Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2023-04-14 17:37:43 // 30271
A videóban látható fehér és kék giulián is QV küszöb van:D
RomeoOne2023-04-14 17:09:57 // 30270
Hát hülyeséget én sem akarok mondani, nem vagyok én sem autótervező mérnök. Ezen a linken szintén jól össze vannak szedve a különböző diffi típusok:
Engineering Explained: The Best Kinds Of Differential And What's Most Suitable For You/

Egyértelműen a TV a legkifinomultabb, sztem ez nem kérdés. Nem tudom, lehet, hogy nem zárható a klasszikus értelemben, de ha a cél a minél gyorsabb haladás, akkor ez nem feltétlenül hiány.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 16:59:47 // 30269
Mindent ki tud számolni, kivéve a tapadást. Azt tudhatja mire készüljön, de a valós beavatkozás ezekkel a kezdő paraméterekkel valamilyen visszacsatolt szabályzókör kell, hogy legyen. Szerintem mindenképpen szüksége van a rendszernek pillanatnyni tapadásvesztésekre, ahogy pl egy abs-nek is. De majd a szép jovöben a kerekenként villanymotoros gépek paramétereit AI tanulja, számolja 😅
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 16:54:21 // 30268
Ha mindkét oldalon lefékezi a hernyókerekeket, kérdés mi történik. Zárva van mindkét oldal a diffi házhoz és a nyitott diffi rész kihajtásához is. Vagyis együtt kéne forogni a hernyókerekes cuccnak, de épp most fékeztük meg mindkét oldalt. Nekem fura, de lehet csak nem látom át jól.
RomeoOne2023-04-14 16:33:53 // 30266
Itt jól elmagyarázza a srác sztem a működését a Lexus RC F-en keresztül, bár gondolom a lényeg máshol is ugyanaz: Torque Vectoring Differential - Explained

Furmányos cucc, de igazából összezárni mennyire tud ez? Mindkettőt elvileg nem fékezheti össze ha jól értem.
Miért ne tudna? Két független villanymotor működteti a kuplungokat, zárja fullra mindkettőt és kész a "lehegesztett" diffi. Én legalábbis ezt vettem le.

Ez inkább nyomatékvektoroz mint alkalom adtán zár, tehát nincs az, hogy a tengelyeken azonos nyomatékkal pörög mindkét hátsó kerék.
Ez úgy osztja el a nyomatékot, ahogy csak akarja. Ha akar tud teljesen zárni is, csak az ritkán az optimális megoldás.

Olyan van, hogy a kipörgő keréktől átirányítja a nyomatékot a tapadó kerék felé. Amihez minavételezni kell, tehát ki kell, hogy pörögjön a kerék.
Már miért kéne kipörögnie a keréknek, hogy rájöjjön, hogy változtatni kell a nyomatékelosztáson? Van egymillió paraméter, amit figyelve már tudhatja, hogy hogyan kell hozzányúlni. Pl. kormányszög, oldalirányú gyorsulás, kaszni dőlése/pillanatnyi terhelés az adott keréken, stb.
Ez már régi anyag (de jó, úgyhogy időnként érdemes felfrissíteni), de pont erről ír, hogy a CDC, a kocsi második agya figyel minden iylen információt és az alapján határozza meg, hogy az aktív felfüggesztés, a nyomatékvektorozás stb. hogyan dolgozzon, hogy az a legjobb legyen a menetdinamika szempontjából.
quash2023-04-14 15:38:36 // 30265
A kerékpattogás amúgy ...... az okot értem, és talán még örülök is neki.
Télivel nem csinálja - pirelli sottozero - nyáriak most kerültek vissza - pirelli p-zero - csinálja.
u.a. méret a téli és a nyári is.
Teljesen elszoktam tőle, esőben még jobban hajlamos rá, parkoláskor olyan mintha ha valami régi roncsban ülnél, ami mindjárt szétesik! :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 15:35:00 // 30264
Ilyen van a Q-ban. Már tényleg érdekelt, hogy miféle szerzet ez. Kicsit beletört az agyam mire értelmeztem XD Tehát van egy nyitott difi. A két oldalon a hernyókerekes hajtás együtt forog normál esetben, ez viszi át a nyitott difitől a féltengelyre a nyomatékot. Amikor a nyomólapokat a kis aktuátor összenyomja, az megfékezi a három hernyókereket. Mivel így már nem tud együtt forogni az egész hóbelevanc, hanem a nyitott difi irányában lassul, a féltengely irányában gyorsulni fog, vagyis a diffiházról plusz nyomatékot visz át.
Ami tartósság szempontból jó, hogy nem hagyományos lamellás diffi, mert a "fékek" csak a hernyókerekeket fékezik, a nyomatékot a hernyókerekes cucc viszi át. Így kevésbé is fog melegedni. Furmányos cucc, de igazából összezárni mennyire tud ez? Mindkettőt elvileg nem fékezheti össze ha jól értem. Ez inkább nyomatékvektoroz mint alkalom adtán zár, tehát nincs az, hogy a tengelyeken azonos nyomatékkal pörög mindkét hátsó kerék.
Olyan van, hogy a kipörgő keréktől átirányítja a nyomatékot a tapadó kerék felé. Amihez minavételezni kell, tehát ki kell, hogy pörögjön a kerék.
Persze ez is jobb, mint a fékezgetős (amit egyébként csúcsra vittek a brake by wire segítségével), de elvében ahhoz áll közelebb, mint egy tényleges önzáró diffihez.
Javítsatok ki, ha rosszul fogtam fel :-)
RomeoOne2023-04-14 14:36:25 // 30263
Igen, ez a kocsi tele van olyan mechanikus hangokkal, amikről sokszor nehéz eldönteni, hogy üzemszerű vagy szervizbe kéne vinni :D Erről szólt pl. a kerékpattogás is kitekert kormánynál a spéci futómű miatt. A Q-nál meg még több ilyen van.

Sztem már az Alfa is unja magyarázni folyton a tulajoknak, hogy "ez nem hiba, ez így működik".
Ez a hangos diffi vagy nem tudom milyen hang már az első hónapok után feltűnt nekem. És vannak más ilyenek is. Én igyekszem nem túlaggódni. Én azért gondolok inkább a diffire vagy hasonló forgó alkatrészre, mert a lebegést két magasabb frekvenciás hang nagyon kis frekvencia különbsége okozza, ahogy ezek szuperponálódnak. Ilyen magas frekvenciás hanghot meg leginkább forgó alkatrész állít elő. Ezért nem gondolom, hogy kipufogó dob okozná. (Pl. megfigyelhető a jelenség egy 2 motoros/propelleres repülőnél, ahogy az egyik motor fordulatszáma 1-2 fordulat/perc-cel eltér a másikétól...)

Valamint sebességfüggő a dolog alapvetően, ami szerintem szintén arra utal, hogy valamelyik forgó alkatrészről van szó, ami a váltó után van (tehát nem közvetlen motorfordulatszám függő).
RomeoOne2023-04-14 14:22:33 // 30262
Nekem ebből még mindig az jön le inkább, msot hogy olvasgattam én is a témában, hogy a diffi vezérlő remap-jával (esetleg kicsit jobb diffi hűtéssel) sokkal hatékonyabban lehetne eredményt elérni, a kocsit gyorsabbá tenni. A nyomatékvektorozás gyakorlatilag az okosdiffi.

Mechanikus legfeljebb abban gyorsabb, hogy a fizikai működéséből adódóan hamarabb összezár (bár egy kHz-es mintavételű jeladókat figyelő, villanymotort mozgató diffi sebességét nem becsülném le), de nem fog pont akkor pont annyi nyomatékot adni a két féltengely között, amire épp az adott pillanatban szükség van.

Ez a dolog, még ha nem is egy olcsóbb megoldás lesz, nem arról fog szólni (szerintem), hogy gyorsabb legyen, hanem - mivel ezek gyűjtői darabok lesznek - a gyűjtőknek erősebb hívószó egy mechanikus önzáró diffi, mint egy modern nyomatékvektorozás. Mint ahogy manapság több pénzt elkérnek egy manuál váltós sportkocsiért, mint egy automatáért, pedig egyszerűbb és olcsóbb is...

Ettől függetlenül persze lehet (sőt remélem is), hogy olyan jól megcsinálják, hogy legalább olyan gyors, lesz, ha nem gyorsabb. De ha tényleg ez let volna a cél, akkor az első bekezdésben leírt megoldás sztem sokkal hatékonyabb módja lett volna.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 14:07:21 // 30261
Se.. tudod milyen drága a hegesztő pálca? 😄
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 14:00:05 // 30260
Az előbb likelt videón látszik is amikor az ív belső hátsó nyomja a füstöt, az ív külső jóval kevésbé. A lamellás sperrek nem örökéletűek, de azért viszonylag jól bírják. Olajat viszont gyakran kell cserélni bennük. Tuti, hogy ritkábban kell lamellákat cserélni, mint a nyitott difis eLSD-nél fékbetétet 😄
aranytl2023-04-14 13:47:49 // 30259
Na, Neked is van hanglebegés, akkor ez gyári extra. Nálam 160-180 között van, pont ahol mennék. Inkább a hátsó dob által keltett rezgésekre gyanakszom. Még a belső tükör körüli burkolat is rezeg miatta.
RomeoOne2023-04-14 13:12:01 // 30258
Néha én is hallok valami fémes kattanásszerűt hátulról, de nem tudtam még meghatározni, hogy mi az. Kerékcsavarokat meghúztam, hogy azzal ne legyen gond, de nem voltak lazák. Különösebben nem foglalkoztat a dolog.

Ami inkább zavaró, hogy 150 körül szokott lenni egy hanglebegés, valahonnan hátulról. Diffi vagy a gumik vagy valami más, nem tudtam még rájönni. Ráadásul nem is mindig jelentkezik.
aranytl2023-04-14 12:47:10 // 30257
Olyan jelenséget tapasztaltam már kanyarban erőteljes haladás mellett, hogy az ívkülső kerék mintha kavicsra menne. Egy-egy pattanás ahogy arrébbugrik a gumi. Hasonló ahhoz amikor alászedve pattog az első kerék. Persze az aszfalt sima és kavicsmentes volt.
Gondolom akkor zárt a difi és az elekrtonika visszavette. Szabályozgat, hogy optimálisan tapadjon.
A mechanikus meg zár, utána lehet elvenni a gázt és tekerni a kormányt :D másfajta élményt ad.
aranytl2023-04-14 12:37:00 // 30256
Jobb oldalról, jobb kanyarban lehúzott ablaknál hallottam már kattogást. A kerék felől, nem középről. De azt mondták a szervizben hogy nem látszik rendellenesség.
SD2023-04-14 12:29:10 // 30255
ilyen futómű kattanása volt valakinek? előre hátra terhelésre csattan mint ha két kanalat összevernél.. ?:P
SD2023-04-14 12:28:29 // 30254
Ez pofátlanul stabil:D
Ezt érzem én is ha ilyen tömeg meglendülős helyzetbe kerülök!
SD2023-04-14 12:24:57 // 30253
Én is nézegettem teszteket és van ahol belső kerék elkaparásra panaszkodtak QV-nél, meg első szériásoknál volt is difi baj ha jól emlékszem.

Én arra gondolok hogy intenzív nyektetésnél a kuplunk elég, megadja magát és drága javítani, illetve mikor már meg-meg csúszik nem tud úgy betapadni...

A mechanikus az ha terhelést kap lezár és ennyi, ott nincs varia.
VKG231!!! (156+75)2023-04-14 12:23:16 // 30252
Arra gondolsz, hogy kifele a gyárból lehegesztik? :D három pötty, azt haddszaladjon :D

Mármint a francia pénzügyi osztály győzedelme esetén :D
RomeoOne2023-04-14 12:16:21 // 30251
Az arany varrás nekem is nagyon tetszik. Meg nekem az arany féknyereg is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 12:04:06 // 30250
Így végiggondolva szerintem egy Torsen-nek lehetne értelme a villanyos diffi helyett. A Torsen a nyomaték osztásban a legjobb mechanikus diffi. Viszont nem olcsó és egyszerű szerkezet. Kiváncsi vagyok én is. Ha az olasz mérnökök nyertek akkor valami igényes cucc lesz, ha a francia pénzügyi osztály, akkor óccsósítás jön. Meglátjuk :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 12:01:22 // 30249
Oké, annyira nem is drága, annyit megér XD
RomeoOne2023-04-14 12:01:06 // 30248
Érdekes meglátás. Anno sok ciket olvastam és senki nem panaszkodott a TV diffire. Eleve a Giulia QV-t is sportautónak készítették, miért tennének bele egy nehezebb, bonoylultabb szerkezetet, ha még lassabb is? Ennél nem az volt a cél, hogy vásárlóbarát legyen.
VKG231!!! (156+75)2023-04-14 11:52:49 // 30247
Azért azt ne hagyd figyelmen kívül, hogy mennyire sok pénzt lehet spórolni...
Minden példányon!

Limitáltba belefér a mechanikus, úgyis rohadt drága lesz, nagyobb árréssel :)
aranytl2023-04-14 11:51:52 // 30246
A nyomatékvektoros difi egy álom :) Olyan stabilan jön ki a kanyarból, hogy nem akarod elhinni. Mechanikussal szerintem dobná a farát.

Amit viszont nem értek, hogy gyárilag miért korlátozzák 600 Nm-re a nyomatékot. Mi nem bírja, pont a difi?
Ez a kiadás 520 le, GTA 540 le. Elviszet chipelni a Q-t, 600 le és 800 Nm.

Az arany varrás kéne, a többi extrát vigyék csak mások.
VKG231!!! (156+75)2023-04-14 11:51:38 // 30245
Rendeld meg azokat, hátha csak rossz képet tettek fel :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 11:43:24 // 30244
Egy átlag sofőrnek az elektronika lesz jobb valószínűleg. Egy képzettebb pilótának már jobban lábra áll egy mechanikus. A mechanikus reakciója gyorsabb, nincs az az ECU ami tud olyan gyors lenni. Én iígy gondolom, de találtam egy GTAm tesztet is ami hasonlókat ír/mond.
RomeoOne2023-04-14 10:46:27 // 30243
Alfa Romeo Giulia (2023): la prova di stabilitá

Nem a km77-es rénszarvas teszt, de egész jó demonstráció a MY23 Giulia stabilitásáról.
RomeoOne2023-04-14 10:44:58 // 30242
Nyilván a részletekben rejlik az ördög. Ha egy század másodperccel lassabb, az még mindig bőven megéri, ha cserébe pont úgy rakja le a nyomatékot, ami a kanyar kigyorsításból a legoptimálisabb és így 2 tizedet nyer rajta.

Ez a lényege az egész szerkezetnek, hogy ne csak azt akadályozza meg, hogy elvesszen a nyomaték, ha elforog az egyik kerék, hanem hogy mindig a célnak legjobban megfelelő mértékben ossza el a nyomatékot.
Ha nem lenne összességébengyorsabb, mint egy mechanikus diffi, akkor felesleges lenne az egész cécó :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 09:16:46 // 30241
De lehet hogy tényleg full mechanikusra cserélték. Az elektronikussal mindig az abaj, hogy lassú. Rengeteg dolgot megold az ECU, de sosem fog olyan gyorsan és kiszámíthatóan reagálni mint egy mechanikus. Ezért szeretnék én is egy q2 diffit, de erre kb nulla esély van sajnos. Legalább a típus kódját már tudom annak ami kéne bele (EU6DFINDF spec.), de az internet két bordó női felsőn kívül mást nem talál a számsorra 😂
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 09:05:30 // 30240
Én is találgatok, szerintem ugyanazt az elektronikus zárású lamellás diffit fejlesztették tovább úgy, hogy mechanikusan is tudjon zárni.
SD2023-04-14 08:57:52 // 30239
Olyat tapasztaltam hogy ha emelkedőn hátrafele menetben elindulok, fémesen kattan egyet gondolom a futóműc, a terhelés megváltozása miatt. Tipikusan mélygarázs lehajtó, visszatolatás… mert a kamera nem ismeri fel a rendszámot… amit mi gyártunk:D:D:D

Namost tegbap lehúzott ablaknál a híd alatt odaléptem, és ugyan azt a fémes kattanást hallottam de előremenetben:O és menet közben hirtelen gázadásra…

Van e valakinek ötlete?
RomeoOne2023-04-14 08:37:46 // 30238
Na ez tényleg érdekes. Már csak azért is, mert valószínűleg az Nürburgring-es rekordban komoly része volt a nyomatékvektoros diffinek. Nem nagyon látom, hogy mitől tudna jobb lenni egy mechanikus sperr. Talán könnyebb lehet valamivel. Azt se felejtsük el, hogy a GTAm-et sosem futtatták meg az NRing-en.

Ha találgatásokba kellene mennem, akkor ez olyasmi, mint mikor pl. a BMW-nél is a duplakuplungos váltót visszacserélték a ZF egykuplungosára. Egy jó programmal nem észrevehetően lassabb normál körülmények között, de egyszerűbb és olcsóbb technológia. Aztán a marketing próbálja megfogni ennek a pozitív végét.
Gondolom, ha a TV diffit cserélni kell, az mélyebben zsebbe nyúlós
Halesz2023-04-14 07:04:18 // 30237
Na, pontosítok:

a hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

Nos, jó kérdés, hogy a GTA-val szerzett tapasztaltok mit jelentenek...? :) Mindegy, majd kiderül.
Peti16V2023-04-14 00:26:19 // 30236
Giuliát még nem, de Stelviót igen, mert a főnököm másfél évesében elszállt a jobb elsőben a nappali fény meg az index. Ez is rettentő gáz ilyen fiatalon, de a hiba abból keletkezett, hogy nem volt az izzófedél rendesen a helyére rakva, és így be tudott ázni. Valszeg gyári összeszerelési hiba, ami megint csak nem vet jó fényt az Alfára, de becsületükre legyen mondva, hogy legalább bevállalták garanciában. A baj csak az, hogy ez 2 hónapja! történt, és egészen mostanáig kellett várni, hogy megérkezzen a lámpa, mert állítólag egész Európában készlethiányos volt. Mi is próbáltunk rendelni, de a régióban sehol nem volt.
Pont ma reggel kapta meg az új szemet. Üröm az örömben, hogy hiába cserélték ki, nem lett jó, most megy az ötletelés, hogy mit tett tönkre a víz…
Holnapra talán megoldják, majd megírom, hogy mi volt, hogy gyűljön a tapasztalat.
Peti16V2023-04-14 00:12:42 // 30235
Teljesen egyetértek. Ráadásul nálam egyáltalán nem lenne életszerű saját költségen fenntartani egy városi szaladgálóst, azért, hogy ezzel kíméljem a cégautót…

Motoröblítés: telón megkérdeztem, itt nem csinálják és javasolják. “Megnyugtattak”, hogy nem kell tartani a MA meghibásodástól, “nincs azokkal baj, csak akkor jön elő a hiba, ha sokáig megy olajcsere nélkül vagy alacsony olajtöltéssel”, de majd reggel személyesen jobban elmerülünk a témában.
A Motulra hajlandóak lennének, de csak ha ők adják, vinni nem lehet. Viszont nekik nincs, így tulképp mégsem áll a lehetőség. Már nem volt rá idő, de következő cserénél valahogy leszervezem, hogy legyen náluk.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 18:40:25 // 30233
Valakinek van még működő epre? A múltkori link nekem megint nem megy,
RomeoOne2023-04-13 14:41:21 // 30232
A tetőkéderből megállapítható, majd ha lesznek olyan képek, ahol elég közelről mutatják.
Halesz2023-04-13 14:30:44 // 30231
Ja, de gondolom karbon tető már ezekben sincs...
Halesz2023-04-13 14:30:23 // 30230
Nekem is, de ezt írja a sajtóanyag... :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 13:42:09 // 30229
Ez meglepő is, meg nem is. A full mechanikus önzáró diffi érzetben jobb lehet mint az elektronikus zárású. Kb mint a villany gázpedál vs rudazat. Arra kiváncsi lennék, hogy miféle diffi került bele. Torsen? Vagy lamellás?
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 13:31:32 // 30228
Óó de csicsa kis részletek. Már jó értelemben, ezt nagyon érzik az olaszok :-) Az a bevarrt logó, a lóhere jel, az arany féknyereg, nagyon adja az exkluziv feelinget.
Rohodi Mihály2023-04-13 13:11:08 // 30227
Mármint az évfordulós Q-kban
Rohodi Mihály2023-04-13 13:09:31 // 30226
..és ezekben is a Veloce ülések az igazi Q ülések helyett?
RomeoOne2023-04-13 13:08:24 // 30225
A V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő és a Giulia GTA-hoz fejlesztett mechanikus önzáró differenciálművet is megkapják a Quadrifogliók.

Nekem új, hogy a GTA-kban nem a duplakuplungos nyomatékelosztó van, hanem egy mechanikus önzáró diffi? Hmmm....
Halesz2023-04-13 12:58:54 // 30224
a 100. évfordulós Quadrifogliók 520 lóerősek :)

https://alfaamore.hu/hirek/quadrifoglio_100th

Piritu - 1.000.0002023-04-13 12:56:02 // 30223
Amúgy néztétek már hogy mibe van egy első lámpa? Onnantól nem aggódnátok a MA modulon :-))
Zselé2023-04-13 12:49:55 // 30222
Erre kíváncsi lennék! Aztán pucoljuk ki, rakjuk össze... egy tízesér' elteszem polcra... XDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.