Fórum >> Típusok >> Giulia

G-MANN🍀2022-04-01 13:35:00 // 25269
Régen voltak fotók, dobhatnátok páran egy-egy jó képet, mindig kedvet csinál egy kis vezetéshez. :-)
Csabi2022-04-01 13:10:52 // 25268
Dehogynem az bír mindent, radar elven működik. Önmagában egy műanyag házban van. A kamera a gyenge pont. Van mikor nagyon tűző napsütésben is már írja a figyelmeztetést.
RomeoOne2022-04-01 12:48:37 // 25267
Az két szempontból sem túl jó szerintem. Még ha nem is jön szembe senki, ha kiderül, hogy fékezni kell, akkor nem csak egyenes vonalban kell egy nagy fékezést végrehajtani, de még közben vissza is kell terelni a másik sávba. A másik, meg eleve, hogy jönnek szembe. Mármint, hogy látszik, hogy mire odaérnék, hogy előzök, már rég elhaladt mellettünk, de nyilván kigyorsítani nem tudok abban a sávban.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-01 12:08:11 // 25266
Szerintem lehet normálisan is dinamikusan vezetni :-) A defenzivitás lényge nem a lassan menés, sőt ha jó defenzív berögződéseid vannak, hatékonyabban tudsz haladni, az "akadályokat" vészhelyzeteket kikerülöd mielőtt megtörténik. Egyébként a leírt szituációban tedd át eleve a szembe sávba, úgy gyorsíts.
RomeoOne2022-04-01 11:30:13 // 25265
Dinamikus vezetés, ha nem is az ellentéte, de nem sok közös tulajdonságot mutat a defenzív vezetéssel szerintem :)
Általában tényleg nem zavaró, de ha már befigyelne egy kevésbé elegáns manőver, ami egyébként még simán kivitelezhető lenne, akkor már idegesítően rugdossa a féket, ahogy Zselé is mondta.

Tipikus esete mondjuk, amikor van egy egyenes útszakasz, látszik a kanyar a végén, de még van elöl egy kocsi. Látszik a tempóból, hogy kb. a kanyar előtt érném be, vissza kéne lassítanom és egy jó kanyarvétel helyett tötymörgés lenne.

Ilyenkor elkezdek gyorsítani, még jobban növelem a sebességkülönbséget köztem meg az előttem lévő között. Van egy pont, ahol el kell dönteni, hogy most átrakom a másik sávba és megelőzöm a kanyar előtt vagy beleállok a fékbe, mert észreveszem a kanyarból felbukkanó szembejövőt, vagy esetleg azt látom, hogy nem elég a sebességkülönbség és a távolság ahhoz, hogy meg tudjam előzni biztonságosan, ha közben valaki felbukkanna a kanyarban, még ha nem is látom abban a pillanatban.

Na az ilyen manővereket nem bírja az FCW rendszer, mert még mielőtt eljönne az a döntési pont, még "near" beállításnál is rúgja már a féket. Azt viszonylag jól tűri (viszonylag, mert sztem azt sem túl jól), ha nagyobb sebességkülönbséggel érkezel rá valakire, de ha gyorsulva közeledsz felé, akkor nagyon idegesen reagál.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-01 10:31:47 // 25264
Ha megfelelően defenzív, vagy, akkor nem :-) Legérzéketlenebb módban a sípolásig szokott nálam eljutni. Eddig egyetlen alkalommal fékezett, egy hajszállal hamarabb kezdte tiporni mint én :-) Az előttem haladó kielőzte a megállóhoz lassító buszt, majd a busz mellett meggondolta magát, és megállt... az autó simán magától is kivédte volna, ha kell.
Alapvetően nem vagyok híve ezeknek a biztonsági beavatkozásoknak, de nincs ez rosszul hangolva, nekem eddig nem okozott komolyabb kellemetlenséget a sípolásán kívül :-)
Hardy2022-04-01 10:09:02 // 25263
Vagy kontakt hibás is lehet a fékláma. Nekem le volt kötve mert fóliázták és úgy vittem. Míg újra vissza nem raktam írta ezt az üzenetet.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-04-01 09:55:25 // 25262
meg az első lökösben inkább az nem bírja a sok esőt....
Zselé2022-04-01 09:28:18 // 25261
Köszi, tényleg ott is láttam a szenzorokat!
Zselé2022-04-01 09:27:50 // 25260
Köszi! :)
G-MANN🍀2022-04-01 09:18:56 // 25259
és legalább kikapcsolja :-)
Csabi2022-04-01 09:10:35 // 25258
"Szennyezett lett a szenzor vajon aztán lemosta az eső? Egyáltalán merre van az? Ott a nagy "rombuszban" az elején?"

A kamera előtti rész szennyeződik, ami a visszapillantónál van a szélvédő mögött. Nagy esőben, hóban előfordul...
RomeoOne2022-04-01 09:06:54 // 25257
"Near"-nél avatkozik be később. De még ott is idegesítően sokat belenyúl dinamikus vezetésnél.
Zselé2022-04-01 08:56:33 // 25256
Sziasztok,

Ma a dugóban araszolva a szakadó esőben egyszer csak egy borostyán sárga figyelmeztetés jelent meg, miszerint a "collision warning" off... a menüben be volt kapcsolva, de nem tudtam manipulálni, mert ahhoz állnia kell az autónak. Majd addigra el is tűnt a figyelmeztetés. Jártatok már így? Szennyezett lett a szenzor vajon aztán lemosta az eső? Egyáltalán merre van az? Ott a nagy "rombuszban" az elején?

Illetve ezzel a vészfék asszisztenssel már amúgy is akartam kérdezni, mert nem vagyunk túl jóban. Néha túl aggódja a dolgokat szerintem. Ennek a legdurvább példája az volt, amikor egy Skodás előttem megijedt a körforgalom bejáratánál és megállt. Én láttam, de elég nagy tempóval érkeztem, el is kezdtem fékezni - de szerinte ez nem lenne elég és sokkal agresszívabban befékezett helyettem. Ezután boldogan közölte, hogy elkerültük az accidentet, én meg ültem jó három méterre az előttem levőtől, mint egy ijedt kalapos... XD

Szóval a menüben láttam, hogy lehet állítani az érzékenységét, de nem egyértelmű, mikor mit fog csinálni. Tudom, a manualba benne van, de hátha csípőből tudjátok: van "near" meg "far" opció. Melyikre állítva lesz kevésbé érzékeny, a közel vagy a távol? :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-31 15:36:09 // 25255
De, ebben egészen biztos vagyok XD Tudom hogy azoknak készül ez akik egy pálcát nem tudnak (és végtelen jó dolgukban nem is akarnak) leolvasni, erre van igény. Az autó szóljon magától hogy vérszegény, különben az anyataxi következő olajcseréjénél le sem kell ereszteni az olajat, csak frisset tölteni. Mert így korrekt és így egyenlőek az esélyek #nekeljenhozzáérteni #azautóisháztartásigép.
Na de ettől egy nívópálcát még nyugodtan beépíthettek volna. Ha százezerért extraként kell bepipálni, esküszöm kifizetem. Innen is látszik hova tart az autózás (is).
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-31 14:54:50 // 25254
hát a víz nem szokott vándorolni a teknő felé, fehér füst formájában távozik a kipuffon ha gáz van
TtK2022-03-31 14:52:33 // 25253
Amúgy az egyik posztban ott van a szenzor adatlapja is. Szép lesz, mikor 10 év múlva megmakkan, az ára told-le-a-gatyád-plusz-áfa, úgyhogy majd okosba' ki lesz ütve a computerből, hogy ne sípoljon folyton, és nem lesz semmiféle visszajelzés, hogy egyáltalán van-e olaj a motorban...
TtK2022-03-31 14:49:15 // 25252
Nyilván nem arra való módszer, hogy reggelente megnézd az olajszintet, hanem ha a szenzor hülyeséget mutat le tudd ellenőrizni, hogy tényleg megette-e az összes olajat (esetleg a fele hűtővíz a teknőben van).
Zselé2022-03-31 14:18:16 // 25251
Nem biztos, hogy olyan rossz ez - a pálcánál meg ferdén állsz, hideg-meleg a motor, stb.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-31 14:14:53 // 25250
aham egy ferdén belógatott csavarra alapozni a szintet ... előtte meg levenni a motorvédőt... inkább offolom :D
TtK2022-03-31 14:09:01 // 25249
Ez még jobb:
https://www.stelvioforum.com/threads/engine-oil-level.12837/
Van egy pdf is benne, rajzokkal. Meg egy későbbi posztban a rajz javítása :)
TtK2022-03-31 13:00:04 // 25248
https://www.giuliaforums.com/threads/max-oil-level-exceeded.30985/
ez volt az.
Hardy2022-03-31 12:31:38 // 25247
Ezer forint sporolás az sok nagyon. Ismerős a VW fejlesztés meg revizió részlegen dolgozott. 0,2 €-t sporoltak azzal hogy vékonyabb vezetéket használtak valohol, cserébe jó párszor volt meghibásodás. Ezt jelezték, de a válasz az volt, hogy mivel így is működik ami meg tönkremegy garanciába javítják, így maradt minden a régibe. Az meg hogy nekünk várni kell a kalibrálásra nem igazán mozgatja őket.
Amugy persze elhiszünk mindent amit a műszerek mutatnak, de ha mondjuk meghibásodik és ez miatt lesz valami gond az illetőt nem igazán vigasztalja, hogy ilyen csak vele történik. Míg egy fizikális nívópálcának nincsen lehetősége meghibásodni.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-31 12:10:17 // 25246
és nem is ez csak a baj... én pl mikor hozzá töltök akkor nem játszom a kalibrálással (remélem a Motulnál már nem is kell) és ugye mutatja azt a szintet amin volt, valamiért mondjuk elviszem a szervizbe és ott nem szólok azok meg töltenek rá ami meg már a maximum felett lesz...
TtK2022-03-31 11:50:36 // 25245
Egyszer láttam a neten, hogy meg lehet nézni hagyományos módszerrel is az olajszintet, egy hatos(?) imbuszkulcsot kell valahol az olajteknőbe dugni, de előtte bontani is kell. Megpróbálom megkeresni.
Engem is zavar amúgy, néha össze-vissza mutat, ami nem is csoda, ha tényleg az a mérési módszer, amit Warbi leírt az előbb.. :/
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-31 10:50:10 // 25244
A probléma ezzel a mérés közvetettsége. Az olajba merülő kis izében az ECU felfűt egy vezető darabot, majd hagyja lehülni. És a lehülés dinamikájából próbálja kitalálni, hogy mennyi olaj van az olajteknőben. Közben egy hőmérő méri az olajhőmérsékletet, nyilván ettől is függ. Alapvetően az alkatrész nem bonyolult, a számolást megcsinálja az ECU, viszont lényegében vakon megy a rendszer, a valós olajszintet soha, sehonnan nem tudjuk meg. A kalibráció egy elméleti adathalmazhoz történik, nem valós, valamiképpen megmért olajszinthez. Szerintem hatalmas tervezési hiba egy ilyen kontrollálatlan mérőkör, kb ez az egyetlen dolog ami műszakilag zavar az autóban. Egy nívópálca lenne a minimum.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-31 09:47:10 // 25243
szerintem meg óriási nagy baromság, hogy nincs, mikor töltesz utána nem látod egyből mennyi ment bele azért járatni percekig, hogy kalibrálja a mennyiséget, ha kevés megint tölteni és ezzel megy el fél óra játék... vicces kb 1000ft-ot spóroltak...
Morfiusz Cédula2022-03-31 09:30:04 // 25242
Ha jól megcsinálták, nem kell miatta aggódni. Az üzemanyag mennyiséget sem méricskéljük pálcával, a vízhőmérsékletet meg külső hőmérővel és még lehetne sorolni mennyi sok mindent csak műszereken keresztül monitorozunk, mégis működik.
Hardy2022-03-30 13:30:55 // 25241
Az a mechanikusan fizikálisan akart lenni
Hardy2022-03-30 13:29:56 // 25240
Hát én még mindig jobban hiszek egy mechanikusan olaj teknőbe nyúló pálcának mint egy digitális kijelzőnek. Itt nálunk a teherautóknál láttam már érdekes dolgokat.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-30 13:23:18 // 25239
benzinesben nincs...minek :DDD
Hardy2022-03-30 13:19:50 // 25238
Az újakban már nincsen nívópálca? Az enyémben még van.
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-29 17:00:53 // 25237
És tényleg 🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 15:25:01 // 25236
6 lityi belemegy az a maximum járatod 5 percig és kalibrálja magát... nálam egyszer csak 5.7L-et raktak bele nem is volt kalibrálás után maxon...
G-MANN🍀2022-03-29 15:22:18 // 25235
de mi a digitális valós amikor maxot mutat? nekem olajcserénél és utána kalibrálásnál maxot mutatott, majd nézték az olajos dobozt (túl sok maradt benne) és mondták, hogy ennyi nem elég, raktak még bele 2 dl-t és az is maxot mutatott :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 15:12:59 // 25234
Azért nem teljesen így van, egy pálca az olajszintmérő ami mutatja a valós értéket az megint más, hogy a kijelzőn digitálisan mutatja a valósat
TtK2022-03-29 15:09:15 // 25233
Szagold az olajbeöntő-nyílásnál. :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-29 14:35:32 // 25232
A digitális világ csak annyit jelent, hogy véges a mérés/kijelzés felbontása. Egyébként teljesen normális, ha egy belsőégésű motor valamennyi olajat fogyaszt. Olyan nincs, hogy nincs veszteség a gyűrűk mellett. Ha látszólag nem fogy, az csak annyit jelent, hogy fogy, és hígul egyszerre :-)) Én kicsit haragszom is az Alfa Romeora, hogy elvette a normális ellenőrzés lehetőségét és nincs nívópálca. Nekem még az a normális, hogy a színét is megnézem, de akár meg is szagolom az olajat a pálcán, sokat elárul. Pl. a Giuliettánál ha már nagyon benzinszagú, akkor ideje egy hosszabb kerülőnek. A kijelzőt azt szagolgathatom XDD
denil12022-03-29 13:55:10 // 25231
Úgy van ahogy mondod.
A digitális világ nullákból és egyesekből áll. Fekete vagy fehér, igen vagy nem.
Nincs átmenet. Tehát ahogy az érzekelő nem érzékel a maximum szinthez beállított olajszintet ( mind1,h ahhoz képest sok v kevés hiányzik ), azt fogja mutatni, hogy kevesebb van benne mint volt.

Én biztosan nem aggódom emiatt, ez teljesen normális.
denil12022-03-29 13:53:54 // 25230
Nincs köze a garihoz, sőt ha pl. ültetnéd az autót, az sem jár garanciavesztéssel.
Az más kérdés, ha futóműproblémád lesz és vissza tudják vezetni arra,h megváltoztattad az autót, akkor nem lesz garis szerelés, de egybéként önmagában sem az olaj, sem egy ültetés v kipuff csere, hifi építés, stb. nem jár garanciavesztéssel.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 10:51:15 // 25229
nekem most jár le a gari de már a múltkor is Motult kapott... azt meg 10e-ként lecserélem, eredetileg is az volt a terv de nagyon nem akarták a szakszervizben ...
G-MANN🍀2022-03-29 10:32:24 // 25228
abban azért nem vagyok biztos, hogy a maximum jelzés az mindig maximum (ki tudja meddig töltötték eredetileg) azért van egy mozgástere és utána jelzi a csökkenést, lehet, hogy nem csurig volt és fogyott most kb 1 dl, és leugrott egyet a skálán, ami teljesen baráti

én 10ekm után mindig cseréltetem az olajat, ez alatt az előző Giulia sem evett annyit, hogy rá kellett volna töltögetni, amikor rátöltöttek volna, már ki is volt cserélve és új olaj volt benne a maximumra töltve :-)
Zselé2022-03-29 10:07:49 // 25227
Hát azt tudom, de az egy Volkswagen, az nyilván eszi :D

Na mind1, köszönöm az infót, veszek egy litert a biztonság kedvéért.

Majd kíváncsi leszek a Motul tapasztalatokra a teljes cikluson. Én a 156-os 1.6TS-be és a 2.0 TS Spiderbe is Motult használok, egyikkel sincs semmi bajom. A Spider mondjuk nem releváns, mert 1-2000 km-et megy évente, de természetesen nem fogyaszt. A 156 viszont egy felújított motorral fut, évi 6-8000 km, masszív városi gyerekhordó hideg üzem. Egy csepp se fogy abból se a Motulból és nagyon szépen jár, az érme megállna a műszerfalon.

Tehát én is hajlok majd a váltásra, de gari alatt gondolom szó se lehet róla. Bár ahogy én használom, max 2,5-3 év és annyi a 100e km-nek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 09:30:10 // 25226
a 0w30-as digitek p.e kell bele... a volkswagen pl 30e km alatt elkér még egy 4-es kannát olajcseréig :DDD Majd írok, ha olajcserés lesz nálam eddig tartja magát a Motul szintügyileg meg rángatózás mentes az indulás is...
Zselé2022-03-29 09:23:21 // 25225
Köszönöm az infót! Igen, mivel nekem is pályázik sokat, ez olajfáradás szempontjából is a magasabb kategória, gondolom. Mivel az első olajtöltete, nem is nagyon aggódom 1-2 decin 8000 km alatt - bár azért volt egy olyan naiv feltételezésem, hogy egy 15 ezres csereciklusra beállított autón nem kell kancsót tartani a csomagtartóban. De akkor a tapasztalatok alapján ahogy olvasom, ez ilyen.

Pontosan melyik Digitek kell a 280 lovasba? A manualba benne van?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 08:58:06 // 25224
részenként, amit nálad mutat az kb 1-2dl, ha lemegy félig az kb 0.5l... az a baj egyszer elkezd fogyni akkor már nem olyan az olaj minősége és egyre jobban fogy persze ez függ a használattól... nálam még a Bulgár kiruccanásnál evett sok olajat maxon indultam a 2300km-en kért vagy 4dl olajat mire hazaértem igaz nagy gázon tettem meg az utat ritkán mentem 150 alatt Szofia-Burgas etap inkább 160-170 de az kb 400km-es rész, hazafelé meg délután 15-16 között indultunk és hajanli 2-re értem haza volt tempó na ...
Zselé2022-03-29 08:44:14 // 25223
És mikor kér egy lityit? Ha minimumra megy?
tdemeter2022-03-29 07:09:35 // 25222
Lehet nem jól fogalmaztam, de a kép alapján nekem a legalsó "nagy csík" is csík :)
Azzal együtt 3-4-5 beosztás.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-29 06:51:56 // 25221
Legyen egy lityi a csomagtartóban az a biztos ha kér...
denil12022-03-28 22:41:10 // 25220
Én is észrevettem,h most már folyamatosan 4 csíkon van az olajhőfok, de ez teljesen normális, elvégre már 15-20 fokok vannak kinn.
Egyébként én télen akkor láttam,h felmegy négyesig ha tiportam vagy ha normálisan mentem mondjuk pályán, de valaki mögött.

Szóval IT-s srácként én is figyelem az ilyeneket, de azért ebben ott a fizika is,h kívülről már melegebb levegőt kap, ergo a 4 csík az teljesen rendben van.

Az olajszintjelző 1 osztással lejjebb menetele nem probléma. Én pl. eleve így hoztam el, ez teljesen normális. Pár hónapja volt olajcserén, akkor telit mutatott a jelző, múlt hét óta 1 osztást lejjebb ment és 6k km-ert mentem ezzel az olajjal. Teljesen normális, nem kell aggódni miatta :)

A vízzel kapcsolatban pedig Paraflu kell bele, a rózsaszín, ami alu blokkhoz való.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.