Fórum >> Típusok >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 22:10:44 // 6298
Igen pl az Ampera ezért nem kamu :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-06 21:37:36 // 6297
Viszont reálisan az 50km pont elég (vidéken) a napi rutinhoz. Kamu, nem kamu, lenne értelme. Csak feleslegesen drágák.
Szabolcs 1592018-10-06 20:04:53 // 6296
egy szép gurulós nap Qv giulia és Stelvio
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 15:20:27 // 6295
Inkább az összes német gyártó... az amelyik nem tud elmenni csak elektromosan 50-60kmet mind kamuhibrid...szerintem itthon is vissza veszik róluk a zöld rendszámot, még jó hogy az Alfa nem állt be a sorba...
ALFA1592018-10-06 14:57:28 // 6294
És megint hol kezdődne máshol ha nem a VW konszernnél.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 14:40:52 // 6293
Ezekről eddig is tudtuk, hogy kamuhibridek :)))
zgi5212018-10-06 14:04:51 // 6292
Varhato volt , hogy elobb utobb pukkad a lufi 🤥
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-06 08:01:18 // 6291
Mindegyik japán delej problémás...
AdiArsenal2018-10-06 07:50:51 // 6290
Igazat mondtak. Dízelt csak europa miatt kénytelenek csinálni a japók, náluk már régóta vannak tiltások a városokban a dizelekre.
ALFA1592018-10-06 07:16:35 // 6289
Dízelt néztünk.Cégesnek az kellett.Nem szidták csak szóltak,ha jót akarunk akkor inkább ne.
AdiArsenal2018-10-06 07:07:20 // 6288
Cégesnek általában dízelt vesznek, amiknél probléma az olajszivattyú láncszakadása, benzinesek rendben vannak. Amúgy nincs olyan márka, amit ne szidna akár az ott dolgozó ember is, nekem aki a mazdámban cserélte az olajat, szidta az alfákat,mint az állat, pedig alfa,fiat,jeep, mazda kereskedés és szerviz. Amikor vettem a 6osomat, a mazda kereskedő is mondta, hogy dízelt meg se próbáljak venni, mert problémás.
ALFA1592018-10-06 06:41:45 // 6287
Két éve néztünk mazda cx-5-öt céges autónak.Ismerősök dolgoznak az eladásnál és a szervizben is.Mondták,hogy küldjük át a motorkódot és megnézik mert bizonyos évjárat felett vegyünk csak,ott talán nem lesz gond vele.Na amikor ezt bennfentesek mondják akkor jobb hallgatni rájuk.Nem mazda lett.Persze ettől még másnak tetszhet.
AdiArsenal2018-10-06 05:43:27 // 6286
Skyactiv-g is tudja turbó és részecskeszűrő nélkül, meg a februárban érkez skyactiv-x diesotto is.
DKori2018-10-05 19:25:49 // 6285
Tudtommal nem (lesz) előíras a részecskeszűrő alkalmazása, egyszerűen arról van szó, hogy bizonyos gyártók bizonyos motorjai az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak már csak ezzel tudnak megfelelni (értsd.: kb egész biztos eljön az a pont amikor a MultiAir-ek is csak így fogják tudni az aktuális normát). Márkán belül is lehetnek különbségek ezen a téren, pl (tudom, nagyon OFF, sorry) a Suzuki 1.4 BoosterJet tudja az Euro6d-t nélküle, de a kisebb 1.0 BoosterJetet szeptembertől már csak részecskeszűrővel lehet kapni (...majd, mert WTLP mérés nélkül még nincs forgalomban).

Idén ősszed az Euro6d temp lépett életbe ha jól tudom >> és ez volt az első érvágás aminek számos benzines motor már csak részecskeszűrővel tud megfelelni, de van még szép számmal ami tudja-e nélkül is. Minden bizonnyal a 2.0 MultiAir is tudja, hisz így forgalmazzák még. Aztán idővel jön az Euro7, lehet azt már nem fogja tudni, és akkor jön a részecskeszűrő is.

Nyilván fejlődik a technika folyamatosan, de az tény, hogy egyelőre, tapasztalat nélkül ez az irány karbantartás szempontjából aggasztóan hangzik...részecskeszűrő, EGR, kettős tömegű, turbo, közvetlen befecskendezés (kokszosodás) mind olyan esetleges hibák hívójelei, amik miatt sokan elfordulnak/elfordultak a dízelektől. Na most ha ez egy adott autó benzinesénél is befigyelhet (ráadásul többet fogyaszt közben), az közép távon majd megint a dízelek malmára hajthatja a vizet (kicsit, az elektromosak esetleges nagyobb térnyerése mellett).
Szabolcs 1592018-10-05 10:12:06 // 6284
Elvileg 2019 től a benzines alfába is lesz részecskeszürö, dizel be meg jön ah ad blue
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 10:06:32 // 6283
ehhez képest már október van és az my19-es modellekben házon belül semmi ilyen plusz szűrőt nem alkalmaznak... lehet majd jövő ősztől ...
zgi5212018-10-05 09:58:48 // 6282
ezért kérdezem, nekem furi egy elnevezés (fordítás)
zgi5212018-10-05 09:56:54 // 6281
tavaszi cikk:

A leghatékonyabb megoldás egy OPF (Otto-Partikelfilter, tehát benzines részecskeszűrő) névre keresztelt berendezés beépítése a kipufogórendszerbe, ami a DPF-hez (dízel részecskeszűrőhöz) hasonló elven működik.
Kiderült, hogy nem csak a dízelek, hanem az új benzinmotorok is felettébb szennyezőek...

Bizonyos modellekben már jelenleg is számos gyártó használja ezt a viszonylag új fejlesztést. Ide tartozik a teljesség igénye nélkül a BMW, a Ford, a Mercedes-Benz, a PSA (Peugeot, Citroen, DS) és a Volvo. Az Opel egyes modelljeinél, pl. az Astránál márciusban kezdi el használni az OPF szűrőt, rövidesen pedig a teljes VW-konszernnél, a Toyotánál és a Lexusnál is megjelenik ez az elem. A lényeg annyi, hogy szeptembertől minden új benzinmotornak teljesítenie kell a normákat, így a közeljövőben biztosan egyre többet fogunk hallani az OPF-ről.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:54:19 // 6280
nem tudni, a 19-es modellekben pl biztos nincs még
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:53:26 // 6279
látod mi ezt a két szűrőt is megspóroltuk :DDD Nem a kartergáz szűrő az? Azt kell cserélni 100e-ként....
RomeoOne2018-10-05 09:51:50 // 6278
Egyébként lehet tudni, hogy ténylegesen mikortól raknak részecskeszűrőt a benzinesbe? Tényleg fognak ezekbe a 2.0 turbókba is? Azt olvastam valahol, hogy csak abba kell, amelyik nem tudja a kibocsátási értékeket, de pl. a turbó csökkenti a kibocsátást, így bizonyos turbós motorok megúszhatják.
Tehát van olyan dátum, hogy XXXX.XX.XX-től a benzines Giuliában lesz részecskeszűrő?
zgi5212018-10-05 09:49:32 // 6277
tudod, h én ideálisan használom.. gyereket nem ezzel viszem suliba 1 km-re :P
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:43:28 // 6276
azok igen de nekem nem az van :DDD Majd fogod csak idő kérdése :DDD
zgi5212018-10-05 09:37:18 // 6275
srácok, az lenne a kérdésem, hogy akinek már több olajcseréje volt a dízel Julisnál, milyen sűrűn kell üzemanyagszűrőt is cserélni? 2-3 olajcserénként pl? a manuál 60 ezret ír nyilván az soknak tűnik..
másik kérdés, nekem új a motorolaj centrifugál szűrő.. ismeritek?
zgi5212018-10-05 09:33:43 // 6274
pedig az új benzinesek kapnak részecskeszűrőt!

én spec egy éve alatt 1x sem láttam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:08:09 // 6273
ezt nem akartam soha többé látni és nem is kell :DDD
Szabolcs 1592018-10-05 07:37:23 // 6272
kora reggeli regenerálás
droberto2018-10-04 22:40:15 // 6271
Azt tényleg szép, de azért a két fél illesztésénél levő éles sorja az gáz.
Szabolcs 1592018-10-04 20:33:23 // 6270
Köszönöm szépen
Haddel2018-10-04 20:17:42 // 6269
Boldog szülinapot!😃
WebM2018-10-04 18:34:14 // 6268
Jah, a gáz árazást a 8.8-as kijelzőre értettem. Az extrák darabonkénti árazásának tükrében a B-tech csomag szerintem jó ajánlat lett a Giuliánál. A Stelvio esetén kevésbé, mert ott a Superben már benne van a nagyxenon.
Szabolcs 1592018-10-04 17:00:11 // 6267
születésnapi ajándék az asszony tól, jöhet a szárny projekt
Shadin2018-10-04 15:41:00 // 6266
Boccs :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 14:27:14 // 6265
jah az Stelvionál néztem 1 misi a csomag ára...ok benne van az 5 kilós 19-es Classico felni na de a többi... az ülése nekem nem gyere be nem lehet kombinálni a Veloce-vel...
WebM2018-10-04 13:58:30 // 6264
Ez a B-Tech csomag szerintem nem rossz ajánlat, a benne lévő nagyxenon, 7" tft, carplay, adaptív tempomat együtt kiadja a felárát, és mind hasznos extra, tehát kvázi ingyen megkapod a 8.8-as kijelzőt (egyébként elég gáz az árazása..), meg az optikai dolgokat.
zgi5212018-10-04 13:46:41 // 6263
tegnap tankoltam maj' 20 ezerért, mert 455 a maxxmotion literje. (kizárólag ezt tankolok, gondolv a 2nd tulajra :))

pár éve emiatt nagyott csökkent a forgalom x időre.

de ma már nem éri el az embrek ingerküszöbét ez sem :(
WebM2018-10-04 13:45:16 // 6262
Extrákhoz: klíma plusz csomag nélkül hátul nincs fűtés kivezetés, így ezt mindenképpen érdemes megrendelni, ill. az adaptív tempomat nekem nagyon bejött automatával.

A fogyasztás nehéz téma, nagyon használat függő, nekem legalábbis elég széles tartományban mozog. Nem nagyon lehet különböző emberek bemondásait összehasonlítani.

Dízelt évi 30k futás fölött vennék.

Az alap ülések nem rosszak, az ülőlap kissé rövid, és a fejtámla furcsa pozícióban van. A veloce ülés gondolom jobb, habár abból meg csak full bőr van szellőztetés nélkül.
zgi5212018-10-04 13:43:38 // 6261
2100 -t forog 170-nél :)
Szabolcs 1592018-10-04 13:10:11 // 6260
szép napot kívánok mindenkinek 🐍 🍀 🇮🇹
Shadin2018-10-04 12:49:53 // 6259
Ahol én járok az Pest felé utolsó 15 km-es szakasz tele öntudatos autóssal. Meg egyébként sem fogok lealacsonyodni arra a szintre ami ahhoz kell, hogy ~120 felett menj az autópályán Siófok felé. Külföldön meg egyébként sem... Amivel meg néha a legális fölé lehet mennem arra a dízel is elég nem kell az 5850-es fordulatszám. Egy-két kigyorsítás kivételével mikor kell neked 4000 giri fölötti fordulat? Ja amikor autópályán már 160-nal mész? Azt tudja a dízel is csak 2800-as fordulattal :-)
TtK2018-10-04 12:32:48 // 6258
Nem :)
Kazes☻2018-10-04 12:12:15 // 6257
Jajj... ezt egyelőre még olvasni is rossz... nemhogy belegondolni! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-04 12:03:16 // 6256
Egyébként a másik felére: X év múlva utánad hajítják majd az első tulajos már nem garis dízelt fillérért ha a dízelhiszti így megy tovább. Annyival meg nem bonyolultabb egy dízel sem egy turbós benzinesnél...ha egyáltalán. Aztán lassan jönnek a dpf-es benzinesek is, lehet "örülni". Lesz ez még így se :-) 10 év múlva arról beszélgetünk majd, hogy kinek mekkora akkupakkja van :-) És hogy mekkora túláramot bírnak még el a motorok, kábelek, mennyire lehet felhúzni a gépet :-D És hogy a v6.flac vagy a v10.flac szól jobban a hanggenerátoron :-DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-04 11:55:37 // 6255
Ezt még a dízellel is átérzem. Alig van olyan szituáció, annyi hely, hogy akár 4000-ig leforgassam. Dízelebbül használom minden eddigi dízelemnél. És nagyon nagyon örülök, hogy automata, mert ez így városban is kordában tartja a nyomatékát, kb 35-40-ig nincs direkt hajtás. Így könnyebb nem elgázolni az előttem ólálkodókat :-D Az erő két dologra kell: előzésre és pályán néha ellépni jó messzire ha pár zűrös srác összegyűlik és megindul a ki kit öl meg kínlódás. Az előzéskor jó, ha nem kell kapcsolgatni, de mondjuk automatánál már ez is tökmindegy. A dízel is, benzines is visszarántja egy szemvillanás alatt ha odalépsz. És nagyjából már veheted is el a gázt :-) A max nyomatékot, teljesítményt másodpercekre lehet kiautózni.
RomeoOne2018-10-04 11:38:19 // 6254
Sosem értettem ezeket a "felső tartomány nem kihasználható" típusú kommenteket... Lehet, hogy ennek köze van ahhoz, hogy az M6-os középső szakaszánál élek :DDD
zgi5212018-10-04 11:28:38 // 6253
egyetértek, felső tartomány nem kihasználható úgy sem! a dízel meg amúgy sem megy többet 160-nál :oo
zgi5212018-10-04 11:26:55 // 6252
-sztem az olajhőfok mérőjének led szegmensei jól tükrözik a melegedést.
érzékeny is, időnként a középső fölé, majd alá is esik -pl. melegben pályán.

-igen, akinek nem alap felnije van, még defekt javító sem jár
cirka 16ezerért lehet rendelni (gyári60e)

-tudtommal nincs hozzáférhető nívópálca a dízelben. én még nem láttam, a manuál annyit ír, hogy "égésveszélyes helyen ellenőrizhető, csak szakszervízban"
Shadin2018-10-04 11:26:27 // 6251
Kb. igen, de ez egy ész érv?
RomeoOne2018-10-04 11:07:14 // 6250
Na basszus, nem gondoltam, hogy emögött ekkora történelem van :DDD Azt hittem ez is csak azért delej, mert hasonlít a hangzás, mint a Rover = rovar :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 11:00:14 // 6249
Ez egy ősrégi Alfás sztori kb 10 éves.... na szóval mivel régen az ment, ami füstűlt, ami nem füstűlt az nem is ment, kivéve a Banán (164V6TB) és mi füstűlt, hát a dízel és mért, mert ment, s miért ment, mert volt benne delej... tehát dízel=delej :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.