Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2023-03-01 16:56:35 // 29484
Csak egy kérdés: te megvennél egy olyan autót ami egyáltalán nem tetszik kívülről? :)
Nyilván nem kényszerhelyzetben.
SD2023-03-01 16:38:27 // 29483
Giuliával egy baj van, mikor erőt veszek magamon és otthon hagyom, az rohadt szar:D
SD2023-03-01 16:37:41 // 29482
apakezdődik:D
SD2023-03-01 16:37:18 // 29481
még Passattal toltuk mikor rámutatott asszon egy fehér giuliettára, hogy az kell neki:)
Aztán a Vezetéstechnikai tréningen megint láttam hogy milyen dög tud lenni.
DE a Giulia után a belseje hervasztó, arra azt mondta nem :/
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 15:46:37 // 29480
Ha már erre jársz, köszi a blogodban a linket! Rendeltem egy stop-start kikapcsolót, és egy sgw bypasst. Nem tudom mennyire macera beletenni a bypasst, de valamit ki akarok MES-ben próbálni amit Giuliaforums-on találtam :-) Remélem ha beépítem, engedélyezek valamit, majd kiszedem azt nem veszik különösebben észre szervizen XD
quash2023-03-01 15:22:32 // 29479
Nos, a dizel is kb. annyit forog! :D
170 körül van 2300-nál.

Giu-val 5-600km-t észre sem veszel! Még a picit passzentosabb (magas vagyok, de nem nagy darab) Veloce ülésekkel is hibátlan.

Amúgy nekem inkább az anyós ülés a kényelmetlenebb, ott a 185cm-es magasságommal valahogy nem tudom jól elrakni a lábamat.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 15:10:05 // 29478
2300-at forog 165-nél.. a benzines XDDD A dízel még kevesebbet. Ami tudom hogy van akinek zavaró, az az extrém direkt fix áttételű kormányzás. Nem egy utazóautós tulajdonság, emiatt folyamatosan vezetni kell. Akinek nincs még beégve ez a robotpilóta ösztön, az képes elkanyarogni ha éppen nem a vezetésre koncentrál, csak úgy beszélget. Mást nem tudnék felhozni, hogy miért ne lenne jó nagy távokra.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 15:03:08 // 29477
Nem mondtam hogy mindenkinek kel hogy tetszen, de kipróbálni mindenképp érdemes. Nekem sem tetszett eredetileg, lassan fedeztem fel. Amikor mozog, teljesen másképp néz ki, mint álló helyben. Persze ez hendikepp annak, aki kívülről az autóját csak parkolva látja XD Én viszont szinte naponta látom jönni-menni, mozgásban eszméletlen mutatós kis autó.
Mozgásilag nekem az életkedvemet (és autózás kedvemet) adta vissza, nélküle valószínűleg Giuliám sem lenne, úgyhogy ennyivel jövök is a típusnak, hogy promózom kicsit XDD
Egyik dízelem sem volt ennek a feelingnek a közelében sem. A 159 is max tempóra tudta ugyanezt, élményre közel sem. Érdemes kipróbálni, de tényleg valamelyik erősebb variánst. Nekem a Giulia mellett is hiányozna ha nem lenne.
VKG699!!! (4x156+75)2023-03-01 14:24:43 // 29476
Csatlakozom Liquidhez, én sem értem ezt a kommentet.

Pláne dízellel miért ne lehetne használni hosszútávon?

Nyilván ezerszer komfortosabb egy S merci vagy egy rolls royce, esetleg egy Bentley... Csak ugye itt most Giulia vásárlási igényről volt szó.
Liquid2023-03-01 14:22:58 // 29475
Miért vennél egy kisebb autót hosszú utazásra? :D Egy erős és játékos, géppel ugyanúgy lehet normálisan közlekedni mint egy közlekedőedényel, csak az utóbbiban nincs benne a dög ha kell. Ez most nem a Giulietta ellen szól, hanem a Giulia mellett.
Liquid2023-03-01 14:19:16 // 29474
Én értem a kollégát :) Nekem se tetszett soha a Giulietta, húgoméknak van, vezettem is párszor, most se tetszik :) Teljesen jó gép, műszakilag, mozgásilag, belsőre jó csak a kinézete...
SD2023-03-01 14:05:32 // 29473
én azt mondanám a Giulia alapvetően nem a interkontinetntális utazó autó, inkább a digo limo kategória, játékos, kényelmes, praktikus, de egy seggel 1000km biztos tudja de akkor azt végig bulizod:D Lehet arra én nem giu-t vennék:) inkább valami off autobahn bombert, mondjuk boldogabb nem leszel vele:D de ebben az esetben a dízelnek lehet jelentősége:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 13:37:51 // 29472
Nem jön be mert ránézésre nem tetszik, vagy próbáltad? Ha "A" válasz, akkor próbálj ki egyet azért, nagyon szerethető autó :-)
Zsolt1552023-03-01 12:53:38 // 29471
A Giulietta nekem nem jön be. Viszont lehet visszamegyek dolgozni Németországba és azért lenne jó az Euro6.

(Így helyesebb.)
Zsolt1552023-03-01 12:52:24 // 29470
A Giulietta nekem nem jön be. Viszont lehet visszamegyek dolgozni Németországba dolgozni és azért lenne jó az Euro6.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 12:26:12 // 29469
És miért baj hogy Euro4? Örülj neki. Még nagyjából fenntartható. Én ha dízelt vennék, simán visszafelé is mennék Eur3-ra. Vagy félsz a kitiltástól? Ha csak ennyi a csere motivációja, tényleg próbálj ki egy Giuliettát. 1.4 170 lovast, vagy QV-t.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 12:19:53 // 29468
Próbáltam manuálist és automatát is, 180 lovasban. Nagy a különbség köztük. A kézi váltós nekem nagyon nem jött be. Vagy 20km-t mentem vele összesen. Az én fülemnek zavaróan (borzalmasan) hangos volt és a 180 lovat sem éreztem. Szerintem ha ilyen a jelölt, nézz helyette benzines Giuliettát. A kézi váltó is furán kezelte a motor oldalra bólogatását, nem volt egy összeszedett autó élmény.
Az automata az halkabb, finomabb működésű volt , bár azt tényleg csak az OAH sztenderd próbakörén próbáltam.
Zsolt1552023-03-01 11:55:39 // 29467
Konkrétan, hogy a 150LE-s mennyire autózható, használható. :-))
Zsolt1552023-03-01 11:51:02 // 29466
Miért csak 2-3 évig?!? Nekem 12 éve van 1.9JTDm 159-em. Semmi gondom nincs vele. Csak Euro4-es.
Zsolt1552023-03-01 11:48:30 // 29465
Igen. A tapasztalat(ok)ra lennék kíváncsi. Szerintem semmi gond nincs a dízelekkel. 😉
SD2023-03-01 11:12:35 // 29464
a 155-ből mindig V6Q4-et akartam építeni... most ezt meg lehet venni Stelvioból kiseb garzon áráért:D De a 155-ből sem lett volna olcsóbb:D

A Giuliából akkor hidrofékes villany streetrod-ot fogjak akarni?:D
SD2023-03-01 11:10:43 // 29463
lol:D
SD2023-03-01 11:10:31 // 29462
vegyen csak dízelt:))) jóaz:)) 2-3 évig:D
Na majd lássuk meg a benzines hogy bírja:))))
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-01 08:59:24 // 29459
Még nem írta, hogy olyat szeretne, csak kérdezte, hogy van e valakinek. 😄
SD2023-03-01 07:54:10 // 29458
Jó a városi fogyi 12L start/stop nélkül abból azért alkudnék :D
SD2023-03-01 07:52:35 // 29457
N, A módban 1300-nál elvált a benzines is, ha dízelt akarsz:D
Jó nyomatékhoz már kell 2000-is:D
Ha vacak benzint tankolsz akkor forgatni is felesleges, lent húz fent halott:D
Legújabb shell-es tapasztalatom:P :D
SD2023-03-01 07:49:53 // 29456
Csakabenzin:))
Zsolt1552023-02-28 14:24:55 // 29455
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van valakinek 150LE-s 2.2D Giuliája?
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-28 12:59:09 // 29454
Most értettem meg azokat akik a gyári kinézetű burkolatba épített kamerát favorizálják. helyszíni szemlét tartottam, hogy mit hova lehet rögzíteni. A 146-ban még volt hely hova eltenni egy bármit, a Giulia ablaka viszont olyan meredek, hogy kb a Garmin Dash Mini 2-t sem lehet normálisan odetenni. Ha a tükör mögé próbálnám rejteni, a burkolatot venné, nem az utat. Nagyob dashcam meg pláne sehogy nem fér normálisan oda. Úgyhogy.. ezzel kellett volna kezdeni, hagyomafrancba lett volna hamarabb az eredmény :-)
Liquid2023-02-27 16:43:32 // 29453
Várpalota nekem sincs sokkal közelebb :)
tbeni772023-02-27 16:40:25 // 29452
Tipp esetleg, Bp. környékén elektromos szakemberre?

Olman Zsoltinál jártam korábban a 159 -el, ott azért vastagon fog a ceruza. D.Z -nél szintén voltam, érdekes élmény volt.

Csörgőről jókat hallok, csak Bp. -ről macerás lenne kissé.

2016.12 havi igen. 1 hónapja van nálam. Magyarországi, Pappas -ból vette az első tulaj (akitől most vásároltam). 140.000km van benne.
tbeni772023-02-27 16:34:00 // 29451
Olaj szint szerintem rendben van. Ha olajszint miatt valóban olajnyomás probléma lenne, az az olajnyomás mérés alatt szerintem kiderült volna.

159 -nél sem bíztam pl. az autó olajszintjelzőjében, szeretem manuálisan hetente legalább egyszer ellenőrizni, nagyobb utak előtt pedig minden esetben.

Adalék: Ez a legszélsőségesebb példa a külföldi fb csoportban, mindenki más elektromos hibára utalt. Azt hiszem, az a tulaj aki adalékanyagozik jelenleg (végső elkeseredettségében), neki valóban nem elektromos baja van. Azt írja, akkor fordul elő, ha egy bizonyos sebességben halad 5 percnél tovább. Az egy chippelt autó.
SD2023-02-27 15:19:58 // 29450
én azt javasolnám Alfa specialistával is vedd fel a kontaoktot, 80% hogy csak valami elektromos probléma, de mégis nehogy valami komolyabb dolgot takarjon ki kéne deríteni mielőbb. látom 2016 a gép, küldöldi, vagy ellenőrzött, mennyi a méter benne?
SD2023-02-27 15:14:36 // 29449
nekem még nem tiszta hogy az olaj szint, olaj nyomás és a relék hogyan vannak összefüggésben de mégis ide vezetnek a nyomok.

Elvileg olaj nyomás mérés nélkül persze lehet használni, csak bármi baj történik, nem fogsz értesülni róla.. szint úgy az olajszinttel.

Egy keresztkérdés, az az adalék mibe szól bele?
Mert ha elektromos probléma azon nem szabadna segíteni semilyen adaléknak :/
tbeni772023-02-27 15:01:20 // 29448
Köszi srácok!

Relé cserével kezdem. (Hardy -val aki már cserélte, fel is vettem a kapcsolatot)

Kérdés persze, hogy ha teljes körű olajnyomás mérés megtörtént, ahol rendben volt minden, akkor használhatom -e így az autót?

Az autó sem azt jelzi, hogy nem lenne jó az olajnyomás, hanem hogy az olajnyomás szenzor hibás (vagy pedig a hozzá vezető elektronika, ezt egyelőre még nem tudjuk)

Értelmezésem szerint, ha van jó olajnyomás, akkor gond nem lehet.

2-3 hete már húzódik ez az ügy, az autóra pedig nagy szükségem lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-27 13:26:06 // 29446
A kerék előtti relé nekem facebookról is rémlik, megér egy ellenőrzést.
SD2023-02-27 13:20:36 // 29445
szia, több dolog is van a témában amit eddig láttam:

- van egyszer hogy a gyár 5.5L -ről 5.2L-re csökkentette az olajcsere mennyiséget, mert meghajtva hajlamos volt túltöltött olajat jelezni a digitális nívópálca, ezért viszont érdemes rá figyelni hogy megfelelő olajszint legyen mert amit most full-nak mutat az autó az valójában már nem a gyári full... de ez olajszint kérdés
- egyik tagunk blogjában benne van hogy cserélte kerék előtti reléket, mert ebből a gyári hajlamos beégni, tehát ez jó nyom
- ha jól emlékszem a digitális olajpálcára is volt valami csere kampány, de erről részleteket nem tudok

Ilyenkor az olcsóbb alkatrészek kizárása felől érdemes közelíteni, mert drágán szértszerelgetni cserélgetni nem lesz boldogító.

Illetve itt ez tipikusan alfás szakértelmet és tapasztalatot igénylő feladat lenne, bármilyen szerelő, aki lehet amúgy jó autószerelő csak az alkatrészek cseréjével tud rulettet játszani

reléket cseréld elsőre
SD2023-02-27 13:14:10 // 29444
igen mert ilyenekkel adják.. a valós fejlesztés drága:)
tbeni772023-02-27 12:29:10 // 29443
Sziasztok,

Van egy kis kálváriám, hátha valakinél fordult már elő hasonló.
Az autó dobott egy check engine -t, obd olvasó P0520 hibát jelzett (olajnyomás szenzor)

Vittem azonnal szerelőhöz természetesen, ahol megmérték az olajnyomást, hidegen, melegen, alacsony fordulatszámon, magas fordulatszámon, másnapi hidegindításkor, mindig tökéletes értéket mutatott.

Így a rossz olajnyomás értéket a szerelő kizárta, mivel viszont az olajnyomás szenzorhoz nagyon nagy munka hozzáférni, kiütöttük elsőkörben a hibakódot, hogy újra feldobja -e, de sajnos 1 héttel később ismét jelentkezett.

Külföldi giulia fb csoportokban és fórumokon utánajártam már, 2-3 esetet kivéve nem fordult elő ilyen mással.

Az egyik esetben, az úr az Alfa Romeo márkaszervizbe viszi a problémával az autóját, de nem sikerült még megoldaniuk, sőt, már csak a találgatás folyik. Olajnyomás szenzort cseréltek nála, olajnyomás mágnesszelepet is, olajpumpát… Hatalmas összegek, de a hiba továbbra is fennáll. Jelenleg egy adalékanyagot ad a motoroolajhoz, hogy ne dobja fel a kódot. (Ezt a “megoldást” mindenképpen szeretném elkerülni).

Volt másik 2 tulajdonos, akiknél ez a hiba elektromos probléma forrása volt. Kifejteni nem tudták, mert a szerelőjük találta meg a hibát, az egyikük viszont azt írta, hogy csak relét kellett cserélni. (“ Relé, ki kell cserélni 6 relét, amik a jobb első kerék felett vannak.... teljesítményrelé minimális költség.”)

Találtam egy oldalt, ami mélyrehatóan foglalkozik ezzel a konkrét hibakóddal:

https://carfromjapan.com/article/car-maintenance/p0520-code-how-to-fix-it/

Itt is egy rész az áramkörre utal:
“ A legtöbben ezt a hibakódot általában arra utalják, hogy az olajnyomás-érzékelő hibás, és ki kell cserélni. Ez nem mindig van így. Valójában a probléma általában az áramkör vezetékeiben és csatlakozásában rejlik.”

A szerelőm jelenleg az olajnyomás szenzor cseréjével folytatná, de a tapasztalatok alapján úgy látom, nem valószínű, hogy ez lesz hiba forrása, viszont ennek az alkatrésznek a cseréje igen költséges…

Van esetleg bárki köztetek, aki találkozott hasonlóval, vagy van valamilyen ötlete/jó tanácsa?

Köszönöm előre is a segítséget! :)

Piritu - 1.000.0002023-02-27 12:24:03 // 29442
hát nem tudom, számomra az SJ4000 képe elfogadhatatlan, még korrekciózva is. Nem csak daschamnak, hanem bármilyen felvételre. Szóval az alap funkcióját se látja el, de wifi van benne.
A baj az hogy userként nem látom a fejlődést, a technikai haladást, csak a hülyénél hülyébb beépített szolgáltatást, amit esetleg egyszer kipróbál az ember aztán sose.
A 10 éves 40 Eurós kamerám nem torzít, ellenben már nem árulnak olyat full HD-ban.
SD2023-02-27 12:18:05 // 29441
ezért mondom:)))

Nézd meg Handrás cuccait, ő kb jó kép minőséget csinál, és egy autó árát töltögeti a szekrényben érte:D:D:D

aztán kölcsön autóval jár:D



egy jó telefon/gép úgy is kell, odaadod asszonynak felveszi, ennyi, ez a legdrágább és legjobb megoldás:))) jó waybak machine nincs és lehet nem is azt veszi fel amit szeretnél dehát ez van:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-27 12:11:36 // 29440
Már így is túl sokat fordítottam az egészre XD
SD2023-02-27 12:10:15 // 29439
én vagy egy nagyon integrált eszközt választanék ami akkor legyen automata és majd szólok ha kell valami, ez inkább egy menetrögzítő de az gagyi lesz...

vagy akkor egy rendes fényképezőgép ami tud videót csinálni, amúgy ablakon keresztül nehéz:)))

az SJ4000 egy árérték arány győztes amúgy
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-27 12:08:45 // 29438
LÁtod, pont ezt reméltem, hogy van aranyközépút. Gyártsa csak a halom szemetet, az adashcam dolga. De ha történik valami érdekes, wifin leszippantom és mégis normálisabb minőségű valamit túrtam a szemétből, mehet a NAS-ra emlékbe, youtube-ra, barátokkal visszanézős bulira, tökömtudja. Az, hogy lényeges időt fordítsak rá, az kizárt :-)
SD2023-02-27 12:07:24 // 29437
onnan veszem a perverz ötletet hogy ennek a képét is meg lehetne szerezni, hogy volt egy csóka aki a telefont dugdosta rá az autóra és úgy csinált önvezető autót:)
SD2023-02-27 11:59:34 // 29435
arra próbáltalak rávezetni hogy amit szeretnél az erőssen kompromisszumos lesz.
Ha nem akarsz vele foglalkozni akkor egy rakás szemetet fogsz gyártani, ami még vágóképnek sem jó.
Ha hajlandó vagy vele foglalkozni akkor nem vagy kötve a kis vacak kamerákhoz:)
De az melós.

Én ezt a kört akkor játszottam le fejben mikor egy buszos le akart szorítani biciklivel... hogy veszek egy kamerát...:)

De ugyan ez volt a bajom veszek agy vackot, pl: SJ4000 még árban is pont a felesleges határán mozog:))

De akkor hulladék lessz amit gyártok és még ráadásul mikor lesz idő, ezt válogatni:)

Vagy rakok egy rendes akciókamerát, akkor meg valag pénz és megint macera..

Aztán inkább változtattam utat.. qrva buszok...:P

De megmaradt a ZS:)))

Egyépként hamár:))) a sáv figyelő kamera elvileg 3Mpx.. azt nem lehet kinyerni.?? megy állandóan..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.