Fórum >> Típusok >> Giulia

Lev2020-02-01 10:01:39 // 13651
Örülök ennek napos időnek, már majdnem elfelejtettem,hogy milyen gyönyörű az autó színe ilyenkor :)
Csabi2020-02-01 09:59:00 // 13650
Merem gondolni,hogy a frissítéssel rendbe tették a problémát, bármely irányba is álljon fenn. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-01 08:38:50 // 13649
Nálunk a fordítottja áll fent :)))
droberto2020-02-01 00:28:27 // 13648
Meg az az ominózus teszt olyan méret, ami már max csak az A és B szegmensű kocsikon van (15"). Azokon is inkább sokszor már 16-os kerék van. 16-18"-ban a TS860, az A4, az UG9, lm005 agyonveri a Klébert. Ahogy Piritu is írta.
Egyszer volt egy ilyen teszt, amikor a kopott prémiumot hasonlították az új alsó és közép kategóriához.
A prémium attól (is) prémium, hogy kopottan, öregebben se romlanak olyan sokat a tulajdonságai. Később keményedik fel, repedezik ki, illetve mélyebbek a télinél a kis bevágások.
Én ezért is veszek mindig prémiumot. Olyan keveset megyek, hogy sose kopik el.
Azért 5 év után se feltétlenül kuka a prémium. (túltárolás, kevés használat, kis környezeti hatás).
Van itt az Amórén két jó, őszinte gumimérnökös cikk.
droberto2020-02-01 00:15:04 // 13647
Az Apollo a világ legnagyobb teher gumiabroncs gyára. Nagyon ott vannak abban a szeren. Hozzájuk képest a Vredestein egy kis cég.
droberto2020-02-01 00:12:57 // 13646
Ez nem egy akkora mutatvány. Egy AWI hegesztő kell, egy csiszoló gép meg idő.
Ahogy múltkor pont nézegettem, a fővárosban egy ilyenért egy huszast kérnek el.
carver2020-01-31 22:24:17 // 13644
igen szerintem sem érdemes túlzásba vinni, én a trendeket figyelem inkább, nem (csak) egy egy teszt eredményét mert azért ma sincs olyan hogy ami ma szuper az biztos holnap is ugyanolyan jó lesz.

A Klebert a Michelin vette meg és sztem a lengyelek okosba megcsinálták azt mint a Skoda a VW-vel hogy ma megkapod náluk ugyanazt olcsóbban.

A Vredesteint meg az Apollo vette meg, csak ők fordítva csinálták az Apollo marad középkategória, a Vredesteint meg leszűkítik a prémium szegmensre.

Én a gumiknál is azt csinálom mint az autónál tettem: a túlhype-olt márkákat elkerülöm inkább a titkos favoritokat keresem :D
Fornitore2020-01-31 21:46:55 // 13643
Nem businnes , super.
RomeoOne2020-01-31 21:10:28 // 13642
Én nagyon régóta nézegetek teszteket. És majdnem olyan, mint ha random generátorral csinálnak a sorrendeket. Jó, persze benne van a torzítás, azért a prémiumok mindig fentebb végeznek, de hányszor látni prémiumot hátul és gagyit a top3-ban... Mindig van ilyen. Legutóbb azt hiszem a Kleber Krisalp HP 3 ért el a téliek között valami top helyezést ilyen alsó közepes márkaként. Hirtelen mindenki okos lett, hogy az a tuti vétel, jól fel is ment az ára tőle.
Én már azt mondom, hogy felesleges túl sok tesztet bújni. Rengeteg minden függ a körülményektől, és a tesztek egy nagy hiányosságukat úgy sem fogják sose tudni javítani: zsír új gumikat tesztelnek. Hogy 2-3 év múlva az mit tud majd, az már senkit nem érdekel. Pedig 5 évig azért érdemes használni egy gumit. Azon túl még a prémium is kuka.
Én már úgy választok csak, hogy ökölszabály: Kb. megvan, hogy melyik márkák prémiumok, melyik felső közép, melyik közép stb. És nagy átlagban úgy is azt fogja hozni, amit az eszerinti besorolása ad. Nem véletlenül került oda és kerül annyiba amennyi. Felesleges túl sok időt erre pazarolni.
RomeoOne2020-01-31 20:56:47 // 13641
Csak ez pont fordított hibát jelent. Erhardék baja, hogy kevesebbet mutat, mint a valós
RomeoOne2020-01-31 20:55:32 // 13640
Rengeteg pénzért mindent lehet, csak lehet, hogy olcsóbban kijön, ha vesz egy ugyanilyen új felnit. Nem?
Csabi2020-01-31 20:50:03 // 13639
Nem tudom mennyire tudjátok, de most olvastam: Frissítés megoldja...
carver2020-01-31 20:13:55 // 13638
biztos van optimális meg kevésbé optimális méret de az azért fura hogy ugyanannak a gyártónak az egyik méretben a legjobban szerepel a gumija, két mérettel arrébb meg az alsó harmadban. És a lamellák közötti távolságot szerintem nem változtatják legfeljebb a lamellablokkok közötti réseket...
droberto2020-01-31 18:50:28 // 13637
Mindent lehet. Bár kissé macerásabb, mint a festés.
Ha mély a sérülés felhegeszted, (ha nem, akkor ez kimaradhat) majd addig és úgy csiszolod/polírozod, míg olyan nem lesz mint a gyári. Utána meg jöhet a lakkozás.
tdemeter2020-01-31 18:34:20 // 13636
Ezek a különbségek akkor is megvoltak már, amikor én pakoltam össze az enyémet. Mindezt tetézi, hogy a díler szerint bármit is látsz ott az oldalon, az sem biztos. Csak az a biztos, amit a rendelésnél az ő gépük enged. Én fenn is akadtam rajta!
Így lett az, hogy nekem olyan felnim lett, amit soha 1x sem láttam és a rendelés pillanatában megnézni sem tudtam. Akkoriban a B-tech annyira új volt, hogy csak egy rossz minőségű gagyi fotó volt róla. Azzal kellett elképzelnem, hogy majd milyen lesz. Nem tetszett. Ezért kikönyörögtem náluk, hogy akkor hozzanak rá egy egy karikásat, és cseréljük ki rá mert ha Alfa akkor az úgyis csak azzal nézhet jól ki.. Elintézték,belementek, de amikor megláttam a gyári gurigákkal, akkor annyira beleszerettem, közöltem, hogy ezt le nem veszitek róla :)) Teljesen hülyének néztek miatta, de így elhoztam a karikásat télinek és megmaradhatott a gyári is..
Nem is tudom miért hittem, hogy majd nem megy a felni a kocsihoz, hisz az olaszok úgy is nagyon értenek a designhoz és a harmóniához..
Fornitore2020-01-31 18:21:33 // 13635
Tudom kell csak mondtam.Van egy két dolog ami nem tiszta.Nálunk csak úgy mint régen giulia, businnes , és velocce felszeteltségről beszélnek.Kint ugye meg sprint meg még mások.Az olasz confi. szerint businnes be nem is lehet tenni barna bőrt csak a sprintbe de itthon engedik, de a sprintbe meg nincs 17" felni és én mégis azzal kértem.Van itt kavar , ez a keleteurópa configuráció😁
Lev2020-01-31 18:19:49 // 13634
Így igaz,kár kihagyni
tdemeter2020-01-31 18:09:12 // 13633
Akkor is megér annyit, számos más extra van amire nincs úgy szükséged mint arra...
tdemeter2020-01-31 18:08:32 // 13632
Nekem meg festett a felnim, ráadásul fekete és fényes:( Nem akarod látni mekkora sérülés van rajta....
Én tavaly kerestem és találtam egy csapatot, aki állította, hogy a gyári technológiával feste le őket, 4-6 hetes várolistával, de mire elszántam magam rá, hogy elviszem hozzá - az akkor még kevesebb mint 1 éves - felnimet, addigra elfelejtettem ki is volt az :)
Öregszem már:(
Fornitore2020-01-31 18:00:13 // 13631
Telefontükrözést még sem adják alapból a bussines felszereltséghez 110 pénz.Szerdán még olyan papírt kaptam amiben benne volt.Pikk pakk változnak a dolgok🙄
RomeoOne2020-01-31 17:50:57 // 13630
Erre én is kíváncsi leszek, mert nekem is ilyen felpolírozott felnim van és azt mondták, ha ezt megkarcolom, akkor ezt nem csinálja meg senki...
seregil2020-01-31 17:31:15 // 13629
Sziasztok, segítségeteket kérem alufelni javítás ügyében. Kis padka horzsolás, de a végeredmény nagyon fájdalmas... Szükségem lenne egy tapasztalt, korrekt, profin működő felni javítóra, aki bevált, stb... csatolom a 19-es felnim gyári képét és a sérülésről készült képet. Segítségeteket előre is hálásan köszönöm
G-MANN🍀2020-01-31 13:45:40 // 13628
hívj majd, megoldjuk :-)
tdemeter2020-01-31 10:58:33 // 13627
Viszont van itt nekem egy nyári gumi, felnivel, ami csak téged vár ;)
G-MANN🍀2020-01-31 10:33:36 // 13626
Hát kár, biztos elkapkodták 😉😁🙈
tdemeter2020-01-31 10:27:04 // 13625
Inkább csak volt... A pirelli oldaláról is eltüntették már, én is csak raktárról tudtam szerválni, az első kerékre ráadásul 1 évvel régebbi volt...:(
G-MANN🍀2020-01-31 06:50:23 // 13624
Van sima és van AR Sottozero is, ki mit rendel hozzá utólag, több méretben is lehetséges.
zgi5212020-01-31 06:16:47 // 13623
A Sottozero a 17 -es meretben is AR.
AlfaWatch2020-01-30 22:24:12 // 13622
Vagyis az Alfára rendeltem meg a wp5öt. Azóta mentem vele kb 500kmt. 😁
AlfaWatch2020-01-30 22:13:10 // 13621
Ha már gumi téma, idén én is körbenéztem.
Kettő autónk van, az Alfa és egy Totota. Utóbbi csak városban megy, nyari szett Dunlop streetresponse2, téli Dunlop winteresponse2, idén kellett vennem, mert a nokian 6 éves volt és már nem volt olyan jó a tapadása. Meg sem fordult a fejemben, hogy 4évszakosat vegyek.
Alfán 16"os nyari volt de a conti minőségével nem voltam megelégedve. Gmannra hallgatva vettem inkább nagyobb felnit, 17" Michelin pilot sport4el felszereltem. Említették,h jó gumi, de kopósabb. Kerdem, a tapadása? egyik legjobb. Mondom akkor nincs miről beszélni.
Úgy volt, hogy télen nem használom a Giuliettát, egyszer felmerült a kis városi autót aznap talán nem tudom használni, még aznap megrendeltem rá a Dunlop wintersport5öt.
Én ebben hiszek, a négyévszakos komprumisszumos lehet számomra, szeretem cserélgettetni😀.
Piritu - 1.000.0002020-01-30 22:09:43 // 13620
"képesek eltérő méretekben egymásnak homlokegyenest ellentmondó eredményeket produkálni" - mert ugyan az a minta más méretben másképp muzsikál. Lehet belőle egy optimális méret, de a más szélességben arányosan van nagyítva/kicsinyítve a minta. Innentől más vastagságú egy profil, másként hajlik, másképp fér el a víz a bordában, stb. Nem véletlen hogy két-három méretben tesztelnek egyszerre.
carver2020-01-30 21:55:45 // 13619
sorry :( hallgatási fogadalmat teszek 22 órára :)
RomeoOne2020-01-30 21:46:39 // 13618
Partykiller :DDD
carver2020-01-30 21:43:26 // 13617
megöltem a csevegést...
carver2020-01-30 21:06:47 // 13616
és még1 RomeoOne már megpendítette, de fontos tudni hogy a négyévszakos mindig kompromisszum,érdemes eldönteni hogy melyik oldalon vagy hajlandó engedményt tenni. A téliesített nyári négyévszakos hideg nedves vagy havas burkolaton fog látványosan rosszabbul teljesíteni a télinél, a nyáriasított téli pedig meleg vagy száraz burkolaton fog észrevehetően rosszabbul teljesíteni a nyárinál.

Én a téligumi vásárlás előtt (Wintrac Pro-t vettem) nagyon beleástam magam, és azt kell hogy mondjam hogy azért nem teljesen konzekvensek a tesztek, még az alapos(nak tűnő) német tesztek és képesek eltérő méretekben egymásnak homlokegyenest ellentmondó eredményeket produkálni és innentől az egész mégis inkább arról szól, hogy érdemes helyén kezelni a dolgot és nem túlspilázni...
carver2020-01-30 20:51:57 // 13615
carver2020-01-30 20:51:00 // 13614
A mai négyévszakosok tényleg rengeteget fejlődtek az akár pár évvel korábbiakhoz képest és simán felveszik a vresenyt 5-10 évvel ezelőtti (nem prémium) táli vagy nyári gumikkal.

Itt egy német összehasonlító teszt is, ha letekertek a "Bremsvergleich: Alleskönner vs. Sommer-/Winterreifen"-ig és alatta lenyitjátok a három sort akkor látjátok hogy viselkedik két jó nevű négyévszakos a téli és nyári gumihoz képest.

Giuntini, kicsit ellentmondtál önmagadnak amikor azt mondtad hogy a gumit az autóhoz kell venni azután elmondtad hogy az ameriakiak a 450 lóerősre is négyévszakost vesznek, de ezzel pont azt állítod amit én is: a gumit a felhazsnáláshoz kell venni. (az más kérdés hogy minek veszel 450 lóerős autót ha 100-zal mész vele...)

Ezért szerintem normál felhasználásra abszolút vállalható a négyévszakos. Mondjuk spórolni legtöbb esetben nem fogsz vele mert ha cserélgeted akkor 2xszer annyi kilométert mész 2 szett gumival mint eggyel... (ADAC szerint 6 év / 40.000 km után mindenképp érdemes gumit cserélni, több helyen max 10 évet mondanak)

Az sem feltétlen igaz egyébként hogy nedvesen a nyári sokkal jobban teljesít a tálinál, ez gumi és hőmérséklet függő.

Én azért veszem meg a téli gumit mert hegyen lakok és járunk külföldre síelni, nem akarok az alpokban szembesülni azzal, hogy na akkor ma nem megyünk el a sípályára. Nekem egy ilyen nap is elég lenne ahhoz hogy megvegyem azt a gumit amit az év másik 364 napján valószínűleg nem hazsnálok ki. Nyárra ugyanez, nem fogok pályázni ( leszámítva a vezetési tréninget) a 200 lovas Giuliával mert nem oda való, de neki fogom ereszteni szerpentineken (neki eresztettem) és bár (már) nem vagyok hülye hogy forgalomban teszteljem a határokat az örömködést nem akarom a gumi miatt a kelleténél jobban korlátozni - ezért is vettem Alfát.
RomeoOne2020-01-30 20:45:37 // 13613
Ugyanaz a kerék nincs rajta. A Veloce-n 8" széles elöl, 9" széles hátul, ha jól emlékszem, A Q meg 8,5" elöl és 10" hátul. Simán lehet ötvözetbeli különbség is (Q könnyebb). Veloce-re nem raknak Corsa-t.
G-MANN🍀2020-01-30 20:27:18 // 13612
Én alapon nem láttam még AR-t, de lehet. Eddig csak 19-es keréknél vettem észre, vagy 18-as télin, amit ezzel kérték.
droberto2020-01-30 20:18:55 // 13610
Bár, ha ugyanaz a kerék van rajta... :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-30 20:03:55 // 13609
A gondolataidat írtad le, nem tényeket. Te így látod, értem. Én annyit írtam (ez lett volna a lényege), ezt a látásmódot nem osztom. A szabadságnak is vannak fokai (szabadságfok? :-)), máshogy élünk, máson aggódunk, más az ingerküszöbünk és mindennek más és más oka van. Amit írsz, nekem nagyon idegen, de értem hogy van aki így nyugodt, teljesítmény sokszögön gondolkodva elemzi, hogy mi a jó választás. Semmi bajom ezzel, valamilyen szinten én is megnézem mit veszek és nyilván nekem meg más bogaram van, amivel jól elvagyok :-) Spórolásról meg szó sem volt, soha nem spóroltam gumin. A TD-n sem spórolásból van.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-30 19:27:18 // 13608
Sok minden volt már, mindegyik csúszik nedves úton... a téli gumi 0 fok alatt jó igazán
RomeoOne2020-01-30 19:21:10 // 13607
Szerintem az alapon is. Más ilyen kategóriás kocsikat is optimalizált gumikkal adnak ki, Audi, Mercedes, stb.
droberto2020-01-30 18:51:18 // 13606
A Veloce-én is specifikus már a P Zero? Nem csak a QV-n?
Giuntini2020-01-30 18:25:43 // 13605
Nem is a tél a problémás, hanem a nyár. Az ember ha megteheti ónos esőben, agyonsózott úton nem veszi elő féltett autóját. Nyáron viszont mindennél többet számít a fékút, a tapadás. Ha 180-ról az autópályán satuzni kell, egy Alfához illő sportgumival meg lehet állni, de egy 4 évszakossal nem, még ha Cross Climate. A 4 évszakosok igazából nyáron mutatják ki korlátozott használhatóságukat.
G-MANN🍀2020-01-30 18:15:04 // 13604
Veloce-ra csak téli-nyári külön👍 egy nyár alatt megetetném a négyévszakosat 😂😉🙈 esetleg télen lehetne 4 évszakos inkább, az még okk, de ezt a Pirelli P Zero AR-t nem adnám 😉👍
droberto2020-01-30 18:09:03 // 13603
Az amerikai autók futóművileg is ostobák.
droberto2020-01-30 18:07:31 // 13602
Neked talán Sottozeród van? :)

Nekem egy olyan autón ami bármikor is 60-70-el gyorsabban megy (s főleg egy Alfán), nem fér bele, hogy egy autóhossznyival hosszabb legyen a fékút, és hogy 10-el kevesebbel tudjam biztonságosan bevenni a kanyart.

A többivel egyet értünk.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.