RomeoOne2020-02-19 18:02:58 // 14345
Erről a telótükrözésről mondhatna valaki valamit. Az AndroidAuto-t, meg az Apple Car Play-t szoktuk kollektívan annak hívni, nem? Az alapáras volt már a prev gen kocsikban is. Az Alfa meg a MirrorLink-et hívja telefontükrözésnek? Az miért kell ha van már az előző kettő?
carver2020-02-19 17:33:36 // 14344
A fogyasztás az autó sebességétől (8:50-nél) és a váltó sebességfokozatától (12:00-től) függ.
Mondjuk ezek a grafikonok láthatóan még 6 sebességes autókkal készültek, tehát az optimális 60-70 kmh-s tartomány valószínüleg egy 8 sebességes Giuliában feljebb lesz (gondolom 80-90 körül) de 100-110- nél sem fog sokkal többet enni, tehát a kevesebb gyorsítás-lassitás ellensúlyozhatja a magasabb sebességet (és nem.hiszem hogy országúton gyakran tudod hagyni motorfékkel kigurulni az autót, autópályán inkább)
Mondjuk ezek a grafikonok láthatóan még 6 sebességes autókkal készültek, tehát az optimális 60-70 kmh-s tartomány valószínüleg egy 8 sebességes Giuliában feljebb lesz (gondolom 80-90 körül) de 100-110- nél sem fog sokkal többet enni, tehát a kevesebb gyorsítás-lassitás ellensúlyozhatja a magasabb sebességet (és nem.hiszem hogy országúton gyakran tudod hagyni motorfékkel kigurulni az autót, autópályán inkább)
Csabi2020-02-19 15:06:31 // 14343
Jó vidi, főleg , hogy még csak teszteled a minit :) Kicsit gyorsan fordultál, gondolom nem c-módban volt (leglassabb).
DKori2020-02-19 14:36:49 // 14342
OFF
Máshonnan fogjátok meg a dolgot de tartalmilag ugyanazt mondjátok, csak máshogy kerekítitek ki.
Ugyanis az az "életszerű" (álszentség nélkül), hogy autópályán mondjuk ~120-140 közt, autóúton pedig ~80-100 (110?) közt járkál szerintem a userek 90%-a (most az olyan szélsőségektől tekintsünk el, hogy pályán is lehet andalogni 100-al vagy beállni kamion mögé, meg némely (persze forgalomtól elzárt ;) )országúton is "lehet" ámokfutni (~130-al) ).
Ezért általánosságban elmondható, hogy az országúti fogyasztás lesz a legkedvezőbb (hiába esetleg a sok település miatti sebességváltozás, mert itt amit vesztesz a gyorsításokkal azt "megnyered" azzal, hogy kigurulva lassítasz és X ideig 50-60 közt mész...), utána az autópálya majd a város. Ezért szoktam jót röhögni azon a kijelentésen (van olyan ismerősöm aki ezt mondja), hogy "autópályán megyek mert az olcsóbb, kevesebbet fogyaszt" :D nem, ez nettó faxság, A-ból B-be garantáltan országúton fog kevesebbet kérni a vas, az más kérdés, hogy pályán gyorsabb/egyszerűbb/pihentetőbb (de néha unalmasabb ;) - én is döntő többségében pályázok, de van amikor többszáz km-es úton ha van időm "játékból" is beleviszek rövdebb országutas szakaszt mert változatosabb, nem tompulsz úgy be...). :))
ON
Máshonnan fogjátok meg a dolgot de tartalmilag ugyanazt mondjátok, csak máshogy kerekítitek ki.
Ugyanis az az "életszerű" (álszentség nélkül), hogy autópályán mondjuk ~120-140 közt, autóúton pedig ~80-100 (110?) közt járkál szerintem a userek 90%-a (most az olyan szélsőségektől tekintsünk el, hogy pályán is lehet andalogni 100-al vagy beállni kamion mögé, meg némely (persze forgalomtól elzárt ;) )országúton is "lehet" ámokfutni (~130-al) ).
Ezért általánosságban elmondható, hogy az országúti fogyasztás lesz a legkedvezőbb (hiába esetleg a sok település miatti sebességváltozás, mert itt amit vesztesz a gyorsításokkal azt "megnyered" azzal, hogy kigurulva lassítasz és X ideig 50-60 közt mész...), utána az autópálya majd a város. Ezért szoktam jót röhögni azon a kijelentésen (van olyan ismerősöm aki ezt mondja), hogy "autópályán megyek mert az olcsóbb, kevesebbet fogyaszt" :D nem, ez nettó faxság, A-ból B-be garantáltan országúton fog kevesebbet kérni a vas, az más kérdés, hogy pályán gyorsabb/egyszerűbb/pihentetőbb (de néha unalmasabb ;) - én is döntő többségében pályázok, de van amikor többszáz km-es úton ha van időm "játékból" is beleviszek rövdebb országutas szakaszt mert változatosabb, nem tompulsz úgy be...). :))
ON
esvé2020-02-19 14:21:26 // 14341
+1 ...ohh a Mavic...de jó kis felnik voltak;) nosztalgikusan párásodik a szemem...
VKG231!!! (156+75)2020-02-19 14:19:39 // 14340
Kedves lenne tőle :D
Mondjuk alapvetően másféle törekvést nem látunk... :D
Mondjuk alapvetően másféle törekvést nem látunk... :D
Liquid2020-02-19 14:15:45 // 14339
Ugyanarról beszélünk :) De továbbra se attól függ hol mész, hanem hogy hogyan :)
RomeoOne2020-02-19 13:59:09 // 14338
Nem bonyolítottam túl, sok mindentől függ. És le is ítram, hogy normál körülmények, nem Fittipaldiskodás. Legyenek ugyanolyan domborzati körülmények autópályán is, mnit ha országúton mennél. Mehetsz tempomat 130-at vagy 140-et sokáig, ha országúton mész, max 100-al és néha előzgetsz, néha lelassítasz, néha beszorulsz 80-al egy busz mögé... A fő tényező az lesz ebben az esetben (és szerintem a leggyakoribb közlekedési helyzetekben ez lesz érvényes), hogy mekkora ellenállást kell leküzdenie az autónak egy átlagos sebesség fenntartásához. A légellenállás a meghatározó tényező és az jóval kisebb 90 körül, mint 140-nél.
Liquid2020-02-19 13:47:14 // 14337
Ezt kissé túlbonyolítottad :)
Inkább függ a sebesség mértékétől és állandóságától.
Pl. tempomat 110 pályán biztosan kevesebb lesz, mint joyride országúton, netán valami szerpentines részen felfelé :)
Inkább függ a sebesség mértékétől és állandóságától.
Pl. tempomat 110 pályán biztosan kevesebb lesz, mint joyride országúton, netán valami szerpentines részen felfelé :)
tdemeter2020-02-19 13:40:21 // 14336
Ja tényleg ;)
RomeoOne2020-02-19 13:28:01 // 14335
Ez miért nekem írod? Ugyanezt mondom :)
tdemeter2020-02-19 13:25:43 // 14334
Egyszerűen csak az átlagsebességed alacsonyabb országúton, ezért kevesebb.
Próbálj stabilan autópályán 90-el menni, hidd el, az lesz a valaha mért legalacsonyabb fogyasztásod.
Próbálj stabilan autópályán 90-el menni, hidd el, az lesz a valaha mért legalacsonyabb fogyasztásod.
RomeoOne2020-02-19 13:08:46 // 14333
Ezzel egyáltalán nem értek egyet sem elméleti, sem tapasztalati oldalról. A városozás, dugózás az, ami tényleg az alacsonyabb átlagsebesség irányában tudja eltolni a fogyasztás növekedést. De az országutas közlekedés, még ha van is benne lakott terület, mert pl. ott vezet keresztül egy főút, mindig is jóval alacsonyabb átlagfogyasztást ad, mint az autópályázás.
Én nagyrészt autópályán szoktam menni, az M6-oson a kocsival, így kb. 800 km-enként szoktam tankolni. Volt, amikor viszont kevés pálya, nagyrészt országutas autózás volt két tankolás között, annak minden viszontagságával. Így 1000-et mentem vele. A kocsiban lévő pillanatnyi és átlagfogyasztásmérő és alátámasztja ezt.
Elméleti oldalról pedig: Lehet, hogy többet kell gyorsítani meg lassítani, de ha nem Fittipaldiként közlekedsz, hanem viszonylag normálisan (akár dinamikusan is), az alacsonyabb sebességek miatt sokkal kisebb közegellenállási erő hat a kocsira, amit folyamatosan le kell küzdenie. A lassítások pedig (ha nem folyton satufékezgetsz), akkor csökkentik is a fogyasztást, (pl. egy kigurulással, ugye), mert addig is lendülete viszi a kocsit és nem üzemanyaggal kell hajtani.
Én nagyrészt autópályán szoktam menni, az M6-oson a kocsival, így kb. 800 km-enként szoktam tankolni. Volt, amikor viszont kevés pálya, nagyrészt országutas autózás volt két tankolás között, annak minden viszontagságával. Így 1000-et mentem vele. A kocsiban lévő pillanatnyi és átlagfogyasztásmérő és alátámasztja ezt.
Elméleti oldalról pedig: Lehet, hogy többet kell gyorsítani meg lassítani, de ha nem Fittipaldiként közlekedsz, hanem viszonylag normálisan (akár dinamikusan is), az alacsonyabb sebességek miatt sokkal kisebb közegellenállási erő hat a kocsira, amit folyamatosan le kell küzdenie. A lassítások pedig (ha nem folyton satufékezgetsz), akkor csökkentik is a fogyasztást, (pl. egy kigurulással, ugye), mert addig is lendülete viszi a kocsit és nem üzemanyaggal kell hajtani.
Piritu - 1.000.0002020-02-19 12:52:32 // 14332
Nem szabad elfelejteni hogy tankolásonkénti fogyasztásról beszélünk. Nagy átalagsebességet csak folyamatos pályázással lehet elérni, mondjuk 130 tempomattal. Ilyenkor a legjobb a fogyasztás mert nincs gyorsítás, lassítás. Így jött össze pl. a velencei fogyi.
A városi, országúti haladás ellenben sok gyorsítással lassítással jár, amihez több benzin is kell...
A városi, országúti haladás ellenben sok gyorsítással lassítással jár, amihez több benzin is kell...
RomeoOne2020-02-19 11:36:03 // 14331
Na mindegy, ne igyak Rivotrilra mert ez lesz a vége , tudom :DDD
Elképzelem, ahogy előadod ezt Elkann-nak, aki rád néz sötéten és eldarálja a Kommandóból jól ismert sort:
Vicces gyerek vagy, Viktor, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
:DDD
Elképzelem, ahogy előadod ezt Elkann-nak, aki rád néz sötéten és eldarálja a Kommandóból jól ismert sort:
Vicces gyerek vagy, Viktor, ezt díjazom. Téged nyírlak ki utolsónak.
:DDD
VKG231!!! (156+75)2020-02-19 11:14:07 // 14330
Amúgy kövezzetek meg, de az Alfánál lehet, hogy csak félreértettek valamit.
Olvasták, hogy a zöld járműveké a jövő.
Erre kihozták a Verde Visconti színt, meg a 6Underground féle autóval haknizzák körbe a világot...
Szerintem csak nem jól fordított nekik a google translate.
Na mindegy, ne igyak Rivotrilra mert ez lesz a vége , tudom :DDD
Olvasták, hogy a zöld járműveké a jövő.
Erre kihozták a Verde Visconti színt, meg a 6Underground féle autóval haknizzák körbe a világot...
Szerintem csak nem jól fordított nekik a google translate.
Na mindegy, ne igyak Rivotrilra mert ez lesz a vége , tudom :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 10:45:28 // 14329
Ha már nyeremény is van... megyek a 146-tal, azzal van esélyem. Egy jó páleszért bármit XD Utána csomagtartóval is ugyanez, aztán ajtónként. :-)
TtK2020-02-19 10:24:40 // 14328
Honnan tudod mire gondolok? :) Tényleg eloszlásfüggvényt szeretnék, a definíció szerint. Ami szépen szigorúan növekszik, ahogy kell. ;P
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 10:19:45 // 14327
majd a találkozóra hozunk egy decibel mérőt és akinek a leghalkabb nyer egy páleszt :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 10:17:30 // 14326
Na annál nem nehéz halkabbnak lenni :-P
Kazes☻2020-02-19 10:14:09 // 14325
+1 :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 10:10:45 // 14324
halkabb, mint az 59 mivel az acél amúgy semmi extra hangja nincs az alumíneumnak pl
RomeoOne2020-02-19 10:06:50 // 14323
Na látod, pedig ha vezetnéd, lehet, hogy a grafikonon kirajzolódna a csatkai Szűz Mária és rájönnél, hogy járni kéne tempolmba :DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 10:00:07 // 14322
Kíváncsi lennék, hogy feelingre, hangra milyen ejtve lecsukni. Olasz és olasz közt is nagy különbségek vannak ebben is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 09:57:43 // 14321
én meg nem nagyon követem a fogyasztást így mivel pont annyit eszik az autó ha nincs grafikon :DDD
RomeoOne2020-02-19 09:51:21 // 14320
Értettem én :)
Főleg, hogy akkor lenne a dolognak értelme, ha a városi fogyasztás külön lenne választva az országúti/autópályás fogyasztástól, mert így az a nonszensz eredmény jön ki, hogy nagyobb sebességgel kevesebbet fogyaszt az autó.
Csak szakmai ártalom, hogy ha a definíciók rosszul vannak használva, akkor tikkel a szemem :DD És az eloszlásfüggvény az nem az, amire te gondolsz
Főleg, hogy akkor lenne a dolognak értelme, ha a városi fogyasztás külön lenne választva az országúti/autópályás fogyasztástól, mert így az a nonszensz eredmény jön ki, hogy nagyobb sebességgel kevesebbet fogyaszt az autó.
Csak szakmai ártalom, hogy ha a definíciók rosszul vannak használva, akkor tikkel a szemem :DD És az eloszlásfüggvény az nem az, amire te gondolsz
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 09:49:56 // 14319
Ehh.. a Mavic nálam még egy kerékpár felni márka XD Azt lett volna izgalmas a Mátrában tesztelni XD
Hangulatos videó, szerintem menés nélkül is kerek, nagyon tetszik :-)
Hangulatos videó, szerintem menés nélkül is kerek, nagyon tetszik :-)
TtK2020-02-19 09:44:09 // 14318
Igazából arra próbáltam rámutatni (ezek szerint sikertelenül :) ), hogy a belinkelt grafikonból nem derül ki semmi. Vagyis az derül ki, hogy a fogyasztás nagyon kevéssé korrelál az átlagsebességgel. Igazából semennyire :) A trend valóban esik egy kicsit, de elég lenne egy adatpont a nagyobb átlagsebességű tartományban, hogy elvigye a meredekséget.
Szóval informatívabb lenne egy eloszlás a fogyasztásról átlagsebesség nélkül.
Szóval informatívabb lenne egy eloszlás a fogyasztásról átlagsebesség nélkül.
RomeoOne2020-02-19 09:38:23 // 14317
De ennél is ejteni kell. Mondjuk a QV-nál konkrétan nem tudom, hogy a karbon gépháztető miatt elég-e az ejtés, de az összes többinél elég. Vályi elég ejtés-tesztet csinált már.
esvé2020-02-19 09:06:31 // 14316
...eddig az összes autómnál ejteni kellett a motorháztetőt, nem nyomkodni...;)
Liquid2020-02-19 07:55:38 // 14315
Ez a csávó nem látott még olasz autót, hogy nem tudja miként kell lecsukni a gépháztetőt? :)
Piritu - 1.000.0002020-02-19 05:20:39 // 14314
A lenyeg jol lathato. A behuzott trendvonal jobbra lejt. Minel gyorsabban megyek annal kesebb a fogyasztas :-)
RomeoOne2020-02-18 23:31:14 // 14313
Bocs, de nem tudom bent tartani :D
Az eloszlásfüggvény azt mutatja meg, hogy egy valószínűségi változó mekkora valószínűséggel vesz fel egy x-nél kisebb értéket.... szabatosan fogalmazva.
Nem hisztogramra gondoltál?
Az eloszlásfüggvény azt mutatja meg, hogy egy valószínűségi változó mekkora valószínűséggel vesz fel egy x-nél kisebb értéket.... szabatosan fogalmazva.
Nem hisztogramra gondoltál?
TtK2020-02-18 23:14:48 // 14312
Ebből a grafikonból nem látszik semmi. Csinálj inkább egy eloszlásfüggvényt :)
RomeoOne2020-02-18 23:13:57 // 14311
12294 ;)
Jaja, köszi
Jaja, köszi
R33Z2020-02-18 22:45:09 // 14310
Hétvégén felugrottunk a Mátrába Mavic mini tesztre. Konklúzió: fly more combo csomagban kell venni. Erős drón, 30 percet tud, de nagyon kevés ha belemerül az ember, kell a 3 akku. Eredeti nyersanyag minősége brutál jó 2.7K, Vegas Pro kicsit lebutította.
Szerettem volna egy pici menést is, de ennyi fért bele.
Giulia Quadrifoglio - Mavic mini test
Szerettem volna egy pici menést is, de ennyi fért bele.
Giulia Quadrifoglio - Mavic mini test
carver2020-02-18 22:36:46 // 14309
jó srác a Mat, kár hogy Audi bérenc :)
carver2020-02-18 22:33:55 // 14307
Nekem 12 liter a 200 lovassal ha csak BP-en megyek vele, de mondjuk én úgy kezdem a melóba menést hogy felmegyek hideg motorral a hegyre majd 25 percet araszolok hogy a végén átérjek a Váci útra és kifelé már "normál" városi tempóban mehessek. Hazafelé ugyanez visszafelé de legalább nem a hegyen kezdem hideg motorral....
Piritu - 1.000.0002020-02-18 21:29:41 // 14306
A konfigurátor eddig is játék volt :-)
RomeoOne2020-02-18 21:28:54 // 14305
Na mi van, Uraim, itt az új konfigurátor és még senki be sem linkelte?
Komolyan, itt csak engem érdekelnek az új Alfák??
link
Komolyan, itt csak engem érdekelnek az új Alfák??
link
Piritu - 1.000.0002020-02-18 19:59:47 // 14303
Piritu - 1.000.0002020-02-18 19:57:27 // 14302
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-18 17:54:12 // 14300
Még "csak" 3x? Negyedike óta? :-)) A 159-be idén tankoltam ennyiszer eddig összesen. A harmadik tankolás óta 100km van benne. Excelezni ilyet lusta vagyok, én beszkennelem ami számlás tankolás, innen látom kb az autó használatot. A többi meg nem érdekes.
A TD-nél csak blokkot kérek, a bizottság kedvéért elteszem a következő tankolásig (bár nem tudom mi bajt tud okozni benne bármilyen vizes gázolaj, krumplis sütőolaj, kókuszos pálmaolaj akármi..).
A kúton viszont mindig számolok fogyasztást, látszik belőle, ha valami nincs rendben gépészetileg. :-)
A TD-nél csak blokkot kérek, a bizottság kedvéért elteszem a következő tankolásig (bár nem tudom mi bajt tud okozni benne bármilyen vizes gázolaj, krumplis sütőolaj, kókuszos pálmaolaj akármi..).
A kúton viszont mindig számolok fogyasztást, látszik belőle, ha valami nincs rendben gépészetileg. :-)
RomeoOne2020-02-18 17:06:16 // 14299
Jogosultsági hibát ír, nem megnézhető :/
Halesz2020-02-18 16:46:34 // 14298
Hát bocs, még csak 3x tankoltam :)
De nézd meg a fehér GT-ét :)
De nézd meg a fehér GT-ét :)
Shadin2020-02-18 16:43:47 // 14297
Én telón használom a Fuelio-t minden költség vezetésére már évek óta. Az mindig ott van nálam :-)
RomeoOne2020-02-18 16:13:52 // 14296
Ez a dátum megadás tényleg probléma, de igazából a mennyiség számít. Van, hogy nálam is csúszik napokat, de a km a lényeg, meg a tankolt mennyiség, sztem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.