SD2024-02-12 18:44:25 // 34118
de pl: tudod folyamatosan gázelvéttel csinálni, vagy csak egyszer ő gondol egyet, mert nekem olyan van hogy bizonyos terhelésnél és bizonyos elvételnél és nagyon apró szinte észre sem vehető, de most haza fele a buszon ki is próbálom:D
SD2024-02-12 18:38:36 // 34117
akkor is azt mondtam hogy utálom ezt, és motor tüsszentésnek érzékelem és azonnal teszem is D-be:D és nem hiszem hogy szar lenne a hardy tárcsám 18k km-el:)
De meg kell figyelni egy másik Giuliát, és meglátod.. motor bemelegedéstől függ pl.?
Vagy terhelés szinttől, csak síkterepen?
Nekem is van néha nagyon apró és mondom D és nincs:D
De meg kell figyelni egy másik Giuliát, és meglátod.. motor bemelegedéstől függ pl.?
Vagy terhelés szinttől, csak síkterepen?
Nekem is van néha nagyon apró és mondom D és nincs:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:34:09 // 34116
Clatter-t írtak ha jól rémlik.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:33:50 // 34115
Látod, egy hete áll a Giulia, én is buszozok. Be sem merem indítani, még leesek a nem várt végével az útról. Egyenesben. :-)
Shadin2024-02-12 18:33:07 // 34114
Köszi!
Hogy keresel angolul klattyogásra vagy rángatásra? :-(
Hogy keresel angolul klattyogásra vagy rángatásra? :-(
SD2024-02-12 18:28:56 // 34113
nyilván való hogy nem tudunk vezetni:) ezért is megyek inkább ma is busszal:D
SD2024-02-12 18:27:35 // 34112
de nem azt hívják hibának ha kanyarban leugrasz a gázról?:D
tudom én már fordultam meg így:D elsőkerekessel..
ha erőből megtolod a kanyart akkor a Giu max megúszik:))) A super:)
Utána betilt.
Ha kilövöd az elektronikát, hát azt száraz aszfalton nem szívesen tenném:D
tudom én már fordultam meg így:D elsőkerekessel..
ha erőből megtolod a kanyart akkor a Giu max megúszik:))) A super:)
Utána betilt.
Ha kilövöd az elektronikát, hát azt száraz aszfalton nem szívesen tenném:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 18:27:25 // 34111
Parttalan, mert mindig meg tudod magyarázni a saját körforgalmaddal és autóddal és szituációddal azt, amit másnak más autóval, más szituációban és más helyszínen tapasztalnia kell. :-) Előjössz a semmiből, konkrétan el sem olvasod hogy a téma hogy alakult ki, és ok nélkül nekem állsz. Legalább tedd meg, hogy elolvasod, hogy honnan indult a téma. Aztán megkapjuk többen, hogy gyorsan sem mentünk még soha, sőt vezetni sem tudunk. Aztán elvárod hogy elfogadjuk a tapasztalatodat abszolút igazságnak, miközben nem vagy hajlandó más tapasztalatát elfogadni, hanem inkább feltételezed, hogy rajtad kívül mindenki béna ehhez.
SD2024-02-12 18:24:37 // 34110
de nem ezt írtam le? nem egy több sor egyben értelmezése?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 17:57:38 // 34109
Szerintem nyugodtan kérdezz normál hozzászólásban, ez inkább ide való... :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 17:56:36 // 34108
Szerintem semmiképp sem normális ha csattog a difi. Annyira semmi ilyesmi nem volt itt senkinek emlékeim szerint, hogy távgyógyítani esélytelen. SD-nek volt egy féltengely cseréje, de ő ha jól emlékszem kattogásra panaszkodott.
Giuliaforumson találtam egy olyat, hogy a hátsó stab. bekötő "kutyacsont" klattyogott, több ilyen eset is volt.
Giuliaforumson találtam egy olyat, hogy a hátsó stab. bekötő "kutyacsont" klattyogott, több ilyen eset is volt.
Shadin2024-02-12 17:33:24 // 34107
Csak nagyon félve, halkan és csevegve kérdezném, ill. hoznám vissza egy korai észrevételem.
N vagy A módban amikor alacsony fordulatszámon, ellenben magas sebességfokozatban vagyok és tojásgázon állandó sebességen tartom az autót, azaz kb. konstans körülmények között megyek így pl. városban és elveszem a gázt, az esetek többségében "ránt egyet alattam a hajtás". D-ben nem esik le ilyen alacsonyra a fordulatszám, ott nem érzek ilyet. Ezt kézi ill. automata üzemben, bármilyen sebességfokozatban és a necces ~1300-as fordulatszámon tudom reprodukálni.
Anno mondtátok, hogy okozhat ilyet a hardy tárcsa, talán volt is rá visszahívás, de én ott nem látok problémát. Nem tudom van-e bármi köze hozzá, de fékcserénél amikor fel volt emelve a hátulja, megmozgatva a P-ben lévő autó kerekeit, a difi felől csattogó hangot hallani. Nyilvál lehet benne valami lógás, de ahhoz azért új az autó.
Tudom, hogy velem van a baj, állandóan csak a hibát keresem, meg menjek D-ben mindig, ha valakinek van ötlete azt köszönöm.
Dombon le, vagy fel nem csinálja csak közel sík úton.
Olyanhoz tudnám hasonlítani, mint pl. ahogy a GT-m viselkedett külső féltengelycsuklók cseréje előtt.
Eskü ilyet nem haluznék be és rohadtul idegesítő :-(
N vagy A módban amikor alacsony fordulatszámon, ellenben magas sebességfokozatban vagyok és tojásgázon állandó sebességen tartom az autót, azaz kb. konstans körülmények között megyek így pl. városban és elveszem a gázt, az esetek többségében "ránt egyet alattam a hajtás". D-ben nem esik le ilyen alacsonyra a fordulatszám, ott nem érzek ilyet. Ezt kézi ill. automata üzemben, bármilyen sebességfokozatban és a necces ~1300-as fordulatszámon tudom reprodukálni.
Anno mondtátok, hogy okozhat ilyet a hardy tárcsa, talán volt is rá visszahívás, de én ott nem látok problémát. Nem tudom van-e bármi köze hozzá, de fékcserénél amikor fel volt emelve a hátulja, megmozgatva a P-ben lévő autó kerekeit, a difi felől csattogó hangot hallani. Nyilvál lehet benne valami lógás, de ahhoz azért új az autó.
Tudom, hogy velem van a baj, állandóan csak a hibát keresem, meg menjek D-ben mindig, ha valakinek van ötlete azt köszönöm.
Dombon le, vagy fel nem csinálja csak közel sík úton.
Olyanhoz tudnám hasonlítani, mint pl. ahogy a GT-m viselkedett külső féltengelycsuklók cseréje előtt.
Eskü ilyet nem haluznék be és rohadtul idegesítő :-(
Zselé2024-02-12 17:26:27 // 34106
droberto2024-02-12 17:22:04 // 34104
Eléggé parttalan.
Majdnem annyira, mintha azon vitáznánk, hogy a barna nagymellűvel, vagy a szőke modellel jobb a szex. 😁
Sok összetevős.
Ezért is írtam, hogy ezt együtt nézve, kipróbálva fogjuk csak tudni eldönteni.
Amit én állítok az az, hogy alapvetően négy kerékkel csúszik, de tempós kanyarban inkább felülkormányzott...
Autópálya felhajtón gyorsítva mindig inkább a feneke megy.
Persze a lassú szűk csiki-csukis rész az piszkosul nem a műfaja.
De nem értem, hogy a farosság elképzelése miért megy ennyire nehezen egyesrknek.
Ezt a gyártók a mostani dinamika rendszerek birtokában viszonylag olcsón tudják "előállítani" normál sima olcsó mcpherson közlekedőedényeknél is.
Itt van pl. a feleségem gyári sporfútóműves Punto Nuovája. Az imént direkt kipróbáltam tempomat 60-ál az utcánk alján lefele az S kanyar első törését. A gázhoz nem nyúltam, csak szűken vettem. Elment a feneke mint a szél, kis ellenkormány és a sávon belül máris maradva csúsztam kilinccsel előre.
Majdnem annyira, mintha azon vitáznánk, hogy a barna nagymellűvel, vagy a szőke modellel jobb a szex. 😁
Sok összetevős.
Ezért is írtam, hogy ezt együtt nézve, kipróbálva fogjuk csak tudni eldönteni.
Amit én állítok az az, hogy alapvetően négy kerékkel csúszik, de tempós kanyarban inkább felülkormányzott...
Autópálya felhajtón gyorsítva mindig inkább a feneke megy.
Persze a lassú szűk csiki-csukis rész az piszkosul nem a műfaja.
De nem értem, hogy a farosság elképzelése miért megy ennyire nehezen egyesrknek.
Ezt a gyártók a mostani dinamika rendszerek birtokában viszonylag olcsón tudják "előállítani" normál sima olcsó mcpherson közlekedőedényeknél is.
Itt van pl. a feleségem gyári sporfútóműves Punto Nuovája. Az imént direkt kipróbáltam tempomat 60-ál az utcánk alján lefele az S kanyar első törését. A gázhoz nem nyúltam, csak szűken vettem. Elment a feneke mint a szél, kis ellenkormány és a sávon belül máris maradva csúsztam kilinccsel előre.
Shadin2024-02-12 17:13:21 // 34103
RomeoOne2024-02-12 17:11:03 // 34102
És ha villanyautód lesz, mi lesz a mondás? :DDD
Zselé2024-02-12 16:49:41 // 34101
Itt mostanában mindig olyan fura viták alakulnak ki... :D
Orrát vagy a seggét tolja a 159? Kontrollált körülmények közt a seggét valóban képes megriszálni, az orra nagyon fogja az ívet. Főleg, ha a súlypont is előre billen, meg lehet rázni azt... Ha viszont csúszós az út, akkor lehet alulkormányzott - de a Giulia is :)
Azon meg mindig kuncogok, ha az autó sportosságát abban mérjük, hogy elöl vagy hátul tolja el magát...
Tudjátok, mióta Q4-em van: a drift a nagyfiúk játéka, a férfiak meg összkerékkel mennek a határon... :DD
(Bocsi, értsétek a vicc élét! ;) )
Orrát vagy a seggét tolja a 159? Kontrollált körülmények közt a seggét valóban képes megriszálni, az orra nagyon fogja az ívet. Főleg, ha a súlypont is előre billen, meg lehet rázni azt... Ha viszont csúszós az út, akkor lehet alulkormányzott - de a Giulia is :)
Azon meg mindig kuncogok, ha az autó sportosságát abban mérjük, hogy elöl vagy hátul tolja el magát...
Tudjátok, mióta Q4-em van: a drift a nagyfiúk játéka, a férfiak meg összkerékkel mennek a határon... :DD
(Bocsi, értsétek a vicc élét! ;) )
RomeoOne2024-02-12 16:10:17 // 34100
Melyik nagy körforgalom? Az Auchan-nél ott vannak a Demszky-csöcsök a 2 sáv között, ott elég rizikós lenne :D
RomeoOne2024-02-12 16:04:32 // 34099
Sokféleképp kidobhatja, nem képtelenség. Ha nagy lendülettel érkezel és gázelvétellel vagy épp kis fékkel rásegítesz, ami elkönnyíti a hátulját, akkor simán előfordulhat.
Lehet, hogy ha egy meghatározott íven mész egyre gyorsabban, akkor is hátul indul meg előbb, bár sztem elég semlegesen kezd el 4 keréken sodródni kifelé. Elvégre ezt tudta nagyon jól a kocsi, sínautóként menni. Jávorszarvas tesztet is megnyerte a maga idejében.
Arról már nehezebben lehetne meggyőzni, hogy körforgalomban gyorsítva is a farát kezdi el eldboni. Meg kell nézni.
Egyénként kicsit ilyen parttalan vita ez sztem. Ha nagyon erőlteted, megindul a 159 is, de nem olyan könnyű kihozni belőle (pl. egy Giulia-hoz képest), mert amit nagyon tud, hogy tapadjon az útra és nagy sebességekkel is stabilan elforduljon. Nem is gondolom, hogy egy elsőkerekes autó jóságát az jelentené, hogy a hátulja indul meg (túl sok előnye nem lenne, a mókázáson kívül). Inkább az, hogy minél nagyobb sebességgel el tudjon fordulni és utána is semlegesen kezdjen kifelé sodródni. És ezt jól tudja.
Lehet, hogy ha egy meghatározott íven mész egyre gyorsabban, akkor is hátul indul meg előbb, bár sztem elég semlegesen kezd el 4 keréken sodródni kifelé. Elvégre ezt tudta nagyon jól a kocsi, sínautóként menni. Jávorszarvas tesztet is megnyerte a maga idejében.
Arról már nehezebben lehetne meggyőzni, hogy körforgalomban gyorsítva is a farát kezdi el eldboni. Meg kell nézni.
Egyénként kicsit ilyen parttalan vita ez sztem. Ha nagyon erőlteted, megindul a 159 is, de nem olyan könnyű kihozni belőle (pl. egy Giulia-hoz képest), mert amit nagyon tud, hogy tapadjon az útra és nagy sebességekkel is stabilan elforduljon. Nem is gondolom, hogy egy elsőkerekes autó jóságát az jelentené, hogy a hátulja indul meg (túl sok előnye nem lenne, a mókázáson kívül). Inkább az, hogy minél nagyobb sebességgel el tudjon fordulni és utána is semlegesen kezdjen kifelé sodródni. És ezt jól tudja.
droberto2024-02-12 15:50:16 // 34098
Fizikai képtelenség? - Ne viccelj már.... Ezek szerint te még nem mentél tempósan a saját Alfáddal, vagy vittek bármilyen sportos hangolású autóval. 🙆🏻♂️ Vagy nem láttál autós videókat? 🤷🏼♂️ Erősen kétlem...
Én ezt most, nem szeretném itt részletesen fejtegetni, meg elmagyarázni neked, mert sok helyen utána tudsz járni.
A megszólításod okán viszont dióhélyban azért mégis válaszolnék....
A far teljes kitörése a felülkormányzottság egy stádiuma. (De még nem a végstádiuma) Amíg addig eljutsz, elég sok minden történik. A teljes kitörés, vagy az azután bekövetkező megpördülés általában nem kívánatos dolog. Az odavezető út viszont az autózás szerintem egyik legélvezetesebb része.
A teljes tapadás elveszítését egy módon tudod elkerülni, beavatkozással. Ez történhet a sofőr által, vagy végezhetik a menetdinamikai rendszerek, illetve történhet vegyes beavatkozás. A menetdinamikai rendszerek programozása nagyban függ az autó fizikális adottságaival és a gyártó szándékaival. A sportosabb autók jóval később és kevésbé agresszíven avatkoznak be. Pl. általában a francia autók esp-je egy autópálya felhajtón képes szinte nullára megállítani a kocsit. Nemcsak az ívbelső, de az ívkülső kerekeket is erősen megfékezi. Ilyet egy Alfánál sosem (remélem a jövőben sem) fogsz tapasztalni. Nézd meg pl a Giulia Mooose tesztjénél a gigantikus kilépő sebességet. Nah az a durva.
Én pl. soha, de soha nem éreztem száraz autópálya felhajtó forszírozáskor orrtolást, gyere el 3-án Kecskemétre csárdázni és szívesen megmutatom a nagy körforgóbam, hogy miről beszélek. 😃
Én ezt most, nem szeretném itt részletesen fejtegetni, meg elmagyarázni neked, mert sok helyen utána tudsz járni.
A megszólításod okán viszont dióhélyban azért mégis válaszolnék....
A far teljes kitörése a felülkormányzottság egy stádiuma. (De még nem a végstádiuma) Amíg addig eljutsz, elég sok minden történik. A teljes kitörés, vagy az azután bekövetkező megpördülés általában nem kívánatos dolog. Az odavezető út viszont az autózás szerintem egyik legélvezetesebb része.
A teljes tapadás elveszítését egy módon tudod elkerülni, beavatkozással. Ez történhet a sofőr által, vagy végezhetik a menetdinamikai rendszerek, illetve történhet vegyes beavatkozás. A menetdinamikai rendszerek programozása nagyban függ az autó fizikális adottságaival és a gyártó szándékaival. A sportosabb autók jóval később és kevésbé agresszíven avatkoznak be. Pl. általában a francia autók esp-je egy autópálya felhajtón képes szinte nullára megállítani a kocsit. Nemcsak az ívbelső, de az ívkülső kerekeket is erősen megfékezi. Ilyet egy Alfánál sosem (remélem a jövőben sem) fogsz tapasztalni. Nézd meg pl a Giulia Mooose tesztjénél a gigantikus kilépő sebességet. Nah az a durva.
Én pl. soha, de soha nem éreztem száraz autópálya felhajtó forszírozáskor orrtolást, gyere el 3-án Kecskemétre csárdázni és szívesen megmutatom a nagy körforgóbam, hogy miről beszélek. 😃
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-12 10:13:27 // 34097
Hozta a nyavaja. Légy szíves olvass már vissza és értelmezd is.
SD2024-02-12 10:02:39 // 34096
Így van:)) Nekem pont ez ütötte át a szürkeséget...
Ha a Giuliát minden újságíró imádja, ha könnyű a kategóriájához képest, ha Porsche-khez hasonlítják leginkább. Ha azt mondják bitang merev, ha belefér 3 gyerekszék valahogy, ha találok egy olyat amit instant get, akkor gyí:)))
Nem titkolom nézegettem én skodákat, és el is ismerem hogy végül is vw konszern, simply clever, a design része sem riasztana.
De ültem benne és egy felfújt suzuki stift érzetét adta, és emellett pedig sokkal drágább mint amennyit adnék egy közlekedő edényért:D
Tehát nem drága de amennyira jó ahoz képest viszont de:D
Na ugyan ezt a Giuliáról így mondanám el: igen fosok hogy majd valami műanyag alkatrész eltörhet benne 10 évesen.. hogy megmakkanhaet egy jeladó.. melyik autóban nem?:P
DE: egy 5 milliárd eurós autót alapjait kaptam a pénzemért, amit alfabolond mérnökök fejlesztettek 100 éves örökség alapján, a legjobbat amit tudtak, ha ez nem jó akkor mi az?:D
Ha a Giuliát minden újságíró imádja, ha könnyű a kategóriájához képest, ha Porsche-khez hasonlítják leginkább. Ha azt mondják bitang merev, ha belefér 3 gyerekszék valahogy, ha találok egy olyat amit instant get, akkor gyí:)))
Nem titkolom nézegettem én skodákat, és el is ismerem hogy végül is vw konszern, simply clever, a design része sem riasztana.
De ültem benne és egy felfújt suzuki stift érzetét adta, és emellett pedig sokkal drágább mint amennyit adnék egy közlekedő edényért:D
Tehát nem drága de amennyira jó ahoz képest viszont de:D
Na ugyan ezt a Giuliáról így mondanám el: igen fosok hogy majd valami műanyag alkatrész eltörhet benne 10 évesen.. hogy megmakkanhaet egy jeladó.. melyik autóban nem?:P
DE: egy 5 milliárd eurós autót alapjait kaptam a pénzemért, amit alfabolond mérnökök fejlesztettek 100 éves örökség alapján, a legjobbat amit tudtak, ha ez nem jó akkor mi az?:D
Liquid2024-02-12 09:26:43 // 34095
"A videó arról szól hogy sok ember azt gondolja egy sportautót vett a cicásított skodával:)"
Így van :)
Hasonló helyzetre mondta egyszer régen a Vályi, hogy sportautót a sportautó-boltból.
Így van :)
Hasonló helyzetre mondta egyszer régen a Vályi, hogy sportautót a sportautó-boltból.
SD2024-02-12 09:15:33 // 34094
Azt magyarázd el nekem mitől fogja kidobni egy 159 a seggét a körforgalomban?:D Fizikai képtelenség. Bármelyik autó ami kidobja a seggét aktív elektronikával komoly műszaki hibával küzd.
Ha minden elektronika ki van kapcsolva akkor minimum user error, magyarul kanyar közben csinált olyat amit nem kellett volna.
Szándékosan van minden autó orrtolósra hangolva, mert az átlag sofőr ezt tudja kezelni, és ha bármi más történik az azonnali bukó.
Ha ha bármelyik autóval túl gyorsan mész be egy kanyarba lecsúszik az ívről.
Ha bármelyik autóban elkezdesz a gázon ugrálni kanyarban meg fog csúszni.
Innen érdekes hogy melyik vége.. mert az orr tolás nem korrigálható, a hátsó tapadásvesztés még bizonyos keretek közt igen.
Mindenki tudja hogy a 159 kicsit nehéz, cserében más minőség és biztonsági szint mint mondjuk egy 156.. az hogy a Giulia egy majd 10 évvel későbbi konstrukció más technikai színvonalat képvisel miért kéne hogy bárkit megbotránkoztasson.
A videó arról szól hogy sok ember azt gondolja egy sportautót vett a cicásított skodával:)
Mi meg meg vagyunk győződve hogy sportautónk van a cicásított fiatunkkal:D
De tudjuk hogy nekünk van igazunk:D Mindeg hány és melyik végén hajt:)
A giulia egy új korszak is lehetett volna, csak közben a világ megbuzult.. de még gyártják:)
Ha minden elektronika ki van kapcsolva akkor minimum user error, magyarul kanyar közben csinált olyat amit nem kellett volna.
Szándékosan van minden autó orrtolósra hangolva, mert az átlag sofőr ezt tudja kezelni, és ha bármi más történik az azonnali bukó.
Ha ha bármelyik autóval túl gyorsan mész be egy kanyarba lecsúszik az ívről.
Ha bármelyik autóban elkezdesz a gázon ugrálni kanyarban meg fog csúszni.
Innen érdekes hogy melyik vége.. mert az orr tolás nem korrigálható, a hátsó tapadásvesztés még bizonyos keretek közt igen.
Mindenki tudja hogy a 159 kicsit nehéz, cserében más minőség és biztonsági szint mint mondjuk egy 156.. az hogy a Giulia egy majd 10 évvel későbbi konstrukció más technikai színvonalat képvisel miért kéne hogy bárkit megbotránkoztasson.
A videó arról szól hogy sok ember azt gondolja egy sportautót vett a cicásított skodával:)
Mi meg meg vagyunk győződve hogy sportautónk van a cicásított fiatunkkal:D
De tudjuk hogy nekünk van igazunk:D Mindeg hány és melyik végén hajt:)
A giulia egy új korszak is lehetett volna, csak közben a világ megbuzult.. de még gyártják:)
droberto2024-02-11 22:33:00 // 34093
Hogy merül fel ez itt?
Te hoztad be.
"Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos."
Ha szabadulni akarsz a rossz emléktől, akkor szerintem nem a legjobb út ha folyton emlegeted.
Én semmiről nem akarlak téged meggyőzni, csak ezt az egy álításodat tartom nagyon-nagyon igazságtalannak és a valóságtól elrugaszkodottnak.
Vizes körpályán meg gyantás kanyarban. Hát naná, hogy az orrát tolja. Mi nem az orrát tolná?
De te az idézet szövegben nem erről beszélsz. Nem ezt látjuk a videóban. Tudom, hogy marhára sok összetevős, de amiről én beszélek, az egy nagy ívű 50 km/h feletti körforgalom. Persze ezen kívül is millió összetevő van tudom. De pont azért írtam, hogy nézzük már meg együtt. Nem bántásból vagy ilyesmi, csak, hogy pontot tegyünk rá.
Nem akarlak meggyőzni, hogy neked a 159 jó autó volt, csak amikor mindig írod, hogy orrtolós akkor én arra gondolok, hogy egy nagyon kisarkított körülményt veszel alapnak és ez nem igazságos. 😀
Te hoztad be.
"Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos."
Ha szabadulni akarsz a rossz emléktől, akkor szerintem nem a legjobb út ha folyton emlegeted.
Én semmiről nem akarlak téged meggyőzni, csak ezt az egy álításodat tartom nagyon-nagyon igazságtalannak és a valóságtól elrugaszkodottnak.
Vizes körpályán meg gyantás kanyarban. Hát naná, hogy az orrát tolja. Mi nem az orrát tolná?
De te az idézet szövegben nem erről beszélsz. Nem ezt látjuk a videóban. Tudom, hogy marhára sok összetevős, de amiről én beszélek, az egy nagy ívű 50 km/h feletti körforgalom. Persze ezen kívül is millió összetevő van tudom. De pont azért írtam, hogy nézzük már meg együtt. Nem bántásból vagy ilyesmi, csak, hogy pontot tegyünk rá.
Nem akarlak meggyőzni, hogy neked a 159 jó autó volt, csak amikor mindig írod, hogy orrtolós akkor én arra gondolok, hogy egy nagyon kisarkított körülményt veszel alapnak és ez nem igazságos. 😀
Piritu - 1.000.0002024-02-11 21:34:44 // 34092
A lehajtónál is volt két körforgó, ott nem csinálta, pedig a másodikba már a szokásosnál is bátrabban érkeztem...
Piritu - 1.000.0002024-02-11 21:33:21 // 34091
Pont ma mutatta meg a Q4 a valódi énjét.
Győrből jövet az M1-nél van két körforgó az M86 felé. Azokon áthajtva olyan szépen semlegesen, 4 kerékkel sodródva jöttünk át hogy csak na.
Se orrtolás, se hátsó kitörés.
Mondjuk azt nem igazán értem hogy mitől, mert 10 fok volt és esett. Ettől már gyorsabban is átkeltünk itt ilyen körülmények közt. Lehet hogy valami trutyi lehetett az úton?
Győrből jövet az M1-nél van két körforgó az M86 felé. Azokon áthajtva olyan szépen semlegesen, 4 kerékkel sodródva jöttünk át hogy csak na.
Se orrtolás, se hátsó kitörés.
Mondjuk azt nem igazán értem hogy mitől, mert 10 fok volt és esett. Ettől már gyorsabban is átkeltünk itt ilyen körülmények közt. Lehet hogy valami trutyi lehetett az úton?
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 21:13:21 // 34090
Az a vicc, hogy megint vakon beleállsz. Olvass vissza. Én védtem meg, hogy ne hasonlítsuk az Octaviához. Erről ennyit. Konkrétan nem értem, hogy ez hogy merült itt föl egyáltalán, és miért lett élből párhuzamba állítva. Tényszerűen én mindig csak azt irtam amit tapasztaltam, és hidd el, már semennyire sem érdekel. Megszabadultam az autótól, és remélem végre a rossz emlékétől is ennek az egész témának. Voltam vizes körpályán, gyantás kanyarban és gyantás szlalomon Zen-nel, nem nem és nem az volt ami engem boldoggá tesz.
droberto2024-02-11 20:50:41 // 34089
Tök egyszerű volt.
Sok kanyar van, ahol mész tempomattal és a közepénél érzed, hogy elindul a feneke.
Szinte minden körforgalomba ha gyorsítok is ez van.
Persze sok lasabb kanyar, törés van ahol az orrát tolja igen kényelmetlenül. Egy Berlinánál még több, berlina nagy motorosnál annál is több. 😀 De a karakter, a jelleg ua.
Megmutatom szívesen majd újra.
Sok kanyar van, ahol mész tempomattal és a közepénél érzed, hogy elindul a feneke.
Szinte minden körforgalomba ha gyorsítok is ez van.
Persze sok lasabb kanyar, törés van ahol az orrát tolja igen kényelmetlenül. Egy Berlinánál még több, berlina nagy motorosnál annál is több. 😀 De a karakter, a jelleg ua.
Megmutatom szívesen majd újra.
droberto2024-02-11 20:43:51 // 34088
Én megértek mindent amit írsz, el is fogadom.
Ezerszer megbeszéltük.
Nyílván vannak olyan helyzetek, amikor az elejét tolja. Mint minden autó.
De a konstans tempó, nagy sebességű kanyar nem ilyen.
Semmilyen különbséget nem vitatok, semmivel, csak azt amit tényszerűen teljesen biztosnak leírtál.
Azt meg, hogy egy octaviához hasonlítod az hagyjuk is.
Jópár 159-el mentem nem keveset az elmúlt 13 évben, nem mondanám ha nem így lenne.
De ezért írtam, hogy ezt csak úgy dönthető el, ha együtt próbáljuk.
Tuti, hogy konszenzusra jutnánk. 😀
Ezerszer megbeszéltük.
Nyílván vannak olyan helyzetek, amikor az elejét tolja. Mint minden autó.
De a konstans tempó, nagy sebességű kanyar nem ilyen.
Semmilyen különbséget nem vitatok, semmivel, csak azt amit tényszerűen teljesen biztosnak leírtál.
Azt meg, hogy egy octaviához hasonlítod az hagyjuk is.
Jópár 159-el mentem nem keveset az elmúlt 13 évben, nem mondanám ha nem így lenne.
De ezért írtam, hogy ezt csak úgy dönthető el, ha együtt próbáljuk.
Tuti, hogy konszenzusra jutnánk. 😀
RomeoOne2024-02-11 20:38:39 // 34087
Na majd akkor elviszel még egyszer :D
Tudom, hogy egyszer régen, amikor vittél vele, akkor repült a feneke jobbra-balra, de a részleteket már nem tudom felidézni.
Én is meg tudtam indítani a fenekét, ha nagyon akartam, de nekem sem az maradt meg a 159-ből, hogy folyton attól kellett volna félni, hogy keresztbeáll.
Tudom, hogy egyszer régen, amikor vittél vele, akkor repült a feneke jobbra-balra, de a részleteket már nem tudom felidézni.
Én is meg tudtam indítani a fenekét, ha nagyon akartam, de nekem sem az maradt meg a 159-ből, hogy folyton attól kellett volna félni, hogy keresztbeáll.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 20:27:29 // 34086
Szerintem ebbe ne menjünk bele, voltam a sajátommal vez. tech.
tréningen, tudom mit beszélek. De mindegy is, a különbség leírhatatlan. Számomra biztosan, és biztos önző dolog, de engem csupán ez érdekel. Az én 159-em számomra tompa, lassú és nehézkes volt. Hiába bizonygattátok hogy de milyen jó, ha mást éreztem, és a kanyarokban vigyorgás helyett bosszús voltam. Hidd el, akartam, hogy élvezzem, de áhh..Nagyon nem, sehogy sem. Vegyük úgy, hogy az én hibám, nagyon távol állt az ízlésemtől. A Giulietta szamomra sokkal jobb, az első alkalommal amikor megküldtem a kis Chilit, még meg is könnyeztem..Iszonyat jól esett. Sajnálom, ezen én nem is tudok és nem is akarok változtatni. A Giulia pedig leírhatatlan. Számomra A tökéletes autó. Pontosan azt csinálja amit szeretnék.
tréningen, tudom mit beszélek. De mindegy is, a különbség leírhatatlan. Számomra biztosan, és biztos önző dolog, de engem csupán ez érdekel. Az én 159-em számomra tompa, lassú és nehézkes volt. Hiába bizonygattátok hogy de milyen jó, ha mást éreztem, és a kanyarokban vigyorgás helyett bosszús voltam. Hidd el, akartam, hogy élvezzem, de áhh..Nagyon nem, sehogy sem. Vegyük úgy, hogy az én hibám, nagyon távol állt az ízlésemtől. A Giulietta szamomra sokkal jobb, az első alkalommal amikor megküldtem a kis Chilit, még meg is könnyeztem..Iszonyat jól esett. Sajnálom, ezen én nem is tudok és nem is akarok változtatni. A Giulia pedig leírhatatlan. Számomra A tökéletes autó. Pontosan azt csinálja amit szeretnék.
droberto2024-02-11 20:18:55 // 34085
Feri, én is láttam a műsort.
NEM a gázelvételről beszélek.
😀
NEM a gázelvételről beszélek.
😀
RomeoOne2024-02-11 20:14:52 // 34084
Gázelvétellel meg lehet indítani, de itt az volt az alap felállás, hogy köröznek a körforgalomban és fokozatosan növeli a sebességét gázadással. Nincs átterhelés, az első guminak kanyarodást és a gyorsítást is tudnia kell tapadásból, míg a gyorsítás miatt kissé jobban terhel hátra, mint egyensúlyban. Gázelvételnél, főleg egy dízelnél, aminek jó combos motorfékje is, ami megfékezi az első tengelyt, könnyül a hátulja és el lehet dobni. Még a Bravoval is előfordul, pedig ott elég sovány a motorfék :D
VKG231!!! (156+75)2024-02-11 20:12:29 // 34083
A 156 60 kilóval könnyebb a 155nél :)
droberto2024-02-11 19:56:23 // 34082
A létező legorrnehezebb 159 is a fenekét dobja a körforgalomban és nem az orrát tolja.
😀
A kevésbé orrnehezeket meg már meg sem említem.
Kész vagyok neked ezt bármikor prezentálni.
😀
😀
A kevésbé orrnehezeket meg már meg sem említem.
Kész vagyok neked ezt bármikor prezentálni.
😀
Kazes☻2024-02-11 14:31:25 // 34081
Pista & Csík :)
Liquid2024-02-11 12:30:02 // 34080
nincs hát, ezért írtam hogy nem a súly a különbség hanem a hangolás, meg nyilván az hogy a Giulia egy saját padlón ül, ahhoz lett minden tervezve, tök más.
Giuntini2024-02-11 12:24:53 // 34079
Természetesen úgy értettem hogy Meloniék, mint az olasz állam tulajdonhányadot akar vásárolni a Stellantisba.
Giuntini2024-02-11 11:59:18 // 34078
A MiTo is hasonló😊
Giuntini2024-02-11 11:55:29 // 34077
Ahogy nézem, hamarosan a 3-as és az 5-ös BMW sorsa is ez lesz, csak azért tudják még elhúzni mert hibrid modellek is vannak.
A másik része amit írtam, az viszont undorító. Tavares a semmilyen Agnelli származékkel tönkre akarják tenni az olasz autóipart. Az FCA ugyanolyan tulajdonhányadban van a Stellentisban mint a PSA, mégis mindenben az történik amit a Peugeot vezér böfög. Az Opel egy tönkretett semmilyen márka lett, Pure Tech motorokkal. Persze hogy Franciaországot nem tudják kizárni mert a Francia állam tulajdon részt vásárolt a Stellentisba, ha jól tudom, 6,3%-ot. Olaszországban áll a bál, hogy Mirafiori és ha jól tudom valamelyik déli üzemet, talán Pomiglianót be akarja zárni Tavares. Meloniék ezt mindenképpen meg akarják akadályozni, hogy az Olasz állam befektet a Stellantisba.
Én nagyon remélem, hogy az olasz autóipar megmarad.
A másik része amit írtam, az viszont undorító. Tavares a semmilyen Agnelli származékkel tönkre akarják tenni az olasz autóipart. Az FCA ugyanolyan tulajdonhányadban van a Stellentisban mint a PSA, mégis mindenben az történik amit a Peugeot vezér böfög. Az Opel egy tönkretett semmilyen márka lett, Pure Tech motorokkal. Persze hogy Franciaországot nem tudják kizárni mert a Francia állam tulajdon részt vásárolt a Stellentisba, ha jól tudom, 6,3%-ot. Olaszországban áll a bál, hogy Mirafiori és ha jól tudom valamelyik déli üzemet, talán Pomiglianót be akarja zárni Tavares. Meloniék ezt mindenképpen meg akarják akadályozni, hogy az Olasz állam befektet a Stellantisba.
Én nagyon remélem, hogy az olasz autóipar megmarad.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 11:12:38 // 34076
Akkor sincs semmi közük egymáshoz, ezt azért el kéne fogadni. Az elsőkerekeseknél igen, számít a hangolás. A motor tömege, az autó tömege. De a motor akkor is az első tengely előtt van, és az első kerék a hajtott.
Van itthon egy 1350 kilós elsőkerekes is, jóval könnyebb mint egy TBi. Itt már majd 400 kilóval könnyebb autóról beszélünk. Az első 100 méteren jobban szerettem mint tonna donnát, egyszerűen sokkal jobb. Könnyű az orra, kiegyensúlyozottabb az egész. Én sokkal, de sokkal gyorsabb voltam vele kanyarokban , mint a Ti-vel. Ugyanolyan típusú gumikon. A mai napig szeretem nagyon, a kicsi tömege miatt és a hangolása miatt nagyon gyorsan reagál. De a Giuliához totálisan semmi köze.
Ugyanis ha levesszük az iszonyatosan zavaró súlyt az orrából, az én lelkem is megkönnyebbül, majd pár kanyar után konstatálja, hogy baszki így meg elindulni alig lehet, mert nincs elöl tapadás. XD Nyilvánvalóan minden fwd autó orral fog megindulni kifelé amint tapadás határ körül játszol vele. A különbség tényleg hangolásban van. Zen vissza se jött onnan, csak fél óra múlva és kurvára bosszantott. Chili meg a gázelvétel leghalványabb gondolatára vágja magát keresztbe. Imádni való agresszív kis dög. Én szeretem a fwd küzdős hajlamát, abban a formában nem zavar az orrtolás, hogy ha eszközként használható. Picit megtolom, gáz el, és már megy is keresztbe. Na de a Giulia az egészen de egészen más. A két élmény két különböző univerzum. Nincs mit hasonlítani. Nekem sokkal jobb, más meg eldönti hogy neki mi a jobb.
Van itthon egy 1350 kilós elsőkerekes is, jóval könnyebb mint egy TBi. Itt már majd 400 kilóval könnyebb autóról beszélünk. Az első 100 méteren jobban szerettem mint tonna donnát, egyszerűen sokkal jobb. Könnyű az orra, kiegyensúlyozottabb az egész. Én sokkal, de sokkal gyorsabb voltam vele kanyarokban , mint a Ti-vel. Ugyanolyan típusú gumikon. A mai napig szeretem nagyon, a kicsi tömege miatt és a hangolása miatt nagyon gyorsan reagál. De a Giuliához totálisan semmi köze.
Ugyanis ha levesszük az iszonyatosan zavaró súlyt az orrából, az én lelkem is megkönnyebbül, majd pár kanyar után konstatálja, hogy baszki így meg elindulni alig lehet, mert nincs elöl tapadás. XD Nyilvánvalóan minden fwd autó orral fog megindulni kifelé amint tapadás határ körül játszol vele. A különbség tényleg hangolásban van. Zen vissza se jött onnan, csak fél óra múlva és kurvára bosszantott. Chili meg a gázelvétel leghalványabb gondolatára vágja magát keresztbe. Imádni való agresszív kis dög. Én szeretem a fwd küzdős hajlamát, abban a formában nem zavar az orrtolás, hogy ha eszközként használható. Picit megtolom, gáz el, és már megy is keresztbe. Na de a Giulia az egészen de egészen más. A két élmény két különböző univerzum. Nincs mit hasonlítani. Nekem sokkal jobb, más meg eldönti hogy neki mi a jobb.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-11 10:57:01 // 34075
Szerintem a Stellantis vezetői pontosan tudják mit csinálnak üzletileg. Erre lehetett számítani, be kell hogy álljanak a sorba, olcsó platform technikát kell normális haszonnal eladni konszern szinten. Azt, hogy legyenek belsőégésű motoros sportos szedánok, max a rajongó tábor követeli meg. A Giulia most sem fogy, pedig mára nyilvánvaló, hogy kiemelkedő műszaki minőségű termék. A Tonale fogy, holott egy elavult platform termék, bármerről nézem. Egy Porsche megteheti, hogy nem áll át teljesen villanyra. A kiemelkedő minőségű termékeiken haszon is van, mellesleg darabszám is van. Egyszerűen ennyivel többet ér a neve. Az Alfa Romeo ezt nem tudja megtenni, látszik az általad beszúrt táblázaton is. Lehet küzdeni, de egy Giulia szintű tömegtermék olyan drága kellene hogy legyen, amit nem fizet meg senki. Max néhányan Maserati néven, mint látszik is a táblázatban. Az Alfa Romeo útja ki van kövezve az elektromos platform termékek felé. Egy hatalmas konszern része lett, amiben hasznot kell termelnie. Beáll szépen a sorba, és nem gyárt különleges és drágán előállítható dolgokat, hanem megy, amerre a többi nagy konszern márka. Egyen műszaki alapokra próbál stílust varázsolni és egyedi márkajegyeket megjeleníteni a lehető legolcsóbban. Igen, a valódi Alfa Romeo értékeket szerető rajongótábor ezt hangosan kiröhögi, és közben kicsit szomorú, mert ez valóban ennyi volt..
Három éve, hogy a Stellantis létrejött, akkor aki figyelt, tudhatta, hogy a Giulia egy korszak utolsó csillaga.
Három éve, hogy a Stellantis létrejött, akkor aki figyelt, tudhatta, hogy a Giulia egy korszak utolsó csillaga.
Liquid2024-02-11 10:55:33 // 34074
Igen a fejlődés volt. De az se feledd hogy az egy 5 hengeres dízel volt ez meg egy kisebb motors benzines... :) A TBI pont annyi volt mint a teszben szereplő Giulia.
Inkább a "hangolás" számít.
Inkább a "hangolás" számít.
Giuntini2024-02-11 06:45:17 // 34073
Szerintem az USA eladásokin el kellene gondolkoznia a Stellentis vezetőségének, hogy hova van pozicionálva az Alfa Romeo. Ott is fej-fej mellett van az eladásokban. Ezt kéne szem előtt tartani, mindig is egy réteg márka volt. A Jaguárnak is hektikus volt a történelme, majdnem csőd és tulajdonos váltások. A Stellentison belül kihoznak egy ilyen modellt mint a 33 Stradale és a tervezőasztalról elkapkodják, azt csak Alfa Romeo márkanévvel lehet eladni. Citroen vagy Peugeot néven nem.
Az lenne a jó, hogy még idejében észrevennék hogy ez egy sportkocsi vagy sportos autók márkája. Persze csináljanak elektromos Giuliát vagy Stelviót, hiszen ezt követeli ma a politika. De legyenek még igazi sportkocsik, sportos szedánok mint a jelenlegi Giulia, mert előbb-utóbb az emberek egy része végleg kiábrándul az elektromos autókból. Csináljanak kabriót, kupét, Tavares meg ne azon mesterkedjen, hogy miképp vigye el az olasz autógyártást külföldre, mint ahogy most akarja elvinni az új Ypsilon gyártását Mirafioriból Spanyolországba, a Milanót meg Tychy-ben gyártják. Lehet hogy ezt a Jövő Alfái topicba kellett volna küldenem, de inkább ide Pistáék videója láttán, ahogy szinte elsiratták az utolsó igazi sportszedánt.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 19:04:09 // 34072
Azért most majdnem 300 kilóval könnyebb az autóm. .. óriási a különbség.
WarbiRunner (Gyuri)2024-02-10 18:57:40 // 34071
A 159-nek igényes futóműve volt, elöl, hátul. Szerintem rosszul vonjátok a párhuzamot a kékeres és a 159 közt, de ne én védjem már meg XD
A 159 kettős lengőkaros első felfüggesztése az jó volt. Azt a finomságot egy mcpherson nem fogja tudni. A kékeres az pedig mcpherson. Meg lehet azt is sportosra csinálni, de az akkor üt, ver, ráz. A 159 azért elég szépen kimozogta a rossz utakat, azt az egyet biztosan nem lehet rásütni, hogy kényelmetlenül rázott. Még a Ti sem.
Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos.
A 159 kettős lengőkaros első felfüggesztése az jó volt. Azt a finomságot egy mcpherson nem fogja tudni. A kékeres az pedig mcpherson. Meg lehet azt is sportosra csinálni, de az akkor üt, ver, ráz. A 159 azért elég szépen kimozogta a rossz utakat, azt az egyet biztosan nem lehet rásütni, hogy kényelmetlenül rázott. Még a Ti sem.
Az, hogy a körforgalomban a 159 is ugyanazt csinálta volna mint a kékeres, az azért teljesen biztos.
Liquid2024-02-10 18:32:45 // 34070
Szerintem már meg volt cáfolva bőven, de beégett mint a szarolaszozás. A fészliftes 159 gyakorlatilag egy súlyban volt konkurenseivel.
zgi5212024-02-10 18:24:05 // 34069
vhol kepmutatas ez a nem vennek dizelt szoveg.
ha Pista megtudna engedni maganak megvenne sztem.😀
en 6 ev utan sem dontenek maskepp, mert nyomatekbol szeretek autozni
es a ZF8 ebben finom partner.
ha Pista megtudna engedni maganak megvenne sztem.😀
en 6 ev utan sem dontenek maskepp, mert nyomatekbol szeretek autozni
es a ZF8 ebben finom partner.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.