Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 14:17:56 // 24135
Feltettem egy visszajelzős C-tek gyorscsatlakozót, így a csomagtérben látom az akksi állapotát. Ezen három led van. A piros 12.4V alatti feszültséget jelez. Ennek a lábain multimméterrel rámértem, mert zavart, hogy egyetlen nap után a piros villog. 12.2V-ot sikerült mérni. Az is elképzelhető persze, hogy állandóan valami megy, fogyaszt, így sosem tudok valós nyugalmi kapocsfeszültséget mérni.
Ennyire nem kezdem el piszkálni, hogy levegyem az akksi sarut, aztán meg kalibrálni kell a mittudoménmit is :-)). Tegnap csak rátettem töltőre, a C-tek fél órán belül végzett a bulk töltési szakasszal téli módban, ami meg arra utal, hogy vagy nem is volt annyira lemerülve, vagy már kicsi az akksi kapacitása.
Innentől tényleg elengedtem, ha kifekszik, remélem cserélik gariban aztán ennyi.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 14:09:50 // 24134
A gyári egy Varta 96Ah 800A indítóáramú EFB akksi (tényleg nem AGM). Az enyém két hetente kap töltést ilyen hidegben, arra is figyelve, hogy napközben, plusz fokokban töltsek. A fő gond úgytűnik az, hogy papíron CO2-t spórolnak ezzel is. A töltő elektronika minimálisan tölt az akku 75%-os állapotáig, így a jól felkészített, feltöltött akkumlátorú teszt autók mérésekor alacsonyabb a Co2 kibocsájtás. Gratulálunk....
Az a 12.5V (Ao fórumosok szerint) reggel -8 fokban kb semmit nem képes tölteni. Ezért én hiába töltöm fullra, lényegében az autó lezabálja és nem tölt. És ez állítólag így "normális".
A dízelek töltés menedzselése valószínűleg jobb, ott más rondaságokkal szoktak az EU normának megfelelni. :-(
quash2022-01-24 13:22:56 // 24133
Mivel méritek ilyenkor az akksit?
Kíváncsiságból megnéztem én is ma, MES szerint 11,9V, mentem vele ~50Km-ert utána, 12,1V.
Csak otthon volt kéznél multiméter, amikor MES 12,1V-t ír, multiméter úgy hogy negatív sarút levettem, 13,3V-olt mért!
De ha már játszunk vele, rátettem töltőre, töltő elvileg jelzi a merültséget, szerinte 90%-on van az akksi!
quash2022-01-24 13:18:32 // 24132
Egy pici elektronika kell, és magától kikapcsol!
itt írtam róla: https://alfaamore.hu/tagok/quash/autok/19282/blog
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 12:26:19 // 24131
nem csak a tető acél ha nem az oszlopokat összefogó keret is... nem kell ehhez olvasni sem tudni, csak egy mágnessel végigszaladsz, oszt ahol tapad, ott biz nem alumíneum :D :D :D
leopop32022-01-24 12:23:59 // 24130
Ki lehet szoftveresen Erhard kapcsolni, ahol voltal chip tuningon ők ki tudják írni a szoftveresen 😁😉
Csabi2022-01-24 12:23:27 // 24129
Szerintem arról van szó, hogy kis kapacitású akksi kerül gyárilag az autóba, holott pont a start-stop miatt a lehető legnagyobb kellene, abból is AGM...
1,5éve amikor megvettem az autót, akkor egy 1éves 80Ah EFB Banner akku volt benne, ami már nem bírta, 50% körül volt nekem is...Eladtam... Helyére bekerült egy 95Ah AGM akksi, azóta is patent. 75% alá még nem ment, pedig sokat városozok én is...viszont télen havonta kap plusz töltést...
RomeoOne2022-01-24 12:20:08 // 24128
Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni

Örülnék, ha egy új autónál csak ennyivel kéne baszakodni... :'DDDD
RomeoOne2022-01-24 12:17:00 // 24127
Kis érdekesség: a nem karbon tetejű Giuliák és Stelviók tetejével kapcsolatban volt egy kis katyvasz, hogy akkor acél vagy alumínium. A konklúzió az lett, hogy minden esetben acél.
A félreértés abból adódhatott, hogy ezek nem galvanizált, hanem aluminizált acélok. Ezt a műszaki területen kevésbé képzett marketingesek alumíniumnak gondolhatták.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 11:54:33 // 24126
azon legalább ki lehet kapcsolni a s/s-ot, a Stelvion minden egyes indításnál ki kell rohadjon el...
Zolibácsi2022-01-24 11:47:23 // 24125
Nekünk Erdélyben döglött meg az 500x gyári 5 éves mopar akksi, de úgy hogy a generátor is kapott egy torolhetetlen hibát. Akksi csere óta minden rendben, de generátorrol még mindig tárolja a hibát.
Amikor az akksi lemerülöben volt addig próbálkozott indítani szerencsétlen autó ameddig egy minimális erő is volt az akksiban. Ilyen haláltusát sosem láttam még.
Szóval nekem borsodzik a hátam ettől a start stop automata inditos dolgoktól. Persze tudom ez a jövő....
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 11:46:18 // 24124
hja, szar az akku menedzsment elektronika akkor ...
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 11:17:26 // 24123
Ha feltöltöm és nem megyek vele, tartja a töltést. Pont ez a gond. Ha használom, akkor kinyírja az akksit pikkpakk. Most szinte naponta megyek vele ide-oda a városban, több tíz km-t. És lényegében naponta kéne tölteni. Szerintem ez gáz. Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni, hogy figyeljem hogy holnap reggel beindul e még?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 11:03:51 // 24122
azért ez egy érdekes kérdés, ha nem megy vele az ember akkor sajna merül az akksi, nálunk a gari papíron ott van 12.6V rendben, 12.4-12.55, rendben, 11.8-12.24 lemerült tölteni kell, 11.88 alatt mélykisütött... az akkura 1 év gari van, kivéve a munka akksik, csónak, emelők, napelemes rendszer ott csak 6 hónap...
az megint egy másik kérdés ki fia-borja ez a mopár akku gondolom a legolcsóbb kivitel :(
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 11:01:30 // 24121
Csak egy az Ao fórumról:
I had also battery replaced under warranty. the thing is that it must fail on FCA tester - it may be that they will just test OK, charge and you will be OK (at least for some time). Problem is common, stupid "intelligent charging" & S&S doe all to keep SoC below 65% (permanently not charged) what lower battery capacity over time, then if you do not drive mid/long distances then it is easy to drop below 50% SoC, and this is threshold Giulia BCM firmware won't swithc onn HRW/HM and heated washer nozzles (no matter LED on button is lit OK and no errors). THis is just poor design, which was never changed probably due to need of retesting/new homologation, maybe slightly(marginally) bigger CO2/fuel consumption figures.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 10:58:23 // 24120
Sajnos a modern autózás alapeszköze. Már a 159 is igényelte, egyébként az is képes volt akksi pusztító üzemmódban működni. Érdekes módon a Giulietta sokkal normálisabban kezeli az egyébként is kisebb akksiját. Csak halkan kérdem.. ha akksiról mennek majd a villanyautók, akkor konkrét akkumlátortechológiai szakemberekké kell képeznünk magunkat, hoyg télen ne egyen szívás? Vagy ez hogy lesz? Mert egyelőre ennyit sem sikerül megoldani, hogy az önindítónak legyen elég áram.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 10:53:08 // 24119
Na utánaolvastam. Az alfaowner-en nem volt nehéz rátalálni hasonló bajokra. Ott ugye felhasználói hozzáállás van, nem megy az ablakfűtés, start stop, tükörfűtés, már viszi is az emberünk a szervizbe. Nem egyedi eset, a Giulia főleg télen, felzabálja az akkut. És akkor nem működnek azok a kiegészítő dolgok, amiknek télen lenne értelme. Szerencsére az ülésfűtés 30% töltöttségig megy. De pl a hátsó ablak és a tükör már 50% alatt nem. What a logic :-S Akksi csere gariban rutin dolog a Giuliáknál, és nem oldja meg a problémát.
Volt aki alatt konkrétan menet közben leállt az autó.
Nekem egyetlen nap alatt 50%-ra zabálta. Nem töltök rá többet, nem érdekel. Ha leáll, trélerezzék el innen ahogy tudják, javítsák meg és hozzák vissza.
RomeoOne2022-01-24 10:39:58 // 24118
Nem semmi méréseket kiviteleztél :D

Tény, hogy a CTEK nagyon hasznos kütyü, én is örülök, hogy megvettem.
Csabi2022-01-24 08:37:21 // 24117
Persze, ilyenkor lényegesen több idő kell.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 08:31:13 // 24116
pénteken mentem utoljára a Stelvioval és ma garázsból indulva (13 fok) 15 km megtétel után sem működött a s/s szóval nem töltötte vissza a megfelelő állapotra...csillaggarázsnál még rosszabb a képlet így télen, ráadásul indulásnál is agyonvágja az akkut, hogy a világítást sem lehet kikapcsolni pl... szóval a mennyit kell menni, hogy vissza töltődjön az akku kb 30-40 km, alapjáraton meg lehet járatni szerintem egész nap ...
Csabi2022-01-24 08:30:09 // 24115
Nem. Elindítottam az autót, 15s múlva leállítottam. Újra rátettem a töltőt, és vártam hogy feltöltse.
Nyilván ez sokkal összetettebb a valóságban...minnél kisebb az akku feszültsége annál jobban tölti a generátor. A töltő maximum 5A-rel tölti. Az autó generátora töltheti akár 50-el is...
Zselé2022-01-24 08:17:26 // 24114
Ez a mérés alapjárati töltéssel volt?
Csabi2022-01-24 08:09:05 // 24113
"A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén?"

Régebben lemértem még 159-nél. Teljesen feltöltött akkunál (akkor vettem le töltőről) , egy hidegindítást követően, negyed óra kellett mire újra feltöltött állapotba került az akksi töltő szerint (CTEK) .
Fontos, hogy nyári időszak volt, szóval nem kemény tél. Ami egy sor olyan tényezőt hoz ami az akksi "merülését" eredményezi:
- Sokkal több fogyasztó,
- Hideg akksi, kevésbé hatékony a töltés
- Izzítás
...
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-23 22:26:34 // 24112
Na erről beszélek. Két nap hidegindításos, városi szaladgálás alatt simán 12.2-re esik a feszültség, ami kb 50% töltöttség.
leopop32022-01-23 22:22:05 // 24111
Akkor a harmadik nevem Sanyi :))
leopop32022-01-23 22:21:14 // 24110
Pontosan így van illetve én is 19 éves voltam amikor összejöttem a barátnőmmel.
Szüleim 17 volt apukám 18 volt anyukám ;)
leopop32022-01-23 22:17:56 // 24109
Amúgy igen :DD
denil12022-01-23 22:08:26 // 24108
Nekem 2 napig mukodott a S/S, azota megint nem.
Gondolom ennyit ert a teljesen feltoltott akksi es megincs csokkent akku feszultseg.
Mivel tokeletesen indul az auto igy ezt most hagyom es kivancsi leszek,h majd a jo ido kozeledtevel ez valtozik e.

Illetve hetvegen lehet megyek Szlovakiaba, meglatjuk,h egy 800km-es kor deltolja e az akksit max. szintig.
Kócosw2022-01-23 21:12:49 // 24107
kik azok a Sanyik? én olyanokat nem ismerek.... 🥴🤪
Liquid2022-01-23 21:11:05 // 24106
Sanyi tudja hogy kell, legyen mindenki Sanyi :D
Piritu - 1.000.0002022-01-23 21:00:15 // 24105
Én is :-)
A Sanyik már csak ilyenek :-)))
Liquid2022-01-23 20:47:57 // 24104
Fontos az is hogy tudni kell választani :) Én pl. főiskolás koromban jöttem össze a feleségemmel 19 évesen.
Liquid2022-01-23 20:46:18 // 24103
LIKE! :D
Zselé2022-01-23 19:42:58 // 24102
A csajos témáról egy pillanat erejéig visszatérnék a bágyadt akkuk kérdésére, ha lehet.
Autótól függetlenül, ha beindítok egy motort, és nem 100% az akku, akkor ugye jelentősen beesik a feszültség - illetve most nevezzük úgy, a “töltöttsége” az akkunak. Nem túl jó ötlet 2-3 hét fagyos állás után beindítani, majd boldogan leállítani, hogy “hát ez beindult!” - mert második próbálkozásra már nem biztos…

A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén? És vajon hogy néz ki ez a matek alapjáraton járatva?
denil12022-01-23 19:37:29 // 24101
Az a baj a nokkel, hogy naluk van az osszes p*na.
leopop32022-01-23 15:30:18 // 24100
Ja hát persze holtáig tanul az ember úgyhogy mindig jegyzetelek 😁
Hát azt elhiszem :DD
RomeoOne2022-01-23 15:24:53 // 24099
Helyes-helyes. Azért figyelj oda a bölcsességekre, hátha jól jön még. Egy párszor már én is megtaláltam... :DDDD
RomeoOne2022-01-23 15:24:24 // 24098
Óvatosnak kell lenni, sajnos, a p**a költségei nem írhatók le az adóból xDDDD
leopop32022-01-23 15:11:56 // 24097
Igen ez igaz viszont szerencsére lassan három éve én már megtaláltam az igazit 😁😎
Azt gondoltam hogy akkor megtetszik neki 😅🤣🤣
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-23 15:03:48 // 24096
Mennyi idősen? Nemár..🤣
Veszélyes sportot űzöl ám! Valamelyik majd a szép szemével és egyebével jól befűz, aztán rájössz, hogy nem a Q fenntartása kerül sokba 😆
RomeoOne2022-01-23 14:57:15 // 24095
Az a baj, ha csak a facebook-on látom, hogy miket főz a gyúrós, attól még nem jön rám tömeg :DDD
Kócosw2022-01-23 13:50:58 // 24094
előtte tömegelj kicsit,de eszpresszó val egy cukorral nem megy most szolok 🤔😁
RomeoOne2022-01-23 12:12:59 // 24093
Na majd akkor legközelebb beugrok előtte a hozzád egy tréningre :DDD
RomeoOne2022-01-23 12:08:53 // 24092
Van, amikor az a jó, ha csúszik a gumi, nem az, ha tapad :P :DDDDD
RomeoOne2022-01-23 12:07:26 // 24091
Fiatal vagy még, majd rájössz, hogy ennyi idősen már ez a jó csajozós duma. Ha meghallja, hogy mennyi pénzt el tudsz költeni felesleges dolgokra, hidd el, nem az lesz a következő reakciója, hogy "Nem tudnál inkább inkább otthon kitenni?" 😂😂😂

(Persze ez csak vicc, ne vegye komolyan senki. Bárminemű egyezés a valósággal csakis a véletlen műve lehet 😂)
Kócosw2022-01-23 11:48:48 // 24090
egy úriember úgyis megmelegitette ne aggodj 🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-23 09:53:07 // 24089
igaz a mondás, ha van autód lesz csajod is... de hidd el a legtöbb leszarja hány millás verdában ül, ha fázik a sunája... egyéb iránt van még mit tanulnod nem csak a gyúrás területén, tényleg szar a dumád sokszor a kevesebb több, hidd el :DDD
A helyes válasz pl ez lett volna:
"-Te 1,4 milliót fizettél 4 ülésért, amiben még ülésfűtés sincs??"
ránézel olyan Rómeósan, végig mustrálod és odapökkinted a szád sarkából: meg hát...
:DDD
denil12022-01-23 09:50:37 // 24088
Egy 30M-os autonal mar nem szamit a gumi ( egyik fajta se ) :D
G-MANN🍀2022-01-23 09:20:02 // 24087
És nem kérdezte, hogy ha már nincs ülésfűtés, azért gumi van? mármint nem nálad, hanem téli gumi 😂😉 az autón
leopop32022-01-23 07:57:28 // 24086
Jaaa 😆
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.