Fórum >> Típusok >> Giulia

G-MANN🍀2025-08-24 09:54:00 // 39967
De szuper, ezt én sem tudtam. Jól jön még ez az infó, ha megjön az ÁLOM! Mindent kikapcsolok majd, amit lehet 🤭)
Már elvonási tünetem van (bár nagy köszönet a két hónapja nálam lévő 2019-es Stelvio-ért, álom a céges Skodához képest😁)
Peti16V2025-08-24 00:29:48 // 39966
Dejó, kösz, erről a menüről nem is tudtam 😮
Ez jópár kattintást megspórol. Holnap kipróbálom 🤗
B3WiN2025-08-23 20:47:29 // 39965
Hát akkor passz, én zsigerből kikapcsolom, hogy ne csipogjon de amikor unatkozom, akkor szoktam figyelni, hogy pontosat mutat-e és jól szokott működni. Egy utcát nem szeret, ahol a bicikliseknek kirakott 10 es táblát állandóan megtalálja.

A takaró gombot hátrafele billentve bejön a gyors menü, vagy az érintőképernyő tetejét lehúzva és ott a második helyen gyárilag a csipogás némítása van. Igaz ez sem 1 kattintás de még mindig gyorsabb mint az assintant menüben.

Lsd. csatolt kép:
Liquid2025-08-22 21:57:34 // 39964
Azért ezt meg lehet ugrani könnyen némi leleményességgel. A 159-ből pl. kidobtam a térkitöltő idomot és készítettem egy oda való tárolót. Minden is elfért benne.
A Setlvioval csak azért nemcsináltam meg ugyanezt, mert itt alapból is értelmes tárolóhely van, még úgy is hogy sokat elveszik a gyári megoldással, de nekem elég :)
Peti16V2025-08-22 21:54:49 // 39963
Ezen semmilyen varrás nincs, valami olcsó ragasztóval bekenték az anyag két szélét és összepréselték. Nem csoda, hogy szétjött.

Az akku feletti helyet tényleg jobban kihasználhatták volna, ilyen kis csomagtérnél igenis lenne jelentősége annak a plusz helynek.
Peti16V2025-08-22 21:52:00 // 39962
Igen, van navi. Nagy ívben tojik a kereszteződésekre…
A két Giulia között egy OFF(fos) koreaival jártam (minden porcikáját zsigerből utáltam), na abban lényegesen okosabban és kevésbé zavaróan működött a táblafelismerő/figyelmeztető, de azt is inkább kinyomtam, viszont volt hozzá egy direkt gomb a kormányon (talán az egyetlen szerethető tulajdonsága volt 😄).

Itt legalább gyors gombra tették, a felső gyors sávból könnyen kikapcsolható
Ezt hogy érted? Én bemászok a menübe, és jó sok tekerés/kattintás, ami elég idegölő minden indításnál.
Peti16V2025-08-22 21:44:42 // 39961
Nálam most annyival jobb a helyzet, hogy ebben nincs HK hifi, aminek a mélynyomója belógott a kalaptartó alá, ezzel is leszűkítve a csomagtér magasságát. Sokkal jobban lehet pakolni, cserébe a hangzás sokat gyengült, de így is megüti a tűrhető szintet.
Peti16V2025-08-22 21:40:40 // 39960
Köszönöm! 🤗

Nem tudom cserélik -e majd, de gyűlnek a hibák, amiket majd meg kell mutatnom, lassan listát kell írnom, hogy semmit ne felejtsek el:
- fényezési hiba a mocitetőn és a csomagtérajtón (elől mintha egy zsírpettyen szétugrott volna a festék, hátul egy termetes koszdarabra ment a festék)
- dudor a tetőn a belső tükör felett (belülről kifelé van a dudor, csak összeszerelésnél keletkezhetett)
- mai találat: hiányzó patent v. csavar a levélrácson
- az említett csomagtérszőnyeg

Az előzőn semmi hasonlóval nem találkoztam. Most vagy nagyon kifogtam egy hétfői darabot, vagy a költségcsökkentés oltárán áldoztak a meón…
Piritu - 1.000.0002025-08-22 11:17:22 // 39959
A kérdés nem az hogy beleférünk-e, hanem hogy minek lódítani? A Spider csomagtere 110 (!) liter, abba is beleférünk két heti cuccal...
"Gondolom úgy van meg a 480l ha kiveszed a pótkerék nem-hely ből a hungarocel töltő lomot:D:D:D" - Fém doboz van ott, nem hungarocell. Valami elektronika...
G-MANN🍀2025-08-22 10:58:36 // 39958
Stelvioban itt jobb oldalon van egy tök jó nyitható rakodó hely...
B3WiN2025-08-22 09:33:01 // 39957
Nem tudod tartósan kikapcsolni, 2024-es eu szabályozás alapján minden motorindítással újra aktiválódik. Itt legalább gyors gombra tették, a felső gyors sávból könnyen kikapcsolható. Az off-os 2025-ös transitunkban, ehhez 4 almenübe kell belépni, hogy ki tudd kapcsolni a start/stoppal együtt...

Amúgy nálam nem olyan vészes a működése, pl. a kereszteződésekben is szépen tudja, hogy véget ért az adott sebességhatár és visszaáll az alap 50 vagy 90-es sebességre. A tiédben van gyári navi? Esetleg ennek a hiányára tudnék gondolni, ami miatt butább lehet.
SD2025-08-22 08:14:13 // 39956
Az én valós válaszom hogy most lép abba a korba a Giulia mint típus amikor már nem csak a szent révület lesz jelen, hanem valós használati érték kerül előtérbe.

Benéz egy-egy darab átlag használt autó árba és jönnek a ügyesebb és kevésbé ügyes megoldók is.

Ez egészen addig fog így menni amíg már végül az lesz az érdem ha valakinek van egy nem széthajtott darab:) de ez még vagy 10 év addig nehéz lesz:D

Mindenkinek boldog lejtmenetet, én továbbra is abban bízom hogy összességben egy sportos használatra tervezett autóban van némi tartalék amit ügyesen használva évtizedekre ad örömet és még használati értéke is van:)

Aki igazán tudatosan vette az ki fog tartni:)) És persze ha nem derül ki hogy fenttarthatatlan:D:D:D

Ennyi kéem kapcsolja ki:D
SD2025-08-22 08:07:40 // 39955
A probléma valahol ott kezdődik hogy a nép nem a táskáját viszi el a bamutató terembe belepróbálni hanem liter tejeket pakolna bele és ez alapján akár dönt is:D:D:D

Volt az a régi mondás ami az oktatási rendszert jellemzi.. hogy miért várják el hogy a a hal fára másszon? Mert másban jó.. mégis "vajon miért" az emberek ilyen mérő számokból próbálnak információt meríteni, ami ha köze lenne a valósághoz lenne is értelme, de nincs:D:D:D

A 155 csomagtere 530 liter volt talán a 480 még sikítva elmegy, de 300 literrel lehet én is visszahőköltem volna.. De akkor is ha azt mondják nem fér bele három gyerekszék..

És pedig belefér, és elmentünk már vele nem először nyaralni és elég volt.. Aki ennél többet akar pakolni az szívinfarktusra hajt.. Az emberekkel van a baj:D:D:D

De végeredményben a széket belepróáltam jó... a csomitartót kb. lexartam jó lesz ami van..

és szerintem én vagyok az egyetlen aki annak is örül hogy nem lett SW belőle..
MIért? Mert az Stelvio árban lett volna annyiért meg nem vettem volna meg:)
És akkor nem lenne:P

Gondolom úgy van meg a 480l ha kiveszed a pótkerék nem-hely ből a hungarocel töltő lomot:D:D:D

Egy ferrari-nak mennyi literes a csomagtartója? Hány gyerekszék fér bele?:D Tud fára mászni? Hasmagasság, terepszögek? Mennyivel megy mennyit eszik?:D:D:D

Nem tom a világ mondanám hogy megéretta.. csak hát itt élünk benne mégsem kéne..
Piritu - 1.000.0002025-08-22 07:42:09 // 39954
"De igen nem a drága prémium csomagtér jellemzi." - és még az se hogy akkora lenne mint a katalógusban :-(
SD2025-08-22 06:02:55 // 39953
Itt szerintem valami varrás adta meg magát. De igen nem a drága prémium csomagtér jellemzi.
Telipakolva nekem megnyomja a kárpitot ami meg kattogva beleakad az ajtó kar bortásba és letöri a fülét:D

Nem utolsó sorban az akku fölött egy terjedelmes kis hely van kihasználatlanul, persze nehogy pakoljon oda valaki, de na.. tervezés szempontjából kettes alá:D

Nem ezért szeretjük, occó legyen ott valami feeling. Amúgy bírja..
G-MANN🍀2025-08-21 22:54:34 // 39952
Utólag is gratula az új autóhoz! 😊

Gondolom gariban cserélik majd a csomagtér alsó részét, egy vicc, hogy ilyen.
Oldalsó elemet én egyszer "határozottan" a helyére igazízottam, utána maradt is ott sokáig.
Peti16V2025-08-20 21:03:18 // 39951
Nálam 3 beállítás létezik, le lehet venni a hangot, vagy a villogást, vagy mindkettőt.
Piritu - 1.000.0002025-08-20 18:35:42 // 39950
Nekem nem ad hangot, akkor ez valami új huncutság….
Peti16V2025-08-20 17:19:25 // 39949
Más: segítsetek, hogyan lehet tartósan kikapcsolni a táblafelismerő hangjelzését? Idegesítő, hogy indulás után minden alkalommal ki kell lőni a menüben…

Nem zavarna, ha jól működne, de össze-vissza olvassa a táblákat, és a legnagyobb hibája, hogy mindig az utolsó sebességkorlátozást tartja érvényesnek, tehát ha kifordulok egy 30-as utcából, akkor egészen a következő tábláig 30-cal lehet menni szerinte, mivel nálunk nem divat az 50-es tábla.
De tegnap például a Pongrácz úton 130-at írt ki 😀 De hogy ezt milyen tábláról értette félre 🤔
Peti16V2025-08-20 16:35:21 // 39948
Az enyém meg így néz ki nem egész 2 hónap után:

Borzasztóan igénytelen megoldás, ahogy a csomagtér többi része is, mint a már görbe akkufedél, meg a zsanéroknál kitüremkedő szigetelőanyag, pont ugyanúgy, mint az előzőnél…
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-20 10:14:30 // 39947
Az alu nem bírná a hőt, lágyulhat. AlMgSi1-ből sem merném, pedig az van itthon és meg is tudom munkálni.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-20 10:13:14 // 39946
Nekem a 73 Eur egy ilyenért nem tűnik soknak, ha valóban titánium ötvözet.
A bronz perselyes persze műszakilag nagyon korrekt, az a 60e plusz cseréljem a perselyt ha kopott a határeset. És csak azért mert a wg mechanika és a szoftveres része is kompletten problémás, es műszakilag inkorrekt. Egy szart félig megjavítani drágán nem biztos hogy van értelme.
theBanyai2025-08-20 09:34:52 // 39945
6-6.5l
SD2025-08-20 09:02:46 // 39943
Lehet venni titániumból is, az könnyebb, de nem occó:D
Alu hőtágulása elhangolná nem jó.. duplája mint az acél.
A fő gond hogy alacsony fordulaton kiegyensúlyozatlan a motor sztem.
SD2025-08-20 08:47:30 // 39942
Mennyit eszik a QV méret kerékkel országúton?
theBanyai2025-08-20 07:05:15 // 39941
Szinte napra pontosan 1 éve adtam el, az új tulaj felhívott, hogy felpolírozom-e az autót.
Szép állapotban tartja kívül-belül. Túl van már a 230.000km-en, kiválóan működik.
Hiányzik a formája, de mikor beraktam hátramenetbe hangosan felnevettem a kamera képen, el is felejtettem micsoda minőségű :D

WarbiRunner (Gyuri)2025-08-19 20:38:01 // 39940
ChatGPT nélkül is megmondom neked, hogy 0.5mm+0.05-rel nagyobb a kar furata mint az aktuátor csapja.
A bronz persely jól hangzik de.. egy kopó alkatrészt viszel a rendszerbe, ami ezentúl biztosan egy cserélendő dolog lesz ki tudja hány km-enként.
Tehát nem vagyok meggyőződve arról hogy ez a megoldás előrelépés. Egy ilyen kart fillérekből legyárttatok, lézervágással, persely nélkül, aztán annyi..
SD2025-08-19 17:19:37 // 39939
🔧 Acél/öntvény furat
 Olcsóbb, egyszerűbb.
 Szobahőn tipikus hézag: ~0,15–0,20 mm átmérőben (≈0,08–0,10 mm radiálisan).
 Hátrány: nehéz pontosan tartani öntvényben, torzulhat, és kopásnál a ház sérül.

🟤 Bronz betét
 CNC-vel precízen megmunkálható → stabilabb illesztés.
 Tipikus hézag: ~0,10–0,12 mm átmérőben (≈0,05–0,06 mm radiálisan).
 Jobb súrlódási viszonyok, nem ragad be, a kopást a cserélhető betét veszi fel.
 Plusz előny: kissé csillapítja a zörgést, rezgést.

Összefoglalva: acél furat = olcsó, de pontatlanabb és kopásérzékenyebb, míg a bronz persely = drágább, de pontosabb, tartósabb és szervizbarát.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-18 11:20:31 // 39938
Szorul a frászt 😄
SD2025-08-18 10:30:39 // 39937
-50 +850 fokra?:D

Szerintem pont ezért teszik a bronz betétet az alfissimo-nál mert ha betűröd 0,2-re meg fog szorulni. Most hajtva patent, settenkedve laza:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-18 06:56:37 // 39936
Szerintem érdemes volna megmérni a wg. aktuátor pöckét. Biztos azonos pl. egy 19-es és egy 21-es autón? Nálam 7.95mm és 8.5 az összekötő rúd (lemez) furata. Belül meg sem mértem.
Már ott járok, hogy lehet hogy tervezek én magamnak egy szorosabb tűrésűt. Jobb a gázreakció úgy.
SD2025-08-17 19:09:11 // 39935
indítsuk el a szavazást: íme már 8 a létszám csökken a szállítás/fő díj, lassan indulhat a rendelés:)

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..

Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)

Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
attila_l (QV ha van)
SD2025-08-17 19:02:18 // 39934
Ha elektronikusan nem állít azt látod, telerentyűzés belül az utastérben és mozognia kellene
szana82025-08-17 15:59:35 // 39933
A lámpában a clip-ek épek. Viszont az állító csavar az gatya. Valaki megpróbálta beállítani és lenyalta a belsejét. Így nem lehet normálisan állítani vele mivel az imbusz elfordul benne. Viszont van egy másik csavar lent amivel szintén lehet állítani. De ahhoz meg racsnis villás kell. Szóval az majd egy következő kör.
szana82025-08-16 20:33:45 // 39932
Nos megnéztem a lámpát kocsit jobban. Az a két csavar nálam semmit nem csinál. Hiába tekerem komptól koppig egy mm-t sem megy se lentebb se fentebb. Illetve a 3 szint köztül bármelyiket állítom belül a tekerővel, semmi. Se oldalra se le se fel. Olvastam a giuliaforums-on hogy a 17-19 közötti Giulia-knál ki szokott akadni a kis gömb a helyéről ami mozgatja a mechanikát. A fasza az hogy mind a két lámpa ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-15 17:50:06 // 39931
Na ma is eltöltöttem egy órát az autómmal, mert rohadtul kéne hétfőn. De ez bizony nem fog feléledni. Dokumentáció nélkül "fekete doboz" visszafejtéssel próbálkoztam, el is jutottam valameddig. Most kéne egy gyári diag, hogy lássam hol járok elvárt vs ppozíció jeladó feszültségben. De igazából szívás az egész.
A wastegate aktuátor kalibrációt ki tudtam nullázni, és rájöttem, hogy ezután minden gyújtás ráadásnál tanul. Elmegy zárási végállásba, konkrétan áramot mérhet. Amikor a zárási áram megnő,mert mechnikailag már nem megy tovább, akkor onnan elmegy a nyitásinak megfelelő feszültségig. Kb 50 gyújtás fel-le után szépen arrébb mászott a nyitási pozíciója egy olyan állásba, ahonnan már nem változott tovább. Feltételezem ez a beállt végső kalibráció. Kb 5-10 lépésenként fotóztam és néztem, hogy megy e még arrébb (plusz meg is pöttyöztem). Mikor úgy nézett ki hogy jó, járt álló helyben hiba nélkül percekig. Na ez után képes volt megint menni 1 km-t, majd visszadobta a kódot.
Az aktuátor megy, 0-100% közt gyönyörűen szabályoz, aztán gondol egyet és check engine. Egyszerűen nem tudom elcsípni, hogy mi okozza. Szóval megszívtam, hétfőn sem lesz autóm, a kedvem pedig exponenciálisan megy el az egésztől.
A konklúzióm kicsit az, hogy kibaszott egy kín lesz ez az autó ahogy öregszik, nem oltimer...:-(
quash2025-08-15 14:35:12 // 39930
Az utolsó töltésnél nem raktak bele UV festéket?
Ha igen, akkor csak meg kell lámpázni, és látszik hol ment el.

Nekem egyetlen gond volt idáig Giuval, az pont ez, elment a gáz.
Az egyik klima csonk lett cserélve.
De egy év múlva ismét gond volt, de mivel akkor már benne volt a festék, egyértelműen látszott hogy az egyik klima cső, csatlakozó mellett ment ki.
A cső cserélve lett, azóta nincsen probléma.
Sporter2025-08-15 12:42:51 // 39929
Sziasztok!

Klímagáz szivárgással kapcsolatban volt már valakinek gondja? Tavaly töltettem fel, mert kb. a fele mennyiségű gáz hiányzott, (akkor a nyomáspróbán nem mutatkozott gond, de nyilván valahol elszivárgott), viszont most megint nem hűt. Feltételezem, hogy valamelyik csőcsatlakozás vagy tömítés elöregedése produkálhatja.
leopop32025-08-15 09:07:32 // 39928
Igen azt gondoltam mert írtad valamelyik nap hogy használod.
Shadin2025-08-14 17:11:55 // 39927
GT is megvan.
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-14 16:58:46 // 39926
Én már azon gondolkozok, hogy engem le is vehetsz a listáról, nem létező turbóhoz nem veszek kart egyelőre :-( ÁFÁ-val vagy 56e Ft, értelmetlen ráköltenem egyelőre.
leopop32025-08-14 15:34:58 // 39925
Ja nem tudtam, zsír 😁
Shadin2025-08-14 15:08:41 // 39924
Gyerek használja, de megvan persze.
Shadin2025-08-14 15:07:58 // 39923
Neeem, mert akkor kell nagyfék, meg minden IS :-)
leopop32025-08-14 14:57:40 // 39922
Még megvan a Mitod is?
SD2025-08-14 14:47:04 // 39921
indítsuk el a szavazást: íme már 8 a létszám csökken a szállítás/fő díj, lassan indulhat a rendelés:)

Alfissimo közös rendelés javított rezgés csillapított turbo aktuátor kar by alfissimo
https://shop.alfissimo.com/inicio/3056-1856-turbo-wastegate-rod-alfa-romeo-giuliastelvio-20l-by-alfissimo.html#/884-option-wastegate_rod

Légtelenítő csavar készlet:
https://shop.alfissimo.com/inicio/2635-1184-coolant-bleeding-plug-kit-giuliastelvio-20l.html#/621-option-2x_bleed_screws_with_o_rings_giulia_kit_4_cyl_20l_22jtdm

Előre utalás után ha megvan kb. 10 emberke megrendeljük a motyót.
Warbi vagy én vállalom a rendelést. A szállítás oszlik, pénz arányosan, és még a magyarországi disztribuciót kell hozzágondolni, de sztem azt megoldjuk.
így nagyobb csomagot már csak futárral rendelnék, az ilyen 70 dollár könyéke volt.
Nekem a két csavar jött meg 30+30 dollárért ami elég borsos azért..

Watgate kar:
Warbi
SD
szana8
Dénes Kis Fónai (Fb: Giulia tulaj fórum)
Feri Kscstr( Fb: Giulia tulaj fórum)
Sándor Nagy Ádám (Fb: Giulia tulaj fórum)
Péter Kecskés (Fb: Giulia tulaj fórum)

Légtelenítő csavar készlet:
Ákos Orosz (Fb: Giulia tulaj fórum)
kisityu
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-14 14:43:15 // 39920
Százhetvenezd meg XD
Shadin2025-08-14 13:41:14 // 39919
A MiTo-m MAir 135Le és nagyon király :-)
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-14 10:15:24 // 39918
A Multiairt javaslom, van egy plusz hangulata. A TBi mondjuk pláne chippelve nagyon megy, és jobban érződik a menés mint a Giuliában. Hazafelé többször megfordult a fejemben, hogy ez az 1.4 picit megpöckölve mennyire bosszantó kis sleeper lenne. Olyan jók a hangjai, hegyen fölfelé hallatszik ahogy engedi el a nyomást a turbó, rengeteg levegő van még ott, ha kell :-) Komolyabb emelkedőkön nekifeszül a kis autó, és végig hallani, hogy sssssssss nyomja el a levegőt. Váltásnál egy kis tüsssz. A futóműve nekem az első jó Alfa futómű, amivel nem kell jógázni, méregetni hogy elfér e, nézni hogy nem ér e be hátul a kerék. Öten, full csomaggal úgy utaztunk benne, hogy vezetve nem érződött, hogy tele van az autó. Normálisan dolgozik alatta a futómű, és ezt nagyon tudom értékelni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.