Picit olvasgattam Multiair ügyben, a Giuliaforums-on érdekes infóra akadtam. Sajnos...
Ugyanis a Giulia multiair szűrője itt van:
Ezt az alkatrészt a Giuliettában a gyertyákkal együtt két olajcserénként cseréltetem, mióta láttam, hogy hogy nézett ki 65e(!) km-nél, márkaszerviz által szervizelt, szervizkönyves autónál. A Giuliettában egy imbuszkulccsal lehet kitekerni a hengerfejből, pár perces munka a csere. A GIuliánál hengerfej le... remélem ez valami tévedés.
Az a probléma, hogy ha a Multiair modul megfeküdt, akkor:
A - átjutott valami ezen a szűrőn, ez okozta a gondot. A modul csere után is át fog jutni.
B - részben eltömődött a szűrő, ezért nincs megfelelő olajnyomás a modulban. Ez hibás működéshez, és végül a mozgó alkatrészek kopásához vezethet. A modul csere után pont ugyanúgy el lesz dugulva a szűrő.
Mondom, láttam a Giuliettáét, a szűrő hálójára ráégett a koksz, több helyen rög szerűen ült rajta. Kár hogy nem fotóztam le.
Én kezdek arról meggyőződni, hogy nem a MA modul élettartama 100-120e km, hanem a szűrő bírja eddig.
Ha ez így van, akkor bizony a Giulia sem egy "megtartós" autó, 100e km körül el kell engedni, vagy hengerfej le..
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-27 13:49:07 // 26844
SD2022-10-27 10:46:54 // 26843
Ja és ha te fizeted a "rossz" alkatrészt én a helyedben elkérném:) Még az is lehet érdemes lenne megnézni van-e rajt valami kopás vagy csak egy szelenoid szorul vagy mi a baja.
A mosogatógépem ajtajában pont ilyen kis elektromágnes van:D igaz az 2 óra alatt egyszer nyit, de berohadt, és leverdeste a biztosítékot.. megcsiszoltam azóta jó:)))
A MultiAir ennél lehet pöppet azért bonyolultabb:)
A mosogatógépem ajtajában pont ilyen kis elektromágnes van:D igaz az 2 óra alatt egyszer nyit, de berohadt, és leverdeste a biztosítékot.. megcsiszoltam azóta jó:)))
A MultiAir ennél lehet pöppet azért bonyolultabb:)
SD2022-10-26 23:39:46 // 26842
De van-e bármi dokumentum ami azelőtt erre utalhat?
Ha magabiztos vagy az sokat számít, nem kellene hogy lerázzanak.
Kérdés hogy érdekeltek-e abban hogy segítsenek.
Ők sem te sem akarsz problémát, egyezzetek meg.
Alkatrészt fizeted, vagy ők és te a munkadîjat.
Legyen közös akarat:)
Ha magabiztos vagy az sokat számít, nem kellene hogy lerázzanak.
Kérdés hogy érdekeltek-e abban hogy segítsenek.
Ők sem te sem akarsz problémát, egyezzetek meg.
Alkatrészt fizeted, vagy ők és te a munkadîjat.
Legyen közös akarat:)
Piritu - 1.000.0002022-10-26 23:11:02 // 26841
Miért kell kábel és melyik? Nem lehet egy az egyben rádugni az eredeti helyett?
Piritu - 1.000.0002022-10-26 23:09:05 // 26840
Jó lenne ez is, csak ha már ott a Squadra akkor onnan lehetne mást is rendelni :-)
quash2022-10-26 23:05:11 // 26839
Ez nem jó?
https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=51
+kábel!
Nekem ilyen van bent, kb. 10 hónapja.
Folyamatosan bent van, semmilyen hibát nem generál.
Persze ki is lehet venni, ha nem kell.
Lengyel srác, 2 levélváltás után, küldte nettóban.
Levelezéssel együtt kb. 4 nap volt mire megjött.
https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product/product&product_id=51
+kábel!
Nekem ilyen van bent, kb. 10 hónapja.
Folyamatosan bent van, semmilyen hibát nem generál.
Persze ki is lehet venni, ha nem kell.
Lengyel srác, 2 levélváltás után, küldte nettóban.
Levelezéssel együtt kb. 4 nap volt mire megjött.
Piritu - 1.000.0002022-10-26 23:01:27 // 26838
Lényegtelen, amikor bejelentettem és kiolvasták a hibaüzenetet az számít. Hogy előtte mi volt az nem érdekes.
Hogy mibe kerül annak holnap akarok utána járni.
Hogy mibe kerül annak holnap akarok utána járni.
SD2022-10-26 22:45:14 // 26837
Van-e rá bizonyíték hogy a hiba nem az utóbbi 1k km-en keletkezett?
Mennyi lenne önköltség?
Mennyi lenne önköltség?
Piritu - 1.000.0002022-10-26 21:45:29 // 26836
Nem megy, SGW bridge kellene hozzá. A múltkori kiolvasás meg akkor tuti bekerült a rendszerbe. Ezért találták ki ezt a hülye szerveres rendszert...
Piritu - 1.000.0002022-10-26 21:43:38 // 26835
nov 15-ig zárva vannak :-(
Holnap akartam is egyet rendelni...
Holnap akartam is egyet rendelni...
quash2022-10-26 21:43:00 // 26834
menj vele hátrafelé 1500 kilométert (MES), majd menj be egy másik szervizbe! :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 21:37:32 // 26833
Uhh, ez okos cucc, tetszik :-)
Piritu - 1.000.0002022-10-26 21:29:23 // 26832
Piritu - 1.000.0002022-10-26 21:25:41 // 26831
Bakker a lényeg kimaradt:
Ma újra jött a lámpa, szakszervizbe már NEM fogok menni...
Ma újra jött a lámpa, szakszervizbe már NEM fogok menni...
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 21:24:47 // 26830
Mindezt úgy, hogy nem az első Alfádat veszed újonnan..
Piritu - 1.000.0002022-10-26 21:20:23 // 26829
A Squadra is piacra dobta az SGW bridge-t :-)
Piritu - 1.000.0002022-10-26 21:15:18 // 26828
Azért komoly gondolkodás kellhetett hogy azért nem cserélik gariban a multiair modult mert túl van a 100ezren a kocsi - pontosan 1.123 km-el.
Ma újra jött a lámpa, szakszervizbe már fogok menni...
Ma újra jött a lámpa, szakszervizbe már fogok menni...
Halesz2022-10-26 20:46:41 // 26827
A felnit le sem fotóztad??? :)))
SD2022-10-26 19:43:52 // 26826
G-MANN🍀2022-10-26 19:19:15 // 26825
Hát igen, bármihez nyúlnak, csak újabb kockázat.....sajnos
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 18:48:45 // 26824
Akkor majd rárakatom gépre, hátha megoldja. Amúgy előbb utóbb egy SGW bridge-t fog kapni az autó és MES-el akkor már az ilyesmire rá tudok nézni. Bár jobban örülnék, ha nem lenne mire ránézni.. :-) Két éve nem dugtam be OBD csatlakozót sehova, annyira nem is hiányzik.
G-MANN🍀2022-10-26 18:34:24 // 26823
Nekem gyárilag nem működött a kanyar kiegészítő fény. Mondtam, hogy a 2019-es Giuban működött. Az volt a válasz, hogy ez ilyen. Végül rátették a gépre, próba ki be japcsolás, működött. Azóta mindig működik... 🙂
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 18:26:54 // 26822
Mellesleg tesó most bajban van, mert kipróbálta a Giuliát XD
Azóta elment megnézni egy kis méteres tip-top 135 lovas 3-mas BMW-t. Úgy szállt ki belőle, hogy borzalmas...és nem is megy.
Aztán ma egy Lexust nézett, ami szerinte so so, egész jól kanyarodna, csak a váltó annyira gagyi, hogy lenullázza a vezetési élményt. Lexus kuka. Van még Jaguar és erősebb BMW a listán, jövő héten egy 4 éves 330-at néz meg, hogy hátha 250 lóval többet mutat a 3-er.
Alfára kb semmi esély, a kínálat nulla, az árak pedig elvadultak.
Azóta elment megnézni egy kis méteres tip-top 135 lovas 3-mas BMW-t. Úgy szállt ki belőle, hogy borzalmas...és nem is megy.
Aztán ma egy Lexust nézett, ami szerinte so so, egész jól kanyarodna, csak a váltó annyira gagyi, hogy lenullázza a vezetési élményt. Lexus kuka. Van még Jaguar és erősebb BMW a listán, jövő héten egy 4 éves 330-at néz meg, hogy hátha 250 lóval többet mutat a 3-er.
Alfára kb semmi esély, a kínálat nulla, az árak pedig elvadultak.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 18:19:59 // 26821
Nem egyedi sajnos, más márkáknál is ráerősítettek. A szomszédom 2 éves Skodájában másodjára megy ki a csomagtér gázteleszkóp. Nem akarják gariban cserélni, merthogy az csak egyszer garanciális.
Öcsém Daciájában 28e km-nél megállapították, hogy az első gátlók cserések. Gariban viszont nem akarták cserélni, mert arra nem vonatkozik. Hát persze. A dpf-el is baj volt, vagy az adblue rendszerrel, ki tudja. Diag után kiütötték a hibakódot, jó az, menjél vele.
Ma el is adta nem kinlódik a márkaszervizzel, az autó minősége pedig messze állt attól, hogy megtartsa.
Öcsém Daciájában 28e km-nél megállapították, hogy az első gátlók cserések. Gariban viszont nem akarták cserélni, mert arra nem vonatkozik. Hát persze. A dpf-el is baj volt, vagy az adblue rendszerrel, ki tudja. Diag után kiütötték a hibakódot, jó az, menjél vele.
Ma el is adta nem kinlódik a márkaszervizzel, az autó minősége pedig messze állt attól, hogy megtartsa.
Hardy2022-10-26 18:04:46 // 26820
Ha nem lenne fórum akkor nekem kicserélték volna félmillióért a compjutert mikor csak az aksit kellett volna feltölteni. Azért durva ez a hozzáállás. Bár az Öcsém éppen most szív a BMW vel. 2 évig büdösödött és ázott belül az új autója mire rommá szedték és kiderült hogy a gyárba félre lett rakva a legkondi kondenzvíz kivezető tömítése. De mivel most jöttek rá hogy mi a tényleges gond és a garancia lejárt egy hete így nem akarjak fizetni a javítást. Javítási lapot meg nem akarnak neki adni mivel avval egy kezdő ügyvéd is simán nyer ellenük ha perelnek.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 17:58:51 // 26819
Elég szomorú, hogy ez a hozáállás. Én nem egy terméket vettem, hanem egy Alfa Romeot. Ők viszont nem egy Alfa Romeot adtak el, csak egy terméket.
Fornitore2022-10-26 16:57:11 // 26818
Nem ilyen szavakkal de mondták nekem is , a lényege az volt hogy a fórumosok nem szakemberek csak okoskodnak és nyomnak olyas valamit amit mástól hallottak aki halotta mástól.
Zselé2022-10-26 16:42:12 // 26817
Ne húzd fel magad, ezek csak droidok... életükbe nem hoztak létre 3 forintot a GDP-be...
ÜGYFÉL-SZOLGÁLAT - nem bonyolult, de van, aki habitusánál fogva erre is alkalmatlan :) Illetve van, ahol az van kiadva, hogy már-már agresszíven viselkedjenek ha "problémásnak" tűnik az ügyfél, hátha erőből elsírja magát - és meg is van oldva a probléma..
A fórumokat meg persze, hogy nem minősíti - hát innen van minden bajuk, ha a user gondolkodni kezd többed magával... :XDDD
ÜGYFÉL-SZOLGÁLAT - nem bonyolult, de van, aki habitusánál fogva erre is alkalmatlan :) Illetve van, ahol az van kiadva, hogy már-már agresszíven viselkedjenek ha "problémásnak" tűnik az ügyfél, hátha erőből elsírja magát - és meg is van oldva a probléma..
A fórumokat meg persze, hogy nem minősíti - hát innen van minden bajuk, ha a user gondolkodni kezd többed magával... :XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-26 16:33:30 // 26816
Nem lesz..:-( Írtam a szerviznek, egy feszült hangú munkafelvevő hívott fel, hogy ezek kötelező update-ek, és hogy mit is gondolok én, nincs olyan hogy visszabutítani, sőt kötelező feltenni ezeket a frissítéseket. Az tök mellékes, hogy az update után lett rossz.
Szerdán ha akarom, kiolvassák.
Oké, buktam egy kanyarfényt, nem a világ vége, de ez milyen már... alig várom a gari végét, hogy szabaduljak, aztán megcsinálom magamnak. Addig remélem, hogy sem váltó, sem motor update nem lesz, mert az lesz az a pont, ahol balhézni fogok, ha fel merik tölteni..
Egyébként legyek optimista, felhívtak, tehát legalább reagáltak, csak sokra nem mentem vele. XD
Ja, csak megemlítettem, hogy a fórumon más is jelzett hasonló problémát, nekik nem futott be mástól hasonló?. A válasz ennyi: A fórumokat hadd ne minősítse.
Csak kerekedett a szemem..tehát ők hallani sem akarnak visszajelzésekről, pláne az Alfás közösségről. Melyik században ragadtak le?
Szerdán ha akarom, kiolvassák.
Oké, buktam egy kanyarfényt, nem a világ vége, de ez milyen már... alig várom a gari végét, hogy szabaduljak, aztán megcsinálom magamnak. Addig remélem, hogy sem váltó, sem motor update nem lesz, mert az lesz az a pont, ahol balhézni fogok, ha fel merik tölteni..
Egyébként legyek optimista, felhívtak, tehát legalább reagáltak, csak sokra nem mentem vele. XD
Ja, csak megemlítettem, hogy a fórumon más is jelzett hasonló problémát, nekik nem futott be mástól hasonló?. A válasz ennyi: A fórumokat hadd ne minősítse.
Csak kerekedett a szemem..tehát ők hallani sem akarnak visszajelzésekről, pláne az Alfás közösségről. Melyik században ragadtak le?
Halesz2022-10-25 22:27:20 // 26814
Remélem sehonnan :D :D :D Tedd el télire és vegyél valami igazán szépet nyárra :)
Bocsi :)
Bocsi :)
Hardy2022-10-25 21:08:34 // 26813
De holnap megkérdezem a villanyászt hogy milyen kiosztású a műszere amit rákötött.
Hardy2022-10-25 21:03:58 // 26812
Ha az “A” a milliamper jele lent a képen akkor igen.
Zselé2022-10-25 20:55:48 // 26811
Multiméterrel is :)
Zselé2022-10-25 20:55:01 // 26810
Mármint milliamper nem?
Hardy2022-10-25 20:40:07 // 26809
Hardy2022-10-25 20:38:22 // 26808
Így járt ismerős is. Azóta össze vissza villog. Sajnos egyenesbe is. Azért ha lesz megoldás osszad meg velünk.
Hardy2022-10-25 20:35:05 // 26807
Ha nem zárod be vagy ott járkálsz mellette akkor készenlétbe van. Ha lezárod 1800 amperről indul a kikapcsolás és 4-5 perc alatt megy le nullára. De 5-800 ha mellette vagy vagy nem zárod be.
leopop32022-10-25 19:27:44 // 26806
Akkor jó 😁😉🍀
Igen azt gondoltam egyből fos Seléniát nyomják állandóan. A Selénia is addig volt jó ameddig a Petronas meg nem vette :/
Igen azt gondoltam egyből fos Seléniát nyomják állandóan. A Selénia is addig volt jó ameddig a Petronas meg nem vette :/
zgi5212022-10-25 18:47:03 // 26805
a sw update nem biztos h opcionalis , sôt!
zgi5212022-10-25 18:45:56 // 26804
1x tolts ra ha utana jo engedd el a kerdest.
szervizben muszerrel latjak az akksi allapotat ha cserelni kell.
szervizben muszerrel latjak az akksi allapotat ha cserelni kell.
zgi5212022-10-25 18:43:46 // 26803
nekem 6 eves lesz az akksi, szokott allni 4-5 hetet, soha nem volt gondom. kopp kopp
1x toltottem ra, mikor elhoztam a kereskedesbol.
igaz ha megyek mindig hosszabb uton hasznalom.
1x toltottem ra, mikor elhoztam a kereskedesbol.
igaz ha megyek mindig hosszabb uton hasznalom.
Liquid2022-10-25 18:33:12 // 26802
így van.
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 18:27:51 // 26801
Na én meg szoftver update-t nem kérek az életben soha többet. Updatelték a kanyarkövető fényszórót, szar is lett. Maga a kanyarkövetés mozgása tényleg mintha látványosabb lenne, viszont a kiegészítő kanyarfény teljesen kimúlt. Eddig felkapcsolt a szűk sötét városi utcákon kanyargáskor, és szerettem is azt a kis plusz fényt. Most villant egyet erre, aztán a arra, és kakukk, azóta nem működik egyáltalán...És ugye Debrecenben nincs is hova vinnem. Erre az autóra márkaszerviz többet nem dug rá semmit. Olajat, szűrőt cserélhetnek, azt is csak a gari miatt...
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 18:21:21 // 26800
Nem bír ki egy hónapot az akku egy modern autóban sem. Már a 159-ben sem bírta pár hétnél tovább az új akku sem. Töltőre kell tenni két hetente, ha nincs használva. Sőt, havonta akkor is érdemes tölteni, ha csak városban ment az autó, különben hamar meghal az aksi.
Zselé2022-10-25 17:43:11 // 26799
Az akkut be fogják vizsgálni műszerrel, az dönti el a sorsát. Bár lehet, hogy az éjszakai töltés sikeresen rendbe rakta a kondícióját - még sose volt rajta töltő.
Viszont kerekedett az ügyből egy teóriám, amit vitára bocsátanék - ha helyes, lehet hogy másnak is hasznára lehetne:
Az 1 hónap alatt lemerülő akku azt jelenti, hogy nem volt a toppon az akkumulátorom. Lehet, hogy a BCM meghibásodás is összefügg? A vizsgálatok szerint nincs nyest nyom, nincs beázás sehol sem. Viszont a Spidernek az immo doboza hülyült meg többször alacsony akkufesz mellett, a 159-nél pedig szintén a BCM és még egy sor egyéb rendszer - amit egy új akku megoldott. Azt tudom, hogy ezekben az autókban 50-100 közötti különböző mikro számítógép és hasonló áramkör van. Ezek igen érzékenyek a tápfeszültségre, és hajlamosak megvadulni, ha nem kapnak stabil tápot.
Na már most: többen jártak úgy, hogy viszonylag fiatalon meghalt az akku. Lehet, hogy ezek az emberek (köztük én is) sokat kolbászolnak az autó körül a kulcsukkal úgy, hogy nem indítják be?
Én az ominózus napon az autó mellett kereket cseréltem egy másikon, és már egy napja állt a kocsi. Hallottam többször, hogy kattognak a relék - a kulcs közelsége miatt indítgat rendszereket, hátha megyünk valahova. Lehet, hogy ez a folyamat (az elinduló rendszerek) hazavágják az akksit? Ami aztán ilyen másodlagos hibákat okoz?
Az autó beindult szépen - de azt a 159-es is tudta gatya szar akkuval.
Mi a véleményetek?
Viszont kerekedett az ügyből egy teóriám, amit vitára bocsátanék - ha helyes, lehet hogy másnak is hasznára lehetne:
Az 1 hónap alatt lemerülő akku azt jelenti, hogy nem volt a toppon az akkumulátorom. Lehet, hogy a BCM meghibásodás is összefügg? A vizsgálatok szerint nincs nyest nyom, nincs beázás sehol sem. Viszont a Spidernek az immo doboza hülyült meg többször alacsony akkufesz mellett, a 159-nél pedig szintén a BCM és még egy sor egyéb rendszer - amit egy új akku megoldott. Azt tudom, hogy ezekben az autókban 50-100 közötti különböző mikro számítógép és hasonló áramkör van. Ezek igen érzékenyek a tápfeszültségre, és hajlamosak megvadulni, ha nem kapnak stabil tápot.
Na már most: többen jártak úgy, hogy viszonylag fiatalon meghalt az akku. Lehet, hogy ezek az emberek (köztük én is) sokat kolbászolnak az autó körül a kulcsukkal úgy, hogy nem indítják be?
Én az ominózus napon az autó mellett kereket cseréltem egy másikon, és már egy napja állt a kocsi. Hallottam többször, hogy kattognak a relék - a kulcs közelsége miatt indítgat rendszereket, hátha megyünk valahova. Lehet, hogy ez a folyamat (az elinduló rendszerek) hazavágják az akksit? Ami aztán ilyen másodlagos hibákat okoz?
Az autó beindult szépen - de azt a 159-es is tudta gatya szar akkuval.
Mi a véleményetek?
SD2022-10-25 17:18:53 // 26798
Csak próbálom megérteni:D Nálam alap hogy tudjam mit csinál az autó, mi a jó neki, és úgy próbálom használni:D
Ma biciklivel jöttem melóba:D:D:D
Így csak az agyalás marad:D
Ma biciklivel jöttem melóba:D:D:D
Így csak az agyalás marad:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-10-25 17:09:27 // 26797
Ha Debrecenben jársz, szívesen megmutatom, hogy hogy kell használni, hogy átjárja az olaj XDDDD
De komolyan, ne foglalkozz ezzel ennyit! Vezesd, járasd be ahogy a kézikönyv javasolja, 5e-nél dobd le az olajat, aztán csak menj menj vele ahogy épp jólesik.
De komolyan, ne foglalkozz ezzel ennyit! Vezesd, járasd be ahogy a kézikönyv javasolja, 5e-nél dobd le az olajat, aztán csak menj menj vele ahogy épp jólesik.
SD2022-10-25 16:41:37 // 26796
illetve nagyon kisgáznál is el kéne eressze mert ugye nem nyithat akkorát..
SD2022-10-25 16:24:20 // 26795
multiair a szelenoid ereszti vissza a motroba az olajat
tehát hogy sokat cserélődjön az unitban az olaj olyan üzemállapotban is kell használni az autót amikor kisebbet nyit a multiair
tudtommal magasabb fordulaton kell kisebbet nyitni???
mert ott már nagyobb az áramlási sebesség, kis dordulaton kell óriásiakat nyitni hogy a lassú levegő is kicserélődjön a hengerben?
tehát hogy sokat cserélődjön az unitban az olaj olyan üzemállapotban is kell használni az autót amikor kisebbet nyit a multiair
tudtommal magasabb fordulaton kell kisebbet nyitni???
mert ott már nagyobb az áramlási sebesség, kis dordulaton kell óriásiakat nyitni hogy a lassú levegő is kicserélődjön a hengerben?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.