Fórum >> Típusok >> Giulia

G-MANN🍀2021-10-06 11:02:13 // 22412
Gumibak kicsit kiteker, motorháztetőn fém fül (ami zárba bepattan a lecsukáskor) kicsit állít (13-as villáskulcs) és okk is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-10-06 09:35:08 // 22411
a 250 nyihás benyások melyik piacon laknak?
Piritu - 1.000.0002021-10-05 19:48:06 // 22410
Így van, nekem volt még anno frissiben...
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 18:09:22 // 22409
Nem kevésbé aggódósság, inkább a műszaki hozzáállás lehet. Ergo kockaság :-)
A gyerekülések minden változatából találnék egyet itt hirtelen, hála az égnek két gyerek már úgy nőtt ki ebből a korból, hogy nem tudtuk meg, hogy van e értelme a védelmi funkcióinak. A kicsinek még négy évig kell kb, már megoldjuk rutinból XD
Zselé2021-10-05 17:07:06 // 22408
Picit talán aggódósabban gondolkodok, de csak egy nagyon picit. Most nem jövök azzal, hogy mi 3-an mind ülésmagasítóval ücsörögtünk végig több száz kilométereket a Skoda Feliciába 2001-2 körül, mert még fiatal vagyok ilyen "bezzeg az én időmben.." összehasonlításokhoz - de azért a fele igaz mindennek.

Igazából a legkisebb háttal utazik egy hordozóban, ő nyilván hátul foglal helyet. A középső ülése a legnagyobb jelenleg, egy Britax-Römer nagy hombár sz@r... (szintén hátul) Biztonságos elvileg, meg minden, ha ütközés van, még mesét is mond talán - de nem isofix. A legnagyobb (6 éves) ülését úgy jellemezném, hogy egy támlával és fejvédővel ellátott ülésmagasító. Szét is lehet szedni egyébként.

Azt azért valamennyire követem, hogy minél fejletlenebb a gyerek koránál fogva az izomzata, annál jobb védelem kellene, ha már menetirány felé néz. De azért nem vagyok az a fajta, aki három Isofix-et vesz és abba hordja még gimibe is a srácokat :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 16:15:41 // 22407
Egyébként 5 teljesértékű recaro ötpontos övvel és én meg vagyok véve:-)
GiuliaVeloce210AT8Q42021-10-05 16:11:16 // 22406
Sziasztok!

Tegnap magától ismét visszajött!



Pénteken - ha így marad és nem megy el megint - akkor SW frissítés Kelet-Pestnél.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 16:10:47 // 22405
Csak erős idegzetűeknek:-)

Vésmegoldás ami egész jó.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 16:08:58 // 22404
Pár hetente pattintsd fel és a szemből jobboldali zárat teflon spray-vel, WD-40-nel, vagy bármivel kicsit fújkáld meg. Ennyi. Egyébként beragad előbb utóbb.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 16:07:37 // 22403
Álszent, pont ezért. A nagyobbaknak mindegy? Ilyen szempontból. A legkisebb gyereket ideális volna hátul, középre tenni. Amire ugye az autógyártók nem nagyon szeretnek gondolni.
Amíg hordozóban ül, addig egyértelmű, addig van igazán biztonságban. Aztán ülő pozícióba kerül, és még mozog is a drága, kb 10 percenként küzdhetsz vele, hogy ugyan bújjon már vissza a vállöv alá. Nálunk a külön öves megoldás ezért lett idő előtt kuka. A lányok meg bírtak ülni benne, a fiú nem. Kibújik és ücsörög öv nélkül. A gyakorlat ilyen izgi a szép elmélethez képest XDD Szóval ezért lett isofixes ülése, amiben az autó öve fogja a gyereket. Abból nem bújik ki, mert az vagány, és apa is azzal van bekötve. :-)
Én ezt is tartom a legjobbnak, mert az ülés fixen rögzül a kasznihoz és csak a gyereket fogja az öv, nem az egész kócerájt.
A középre isofixszel becsatolható gyerekülés lenne egy normális megoldás, mert akkor két felnőtt is simán elücsörög még mellette, és a gyerek a legbiztonságosabb pozícióban ül.
RomeoOne2021-10-05 16:06:26 // 22402
Mint írtam, már voltam. Ott egyébként mondták, hogy ez gyakori dolog. Talán Piritu számolt be anno hasonlóról. meg az is lehet, hogy más ez a karbonnál, mint a lemeznél, az eltérő súly miatt.
tdemeter2021-10-05 15:54:34 // 22401
Sosem volt még ilyen, nekem elsőre nyílik. Szervíz?
RomeoOne2021-10-05 15:50:58 // 22400
Motorháztető. Biztos, hogy többen is voltatok már így, hogy nem pattan fel a kar meghúzására. Mit lehet ezzel csinálni? Tudom, a gumibakot kell csavargatni, de merre? Hogy jobban eltartsa a gépháztetőt vagy hogy mélyebben legyen és akkor pattan ki jobban?
Legritkább esetben van, hogy kinyílik, igazából két személyes a nyitása. Valakinek rá kell támasztania a motorháztetőre, a másiknak meghúznia a kart és amíg ki van húzva, addig kell felengedni és akkor felpattan.

De egyedül ez ugye nem kivitelezhető. Bár, ha nem is pattan fel, indulás után a menetszél felkapja. De érthető okokból nem úgy akarok motorháztetőt nyitni, hogy megállás után nyomok egy 0-100-0-t.

A szervizben csavartak már rajta valamennyit, akkor kipróbáltam és tényleg felpattant egyből, de aztán mire hazaértem, pont ugyanúgy nem működött, mnit előtte...
VKG699!!! (4x156+75)2021-10-05 15:43:53 // 22399
Nem tudom, hogy álszent-e, de láttam már olyat, hogy a gyerekülésben ülő kislánynak zúzódásai lettek, aput meg a mentőhelikopter vitte el, és kómában volt, pedig a vonat a Swift jobb oldalát találta el, és a gyerekülés is a BH ülésre volt beszerelve.

Azért egy kisgyerek sokkal védtelenebb az erőbehatásokkal szemben, nem mintha érne valamit, ha "kitámasztasz", de ő nem tud, az fix. A nyaka is kevésbé merev...
Na mindegy is. :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 15:39:55 // 22398
Én ezt az egyet mindenképp el akartam kerülni, hogy két autóval kelljen konvojozni. Nagyon tartottam tőle, hogy sokan vagyunk egy ekkora autóra, de kár volt aggódni. Azóta a Giuliettával is mentünk többször is kirándulni, pedig az tényleg észrevehetően szűkebb belül. A három gyerekülés az minden konfigurációban merész vállallás, de szerencsére kinövik hamar ezeket a lomokat és onnantól el lehet férni normálisan :-)
Amúgy én van hogy a háromévest is magasítóval hozom városon belül, ha úgy alakul, hogy a másikban marad az ülése. Mert őszintén. Az elsődleges funkció az, hogy ne a nyakán menjen az öv. Az már modernkori para, hogy az ezercsillagos védelmű autóba kétezercsillagos übergyerekfotel kell, ami mindenfelől körbekalitkázza a gyereket és majd jól megvédi az oldalról száguldó betonkocka elejű teherautó alváztól, vagy a gonoszul 50% átfedéssel kiugró hídlábtól.
Tiszta álszentség, nem, a 3-4 évest körbeépítjük jól, a nagyobbak meg szanaszét ücsörögnek védtelenül? XDD
denil12021-10-05 14:37:04 // 22397
Erre sosem fogsz általános választ kapni.
Mindig az adott rendelés függvénye, de két számjegy fölé csak akkor fogsz menni ha demó autót tudsz találni.

Nekem 20% lett a kedvezmény ami durván óriási kedvezmény volt, de ebben benne volt a demo kedvezmény meg némi jófejség is. De már a demo kedvezmény sem ennyi, hanem sokkal kevesebb.
denil12021-10-05 14:35:54 // 22396
Nem.
A Veloce-be rendelni kell.
RomeoOne2021-10-05 11:09:32 // 22395
Milyen 99? Most mondom, hogy 2 számjegyűről ne álmodj, csak max 9 Ft! :DDD
(Jóhogy százalék)
Zselé2021-10-05 10:10:08 // 22394
Mármint százalékban 2 számjegyű? Vagy max 99 Ft,- ? :D
RomeoOne2021-10-05 09:09:28 // 22393
Ez engem is érdekelne. Azt mondták, hogy ezt egyre jobban visszavágták, már 2 számjegyű engedményről nem is érdemes álmodni.
Zselé2021-10-05 09:08:46 // 22392
A terv az, hogy mivel a feleségem kis termetű, elfér középen, és legalább minden irányból menteni tudja a kárpitokat a gyerekektől... :D A nagy fiam gyerekülése előre kerül, lassan neki már jó az üléspárna is - ha valahova egy autóval tervezünk elmenni. De majd a puding próbája lesz, mert tényleg az a B terv, hogy kis-közepes távon 2 autó (mondjuk belföldi út), nagy távon, évi 1-2 alkalommal (külföldi nyaralás) meg bérelek egy 7 ülésest egy hétre. De azért a nagyihoz lemenni 5 kilométerre nem kéne konvojt szervezni :)))
Zselé2021-10-05 09:05:23 // 22391
Köszönöm a sok választ, nézelődtem, olvasgattam. Egy fontos kérdés merül még fel: ha nem akciós, készletes, hanem rendelős az autó, akkor mi a realitás a konfigurátor listaáraihoz képest árengedményben? Százalékra gondolok, mi a tapasztalat ebben?
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-05 09:04:31 // 22390
Három gyerekülés a Giuliába az necces azért. Nekünk már csak egy gyerek ül gyerekülésben, így jól elférnek. Amúgy szerintem semmivel sem keskenyebb az autó mint a 159. Összességében nagyobbnak érződik.
sas-1592021-10-05 07:13:06 // 22389
Egész gyorsak voltak, 2 hónap egy turbó hibánál.
Nekem elrepedt az egyik felnim, 19" performance.
1 hónapja és 1 hete voltam bejelenteni, lefotóztatni casco-ra. Pappas, Generali.
1 email-en kívül semmit nem kaptam, semmi nem történt.
Ott ül az ügyintéző az 50 milliós Mercik között, elkérnek majd kb 260 ezer Ft-ot egy felniért és cserébe ilyen villám ügyintézést kapsz.
Ja, a legjobb, hogy azt akarták hagyjam ott az autót. Mondom a felnit gumistól itt hagyom, az autó kell. Hát a felnit nem tudják hová tenni. Miért az autót tudják?
5 hete ott állna a semmire.
Lófasz ez, nem ügyintézés. És 110 ezret még fizessek is önrészre.
Zselé2021-10-04 20:52:25 // 22388
Köszi Sanyi, megnézem!;)
Anubis2021-10-04 20:29:20 // 22387
Üdv. Mindenkinek! Pár hete segítséget kértem Tőletek a turbó meghibásodásommal kapcsolatban. Gondoltam leírom mi lett a vége a dolognak. Van egy kiterjesztett garancia a kocsin, aminek segítségével jelentős összeget sikerült megtakarítani ezen a javításon. El kellett mennem egy állapot felmérésre, ott kaptam egy javaslatot és egy ajánlatot a cserére. Ennek az összege 1,2mFt volt. Csere autót igényeltem, ez járt a javítás idejére. Ezeket elküldtem a garancia cégnek, akik szinte azonnal elfogadták. Elindították az alkatrész megrendelést, az ígért 4 nappal ellentétben 7-9 nap alatt lett komplett turbó Olaszországból. Miután megérkezett 1 hét volt mire lett szabad időpont a szervizben. A javítás 1 nap alatt megvolt, ezzel egy időben a DPF-et is kitisztították, ha már úgyis szét volt szedve.
Összefoglalva: kb 2 hónapos tortúra volt. Az autót végül a FIAT Szabó Érdben csinálták meg. A teljes összegből az én részem 370.000 Ft volt a többit a garancia cég fizette. A turbó ára 700.000 Ft körül lett. Elnézést kérek a túl részletes leírásért, remélem senkinek nem lesz hasonló problémája Közületek. A régi turbót elhozhattam, azzal majd valamit szeretnék kezdeni. Ha valakinek van ötlete ne tartsa magában.:-) Köszönöm mindenkinek a segítséget, amint írtam nagyon sokan Közületek azonnal próbáltak segíteni. Többek között ezért is jó Alfásnak lenni...
Zselé2021-10-04 20:26:24 // 22386
A 3 gyerekülés jó téma. Nem vagyok nagy Isofix párti, övvel beköthető, kisebb méretű üléseket használunk most is. Majd élőbe kiderül, mire jó a középső ülés. Most a 159-be kb a balatonig élhető, de a Giulia azt hiszem kb 10 cm-vel keskenyebb hátul, nem?
Lev2021-10-04 20:03:43 // 22385
Szerintem csak TI-nel alap,de lehet rosszul emlékszem
DrB2021-10-04 20:02:51 // 22384
Hát ja, nekünk ezèrt lett Stelvio, igaz, “csak” 2 gyerekkel. Hárommal hátul az is szűkös lenne, főleg amíg gyerekülès kell. De van csomagtartód. A 280 lovával nagyon èlvezem. Nekünk a Stelvio lett a jó “kompromisszum”. :)
Zselé2021-10-04 19:56:33 // 22383
Köszi, ez teljesen jó infó! Nincsenek nagy igények, csak a 280 lo, a Q4 és a 8 fokozatú ZF… a váltófül már alapáras a Velocebe?
Zselé2021-10-04 19:54:48 // 22382
Heni nem akarja leváltani a 156-osát, úgyhogy jön utánam a csomagokkal :D
Fornitore2021-10-04 19:36:19 // 22381
Ez az!!Tuti vagy😉.Egyszerűen annyi szűkös lesz az fix .Hátul is és a csomagtartó is mivel kicsik még a gyerekek és tudom ez mivel jár.Te élvezni fogod de a Hen...nek sok kompromisszumot kell majd kötnie.Ne tudd meg én hányszor kaptam már meg hogy " ez nem családi autó , ha nem az én sportkocsim".Azt is hozzá kell tenni hogy ennek ellenére mindenki imádja a családból.Nekem ha lett volna még egy gyerek és ráadásul kicsi biztos Stelviót vettem volna. Szervíz?Sanyinál pontosabb infót úgy sem kapsz !
Lev2021-10-04 18:41:56 // 22380
Nagyon jól tetted,hogy felrakattad, 2 napja annyi kavicsot kaptam,hogy az agyvérzés kerülgetett (igazából még most is :). Meg is fogadtam, hogy ha lesz még új autóm, fólia nélkül a szalonból sem állok ki vele
RomeoOne2021-10-04 17:44:38 // 22379
A Comforton felül még hozzákértem pár elemet, ami drágította, plusz kértem még kerámiát is rá, azért lett ennyi. Nettóban csak 590k :)
A fóliát cserélni kell, ha megsérül. Én most szombaton megyek karbantartásra, mert a fényszóró fészkeknél egy kicsit elvált, aztán helyre kell hozni. Amúgy az orrán már látom a kavicsok nyomait, a fólia sérült tőle. Fólia nélkül valószínűleg már az alapozót látnám ott. Így meg majd pár év múlva egy fóliacsere és még mindig olyan lesz, mint újkorában.
denil12021-10-04 16:47:59 // 22378
Nem a hsz-hoz tartozik de hasznos volt,h feltetted a fóliás dolgot a blogodba, épp ezen gondolkodtam én is. Kérek tőlük árajánlatot a Comfort csomagra.
Nekem is az a félelmem,h meglátszódik a fólia, illetve mivan akkor ha valahogy feljön a széleken?
Vagy ha maga a fólia lesz karcos, mondjuk a mosásnál?
Polírozni lehet a fóliát vagy annyira vékony, hogy a polír előbb utóbb leszedi a réteget?

Mindenesetre valamelyest meggyőztél szóval valószínű megyek hozzájuk én is.
Bár a 750k-t nem értem amit írtál, egy nullával kevesebb szebb lenne :DD
denil12021-10-04 16:39:45 // 22377
Szia!

Szerintem van itt bőven Veloce tulaj akik tudnak nyilatkozni.
Én is Veloce-t vettem 1 hónapja,bár én még nem voltam vele semmilyen szervízben mert még nem esedékes. A szokásos olajcserés rutinszervíz ha jól rémlik helytől függően 80-120k között mozog de ezt majd valaki megcáfolja v megerősíti.

Rendelt autónál erősen függ a színtől is. Ha nagyon speckót akarsz ( mint a Verde Montreal vagy az Ocra sárga ) akkor készülj fel hideg élelemmel 1 évre :D
Ha normál színt akkor volt olyan kereskedés aki 6 hónapot mondott és volt aki 2 hónapot ( Pappas ).
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-04 15:30:52 // 22376
Két háromgyerekes Giuliás biztosan van itt :-) MInden azon múlik, hogy széltére hogyan férnek el hátul. Egy gyereküléssel teljesen vállalható. Sajnos az Isofix miatt a gyerekülés nagyon középre tolódik, emiatt ha mindenki beköti magát hátul, a középen ülőnek keskeny hely marad a gyerekülés és a túloldali övcsat között. Ennek ellenére nálunk működik a dolog, a kisebbik lányom panaszmentesen elfér középen. Érdekes módon a hatalmas kardánalagútra nem panaszkodott eddig senki.
Irracionális, vagy nem, de nekem az a tapasztalatom, hogy a soküléses, nagycsaládos sztereotip megoldások nagyon jók térérzet szempontjából, plusz ész nélkül lehet lomolni beléjük. Ez meg egy utazóautó, ami kényelmes. Ha befér a nép, és az összes cuccuk betetriseződött hátra, akkor kényelmesebb az ülés, a rugózás, jobb az útfekvés, jobb benne utazni. És nem kevéssel kevesebbet kell benne ülni XD Nekünk pont ez jött be nagyon a Giuliában, hogy vezetési élményben is többet ad, mint az elődei, és kényelemben is messze felülmúlja őket. Zajszigetelésben, rugózási komforban, kasznimerevségben, mindenben.
Piritu - 1.000.0002021-10-04 15:00:54 // 22375
A Giulia blogomban találsz költségeket is.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-04 14:46:19 // 22374
Néha jó lenne kikapcsolni, de az esetek többségében jóvanazúgy. :-)
Szerencsére problémám az nincs, nekem ez így jó.
RomeoOne2021-10-04 12:51:44 // 22373
Nekem más bajom nincs, csak, hogy hangja legyen. De így, hogy Race-ben sincs folyton nyitva a kipuff, így nem nagyon tetszik. Nekem csak annyi kéne, hogy ott nyitva legyen mindig, mint régen.
aranytl2021-10-04 12:43:33 // 22372
Race módban úgy tudom nincs korlátozás. Nekem tetszik amúgy ez az okos sperr, ezért is könnyű szépen vezetni. Persze ez azzal is jár, hogy nem teljesen te irányítasz.
A chip tuning felé vezet az út sajnos. Valahogy csak kibírjuk azt az 5 évet :)
A squadra kínál felhasználóbarát ecu programot. Az euro6 miatti nyűgöket is ki lehet iktatni.
RomeoOne2021-10-04 12:16:47 // 22371
Na jó, de inkább te is választanád azt, hogy az esp-t off-ba lehessen tenni :)

Az én problémám az, hogy így a '21-es modellévvel, (vagy fene tudja, hogy már a MY20-nál is így volt-e), már Race-ben sem nyitja a kipufogón a vákuumszelepet, csak alapjáraton. Utána, ha elindulsz vele, már ott is csak 3500 felett, mint D-ben. Nincs az, hogy gurulsz 2000-3000 köztti forulaton szép nagy morgással. Csak akkor szól, ha nyomod neki. Van, aki csak simán leköti a vákuumcsövet és kiékeli a szelepet, hogy mindig nyitva legyen. Én inkább rátölteném a régi progit, hogy R-ben mindenhol nyitva legyen. Csak még nem jártam utána, hogy ilyet lehet-e.
Zselé2021-10-04 12:11:04 // 22370
Sziasztok!

Úgy állnak a csillagok, hogyha jósolni lehet, jövő év elején nyugdíjba küldeném szegény öreg 159-esemet, és szeretnék egy Giuliába huppanni. Sokat gondolkodtam, melyik lenne a jó választás. Három gyerekes apukaként már maga a kasztni is irracionális, úgyhogy arra jutottam, hogy tök mindegy :D Tehát a képlet jelenleg egy 280 lovas, benzines Veloce felé mutat.

Az lenne a kérdésem, van köztünk, aki ezt a változatot hajtja? Ha jól érzékelem, a legtöbb a 200LE benzines, illetve diesel példányokból van.

Még egy kérdés: a kötelező szerviz költségek hogy alakulnak? Tudom, akinek majomra van, legyen banánra is, de kb. 10 éve volt utoljára új, garanciális, szakszervizbe hordandó autóm. Ma már biztos nem is köszönnek annyiért, amennyi akkor volt egy olajcsere egy Fiaton :))

Illetve mennyit kell várni mostanában, ha nem készletes lenne a modell? Mi a tapasztalat?

Bízom benne, hogy hamarosan cartársak leszünk!
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-04 10:00:47 // 22369
Szerintem logikus. Az esp elég erősen avatkozik be, ha meg lehet előzni azzal, hogy annyi nyomatékot enged amit még le is tud tenni, akkor nincs szükség a drasztikus pofozkodásra, szépen bekanyarodik. Én úgy vettem észre, hogy ez az autó (a 200 lovas) abszolút erről szól. Nem a versenypályát akarja megváltani, hanem bárhol ahol eszedbe jut, nagyon finoman megy.
Számomra a laptiming ezért sem igazán mérvadó. Egy versenypályás köridőnek nulla köze van az autó valós használhatóságához. Pályára a kőkemény futóművű nagyon erős autó kell. Nekem a kemény futóműből elég volt a 159 Ti tanulságnak. Nem rossz, csak nem arra mész amerre akarsz. Hanem amerre még el tudsz XD
A Giulia meg.. állat. Nagyon jó. Kinézel egy bármilyen 1244323552 sz. utat és nem veszed észre, hogy mennyire rossz úton mész. Kimozogja, megoldja. Nem bólogat, nem hánykódik, csak megy, mintha mi sem volna természetesebb. Tegnap kompoztunk is. Csak úgy. Felment, lejött XDD Bármikor választanám ezt egy sper vagy egy keményebb futómű helyett :-)
RomeoOne2021-10-04 09:08:52 // 22368
Mondjuk, egy első kerekesnél még érthetőbb is a dolog, bár akkor már inkább raktak volna abba is egy önzáró diffit, ha már sportos autó. Hogy egy hátsó kerekesnél miért kell ez, az számomra érthetetlenebb.
Sperr nélkül persze az sem menne túl szépen nagy gázra kanyarban, de hogy még elektronikusan el is veszik az erejét azon túl, hogy nem engedi megcsúszni az már nagyon.... polkorrekt :)
(bár lehet, hogy ez ugyanaz a feature, azért érzi carver, hogy nem adja le az erőt, mert már csúszna és visszafogja az ECU)
leopop32021-10-03 23:15:27 // 22367
Pontosan, pedig álom egy autó
Forsberg2021-10-03 22:35:56 // 22366
Igen, ezért kap azóta is hideget meleget a szerencsétlen Abarth 500-as a laptimingban. :)
RomeoOne2021-10-03 22:32:21 // 22365
Nem akarlak elkeseríteni, de ez nem egy olyan dolog, amit pozitívumként fog kiemelni egy tesztelő, ha észreveszi :)
carver2021-10-03 21:54:41 // 22364
hihetetlen milyen finomságok vannak ebben az autóban. Pl csak akkor engedi rá a teljes erőt gyorsításnál amikor egyenesbe kerül a kormány... Csúcstechnológia amit eddig pl egyetlen tesztelő sem vett észre....
G-MANN🍀2021-10-03 20:30:01 // 22363
👍🍀
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.