Piritu - 1.000.0002023-03-29 11:18:49 // 30019
Amiért a Brera seggű 159-et is meg kell alkotni valakinek :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-29 08:55:09 // 30018
Minek? XD
SD2023-03-29 07:59:49 // 30017
Ki csinálja meg az elsö Giulia QV Q4-et ezy Stelvio donorból vagy csak megvásárolva aplusz alkatrészeket?:D
SD2023-03-29 07:57:54 // 30016
Wáá lomtalanítás van, vagy 4 napig elö sem vehetem a gépet, már rajzanak:o……..
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-28 20:16:57 // 30015
Mondjuk ha a Stelvioban benne van... 🤣
Akkor addig ütötték az igényeket felmérő piackutató osztályt a mérnökök amíg az nem jött ki az excelből, hogy a kutya nem rendelne ilyet 😄 Sportkocsi. Hátú' hajt, tetőre meg súlyt nem teszünk.
Akkor addig ütötték az igényeket felmérő piackutató osztályt a mérnökök amíg az nem jött ki az excelből, hogy a kutya nem rendelne ilyet 😄 Sportkocsi. Hátú' hajt, tetőre meg súlyt nem teszünk.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-28 20:08:04 // 30014
Szerintem hasonló az indok, igen. A Giulia Q az dedikált sport szedán, kinézem az olaszokból, hogy egyszerűen a mérnökök nem voltak hajlandóak elrontani a mesterművet 😄
A Giulia erről szólt, majd a következő már a nem erről fog. A Q4 hajtás plusz fejlesztéseire meg nem volt pénz sem. Azért össze kellett volna hozni a torque vectoringos hátsó diffivel pl, ami max első hallásra egyszerű. Még ha komoly darabszámot el lehetett volna adni, oké, de erre remény sem volt.
A Giulia erről szólt, majd a következő már a nem erről fog. A Q4 hajtás plusz fejlesztéseire meg nem volt pénz sem. Azért össze kellett volna hozni a torque vectoringos hátsó diffivel pl, ami max első hallásra egyszerű. Még ha komoly darabszámot el lehetett volna adni, oké, de erre remény sem volt.
SD2023-03-28 19:15:02 // 30013
Tommi2023-03-28 15:20:23 // 30012
Gondolom az összkerék helyett azért van csak hátsókerekes, mert ezzel is a sportosságot akarják hangsúlyozni... Viszont a testvér Stelvio meg csak Q4-es változatban van, pedig a motor és a "szellemiség" ugyanaz.
RomeoOne2023-03-28 14:58:20 // 30011
Tudtommal mindig is volt látszó karbon felárért, csak a fényezett tető lett acél, pont MY20-tól. Itt pl. el is tévesztetted, mert amit lefényeznek, az már akkor nem karbon volt, hanem acél. Pont onnantól jött ez az érvelés, hogy ha már úgyis acél, miért nem lehet napfénytető? Szerintem sosem tudjuk meg :D Millió ilyen wtf tétel van, még csak nem is ez a tető téma a legnagyobb :D
Halesz2023-03-28 14:36:29 // 30010
Sosem fogom megérteni, miért nem csinálták meg a napfénytetős Giulia Q-t :(
Ugyanilyen piaci rés az összkerekes Q is...
De lehet, hogy hasonló az indok, mint a Dodge-nál...? :)
MY20-nál még volt karbon amúgy, a magyarországi tesztautó is olyan volt.
Ugyanilyen piaci rés az összkerekes Q is...
De lehet, hogy hasonló az indok, mint a Dodge-nál...? :)
MY20-nál még volt karbon amúgy, a magyarországi tesztautó is olyan volt.
RomeoOne2023-03-28 13:42:26 // 30009
Az olaszok meg valószínűleg azt mondják, hogy még egy rakás pénzért sem csinálják meg. Pedig MY20 óta acéltetős a Giulia Q :D
Pokoli áron ad egy extrát a Dodge, a cél hogy ne vegye meg senki
Pokoli áron ad egy extrát a Dodge, a cél hogy ne vegye meg senki
carver2023-03-27 22:31:38 // 30008
Süti1592023-03-27 20:28:20 // 30007
Remélem álom.
Piritu - 1.000.0002023-03-27 19:58:15 // 30006
Még nem, még csak 11,5-nél járunk :-)
Kazes☻2023-03-27 16:47:26 // 30005
Grat, happy "K"! :D
SD2023-03-27 16:03:21 // 30004
egy pillanatra megállt bennem az ütő hogy már 30k-t toltál bele:D
SD2023-03-27 16:02:34 // 30003
Zselé2023-03-27 15:58:33 // 30002
Grat, jól betetted a vasat a 30k-ba! :DDDD
Piritu - 1.000.0002023-03-27 14:02:54 // 30001
A képen Júlia első hágója a 719 méter magas Wenzelanger Sattel Ausztriában.
Piritu - 1.000.0002023-03-27 14:00:24 // 30000
Kazes☻2023-03-27 13:42:48 // 29999
Csapd le... remélem bekészültél! :D
esvé2023-03-27 13:38:43 // 29998
mindjárt jön a 30K hozzászólás.....:)
G-MANN🍀2023-03-27 13:20:05 // 29997
Örök álom marad nekem😁😁
Prémium mire képes egy Giulia😃🍀
😉
Prémium mire képes egy Giulia😃🍀
😉
SD2023-03-27 13:10:56 // 29996
ezért is nem kezdtem el vele vesződni hogy egy 1 tonna körüli autó elsőkerékkel 190 lóval vagy a Giulia hátsó, 1500, és nem 200 az a 201 :D:)))
Amúgy meg azért érdeklődött mert megelőztem a kanyarban négykerékkel oldalra:D
és valószínüleg felkeltette az érdeklődését:D:D jó nem az OPC-vel volt hanem valami suvval:D
Amúgy meg azért érdeklődött mert megelőztem a kanyarban négykerékkel oldalra:D
és valószínüleg felkeltette az érdeklődését:D:D jó nem az OPC-vel volt hanem valami suvval:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-27 12:22:00 // 29995
A 190 lovas Corsa OPC a Giulietta Multiair ligája, ha túllépünk a számháborún :-)
SD2023-03-27 10:19:34 // 29994
tegnap túl volt első bevetésén a tetőbox:))) IKEA külső árukiadó, jobbról SUB, balról egyterű:D Én kérek elnézést:)))
Emberekkel, szóbaelegyedek és érdeklődnek az autó után:)))
Megelőztem jobbról az 1-es duplasávos részén egy Pug-ot, erre látom na ő is az árukiadóba jön:D Ó mondom én paraszt:D:D:D Hát magam elé eresztettem a sorban, hogy csak a tetőboxot teszteltem. Erre a válasz: "hát kell valamire fogni" de innen már röhögtünk, aztán persze a mennyi alatt van százon stb. :D
Ilyenkor mindig azzal kezdem ááá ez csak az alapmodell olyan 200 lovasnak mondják mérések szerint kicsit több...:P :) de bőven elég hogy bajba kerülj, aki ennél gyorsabban akar menni az már tudjon nagyon vezetni:D:D:D
És a pug-os csávó egész képben volt, mert mondtam neki hogy QV 510 stb. és helyeselt hogy az már versenypályára is, mondom igen oda már az kell:))) ezzel meg elszüttyügök én:D
De a szomszéd autó kereskedő is kérdezősködött már:))) hogy milyen szép meg hogy a corsa OPC is 190 ló én meg csak bazsajgok:D:D:D hogy ja:)))
Aztán hogy a Corsa milyen őrült meg dobja a seggét, hogy minden nap vezetéstechnikai tréning neki.. (erre magamban igen ezt mondják úgy hogy szar:D) és csak mosolygok tövább:)))
Lelkibéka:)))) Boldogság minden méter:))
Emberekkel, szóbaelegyedek és érdeklődnek az autó után:)))
Megelőztem jobbról az 1-es duplasávos részén egy Pug-ot, erre látom na ő is az árukiadóba jön:D Ó mondom én paraszt:D:D:D Hát magam elé eresztettem a sorban, hogy csak a tetőboxot teszteltem. Erre a válasz: "hát kell valamire fogni" de innen már röhögtünk, aztán persze a mennyi alatt van százon stb. :D
Ilyenkor mindig azzal kezdem ááá ez csak az alapmodell olyan 200 lovasnak mondják mérések szerint kicsit több...:P :) de bőven elég hogy bajba kerülj, aki ennél gyorsabban akar menni az már tudjon nagyon vezetni:D:D:D
És a pug-os csávó egész képben volt, mert mondtam neki hogy QV 510 stb. és helyeselt hogy az már versenypályára is, mondom igen oda már az kell:))) ezzel meg elszüttyügök én:D
De a szomszéd autó kereskedő is kérdezősködött már:))) hogy milyen szép meg hogy a corsa OPC is 190 ló én meg csak bazsajgok:D:D:D hogy ja:)))
Aztán hogy a Corsa milyen őrült meg dobja a seggét, hogy minden nap vezetéstechnikai tréning neki.. (erre magamban igen ezt mondják úgy hogy szar:D) és csak mosolygok tövább:)))
Lelkibéka:)))) Boldogság minden méter:))
SD2023-03-27 10:01:19 // 29993
mert hogy most pályán is behamizta a 10.5-öt:D igaz 150-180 közt nagyrészt, külföldi zárt szakaszon természetesen a balaton felé:P:D
SD2023-03-27 10:00:10 // 29992
ezen most elgondolkoztam, lehet ez a bridgestone ilyen éhes:D mert jó ideje közelépbe nem tudok menni a nyári fogyasztásoknak:D
Igaz a gyári Continental, meg ráadásul valami ECO bigyó.. minden esetre nem tapar rosszul emlékeim szerint szóval, na érdekes majd mennyivel javul a fogyi:D
Vagy a lábam nehezedett meg:D
Igaz a gyári Continental, meg ráadásul valami ECO bigyó.. minden esetre nem tapar rosszul emlékeim szerint szóval, na érdekes majd mennyivel javul a fogyi:D
Vagy a lábam nehezedett meg:D
SD2023-03-27 09:57:56 // 29991
na ezt még megfontolom, már a vezetéket kiépítettem neki, de még egyelőre a kitámasztós módszerrel nyitva a csomitartó nem 100%-ra... mondjuk he lenne még vagy 10cm kábelje, akkor az akku ajtót sem kéne leveszegetni:D
lényeg hogy már csak katt és töl is:)))
lényeg hogy már csak katt és töl is:)))
SD2023-03-27 09:56:14 // 29990
ilyen volt a 155-ösöm, a 120-at nem szerette:D vagy 110, de ott még 3000 alatt forgott 5-ben a TS 8V, vagy 140-150, ott meg már nem rázott:D
De ott nem tudtam 100%-ra megoldani, ott volt felni, gumi, szilenet meg még ki tudja mi amből összeadódott... 20 éves gépnél már meg tudja bocsátani az ember, bár most visszagondolva biztos meg lhetett volna oldani..
De ott nem tudtam 100%-ra megoldani, ott volt felni, gumi, szilenet meg még ki tudja mi amből összeadódott... 20 éves gépnél már meg tudja bocsátani az ember, bár most visszagondolva biztos meg lhetett volna oldani..
SD2023-03-27 09:46:54 // 29989
viszont most hogy sokat van leszedva az akku ajtó, kezd meggörbülni:P
SD2023-03-27 09:45:53 // 29988
0.1kW a napi fogyasztása készenlétben. szóval akkor kb. 0.15-öt töltött bel az akku-ba a C-tek
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-26 18:24:04 // 29987
Miért is pont egy fehér octavia erölködését untam meg? XD Elöl luxussuv a belsőbe ragadva, hátul ideges octaviás, letisztáztuk a terepet, küzdjenek egymással :-)
Zselé2023-03-26 17:51:26 // 29986
Haverom azt mesélte, hogy az A6 45 TDI quattro jól megy. Nem megy. XD
zgi5212023-03-26 17:15:05 // 29985
ha egy feher Octavia vagy Kia kombi erolkodik, mert ok szeretnek..
szoktak csodalkozni, h eltud lepni meg 170 felett is 😀
.. haverom meselte🤪
szoktak csodalkozni, h eltud lepni meg 170 felett is 😀
.. haverom meselte🤪
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-26 17:11:40 // 29984
Áhh, nekem tegnap a szokásos 9+ jött ki, majd jövő héten kiszámolom a kúton. Pár városi gurulás a héten, plusz 480km tegnap. Szokásos módon mire hazaértem meg se tudta tippelni hány csepp maradhatott a tankban. Tapasztalatom szerint ilyenkor kb 5-6l még van.
Nem kellett megállnom tankolni, ez a lényeg :-) Plusz kaptam egy fotót viszonylag nagy sebességnél.....szerencsére az utastérből XD A gyári hivatalos végsebességet túl tudja lépni, egyel biztosan. Gondolom.. ismerősök mesélték :-)
Nem kellett megállnom tankolni, ez a lényeg :-) Plusz kaptam egy fotót viszonylag nagy sebességnél.....szerencsére az utastérből XD A gyári hivatalos végsebességet túl tudja lépni, egyel biztosan. Gondolom.. ismerősök mesélték :-)
zgi5212023-03-26 16:59:45 // 29983
G-MANN🍀
mar regen borzoltuk a kedelyeket 😀
ma volt egy videki kirucc..
Godollo-Esztergom-Tata orszagut 5,4l
vissza Tata-M1-M0-M31 felment a palyan 5,6l re UrIsten 😮
kb. 200km volt mar benne mikor indultam, most fel folott a tank 457km utan
es meg 427 km-t elmegy..
pusszantom HAndrast :-)
Álom??🤪🍀 ui: nyari gumi
mar regen borzoltuk a kedelyeket 😀
ma volt egy videki kirucc..
Godollo-Esztergom-Tata orszagut 5,4l
vissza Tata-M1-M0-M31 felment a palyan 5,6l re UrIsten 😮
kb. 200km volt mar benne mikor indultam, most fel folott a tank 457km utan
es meg 427 km-t elmegy..
pusszantom HAndrast :-)
Álom??🤪🍀 ui: nyari gumi
Liquid2023-03-26 11:47:52 // 29982
hmm az nem kevés, bár egy tároló / garázs bérlése jóval nagyobb költség.
Zselé2023-03-26 10:55:05 // 29981
Még egy gondolat a gumihotelhez: kb. 17-18 ezer/ szezon. Ebbe benne van az idegen készlet biztosítás is. A télieket elhoztam, de azt a céges raktárba tárolom. Kopott télikkel, tán nem akkora kockázat… de a nyári szett jó állapotban komoly érték, meggondolandó - szerintem
Hardy2023-03-25 18:10:20 // 29980
Ugyan így van nekem is. Én simán lecsukom az ajtót és kinn van a töltő. Annak a két vékony vezetéknek semmi baja nem lesz tőle. A gumikéder simán elbírja.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-25 13:49:34 // 29979
Ezért kell a gumisra bízni, jó esetben tudja rutinból, hogy mikor kell hozzányúlni. A Giulia kerekeit én ott hagyom, szezononként lemosva, ellenőrizve kapom vissza. Mindig felteszi a gépre, megforgatja mosás után. Eddig nem kellett korrigálni a súlyozást.
Az otthoni sk cserénél meg viszem ha remeg az autó. Mindig az ember a lényeg, itt is. Ha van egy jó megbízható gumisod, akkor nincs para, nem kell agyalni a sok részleten.
Az otthoni sk cserénél meg viszem ha remeg az autó. Mindig az ember a lényeg, itt is. Ha van egy jó megbízható gumisod, akkor nincs para, nem kell agyalni a sok részleten.
G-MANN🍀2023-03-25 13:30:08 // 29978
Szerencsére már nekem sem, mist álom mindegyik kerék 🙂
droberto2023-03-25 12:21:18 // 29977
Remek...
Én sokszor 0, de sokszor 5-10 g-os eltéréseket is szoktam látni, újbóli felrakás után....
Most a 235/45-18-as TS780 még 200-nál se mutat semmi vibrációt.
Én sokszor 0, de sokszor 5-10 g-os eltéréseket is szoktam látni, újbóli felrakás után....
Most a 235/45-18-as TS780 még 200-nál se mutat semmi vibrációt.
G-MANN🍀2023-03-25 11:55:19 // 29976
Nekem Pirellinél volt ilyen, minden forgatásnál össze-vissza írta a gép. Elvitettem és Pirelli gariban bevizsgálta, "hibás" volt a gumi, garanciában cserélték ezt a kereket (valamilyen értéke túl nagy volt). Elmondták, hogy BMW is kap Pirellit gyári szereléssel, de ott sokkal kisebb eltérés esetén sem veszi át a gyár és nem is szerelik fel. Alfa nagyobb eltéréssel is szereli ezeket sajnios. Csere óta ez is ok. Téli Continental kétszer visszarakva és pörgetve is 0-át adott 😉
droberto2023-03-25 11:35:40 // 29975
Az első részt ami írsz, azt máshogy gondolom kicsit.
Fontos a centír, nyílván nem a gumislobbi találta ki, de azt évenként feleslegesnek tartom, ha amúgy minden oké. Max egy lemezfelninél vagy egy kommerszebb AM könnyűfém keréknél lehet indokolt.
Az Alfát írtam példának.
A kiskerekű Punto-val kb. 30 km-et mentem.
Te valószínűleg még nem találkoztál rosszul kiegyensúlyozott kerékkel.
Meg egyszer tetesd vissza a centírozott kereket a gépre. Ne lepődj meg, hogy nem 0-át ír. :)
Fontos a centír, nyílván nem a gumislobbi találta ki, de azt évenként feleslegesnek tartom, ha amúgy minden oké. Max egy lemezfelninél vagy egy kommerszebb AM könnyűfém keréknél lehet indokolt.
Az Alfát írtam példának.
A kiskerekű Punto-val kb. 30 km-et mentem.
Te valószínűleg még nem találkoztál rosszul kiegyensúlyozott kerékkel.
Meg egyszer tetesd vissza a centírozott kereket a gépre. Ne lepődj meg, hogy nem 0-át ír. :)
G-MANN🍀2023-03-25 11:13:25 // 29973
Még nem volt ilyen.
RomeoOne2023-03-25 10:32:38 // 29972
Amit írtam, az az elmélet, aztán, hogy ez a gyakorlatban hogyan érvényesül, az megint sok mindentől függ. Én sem rohangálok állandóan centríroztatni, de azért nem gondolom, hogy felesleges lenne és a gumis lobbi találta ki, hogy meg tudjanak élni.
A kerék az, ami a kocsi meg a talaj közötti érintkező felület, az kap minden ütést. Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy a gumi változik üzem közben, emiatt eltolódhat a tkp. A felületen pár grammos fogyás a felni belsejében, ahova a súlyt rakják a duplája is lehet. Ezek az 5-10 grammos változások reálisak.
Egy kisebb kerekű, kisebb teljesítményű (tehát kisebb sebességeket elérni képes) autónál kisebb erők ébrednek egy kiegyensúlyozatlan keréknél, egy nagyobb kerekű, gyors autónál meg nagyobbak. Ezzel sem mondtam semmi újat, sztem.
A dolog lényege persze, nem az elmélet, hanem hogy ténylegesen mekkora ez a hatás, mekkora kárt tud okozni? Kicsit szerintem a magas vérnyomáshoz hasonlít a dolog. Az sem teszi tönkre azonnal az embert, de fokozottabb az igénybevétel a szív és érrendszeren, hamarabb elhasználódik, korábban elhalálozik. Egy kiegyensúlyozatlan kerék ugyanígy nyűheti jobban a futóművet.
Ha már ráz, akkor mindenképp centríroztatni kell, az egyértelmű. De az is inkább a kormányzott keréken érződik jobban, hátul kevésbé.
Ha nem ráz, de lenne benne 10-20-25 gramm... Lehet jobban igénybe veszi a futóművet, de hogy érzékelhetően rövidíti-e az élettartamát vagy ez elveszik az egyéb behatások "zajában", amik gyilkolják a futóművet, ki tudná megmondani...
Egy Puntonál valószínűleg tényleg nem sok fog ezen múlni. Én azért biztosabban alszok, vagy inkább úgy mondom, hogy nyugodtabban lépek a gázra, ha tudom, hogy emiatt nem fog meglepetés érni a futómű felől azokban a sebességtartományokban, ahol egy meghibásodás már kontrollálhatatlan következményekkel járna :D
A gumisok tényleg nem mindig végeznek szép munkát. És ha a rendszeres centrír hiányában - tegyük fel, hogy - 80 ezer helyett 75 ezernél kell futómű alkatrészeket cserélni, az lehet, hogy sok mindenkinek elfogadható kompromisszum, ha cserébe szép marad a felni és nincs a stressz, hogy vajon most mennyire b.ssza össze a gumis.
Felesleges is ebből sztem túl nagy vitát nyitni. Ha ráz, akkor mindenképp vinni kell, amúgy meg mindenki ahogy jónak érzi
A kerék az, ami a kocsi meg a talaj közötti érintkező felület, az kap minden ütést. Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy a gumi változik üzem közben, emiatt eltolódhat a tkp. A felületen pár grammos fogyás a felni belsejében, ahova a súlyt rakják a duplája is lehet. Ezek az 5-10 grammos változások reálisak.
Egy kisebb kerekű, kisebb teljesítményű (tehát kisebb sebességeket elérni képes) autónál kisebb erők ébrednek egy kiegyensúlyozatlan keréknél, egy nagyobb kerekű, gyors autónál meg nagyobbak. Ezzel sem mondtam semmi újat, sztem.
A dolog lényege persze, nem az elmélet, hanem hogy ténylegesen mekkora ez a hatás, mekkora kárt tud okozni? Kicsit szerintem a magas vérnyomáshoz hasonlít a dolog. Az sem teszi tönkre azonnal az embert, de fokozottabb az igénybevétel a szív és érrendszeren, hamarabb elhasználódik, korábban elhalálozik. Egy kiegyensúlyozatlan kerék ugyanígy nyűheti jobban a futóművet.
Ha már ráz, akkor mindenképp centríroztatni kell, az egyértelmű. De az is inkább a kormányzott keréken érződik jobban, hátul kevésbé.
Ha nem ráz, de lenne benne 10-20-25 gramm... Lehet jobban igénybe veszi a futóművet, de hogy érzékelhetően rövidíti-e az élettartamát vagy ez elveszik az egyéb behatások "zajában", amik gyilkolják a futóművet, ki tudná megmondani...
Egy Puntonál valószínűleg tényleg nem sok fog ezen múlni. Én azért biztosabban alszok, vagy inkább úgy mondom, hogy nyugodtabban lépek a gázra, ha tudom, hogy emiatt nem fog meglepetés érni a futómű felől azokban a sebességtartományokban, ahol egy meghibásodás már kontrollálhatatlan következményekkel járna :D
A gumisok tényleg nem mindig végeznek szép munkát. És ha a rendszeres centrír hiányában - tegyük fel, hogy - 80 ezer helyett 75 ezernél kell futómű alkatrészeket cserélni, az lehet, hogy sok mindenkinek elfogadható kompromisszum, ha cserébe szép marad a felni és nincs a stressz, hogy vajon most mennyire b.ssza össze a gumis.
Felesleges is ebből sztem túl nagy vitát nyitni. Ha ráz, akkor mindenképp vinni kell, amúgy meg mindenki ahogy jónak érzi
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-25 10:28:07 // 29971
Járt már úgy valaki, hogy a váltó kar kikapcsolt? Járó motornál P-be tettem, kiszálltam a portással kaputelefonozni, hogy nyisson sorompót. Visszaültem és nem világított semmi az váltókaron. Nem is csinált semmit, nem tudtam elindulni. Leállít, elindít, semmi..
Le kellett zárnom az autót álló motornál, majd visszanyitni, hogy újra működjön.
Le kellett zárnom az autót álló motornál, majd visszanyitni, hogy újra működjön.
G-MANN🍀2023-03-25 10:04:06 // 29970
Abarth 17-es kerekére kíváncsi leszek majd
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.