tdemeter2019-08-01 22:06:16 // 10193
Ez remélem, hogy nem a tavalyi osztrák Alfa találkozón készült;-)
RomeoOne2019-08-01 22:04:20 // 10192
Hát nem. Júliusban is folytatódik a rossz széria.
Franc tudja. Ennyire előítéletesek az emberek az olasszal? Pedig semmiben nem rosszabbak ezek, mint más autók.
Franc tudja. Ennyire előítéletesek az emberek az olasszal? Pedig semmiben nem rosszabbak ezek, mint más autók.
tdemeter2019-08-01 22:01:54 // 10191
Azt gondolná az ember hogy, jó, ez egy drága autó, de akkor majd a jól kereső nyugat megveszi úgyis - de nem így van...
Jani72122019-08-01 21:54:46 // 10190
Zolibácsi2019-08-01 21:48:53 // 10189
Én másfél hét Horvátország után ugyan ezt láttam. KB 3 új alfa és 3 régi alfat láttam.... Lehangolo
RomeoOne2019-08-01 21:48:51 // 10188
Huh, jó nagy a szórás akkor, ha a 10 millás dízel szedán is képben van, meg a 18-19M körüli kétüléses sportkupék is :D A végén nehogy egy pick-upot vegyen :D
RomeoOne2019-08-01 21:46:34 // 10187
Szerintem arra gondolt, hogy csak gyári van, aranyáron.
tdemeter2019-08-01 21:32:21 // 10186
Szándékosan nem írtam a külföldi rendszámos autókat. Hollanddal jópárral összefutottam pl, de volt román is és lengyel is jócskán.
Liquid2019-08-01 21:28:37 // 10185
A4-en plusz Bécsben azért látok sok 159-et és Giuliettát, meg néha Giuliát, Stelvio-t és más modelleket viszont ritkán. Ellenben román, bolgár, szerb rendszámmal 156-ok azért vannak a pályán.
tdemeter2019-08-01 21:23:17 // 10184
Eljöttünk kicsit Ausztriába a párommal és megmászattam a Julussal a Grossglocknert.
Olyan 2000 m magasságtól nagyon furcsa hangja lett.Kopogós, téli hideg dízel hangja volt. Szerintem az oxigénhiány miatt, vagy nem is tudom, de még soha nem volt ilyen. Olyan 2400 körülig mentünk, de amikor leértünk, megszűnt a probléma.
Azt sem értettem, hogy a sok leállítás/indítás (felérsz valahová, megálsz, kiszálsz, fotózól, vissza, mész tovább), vagy pedig szintén a magaslati levegő miatt, de fent minden indítás után 1-2 másodpercig furán remegett a motor.
Tényleg csak magasban csinálta ezeket...
Más is járt már így?
BTW , szánalmas tapasztalat, hogy Ausztriában egyszerűen nincsenek Alfa Romeók.
Olyan, mintha betiltották volna őket. Komolyan, elvétve 1-2 db-ot láttam, ráadásul valamelyik a magyar határ közelében intett is, így valszeg az valamelyik kitelepült hazánk fia lehetett....:(
Giulia, Stelvio 1 db sem, 1-2 régebbi típus és 1 (azaz egy darab) Giuletta amivel eddig összefutottunk..:(
Olyan 2000 m magasságtól nagyon furcsa hangja lett.Kopogós, téli hideg dízel hangja volt. Szerintem az oxigénhiány miatt, vagy nem is tudom, de még soha nem volt ilyen. Olyan 2400 körülig mentünk, de amikor leértünk, megszűnt a probléma.
Azt sem értettem, hogy a sok leállítás/indítás (felérsz valahová, megálsz, kiszálsz, fotózól, vissza, mész tovább), vagy pedig szintén a magaslati levegő miatt, de fent minden indítás után 1-2 másodpercig furán remegett a motor.
Tényleg csak magasban csinálta ezeket...
Más is járt már így?
BTW , szánalmas tapasztalat, hogy Ausztriában egyszerűen nincsenek Alfa Romeók.
Olyan, mintha betiltották volna őket. Komolyan, elvétve 1-2 db-ot láttam, ráadásul valamelyik a magyar határ közelében intett is, így valszeg az valamelyik kitelepült hazánk fia lehetett....:(
Giulia, Stelvio 1 db sem, 1-2 régebbi típus és 1 (azaz egy darab) Giuletta amivel eddig összefutottunk..:(
tdemeter2019-08-01 21:13:20 // 10183
Ez bitang szép dög!
tdemeter2019-08-01 21:12:51 // 10182
Bár nem vagyok autóalkatrész árus, de kétlem, hogy egy 3 éves autóhoz ne lenne alkatrész.
R33Z2019-08-01 20:55:23 // 10181
No, ez eleg vagany👌megveszed faterodnak, aztan ugyis Te jarsz vele :) Turjatok bele egy kicsit jobban abba a malacperselybe 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 20:45:16 // 10180
persze eu gari van rá
'''''2019-08-01 20:39:11 // 10179
Volt már itt szó gariról.Ha kinti (Olasz) az autó,a gyári gari gondolom itthon is él bárhol.Vagy?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 18:47:01 // 10178
Én néztem egyet a karoszériás ismerősömnél volt egy javításon , nekem nem jön át a belseje és kB akkora, mint az 59, az meg hogy semmi nincs hozzá elvitt a Stelvio irányába... új autó és minden van hozzá...
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-01 17:39:29 // 10177
Láttam élőben már, bár igaz be nem másztam :-) A környékünkön van egy elvetemült aki napi autóként használja (benzinest), a Lidl parkolóban párszor már mellé parkoltam. :-D
Nekem tökéletes 159 utódnak tűnik. Ez se lenne játszós autó, de olyat én már nem a XXI. sz. temékei közt fogok keresni valószínűleg.
Ez az autóm továbbfejlesztett fiatal változata. Kb ugyanakkora belül, sokkal nagyobb csomagtérrel. A dízellel sokhengeres kivitelben nekem nincs bajom, sőt. Az A VM motori v6 azért nem rossz. A kicsit elavult Aisin helyett jó kis ZF váltója van, hátul hajt, gyönyörű, erős.. mi baj lehet? :-D Még ha igaz jobban is fogyaszt mint a 2.4.. elég vicces.
Tudom, hogy egy új Giulia ára, és hogy tök hülyeség ilyet venni :-D
Nekem tökéletes 159 utódnak tűnik. Ez se lenne játszós autó, de olyat én már nem a XXI. sz. temékei közt fogok keresni valószínűleg.
Ez az autóm továbbfejlesztett fiatal változata. Kb ugyanakkora belül, sokkal nagyobb csomagtérrel. A dízellel sokhengeres kivitelben nekem nincs bajom, sőt. Az A VM motori v6 azért nem rossz. A kicsit elavult Aisin helyett jó kis ZF váltója van, hátul hajt, gyönyörű, erős.. mi baj lehet? :-D Még ha igaz jobban is fogyaszt mint a 2.4.. elég vicces.
Tudom, hogy egy új Giulia ára, és hogy tök hülyeség ilyet venni :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 16:43:52 // 10175
nézz meg élőben egyet aztán megdöbbensz ... nem egy nagy szám főleg belülről és kicsi is...
RomeoOne2019-08-01 16:29:47 // 10174
Uhh, ettől még én is eldobnám azt az elképzelésem, hogy nem dízel lesz a következő kocsim
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-01 15:30:07 // 10173
Mutasd meg neki EZT. Hátha megvenné. Tejesen bele vagyok zúgva ebbe az autóba, úgyhogy remélem eltűnik a ha.hu-ról, hogy nézegetni se tudjam :-D
zgi5212019-08-01 15:29:47 // 10172
megint ez a kereskedés, :( 1x már skippeltük.
vki volt is ott egy montecarlot megnézni..
ha piros és dízel :) a Rákóczi Feri Pappasos autója nincs már fent? 40k -t tett bele asszem
vki volt is ott egy montecarlot megnézni..
ha piros és dízel :) a Rákóczi Feri Pappasos autója nincs már fent? 40k -t tett bele asszem
'''''2019-08-01 15:22:28 // 10171
Vagy ez vagy 280lovas.Most épp. :-)))
Van egy cla 45 merga is a képben.
Van egy cla 45 merga is a képben.
G-MANN🍀2019-08-01 13:41:49 // 10170
na most akkor dízel?
azt hittem benzines a kiszemelt :-)
azt hittem benzines a kiszemelt :-)
pettinke2019-08-01 13:05:59 // 10169
RomeoOne2019-08-01 12:47:37 // 10168
Ez melyik motor?
Piritu - 1.000.0002019-08-01 12:31:40 // 10167
Mert az 95-öt felfelé kell kerkíteni, hol 1,6-rá, hol 1,8-ra... :-DDD
pettinke2019-08-01 12:26:43 // 10166
a kocka germán gondolkodás szerint a fizikailag 1995 ccm diesel pl. hol 1.6, hol 1.8, hol 2.0, hol meg 2.5 :-D
Piritu - 1.000.0002019-08-01 12:06:10 // 10165
Csak a kocka germán gondolkodás szerint. A szabadon szárnyaló olasz fantázia megengedi :-)
tirex2019-08-01 11:50:35 // 10164
Az NSS-409-es qv tesztautót is megvette valaki Üllőről. Megnéztem és mondta a kereskedő hogy kuplungcsere volt rajta és 2x komplett fékgenerál. Motorja szépen duruzsolt kérdés mit kapott az is. 15 milla környékén árulták.
RomeoOne2019-08-01 10:51:06 // 10163
Nem, de ennek kapcsán felmerült bennem, hogy miért hívják ezt a motort 2.2D-nek. 2143 cm3 az barátok között is 2.1
:D
:D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-01 10:51:01 // 10162
Hallás érzékenység
Nyilván egyénileg eltér, de felfelé kell tolni a frekit.
A 3dB eléggé hallható különbség, nem véletlenül kritikus a hangváltóknál, hangszóróknál a - 3dB pont. Mély és közép tartományban is kihallja a fül zenében is, akár egy - 3dB beszakadást a frekvencia átvitelben. Szóval szerintem nem kicsi csökkenésről van szó, hangnyomásban nagyságrend különbség.
Én nagyon nem bánom, lehet halkan is szép egy hang. Hangosan szépnek meg valami régi karbis szörny kell :-)
Nyilván egyénileg eltér, de felfelé kell tolni a frekit.
A 3dB eléggé hallható különbség, nem véletlenül kritikus a hangváltóknál, hangszóróknál a - 3dB pont. Mély és közép tartományban is kihallja a fül zenében is, akár egy - 3dB beszakadást a frekvencia átvitelben. Szóval szerintem nem kicsi csökkenésről van szó, hangnyomásban nagyságrend különbség.
Én nagyon nem bánom, lehet halkan is szép egy hang. Hangosan szépnek meg valami régi karbis szörny kell :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 09:28:01 // 10160
nálunk sosem lesz ebből semmi, lehet Németeknél vagy Svájcban db mérővel szaladgálnak vagy a műszakin nézik de itt ....
RomeoOne2019-08-01 09:24:38 // 10159
Szerintem is. Mély, öblös, nyilván egy átlagautóhoz viszonyítva nagy hangja van, de nem bántóan hangos, szép hangja van. Max a durrogás, aminek tényleg nagy hangja van. Át kéne jobban túrni hozzá a jogszabályt, hogy kiderüljön, hogy az is szabályozva van-e. De szerintem nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-01 09:18:58 // 10158
A QV kipuffja egyáltalán nem zavaróan hangos egy chopper vagy gyorsasági módosított kipuffja sokkal zavaróbb
RomeoOne2019-08-01 08:34:43 // 10157
A hangerőt a légnyomáson keresztül számszerűsítik. De az ember nem egy egyszerű nyomásmérő, a hangerősség-érzet nem csak ettől függ. Így 2x-es hangnyomásszint aránynál is ezerféle lehet az, hogy mennyivel tűnik egymáshoz képest erősebbnek/gyengébbnek két hang.
A Weber-Fechner "törvény" egyenesen azt mondja, hogy a hangosság érzet és a hangintenzitás között logaritmikus az összefüggés, ami azt jelenti ,hogy a hangosság egyenesen arányos a dB-el. Persze ez sok mindentől függ.
Pl. a Phon görbék mutatják meg, hogy egy adott intenzitású hang a frekvenciától függően mennyire tűnik hangosnak. Ez alapján a mélyebbek hangosabbnak tűnnek. Szóval ha csökkenteni is kell a dB értéken, kicsit eltolják mélyebb irányba a frekvenciát, lehet, hogy ugyanolyan hangosság hatást el tudnak érni.
Meg lehet ezt okosan csinálni, ha akarják, szerintem.
A Weber-Fechner "törvény" egyenesen azt mondja, hogy a hangosság érzet és a hangintenzitás között logaritmikus az összefüggés, ami azt jelenti ,hogy a hangosság egyenesen arányos a dB-el. Persze ez sok mindentől függ.
Pl. a Phon görbék mutatják meg, hogy egy adott intenzitású hang a frekvenciától függően mennyire tűnik hangosnak. Ez alapján a mélyebbek hangosabbnak tűnnek. Szóval ha csökkenteni is kell a dB értéken, kicsit eltolják mélyebb irányba a frekvenciát, lehet, hogy ugyanolyan hangosság hatást el tudnak érni.
Meg lehet ezt okosan csinálni, ha akarják, szerintem.
Piritu - 1.000.0002019-08-01 06:44:33 // 10156
3 dB felel meg a 2-es szorzonak. -3dB fél hangerőt jelent.
VKG231!!! (156+75)2019-08-01 06:20:40 // 10155
Azért a decibel skála ismeretében nem annyira kevés az a csökkentés.
Az ugyanis nem 2%-ot jelent, hanem ha jól tudom kb a hangerő felét...
Az ugyanis nem 2%-ot jelent, hanem ha jól tudom kb a hangerő felét...
RomeoOne2019-08-01 00:37:18 // 10154
Közben nem hagyott nyugodni a dolog, hogy vajon tényleg fullba nyomják a kretént azt EU-s törvényhozók, és megpróbáltam utánajárni a dolognak. Úgy tűnik, hogy ettől a cikktől indult a dolog:
Mercedes-AMG warns next-generation sports cars will be quieter
Az AMG terméktervezés(?) vezetője, Bastian Bogenschutz nyilatkozott, hogy a mostani szabályozás mellett milyen nehéz az autók hangját a klasszikus módon megcsinálni (egy sportautónál jó hangosra). Ők így mindenféle módszerekhez nyúlnak, hanggenerátor (persze kerüli a szót, szépen körülírja), meg az utastérbe vezetik a motorhangot, meg egyéb ilyen dolgok.
Ez alapján a Jalopnik próbálta kicsit jobban körbejárni a témát:
European Noise Regulations Are Forcing Sports Car Makers to Resort to More Fake Engine Sounds
Itt kikeresték, hogy melyik szabályozásról is lehet szó. Arra jutottak, hogy a valószínűleg a 540/2014/EU RENDELET lesz az (magyarul is elérhető). Ebben le van írva egy csomó minden, én 2 dologra hívnám fel a figyelmet. Ez egy 2014-es rendelet, ami 2016 júliusától írja elő az új autókra a zajszint megszorítást. Ez azt jelenti, hogy a Giulia és a Stelvio már rég ez alapján lett megtervezve.
A Jalopnik-os és a TC cikkben is azt emelik ki, hogy most már a leghangosabb kipufogó üzemmódban kell a hangot mérni és ez okozza a bajt, ezért lesznek halkabbak a sportautók (IX. melléklet, 5.1.3.2. pontja a rendeletben). Csakhogy szerintem ezt csak a cikkíró értette félre (az original cikkben ez nem is ezzel a megfogalmazással szerepel, bár félre lehet érteni). Számomra ugyanis semmi nem utal arra, hogy ez valami új pont lenne a törvényben. Szerintem ez benne volt a kezdetek óta. Ezt már eddig is így kellett csinálniuk a gyártóknak.
A III. MELLÉKLET-ben vannak egyébként a zajszint meghatározások Látszik, hogy a msotani az 2016 júliusa óta érvényes, a következő lépcső pedig 2020 júliusától lép életbe. A Giulia talán a 3. vagy a 4. M1-el jelölt sorhoz tartozik. Látszik, hogy jövő nyártól 75 dB-ről 74-re vagy 73-re kell csökkentenie a zajkibocsátását. Ezt a ma divatos mondással úgy jegyezhetnénk: Nem jó, de nem is tragikus. Mindenesetre ez nem jelent drasztikus lehalkítást.
Szóval visszatérve a kiindulópontra, nem vagyok EU-s jogász, lehet, hogy tévedek, de ezek alapján azt gondolom, hogy itt kicsit félre lettek értve a dolgok. Egyelőre szó sincs arról, hogy valami nagy kigyilkolása lesz jövő évtől a nagy motoros, nagy hangú autóknak. Az irány nem jó, de a lépés még nem lesz drasztikus. A QV-val 2 turbón keresztül is megoldották a kipufogóból érkező csodás hangot az AMG meg láthatóan balfasz, innen indult a sztori. Aztán bízzunk benne, hogy igazam van és nem én értettem félre :)
Mercedes-AMG warns next-generation sports cars will be quieter
Az AMG terméktervezés(?) vezetője, Bastian Bogenschutz nyilatkozott, hogy a mostani szabályozás mellett milyen nehéz az autók hangját a klasszikus módon megcsinálni (egy sportautónál jó hangosra). Ők így mindenféle módszerekhez nyúlnak, hanggenerátor (persze kerüli a szót, szépen körülírja), meg az utastérbe vezetik a motorhangot, meg egyéb ilyen dolgok.
Ez alapján a Jalopnik próbálta kicsit jobban körbejárni a témát:
European Noise Regulations Are Forcing Sports Car Makers to Resort to More Fake Engine Sounds
Itt kikeresték, hogy melyik szabályozásról is lehet szó. Arra jutottak, hogy a valószínűleg a 540/2014/EU RENDELET lesz az (magyarul is elérhető). Ebben le van írva egy csomó minden, én 2 dologra hívnám fel a figyelmet. Ez egy 2014-es rendelet, ami 2016 júliusától írja elő az új autókra a zajszint megszorítást. Ez azt jelenti, hogy a Giulia és a Stelvio már rég ez alapján lett megtervezve.
A Jalopnik-os és a TC cikkben is azt emelik ki, hogy most már a leghangosabb kipufogó üzemmódban kell a hangot mérni és ez okozza a bajt, ezért lesznek halkabbak a sportautók (IX. melléklet, 5.1.3.2. pontja a rendeletben). Csakhogy szerintem ezt csak a cikkíró értette félre (az original cikkben ez nem is ezzel a megfogalmazással szerepel, bár félre lehet érteni). Számomra ugyanis semmi nem utal arra, hogy ez valami új pont lenne a törvényben. Szerintem ez benne volt a kezdetek óta. Ezt már eddig is így kellett csinálniuk a gyártóknak.
A III. MELLÉKLET-ben vannak egyébként a zajszint meghatározások Látszik, hogy a msotani az 2016 júliusa óta érvényes, a következő lépcső pedig 2020 júliusától lép életbe. A Giulia talán a 3. vagy a 4. M1-el jelölt sorhoz tartozik. Látszik, hogy jövő nyártól 75 dB-ről 74-re vagy 73-re kell csökkentenie a zajkibocsátását. Ezt a ma divatos mondással úgy jegyezhetnénk: Nem jó, de nem is tragikus. Mindenesetre ez nem jelent drasztikus lehalkítást.
Szóval visszatérve a kiindulópontra, nem vagyok EU-s jogász, lehet, hogy tévedek, de ezek alapján azt gondolom, hogy itt kicsit félre lettek értve a dolgok. Egyelőre szó sincs arról, hogy valami nagy kigyilkolása lesz jövő évtől a nagy motoros, nagy hangú autóknak. Az irány nem jó, de a lépés még nem lesz drasztikus. A QV-val 2 turbón keresztül is megoldották a kipufogóból érkező csodás hangot az AMG meg láthatóan balfasz, innen indult a sztori. Aztán bízzunk benne, hogy igazam van és nem én értettem félre :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-31 13:14:26 // 10153
Pár hét és megy... 280 vagy 310 lesz...
Szabolcs 1592019-07-31 12:42:05 // 10152
Kell neki a motor tuning és - 1 liter
RomeoOne2019-07-31 09:06:59 // 10151
Elhalkulnak a sportos Mercedesek
A legújabb kompakt AMG modellek bemutatása kapcsán esett szó az EU-ban életbe léptetett zajkorlátozásokról, amelyek miatt a sportosabb modellek sem lehetnek majd olyan hangosak, mint eddig.
Ez a QV-re is hatással lesz?
A legújabb kompakt AMG modellek bemutatása kapcsán esett szó az EU-ban életbe léptetett zajkorlátozásokról, amelyek miatt a sportosabb modellek sem lehetnek majd olyan hangosak, mint eddig.
Ez a QV-re is hatással lesz?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-31 08:53:28 // 10150
Stelvio hosszú távú fogyi 140-150 fullra pakolva klíma 10l 700km-en, aztán 2 óra határ szop@s klímával + 550km 150-200 az uccsó 30km arasz 10.4l...1240km 14 óra ebből 3 óra a 2 határ... Balkán :)))
R33Z2019-07-30 22:36:01 // 10149
Motor 7M, valto 2M, diffi majd 1M...
Az ar megfelel egy EUs 3 eves leharcolt 15Ms peldanynak (odaat 15%kal olcsobb ujonnan is)
Kockazat nelkul nincs uzlet, de hogy egy ilyen tesztauto motor/valto/diff nem fog elmenni 100k+ pluszt, azt boritekolom.
Nalam is volt teszt peldany. A hosszabb tavu altlagfogyasztasa 6 literrel volt tobb, mint a sajatom jelenlegi trip B-je. Asszem ez mindent elmond mennyire tisztelik ezeket az autokat. A legtobb tesztelonek az eletben nem lesz ilyen autoja, most vagy soha alapon gyilkoljak esz nelkul, akar hidegen is. Nalam legalabb volt ket jo napja... en is meghajtottam, de nem szettapostam, mint a legtobb falabu. Biztos velem van a baj, de en nem tudok pusztan gepkent tekinteni egy ilyen kulonleges jarmure🍀
Az ar megfelel egy EUs 3 eves leharcolt 15Ms peldanynak (odaat 15%kal olcsobb ujonnan is)
Kockazat nelkul nincs uzlet, de hogy egy ilyen tesztauto motor/valto/diff nem fog elmenni 100k+ pluszt, azt boritekolom.
Nalam is volt teszt peldany. A hosszabb tavu altlagfogyasztasa 6 literrel volt tobb, mint a sajatom jelenlegi trip B-je. Asszem ez mindent elmond mennyire tisztelik ezeket az autokat. A legtobb tesztelonek az eletben nem lesz ilyen autoja, most vagy soha alapon gyilkoljak esz nelkul, akar hidegen is. Nalam legalabb volt ket jo napja... en is meghajtottam, de nem szettapostam, mint a legtobb falabu. Biztos velem van a baj, de en nem tudok pusztan gepkent tekinteni egy ilyen kulonleges jarmure🍀
Piritu - 1.000.0002019-07-30 21:50:03 // 10148
Nem.
...és nem a szervizben töltött idő miatt, hanem azért amit ez a szegény autó kaphatott a "tesztidőszakban".
Nézegettem korábban ezt a tesztautót. Aztán láttam Zánkán hogy a nagyérdemű mit művelt vele és letettem róla....
...és nem a szervizben töltött idő miatt, hanem azért amit ez a szegény autó kaphatott a "tesztidőszakban".
Nézegettem korábban ezt a tesztautót. Aztán láttam Zánkán hogy a nagyérdemű mit művelt vele és letettem róla....
Haddel2019-07-30 20:50:13 // 10147
VeloceTB2019-07-30 19:11:29 // 10146
Sajnos ismerős érzés!
Nem akarom ecsetelni, hogy én miként enyhítettem a fájdalmam!
Annyit mondok, hogy nem festéssel!
Tibi
Nem akarom ecsetelni, hogy én miként enyhítettem a fájdalmam!
Annyit mondok, hogy nem festéssel!
Tibi
Lev2019-07-30 18:27:32 // 10145
Majdnem eltaláltam...Olvastam a blogodat, ezért tippeltem a dieselre
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.