Fórum >> Típusok >> Giulia

Piritu - 1.000.0002022-01-11 19:38:25 // 23833
Nekem a nyári felemás 18-as az alfisti-ról :-)
Zselé2022-01-11 19:19:25 // 23832
Köszönöm a válaszokat!

Valószínű télire maradok a szimmetriánál, tán felnit is könnyebb találni így 4-et…

Akkor két kérdés maradt:

- 18” a minimum méret? 17” nem is megy fel?
- az osztókör és agyméret alapján van kompatibilis felni pl. 159-el?

Mindenképp gyári felnit szeretnék, de nem vagyok elájulva a kínálattól
SanyiJTD2022-01-11 17:23:24 // 23831
Illetve nekem semmi gondolom az illeszkedésével, teljesen stabil,erős, szépen passzoló. Nekem nagyon tetszik :D
SanyiJTD2022-01-11 17:19:19 // 23830
Nekem ez egyáltalán nem jön be :)
G-MANN🍀2022-01-11 16:49:55 // 23829
Befelé dob többet abban is amit küldtél 😉 nézd csak meg 🙂
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-11 15:03:59 // 23828
Biztos ,hogy befelé megy a nagyobb ET-vel. Itt egy leírás.
Az enyémen (Veloce fékes) a gyári Et33 felnivel elöl 10.3mm-re van a féknyereg a felni küllőitől. Ezt 7mm-rel bentebb rakod, az olyan éppen elférős lehet.
A többi ízlés kérdése, az én szememet a körben egyforma 8j felnis gyári megoldás is zavarja a széles hátsók után. Funkcionálisan valószínűleg télen majdnem mindegy, mindegyiknek van előnye, hátánya.
Sporter2022-01-11 14:36:57 // 23827
A rajz csalóka, de ha két egyforma széles felnit veszek (jelen esetben 8"), és az egyik felni a felfogatás síkjától 40 mm (ET40) a másik pedig 33 mm (ET33), akkor ugyan 7 mm-el, de az ET40 felni dob többet a sárvédő ív felé :) .
Na de, mindegy is, mert ez felni kialakítás függő "is" tulajdonképpen, jelen esetben talán a féknyeregnek van több helye, ennyi.
RomeoOne2022-01-11 14:30:12 // 23826
Veloce Ti
RomeoOne2022-01-11 14:21:22 // 23825
A Te autód most is itt van kiàllítva 😉 😄

G-MANN🍀2022-01-11 14:09:13 // 23824
:-) megéri a látvány, nekem is nagyon tetszik :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-11 14:06:21 // 23823
Szia! A helyes felni méret 8J 18" ET33. Erre 225/45 r18 gumi megy. Ha hátul szélesebbet szeretnél, oda 9J 18" ET34 felni kell. Nekem bő egy hónapba került gyári kétszéles szettet vadászni értelmes áron. Már csak a látvány is megéri szerintem, ahogy kifelé ível a hátsó felni, és egész kiér a sárvédő peremig.

Plusz a sima keskeny sem olcsó, annyiért nem szerettem volna kompromisszumot.
Számolj még kb 60e Ft-ot a tpms szenzorokra, plusz 200-250 a gumi.
G-MANN🍀2022-01-11 13:59:00 // 23822

A rajzon is ET 40-nél majdnem féktárcsa közepén fut a kerék középvonala, azaz 40 mm-t beljebb került attól a résztől, ahol felfekszik a felni a tárcsára az agynál, gyári ET33-nál a féktárcsa külső szélén kint fut a felni középvonala, azaz csak 33 mm-t került beljebb a felni középvonala

ET40-nél 154 mm re lóg be a felni belső széle a rögzítési felülettől, ET33-nál csak 147 mm-t lóg be a felni belső széle, azaz ET 33 felni jobban kint van 🙂 szerintem
G-MANN🍀2022-01-11 13:42:06 // 23821
Csalóka ez a rajz, de a felni belső pereme itt is beljebb van ET40-nél, mint ET33-nál.
Sporter2022-01-11 11:33:11 // 23820
Én nem így tudtam:

ET kalkulátor
denil12022-01-11 11:04:20 // 23819
Már egy ideje gondolkodom én is egy hátsó terelőn de én sem tudom eldönteni, hogy melyiket lenne érdemes venni. Vannak egészen olcsók is és persze ott van az OEM ami viszont igen komoly összeg és képekről nem látom a különbséget.

Azt tudom, hogy a gyári az csavaros, rögzíteni kell a csomagtartóhoz, illetve a súlya miatt adnak hozzá erősített rugókat is. A olcsó verziók pedig simán ragasztósak, tehát azt gondolnám, hogy van anyagbeli különbség.

Szóval aki rakott fel ilyet, az melyiket rakta?Gyári vagy valami olcsóbb kínai?
Az olcsóbbal még az a félelmem, hogy észre lehet venni,h nem gyári és azt nem tűrném el egy ilyen kategóriájú autón. Persze ha teljesen egyorma, ugyanúgy néz ki, ugyanúgy illeszkedik stb. akkor nem látom értelmét kifizetni a többszörösét egy gyáriért.

Valaki tud ebben eligazítást adni?
denil12022-01-11 11:00:42 // 23818
Olvaslak titeket állandóan de még késő éjjel van és akkor már telefonról, azon meg nincs kedvem pötyögni..

Szóval ESP.
Decemberben kinn voltam Szlovákiában, épp komolyabb hó esett a Tátra környékén és találtam egy hatalmas üres friss havas parkolót, ott kipróbáltam én is a driftelést.
Akik azt mondják,h simán lehet, nem tudom hogy csinálják de sokadig próbálkozásomra is csak annyit sikerült elérni,h elkezdett csúszni de azonnal belefékezett az autó.
Egyenesbe nem rakta, de fékezgette a kerekeket és érezni is lehetett az általa okozott rángatást.

Egyébként érdekes érezni, hogy kis gázadásra is már tolná a seggét, nem is kell nagyon pörgetni és már lehetne játszani vele de az ESP állandóan beleszólt.
Egyszer volt olyan,h elindult az autó oldalra és hagyta is,h egy szép nagy fél fánkot leírjak, de azt inkább a kivételnek tartanám. Lehet úgy volt vele addigra az ESP, h jóvan hülyegyereke akkor kenjed neki ha ennyire akarod...:DD

Mondjuk utólag visszagondolva már nem tudom,h manuálban voltam e, de szerintem igen. Az biztos,h D-ben volt.
denil12022-01-11 10:55:39 // 23817
Nagy általánosságban a 18"-as méretnél egyforma széles felniket használnak.
RomeoOne2022-01-11 08:52:52 // 23816
A nagyobb ET a kerékjáratba "befelé" viszi a kereket, szóval ha keskenyebb is a felni és az ET-je is nagyobb, akkor annak jól láthatóan bentebb kellett kerülnie. Persze, kb. 2 cm-ről beszélünk, szóval nem biztos hogy kiszúrja az ember szemét, ha nem azt nézi, de azért az látható.
G-MANN🍀2022-01-11 08:23:44 // 23815
225/45, 8x18", ET33 a méret, télen nekem 4 egyforma van még (nálam télen is 19"), én dinamikusabb tempónál (alig van hó, sokszor süt a nap 🙂) azért érzem, hogy kívánja a szélesebb kereket hátra, de igazából télen valóban mindegy lehet
Sporter2022-01-11 07:28:37 // 23814
Először is gratula így előre is :)
A 18"-os felnik gond nélkül felmennek a Velocéra, nekem is azzal fut télen. A 2 széles guminak nem hiszem, hogy sok érezhető haszna van télen (egyébként biztos van, de nem a hétköznapi használatban, ráadásul eléggé korlátozottak a lehetőséget választék tekintetében (felni is, gumi is), arról nem is beszélve, ha véletlenül egyik kuka lesz. Esztétikailag persze jobban néz ki, ha hátul szélesebb a gumi, de szerintem engedd el. Én pl ET40 felnit vettem és alig észrevehető, hogy hátul is "csak" 225 a gumi.
Hardy2022-01-11 06:42:40 // 23813
Szia!

Itt fehérváron van egy fehér tetőablakkal. Én is most nézegetek. igaz ez 17,5 millió.
Zselé2022-01-10 22:32:26 // 23812
Sziasztok! Ha nem jön közbe semmi ármány, hamarosan egy gyönyörű, fehér Veloce Giuliával megyek kenyérért.. :)

Pár hete kezdtem komolyabban venni a témát, aztán megláttam az idei árakat.. Szerencsémre úgy néz ki, találtam egy megfelelő készletes autót, 2021-es, 0km. Csak a napfénytető marad le az eredeti elképzelésből… (üljön át egy másik autóba.. :D)

Viszont van is egyből egy megoldandó feladványom, amiben a segítségeteket kérem: téli kerék.

Szeretnék felnit venni, viszont a gyári 19”-nál kisebbet. 18”-ra gondoltam, (a 17-es Veloce-re felmenne egyáltalán?). Mi a helyes méret 18-ban, illetve a “hátul szélesebb” koncepciót érdemes téliben is követni?

Köszi előre is, ha vannak hírek, jelentkezem :)
Lev2022-01-10 20:11:34 // 23811
Én is úgy éreztem, hogy a Q4 többet enged
Lev2022-01-10 20:09:41 // 23810
Mióta mondom ezt :) indokolatlanu korán és meglehetősen agresszíven nyúl bele. Értem én, hogy így "biztonságos " csak azt nem,hogy miért nem lehet kikapcsolni
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-10 19:52:42 // 23809
Egyhelyben nem próbáltam :-)
sas-1592022-01-10 19:17:32 // 23808
Veloce Q4-gyel havon simán pörögtem egy helyben.
Különösebben nagy gázt sem kellett adni hozzá.
Golyszi2022-01-10 14:49:16 // 23807
Ez legalább szépen illeszkedik!
Nekem is volt fent. Botrányos volt. Le is vettem...
Aztán kapott egy profi cuccot. Szolidabb sokkal, de nekem jobban tetszik. 🤷‍♂️
Tökéletesen illeszkedik.
Full carbon 200g se:


Illesztés:


Végeredmény:
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-10 13:49:21 // 23806
Áhh, nehéz ezt írásban átadni. Nem ez a szint van becélozva, csak hogy egyáltalán az én kormánymozdulatomra álljon meg a kifarolás és jöjjön vissza az autó. De ezt nem várja meg, és ami még rosszabb, nem érződik, hogy mikor csinálja. Ezzel az a baj, hogyha megerőszakolom valahogy és sikerül jól eltenni keresztbe (vizes kereszteződésben nyári gumival sikerült már XD), akkor pont hazudok magamnak, és totál rossz reflexeket gyakorlok be, mert valójában a határain túl el kell hajítani, amit esp nélkül biztosan nem fogok meg soha. Remélem átmegy a lényeg, csak gyakorolni szeretném a rwd kontrollálását, semmi magasztos cél egyelőre. De nem hagy erre elég teret, és nem mondja meg, hogy meddig a pontig csináltam én, és honnantól a számítógép.
A Giuliettánál legalább röcög az esp rendesen. Abban sem kikapcsolható, de jól fel lehet mérni, hogy mikor dobtam volna el az autót, ha nincs. Ott ügyesebben van programozva, mert kb abban a pillanatban amikor belép a "húbassz@megsoklesz" érzés, már röcög is és visszateszi. Én azt nagyon élveztem. Nyilván D módban (hogy legyen eQ2), három gyerekkel a fedélzeten játszik ilyet az ember, ők is vigyorogva szálltak ki. Egyébként összességében kevesebb vezetési tudás kell bármelyikhez, mint az abs, esp és minden nélküli 146 td-hez. :-)
Elégedetlen sem vagyok egyébként, mert Juli és Juliska is jól mozognak nagyon, egy élmény őket vezetni.
leopop32022-01-10 13:34:27 // 23805
Ez a mondat hallatán eskü még jobban rákívántam a Giuliára 😁🤤😍
G-MANN🍀2022-01-10 13:33:02 // 23804
ez csak egy Q4 :-) imádom
G-MANN🍀2022-01-10 13:30:02 // 23803
és persze nem egyenesben, hiszen ez nem egy Q, hanem kanyar, vagy körforgalom :-)
G-MANN🍀2022-01-10 13:28:40 // 23802
Akkor majd viszlek egy karikát, nem tudom mit próbáltál, kb kilinccsel oldalra is lehet vele. "D" és parketta és már dobja is, szerencsére még a 2021 is. :-)
RomeoOne2022-01-10 13:03:52 // 23801
Ja, hát az más tészta. Az sztem nyilvánvaló volt, hogy bekapcsolt ESP-vel nem lesz kilinccsel előre haladás. Mondjuk sperr nélkül nem tudom mennyire fog ez menni, még ha kiiktatod is az ESP-t
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-10 12:38:02 // 23800
hát béna vagy... itt hóról volt szó és bizony a Q4-ek arrébb rakják a farukat de nekem körforgóban is pláne, ha vizes ... és nem 10 centit :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-10 12:22:16 // 23799
D-ben próbáltam, a manual utána jutott eszembe, hogy hátha segít. Kipróbálom majd :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-10 12:11:21 // 23798
Hát lehet én vagyok akkor hülye, én menet közben próbáltam a kanyart keresztben venni.
Nem gyorsan, olyan 50-es tempónál. Eltekerem a kormányt, gázt adok, eddig szépen csinálja. Már tekerem a kormányt mint a bolond, és érzem, hogy nem kell tekerni már, plusz nem érzem a finom gázelvétel hatását, mert szerintem elveszi ő a tüzet. És egy pillanat alatt egyenesben van. Addig jutottam, hogy ide oda billegetetem a farát.. nyilván nem 30 centit, ki lehet azt billenteni, de nem marad rendesen kilinccsel előre. Mondom én, aki tényleg nem sok rwd-t vezetett :-) De baromira tudná, ez érződik, csak így venni kell egy ladát mielőtt kiiktatom az esp-t XD
Halesz2022-01-10 12:08:30 // 23797
Próbáld meg ugyanezt D-ben és manualban.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-10 12:04:23 // 23796
Ez az amit semmiképp sem akartam, és továbbra sem :-) Külön autóban nekem megfelel a fronthajtás, ne kapcsolgasson semmi. Ez az én betegségem, tudom. :-) Pont elég lenne, ha az esp kapcsolna későn, hogy tudjak gyakorolni arra, amikor majd teljesen kikapcsolom.
RomeoOne2022-01-10 11:35:15 // 23795
*akkor az enyém is

"enyém" szó kimaradt
RomeoOne2022-01-10 11:34:01 // 23794
Én vezettem Giulia Veloce-t, nem az volt a benyomásom, hogy nagyon engedné a farát. Pedig padlógázon, kitekert kormánnyal, vizes aszfalton próbáltam.

De amúgy a modern kocsik sztem ilyenek. Ha nem R-ben van (lehet ott is, csak ott még nem mertem próbálgatni), akkor az is egyenesbe teszi magát, ha elmenne a fara egy nagy gázra. Mondjuk kanyarban még nem mertem neki nagy gázt adni, de egyenesben is odébbrakja a seggét 30 cm-vel nagy gázra. De nincs szükség ellenkormányzásra, megoldja magának. De ugyanez volt az M4-gyel is, amit vezettem (G82).
G-MANN🍀2022-01-10 11:28:22 // 23793
ez így van, nem is kicsit enged, imádom :-) :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-10 10:36:09 // 23792
a 4wd többet enged, későn kapcsol a fronthajtás addig szépen tolja a seggét...
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-10 09:18:02 // 23791
Ma reggel az ovi járat után gondoltam bemelegítem inkább az autót rendesen, kerülővel jöttem vissza. A szokásos erdei út, szerencsére nem volt sózva, szép havas volt. Nos.. nem tudom, hogy az esp-t szeressem, vagy utáljam, de ezt így nem lehet érezni, hogy mi történik.
Pici kormány, gáz, lendülne, rákormányzok és mire történne bármi érdekes, egyenesben van. Gondoltam picit gyakorlok, kitapasztalom a határait, a mozgását, de így hogy konkrétan nem tudom mikor fékezi vissza, mert nincs a pedálon sem visszajelzés, ez így olyan hagyjuk kategória. Kár..Egy engedékenyebb esp nagyon kéne. Chili ebben jobb, sokkal több mókát enged. Mondjuk magabiztosabb is vagyok vele így 27 év fwd után 😅
RomeoOne2022-01-08 16:45:03 // 23790
Ne zavard össze még jobban az embereket :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-08 15:03:46 // 23789
Röviden, a spoilertől az autó lesz 'szárny'. 😆
RomeoOne2022-01-08 14:34:45 // 23788
Hát nem ennyire egyszerű a kérdés, de a szárnynak biztos, hogy van egy szárnyprofilja oldalnézetből és annak alatta és felette is áramlik a levegő. Az egyik oldala jobban meg van görbítve, így az ott áramló levegőnek nagyobb sebességgel kell haladnia, mint a másik oldalon lévőnek, a gyorsabban áramló levegőnek pedig alacsonyabb a nyomása, így lesz leszorító vagy felhajtóerő. Ha egy elemen nem így áramlik a levegő, akkor az nem szárny.

Ettől függetlenül a spoilereket is azért szokták sokszor feltenni, hogy a légáramlásokat úgy irányítsák, hogy leszorítóerőt növeljenek (vagy legalábbis ne keltsenek káros felhajtóerőt). Pl. amikor lehúzzák egy sportkocsi orrán az elemet a földig, hogy ne menjen alá annyi levegő és ne emelje meg nagy sebességnél. A hátsó spoilernek is ilyen szerepe van a Giulián. Kicsit felfelé dobja el a rácsapódó levegőt, ezzel növeli a leszorítóerőt, de attól még nem szárny, mert nem a fentebb leírt mechanizmussal generálja a leszorítóerőt.

Vagy pl. a Giulia Q aktív front splittere is egy spoiler, pedig az is leszorítóerőt generál és annak mindkét felületén áramlik a levegő. Csak az sem a szárnyprofilos mechanizmussal generálja a leszorítóerőt, hanem azzal, hogy kevesebb levegőt enged a kocsi alá, meg azzal, hogy felfele vezeti a levegőt, ami a felső felületénél megy el.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-08 14:21:01 // 23787
Nem inkább ami leszorító vagy felhajtó erőt csinál az szárny, a terelő meg spoiler?
RomeoOne2022-01-08 14:15:05 // 23786
Tudom, hogy te tudod, inkább csak ilyen általános jellegű ismeretterjesztő hozzászólás volt :D
Nekem ez már csak ilyen szakmai ártalom, hogy a definíciókat pontosan használjuk :DDD

Jó nagy hülyeségek vannak néha a wikipédián is :D
G-MANN🍀2022-01-08 08:36:16 // 23785
Ne lődd le a poént Bazsi😂😂
Bazsi2022-01-08 08:22:52 // 23784
Azt nem mondhatja, hogy spoilerezel… hiszen az mást jelent 😂😂😂
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.