Squadra elkészült a QV optimalizálással. Nem éppen teljesítmény centrikus, inkább finomhangolás, azonban okosnak tűnik:
Quadrifoglio - Squadra
R33Z2020-02-21 13:48:32 // 14399
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-21 09:41:52 // 14398
Nem is figyeltem, hogy nem saját cikk. Nem olvasok "Vezess"-t általában :-)
droberto2020-02-21 09:31:39 // 14397
Más lehetett volna a Konklúzió?!?
Te láttál már olyat a német Automagazin és Autobild hasábjain, hogy nem német autó nyer?
🙂
Te láttál már olyat a német Automagazin és Autobild hasábjain, hogy nem német autó nyer?
🙂
carver2020-02-20 23:36:36 // 14396
A dízelmotorok kipufogógáza alacsonyabb hőmérsékletű mint a benzines motoroké. Az én benzinesem is hűt még percekkel azután is mikor reggel megerkezek a céges garázsba és bezárom az autót, nemcsak a turbó vízhűtése de néha a hűtőventillátor is. És még csak 4-5 fok van reggel, kiváncsi vagyok mi lesz nyáron....
G-MANN🍀2020-02-20 19:50:50 // 14395
Én szoktam hallani. Város, irodába be, garázsba le, ott hallom, hogy hűt tovább :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-20 18:30:44 // 14394
egy elektromos pumpát találtam a hűtő rendszeren... meg a benyásnál is van üzemanyagszűrő végre :)
tdemeter2020-02-20 14:54:34 // 14393
zgi5212020-02-20 14:50:36 // 14392
és érdekes, mert a másik termékkel pont azonos utakat teszek meg, nem különb stílussal. ráadásul a pálya után kb. 8 km mire áll le (állnak le) az autó (k).az Alfa soha nem "teker" tovább az off vw kb. 10% ban igen. független, h nyár van vagy tél. én inkább a DPF regen miatti túlmelegédés javára írtam mintsem a turbó hűtésre. érdekes mindenesetre.valszeg az alfa dízel nagyobb hővesztéssel hűlhet , mint a benzines Giu.
tdemeter2020-02-20 14:45:47 // 14391
Lehet, hogy a dízel nem ilyen.
zgi5212020-02-20 14:44:08 // 14390
nekem még sosem ment tovább? ezek szerint szépen és jól visszahűtöm :)
tdemeter2020-02-20 14:39:42 // 14389
Igen, akkor is. Nagyon korrekt szerintem...
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-20 14:31:46 // 14388
Kiváncsi lennék a két tesztautó valódi árára. Így csak az látszik, hogy két millával drágább az Alfa, és nem igazán ad többet. Ha lenne RWD 280 lóval, jól felszerelve (kikapcsolható VDC-vel), azt hasonlíthatták volna a BMW-hez. És akár más lehetett volna végül a konklúzió, de az induló árak is máshogy viszonyulnának.
Úgy a fogyasztás is mást mutatna és kijönne a súlykülönbség is. Vezetésben nem tudom, de úgy gondolom ott is érződnie kell annak a bő 100kg mínusznak.
Úgy a fogyasztás is mást mutatna és kijönne a súlykülönbség is. Vezetésben nem tudom, de úgy gondolom ott is érződnie kell annak a bő 100kg mínusznak.
zgi5212020-02-20 14:28:26 // 14387
akkor is megy tovább, ha kiszállsz és bezárod a kocsit? én ilyet még nem hallottam. elleben off vw terméknél igen. :(
tdemeter2020-02-20 14:20:03 // 14386
Igen, ezt csinálja. Olyan, hogy elkezded taposni neki a nyári 38 fokban, hegynek fel ezerrel és mikor jön egy kereszteződés akkor is szó nélkül leállítja. A turbóhűtő megy tovább sokáig. Az első autóm amiben ilyet láttam, szóval én nyugodt vagyok így.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-20 14:07:41 // 14385
passz piros, autópályánál mindig ki van kapcsolva a start-stop ... legjobb védekezés a támadás :)
RomeoOne2020-02-20 13:46:23 // 14384
Egyébként itt a start-stop rendszerrel kapcsolatban felmerült pár kérdés tegnap a haverommal, ahogy beszélgettünk. Az alfának, ha jól tudom, az alap változatoknál is vízhűtéses a turbó. Egy kemény autópályás menet után is leállítja egyből a start-stop a kocsit? És ilyenkor a vízpumpa megy tovább akksiról és keringteti a vizet? Vagy hogy kell ezt elképzelni?
zgi5212020-02-20 13:07:16 // 14383
használni kell a start&stop -t, az biztos kidobja N -be :)
a dízelnél nem releváns a ford.szám emelkedés, max a lent futó kis pill. fogyasztás "csíkon" látni, hogy feljebb megy.
én akkor érzem, hogy nagyon finoman kiteszi pár sec. után, mikor pici lejtőn állok, nem teljesen sík az út.
a dízelnél nem releváns a ford.szám emelkedés, max a lent futó kis pill. fogyasztás "csíkon" látni, hogy feljebb megy.
én akkor érzem, hogy nagyon finoman kiteszi pár sec. után, mikor pici lejtőn állok, nem teljesen sík az út.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-20 10:45:48 // 14382
ezt csak hidegen csinálja :DDD
carver2020-02-20 10:40:52 // 14381
Eldöntendő az "N-be rakni lámpánál vagy nem" vitát többször megfigyeltem hogy a Giulia nagyon gyorsan (sztem 6-7 másodpercnél nem volt több) automatikusan átrakja N-be. Ti is kipróbálhatjátok, amíg hideg a motor N-ben magasabb fordulatszámon pörög, ha beteszed D-be akkor leesik a fordulatszám. Ha pár méter után megállítod a kocsit akkor pár másodperc után a motor újra magasabb fordulatszámon pörög, én ebből arra következtetek higy kirakja N-be.
Így sztem szükségtelen manuálisan N-be rakni...
Így sztem szükségtelen manuálisan N-be rakni...
RomeoOne2020-02-20 10:38:35 // 14380
Összehasonlító teszt - ALFA ROMEO GIULIA VELOCE Ti, BMW 330i
A cím kicsit bicskanyitogató (Miért veri meg a BMW az Alfát? Megint…), de azért a cikkben nincs ilyen vad elfogultság.
Jelentős a különbség a sebességváltási megoldások között – és nem csak a kivitelezés minőségében és az anyagválasztásban. A kormány mögé szerelt váltófülek a BMW-ben olcsó hatású műanyag benyomását keltik, lélektelen és lehangoló a tapintásuk. Ezzel szemben élményszerű pattogtatni a Giulia hatalmas lapátfüleit, amelyek hideg alumíniumból készültek, határozottan minőséginek tűnnek, kattogó hangjuk és érzetük is izgalmasan jelzi vissza a húzogatásukat sport módban. Teljesen mindegy, hogy a kormányt elengedve húzzuk feljebb a fület kanyarkijáratban, vagy a kormányt szorítva, csak egy ujjal kapcsoljuk a negyediket. Az olasz mérnökök ezúttal kitettek magukért és a vezetés élvezetéért, olyan pörgős a váltás, mint az a bizonyos rock & roll. Lekapom a kalapom előttük!
A cím kicsit bicskanyitogató (Miért veri meg a BMW az Alfát? Megint…), de azért a cikkben nincs ilyen vad elfogultság.
Jelentős a különbség a sebességváltási megoldások között – és nem csak a kivitelezés minőségében és az anyagválasztásban. A kormány mögé szerelt váltófülek a BMW-ben olcsó hatású műanyag benyomását keltik, lélektelen és lehangoló a tapintásuk. Ezzel szemben élményszerű pattogtatni a Giulia hatalmas lapátfüleit, amelyek hideg alumíniumból készültek, határozottan minőséginek tűnnek, kattogó hangjuk és érzetük is izgalmasan jelzi vissza a húzogatásukat sport módban. Teljesen mindegy, hogy a kormányt elengedve húzzuk feljebb a fület kanyarkijáratban, vagy a kormányt szorítva, csak egy ujjal kapcsoljuk a negyediket. Az olasz mérnökök ezúttal kitettek magukért és a vezetés élvezetéért, olyan pörgős a váltás, mint az a bizonyos rock & roll. Lekapom a kalapom előttük!
carver2020-02-20 10:35:12 // 14379
A bömösben az ACP már működik kábel nélkül (és az éves 80$-os előfizetést is megszüntettek, első ingyenes év után ennyibe került volna a használata)
Beépített kábel nélküli Android Autót én is úgy tudom hogy egy autógyártó sem kínál, csak utólag beépíthető fejegységekben elérhető...
Beépített kábel nélküli Android Autót én is úgy tudom hogy egy autógyártó sem kínál, csak utólag beépíthető fejegységekben elérhető...
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-20 10:03:03 // 14378
Az Android Auto is ilyen, a navi (waze/g.maps), a telefon és a zenelejátszás(g.play/spotify) funkciókra van kitalálva, egy "lebutított" felület jön be, nem egy az egyben a telefon képe.
A MirrorLink "másolja" át a telefont a kijelzőre funkcionálisan. Hogy vezeték nélkül ez bárhol menne, nem tudom, én még csak drótos megoldást láttam eddig.
A MirrorLink "másolja" át a telefont a kijelzőre funkcionálisan. Hogy vezeték nélkül ez bárhol menne, nem tudom, én még csak drótos megoldást láttam eddig.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-20 09:59:09 // 14377
de jó, hogy nem kértem ezt az opciót majd ha nagyon ráizgulok veszek egy Android autó fejegységet ami 12" azaz teljes kijelző, aztán tud mindent (bár nekem ez a semmit tudó is elég :) 800 $....
esvé2020-02-20 09:32:04 // 14376
a CarPlay témához adnék hozzá annyit, amit "telefontükrözés"nek adnak el, az nem 100%os tükrözés. CarPlay-en keresztül nem jelenik meg a teljes telefon, csak egy szűkített app-válogatás (ahogy vki már említette). Sőt, szűkített lehetőségeken felül például a Wazze is máshogy néz ki: iOs-ről "tükrözve" inkább androidos verzióra hasonlító outfit jelenik meg kijelzőn, egyértelműen nem az, ami az iOs-en fut.
Ami szerintem gáz, az az, hogy csak kábelen keresztül működik.
A másik, hogy az ára igencsak lehúzás-szagú. 110ezer egy ilyen feature-ért....come on'...
CarPlay-en keresztül egyébként Siri-n keresztül lehet a telefonnal kommunikálni. Ez baromi jól működik.
Ami szerintem gáz, az az, hogy csak kábelen keresztül működik.
A másik, hogy az ára igencsak lehúzás-szagú. 110ezer egy ilyen feature-ért....come on'...
CarPlay-en keresztül egyébként Siri-n keresztül lehet a telefonnal kommunikálni. Ez baromi jól működik.
R33Z2020-02-20 07:55:20 // 14375
Elvileg Cinematic mode, de valóban kicsit kapkodós volt, valamint sokat rontott a minőségen a videoszerkesztő is. Következőnél egy másik programot használok, fiam már felvilágosított. Ez volt kb. az 5. repülés, szóval van még mit finomítani :)
R33Z2020-02-20 07:49:16 // 14374
4 éve még nálam is más értelmezése volt a Mavic márkának ;) Cosmic kerekekkel mentem outival és időfutamgéppel is.
Piritu - 1.000.0002020-02-20 06:42:17 // 14373
Amikor a hsz-t írtam kiakadt az Amore és úgy néz ki csak a fele maradt meg annak amit írtam :-(
Egy tank 5-600 km, sose megyek ennyit egyben országúton. Mindig esik közbe egy kis boltbajárás, melóbajárás, stb. Az átlagsebesség ilyenkor messze 100 alatt marad, sok gyorsítással, megállással, tötymörgéssek, motorbemelesgítéssel. Csak országúton hajtva 100-as átlag gyakorlatilag kivitelezhetetlen a teljes tankra nézve.
Autópályán gyakorlatilag kihajtok egy szusszal egy tankot. A pálya előtt, mellet telemegy, egy gyorsítás és a végén kiállás a kúthoz. Közben persze az útépítéseknél lassabban. Így simán hozható a 100 feletti átlag úgy hogy a gyakorlatban állandó a tempó. A múlt héten 113 lett így.
A Giulia meg mintha állandó tempóra lenne kitalálva. Tempomattal 130-nál 7 alatt mutat.
Városban ennyi elképzelhetetlen. Innen jön hogy a kisebb telitankos átlaghoz több fogyasztás.
Ha esőben megy az ember fél-egy literrel ugrik meg a fogyasztás pályán, innen is látszik hogy a Giuliának milyen kicsik a saját veszteségei.
Egy tank 5-600 km, sose megyek ennyit egyben országúton. Mindig esik közbe egy kis boltbajárás, melóbajárás, stb. Az átlagsebesség ilyenkor messze 100 alatt marad, sok gyorsítással, megállással, tötymörgéssek, motorbemelesgítéssel. Csak országúton hajtva 100-as átlag gyakorlatilag kivitelezhetetlen a teljes tankra nézve.
Autópályán gyakorlatilag kihajtok egy szusszal egy tankot. A pálya előtt, mellet telemegy, egy gyorsítás és a végén kiállás a kúthoz. Közben persze az útépítéseknél lassabban. Így simán hozható a 100 feletti átlag úgy hogy a gyakorlatban állandó a tempó. A múlt héten 113 lett így.
A Giulia meg mintha állandó tempóra lenne kitalálva. Tempomattal 130-nál 7 alatt mutat.
Városban ennyi elképzelhetetlen. Innen jön hogy a kisebb telitankos átlaghoz több fogyasztás.
Ha esőben megy az ember fél-egy literrel ugrik meg a fogyasztás pályán, innen is látszik hogy a Giuliának milyen kicsik a saját veszteségei.
carver2020-02-20 00:30:30 // 14372
ja és igen, ha nem veszed meg akkor a kábellel csak tölteni tudod a telót de nem jelenik meg semmi a kijelzőn - gondolom
viszont - és ez is már csak feltételezés - a kihangosító még így is működni fog Bluetooth-on keresztül mert az ugye alapfunkció, tehát a telót Bluetoothon hozzákapcsolva az autóhoz a telefonszámot a telefonon kiválasztva és onnan a hívást elindítva a Giu beépített mikorofonjával és hangszóróival tudsz telefonálni.
viszont - és ez is már csak feltételezés - a kihangosító még így is működni fog Bluetooth-on keresztül mert az ugye alapfunkció, tehát a telót Bluetoothon hozzákapcsolva az autóhoz a telefonszámot a telefonon kiválasztva és onnan a hívást elindítva a Giu beépített mikorofonjával és hangszóróival tudsz telefonálni.
carver2020-02-20 00:23:21 // 14371
igen, ez az amit én sem tudok, ezt kéne megkérdezni a kereskedőtől (de csak azért maradt minden vastag betűs mert elcsesztem a kiemelést valahol.. :)
az én tippem az hogy a telefontükrözés az valójában egy csomag és megveszed vele a telefontükrözést és az AA/ACP-t is.
Mert ha az AA/ACP alapból benne lenne akkor végképp semmi értelme nem lenne 110k pénzért megvenni egy - hogy is mondjam - egyszerúbb designnal, meg funkcióval rendelkező lehetőséget ami ráadásul még kevesebbet is tud mint az AA/ACP...
az én tippem az hogy a telefontükrözés az valójában egy csomag és megveszed vele a telefontükrözést és az AA/ACP-t is.
Mert ha az AA/ACP alapból benne lenne akkor végképp semmi értelme nem lenne 110k pénzért megvenni egy - hogy is mondjam - egyszerúbb designnal, meg funkcióval rendelkező lehetőséget ami ráadásul még kevesebbet is tud mint az AA/ACP...
droberto2020-02-19 23:08:07 // 14370
A kérdés az az, hogy te mit értettél "városi, országúti haladás"-nak.
A Feri szerintem azt, hogy felmész a régi 6-oson Pestig (3 településen, ~7 körforgón keresztül) 100-110-el mondjuk 5,5l/100 km-es átlagfogyival. Az M6-on meg ugyanez 140-el 6,5 l.
Hasonló körülmények közt gondolom a benyás Giulia is így viselkedik.
Gondolom te nem ilyen átcsorgós városozásra gondoltál.:)
A Feri szerintem azt, hogy felmész a régi 6-oson Pestig (3 településen, ~7 körforgón keresztül) 100-110-el mondjuk 5,5l/100 km-es átlagfogyival. Az M6-on meg ugyanez 140-el 6,5 l.
Hasonló körülmények közt gondolom a benyás Giulia is így viselkedik.
Gondolom te nem ilyen átcsorgós városozásra gondoltál.:)
Fornitore2020-02-19 22:44:09 // 14369
"valamelyik okos ember azt mondta ha nem tudod elmagyarázni egyszerűen akkor te sem érted " ez jó😉.Köszi megértettem én!! Akkor nem kukáztam ki feleslegesen 110 db pénzt😁.
Piritu - 1.000.0002020-02-19 22:21:53 // 14368
Nagyon örülök hogy a benzines Giulia benzinszámlák alapján tapasztalt gyakorlati viselkedését a gázolajos 159 szemszögéből ítéled meg :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:08:41 // 14367
Biztos elketyeg szépen, de ha kényelmes dízelt keresek, csak kisétálok az udvarra :-)
A 2.2-es motorral nem tudnék megbarátkozni, az alap ülések sem csalogatnak átülni, a biztonsági lomoknak pedig nem. én vagyok a célközönsége :-) Nálam a biztonság a masszív kaszni, erős motor, jó gumi és jó nagy fék. Ebben sosem leszek Zé, maradok X :-)
A 2.2-es motorral nem tudnék megbarátkozni, az alap ülések sem csalogatnak átülni, a biztonsági lomoknak pedig nem. én vagyok a célközönsége :-) Nálam a biztonság a masszív kaszni, erős motor, jó gumi és jó nagy fék. Ebben sosem leszek Zé, maradok X :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:02:22 // 14366
Én úgy értem, hogy a telefontükrözés alatt értendő az AA/CarPlay. Ha ez nincs, akkor annyit tud alapból, mint a Blue and Me. Ami nem. sok semmire jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 22:00:34 // 14365
A piramis is alulról épül, de részemről rajta van már a teteje is :-)) Amúgy ja, mondták már, hogy egy 20-ast letagadhatok :-)
RomeoOne2020-02-19 22:00:26 // 14364
link :)
Jó, akkor összpontosítsunk arra a részre, amit még nem értek.
Mi az, amit az Alfa "Telefontükrözés" néven 110 ezerért árul?
Ez az AA+ACP? És ha ezt nem veszem meg, akkor hiába dugdosom a kábelt, nem lesz fent a telefon tartalma a középső kijelzőn?
Vagy ez az, amit az utolsó, vastag betűs résszel te is kérdezel?
Jó, akkor összpontosítsunk arra a részre, amit még nem értek.
Mi az, amit az Alfa "Telefontükrözés" néven 110 ezerért árul?
Ez az AA+ACP? És ha ezt nem veszem meg, akkor hiába dugdosom a kábelt, nem lesz fent a telefon tartalma a középső kijelzőn?
Vagy ez az, amit az utolsó, vastag betűs résszel te is kérdezel?
carver2020-02-19 21:53:52 // 14363
valamelyik okos ember azt mondta ha nem tudod elmagyarázni egyszerűen akkor te sem érted :) Azért teszek még egy utolsó próbát:
A MirrorLink oldalán nincs fenn az Alfa Romeo tehát a MirrorLink valószínűleg nem fog működni az Alfában (de nincs is rá szükség)
A lényeg röviden hogy:
- ha navigációra van szükséged akkor vagy használod az Android Autora/Apple Car play segítségével vagy meg kell venni a (beépített) Navigációs csomagot (szerintem felesleges). Az Android Auto /Apple car play jelenleg csak kábellel működik. Ezt használva a navigáció megjelenik a Giu képernyőjén és a Giu gombjaival tudod használni, a telóhoz nem kell többé nyúlni. Android Autoval / Apple car playjel fel tudod hívni a telefonodon lévő számokat is és meg tudod hallgatni a telón lévő zenéket is.
- ha csak a telefonodon lévő kontaktokat akarod felhívni és a telefonodon lévő zenét akarod hallgatni szintén a Giulia gombjait/menüjét használva de nem akarsz kábelt használni akkor a telefontükrözés funkcióra lesz szükséged
A kérdés viszont megmaradt, hogy egy új Giuliának alapfelszereltége-e az Android auto / Apple Car Play. Illetve ha nem akkor vsz csak együtt tudod megvenni a telefontükrözéssel (akkor is ha azt nem is fogod használni)
A MirrorLink oldalán nincs fenn az Alfa Romeo tehát a MirrorLink valószínűleg nem fog működni az Alfában (de nincs is rá szükség)
A lényeg röviden hogy:
- ha navigációra van szükséged akkor vagy használod az Android Autora/Apple Car play segítségével vagy meg kell venni a (beépített) Navigációs csomagot (szerintem felesleges). Az Android Auto /Apple car play jelenleg csak kábellel működik. Ezt használva a navigáció megjelenik a Giu képernyőjén és a Giu gombjaival tudod használni, a telóhoz nem kell többé nyúlni. Android Autoval / Apple car playjel fel tudod hívni a telefonodon lévő számokat is és meg tudod hallgatni a telón lévő zenéket is.
- ha csak a telefonodon lévő kontaktokat akarod felhívni és a telefonodon lévő zenét akarod hallgatni szintén a Giulia gombjait/menüjét használva de nem akarsz kábelt használni akkor a telefontükrözés funkcióra lesz szükséged
A kérdés viszont megmaradt, hogy egy új Giuliának alapfelszereltége-e az Android auto / Apple Car Play. Illetve ha nem akkor vsz csak együtt tudod megvenni a telefontükrözéssel (akkor is ha azt nem is fogod használni)
tdemeter2020-02-19 21:50:38 // 14362
Most kicsit ránéztem én is az árlistára - 1000 éve nem is néztem már - és igazából egy alap 136 lovas giulia is elketyeg szépen szerintem. Benne van csomó dolog, ami kell a kényelemhez.
Hogy őszinte legyek, szerintem korrekt konfig az is. Van benne tempomat, egy rakás biztonsági cucc és benne van a juliska is, ami már önmagában is kiváló. Az új érintős infotainmentel tök jó kis kombó lehet még ha nincs is benne annyi csicsa és extra.
Az egyetlen dolog ami meglepett, az az, hogy a super tartalmazza csak a xeont.
Ezek szerint az alap nem is xeon?
Hogy őszinte legyek, szerintem korrekt konfig az is. Van benne tempomat, egy rakás biztonsági cucc és benne van a juliska is, ami már önmagában is kiváló. Az új érintős infotainmentel tök jó kis kombó lehet még ha nincs is benne annyi csicsa és extra.
Az egyetlen dolog ami meglepett, az az, hogy a super tartalmazza csak a xeont.
Ezek szerint az alap nem is xeon?
RomeoOne2020-02-19 21:46:51 // 14361
De amúgy ja, kvázi áremelés ez.
RomeoOne2020-02-19 21:44:34 // 14360
Nagyon Z-generációsan tolod :D Az okostelefon már a Maslow piramis legalja :DD
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:41:46 // 14359
Lassan a kerék is extralistás lesz :-))) Alapból négy tégla jár alá :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:38:34 // 14358
A MirrorLink tudtommal egy szabvány, a telefonon futó appokat próbálta rávarázsolni az autó kijelzőjére. Csak épp túl sokféle telefon, os verzió, launcher stb van, nem mindennel működött jól. Suzukikban tuti ilyen volt (már 2016-ban, alapfelszereltségben), amit aztán frissítettek 2018 körül és onnantól jó volt AndroidAuto-val is.
A telefon képernyőjét lehet Miracastolni vagy tükrözni, de attól az appok a telefonon futnak, és ott is kell (tudtommal) tapizni.
A Mirrorlink, AA azért lenne jó, mert az autó képernyőjén éred el a telefonod appjait. De javítsatok ki, lehet hogy valahol elmaradtam egy évtizeddel :-) Akkor foglalkoztam. ezzel utoljára, amikor egy tabletre akartam tükrözni a telefonomat. :-)
A telefon képernyőjét lehet Miracastolni vagy tükrözni, de attól az appok a telefonon futnak, és ott is kell (tudtommal) tapizni.
A Mirrorlink, AA azért lenne jó, mert az autó képernyőjén éred el a telefonod appjait. De javítsatok ki, lehet hogy valahol elmaradtam egy évtizeddel :-) Akkor foglalkoztam. ezzel utoljára, amikor egy tabletre akartam tükrözni a telefonomat. :-)
RomeoOne2020-02-19 21:33:16 // 14357
Ja, én is most nézem, hogy nemrég ráfrissíthettek a Giulia árlistára. Már csak Veloce-tól alap.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:28:48 // 14356
Aha.. frissebb árlista van fent mint amit én kis nyomtattam, itt már nem alapfelszereltség a teló tükrözés.
RomeoOne2020-02-19 21:26:11 // 14355
Akkor megpróbálom összefoglalni a carver szerint leírtakat. Definíció szerint a telefontükrőzés a a sima bluetooth kihangosító, amit viszont az Alfánál 110ezer forintért árulnak telefontükrözés néven, az az AA meg a ACP. Mirrorlink meg valami 3. dolog, ami nem elérhető a kocsihoz. Right?
RomeoOne2020-02-19 21:13:52 // 14354
Ja, én is azt hittem, hogy megkérdezem és világos lesz, de most már még nagyobb a káosz :DDD
carver2020-02-19 21:06:46 // 14353
ahhoz hogy megjelenítsd a Waze-t vagy a Google térképet ahhoz kell a telefonodra Android Auto vagy Apple car play alkalmazás és egy kábel amivel csatlakoztatod a Giuhoz (remélem nemsokára kábel nélkül is fog menni).
Technológiai oldalról tehát valóban nem kell hozzá a telefontükrözés és a Bluetooth sem mert most csak kábelen működik.
Viszont az autóban is meg kell hogy legyen az Android / Apple alkalmazás futtatásának a lehetősége és amit nem tudok hogy ez alapból benne van (régebben biztos nem volt benne) vagy ez csak akkor kapod meg ha megveszed csomagban - mégpedig a telefontükrözés nevű csomaggal - ezt a kereskedőtől kéne megkérdezni.
Technológiai oldalról tehát valóban nem kell hozzá a telefontükrözés és a Bluetooth sem mert most csak kábelen működik.
Viszont az autóban is meg kell hogy legyen az Android / Apple alkalmazás futtatásának a lehetősége és amit nem tudok hogy ez alapból benne van (régebben biztos nem volt benne) vagy ez csak akkor kapod meg ha megveszed csomagban - mégpedig a telefontükrözés nevű csomaggal - ezt a kereskedőtől kéne megkérdezni.
Fornitore2020-02-19 20:49:08 // 14352
Bocsi de kicsit nehezen fogom fel.Akkor nem kell a telefontükrözés ahoz hogy megjelenítsem pl: wazze vagy a google térképet a giulian hanem elég bluethooton kapcsolódni.Úgy mint a tv-hez amikor a telefonképet akarom megjeleníteni a tv-n?
carver2020-02-19 20:01:51 // 14351
még annyi hogy a tükrözéshez nincs szükség semmilyen plusz alkalmazásra, csak Bluetooth kapcsolatra a Giuval. Az Android Autohoz (vagy a MirroLinkhez) viszont le kell tölteni egy appot, ráadásul az Android Auto nincs fenn a magyar PlayStoreban így az apk-t kell letölteni és telepíteni ahhoz hogy használni tudd.
carver2020-02-19 19:49:35 // 14350
A telefontükrözés csak annyit tesz hogy Bluetooth-on keresztül áthúz bizonyos adatokat a telefonodról így a natív Giulia menüben elérhetővé válnak a Phone menü alatt a telefonodon lévő kontaktok (és a Giu menüből tudod - macerásan - kiválasztani és felhívni az telefonszámokat) a Media menü alatt pedig a Giu erősítőjével / hangszóróin hallgathatod a telón lévő zenéidet (pl Spotify-t is)
Az Android Auto-t / Apple Car play-t (egyenlőre) akkor tudod használni ha kábelre dugod a telódat. Ekkor eltűnik a Giu alap menüje és helyette megjelenik az Android Auto (vagy Apple car play) felülete. Nekem az Android autón kerek ikonokon jelenik meg néhány app pl Spotify, Waze, Google maps, Phone, Calendar, Weather, Podcasts, Settings stb. De azért korlátozott a választék. Ha így telefonálok akkor is az Android Auto telephone appját használja, pl a kedvencek szintén kerek ikonokon, fényképpel jelennek meg. A keresés (vagy pl címbeírás Waze-be) azért itt is macerás, alul egy hosszú sávon jelennek meg a betűk (számok stb) és jobbra balra tekergetve kell egyesével kiválasztani a betűket. Ha le tudnám cserélni utólag a kijelzőt érintőképernyőre már csak emiatt is megtenném.
A MirrorLink egy harmadik app, amire nincs szükséged ha megfelel a telefontükrözéssel vagy az Android Auto / Apple Car play által elérhető funkcionalitás.
Az Android Auto-t / Apple Car play-t (egyenlőre) akkor tudod használni ha kábelre dugod a telódat. Ekkor eltűnik a Giu alap menüje és helyette megjelenik az Android Auto (vagy Apple car play) felülete. Nekem az Android autón kerek ikonokon jelenik meg néhány app pl Spotify, Waze, Google maps, Phone, Calendar, Weather, Podcasts, Settings stb. De azért korlátozott a választék. Ha így telefonálok akkor is az Android Auto telephone appját használja, pl a kedvencek szintén kerek ikonokon, fényképpel jelennek meg. A keresés (vagy pl címbeírás Waze-be) azért itt is macerás, alul egy hosszú sávon jelennek meg a betűk (számok stb) és jobbra balra tekergetve kell egyesével kiválasztani a betűket. Ha le tudnám cserélni utólag a kijelzőt érintőképernyőre már csak emiatt is megtenném.
A MirrorLink egy harmadik app, amire nincs szükséged ha megfelel a telefontükrözéssel vagy az Android Auto / Apple Car play által elérhető funkcionalitás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.