Fórum >> Típusok >> Giulia

leopop32021-01-22 23:38:35 // 18845
Haverom a 2.4 Brerájára vett az Alufelniről illetve a szerelőm a 159 re is. Nekik bevált és jól is néz ki minőségi cucc.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-22 22:23:46 // 18843
Inkább a 60 fokos hengerszögű 330 (350) lovas v6-ot tennék a Giuliába.. azzal az elképesztően gyönyörű hangjával együtt XD A
Négyhengeres Maser... pfff..
G-MANN🍀2021-01-22 22:20:56 // 18842
Ez gyáriként is rendelhető, a cikkszám is ugyan az.
G-MANN🍀2021-01-22 22:15:38 // 18841
Akkor inkább 18-as méretben, 17-ben Giuliara szerintem picinek tűnne ez a fazon.
G-MANN🍀2021-01-22 22:13:54 // 18840
Mindkét helyről vettek már, még nem hallottam panaszt. 👍
Giuntini2021-01-22 22:02:12 // 18839
Tudtatok arról, hogy a Ghibliben 2021-től belerakják a Giulia kétliteres motorját, mild hybrid verzióban 330 lóval? Már létezik! Ezt igérték az Alfába is tehát várhatjuk!
Fornitore2021-01-22 21:25:49 // 18838
Cartársak ebben nekem is jó lenne valami ötlet én ezt néztem , nagy mellé nyúlás lehet vagy fene tudja?https://www.alu-felni.eu/p/1664-g-alufelni-17-5x110-alfa-romeo-159-giulietta-et32/
Piritu - 1.000.0002021-01-22 19:15:48 // 18837
Lassan itt a tavasz, ideje nyári felnin gondolkodnom.
Használ valaki felnit az Alfisti-ről? Gyakorlatilag egy gyári felni ára a szett.
Esetleg alu-felni.EU-st?
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-22 10:51:49 // 18836
vakcina igazolást majd veszek az ecserin :DDD
RomeoOne2021-01-22 10:42:30 // 18835
Újra átolvasva, látom már mi a hiba. Egy kontextusban beszél erről a fekete dobozról, meg a fogyasztás rögzítőről és nem volt egyértelmű, hogy ez két külön dolog. Oké.

Egyelőre ez adatgyűtés csak, viszont nem anonim,

A cikk szerint: "A megszerzett adatok kezelése külön téma, az Európai Unió jogászai dolgoznak azon, hogy biztosítsák a személyi adatok védelmét. Ennek része például az, hogy a jövőben bevezetendő eseményadat-rögzítő nem jegyezheti fel az autó alvázszámának négy utolsó tagját."
Hátha lesz haszna is ennek a GDPR-nak.

A kettős adóztatás már eleve az üzemanyagárban magában is megvalósul sztem. Ugye az áfát nem az üzemanyag alapárra fizeted, hanem az üzemanyag+jövedéki adóra. Magyarul a nettó árba beelszámít az adó és áfát fizetsz még a jövedéki adóra is. Botrány amúgy.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-22 10:11:41 // 18834
Idén jan 1-től a fogyasztási adatokat gyűjtő cucc van benne. Ugyanígy már tavaly is kötelező volt az újonnan típusengedélyt kapó modelleknek, idéntől viszont minden forgalomba helyezett autóban lennie kell. (egy raktáron ragadt darabnál nem tudom mi a szabály pl.). Az MY21 Giuliában is van, Telematic Box a neve. "connected services" és mindenféle földi jó néven népszerűsítik, tudsz parasztvakítani és telefonnal autót nyitni, és hasonlók. Mókás funkciók biztosan, viszont a lényeg az az, hogy egy beépített sim segítségével az FCA szerverekkel kapcsolatban van és oda időszakonként feltölti az autó valós fogyasztási és autó által visszamért/számolt emissziós adatait.
Egyelőre ez adatgyűtés csak, viszont nem anonim, nem össz statisztika készítése a cél. Vagyis az autód adatait egyedi azonosító alapján külön gyűjtik és az FCA vagyis már Stella Anti "brüsszelnek" el kell hogy küldje. Akik 2025-ig csak figyelnek és kiokoskodják, hogy hogy adóztassanak meg vele. Ez is a villany korszak előkészítése, a villanyosokat majd töltheted szabadon, a fogyasztást mérik majd valószínűleg. Így tudsz a leautózott villanyért külön adózni, hiába töltöd akár éjszakai áramról, vagy akár az erőműről direktben XD
Tehát végül, 2025-től a környezetszennyezésednek és fogyasztásodnak megfelelő mértékben adót fognak kivetni. Nálam ez a kettős adóztatás fogalmába erősen belecsúszik, hisz a benzin árának fele már adó és fogyasztás függvényében fizetem. De elnézve azt, hogy az emberek közt vakcina igazolással minőségi különbséget fognak hamarosan tenni, igazából nem csodálkozok már semmin...

A feketedoboz, mint baleseti adatgyűjtő későbbtől, 2022-től kerül bevezetésre.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-22 10:00:40 // 18833
Így is van :-)
Kazes☻2021-01-22 09:34:25 // 18832
Teljesen új = most tervezik/tervezték... a már típusengedéllyel rendelkező, tehát gyártják, szériában fut, annak van '24-ig haladéka, de utána már mindbe is kell... szvsz. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-22 09:08:59 // 18831
ki későn kel fáradt marad :DDD
RomeoOne2021-01-22 08:53:03 // 18830
Sztem már ott van a Giuliában is. De balahogy nincs értelme annak amit írt. Először leírja, hogy minden új autó idén január 1-től. Aztán leírja, hogy mégsem, mert a nagyon újak 2022 közepe, a már meglévő újak meg 2024 közepe. Akkor mi van? Mi lesz most január 1-től? Hátha Gyuri tudja, ő beleásta magát :D
Liquid2021-01-22 08:49:01 // 18829
A Tonale-ben már kell, a Giulia kap haladékot. Értelmezésem szerint :)
RomeoOne2021-01-22 08:18:57 // 18828
Már az autók is kémkednek utánunk?

Az aggódók megnyugtatásárára elmondhatjuk, hogy egy ilyen fekete doboz megjelenése a teljesen új személyautó és kisteherautó (3,5 tonnáig) típusok esetében 2022. július 6-a, újként forgalomba helyezett, de már futó (vagyis már típusengedéllyel rendelkező) típusok esetében 2024. július 7-e előtt nem várható. Ezt a dátumot követően ellenben kötelező lesz minden Európában forgalomba hozott autóba beépíteni.

Most akkor idén január 1-től vagy 2022. július 6-tól? Csak én nem értem?
és mire gondol "teljesen új" alatt? Aminek még nincs típusengedélye? Tehát pl. aEgy Giuliánál ez csak 2024 nyarán lesz? Nem világos teljesen.
Liquid2021-01-20 21:17:10 // 18826
Szerintem nem mostam össze semmit, csak saját tapasztalaton alapuló véleményt nyilvánítottam, mint ahogy te is csak kevesebb karakterből :D
Nem csak fánkot rajzolni jó, de nagyot kanyarodni, riszáló fenékkel gyorsulni is :)
Az igazi fun az lett volna ha felrakok 4db mankókereket, ez tudta volna helyettesíteni a hiányzó lóerőket :) Na akkor nem lett volna szükség hóra/jégre, de ez megmaradt gondolat-kísérletnek.
carver2021-01-20 20:44:21 // 18825
+1...

apám Ladája és a Giulia között csak elsőkeresekkel mentem (leszámítva pár bérelt Mustangot meg hasonlót stb-t).

A kézifék használatával bármilyen keringőt / pogót / stb el lehet járni a havon. De azt aláírom hogy a hátsókerekessel kézifék sem kell hozzá :)
leopop32021-01-20 16:35:01 // 18824
Ennek nagyon örülök végre valami jó hír 😁🙏🍀
G-MANN🍀2021-01-20 16:14:44 // 18823
VKG231!!! (156+75)2021-01-20 15:31:38 // 18822
Hát, az fl 56 elveszi a gázt ballábfékre azonnal. Szóval szomifej :((((
:D
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-20 14:29:08 // 18821
Inkább pont összemostad a melyik gyorsabbat a fun faktorral. Az összkerekesnek lesz legjobb a tapadása, ezen nincs mit vitatni. Akkor is így van, ha netán akad ellenpélda :-) A rally sportban is tudomásom szerint az Audi quattro hajtása hozta az áttörést, előtte bőven találhattál példát fwd és rwd autókra is, és a pilóták közt is ki az egyiket, ki a másikat preferálta. Szóval az, hogy egy Q4 159 gyorsabb a Bakonyban egy dízel fwd 156-nál, vagy gyorsulásnál, az nem különösebb csoda, de nem is sok köze van ahhoz, hogy jó e hóban csapatni vele, vagy nem.
Egy q4, ami hátra is hajt ha kell, nyilván alkalmas kell hogy legyen, legalább fánkot rajzolni. Viszont elsőkerék hajtásról volt szó. :-)
Ha a lényegét akarnám összefoglalni, az annyi, hogy hogyan vesszük el a tapadást kontrollált módon. Ha ezt egy autó jól csinálja, akkor jó móka. Ha bénán, akkor hajthat az bárhol :-) A tapadás elvesztése hátul egyértelműbb egy rwd-nél, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az autót egyensúlyban is tudod tartani, és kiszámíthatóan tudsz "átterhelni". Könnyű Katit táncba vinni, de ez nem jelenti azt, hogy Kati biztosan jó táncos XD
A FWD szégyellősebb Kati, tudni kell hogy fűzd meg egy táncra, de ha jó Katit fogtál ki, akkor nagyon megtáncoltat XD
A kézifék egy dolog, ezt is szokás leszólni, mert milyen már.. Pedig ugyanaz történik, a hátsó tapadást szándékosan megszünteted. Na de innen hogy mi történik, az baromira nem mindegy. Hogy innentől folyamatos sodródásban csak gázpedállal játszol amíg kiadja, vagy egy béna szerencsétlenkedés után úgy döntesz, hogy hagyjuk a francba. Az autón múlik.
Ha Kati ügyes, te pedig jól vezetsz akkor, kézifék sem kell, mert az autót kizárólag a súlypont áthelyezéssel tudod mozgatni. Nem hiszem, hogy sosem csináltad :-) String theorynak is szokták hívni, egy némileg egyszerűbb "húrelmélet" mint a fizikában. Gondolatban a kormány alját összekötöd a gázpedállal, és így "egyensúlyozol". Csinálni könnyebb mint magyarázni XDD
A 159-cem már a kéziféknél elbukik, a Giulietta pedig gyönyörű sodrósat fordul havon, csak gázzal való finom inzultálásra. Elképesztően drasztikus különbség van a kettő között, hiába fwd mindkettő.
És még egy módszer, ezt nem mertem még kipróbálni a pirossal, mert tuti halál ha nincs elég hely begyakorolni. Balláb fék! Ha az elektronika nem hülyül bele, és hagyja, akkor nagyon ügyeset lehet így fordulni. De ezt tényleg nagyon gyakorolni kell, mert a bal láb nincs hozzászokva a pedálerőhöz.
És ezek tetejébe jön az elektronika és a sperr. Ha van sperr, akkor király, az megint tud segíteni, viszont, más, mint az elektronikus megoldás.
A sperr ugye összezár, vagyis mindkét kerék kihajt. Bizonyos esetekben (pl pont havon) elpöröghet mindkét első kerék, és már megy is orral a semmibe a gépjármű.
A fékezős viszont az elforgó kereket fékezi, tehát az elektronika végig segít elöl megtartani a tapadást és az irányt. Azon kívül, hogy egy pályanapon szénné égne az első fék, napi huligánkodáshoz egy nagyon ügyes megoldás.
A hotheccsesebb Fordokban hátul is ügyeskedik az elektronika, mintegy balláb féket szimulálva, azért fordítja a farát annyira.

+1 Ha láttál már Classic futamokat, azon belül is Minit, akkor láttál már jó példát arra, hogy egy elsőkerekest hogyan hangolnak játékosra. Amikor emelgeti az egyik hátsó kerekét, az pont ezért van :-)
Így röviden :-)
Aztán hogy mi a jobb? Nekem minden ami kezes és hagy játszani. Majd he lesz egyszer Giuliám, akkor leszek igazán zavarban, mert azt sem tudom majd, hogy melyik Kati legyen ELŐSZÖR XDDD
RomeoOne2021-01-20 11:49:22 // 18820
Én is a hátul kaparóst preferálom, de ez a "fun faktor" szerintem elég relatív fogalom, ízlés kérdése.
Ugye, ha van sperr az elsőkerekesben, akkor az behúzza az orrát arra, amerre tekered a kormányt. És azzal lendülettel el is dobja a farát a másik irányba, mint mikor húzol egy szánkót és kiforgatod.
Szóval, kicsit máshogy, mint a hátsókereks, de tudja az is. El tudom képzelni, hogy valakinek ez még nagyobb móka is lehet, mint a hátsó kerék
Liquid2021-01-20 11:14:30 // 18819
Nem mondtam hogy elsőkerékkel nem lehet jó és gyors autót csinálni, hiszen szinte minden az, és nagyon szeretjük. Csak azt, hogy összkerékkel vagy hátsókerékkel nagyobb a fun faktor, márpedig a csapatás erről szól nem köridőkről.
Túl sarkosan fogalmaztam azzal, hogy "nem jó", inkább úgy kellett volna, hogy: "van annál jobb".
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-20 10:00:45 // 18818
Ne aggódj Emil :-) Az Alfa Romeo jó kezekben lesz. A Peugeot márka vezér, aki azt a márkát a semmiből hozta fel, átjön a semmiből felhozni az Alfát is. Reméljük sikerrel jár! Szerintem pont ebből is látszik, hogy az Alfa ügyét nagyon komolyan veszik. A Fiat élén pedig már régóta a francia ürge van :-))
Giuntini2021-01-20 09:45:17 // 18817
Nekem azért ez nagyon nem tetszik! A halott Lanciát, és a luxusmárkát, a Maseratit bízzák olaszra, a francia delegáltak túlsúlya feltűnő! Már megint olyan döntéseket hoznak, ami nem az Alfa Romeónak kedvez! Olyan emberekre lenne szükség, akik képesek a múltat beépíteni a jelenbe, jó vezetés mellett. Kihoztunk egy 4C-t, egy Giuliát, egy Stelviót, mindegyik a maga kategóriájában abszolút etelon, mégis rosszul voltak menedzselve! Annyi márka van, annyi érdek, hogy szerintem ezt képtelenség felosztani. Ha a franciáknak az a céljuk, hogy a Peugeot-ot az Alfa sodrásában felprémiusítani, nem lesz nehéz megjósolni, hogy ki fogja húzni a rövidebbet. Volt már ilyen! Mikor nem tudták az opelesek, hogy a dízelmotor Fiat, vagy a Saab-okban dolgozó motor szintén olasz! Nekem személyes élményem volt erről, a Saab tulajdonos szidta az olasz autóipart mint a bokrot, közben az autójában az 1,9-es motor dolgozott. Rákérdeztem hogy tudja milyen motor van az autójában? Természetesen GM motor. Mikor megpróbáltam felvilágosítani, természetesen én tudtam rosszul...
RomeoOne2021-01-20 09:15:51 // 18816
Off-topik, de a múltkor volt szó a márkák bekategorizálásáról. Úgy tűnik, hogy a Stellantis is hasonlóan látja, mint mi. Peugeot: felső középkategória, Alfa: prémium
RomeoOne2021-01-20 09:02:51 // 18815
Azért, mielőtt nagyon elhinnéd, nézz rá a Honda Civic Type R (FK8) köridejére az NRingen:
7:43.8

Ez egy 310 lóerő körüli, elsőkerekes kocsi. Persze, sperrel. Majdnem 10 másodpercre közelítette meg a Giulia Q-t...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-20 07:09:52 // 18814
A kézifék csodákra képes első keréknél is szóval jójaz havban, azaz sokkal jobb, mint nézni a barátokközt :)))
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 23:55:25 // 18813
Ez megérne egy reláció analízist :-P
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 23:41:36 // 18812
Ja, miután elmondod a véleményed ne nyissunk vitát. Oké XD Ne nyissunk. Én azért jót csapatok kb 25 éve elsőkerekesekkel is. Kb az első perctől a havas csapatás a mindenem, vezettem rwd-t is, divatnak tartom leszólni a fwd-t. Ha jó összhangú az autó, akkor jót és gyorsat autózok vele. Ha bután viselkedik, mindegy hol hajt, csak szenvedés.
Liquid2021-01-19 23:12:54 // 18811
Ne nyissunk elvi vitákat erről :)
Liquid2021-01-19 23:11:47 // 18810
Rácsingoltunk Kócossal a Bakonyban, a 156 hasonló erőben volt mint az enyém, mégis elmaradt a második kanyar után, de ugyanez volt KUL-on, Erhard Novitech TBI-je vagy Shadin erősen felhúzott 2.0-ja is elmaradt, pedig mindkettő hasonló erőben volt, ha nem többet tudott. Persze kézifékezni lehet és adja is a vigyorgásfaktort. Szóval ennyit az eldobott kőről... A Giulia ugyanezt tudja, csak sokkal jobban.
Vágyom is rá :)
RomeoOne2021-01-19 23:09:22 // 18809
Ha van benne sperr, akkor nem triviális kérdés.
Liquid2021-01-19 23:06:55 // 18808
Mindenre is jó az elölkaparós, csak gyorsulásra havon csapatásra és kanyarban gyorsan menni, ne ezekre nem jó. Egyszer próbálj ki egy Q4-et, és rájössz hogy nem eldobott kő :)
Olyan ez mint minden műszaki / barkácsolós dolog: mindent azzal jó csinálni ami megfelelő hozzá. A Tiborral bármennyire is szeretem és könnyeden mozog, vagy a 156, vagy éppen az I10 nem havon csapatásra való, ennyi :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 22:14:26 // 18807
Uguan már, régen rallyztak FWD-vel. Ha a fánk rajzoláson túl akarsz csapatni, simán lehet jót FWD-vel. Nem mindegy milyen a technika alattad, és akkor már csak rutin kérdése :-) . Szó mi szó, a 159-re téli gumit se vettem.. az egy eldobott kő télen.
Liquid2021-01-19 21:51:13 // 18806
lehet persze, de elölkaparóssal nem az igazi :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 21:31:06 // 18805
Nálunk pár napja a mellékutak havasak, jegesek. Kerülöm is a sózott főbb útvonalakat, már amikor sikerül megszereznem a járművet 😄 Nyilván első dolgom volt a téli módot kipróbálni. Mármint a valódit.. a D-t, hogy tényleg dolgozik e havon a fékezgetős Q2. 😆
carver2021-01-19 21:26:23 // 18804
bármilyen autóval lehet csapatni :) Felvonulási tér megvolt kiadós havazás után? Mekkora tömeg gyűlt össze, volt ott aztán minden is :)
carver2021-01-19 21:14:32 // 18803
élvezet a köbön Alfistiknek :D
Liquid2021-01-19 21:05:29 // 18802
szerencse fia :) amíg volt olyan autóm amivel lehet csapatni, minden télen mindet megtettem azért hogy megfelelő helyet találjak, nem sokszor sikerült :)
Lev2021-01-19 20:35:33 // 18801
Tényleg szerencsém volt, pont akkor végeztem a munkával,amikor szakadt,de reggelre már itt sem volt semmi.
Piritu - 1.000.0002021-01-19 20:22:45 // 18800
Szerencsés vagy, én ma is próbálkoztam, de csak egy havas mellékutcát találtam :-(
Lev2021-01-19 19:49:41 // 18799
:D:D ilyen dugót kívánok mindenkinek :)
Láttam a képet, durva :)
Piritu - 1.000.0002021-01-19 18:58:46 // 18798
Így jár az ember, ha a dugóban araszol! :-DD
Nézd meg a 18756-os hsz-ban feltett képemet, olyen a fogyasztás ha az ember rendesen halad, ott 107-es az átlag :-))
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 17:59:43 // 18797
A benzin minden cseppje jól hasznosult :-))
G-MANN🍀2021-01-19 10:04:57 // 18796
nem csodálom :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.