Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2023-03-20 16:31:16 // 29919
Az 1.4-nél 65e-nél a szűrő gyalázatosan nézett ki, olajsárnak viszont nem volt nyoma sehol ahova benéztünk. A sz.könyve szerint 15e-periódussal cserélték az olajat, tele volt égett olajlerakódással a mikroszűrő. Az autó semmilyen hibát ennek ellenére nem produkált.
Zselé2023-03-20 15:55:56 // 29918
Én benne vagyok!
SD2023-03-20 15:24:50 // 29917

aztazeget:D
SD2023-03-20 15:23:38 // 29916
figymá.. most nem emlékszem hogy megtaláltam-e a USB kamerát.. de megnézhetjük valamikor, csak úgy emlékszem az még nem USB-c .. de max laptoppal...
nem szabadna ott látható olajsárnak lenni...
más amikor 100+-os autó még nem látott olajcserét az megáll igen...
SD2023-03-20 15:22:23 // 29915
ha nem cserélték rendesen az olajat.., ha cserélve volt akkor meg nem hinném, majd a turbo mennyire pröcözi az olaja az is később derül ki..
SD2023-03-20 15:21:37 // 29914
Szerintem 100k-t a gyári olajjal is elmegy a motor és ott sem a szűrő fog megmakkanni..
200-300k-s autóknál jelent majd gondot a szűrő tömődés.. szerintem
Zselé2023-03-20 15:09:51 // 29913
Na ez az ami érdekes, ha nem ez a probléma forrása. Akkor megnyugodtam, hogy bármikor beszarhat, a csere után is... :DDDD
RomeoOne2023-03-20 08:59:11 // 29912
De, ez alapján akkor a 100k alatt halódó MA modulok a 2.0-nál valszeg nem a szűrő tömődése miatt vannak?
TtK2023-03-20 08:52:49 // 29911
A szűrő felülete sokszorosa a cső átmérőjének és kúpos. Szerintem úgy van méretezve, hogy az élettartam alatt felgyűlő trutyi szépen lassan feltöltse, de a cső átmérőjének megfelelő keresztmetszet még akkor is meglegyen, ha majdnem tele van. Ha rendesen cseréled a - megfelelő - olajat talán tényleg kitart addig, míg amúgyis le kell venni a hengerfejet. Az meg már bőven a gari után lesz, szóval nem nagyon érdekli a stellantist.
SD2023-03-20 08:50:03 // 29910
Akksi kérdés: vettem ezt e C-TEK ttőt van neki egy fixre köthető csati része, ha az akksi mellé kötném hátra, akkor mindegy hogy melyik kis tüskére rakom, oldalanként?

A pozitívnál van szabadon egy nagyobb, de ott fúrni kéne a csatlakozón, a többi az biztosítékokkal van, de azokra rámegy.

A negatív oldalon nincs sok választás:)

Másik kérdés hogy az eredeti, +biztosítékot tartó -elektronikát odafogó anyacsavarokat használhatom-e vagy kellene még egy-egy anyát szereznem?



Vagy mégis fúrni?
Amúgy azon nincs is anya és lötyögy is.
Kazes☻2023-03-19 22:02:22 // 29909
Érdekes egy lehajtó ez...😉 de jó kis sztori! 😀
RomeoOne2023-03-19 21:59:23 // 29908
Hmm, sejtettem, akkor az ülés hátrafelé billenő üléslapja lesz a ludas... Meg a rövid lábaim :D
Ha hosszabb lábszáram lenne, hátrébb lenne az ülés és több hely lenne a pedálig
RomeoOne2023-03-19 21:57:10 // 29907
De minek is tempomatoznék, amikor mindig van valami izgalom pályán is... :DDD
Tegnap este 150-es utazó az Autobahn-on már majdnem a Paksch-i lehajtónál, külső sáv. Érkezik rám egy Merci a külsőben, de nem nagy különbséggel valahol 155 környékén lehetett. Már majdnem ott volt a Giulia faránál, amikor a benzinkúttól kijövet bevág elém egy mazsola. Na jól van, miért fékeznék, ha gázpedállal is meg lehet oldani a dolgot... Beletapostam, gyors visszaváltások, meglódulás, sávváltás, mazsola átugrása, vissza külső. Néhány másodperc csak, de fel is ugrott gyorsan 190-re.

A külsőben elvettem, hagytam hogy lassuljon vissza. Közben látom ,hogy beletaposott a Merci, vérszemet kapott. Kb. 160-nál ért utol, elhúzott mellettem vagy 180-al (C vagy E volt, sztem 2 literes dízel lehetett vagy valami hasonló, 200 ló körüli kategória). Na jól van, legyen. Padlóztam egyet, meglódult a gép, pár másodperc alatt utolértem, majd el is hagytam gyorsan a fenébe. Szinte vörösödött a feje, úgy taposta a padlóba a pedált, de hát ennyire tellett... Az élet apró örömei... :DDD
Piritu - 1.000.0002023-03-19 21:54:07 // 29906
Nekem simán elfér a pedálok előtt a földön, még a Veloce üléssel is pedig majdnem teljesen előre van húzva az eleje.
RomeoOne2023-03-19 21:50:55 // 29905
Ha már tempomat... Ti hova teszitek a lábatokat, ha bekapcsoljátok? Nekem ilyen autóm még nem volt, hogy a jobb lábnak csak a pedálon van helye. Nem tudom, hogy ez az ülés miatt van csak, mert ennek ilyen a kialakítása vagy en bloc Giulia tulajdonság (biztos, hogy benne van az is, hogy itt rendes, padlóra szerelt gázpedál van), de én konkrétan csak a fékpedál alá tudom tenni a lábam, ha tempomatozok...

Mondjuk, nem sokat szoktam, magamtól nem nagyon jut eszembe. Akkor is csak autópályán, ha nem nagy a forgalom és kevésbé kockázatos, hogy ha hirtelen kéne fékezni, akkor nem tudnék. Csak érdekelne, hogy másé is ilyen-e vagy csak nálam álltak így össze a csillagok?
Piritu - 1.000.0002023-03-19 21:46:28 // 29904
Valakinek esetleg egy feleslegessé vált gombsora?
Piritu - 1.000.0002023-03-19 21:18:39 // 29903
A hétvégén nagyon tele lett a hócipőm a radaros tempomattal. Mennie kell...
Csinálta már valaki visszafelé?
Olyat hallottam hogy a "sima" esetében elég kicserélni a kapcsológombokat, proxit rendezni és megvan a radaros tempomat.
Visszafelé is így működhet? Oké hogy elveszik a sávtartó, de arra sincs semmi szükségem, magam szoktam tekergetni a kormányt...
RomeoOne2023-03-19 17:09:20 // 29902
AlfaOwner-en vagy Giuliaforums-on nincs ezzel kapcsolatban valami okosság vagy hasznosítható tapasztalat? Azért az első Giuliák idén már 6 évesek
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 12:59:03 // 29901
Nekem is pont ez a bajom.. Itt az időzített bomba:

Az 1.4-ben cserélhető, és 60e körül már nagyon ronda volt, égett olajmaradványokkal.
15e-renként cserélem is. A Giuliában passz mi lesz.
Zselé2023-03-19 09:00:54 // 29900
Az a bajom, hogyha beraktak egy szűrőt egy cserélhetetlen helyre, akkor az egyre rosszabb lesz. Lehet, hogy tönkrement az MA 40 ezer alatt, mert a szűrő tömítettség miatt nem kapott elég olajat. De ha emiatt ment tönkre, akkor a következő egység méghamarabb feladja, mivel a lerakódás mértéke csak nőni fog…

Legalább valami endoszkóp kamerával meg kéne skubizni egyszer vagy nem tudom :D
zümi1662023-03-19 08:55:36 // 29899
Köszi a felhomályosítást :-) Mindenképp ráfogok kérdezni olajcserekor, kíváncsi vagyok ott mit mondanak erre, s majd mindenki okulására itt jól meg is osztom .-)
G-MANN🍀2023-03-19 08:12:55 // 29898
Szervizben mintha mondtak volna olyat, hogy olajcsere előtt valamilyen tisztító adalékokat lehetne adni hozzá, abból is az xy... majd utána azzal leereszteni a régi olajat, és utána bele az új olajat mndig 10ekm után.
SD2023-03-19 02:47:31 // 29897
Tehát mit tanultunk ma?
Alfa motorba nem való csak megfelelő hering!
Akinek csalnak az olajcserénèl annak pörcös lesz az olaj, és nem porcosodik gázadásra:P :/ :D
SD2023-03-19 02:42:44 // 29896
Az 1.4 multiair-ban egy kereszt irányú szűrő van, amit ki lehet csavarni oldalról, erre volt jellemző hogy eltömődik az olajsártól, vagy ráegett csuszpájztól. Ebben az esetben a MA egység nem kap elegendő olajat.

A 2.0-án stílusosan egy ledobható bomba alakúra csinálták az egységet azonban nem cserélhető, komoly bontás nélkül. Jó hír hogy a szűrő felülete többszöröse a réginek, mivel hosszában tölcsér alakú. Rossz hír hogy csak a HF levételével orvosolható. Így a 10k km olajcsere selenia-val javasolt. Egyelőre nem teljesen tiszta, hogyan adja meg magát a MA egység mert nem javítják, csak csere. De potenciálisan két fő hibaforrás lehetséges: 1. Maga a szelep emelő dugattyú hullik szét, vagy 2. a selenoid ami az olajnyomást szabályozza fárad el, esetleg valamilyen lerakódás dugulás is ronthat a helyzeten, de addigra szét is kopik tehát úgy is csere:/ egy biztos darabosra égetett olajjal nem igazan jól működik, szóval érdemes nyomonkövetni, dédelgetni:D

Mérnöki nyelven ez azt jelenti előbb robbantod szét a hengerfejtömítést mint azt cserélni kellene:D én azt gyanítom hogy nem ez fogja megölni a motort, mivel eleve csak azért van hogy az MA “hidraulika nem tudom” részébe ne kerülhessen semmi gezemice:D
Ha ott már támcsapágy vagy egyeb dolog lering az rég rossz:D
Ha csal pörc, az meg szomorú:(





zümi1662023-03-18 23:13:33 // 29895
Remek😠 van esetleg valami más módszer amivel elodázható a csere?
Most akkor összezavarodtam, nem magában a MA egységben van a szűrő? Mert ha csere van, minek minek takarítgatni, kap új szűrőt is és helló. Vagy hogy van ez...?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 22:01:32 // 29894
Mármint a hf tömítés alatt van ez elvileg, hf levétel nélkül szerintem egyáltalán nem hozzáférhető.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 21:59:21 // 29893
Kizárt, a MA modul cseréhez nem kell levenni a hengerfejet.
Zselé2023-03-18 20:56:04 // 29892
Az a kérdés: ha cserélik a MA-t, akkor kitakarítják? :D Mert gondolom akkor is meg kell pluszban bontani…
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 20:21:39 // 29891
Igen, sajna a hengerfej alatt van..
RomeoOne2023-03-18 16:19:23 // 29890
Volt már itt róla szó. Csak sajnos, úgy néz ki, hogy a 2.0-nál a szűrő kiszedéséhez motort kell bontani...
zümi1662023-03-18 16:07:18 // 29889
Valahol olvastam hogy a multiair élettartama meghosszabbítható ha időnként a szűrőt vagy mifenét kitisztogatják. Majd kövi olajcserekor rákérdezek a szervizben hogy ezzel alapból foglalkoznak-e, vagy külön szólni kell, vagy egyáltalán mi a helyzet ezzel...
SD2023-03-18 12:29:02 // 29888
Igen calamelyik könyvecskében van egy ábra, akkor a 3+2 nekem megfordult:)
G-MANN🍀2023-03-18 07:41:21 // 29887
2+3 év, ami igazán 3+2 (mert azt mondták, hogy az érték miatt 3 év a jótállás) teljeskörű után a plusz gari a fő alkatrészekre (jelentsen is ez bármit 😆), én anno kaptam róla egy leírást, majd előtúrom, azért elég sok mindenre kiterjed, multiair egységre biztos😉
SD2023-03-18 05:32:52 // 29886
ezt csak azért kérdem mert pl: egy UK mebernél FB-n 4,5 évnél már nem állták a motor cserét, ott komolyabb bajok voltak... de fele pénzt be kellett csengetnie, és azt is valami biztosítás állt csak

De nekem a fejemben ez a 100k vagy 5 év él, ami persze ha jól tudom 2 évig teljes körű gari, kivéve kopó, fogyó alkatrészek, és gondolom +3 év ilyen fő darabok hogy váltó, motor?? stb. meg aztán jön a zátrozsdásodás elleni az talán 7 év?

Csak hogy mennyire kell nyüstölni:))) Mert én is úgy vagyok vele ha valami gyári hibás az ne maradjon megvigyázva:D de amit 10-15 év lenne tönkretenni azt meg csak sportból azért nem hajtanám szét 2 év alatt:D
quash2023-03-17 22:00:15 // 29885
Pirelli P Zero SC-t vettem tavaly tavasszal.
Én megvoltam vele elégedve, tapad, halad, teszi a dolgát.
Viszont kb. szeptember-október környékén előjött a szokásos első gumi "kattogás" kerék fordításnál.
A kopásjelzőig kb. 2-3 mm lehet még benne, ezt a nyarat már nem fogja lefutni.
Pont most gondolkodom hogy csere, és ezeket meg eladom. (itthon mindent megvesznek ...)
Egy év alatt kb. 30-35e-ret mentem, ebből kb. a 60% lehetett a nyári!?
A téli is Pirelli, azok kopása nem jelentős.

kb. 10 éve legalább P Zero-t használok, de ennyire még egyszer sem kopott egy év alatt.
SD2023-03-17 21:03:33 // 29884
Akkor mire van a mennyi évig gari?;D
G-MANN🍀2023-03-17 20:56:14 // 29883
Végül is a 2019 Giun anno 36ekm-nél cserélték gariban. Azóta kb 80ekm van most benne az új tulajnál és nincs baja.
Zselé2023-03-17 17:27:42 // 29882
Annyira nem mozgat, 3500 km van az olajcseréig, akkor megnézzük. Ha cserés, jó lenne még húzni vele, a gari vége felé :D
SD2023-03-17 16:53:25 // 29881
van OBD olvasód? elvileg amúgy a szervízben olyan kódokat is ki tudnak olvasni amit te nem is látsz

hmm csak napszél vol:)
Zselé2023-03-17 16:32:56 // 29880
Ez egyértelműen hiba volt. Gázt adtam és nem vette fel a fordulatot, csak rángatott. Megvan nálam is a fordulat ejtés, csak máshogy: kiállok rögtön, p-be rakom. Akkor még visszaemeli a fordulatot, de mire becsukom a kaput leejti.

A fogyasztás nekem most 11.2 átlagba. De kedden mentem 400km-et 8,8-al, pedig nem tartottam be minden szabályt :)
SD2023-03-17 16:26:45 // 29879
ja nem lehet bendő.. mert az a villanyautós lárandrás macskájának neve:D
SD2023-03-17 16:25:18 // 29878
olyan elnyújtott rogózó érzést adott, vagy valós henger kihagyásos rángatást?
Hidegen indultál? Te nem szoktad megvárni hogy vissza ejtse az alapjáratot ugye?

Nekem egyszer volt ilyen guminyúl, nem mondanám dadogásnak, mikor hidegen indítva egy parkolóban gurultam és rám akart tolatni egy némber, és kövér gázzal próbáltam volna haldani, megelőzendő, inkább olyan fulladós érzés volt, hogy nem tudta eldönteni a vezérlés hogy hogy kéne akkor most menést csinálni?:D

Klasszikusan értve ez fulladást jelent, de én nem tekinteném hibának, mivel itt a még nem elég meleg olajjal próbál valami szelepemeléseket csinálni a rendszer.

ui: már autópályán is 10-et eszik:P 150-180 körül.. el fogom nevezni bendőnek:D
Én nem értem hova tűnt a 6-8 literes fogyim:D az csak beetetés volt?:D
lejárt a bejáratós patron?:D:D:D jó menni megy végül is :D
tdemeter2023-03-17 15:05:34 // 29877
Nyári gumit vett mostanában valaki? P. Zero még mindig olyan jó? Mit érdemes most nézni?
Zselé2023-03-17 08:15:19 // 29876
Úgy néz ki, 40 ezer km-nél alakul a MultiAir… ma reggel az első kb. 200-300 méteren gázadásra nem igen reagált, csak rángatva döcögtünk. Aztán rendbe jött minden. Hibalámpát nem dobott..
quash2023-03-16 12:02:08 // 29875
Gyorsan körbenéztem most.

Rajta marad a mágnes! :)
Szóval nem műanyag, és nem is aluminium.
A tető, és a két hátsó sárvédő ami még nem alu, a többi körbe minden (vagy műanyag).
Piritu - 1.000.0002023-03-15 15:06:43 // 29874
Igen arra :-(
Piritu - 1.000.0002023-03-15 15:06:01 // 29873
Alunak tünik..
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-15 14:16:44 // 29872
Wartburgon nevelkedtem, nekem ez nem újdonság 😂
RomeoOne2023-03-15 12:47:36 // 29871
Nem a csomagtartó fedél könnyű, a rugó erős :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-15 12:38:31 // 29870
Pedig acél lemez az, mágnessel megnéztem :-)
Az ajtók, első sárvédők, motorháztető amik alulemezből vannak préselve.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.