Fórum >> Típusok >> Giulia

zgi5212021-01-08 16:55:44 // 18692
Giuntini2021-01-08 16:44:14 // 18691
Ahogy láttam a fotókat, a Tonale az követi az Alfa stílusjegyeket, viszont a Brennerón az orr kivételevel nem sok....
tdemeter2021-01-08 16:19:43 // 18690
Igen, sok ilyen brand van akinek nem sikerült saját stílus jegyeket kialakítani és az Alfa hálistennek nem ilyen.
De azért kíváncsi leszek majd az első elektromos Alfára, hogy ott mit csinálnak majd az egyre nagyobb és az évek alatt egyre hangsúlyosabbá váló V alakkal?
Mert pl a BMW szemmel láthatóan az elektromos korszak beköszöntével egyszerűen nem tudott mit kezdeni a - villanymotor mellé tök felesleges - hűtőráccsal és ilyeneket kezdett el gyártani inkább:


Ki látja benne a hódot?

Nagyon bízom benne, hogy az Alfa nem kövei el ezt a hibát majd...
Giuntini2021-01-08 15:34:42 // 18689
Tulajdonképpen ezt mondtam én is, csak lehet hogy félreérthető volt a karakter megfogalmazás.
Én nem mondtam, hogy a formája nem karakteres. Jobban mondva másképp értettem. Én a márkaidentitáshoz kapcsoltam. Az Alfánál a Giuliettától, a 80 -as évektől az ék forma fő stílusjegy. A Giuliánál is érvényesül. Ha nem látod az emblémát, akkor is megmondod hogy ez Alfa Romeo!
Ez kétféle karakter! Az egyik az aktuális formavilág, a másik meg a semmivel össze nem téveszthető forma.
RomeoOne2021-01-08 15:22:14 // 18688
Mondjuk engem az 5 ajtós kategória egyáltalán nem izgat, Brerával is az a bajom, hogy inkább egy 5ajtós, mint egy kupé.
De egy Alfeta GTV V6-ot bármikor tudnék szeretni :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-08 14:38:11 // 18687
Dehogy.. volt Skodánk (Fóbia), azt mindennek éreztem, csak fürgének nem XD Nem szerettem szegényt... 28e km-rel adtuk el ha jól rémlik, majdnem új volt még.

Az, hogy egy Giuliettát egy Skodához hasonlítasz azt hagyjuk is...mindent elmond.
A Béla szerelem kicsit vak, érdemes volna nyitnod picit és tapasztalatot gyűjteni valódi Alfákról. Mert az Alfázás nem egy monománia. Nem egy szigorúra húzott orrú design. Az Alfázás az autós történelem egy darabja, szívvel lélekkel tervezett gépekről szól, a korukat megelőző megoldásokról, különc kis műalkotásokról. És a Giulietta is ettől baromira Alfás, nem az 1400 kilótól. Olvass utána, vannak a tervezéséről szóló cikkek a neten, de a szerencsésebbek élőben hallhatták a modell bemutatásakor az tervezőket, alkotókat.
Te csak azt hiszed hogy szerencsére passzoltad a Giulietta QV-t. ;-)
droberto2021-01-08 13:40:19 // 18686
Szerintem hagyjátok meg a területi képviselőknek a 208-at.
Az 508 inkább középvezetős. :)
Hasonlítani bármelyik Peugeot, Mazdát egy Alfához max csak formában lehet. Pontosabban lehet, de (nem csak mi) tudjuk az eredményt.
Műszakilag vezetési élményben fasorban sincsenek. Az más kérdés, hogy az emberekek nagy részének nincs is igénye ezekre. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy a jó kocsiszekrényt/futóművet/kormányt/váltót egy háziasszony is észrevesz csak max. nem érti, hogy a jó élményt/örömöt ezek adják.
Sok francia autóval mentem, de azok sportossággal összeköthető élményt nem adnak.
Persze van azért kivétel (pl. 2-es klió). Ha kicsivel gyorsabban mész be a kanyanyarba, az ESP megállítja a kanyar közepén a kocsit, hogy te hülye vagy, ez veszélyes, erre neked nics szükséged.
Ettől függgetlenül relatív értelemben jó autónak tartom az első 508-at például. Tartósság, fentarthatóság szempontjából messze jobb mint a 159. A volt cégemnél volt egy 508, és hogy őszinte legyek közel 400k futott km után alig volt baja a kocsinak. Megkapta a rendszeres szakszervizelést és gyári alkatrészeket. És közel 10 év után közel olyan kívánatosnak tűnt mint újkorában.
De semmiképp nem lehet egy lapon említeni egy Alfával, BMW-vel vagy Mercedessel.
tdemeter2021-01-08 13:27:24 // 18685
Ez így van. Az offos jövőre 5 éves lesz nálunk, kíváncsiságból meg is néztem mit adnak ma az áráért.. Hááát, barmira elszállt minden:(
Azt hiszem, hogy sokáig meg lesz még..
RomeoOne2021-01-08 13:25:58 // 18684
Itt már olcsó semmi sem lesz, azt hiába is várná bárki :)
tdemeter2021-01-08 13:24:46 // 18683
Szerintem talán az ára az oka neki, hogy nem veszik. 1 millával drágábban már baromira sok szép autót adnak, nem 7 ülés, nem suv és csak baromi drágán lesz hybrid, annyit meg senki nem akar adni már érte.
tdemeter2021-01-08 13:18:53 // 18682
Én sem érzem annak, nem valószínű, hogy vennék, de ha egy autó kinézete vagy prémiumsága lenne a döntő az eladásokban akkor az Alfa most egy baromira gazdag cég lenne, holott koránt sem ez a helyzet. Az a baj, hogy ezek megint annyira szubjektív dolgok, mindenki másért szeret vagy utál autókat, nem lehet egyszerűen meghatározni, hogy melyik miért sikeres. A kinézet biztos, hogy számít, és ebből a szempontból az 508 nem indul rossz pozícióból.
Nekem ezek a dolgok baromira zavaróak, hogy időnként megpróbáljuk megmondani és tényként kezelni, hogy mitől jó vagy rossz valami valakinek. Ezekre nincsenek ilyen szabályok.
Ugyanez volt a múltkor is, mikor kérdeztem, hogy deklarálja már valaki mi az a "második autó". Most feszegethetnénk a prémium kérdést is ugyanígy, - valszeg az 508 nem prémium - de mégis az a helyzet, hogy nehezen tudnám igénytelennek, vagy gagyinak hívni.
És akkor most mi az igazság?
Az az igazság, hogy nincs igazság, mindenki vegyen olyat, ami neki tetszik neki.

Mellékes kitérőként elmesélem,hogy nekem volt egy 405-ös peugeot-m, amit imádtam. "Második autónak" vettem, azzal jártam 3 évig pest és cegléd között. Baromira igénytelen volt, extrákból pedig csak az utcára néző ablakokat tudta felmutatni. 150.000-et tettem bele 3 év alatt, aztán felköltöztem inkább ...Nem volt rossz vas, a - világból is kivitt a szívó dízel - de nekem ott is a forma tetszett annó. Máig nem tudom miért, de akartam egy olyat és kész. Ezek a dolgok egyszer csak bekattannak az embernek és onnantól nem szabadul tőle. Szerintem más is tudja milyen ez, nekem az Alfa is így jött, de idő kellett mire megtaláltam ezt magamnak...
RomeoOne2021-01-08 12:51:36 // 18681
Meg a területi képviselő nem vezethet jó autót, mint az Alfa?
Ebben az árkategóriában már amúgy is cégek vesznek autót, nekik kell tudni eladni. Egy pár extra hiányzott még csak a Giuliából, amiket már ezerszer kibeszéltünk és jó területi képviselős autó lett volna ez is, és lett volna eladás. Bár, ha az 508 területi képviselős, úgy tűnik a tk-knak erről nem szóltak, mert nem nagyon veszik :DDD
Giuntini2021-01-08 12:34:17 // 18680
Nekem is külsőleg, apró részletektől eltekintve tetszik! Millió dolog van ami tetszik, de nem érzem magaménak...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-08 12:32:30 // 18679
attól függetlenül egy kategória szóval annak a vetélytársa és nem egy 2006-os modellnek :DDD
tdemeter2021-01-08 12:25:33 // 18678
Akkor most akinek mégis tetszik, az max területi képviselő lehet majd?
Giuntini2021-01-08 11:53:28 // 18677
Tévedés! Egyáltalán nem vetélytársa a Giuliának! Ez az autó sohasem vesz el vásárlókat a Giuliától! Ahogy Vályi mondta, ez az autó az átlag usernek van, területi képviselőnek.
Az autó jól néz ki, de a belsejével nem értek egyet. Sok nekem! És mondta is Pista, filléres megoldások a kijelzőn. Hiszen megtervezni egy "kijelzőt" (szándékosan én sem mondok műszerfalat, mert ez nem az), lnem egy nagy cucc!
Igaza van Pistának, csak nem mondta ki! Szép formába öntött közlekedő edény! Kívánatosabb minden konkurensénél, és biztos hogy kiszolgálja tulaját, és családját. Az is igaz, hogy az én 159-esem nyolcadik éve van a tulajdonomban, de nem vált unalmassá, idejétmúlttá. Szerintem a Giulia sem lesz az, mert szép! Nem tudom, hogy a zongorabillantyűk mikor válnak unalmassá.
leopop32021-01-08 10:11:25 // 18676
Igen igen az biztos hogy nem a 159 vetélytársa hanem a Giuliáé
Giuntini2021-01-08 10:00:35 // 18675
Bályi Pista nagyon normálisan mondta az 508 konkurenciáját! Passat, Mondeo.... Nem prémium!!!
Azokhoz viszonyítva mérföldekkel szebb. Munden autót a helyén kell kezelni! A prémium szegmensben ez au 1,6 Turbo nem fér bele. Gyengébb papíron a Giulia alapmotorja? Hát aztán? Én biztos vagyok benne, hogy lealázza a Giulia!
Prémium autót ilyen giccses műszerfallal nem lehet tervezni. Ez divat, vagy minek nevezzem, értékállóság egy nagy0!
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-08 09:38:30 // 18674
inkább nyolc, mert a 225 lovas 1.6-os 508 2018-tól van...konkrétan a Giulia vetélytársa attól meg messze van de nagyon...
tdemeter2021-01-08 08:19:01 // 18673
Az 508 az első Peugeot amit észrevettem az utcán. Nagyon is szép autó! Sosem lesz Giulia belőle, nem sport autó, de azt mondani rá, hogy nem sikerült jól eléggé badarság.

Nekem egyedül az ára nem tetszik. Lassan Giulia árban adják és akkor viszont már inkább az legyen.
leopop32021-01-07 23:10:56 // 18672
Akkor nem csak én látom ezt a BMW-t oldalról a Giuliában 😅
Ettől független nagyon kéne egy Giulia persze nem Brera helyett
leopop32021-01-07 23:07:32 // 18671
159/Brera orrnál szebb nincs pontosan ezért nem vettem Giuliettát.
leopop32021-01-07 23:04:23 // 18670
Osztom a véleményed plusz a Giuliettával én is így vagyok.
Mondjuk a Brera előtt vettem majdnem a QV Giuliettát de hála az égnek elvetettem :)
leopop32021-01-07 22:59:38 // 18669
Szerintem is!
leopop32021-01-07 22:58:43 // 18668
Amúgy a nagy súlybeli külömbség miatt érzed ezt főleg.
A régi Skodám én is fürgenek érzetem aztán igából azért csak mert 1100-1200 kg volt csak 😅
leopop32021-01-07 22:55:13 // 18667
Pontosan végre nem csak én vagyok ezzel így régebben jól meg voltam ezért szólva :)
leopop32021-01-07 22:53:58 // 18666
Same here én is látom benne a Pezsot
leopop32021-01-07 22:53:19 // 18665
Csak a kettő modell között van több mint 10 év difi :)
leopop32021-01-07 22:50:02 // 18664
Így van arra tökéletes lenne
carver2021-01-07 22:33:59 // 18663
Pont a csomagtartónál mondja Vályi 😂 és tippelj hány literes az 508 csomagtartója?






igen 480(?) 😂😂😂
Piritu - 1.000.0002021-01-07 22:11:39 // 18662
Belenéztem a linkelt videóba. Kívül még csak-csak, de a belseje? Mekkora már a középkonzol? Hogy néz ki?
Azt hiszem ki kell mennem egy kicsit üldögélni a garázsba, tudjak éjjel aludni :-)
Piritu - 1.000.0002021-01-07 22:06:12 // 18661
"a praktikumot kicsit feláldozták a forma oltárán" - mint ahogy az Alfa is a csomagtartót a Júliánál :-DD
Piritu - 1.000.0002021-01-07 22:05:24 // 18660
Annyit beszéltek róla hogy már én is kíváncsi lettem erre az 508-ra és beírtam a gugli képkeresőjébe.
Háááát, izééé.
Szerintem a szép az nem ilyen...
A tigriskarmokról meg a Mirai jut eszembe :-DD
carver2021-01-07 21:52:27 // 18659
Vályi: "a praktikumot kicsit feláldozták a forma oltárán" Jó csapat lesz ez :D
VKG231!!! (156+75)2021-01-07 21:45:17 // 18658
Romlik a szemed a gyúrástól :-)))))
A sok izovejzéró :D
RomeoOne2021-01-07 21:37:28 // 18657
Nem tisztem az 508-ast védeni, de olyan dolgokat mondasz, Emil, hogy nem hiszem el, hogy magad is komolyan gondolod :D
Nincs karaktere az 508-nak? Elöl a rozmárfog LED, hátul a tigriskarom lámpák (mindkettő látszik oldalról is), keret nélküli ablakok, stb... Azt semmivel nem téveszted össze a forgalomban. Azt a kocsit is nyugodtan oda lehetne tenni az értelmező szótárban a 'karakter' szó mellé. Vályi tesztje, csak hogy ne lehessen mondani, hogy francia elfogultságú tesztelő: link

Ellenben, hogy egy kicsit magunk ellen beszéljek, többször jártam úgy, hogy a bekötő útról befordulásra váró Giulia Supert 3-as BMW-nek néztem (F90).
Emlékszem egyszer pont az M1-M7 kivezetőn mentem kifelé és a Dayka Gáborról egy Giulia Super akart kifordulni. Már néztem messziről, hogy mi a fene, turbinafelni van a 3-as BMW-n? Már ezt is nyúlják tőlünk? Mikor melléértem, akkor esett le, hogy Giulia.
Forsberg2021-01-07 21:20:48 // 18656
Biztos én is nagyon tudnám szeretni. :) Az 59 pedig... Még mindig egy csoda. :)
Fornitore2021-01-07 20:50:50 // 18654
Nekem a peugeot szalonba mondták ( mondjuk elfogult alfás ) mikor nézegettem az 508 at ( csak úgy) , hogy ez technikailag messze van még a giuliatol.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-07 20:43:44 // 18653
Jah így van az új 508 jól néz ki, a Mazda nekem hányás, a Giulietta is elég benzsó de még is veszünk, mert Alfa :))))
Fornitore2021-01-07 20:39:48 // 18652
"Egyébként egyetértek, szét kell nézni a világban elfogulatlanul, hogy az Alfa valódi értékeit megértsük :-)"
Na ez szép volt😉!
carver2021-01-07 20:33:52 // 18651
a Kodo design most 10 éves és én nem látom hogy öregedne. De én is sokáig rágódtam hogy tetszik-e vagy mégsem, az Alfánál ez nem volt kérdés, bár - kövezzetek meg - azt gondolom a Giulia orra elmarad a 159-től, sztem a 159-nél (ok, a Brera-nál :) szebb orrot ebben a kategóriában nem rajzolt kéz.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-07 20:26:57 // 18650
A Giuliettával sokan vagyunk így :-) Nekem sem ütött be a design, pláne képekről. Aztán ahányszor élőben láttam, csak rácsodálkoztam, olyan feltűnő jelenség a forgalomban. Műszakilag pedig nagyon tetszett mindig. Azt, hogy mennyire igazi Alfa, azt csak a megvásárlás után tudtam meg róla :-) A 159-nél sokkal Alfásabb. Minden rezdülése, hangja, reakciója élmény, és így már értem a formatervet is. A 159 formája jobban tetszik, mégis ha egyet tarthatnék meg, az a Giulietta lenne. Nekem nagyon adja az élményt a kis dög, akkora teli találat, hogy nem igaz :-) Ha egyértelműbb formatervet kapott volna, most az Alfások 99%-a ilyet hajtana. Vagy 1.8-at (mert az igazán ütős gép ) , vagy multiairt. Így viszont a 159 a formával elvitte a show-t :-)
Egyébként egyetértek, szét kell nézni a világban elfogulatlanul, hogy az Alfa valódi értékeit megértsük :-)
Giuntini2021-01-07 20:25:14 // 18649
Így van, vannak! Csak sajnos egyre kevesebben!
Jaguar XE, akárhogy is de több BMW tetszik mint ami nem! Nem azt mondom, hogy a Peugeot 508 nem néz ki jól! Csak azt mondom, semmi karakter nincs benne!
Liquid2021-01-07 20:13:47 // 18648
Autópályán kívül a 2.4-es 159 belőlem is inkább a vaddisznót hozta ki mint az andalgó uraságot.
Forsberg2021-01-07 20:09:49 // 18647
Szerintem nem szabad ennyire elfogultan, szűklátókörűen gondolkodni. Tudomásul kell venni, hogy más márkák is gyártanak szép és sportos autókat. Legyen az francia vagy japán. Nekem pl. a Giulietta sosem jött be igazán, nem láttam benne az Alfát. És ezt mondom úgy, hogy az utóbbi időben nagyon gondolkodom egy Giulietta vásárlásán, mert ő is Alfa és imádom a márkát. De én is azt mondom mint Erhard, mindegy, hogy mi, csak történjen már valami.
Giuntini2021-01-07 19:33:56 // 18646
Nem azt mondom hogy csúnya autó, ez egyáltalán nem illik rá! Csak a jellegét vesztette el!
Szerencsére a Giulia-ban és a Stelvio-ban benne van minden Alfa Romeo gén! Én a Mazdát másképp látom. Eröltetett tetszéshajhász vonnalvezetés, amelyik 10 év múltán sokat veszít. Egyik pillanatról a másikra divatjamúlt lesz, a rengeteg törés miatt a karosszérián.
carver2021-01-07 19:22:59 // 18645
szerintem az utazóautó a nyomatékról szól, ezért is valid a dízel, de persze ott van mindjárt utána a motorkarakterisztika. Ahogy korábban említettem jártam olyan 3 literes dízellel ami folyton kihozta belőlem, a vaddisznót, miközben én azt vettem észre magamon hogy nagyobb motorokkal általában nyugodtabban járok...
carver2021-01-07 19:10:32 // 18644
A francia autók a Renault kiételével nem a sportosságról, meg a vezetési élményről szólnak hanem a megjelenésről és a kényelemről. Én sokat jártam régen 508-assal, egyszer egy s&ggel hazajöttem Belgiumból és úgy szálltam ki belőle ahogy beszálltam. Ennél kányelmesebb autóban egyszer ültem életemben az egy DS volt és azt örökre megjegyeztem.

Ez pont jól jön az egyesülésnél az Alfának mert így több esélye van megmaradni annak amiről az Alfa szól (a Fiatnak már szerintem nehezebb lesz mert ott sok az átfedés a Peugeot Citroennel - tudom az 500-as ellen esélyük sincs de a B kategóriában már egymás tyúkszemére lépnek).

Azt be kell látni hogy a B szegmensben nincs truváj ott olcsón kell gyártani és kész, a Renault sem a Clio RS-ből él meg.

A Mazda 6-ot meg nem említeném egy napon az Opellel, annyira az utolsó szegletig átgondolt autó kevés van a kategóriában. Ok, hogy a japánokban vannak hasonló vonások (ugyanúgy mint ahogy a németekben is) de nem lehet azt mondani hogy mindegyik ugyanúgy néz ki, ugyanúgy vezethető stb.
Giuntini2021-01-07 16:22:57 // 18643
Szerintem nagy súlyú autóhoz teljesítményt lökettérfogatból kell kihozni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.