zgi5212021-01-26 15:42:57 //
18898
a két kijelző között elég mókás a különbség :)
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00402/00402522t.jpg)
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00402/00402523t.jpg)
zgi5212021-01-26 15:37:36 //
18897
sztem, amíg működik a térképfrissítés megfelelő a navi. miután persze nem frissül is használható azért x évig. hisz nem olyan gyors, főleg itthon az útépítési innováció.
:)
nekem kifejezetten kényelmes a műszerfalra kitett jelzés. sokkal jobban, szem és fej elfordítás nélkül látod, hallod.
azért a kis egérmozi (középen és műszerfalon ) elég szánalmasra sikerült valljuk be.
megint előkerül a kérdés, a prémium szegmensben ilyen egyáltalán hogy jelenhet meg.. :(
mondom ezeket úgy, hogy a telómon van frissülő (fizetős) iGo, és alapvetően azt használom, főleg külföldön. no Waze no :)
DKori2021-01-26 11:30:45 //
18896
Én is azt gondolom, hogy jelen pillanatban a legoptimálisabb (mint minden: ez is kompromisszum) megoldás a telefontükrözés lehetősége. Manapság már kvázi mindegyik telefonnal működésre bírható a dolog, és legalább a Waze-t és GoogleMaps-ot szóra lehet bírni, a mobilnet csomagok sem megfizethetetlenek (megjegyzem: aki fázik tőle, a GoogleMaps képes offline navigálásra is) és akkor bízhatunk benne, hogy mindig a lehető legfrissebb up-to-date térképcsomaggal, plusz élő forgalmi információkkal indulunk útnak (persze ez is bevihet az erdőbe stb.). Szerintem átlagos felhasználói igények mellett (a userek 90%-a azért nem nonstop navival jár, illetve más pl.: egy bérautó is, mert ott szempont lehet, hogy tudjon navigálni "önerőből" és ne a bérlő baxakodjon USB kábellel meg telefonnal stb.), ma ez a lehető legjobb megoldás, ettől több/jobb nem kell. Ezek mellett én sem látom miért is rúgna igazán labdába egy gyorsan avuló, drágán/körülményesen frissíthető, forgalmi infók nélküli fix beépített rendszer, bármelyik autómárkáról is beszélünk. Szerintem ez inkább csak "megszokás kérdése" az emberekben. Aki kicsit is fogékony az ilyen technikai kütyük irányába, az szerintem úgyis a telefontükrözés irányába próbál lépni, akit meg teljesen hidegen hagynak ezek a dolgok (=ez egyáltalán nem érdekli egy autóban) az meg úgyis rosszabb esetben évente pár alkalommal amikor szüksége van rá kiteszi tartóba a telefont és navigál arról. Nem látom, hogy komoly potenciál lenne abban a nagyon szűk rétegben aki (főleg szubjektív okok miatt) foggal körömmel ragaszkodik a gyári navi meglétéhez. :)
(ui.: én az OFF-ban tökéletes megoldásnak látom a telefontükrözést, semmi hiányérzetem nincs e téren van benne gyári SD kártyás navi is, de szerintem egy kezemen meg tudom számolni hányszor használtam ~3.5 év alatt, többnyire akkor is inkább "játékból ha már van")
Liquid2021-01-26 09:53:29 //
18895
Az én apósom soká bírta, most vett csak tartót kb. 4 év után. Mondjuk lassan érnek meg nála az ilyen dolgok. :)
Az én apósom is mint idősebb korosztály két hétig örült a Mazda gyári navinak. Aztán vett egy telefontartót bele :-)
De igen, ezek a csomag egymáshoz rendelések érdekesek. Gyártás szempontból nyilván van valami logika benne. Pl a Giulia Veloce esetében a bőr műszerfalborítást csak HK hifivel együtt viheted. Gondolom nem akarnak külön ajtópanelt gyártani az alap ajtóhoz és a HK hifis fém hangszórórácsoshoz. Gyártás optimalizálás.
Csak én nem bírom nem belelátni a tipikus prémiumkodó lehúzást.
így van sajnos nekem is azért van, mert más dolgokkal csomagban adták, ami meg jó ha van... bár én nem nagyon használok navit de ha még 1x indulnék akkor nem kéne sőt a gyári fejegység sem kéne inkább vennék bele egy android fejegységet ami mindent is tud...
Norby2021-01-26 07:24:11 //
18892
Pl.: az Assistance Plusz csomaghoz kötelező a navi. Nekem ezt csak egy kereskedés mondta, a másik kettő nem.
Érdekes.
Liquid2021-01-25 23:39:39 //
18891
Szerintem is nulla a létjogosultsága. Bár ne feledjük hogy sokan vannak akik nem akarnak a telefonnal szórakozni, főleg az idősebb korosztály. Szóval végülis létjogosultsága lenne, de nem így. Amúgy meg sokszor köcsög módon berakják a gyártók különböző csomagokba és kénytelen az ember megvenni.
Nekem az nem fér a fejembe, hogy 2021-ben (de már akár 5 évvel ezelőtt is...) mi a létjogosultsága a navinak? Többszázezer forint, gyorsan avul, rengeteg pénz és macerás update-lni. Egy google maps a telefonon (vagy waze vagy akármi) már 0 km-es korában is jobb és kényelmesebb...
Liquid2021-01-25 20:47:25 //
18889
Máshol se jobb sajna. Após Mazdájaban TomTom van. Na azt csak úgy lehet upgradelni, hogy 25-30e ft/év. Nincs egyszeri update. Teljesen hülyék, simán kifizetne párezer ft-ot, egy update-ért, de 30-at nem.
Elég gáz ez, egy ilyen értékű autónál meg pláne...
De azért nem egyedülálló. Emlékszem, hogy egyszer bérletünk egy Opel mokkát az egyik nyaralásunkon és az abban lévő naivban konkrétan az város nem volt benne ahol laktunk :) Közben viszont azzal navigáltunk egy héten át az egész szigeten....
éreztem én hogy a telefontükrözéssel jobban jár az ember...
zgi5212021-01-25 18:45:26 //
18886
egyelore engedd el, sem itthon, sem kint nincs ra FCA megoldas.tavaly tavasz ota szivunk ezzel..
sztem egyszeruen nem gondoltak erre ,hogy 3 ev utan barki olyan elvetemult, hogy
hasznalni, updateli szeretne.
egyelore turelem.. 😒
Tommi2021-01-25 17:57:51 //
18885
Fura, hogy egy Mopar ügyfélszolgálat sem tud segíteni... :)
Pter742021-01-25 16:49:22 //
18884
Igen.
Nasuto2021-01-25 15:03:23 //
18883
De regisztrálva, bejelentkezve nézted?
Pter742021-01-25 14:34:58 //
18882
Igen! A leírásban szerepel hogy kell újítani de itt se írták hogyan. Az ügyfél szolgálat angol. Azzal se jutok előbbre...
Nasuto2021-01-25 14:11:59 //
18881
Szia!
Itt esetleg nézted?
Pter742021-01-25 13:34:23 //
18880
Sziasztok! Azzal a kérdéssel keresek hozzá értőt, hogy hol és hogyan tudom meghosszabbítani a mopar licenset? Giulia navigáció frissítés miatt kellene. Se a szerviz se a Fiat Magyarország nem tudott érdemi választ adni. Az első három év letelte után lehet hosszabbítani nyilván pénzért de semmi infó nincs arról hogy hol milyen módon lehet ezt megtenni.
Csabi2021-01-24 20:32:51 //
18879
"Neked nem zavarja meg a menetstabilizáló?"
Nem zavar meg semmit, ( bár pontosan nem értem a kérdést).
Lassan engem kezd zavarni a menetstabilizátor, néha jó lenne kiakpcsolni :)
Köszönöm az infokat, megy fel akkor egy komolyabb, nem defekttűrő típus.
"mi koze barminek hogy milyen tipus az abroncs?" - a gumisnak nagyon is érdeke a riogatás, a defekttűrő drágább :-DD
G-MANN🍀2021-01-24 18:29:34 //
18876
A téli most is sima, 19-es, nem defekttűrő, nagyon komfortos👍
zgi5212021-01-24 17:44:37 //
18875
nem nagyon ertem a kerdest :( nalam is a nyari defekt turo a teli sima abroncs.
miert riogatnak? mi koze barminek hogy milyen tipus az abroncs?
fura
A gyári az defekttűrő, ezért nincsen pótkerék. Inkább veszek egy defekt javító szettet. Neked nem zavarja meg a menetstabilizáló? Engem azzal riogattak q4 esetén. Viszont csendesebb, könnyebb, komfortosabb.
Csabi2021-01-24 14:50:22 //
18873
Hali! Nekem nem defekttűrő van fent a QV felniken. Egyébként a gyárból azokkal jönnek ki?
Értem, de ugye nem kis kiadás a 4 abroncs, ezért tutira akarok menni. Konkrétan van valaki aki így használja ?
G-MANN🍀2021-01-24 08:51:33 //
18871
😁👍
G-MANN🍀2021-01-24 08:51:19 //
18870
Én úgy tudom, minden gond nélkül használható.
Ha már a felni kérdés újra előjött, kérdeznem a következőt. Használ valaki nem defekttűrő abroncsot 19 méretben Giulián? A nyárit tervezném ilyenre cserélni (Michelin, Conti) a kényelem miatt, de hallottam már olyanról, hogy megzavarja az elektronikát. Márka szerviz véleménye: azzal kell használni amire a gyárban terveztek.
leopop32021-01-24 01:32:08 //
18868
Azt már nem tudom Alufelnisről tudtam csak nyilatkozni
ystuc2021-01-23 21:14:57 //
18867
Nem tudom meddig tervezed megtartani ezt az autót, de nagyon vigyázz rá! Talán én leszek a következő tulaj. :-)
Hát, a Levante 110e kmnél motortató bak és lengőkar cserés lett, plusz az intercoolercső is...ez olyan 156os minőség, a Delphi progival Stelviot választva minden látszik szinte 😁😁😁
Sajnos van benne igazság. Nincs nagy baj amúgy velük, de ha van.. Az egy vagyon, kiolvasni is csak gyári cuccal lehet. A beltér meg szép, csak éppen kicsit bebőrözött Jeep. Mindezek ellenére egy Ghibli azért kéne, főleg a hangja, stílusa miatt. :-) De nyilván nem lesz, mert hülye azé ' nem vagyok :-) Körbe jártam ezt a témát is alaposan, nem vállalom be, marad örök álomnak.
G-MANN🍀2021-01-23 20:01:29 //
18864
Nekem téli nyári 19. Nyáron álom, simán használható, járda fel-le vigyázós, egyébként szuper. Simán harapja az utat, prémium. 👍😁
Télen legközelebb 18, vagy, ha 19 akkor csak szélesebb gumival hátul (tudom, hogy télen felesleges, de praktikusabb lenne) mert ez a 225 a 8 széles felnin hátul nagyon vigyázós, a felni pereme szinte jobban kint van, mint a gumi. Viszont így most télen is gyönyörű 🤩🤩
![](//www.alfaamore.hu/files/forum/00402/00402488t.jpg)
Én azt látom, hogy a Masernál max a beltér prémium meg az alkatrész árak 🤣🤣🤣, minden más középszerű...
Lev2021-01-23 19:01:28 //
18862
Meg tudom erősíteni:) 18-as nagyon kényelmes, ma már 19-cel is simán bevállalnám.
Többekkel beszéltem, mindenki azt mondja hogy a 18 még a magyar utakon is teljesen vállalható.
Az Alfisti-n meg ráadásul "felemás" a 18-as. Hátul szélesebb gumi lehet mint elöl :-)
Nekem úgy tűnik, hogy kb egy méret a 159-cel, csak nagyobb a puttony hátul.
Nem tudom, a hátsó sorban a Giulia is nagyon klausztrofób, hiába van hely a térdnek.
Mondjuk tetőablakosban ültem hátul legutóbb, lehet az is rontotta a térérzetet, lentebb volt a plafon. A Stelvio teljesen más dimenzió a hátsó utasoknak.
Mire sikerül megcsinálni, megint divatba jön 😄
Múltkor Gyurival erről beszélgettünk. Manapság miért nem tudnak olyan kényelmes nagy belterű felső-közepes autót csinálni mint az Alfa 164?
Abból nem szabad kiindulni hogy az USA-ban a 164 nem hozta az elvárt eladásokat. Nem volt jól szervezett markakereskedői hálózat, most pedig a Jeep oldalán sokkal könnyebb (lenne) megcsinálni. Most a típusválaszték hiányzik! A Giulia és Stelvio önmaagában kevés az amiknak.
Én majdnem vettem egy Ghiblit a Stelvio előtt, még jó hogy a barátom kereskedésében állt egy, hát nagyon kicsi belülről, kisebb mint a Giulia
Levante érdekes jószág, Stelvio fék hátul pl a futóműve nagyon gyenge a 2Thez képest...inkább Stelvio :)
Köszi.Szerintem akkor majd innen megrendelem 17" marad mert a nyárigumi amiben van 6000 km 17"-es. Meg a comfortból sem akarok engedni. Futómű és a felni is jobban csípi a ballonos Contit.
Örökké az amerikai piacról van szó!! Oda nagyobb méretű autóval lehet betörni, a Ghibli ára alá pozicionálva!
Érdekes kérdés. A nagy szedán épp nem az a kategória manapság, amivel tömegeket lehet behúzni.
Az olasz Alfa Club híreinél olvastam, hogy új Ghibi nem lesz!
Kivonulnak a szegmensből, es itt a nagy kérdőjel!!
Állítólag Ghibli alapokon megcsináljak a nagy Alfát!
De ez csupán pletyka szinten megy! Ne feledjük, a Giulia platformjának tesztelése Ghibli ruhában volt.
Gondolom, tehát, hogy a 60°-os V6-osok kukázva lesznek.
Az új Ghibli és Quattroporte-ban is a QV V6-osa lesz majd. Ferraritól már nem kapnak motort, maradnak a V6-osok.
Lényegében házon belül pakolják ide-oda a dolgokat, nem látom miért lenne baj. A Giorgio platform nem is létezne Ghibli nélkül. Nem véletlenül Ghibli álcában tesztelték, van köze hozzá. A zf8-at is szép alu váltófülekkel a Ghibliben gyakorolták először hogy hogyan kell integrálni. És az állítható futómű is skyhooknak született.
A négy henger egy Maseratiban önmagában szomorú, de ez van. Alfetta fejlesztés helyett erre futotta.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.