudott rendesen közlekedni mert nem tudták milyen távolra mér, van-e átlag számítás.. mennyi a limit,. stb.
Most hogy kiismerte a nép, ...
Pont ez eredményezi a balkáni állapotokat hogy mivel nincs követhető keretrendszer..
Gyakorlatilag nincs ami megfékezni a gátlástalanokat, és ezzel együtt az amúgy szabálykövetők is kénytelenek vagy vadállat módjára védekezni, vagy a sarokban behúzott farokkal vonyítani:D
De valószínüleg az is hozzátartozik hogy a statisztikák is változnak mert a fejlettebb autók miatt nagyon komoly balesetek is anyagikárral végződnek... ebből pedig az következik hogy a gazdaság had pörögjön, menjen a barma:D
Mert az eredmény ez:P
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-17 15:57:59 // 30349
Az M3-mon nekem ez a 140-150 a tempóm régóta. Az van, hogy vagy betarttatják a 130-at, vagy mindenki megy amennyivel akar. Kamerarendszer van, csak nem működik. Traffipax van, csak a Waze előre jelzi és kb 200 méterről mér, simán bárki lelassít 240-ről is mire célkeresztbe kerül. Sajnos kellő kultúra nincs ahhoz, hogy a népre lehessen bízni, hogy ki mennyivel megy. Én is ezt tapasztalom, megy a presztízsharc, az egymás lenyomása. Emellé az M3-masra bevegyül az ukrán, román alpári szint, a falusi vezetni nemtudás, az általános oda nem figyelés és a pesti arrogancia. Előre lehet tudni, hogy melyik szakaszon mi lesz a domináns, és hol van nyugi a pályán.
Az átlagsebesség mérés megoldaná pikk pakk, a legkorrektebb megoldás ez volna. A 130-tól felfelé tűréshatárral lehetne szabályozni a pálya tempóját, sokkal kevesebb lenne a nagy sebességkülönbséggel haladó autó. Így most konkrétan aki betartja a KRESZt, az nem tud biztonságosan autózni.
Az átlagsebesség mérés megoldaná pikk pakk, a legkorrektebb megoldás ez volna. A 130-tól felfelé tűréshatárral lehetne szabályozni a pálya tempóját, sokkal kevesebb lenne a nagy sebességkülönbséggel haladó autó. Így most konkrétan aki betartja a KRESZt, az nem tud biztonságosan autózni.
SD2023-04-17 14:58:11 // 30347
Házi hozzávaló, karácsonfa törzs?:D
Zselé2023-04-17 14:55:06 // 30346
Gondolkodom, hogy menni kéne, csak későn ér haza a párom... Pedig még van egy szál a saját fűszerezésű, abszolút házi szárazkolbászomból, ami optimális házi hozzávaló lenne! :D
SD2023-04-17 14:36:14 // 30345
Minket be lehet írni és benevezünk a főzésbe is a töpöltyűkkel.
Annyi bizonytalanság van csak benne amit 3 gyerek jelent:D:D:D
De a cél hogy menjünk:))) :D
Annyi bizonytalanság van csak benne amit 3 gyerek jelent:D:D:D
De a cél hogy menjünk:))) :D
SD2023-04-17 14:22:12 // 30344
És akkor megdesignolom az atomot?:D
Halesz2023-04-17 14:14:41 // 30343
Ki jön szombaton a giuliás csapatból a Drive-in-re? Jó lenne valami komoly csoportkép!
RomeoOne2023-04-17 13:57:41 // 30342
Írtam is az eredeti hsz.-ben, hogy ez nem a spanyol km77 tesztje, hanem egy olasz.
RomeoOne2023-04-17 13:57:06 // 30341
Költözz Paksra, itt már van két piros Giulia, majd veled meglesz a triumvirátus :D
És akkor mehetsz folyton az M6-on, ott nem leszel frusztrált a forgalom miatt :D
(Amúgy már az M6 is jóval forgalmasabb, mint 6-8 éve volt, de még messze nem olyan, mint egy M1 vagy M3, hanem olyan pont jó)
És akkor mehetsz folyton az M6-on, ott nem leszel frusztrált a forgalom miatt :D
(Amúgy már az M6 is jóval forgalmasabb, mint 6-8 éve volt, de még messze nem olyan, mint egy M1 vagy M3, hanem olyan pont jó)
Liquid2023-04-17 13:55:47 // 30340
A kamerarendszertől milyen javulást remélsz ?
Igaz csak az M1-en van releváns tapasztalatom, de igen idióta napszak, nap, vagy akármi kell ahhoz hogy 140-150 felett lehessen haladni, inkább 120 környéke a nagy forgalom, románok meg kamionsort 112-vel előzők miatt.
A tiguanos pont annyira közveszély mint bárki más, aki gyorsan megy. Mindennel is lehet gyorsan menni, és lassan is. Én is villogtam már Pandával megy Wagonerrel másokat, mert nem bírtak menni, pedig mindkettő a tápláléklánc alsó felében van :)
Az tény hogy aki villog mikor előtted is vannak az idióta.
Bár olyan is volt már sokszor, hogy szívem szerint levillogtam volna, mert a faxér nem bírja levillogni az előtte lévő belsősávbérlőt, vagy megy ki a külsőbe :)
Igaz csak az M1-en van releváns tapasztalatom, de igen idióta napszak, nap, vagy akármi kell ahhoz hogy 140-150 felett lehessen haladni, inkább 120 környéke a nagy forgalom, románok meg kamionsort 112-vel előzők miatt.
A tiguanos pont annyira közveszély mint bárki más, aki gyorsan megy. Mindennel is lehet gyorsan menni, és lassan is. Én is villogtam már Pandával megy Wagonerrel másokat, mert nem bírtak menni, pedig mindkettő a tápláléklánc alsó felében van :)
Az tény hogy aki villog mikor előtted is vannak az idióta.
Bár olyan is volt már sokszor, hogy szívem szerint levillogtam volna, mert a faxér nem bírja levillogni az előtte lévő belsősávbérlőt, vagy megy ki a külsőbe :)
SD2023-04-17 13:46:38 // 30339
Giulia 82km ez csak ennyi? vagy ez nem ez?
SD2023-04-17 13:42:18 // 30338
Sajnos most én is nagyon rossz tapasztalatokról számolhatok be.. pár éve simán lehetett 120-140 körül normálisan autózni.. a belső sáv max 150 körül ment a külső meg ilyen 90-130...
Ez most úgy néz ki hogy a külső ilyen 90-120... a belső meg inkább 150-180 ha nem akarod hogy toljanak...
Szerintem, ez botrányos.. mert kiállni a külsőbe százazni, aztán onnan egy követési távolság alatt 150-re rúgni hogy be tudj sorolni sokkal veszélyesebb mint folyamatos nagysebességgel és általad választott környezettel autózni...
Az én technikám hogy bármennyivel szívesen megyek ha van hely, amit utálok az az amikor láthatóan béna vagy kretén autósok vesznek körül.. Na most amikor az egész pálya egy összefüggő kretén halmaz akkor régebben kiálltam a külsőbe aztán tötyögés, de Giu ezt nem szereti:D:D:D
Amikor egy Tiguán 1.5 TSI levillog?:D Úgy hogy előttem is mennek és mit akar tényleg egy telefonfülkével akar letolni?:D Egy ilyen legutóbb szigetszentmikolósig toltam a 0-áson:D És annyira hülye volt hogy majd ha meglódul ott már majd én biztos elfogyok:D:D:D na de most az ilyen fogalmatlan az nem közveszély???
Sajnos azt kell mondjam a kamerarendszert kellene fejleszteni mert ami most van az közveszély... Ha az extrém őrülteket kiszürné akkor mengint lehetne normlisan autózni...
Mert szerintem ha egy-egy előzésre megugrik a mutató, abban nincs akkora veszély mint mikor folyamatosan dzsungelharc szerű jelenetekkel kell kiharcolni azt a pár négyzetméter helyet a pályán:D
Ez most úgy néz ki hogy a külső ilyen 90-120... a belső meg inkább 150-180 ha nem akarod hogy toljanak...
Szerintem, ez botrányos.. mert kiállni a külsőbe százazni, aztán onnan egy követési távolság alatt 150-re rúgni hogy be tudj sorolni sokkal veszélyesebb mint folyamatos nagysebességgel és általad választott környezettel autózni...
Az én technikám hogy bármennyivel szívesen megyek ha van hely, amit utálok az az amikor láthatóan béna vagy kretén autósok vesznek körül.. Na most amikor az egész pálya egy összefüggő kretén halmaz akkor régebben kiálltam a külsőbe aztán tötyögés, de Giu ezt nem szereti:D:D:D
Amikor egy Tiguán 1.5 TSI levillog?:D Úgy hogy előttem is mennek és mit akar tényleg egy telefonfülkével akar letolni?:D Egy ilyen legutóbb szigetszentmikolósig toltam a 0-áson:D És annyira hülye volt hogy majd ha meglódul ott már majd én biztos elfogyok:D:D:D na de most az ilyen fogalmatlan az nem közveszély???
Sajnos azt kell mondjam a kamerarendszert kellene fejleszteni mert ami most van az közveszély... Ha az extrém őrülteket kiszürné akkor mengint lehetne normlisan autózni...
Mert szerintem ha egy-egy előzésre megugrik a mutató, abban nincs akkora veszély mint mikor folyamatosan dzsungelharc szerű jelenetekkel kell kiharcolni azt a pár négyzetméter helyet a pályán:D
SD2023-04-17 13:26:04 // 30337
Ez így van a minimum még nem azonnali motor halál.
De ha tudod a belsős infókat hogy a Giulia eredetileg 5.5L-el volt maxon, amit a gyár a t 5.2L-re módosított, mivel nagyon meghajtva 5.5-nél túltötött olajat jelzett...
Így egy utólagos szoftver update-vel 5.2-re módosították, ami még teljesen jó, mert az még pont a jó olajszint, de ha ebből fogyasztasz le és még azt is tudod hogy egy érzékeny és olajnyomással működő hidraulikus szelepvezérlésed van.. akkor azért már véleményes hogy jó-e minimum közelében használni. Ami szerencsés esetben a valós minumum és csak kompresszálva lett a mért tartomány 5.5-ről lefele és talán az alsó értéket nem változtatták.
De ezeknél a motoroknál az az ősi berögződés nem működik hogy töltsük inkább csak félig jobb a békesség.. régen a TS 8V-t én is úgy használtam hogy mindig 3/4-ig legyen olajjal, mert tudja ég 200k környékén ne nyomjon nekem szét valami szimeringet az olaj.. így meg nem is zabálta és szépen ment is..
De a Giulia az max olajjal kell menjen, mert akkor érzi jól magát ennyi:)
De ha tudod a belsős infókat hogy a Giulia eredetileg 5.5L-el volt maxon, amit a gyár a t 5.2L-re módosított, mivel nagyon meghajtva 5.5-nél túltötött olajat jelzett...
Így egy utólagos szoftver update-vel 5.2-re módosították, ami még teljesen jó, mert az még pont a jó olajszint, de ha ebből fogyasztasz le és még azt is tudod hogy egy érzékeny és olajnyomással működő hidraulikus szelepvezérlésed van.. akkor azért már véleményes hogy jó-e minimum közelében használni. Ami szerencsés esetben a valós minumum és csak kompresszálva lett a mért tartomány 5.5-ről lefele és talán az alsó értéket nem változtatták.
De ezeknél a motoroknál az az ősi berögződés nem működik hogy töltsük inkább csak félig jobb a békesség.. régen a TS 8V-t én is úgy használtam hogy mindig 3/4-ig legyen olajjal, mert tudja ég 200k környékén ne nyomjon nekem szét valami szimeringet az olaj.. így meg nem is zabálta és szépen ment is..
De a Giulia az max olajjal kell menjen, mert akkor érzi jól magát ennyi:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-17 11:48:39 // 30336
Jó rég volt ez a hsz. A Giulia szépen mozog, de ami igazán érdekes, megnézni több más autóét is. :-) Nem túlzottan nagy a különbség, vannak vicces dolgok. Ízelítőül:
Audi RS3 - 103km/h
Jeep Avenger 1.2 - 106km/h (!)
Dacia Jogger - 104km/h
Renault Kangoo - 102km/h
Mazda Cx-60 - 97km/h (ez borzalmasan is néz ki)
Maserati Grecale - 100km/h
Porsche Macan - 107km/h
BMW i4 - 107km/h
Yaris GR - 110km/h
Audi RS3 - 103km/h
Jeep Avenger 1.2 - 106km/h (!)
Dacia Jogger - 104km/h
Renault Kangoo - 102km/h
Mazda Cx-60 - 97km/h (ez borzalmasan is néz ki)
Maserati Grecale - 100km/h
Porsche Macan - 107km/h
BMW i4 - 107km/h
Yaris GR - 110km/h
Liquid2023-04-17 11:14:27 // 30335
Tetszik a közmondás, igyekeztem de feltartottak :D
RomeoOne2023-04-17 11:09:36 // 30334
Eddig 1x volt necces szitum autópályán, amikor dühből úgy vágott be elém az osztrák megán, osztráknak kinéző sofőrrel, hogy vészfékkel is centiken múlt. Mindezt azért mer elmentem jobbról egy belsőben vonatozó sor mellett amiben ő is benne volt.
"Haladj mindig olyan sebességgel, hogy akit már egyszer leelőztél, sose érjen utol."
Ősi, dakota közmondás
:DDD
"Haladj mindig olyan sebességgel, hogy akit már egyszer leelőztél, sose érjen utol."
Ősi, dakota közmondás
:DDD
Liquid2023-04-17 10:32:09 // 30333
Idióták vannak mindenhol nem csak nálunk, csak adott esetben máshogy nyilvánul meg a hülyeség. Osztrák is tud agyatlanul vezetni, tötymörög, nem segítőkész, aztán megsértődik és bevág eléd, mutogat meg fényképez :) Ja és ha átlépte a magyar határt egyből megvadul. Eddig 1x volt necces szitum autópályán, amikor dühből úgy vágott be elém az osztrák megán, osztráknak kinéző sofőrrel, hogy vészfékkel is centiken múlt. Mindezt azért mer elmentem jobbról egy belsőben vonatozó sor mellett amiben ő is benne volt.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-17 10:27:11 // 30332
Attól függ, mekkora a mennyiség különbség a min és a max között. Azért 5.2l-ből ha hiányzik egy liter az műszakilag semmiképp sem előnyös.
- kisebb össz hőkapacitás, ha hajtod, jobban melegszik az olaj. Ugyanolyan üzemi körülmények között melegebb olaj jut mindenhova.
- kisebb mennyiség, tehát ugyanannyi keletkezett korom, koksz részecskét kevesebb olajnak kell elszállítania, lebegtetnie. hamarabb telítődik, rövidebb lesz a használható élettartam.
- az olajszivattyúnak ugyanakkora keringető térfogatban kevesebb olajjal kell megfelelő olajnyomást elérni, ez vagy sikerül, vagy nem. Mivel mechanikus hajtású szivattyú, szerintem az olajnyomás csökken.
Ha belegondolok, hogy ezek a motorok alacsony fordulatról nyomatékosak, ahol eleve nincs nagy olajnyomás, magas fordulaton pedig nagy hőt termelnek és tele vannak olajra érzékeny cuccokkal, én nem várnám meg az 1l olajfogyást. Nem kell maxon lennie, de 20% körüli hiány az sok.
- kisebb össz hőkapacitás, ha hajtod, jobban melegszik az olaj. Ugyanolyan üzemi körülmények között melegebb olaj jut mindenhova.
- kisebb mennyiség, tehát ugyanannyi keletkezett korom, koksz részecskét kevesebb olajnak kell elszállítania, lebegtetnie. hamarabb telítődik, rövidebb lesz a használható élettartam.
- az olajszivattyúnak ugyanakkora keringető térfogatban kevesebb olajjal kell megfelelő olajnyomást elérni, ez vagy sikerül, vagy nem. Mivel mechanikus hajtású szivattyú, szerintem az olajnyomás csökken.
Ha belegondolok, hogy ezek a motorok alacsony fordulatról nyomatékosak, ahol eleve nincs nagy olajnyomás, magas fordulaton pedig nagy hőt termelnek és tele vannak olajra érzékeny cuccokkal, én nem várnám meg az 1l olajfogyást. Nem kell maxon lennie, de 20% körüli hiány az sok.
Giuntini2023-04-17 09:36:06 // 30331
A Skodát folyamatosan forgatják. Aki 140-nél autópályán előzés közben 5 centire rám áll, az 90%-ban skodás. Nagyrészt cégautók, nem az övé, semmi felelősség érzetük nincsen. Ha lefényképezik, jó esetben cégük kifizeti. Egyébként ilyen közlekedési morál sehol sincs mint nálunk. Ez a keleti mentalitás, ahogy sok mindenben szégyenkeznünk kell, ebben is!
Szerencsétlen farkas 2000 km-t elgyalogolt sehol nem bántották, kutatók figyelték viselkedését erre egy böszme gyilkos (mert ez nem vadász) lelövi kedvtelésből. Ez Magyarország, az eset csak itt történhetett meg!
Szerencsétlen farkas 2000 km-t elgyalogolt sehol nem bántották, kutatók figyelték viselkedését erre egy böszme gyilkos (mert ez nem vadász) lelövi kedvtelésből. Ez Magyarország, az eset csak itt történhetett meg!
sas-1592023-04-17 09:27:40 // 30330
Szerintem azért van minimum és maximum vonal az olajszintjelzőn, hogy közte legyen a szint. Sosem töltöm fel azonnal max-ig, ha még a sávban van. A minimumnak pedig még a közelébe sem ment 2 olajcsere között.
Ha a gyártó azt mondja ettől-eddig jó, akkor miért jobb ha mindig maxon van?
Van ennek valós műszaki magyarázata?
Ha a gyártó azt mondja ettől-eddig jó, akkor miért jobb ha mindig maxon van?
Van ennek valós műszaki magyarázata?
Giuntini2023-04-17 09:27:34 // 30329
Igazad van, olajfogyaaztást számos tényező befolyásolja, úgy mint rövid távok, gyakori indítás, hideg motor, folyamatosan meleg motor, nagy terheléssel történő folyamatos autózás, stb....
Piritu - 1.000.0002023-04-17 08:47:12 // 30328
Mondjuk amiket írkáltok én nem nevezném olajfogyasztásnak.
Ha minden második tankolásnál kér 1 litert az már olajfogyasztás. A TS-t 6-7 deci / 1000 km-nél szedtem szét :-))
Ha minden második tankolásnál kér 1 litert az már olajfogyasztás. A TS-t 6-7 deci / 1000 km-nél szedtem szét :-))
SD2023-04-17 07:55:38 // 30327
Peti16V2023-04-17 00:27:14 // 30326
Bár igazad lenne, de sajnos nálam megette az 1+ litert, mert a két csere között beletöltöttem. Most a csere előtt már nem bontottam ki az új flakont, pedig már félúton volt a min és max között.
Skoda: volt 160ezret futott 1.4 tsi-m, eszegette, de néhány deci ment bele két csere között. A következő már 1.5 tsi volt, ugyanígy megevett 1 litert, de az is igaz, hogy ott 30e volt a csereperiódus. És tök őszintén, egyáltalán nem zavart, mert az egy használati tárgy 😂
Skoda: volt 160ezret futott 1.4 tsi-m, eszegette, de néhány deci ment bele két csere között. A következő már 1.5 tsi volt, ugyanígy megevett 1 litert, de az is igaz, hogy ott 30e volt a csereperiódus. És tök őszintén, egyáltalán nem zavart, mert az egy használati tárgy 😂
SD2023-04-16 22:29:37 // 30324
egy-kettő igényesebb forma odatéved, vagy legalább vicces:)))
de valóban nem egy magasan szántó műsör:D
de valóban nem egy magasan szántó műsör:D
SD2023-04-16 22:26:28 // 30323
az enyémet is nézem rendszeresen eddig mindig maxon:) igaz 7k alatt már volt egy olajcserém 3k-nál:)
SD2023-04-16 22:23:00 // 30322
Az is lehet hogy a radar miatt tilt be, mert ugye a radar olyankor sípol mert ajtó jobbról 5cm balról 5cm:D de valóban az automata kéziféket én bekapcsolva hagytam.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.