Fórum >> Típusok >> Giulia

Shadin2024-07-11 12:33:44 // 36066
OCD :-) Nekem a pirossal nem működik sem a zöld sem a sárga, nem bírnám nézni :-) A piros meg nincs asszem kicsiben.
Shadin2024-07-11 12:31:31 // 36065
Mi mnegállunk és megszállunk, reggel meg oda-vissza :-)
SD2024-07-11 11:28:06 // 36064
akkor nekem red stuff kell?:D
ez csemege annak aki tudja mi van a gép alatt:)))
mondjuk az én felnimnél mindegy...

de úgy megörülök miko meglátom a piros féknyereget néha:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 11:08:09 // 36063
Az Ate Ceramic nekem szimpi. De nem is a betéttel lesz gond. Ha az Ate tárcsák gyári minőségűek, akkor szétégnek, majd ilyen szemcsés rozsdakupaccá alakulnak. 😅
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-11 11:04:22 // 36062
Szerinted miért a yellowstuff betéttel szemezek? 🤔😂
De csak ha pont olyan sárga mint a nyereg..
SD2024-07-11 11:01:42 // 36061
Stelvio-n elgondolkoztam útközben lenne és +5 óra menetidőt jelent ami kb. egy nap veszteség. És több száz km-et kell menni alsóbb rendű utakon miatta.

Látványban über jó, de tényleg minden képen ott vannak a biciklisek, de most fullra pakolt autóval biciklisek közt egyensúlyozni, féket kivégezni, ez valahogy nem az a feeling amire vágyok.. ja és úgy hogy aznap már vezettem minima 500-1000 km-et:D

Talán visszafele de oda irányban én azthiszm kihagyom bár Asszony nyúz a Como lake meg ilyenek miatt.. szóval még képlékeny:D
Tocke2024-07-11 10:27:53 // 36060
Csak a zöld EBC-ről tudok véleményt mondani (a féknyereg nem piros), 159-esre vettem, kisfékes. A felni tisztítást azóta el lehet felejteni. Amúgy sem vagyok egy padlógáz-satufék mániás, de a fékpor a minimálisra csökkent. Viszont, sztem a fékem nem is harap annyira, mint a régi betétekkel. (sima ATE). Úgy vettem észre, hogy adott szituációknál keményebben kell a pedálra lépnem.
Shadin2024-07-11 09:57:28 // 36059
ATE ceramic-ról jókat olvastam, semmiképpen nem rosszabb a fékhatás meg stb. tulajdonságai, csak nem porol, cserébe másfélszer kétszer drágább mint egy jó AM betét, bár a gyári (Jurid) Alfa Romeo-s betét áránál még így is kevesebb.
Van még ugye az EBC, azzal nekem is jó tapasztalatom van, de az még rdágább mit az ATE ceramic. Mondjuk ez megint a majom/banán esete. EBC OEM 50e, Green 70e, Yellow 90e, ATE ceramic 74e a kisfékre. Mindegy lenne, csak hogy menjen az ember biztosra?
Aug. végén megyek a Stelvióra oda-vissza melyik betét bírná? A tárcsák ATE. A színes EBC-kkel az a bajom, (bocsi OCD) hogy a piros nyergek mökül kilógnak és faxul néznek ki :-) Milyen lehet a sima Fekete EBC mondjuk az ATE ceramic-hoz képest?
SD2024-07-11 09:03:34 // 36058
Nekem is ezzel a rozsdával próbáltak a márkaszervízben először...

garázsban áll az autó? mondom igan..
még útközben is ritkán éri eső:D

akkor áttértek a megégett a fék szövegre..:P


Szerintem azért nehéz mert két oldal közt nem nehéz megosztani a felelősséget...
- a gyártó valamit költségoptimalizál..
- az user állat mód vezet...

végeredmény megy a hárítás... mert ezt ember nincs aki megmondja...
és ki fog egy fék miatt anyavizsgálat meg mindent elindítani...

másrészről szerintem viszont:
a. a fék elkopott az user állat mód vezetett
b. a fék tönkrement elkopás előtt = szarból van

értem én hogy nem garis meg semmivel nem lesz jobb ha lecserélik de erre nincs valami megoldás, akkor szálljanak be az EBC fékbe egy szett gyári fék árával:D

ez tök életből ellesett megoldásnak tűnik, amikor a márka veszi a tuning alkatrészt:D:D:D

magyarul én jelenleg ennyit tudok, hogy ez ennyit és így bír..
fékhatás van, az anyag nem vész el csak átalakul:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 23:05:04 // 36057
Körben ilyen. Nem napi autó, de hetente egyszer biztosan megyek vele. Hosszabb állása sosem volt.
Peti16V2024-07-10 22:57:37 // 36056
Körben, folytonosan ilyen, vagy csak egy-két részen?
Arra hasonlít, mint amikor vizes fékkel leállítod az autót, a kézifék behúz, es a következő menésig szépen kirágja a rozsda a lyukakat.
Peti16V2024-07-10 22:55:05 // 36055
Ez hasonló, mint a gumi: kompromisszumot kell kötni a különböző elönyök és hátrányok között. A jó betét jól fog, csendes, lassan kopik és nem porol, és nem extrém drága, de ezek közül el tudják vinni bármelyik irányba, hogy még jobb legyen, a többi paraméter kárára. Sok gyártónak van már csökkentett porképzésű betétje, de ezeket felárral adják vmi extra név alatt, ilyen az Ate Ceramic, a TRW Dtec, a Ferodo Eco-Friction, a Jurid választékát nem ismerem, de biztos nekik is van ilyen megoldásuk. De sok esetben ezek valami más tulajdonság kárára adják ezt a pluszt, ez lehet kisebb (de még az előírtnak épp megfelelő) fékhatás, nagyobb zaj, bármi, de ha szerencséd van, nem veszel ebből észre semmit.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 22:10:03 // 36054
A Giulietta onnan jött, kulturált, pivi Svéd rendszammal :-)
Jó pihenést, hűsölést! Ott tuti nem 40 fok van :-)
zgi5212024-07-10 21:19:34 // 36053
nem is rajuk celoztam😳
RomeoOne2024-07-10 20:41:02 // 36052
Olaszoknak is van ilyen kicsi...
zgi5212024-07-10 20:26:57 // 36051
erdekes a svedek megtudtak oldani az izleses rsz kerdeset. elteroen a standard merettol..

Warbi udv Malmöbôl💪🏻🚐🇸🇪
RomeoOne2024-07-10 20:12:57 // 36050
Ez zöld autóknak fenntartott hely, nem?
RomeoOne2024-07-10 17:43:52 // 36049
Én annál sem veszem észre. De mindig odaadják a maradék 1 liter olajat, abból tudom, hogy belerakták :D Már összegyűlt 3 liter 3 év alatt. Lehet az 5 évben a maradékokat beleöntöm és lesz egy ingyenes olajcserém :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 17:38:00 // 36048
A GIulietta olaját megnéztük nem egész 10e km városozás után. Az a határ kb, most 7e-nél cserélve lesz, annyira nem volt szép.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 17:36:23 // 36047
Az 1.4-nél észre lehet venni nagyon is, a Giuliánál még nem figyeltem.
RomeoOne2024-07-10 17:30:11 // 36046
Nem kell cserélni. Az a '19-es jó lesz a neked is, ha a Q-ra elég :DDD
RomeoOne2024-07-10 17:29:11 // 36045
Én még sosem éreztem semmi különbséget olajcsere után, egyik autómnál sem.
SD2024-07-10 17:05:08 // 36044
Ti szoktátok érezni olajcsere után hogy szebben dorombol a gép?
Össz 10 k volt az olajomban de nagyon úgy éreztem csereérett..
Vagy ez csak vaják és próbálok értelmet találni az elköltött negyed misinek?:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 15:45:32 // 36043
Azt mindenképp kell.. féktől függetleül XD
SD2024-07-10 14:58:08 // 36042
akkor nem kell felnit sem cserélnem?:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 14:09:15 // 36040
Tarox kétrészes tárcsa, Yelowstuff betéttel..az talán megteszi ;-)
SD2024-07-10 13:03:04 // 36039
veni vidi vici vagy hogy:D
SD2024-07-10 13:02:17 // 36038
Azért az van hogy a zöntvény alapvetően zárványképződésre hajlamos, a külső felőlet és a belső szerkezet is eltérhet.. ötvözetek stb.

Lehet veni persze jó versenyféket:)))

4 kiló a 4 tárcsa, 2 kiló a betét:)))
SD2024-07-10 12:57:46 // 36037
Akkor ezt úgy kéne mondani hogy anyagában érdesített a jobb fékhatás érdekében:D
Kazes☻2024-07-10 12:43:57 // 36036
Te tulajdonképpen még a jó öreg régi ladás...?! 😉😅
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 12:30:20 // 36035
Szerintem ez a normális, látod, nekem sem elkopott. Simán csak szar. XD
A Giulietta hátsó fékje 83e km-nél:

2011-es dátumozású fékbetét volt benne... Azt már én is nehezen hiszem hogy a betét gyári volt, de a tárcsa tuti. A szerviztörténetben fékjavításnak amúgy nyoma sincs. Végül 93e-nél cseréltük, mert már jelezte, hogy elkopott. Így néz ki egy kopott tárcsa, szemmel látható vállal. Nem pedig kopás nélkül, de tele valami szeméttel az anyaga.
Elöl nekem is jobban fogy, az teljesen reális.
SD2024-07-10 12:23:10 // 36034


GT műhelyéből rékezik a karbonáre légbeömlőm:)

Izgalom a tetőfokára hág:)))
SD2024-07-10 12:20:13 // 36033
Na ez klappol az én érzésemhez is, mert nekem tök olyan ez a nyörszörgő hang mintha nem kitisztuló fékpor lenne a tárcsa és a betét közt.

Na az ilyen szirszar zárványos lukacs az pont elképzelhető..

Opció B luggatott fék kell amiből ezek a zárványok ki vannak fúrva:D
quash2024-07-10 12:18:50 // 36032
ma voltam olajcserén, megnéztük belülről is a hátsó tárcsát.
~70e-et mentem idáig vele, és még van rajta bőven, kb. 60%-os a tárcsa!
Betétet sem cseréltem még! :D Elől már közben volt egy tárcsa, és két betét csere.
Dizel, hátsókerekes.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 12:15:22 // 36031
Mármint hogy van motorféked? Tök kizárt XD
Úgy rémlik, hogy kb 5l-en áll a fogyimérő tolóüzemben, nem 15-ön.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-10 12:14:13 // 36030
Így néz ki a hátsó tárcsám:

Az egész egy síkban van. Belül, ahol biztosan soha nem ér a betét a tárcsához, ujjbeggyel ki lehet tapintani tized mm nagyságrendű kopást. Nem hiszem el, hogy ez nem anyagminőségi hiba. Megértem, ha elkopik. Megértem, ha a betétet megeszi a motorfék hiánya, vagy a menetstabi. Akkor felszabályoztatnám a tárcsát, kapna új betétet, és azt mondanám, hogy reális az a 60-70e km élettartam a gyári tárcsáktól.
Ezen a tárcsán viszont ilyen rozsda, vagy zárvány hot spotok vannak, amik szintén kitapinthatóan kiemelkednek a síkból. Vagyis nem kopnak le, hanem marják a betétet mozgatják a nyerget. Ettől van a morgó hang.
Igen, öntvény tárcsák ezek, de nem mindegy hogy, hogyan és miből öntik valamint milyen tömörségű/keménységű öntvényhez milyen anyagú betétet választanak. Ez egy rossz anyagú öntvény, nem megfelelő betét párosítással. Gépészeti tervezési hiba.
Shadin2024-07-10 10:44:39 // 36029
Én ATE-t vettem körve, de nagyon porol, nagyon hamar összecseszi a felnit. (meg a környezetet is). Amit kiszedtem belőle betátet az elől Jurid, hátul AET volt, gyári, Alfa Romeo felirattal. A Jurid kevésbé porol esetleg?
SD2024-07-10 10:26:09 // 36028
Napi flame:)

Én nem tapasztalom ezt a tolóüzemes szívást.. a 15 literrel meg stb..

a. A Superből még a GPf-ez is kispórolták:D
b. A 100-as benzin jótékony hatása, nekérdezd mennyibű:D
c. A felhasználási szokásaim..

Én beindítom és nem állítom le míg le nemraktam a helyére.
Sosem teszem sebességbe míg nem ejti a fordulatot, alapjáratra.
Nem deszem dinamicba 2 pötty opajhő előtt, de 3-4 pöttyig nem is nyomom
Utána sincs hely szóval ja:D

Nem tom majd most figyelgetem…
Nekem most 7,2L evett Balaton odavissza klíma+család
Ez a referencia olaszországhoz:)

Ottnlegutóbb 7.3 lett a nagy átlag asszem.. boxxal;)
RomeoOne2024-07-10 08:44:31 // 36027
Most megyek majd Ausztriába, a Grossglockner is a programok között van. Direkt úgy időzítettem, hogy hétfőre essen a panorámaút, ne vasárnapra. Bízok benne, hogy így azért mérsékeltebb lesz a forgalom.
Peti16V2024-07-10 00:08:34 // 36026
Nálam 60ezernél nincs semmi gyanús nyom a hátsó tárcsákon, de a betét sem kopott túlságosan, pedig van benne már jópár hegyi túra. Szerintem az lesz, amiről már korábban is szó volt, hogy a menetstabilizátor fékezgetése terheli túl a hátsó féket a hátsókerekeseknél, ami az összkerekeseknél nem jön elő. Ezért inkább konstrukciós hibának mondanám, nem anyaghibának. A féktárcsák anyagában nincs nagy truváj, mind egyszerű öntöttvas, a megmunkálási folyamat során lesz egy tárcsa minőségi vagy szemétre való darab. És olyan nincs, hogy készülnek sorban a tárcsák, és egyszercsak 2 db anyaghibás lesz. Itt inkább az van, hogy nem jött ki a hosszútávú teszteken, hogy ellenállóbb megoldás kéne hátra, vagy inkább a pénzügyes döntött a fejlesztőmérnök helyett, mert szorított a határidő meg a büdzsé is túlszaladt, és amúgy is majd fizet a drágalátos vevő, ha túl hamar tönkremegy az alkatrész, mert kopóra nincs garancia.

Az Ate nagyon jó, máig az egyik legjobb, amit Ate dobozban kapsz, az mindig a gyári(val megegyező) minőség, de azt is tudni kell, hogy az Ate egy fékrendszer fejlesztő cég, és a kopó alkatrészeket (tárcsát és betétet, sok más nagynevű gyártóhoz hasonlóan) nem saját maga gyártja, hanem gyártatja. Viszont amit gyártat a saját neve alatt, az mindig top felsőpolcos minőség.
Ha megnézel egy Ate betétet, akkor van rajta Ate szám, ha gyári csomagból veszed ki, akkor autógyártói jelzés is, az alaplapba be van írva sokszor a Textar, mert ők gyártják a vasat, és ott a Ferodo név is, mert ők gyártják nagyon sok gyártónak a keverékanyagot. De valamikor Galfer van ráírva, korábban az Ate-hoz tartozó, talán már független olasz keverékanyag gyártó.
Ha megkérdezed ezt a 3 (4) gyártót, mindannyian azt mondják, hogy ők a gyari beszállítók, ami részben igaz is 😀
Sok turpisság van az autóalkatrész gyártók/beszállítók mögött, rengeteget tudnék mesélni 😊
katbal2024-07-10 00:04:45 // 36025
A Stelvióra nyugodtan. Nem fog elkopni, vagy megégni semmi. Egy nagy biciklis és lakóautós felvonulás az egész. Én kétszer próbáltam rá motorral. 500 métert nem sikerült mennem saját tempómban. A motoroscsizmám talpa többet kopott, mint a fék. Nagyon-nagyon látványos, de autózás, motorozás szempontjából nem jó. Próbálod nem elütni a bringásokat az eső-kelő motorosok, versenyzős motorosok és a bámészkodó autósok között. Vagy nem tudom mikor kell menni. Nekem eddig 0-2.... Vannak azon a környéken kevésbé forgalmas hágók ahol inkàbb zavaró lehet a motorfék hiánya.
Peti16V2024-07-09 23:42:56 // 36024
Köszönöm! Tényleg nagyon jó kis autó, érezhetően más vezetési élményt nyújt, mint bármelyik kategóriatársa. Talán a Mini tudja még ezt, a többi egykaptafa.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-09 14:45:33 // 36023
Volt nekem Jurid a 146-on, és tökéletes volt.
RomeoOne2024-07-09 14:42:49 // 36022
Anno nekem Jurid tárcsát (meg sztem betétet is) tett Csöri a 159-re. Azzal nem volt bajom. Hoz jópár találatot a Giuliára is, lehet érdemes lehet ezt megpróbálni:
Jurid
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-09 14:31:58 // 36021
Amúgy meg lehet kifogtál egy jobb szériát. Hogy anyagában így tönkremenjen egy tárcsa, az azért gáz. Tervezzenek alá olyat, ami bírja. Örömmel kicserélem a fékbetétet 30-40 ezrenként, pláne ha hegyi menetek is vannak benne. De hogy a tárcsát aminek válla sincs ki kell hajítanom, az inkább anyagminőségi kérdés.
Az Ate mint márkanév nagyot esett a szememben. Elöl Brembo alkatrészek vannak a fékben, hátul Ate.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-09 13:54:22 // 36020
Simán lehet, a dízelnek van motorfékje. A benzinessel egy nagyobb hegyi kanyargás, és kuka a fék..
quash2024-07-09 13:35:30 // 36019
Ez a hátsó fék kopás nem lehet hogy a benzinesekre jellemző?
80e km mentem idáig Giuval, és még u.a. hátsó tárcsa van fent.
Az első tácsa már volt cserélve + betétek 2x.
Semmi rendellenes kopás, etc ... nem látszik rajta, de lassan már csere érett lesz majd azért.
Nem mondhatnám hogy papás stilusban vezetek, szóval nem azért nem kopik, mert nincsen használva!
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-09 12:58:40 // 36018
Ma megnézettem, azt mondta a szaki, hogy használjam nyugodtan el a betéteket, a biztonságot nem veszélyezteti, a maradék már hamar elfogy majd róla (köszi :-)))). Aztán ha kiírta az autó hogy elkopott, vigyem, megoldják hogy tényleg jó legyen. Annyit mondott félig mosolyogva, hogy ezek az új autók ilyenek, van ami 15-20e alatt megeszi a féket, aztán a márkaszerviz széttárja a kezét, hogy kopó alkatrész. Mondom bingó..
Az egyébként tuti, hogy fékerő csökkenést semennyit soha nem tapasztaltam, hatalmasat fog.
Motorféket 4-5k-n se lesz tolóüzemben, csak idegesít majd a hangja :-)
Menj nyugodtan a Stelvio hágóra, biztosan gyönyörű. A fékgenerál garantált. Sajnos hegyről ereszkedésre teljesen alkalmatlanok az autóink.
SD2024-07-09 10:10:09 // 36017
LSD facebook page
Ez gondolom az eleve LSD diffibe tud belemenni:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.