Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2023-03-25 10:28:07 // 29971
Járt már úgy valaki, hogy a váltó kar kikapcsolt? Járó motornál P-be tettem, kiszálltam a portással kaputelefonozni, hogy nyisson sorompót. Visszaültem és nem világított semmi az váltókaron. Nem is csinált semmit, nem tudtam elindulni. Leállít, elindít, semmi..
Le kellett zárnom az autót álló motornál, majd visszanyitni, hogy újra működjön.
G-MANN🍀2023-03-25 10:04:06 // 29970
Abarth 17-es kerekére kíváncsi leszek majd
G-MANN🍀2023-03-25 10:03:19 // 29969
Fiat 500-on sokat spóroltam már, mondjuk nem is rázott, szépen tette a dolgát évről évre 🙂
G-MANN🍀2023-03-25 10:02:01 // 29968
Igen, értelek, én is előre félek, hogy össze-vissza karcolják, előre szólok, hogy érzéssel, de a para ott van sajnos
G-MANN🍀2023-03-25 09:59:24 // 29966
Nálam a 225/40 19 első kérte a súlyt, amikor ez a furcsa vibrálas előjött.
droberto2023-03-25 05:55:49 // 29965
Úgy értem, hogy ide-oda, hogy látszódik, hogy az a fajta szerelés pont ugyanazt az eredményt adja. Egy forgástest többféleképpen kiegyensúlyozható.
Csak egy példa, ha egy helyre teszel súlyt, akkor ugyanazt az eredmény éred el, mintha ezt a súlyt leszednéd és mellé a két oldalára is tennél szimmetrikusan, és a többletnek megfelelőt szembe vele is fel feltennéd:

Erre gondoltam. 😀
Ez egy kb. 6.000 km-t futott gyári Punto felni, amit a 7 év alatt 7x centíroztak. Egy új gumiszett áráért. Lakóhelyem legprecízebb gumisa.



Én meg ezekre a sérülésekre vagyok érzékeny.
Meg arra, hogy össze vissza tördelik a felniközepet.
Lezúzzák a küszöböt, alvázvédőt, spojlert.
Szétbasszák a kerékőrt, illetve a csavarokról a galván bevonatot az ütvecsavarozójukkal...stb.
Nem bántom őket, cigány munka egész nap ezt csinálni.

Összegezve, szerintem egyszer kell jól megcsinálni, és utána csak akkor vinni, ha van vibráció.
droberto2023-03-25 05:17:50 // 29964
Értem.
Ha szar, akkor én is viszem. Nem kérdés.
Én is nagyon érzékeny vagyok minden új állapottól eltérő dologra.
Liquid2023-03-25 00:07:12 // 29963
Megérkezett a Start-Stop off cucc,"be is szereltem". Giulia/Stelvio-hoz készült.
Liquid2023-03-24 23:44:31 // 29962
A "soha egyik autómnál se" magában foglalja a 235/40R19 és 245/40R19-et is. Vagy ennél nagyobbra / peresebbre gondoltál :)
A Stelvio 255/45R20-as kerekeivel is ugyanígy fogok eljárni, aztán majd meglátjuk.
Ettől függetlenül elfogadom, hogy időnként meg kell / illik nézetni, mert kap a kerék bőven és nem mindig vesszük észre.
G-MANN🍀2023-03-24 23:41:00 // 29961
Giulia nekem sokkal érzékenyebb a jól kiegyensúlyozott kerékre, mint anno a 159 Ti, vagy a Brera, vagy akár a Giulietta volt. Vagy tényleg én öregszem és ....🙂
G-MANN🍀2023-03-24 23:33:33 // 29960
Feleségem Fiat 500 kerekeit nem minden szezonban vittem gumishoz, de mondjuk az jóval kisebb kerék és kb 4-5ekm-t futott évente az autó 🙂
G-MANN🍀2023-03-24 23:29:57 // 29959
😁😁 ez vicces, egyszer ide, egyszer oda 😁😁 minden szezonban máshová, ez szerintem sokaknál így van, oda rakják, ahová kéri a súlyt a gép szerint, gondolom...😊
G-MANN🍀2023-03-24 23:23:54 // 29958
Igen, előtte jó volt pályán, utána sok városozás, kopott is sokat a téli, utána felváltva pálya város, végül zavaró rezgés, vibrálás pályán. Kiegyesúlyozás után újra jó lett. (Ki tudja, lehet, hogy másnál más az ingerküszöb, engem zavart.)
droberto2023-03-24 22:05:44 // 29957
És előtte jó volt pályán?
Mert ami nekem szarul lett centírozva most 19-es PS4, az is csak 160 felett kezdi finoman remegtetni a kormányt.
Előtte 9 évig mentem 35k-et a Potenza RE050A-val centír nélkül.
Az végig popmmpás volt.
droberto2023-03-24 22:02:00 // 29956
De menet közben mi változik?
Első szerelésnél a felni és a gumi gyártásból adódó minimális kiegyensúlyozatlanságát (tömegközéppont eltolódását) kompenzáljuk.
De utána mit?
A sima kátyút a gyári felni simán kibírja. A nagynál meg úgyis lesz geometriai hiba, azt már nem tudod kisúlyozni. Egy kézifékes elfékezést sem. Ezt tapasztaltam.
A fekete Punto felnije is gumihoteles volt. Ment az évenkénti lehúzás. Jól látszódott, amikor lepucoltam a kerekek belsejét, hogy egyszer ide rakott a gumis 5-15 gramott, egyszer oda.
RomeoOne2023-03-24 19:53:58 // 29955
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.

Így van. De a legfontosabb tényező talán a sebesség. Ha gyorsan is szoktál menni, akkor elengedhetetlen, mert a kiegyensúlyozatlanság miatt a kerékagyon/tengelycsonkon keletkező erők a sebességgel négyzetesen nőnek. Elég komoly erőt kellene ott már a futóműalkatrészeknek elviselni 200 km/h felett.

Nem véletlen, hogy a defektjavító spray, hab használata is csak átmeneti megoldás és utána csak csökkentett sebességgel lehet közlekedni. Ha azt belenyomod, utána már kicentrírozhatatlan a kerék.

A másik kellemetlen szituáció nem is feltétlenül az igazán nagy sebességeknél jelentkezik, hanem ahol a kerék rázása pont megegyezik a rugó sajátfrekvenciájával (pontosabban az egész rendszerével, ami a rugóval együtt a mozgásban részt vesz, de ne szőrszálhasogassunk xD ). Akkor elég komoly rázást produkálhat és kártékony erőhatások keletkezhetnek nem olyan nagyon nagy sebességnél is.
carver2023-03-24 18:06:08 // 29954
duplázta az Alfa az eladásait Európában január-februárban.

Nyilván belejátszik az alacsony bázis, de úgy néz ki a Tonale hozza az elvárásokat...
G-MANN🍀2023-03-24 17:45:03 // 29953
19-es kerekeknél nálam soha nem kellett görgőzi, nem is ütött soha a felni, viszont 4-5 hónap használat után, amikor autópályán többször éreztem, hogy picit "ráz, másként vibrál" a kormány bizonyos sebességnél, elmentem és centríroztattam. Két elsőnél kellet 15-15 gramm, máshová kérte a súlyt, mint ahová szezoncserénél került.
Utána álom lett, semmi rázás.
Nagy keréknél, peres gumival sokat számít a jó kiegyensúlyozás.
Liquid2023-03-24 14:36:32 // 29952
Tudom hogy az Úrnak nem tetsző dolog, de én soha egyik autómnál se centíroztattam kereket, csak akkor mikor új gumival összerakták. Egy kivétel volt amikor a Q4-nél azt vadásztuk mitől rezonál be az egész autó, és első körben a gumit néztük meg.
droberto2023-03-24 14:00:00 // 29951
Persze, ha sokat mész így jogos.
Viszont én a féltávos centírt is feleslegesnek tartom. Csak össze karistolják/össze ragacsozzák a felnit (tisztelet a kivételnek).
Ha kátyúba mész úgyis látod a felnin és a gumin, illetve nagy tempónál érzed a kormányon. De ezen meg a kiegyensúlyozás csak kisebb részben segít.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-24 13:39:25 // 29950
Akkor hasonló tréning lehetett, csak hosszabb, egész napos. :-)
Zselé2023-03-24 13:25:54 // 29949
Egyelőre nincs hozzá helyem sajnos. Ha elkészül a garázs meg a kocsibeálló, lehet más lesz a helyzet.

Azt is hozzá kell tenni, hogy relatíve sokat megyek: azaz minden második gumis látogatásnál/idény jön egy szett új gumi...nagyjából 2 szezonra jó egy garnitúra

Féltávnál meg szerintem nem árt azért egy centír - de ha keveset mennék, és lenne otthon placc erre, akkor meggondolnám.

A küszöböt pont magamtól félteném, mert ha a gumis cseszi össze, akkor van kire fogni :)
droberto2023-03-24 13:19:00 // 29948
Felesleges a gyári kereket állandóan centírozgatni.
Ha egymás után 2x felrakod, akkor is fog kérni 5-10g-ot.
Csak a gumisokat hízlalod vele.
Ezzel vették rá az embereket, hogy minden évben otthagyj 2x20k Ft-ot.
Otthon, nyugodt körülmények közt sokkal jobb kereket cserélni. Így legalább nem baszod le a küszöböket és tudsz vigyázni a csavarokra meg kb. mindenre. Illetve van időd átvizsgálni a kerékjáratban mindent.
Szerintem.
Zselé2023-03-24 13:14:46 // 29947
Igen, ez a fordított kör, amikor az első kanyar a hajtű.

Ez sem úgy csípőből jött akkor: délelőtt egy rövid elmélet és vezetéstechnika (vészfék, hangvilla, célkikerülés megállással, stb.).

Ebéd után volt instruktori pálya tanulás, gyakorlás. Akkor mindvégig az instruktor mögött mentünk. Utána 1-2 kör szabad körözés, és a végén fejenként 2 mért kör. Akkor maximum 2 autó volt a pályán, 50%-os eltolással :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-24 11:07:04 // 29946
Nem, nem erről szólt ez igazából. Ahol te voltál, ott a pályán körözés és a pálya tanulása volt a lényeg. Itt inkább a tréning rész. A végén mentünk pár kört ízelítőnek. Nekem hasznos volt így felépítve, nem körözés közben kellett nekibátorodni, hanem tényleg szoros szituk gyakorlása után már max bátorságon köröztünk párat :-))
Az időket is a videók time stampjéből (ami a file név) számolgattam ki, nyilván kicsit sem pontos, de másodperc nagyságrendben azért ki lehet belőle találni. Nekem ennyi elég viszonyítási alapnak. A 135-140 elég gyors :-) Ha jól értem, akkor a laptimingos nyomvonallal pont szemben köröztetek?
Zselé2023-03-24 09:40:58 // 29945
Nem volt köridő mérés központilag? Egyébként Kakucson a Veloce a célegyenesbe 135-140-re gyorsult, ott kellett beleállni a fékbe a hajtű előtt...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-23 22:47:34 // 29944
Persze, D-ben marad, és sima 1-es a kiírás. Tehát mintha D módban belenyúlnék. Nem kizárt, hogy tényleg valahogy hozzáérek a visszaváltó fülhöz, csak fogalmam sincs hogy..előbb utóbb elkapom a pillanatot amikor csinálja.
RomeoOne2023-03-23 22:30:51 // 29943
De amúgy az előváltókar ott marad D-ben, a műszerfali kijelzőn meg M-et mutat vagy hogy?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-23 22:26:45 // 29942
Eléggé úgy tűnik :-) Próbálok visszagondolni mindig, hogy nem akadtam e valahogy a váltófülbe, magam is nehezen hiszem. De háromból már egyszer csak feltünt volna hogy beleértem. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-23 22:14:10 // 29941
A Kakucs technikás pálya, komoly lenne ennyit faragni :-) Szívesen kipróbálnám ezt a szűkebb, kanyargósabb stílust is. BMW-s szomszédot tudok vinni ha létszám kell :-) Az Eibach kittet kéne tesztelnie.
Az M-Ring viszont ezek szerint sokkal gyorsabb pálya, az is kb 1km és 35-36s közti időket számoltam. Bőven 100 fölötti tempóról kell beleállni a fékbe. Vagy nem tudom úgy kell e XD
RomeoOne2023-03-23 21:22:27 // 29940
Úgyis mindjárt itt a húsvét, easter egg-et találtál :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-23 20:30:32 // 29939
Látod, van előnye az Eagle F1-eknek. Sok minta van rajtuk, de annyira nem fogom sajnálni 😂 Viszont üzemmelegen tapad is. Még várok kicsit a döntéssel, de nekem annyira nagy élmény volt a múltkori tréning, hogy valószínű végül benevezek újra 😄
Érdekes módon a vdc semmit nem szólt bele. Kézi módban lehet hogy többet enged?
És nem tudom irtam e, de harmadjára is megcsinálta, hogy sima automata módban nagy gázzal élesen fordultam és kitette magát M1-be, kézzel kellett felváltanom. Hidden feature.
Zselé2023-03-23 17:13:00 // 29938
Most hogy fent vannak beszarás a tapadás a téliekhez képest :))) és azokkal mentem 0:54-et, most kötelező lesz 50 alatt menni, még ha kopott is :D
RomeoOne2023-03-23 16:02:32 // 29937
Ha ócska a nyárid, azért nem leszel gyors, ha új a nyárid, akkor meg sajnálni fogod elnyalatni... Először inkább tanuld ki, meg élvezd a gépet VDC off-ban, gyorsnak fogod azt érezni úgyis :DDD
Zselé2023-03-23 15:58:37 // 29936
Az a baj, hogy legközelebb ha pályára megyek, tényleg tempót akarok menni - oda meg inkább a nyári való... Annak is szerintem vége lesz a szezon végére...

Nagy füst lesz itt :DD A gumisoktól meg várom az ajánlatokat, vihetnek üzleti ebédre... XDDD
RomeoOne2023-03-23 15:46:50 // 29935
Nevezz be az októberi Tempo Tréningre az öreg téliekkel és ott lenyalathatod azokat a pályán :D
Zselé2023-03-23 15:41:20 // 29934
Feltettük a nyári papucsokat... Soha, de soha nem volt még ilyen jó az időzítés! :D

Azt mondja a centírozó, hogy a jobb első és a jobb hátsó felnim kapott... 5-10 grammokat kért, meg picit lehetett látni, hogy belül ütnek.

Ez azért nagyon érdekes, mert egyetlen kerekem, ami 2 alkalommal kapott nagyobb kátyút az a bal első volt - az meg tökéletes...

Ki érti ezt?

Egyébként nem nagy dolog a görgőzés, valami 14 ezer/felni... De akkor is furcsa.

A télieknek viszont már nincs csak kb. 3mm mintájuk, úgyhogy ősszel új téli szett várható. Előtte lehet, hogy ezt még felteszem, és kipróbáljuk az ESP off módszert :D
SD2023-03-23 12:37:03 // 29933
igen egy áram fogyasztás mérőt raktam elé, ez ilyen "náci" módszerekkel mérem otthon bármilyen gép jön a háztartásba megmérem és ez alapján döntök hogy maradhat-e:D

de ebben a csepagtető töltés is benne volt, de majd megnézem ma is mennyire emelkedett, 78% nem kevés az?

most legutóbb 2.5W körül fogyasztott készenlétben, közben rá is töltöget persze amikor úgy érzi:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-23 09:40:59 // 29932
Ez a 250Wh a töltő fogyasztása volt?
A Giulia akksija ha jól emlékszem 80Ah-s. Vagyis egy órán át képes 80A-t leadni 12V-on, ami 960Wh.
Vegyük a töltés hatásfokát 85%-nak, tehát 250x0.85=212.5Wh hiányzott kb az akksidból.
Kb 78%-on volt az akksi töltés előtt. :-))
SD2023-03-22 18:53:21 // 29931
és azért döntöttem egyelőre a hátul bevezetésen, mert ez a zár szerintem üzemibb mint a mocitető azt nem akarom annyit nyitogatni, akrá heti 3-4x, ez meg simán rá fogom rakni ha nem megyek pár napot.

Már csak a derótot kell kiépíteni, most egy kerti hosszabbítót lógattam oda:)
SD2023-03-22 18:51:38 // 29930
és egy nap alatt kb. 0.25kW-ot evett meg szóval nem vész a fogyasztása.. persze ez nyilván függ mennyire kell tölteni

SD2023-03-22 18:49:06 // 29929
Jobban megnézve a 3 csavar a pozitívon egy vason van, csak a szélsőhöz kell tágítani.

Meg is van:) Köszönöm a segítséget! Hosszú szülés volt:))) Már tölti:)

A negatívon nincs sok menet, de még pont rá lehett szorítni:)


A műalkotás


Így gondoltam közlekedni, nem feszül és a vége sem kótog:))


Ennyire ér ki


One more thing:))))
Ha egy műanyag valamit pl: egy ablak lehúzot betűzök a rugó alá az nem engedi csutkára felnyitódni a csomagtartót:)))
A zárat visszapattintva meg a lámpa sem ég..
(pont akartam újságolni hogy leoltja pár perc mulve, erre tegnap nem volt hajlandó..)
(ha a computer elaludt akkor már nem oltja le:D valami bistabil relay lehet, vagy egy microvezérlő ami úgymarad, vagy az lehetett a gond hogy már bezártam az autót... minden esetre nem oltotta le szóval maradt a zár pöckölés... érdemes megjegyezni hogy így elég csúnya a hangja ha próbálod utána lezárni:D tehát érdemes feldobni egy törlőkendőt vagy valamit a csomitetőre amiből eszedbe jut hogy a zár be van zárva:P)

Hardy2023-03-21 19:43:33 // 29928
Szerintem mindegy hova rakod. En egy kicsit megtágítottam. Negatívon meg az érzékelő elé kell rakni. De holnapután vissza kapom az autót. Akkor lefényképezem ha gondolod.
SD2023-03-21 13:04:23 // 29927
Exactly that's what I want:)) Like, köszi:)
aranytl2023-03-20 19:36:48 // 29926
Én pont fordítva csináltam szombaton. Erőt vettem magamon és hagytam a kezdő versenyzőket elmenni.
Egy Audi 80-ból intett a srác amikor megelőztem, hogy nyomjam neki, akkor 2-t visszakapcsoltam, legyen egy kis hangja :D
Szentesen a benzinkúton egy koma megdícsérte és megcsodálta a kocsit.
Szegeden meg egy Camaros intett tetszését nyilvánítva.
Kellemes nap volt, még a fogyasztási rekordomat is beállítottam. Néha ilyen is belefér, nem csak a száguldás :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-20 19:28:19 // 29925
Ennyire nem, szerencsére, de hasonló jellegű volt a koszolódás, lightosabb kivitelben.
Sandree802023-03-20 19:21:46 // 29923
Sziasztok!

Sajnos kell nyestriasztó a Julisba, 2.0 200LE.
Tudja valaki, hogy hol találok olyan pozitív pontot, ami akkor ad tápot, ha leállítom az autót, leveszem a gyújtást?
B terv, hogy a jobb első biztosítéktáblán találtam állandó tápot.

Előre is köszi a segítséget:
Sanyi
SD2023-03-20 19:16:34 // 29922
vagy ez:)
így nem nézhet ki normáli olajcserével..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.