mreni2011-01-02 18:31:17 // 865
nem a 90-100al menő nyergesektől lesz nyomvályús az út,sokkal inkább a nem kicsit túlterhelt teherautóktól és a szar magyar aszfalttól...
Piritu - 1.000.0002011-01-02 18:28:20 // 864
"(E járművek legnagyobb megengedett sebessége az autópályákon és az autóutakon 80 kilométer óránként.)"
Be kellene tartani és akkor nem kell előzni. Főleg nem hazavágni az összes utat az állandó gyorshajtással. (A nyomvályú nem a 70-el menő IFÁ-tól lesz, hanem a leszabályozási sebességgel menő nyergesektől. )
Minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belőle.
Eddig is azt csináltak az utakon, amit akartak, ezután se lesz másként :-((
Ellenőrizni kellene őket.
Be kellene tartani és akkor nem kell előzni. Főleg nem hazavágni az összes utat az állandó gyorshajtással. (A nyomvályú nem a 70-el menő IFÁ-tól lesz, hanem a leszabályozási sebességgel menő nyergesektől. )
Minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belőle.
Eddig is azt csináltak az utakon, amit akartak, ezután se lesz másként :-((
Ellenőrizni kellene őket.
RB2011-01-02 18:09:34 // 863
Kamionok: csak arra nem gondoltak a kedves törvényhozók hogy van olyan tranzitútvonal Magyarországon ahol nem vezet végig autópálya határtól határig.Tehát mondjuk Ausztria felől belép X mennyiségű kamion, akik a magyar keleti határig robognának, egy olyan határátkelőhöz ahova történetesen nem vezet autópálya (nahát van ilyen ebben az országban?).Ilyen például a gyulai határátkelő.Tehát vonatoznak az osztrák határtól Kecskemétig ahová valószínűleg már összejön min. 10-15 kamion!Kecskemétnél letérnek a "méltán híres és remek" 44-es főútra, ahol elkezdődik az ami az autópályán nem volt nekik lehetséges azaz az előzés!No most a jóval rosszabb minőségű keskenyebb szutyok két számjegyű főúton kezdenek el egymással versenyezni az mennyivel lesz kevésbé balesetveszélyesebb?Ráadásul oda már kicsit sem nyugodt sofőrök érkeznek az egymás utáni vonatozás miatt!!
Gerion2011-01-02 16:46:07 // 862
"a mentó nem akarta abba a korházba vinni, ahol eddig foglalkoztak vele, és ahol az orvosa van."
Ez is érdekes... Felétek is valami lakcím szerinti szigorú körzetesítés van, és csak oda visz be a mentő, ahová tartozol?
Ez is érdekes... Felétek is valami lakcím szerinti szigorú körzetesítés van, és csak oda visz be a mentő, ahová tartozol?
Piritu - 1.000.0002011-01-02 16:05:36 // 861
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-14 08:28:57 // 860
a fakabát sajnos mindenhol fackabát :(
Speed2010-12-14 08:18:43 // 859
A KRESZ- ismerem, engem is az emberi oldala húzott fel.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-14 08:11:03 // 858
emberségből segíthetett volna ha meg a KRESZ-t nézzük nincs olyan kivétel mikor száguldozhatsz ...
Blade2010-12-14 06:52:58 // 857
A kulturált nyugati népek...:))
Speed2010-12-11 18:04:21 // 856
Nem tudom hova írjam, de talán itt a legjobb. Eddig semmi bajom nem volt a rend őreivel, de tegnap elszakadt a cérnám. Igaz ez itt Svédországban történt.
Egy asszonykát vittem kórházba mert megindúlt a szülés. SOS kellett mennem vele, mert a mentó nem akarta abba a korházba vinni, ahol eddig foglalkoztak vele, és ahol az orvosa van. Még indulás elött egy rendőrjárőrt kértem hogy segítsen, mert sietni kéne, és nincs kedvem büntetést fizetni. Ha tud akkor tegye már szabaddá az utat. erre a válasz az volt hogy: Mit akarsz? Ingyen szágúldozni?
Ez svéd nyelven sokkal roszabbúl jön ki, és eléggé bunkó módón mondta. Felháborító volt a közönyössége. Hallottam már olyanról hogy valakinek segítettek, bekisérték. Mondjuk nem itt. És nem a városban van a kórház, hanem közel 50 Km-re. És ez a legközelebbi. Mondjuk ezek után leszartam a a sebességkorlátozást.
Egy asszonykát vittem kórházba mert megindúlt a szülés. SOS kellett mennem vele, mert a mentó nem akarta abba a korházba vinni, ahol eddig foglalkoztak vele, és ahol az orvosa van. Még indulás elött egy rendőrjárőrt kértem hogy segítsen, mert sietni kéne, és nincs kedvem büntetést fizetni. Ha tud akkor tegye már szabaddá az utat. erre a válasz az volt hogy: Mit akarsz? Ingyen szágúldozni?
Ez svéd nyelven sokkal roszabbúl jön ki, és eléggé bunkó módón mondta. Felháborító volt a közönyössége. Hallottam már olyanról hogy valakinek segítettek, bekisérték. Mondjuk nem itt. És nem a városban van a kórház, hanem közel 50 Km-re. És ez a legközelebbi. Mondjuk ezek után leszartam a a sebességkorlátozást.
biqci2010-12-02 15:18:59 // 855
A városi közlekedéssel egyet értek az tényleg dinamikus...stb..
Én minden évben megyek olaszországba...az igaz, hogy indexet nem nagyon látni, de nekem mindig lehúzódnak és nagyon ritka, hogy vki feltart..Persze az is igaz, hogy a kanyarokat úgy veszik + a belsősávot csak félig használják. Csak akkor mennek teljesen a belsőben, ha vki megy a középsőben...
Nekem ez a tapasztalatom...ja és mellette eszméletlenül segjtőkészek!
Igazábol amit Te írtál én 8 éves koromban tapasztaltm (persze akkor nem én vezettem)! :) Üdv...
Én minden évben megyek olaszországba...az igaz, hogy indexet nem nagyon látni, de nekem mindig lehúzódnak és nagyon ritka, hogy vki feltart..Persze az is igaz, hogy a kanyarokat úgy veszik + a belsősávot csak félig használják. Csak akkor mennek teljesen a belsőben, ha vki megy a középsőben...
Nekem ez a tapasztalatom...ja és mellette eszméletlenül segjtőkészek!
Igazábol amit Te írtál én 8 éves koromban tapasztaltm (persze akkor nem én vezettem)! :) Üdv...
Blade2010-12-02 07:13:45 // 854
Igy van!
Én is unom már, divatos azt mondani hogy mert nyugaton igy meg nyugaton úgy... Meg bezzeg a nyugati emberek igy meg úgy,a szerencsétlen Magyarok meg... Hát nem! Európai viszonylatban egyáltalán nem rossz a Magyarországi helyzet. Az autópályák kiválóak szerintem, ellentétben egy osztrákkal,csehvel, vagy épp egy olasszal. Novemberben újítottak fel egy szakaszt az M3-on, hát olyan lett mint egy biliárd asztal! Kiváló! Csak azt tudnám, hogy ezt a minőséget miért nem csinálják mindenhol...
Spanyolban tizből nyolc(!) autón sérülés van, főleg délen. Megszámoltuk. Horpadás, meghúzás, stb. A franciák egyszerűen hülyék a vezetéshez. Az osztrák pökhendi és le van lassulva. Velem a legritkább esetben voltak előzékenyek, holott én inkább az voltam velük.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy nem tökéletes a hazai helyzet sem, de európai viszonylatban nem rossz! Indexet szerintem itt használják a legtöbbet.
Én is unom már, divatos azt mondani hogy mert nyugaton igy meg nyugaton úgy... Meg bezzeg a nyugati emberek igy meg úgy,a szerencsétlen Magyarok meg... Hát nem! Európai viszonylatban egyáltalán nem rossz a Magyarországi helyzet. Az autópályák kiválóak szerintem, ellentétben egy osztrákkal,csehvel, vagy épp egy olasszal. Novemberben újítottak fel egy szakaszt az M3-on, hát olyan lett mint egy biliárd asztal! Kiváló! Csak azt tudnám, hogy ezt a minőséget miért nem csinálják mindenhol...
Spanyolban tizből nyolc(!) autón sérülés van, főleg délen. Megszámoltuk. Horpadás, meghúzás, stb. A franciák egyszerűen hülyék a vezetéshez. Az osztrák pökhendi és le van lassulva. Velem a legritkább esetben voltak előzékenyek, holott én inkább az voltam velük.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy nem tökéletes a hazai helyzet sem, de európai viszonylatban nem rossz! Indexet szerintem itt használják a legtöbbet.
Blade2010-12-02 07:02:02 // 853
Micsoda? Olaszban??
Pont olaszban közlekednek a legidegesitőbben!! Na ott szinte mindenki a belső sávban megy. Ha kanyarodik az autópálya akkor meg lazán átmennek a másik sávba, hogy könnyebb legyen bevenni a kanyart, utána egyenes akkor vissza.Természetesen index és tükör nélkül. Az életben nem kell annyit villognom semelyik országban ,mint amikor Olaszban járok. És még csak le sem akarnak menni.
Nyáron mentünk nyaralni Ponza szigetére, és Róma előtt az autópályán van egy durva emelkedős rész, három széles sávval. Forgalom kb közepes volt. A húsz autóból tizenhét a belsőben vonatozik felfelé! kb. kettő a középsőben, és senki sem a szélsőben.Mi 150-nel mentünk tempomattal, meg sem próbáltam a belső sávot ,hanem a legkülsőben kellett elmennem.
Az olaszok néha túl sokat tolerálnak egymásnak, nem véletlen, hogy Európában olaszban növekszik(!) a halálos balesetek száma évente,mindenhol máshol csökken. A Bologna-Firenze autópálya szerintem indulhatna az Európa legveszélyesebb autópályája cimért.
Egyedül ami tetszik,az a városi közlekedés. Az a szabadelvűség nagyon dinamikus és élvezetes városi közlekedést eredményez, ami nekem nagyon bejött! Csak rá kell érezni,és kellően agresszívnak kell lenni. Viszont ha ez valakinek nem megy, és tökölődik (mint pár külföldi ahogy láttam) ,akkor azokkal nem bánnak kesztyűs kézzel. Ha viszonyítani vagy érzékeltetni kellene egy Római közlekedési dinamikát, akkor azt mondanám, hogy kb. olyan,mintha az Andrássy úton 100-120 lenne a tempó..:)
Pont olaszban közlekednek a legidegesitőbben!! Na ott szinte mindenki a belső sávban megy. Ha kanyarodik az autópálya akkor meg lazán átmennek a másik sávba, hogy könnyebb legyen bevenni a kanyart, utána egyenes akkor vissza.Természetesen index és tükör nélkül. Az életben nem kell annyit villognom semelyik országban ,mint amikor Olaszban járok. És még csak le sem akarnak menni.
Nyáron mentünk nyaralni Ponza szigetére, és Róma előtt az autópályán van egy durva emelkedős rész, három széles sávval. Forgalom kb közepes volt. A húsz autóból tizenhét a belsőben vonatozik felfelé! kb. kettő a középsőben, és senki sem a szélsőben.Mi 150-nel mentünk tempomattal, meg sem próbáltam a belső sávot ,hanem a legkülsőben kellett elmennem.
Az olaszok néha túl sokat tolerálnak egymásnak, nem véletlen, hogy Európában olaszban növekszik(!) a halálos balesetek száma évente,mindenhol máshol csökken. A Bologna-Firenze autópálya szerintem indulhatna az Európa legveszélyesebb autópályája cimért.
Egyedül ami tetszik,az a városi közlekedés. Az a szabadelvűség nagyon dinamikus és élvezetes városi közlekedést eredményez, ami nekem nagyon bejött! Csak rá kell érezni,és kellően agresszívnak kell lenni. Viszont ha ez valakinek nem megy, és tökölődik (mint pár külföldi ahogy láttam) ,akkor azokkal nem bánnak kesztyűs kézzel. Ha viszonyítani vagy érzékeltetni kellene egy Római közlekedési dinamikát, akkor azt mondanám, hogy kb. olyan,mintha az Andrássy úton 100-120 lenne a tempó..:)
Speed2010-12-01 23:17:57 // 852
Jaaa. Akkor már értem.
Nem tartom magam profinak. De eddig még nem volt olyan balesetem, amiben hibás lettem volna. De nem Magyarországon törték össze a 156 elejét, és nem Magyarországon ütöttek el a gyalogosátkelő helyen. Itt se tudják mi az irányjelző, és itt is kivágnak eléd az autópályán. Itt is tökölnek 30-al elöttem, ok nélkűl. Malmö és Trelleborg közöt minden napos a súlyos baleset. Ennek legfőbb oka a záróvonalon való előzés. És sorolhatnám. Egyetlen ami mellettük szól, az az hogy türelmesek, ha valaki bénázik elöttük. Bár ez sem lesz sokáig így.
Láttam már olyan tanulóvezetőt, aki egyszer nem használta az irányjelzőjét. Pedig ott volt az "oktató" mellette.
Nem tartom magam profinak. De eddig még nem volt olyan balesetem, amiben hibás lettem volna. De nem Magyarországon törték össze a 156 elejét, és nem Magyarországon ütöttek el a gyalogosátkelő helyen. Itt se tudják mi az irányjelző, és itt is kivágnak eléd az autópályán. Itt is tökölnek 30-al elöttem, ok nélkűl. Malmö és Trelleborg közöt minden napos a súlyos baleset. Ennek legfőbb oka a záróvonalon való előzés. És sorolhatnám. Egyetlen ami mellettük szól, az az hogy türelmesek, ha valaki bénázik elöttük. Bár ez sem lesz sokáig így.
Láttam már olyan tanulóvezetőt, aki egyszer nem használta az irányjelzőjét. Pedig ott volt az "oktató" mellette.
GTPeti2010-12-01 22:47:12 // 851
Úgy érti, biztos tanultak tőled. :))
Speed2010-12-01 22:37:35 // 850
Ezt melyik újságban olvastad, hogy a svédek a legprofibbak? :))))
Piritu - 1.000.0002010-12-01 21:19:41 // 849
Erre próbáltam célozni én is :-)
biqci2010-11-29 23:12:02 // 848
Megállással kapcsolatban meg ott volt az a kicsi momentum, "hogy előttem nyári gumi"!
És nem azt írtam, hogy havas út zebra és vki lelép megállok... persze az egyértelmü, hogy az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni...
És nem azt írtam, hogy havas út zebra és vki lelép megállok... persze az egyértelmü, hogy az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni...
Liquid2010-11-29 23:08:37 // 847
valóban régen voltam kezdő, nem is a kezdőséggel van a gond, a tötymörgők 99%-a nem kezdő
Liquid2010-11-29 23:07:29 // 846
nekem mondta az oktatóm, mikor lassan mentem, hogy illik 50-nel menni a főúton a városban
biqci2010-11-29 23:06:54 // 845
Jó persze kicsit másképpen esett ott a hó mint itt a városban! Ezzel tisztában vagyok!
Mondtam nem vagyok hullajelölt! És az is igaz, hogy sok embernek túl nagy biztonságot ad a rendszer... Szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett.... :)
Mondtam nem vagyok hullajelölt! És az is igaz, hogy sok embernek túl nagy biztonságot ad a rendszer... Szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett.... :)
biqci2010-11-29 23:01:01 // 844
Mondjuk kicsit én elvakult vagyok az olaszokkal szemben, de itthon egyszerűen nem lehet haladni az autópályán! A magyarok nem tudják használni a 3 sávot! Vagyis tudják, csak szabadon hagyják a külsőt! :)
Az olaszoknál Én ilyet nem láttam! Bennük van annyi, ha valaki gyorsabban megy nem szélesítik ki a kocsijukat a belső sávban, hogy a k**va anyád márpedig itt csak 130km/h-val mehetsz. Ők le tudnak húzódni akár 3 mp-re is, hogy elengedjék a másikat!
Persze van mindenütt ellen péda...
Az olaszoknál Én ilyet nem láttam! Bennük van annyi, ha valaki gyorsabban megy nem szélesítik ki a kocsijukat a belső sávban, hogy a k**va anyád márpedig itt csak 130km/h-val mehetsz. Ők le tudnak húzódni akár 3 mp-re is, hogy elengedjék a másikat!
Persze van mindenütt ellen péda...
GEORGE2010-11-29 22:57:47 // 843
Igen egyforma a verdánk, de ettől függetlenül tegnap szerintem mindenki önkéntes hullajelölt volt, aki 80-nál gyorsabban ment ott az M7/M1-en...tök mind1 milyen menő téligumi volt a verdán...
A menetstabi a világ legjobb dolga, de a fizikát nem tudja az sem megkefélni. Sokan esnek áldozatául a menetstabi-kipörgésgátló és egyéb biztonsági berendezéseknek, mert azt hiszik, hogy ha baj van ezek megmentenek.
Pedig nem mentenek meg, mert ha egy havas úton a fent maradáshoz 70km/h a max akkor a menetstabi se fogja megfogni az autót....csak a pilóta altatja magát, hogy "mehetek" mert itt ez a sok 3betüs kütyű......
Szóval csak óvatosan evvel az "én megtudok állni" dologgal, nehogy csalódás érjen.
A menetstabi a világ legjobb dolga, de a fizikát nem tudja az sem megkefélni. Sokan esnek áldozatául a menetstabi-kipörgésgátló és egyéb biztonsági berendezéseknek, mert azt hiszik, hogy ha baj van ezek megmentenek.
Pedig nem mentenek meg, mert ha egy havas úton a fent maradáshoz 70km/h a max akkor a menetstabi se fogja megfogni az autót....csak a pilóta altatja magát, hogy "mehetek" mert itt ez a sok 3betüs kütyű......
Szóval csak óvatosan evvel az "én megtudok állni" dologgal, nehogy csalódás érjen.
BeczA2010-11-29 22:54:08 // 842
Hidd el ,hogy nincsenek kevesebben sajnos... nap mint nap látom :(
Csak németben fordúlhat elő hogy a tetejére borúlva áll egy autó a pálya közepén napfényes, tökéletes időben...
Nem egy olasz és francia autót látok pályán és városban behajtott tükrökkel közlekedni... ez normális lenne nyugaton.. nem hinném..
Csak németben fordúlhat elő hogy a tetejére borúlva áll egy autó a pálya közepén napfényes, tökéletes időben...
Nem egy olasz és francia autót látok pályán és városban behajtott tükrökkel közlekedni... ez normális lenne nyugaton.. nem hinném..
BeczA2010-11-29 22:50:39 // 841
Ez így helyes ahogy leírtad...
A körülményeknek megfelelően kell megválasztani a sebességünket... sokan néha túlbecsülik a kocsiuk és a ssaját képességüket...
Nem kell feltétlen szágúldozni, ha normál tempóban biztonságban tud haladni az ember...
Még nyáorn láttam épp az M1-en kifele haladva, hogy egy nagyobb hirtelen eső után a másik oldalon 3 autós nem bírt bánni a kocsijával... az egyik a terelés miatt a szallagkorlátott fogta meg az én oldalamon, 2 meg árkot fogott.. és ez mind 5km -es távon belűl...
A körülményeknek megfelelően kell megválasztani a sebességünket... sokan néha túlbecsülik a kocsiuk és a ssaját képességüket...
Nem kell feltétlen szágúldozni, ha normál tempóban biztonságban tud haladni az ember...
Még nyáorn láttam épp az M1-en kifele haladva, hogy egy nagyobb hirtelen eső után a másik oldalon 3 autós nem bírt bánni a kocsijával... az egyik a terelés miatt a szallagkorlátott fogta meg az én oldalamon, 2 meg árkot fogott.. és ez mind 5km -es távon belűl...
biqci2010-11-29 22:50:29 // 840
Sajnos igen... De kicsit ott kevesebben vannak (nyugaton)
Itt nem igen használják az emberek a tükröt! Talán ezért sem érnek néha oda időben a mentők, tűzoltók! Nem "figyelünk" egymásra!
Itt nem igen használják az emberek a tükröt! Talán ezért sem érnek néha oda időben a mentők, tűzoltók! Nem "figyelünk" egymásra!
biqci2010-11-29 22:47:51 // 839
nem bántasz meg! Ha jól látom hasonló felszereltségű autónk van! Akkor gondolom érzed, hogy az átlag kocsiknál stabiabb az autónk! (menetstabilizátor stb...)
Ha megnézed az átlagfogyasztásom ami csak városi, látni fogod, hogy nem teperek max szeretek lendületesen haladni! Nem vagyok ámokfutó, főleg, hogy mögöttem van egy 2,5 éves gyerek! De... mit keres a havas úton nyári gumival a belső sávban bárki is? Miért kell másokat feltartani? Miért akar mindenki önkéntes rendőr lenni és ledudálni engem mert tudok hóban is az 50-es táblánál 50-nel menni? És persze meg is tudok állni kicsit elöbb is mint a nyári gumival közlekedő autókzók!
???
Ha megnézed az átlagfogyasztásom ami csak városi, látni fogod, hogy nem teperek max szeretek lendületesen haladni! Nem vagyok ámokfutó, főleg, hogy mögöttem van egy 2,5 éves gyerek! De... mit keres a havas úton nyári gumival a belső sávban bárki is? Miért kell másokat feltartani? Miért akar mindenki önkéntes rendőr lenni és ledudálni engem mert tudok hóban is az 50-es táblánál 50-nel menni? És persze meg is tudok állni kicsit elöbb is mint a nyári gumival közlekedő autókzók!
???
BeczA2010-11-29 22:43:31 // 838
A legtöbb gond ott kezdődik, hogy az átlag autóban ülő népségnek (nem hívnám soffőröknek) halvány fingja sincs , hogy az adott pillanatban mi történik a kocsi körűl... csak bambán néznek előre, és észre sem veszik a másikat...
Nagy átlagban szerintem az itt a fő probléma , hogy egy jogsi megújjításkor, én nem csak orvosi alkalmasságit kérnék az emberektől, hanem minimum egy Kresz vizsgát is...
A svédek a legprofibb vezetők... nálluk alapból benne van a jogosítvány megszerzéséhez szükséges tanpálya rutin is, amit itthon a vezetéstechnikai centrumban lehet kipróbálni... plusz pénzért. Ha azt nem teljesítik nem is kapnak jogsit. Ez egy elég bőlcs dolog szerintem töllük, más országokban is be kéne vezetni...
Nem csak itthon vannak ilyen bamba soffőrök, hanem szerte európában sajnaos :(
Nagy átlagban szerintem az itt a fő probléma , hogy egy jogsi megújjításkor, én nem csak orvosi alkalmasságit kérnék az emberektől, hanem minimum egy Kresz vizsgát is...
A svédek a legprofibb vezetők... nálluk alapból benne van a jogosítvány megszerzéséhez szükséges tanpálya rutin is, amit itthon a vezetéstechnikai centrumban lehet kipróbálni... plusz pénzért. Ha azt nem teljesítik nem is kapnak jogsit. Ez egy elég bőlcs dolog szerintem töllük, más országokban is be kéne vezetni...
Nem csak itthon vannak ilyen bamba soffőrök, hanem szerte európában sajnaos :(
GEORGE2010-11-29 22:37:00 // 837
Városon belül nem kell jobbra tartani!
Ettől függetlenül megtehetnék azok akik 35-40-el akarnak csak csorogni....
Tegnap kemény feltételek voltak az M7/M1 kivezetőjén.Erős havazás, az útburkolat nem látszott, mert kb 2-4 cm nedves hólatyak borította.
Én 70-el szenvedtem.....voltak barmok akik szinte állva hagytak úgy téptek el mellettem és a többi mellett.
Ki ne találd már, hogy ők meg tudtak volna állni ha hirtelen fékezni kell.......
Én szeretek gyorsan hajtani, de ha kell lassan is tudok menni.
Nem akarlak megbántani, de az írásod alapján te is a minket előzök közt vágtáztál volna tegnap, szerintem csak szerencséjük volt, hogy nem kezdett fékezni előttük senki sem.
Miért kell akkor is tépni, mikor nem lehet???
Ettől függetlenül megtehetnék azok akik 35-40-el akarnak csak csorogni....
Tegnap kemény feltételek voltak az M7/M1 kivezetőjén.Erős havazás, az útburkolat nem látszott, mert kb 2-4 cm nedves hólatyak borította.
Én 70-el szenvedtem.....voltak barmok akik szinte állva hagytak úgy téptek el mellettem és a többi mellett.
Ki ne találd már, hogy ők meg tudtak volna állni ha hirtelen fékezni kell.......
Én szeretek gyorsan hajtani, de ha kell lassan is tudok menni.
Nem akarlak megbántani, de az írásod alapján te is a minket előzök közt vágtáztál volna tegnap, szerintem csak szerencséjük volt, hogy nem kezdett fékezni előttük senki sem.
Miért kell akkor is tépni, mikor nem lehet???
GEORGE2010-11-29 22:29:02 // 836
Ha valaki időjárási viszontagságok miatt megy lassan, az bocsánatos bűn.
Ma beértem egy X5-öt az m6-on az őcsényi lehajtó előtt. 90-nel ment! Száraz út, még sötétedni sem kezdett, szóval semmi oka nem volt rá, hogy feltartsa a forgalmat.
Nem tért le, ő ment tovább.Na az ilyennek lazán egy 10ezres adnék ha rendőr lennék.
Aki pályán 90-el akar csak menni az ne hajtson fel.
Ma beértem egy X5-öt az m6-on az őcsényi lehajtó előtt. 90-nel ment! Száraz út, még sötétedni sem kezdett, szóval semmi oka nem volt rá, hogy feltartsa a forgalmat.
Nem tért le, ő ment tovább.Na az ilyennek lazán egy 10ezres adnék ha rendőr lennék.
Aki pályán 90-el akar csak menni az ne hajtson fel.
biqci2010-11-29 22:13:35 // 835
Nemtom Ti hogyan vagytok vele, de én már megkattanok itt Magyarországon..
100 autósból 1 tud vezetni!
Város duplasávos út...hogyan áll a lámpánál a két nyomorult kocsi? hát persz, hogy egymás mellett! Még véletlenül se tudjon valaki végigmenni a zöldhullámon...
Duplasáv közlekedés 60-as táblánál kicsi előben: Belsősáv csurig és mindenki 35km/h-val, a külsőben néhány autó poroszkál 34km/h-val úgy, hogy még véletlenül se tudjál szlalomozni! Ha megelőzöd őket jobbról, még nekik áll felfebb! Pedig ők vétenek a kresz ellen!
Havas út: gondolom nem kell leírnom... lehet engem utálni, de legtöbbször dupla záróvonalon előzök mert még a szánkót húzó kisgyerek is gyorsabban megy mit a jónép! Grrrrrrrrrrr....
Hát a legtöbb baleset ezért van! Tötyörögnek a belsősávban...(szabálytalanul) és mire kényszerítenek minket? Cikázásra! Mit csinálnak ilyenkor ezek az állatok? Index ki (és persze az már azt jelenti, hogy ők már válthatnak is sávot) és már kész is a baj, ha nem figyel az ember annyira!
Olvasgattam itt az írásokat..Igen a kresz oktatás itt "0"! Hogy lehet valakit forgalomba engedni aki a lejtőn vaó indulásnál harmadszorra indul el és véletlenül sikerül.. Az életben, a plazakban, ha vki megáll elöttük, hogyan indul el? Én tudom! Negyed óra szarozás után bekopogok a hölgy ablakán, hogy szálljon már ki majd én elindulok és ha már nem emelkedik félreállok..aztán visszasétálok a kocsimhoz, ha még nem lopták el! Elnézést, ha vkit ezzel megsértek, de van sajnos tapasztalatom ebben...gondolom Nektek is...
100 autósból 1 tud vezetni!
Város duplasávos út...hogyan áll a lámpánál a két nyomorult kocsi? hát persz, hogy egymás mellett! Még véletlenül se tudjon valaki végigmenni a zöldhullámon...
Duplasáv közlekedés 60-as táblánál kicsi előben: Belsősáv csurig és mindenki 35km/h-val, a külsőben néhány autó poroszkál 34km/h-val úgy, hogy még véletlenül se tudjál szlalomozni! Ha megelőzöd őket jobbról, még nekik áll felfebb! Pedig ők vétenek a kresz ellen!
Havas út: gondolom nem kell leírnom... lehet engem utálni, de legtöbbször dupla záróvonalon előzök mert még a szánkót húzó kisgyerek is gyorsabban megy mit a jónép! Grrrrrrrrrrr....
Hát a legtöbb baleset ezért van! Tötyörögnek a belsősávban...(szabálytalanul) és mire kényszerítenek minket? Cikázásra! Mit csinálnak ilyenkor ezek az állatok? Index ki (és persze az már azt jelenti, hogy ők már válthatnak is sávot) és már kész is a baj, ha nem figyel az ember annyira!
Olvasgattam itt az írásokat..Igen a kresz oktatás itt "0"! Hogy lehet valakit forgalomba engedni aki a lejtőn vaó indulásnál harmadszorra indul el és véletlenül sikerül.. Az életben, a plazakban, ha vki megáll elöttük, hogyan indul el? Én tudom! Negyed óra szarozás után bekopogok a hölgy ablakán, hogy szálljon már ki majd én elindulok és ha már nem emelkedik félreállok..aztán visszasétálok a kocsimhoz, ha még nem lopták el! Elnézést, ha vkit ezzel megsértek, de van sajnos tapasztalatom ebben...gondolom Nektek is...
BeczA2010-11-29 21:45:07 // 834
Én a munkámból kifolyólag nemzetközi buszvezető vagyok...
Manapság minden új busz gyárilag engedélyezett tempó 100-as engedéllyel jön ki a gyárból... így relatíve olyan 100-103 al mennek (többel nem is tudnak) , attól függően miként állították be a gyárban.
Ez a tempó még biztonságos utasszállítás lehetővé teszi.
A kamionok álltalában pedig 89-92 km/h val közlekednek max.
Ilyen feltételek mellet nem kis agygörcsöt lehet kapni, ha egy 98-al közlekedő személyautós ér utól az ember , és az előzés pillanatában csak azzal a 2km/h val kezd el gyorsabban menni, hogy már nem tudod megelőzni... Az ilyeneket kéne lelőni, vagy megbüntetni...
Manapság minden új busz gyárilag engedélyezett tempó 100-as engedéllyel jön ki a gyárból... így relatíve olyan 100-103 al mennek (többel nem is tudnak) , attól függően miként állították be a gyárban.
Ez a tempó még biztonságos utasszállítás lehetővé teszi.
A kamionok álltalában pedig 89-92 km/h val közlekednek max.
Ilyen feltételek mellet nem kis agygörcsöt lehet kapni, ha egy 98-al közlekedő személyautós ér utól az ember , és az előzés pillanatában csak azzal a 2km/h val kezd el gyorsabban menni, hogy már nem tudod megelőzni... Az ilyeneket kéne lelőni, vagy megbüntetni...
Piritu - 1.000.0002010-11-29 21:18:32 // 833
No látod EZT sem tanítják meg a tanulóvezetőknek! Mármint, hogy hogyan kell gyorsítani.
Piritu - 1.000.0002010-11-29 21:15:54 // 832
látom régen voltál kezdő :-)
Nem alkalmatlanságról, hanem rutintalanságról beszélek, az alkalmasságot orvosi, ill. páv vizsgálaton kell bizonyítani.
Nem alkalmatlanságról, hanem rutintalanságról beszélek, az alkalmasságot orvosi, ill. páv vizsgálaton kell bizonyítani.
Liquid2010-11-29 20:56:13 // 831
tegnap én is levillogtam egy marutit, mivel 300-m en nem volt képes elérni a 40-et a piroslámpától hosszú egyenes úton, de nemigen esett le neki mit akarok, de szerencsére később meg tudtam előzni
Liquid2010-11-29 20:54:48 // 830
erre csak azt tudom mondani, hogy ne vezessen aki alkalmatlan...
mennyiből áll hóeséskor kimenni valahova ahol nem veszélyeztet senkit és kipróbálhatja mik a határok
a gáz az, hogy a max. sónedves úton szitáló esőben esetleg hóesésben mennek 30-cal a városban 58-cal városon kívül, majd a nagy óvatosság közben az első kanyart kiegyenesítik
mennyiből áll hóeséskor kimenni valahova ahol nem veszélyeztet senkit és kipróbálhatja mik a határok
a gáz az, hogy a max. sónedves úton szitáló esőben esetleg hóesésben mennek 30-cal a városban 58-cal városon kívül, majd a nagy óvatosság közben az első kanyart kiegyenesítik
GTPeti2010-11-29 20:40:40 // 829
Ez jó. :))
Blade2010-11-29 20:36:40 // 828
Tudom mit érzel:)
Én ebben az "állapotban" egy őrült amerikai muscle carra vágyom, tudod olyan hatalmas króm lökhárítókkal amik darabonként 100 kilók.... mert azzal letolnám az útról , vissza oda ahová született:))
Én ebben az "állapotban" egy őrült amerikai muscle carra vágyom, tudod olyan hatalmas króm lökhárítókkal amik darabonként 100 kilók.... mert azzal letolnám az útról , vissza oda ahová született:))
Piritu - 1.000.0002010-11-29 20:15:12 // 827
Tudom furcsa elképzelni, de vannak sofőrök, akik most látnak először havat az úton. Fogalmuk sincs, hogy hol a csúszáshatár és hogy mit kell csinálni, ha megcsúszik a kocsi. A jelenlegi vezetőképzés finoman szólva xar.
Netán már látott, de olyan keveset vezet, hogy nem alakultak ki benne a reflexek.
Szóval respekt, ha lehet, mert senki sem született rallipilótának.
ja, és lehet, hogy tényleg be vannak szarva.
Netán már látott, de olyan keveset vezet, hogy nem alakultak ki benne a reflexek.
Szóval respekt, ha lehet, mert senki sem született rallipilótának.
ja, és lehet, hogy tényleg be vannak szarva.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-29 19:57:49 // 826
Bennem mindig ott van a kisgyerek mikor lassú autó után megyek :) El kezdem nyomkodni a kormányon a gombokat mint ha egy James Bond filmben lennék és azt képzelem hogy egy 22mm-es gépágyú ravaszát pöckölöm ...mellé még gépágyú hangot is hallatok még jó hogy le van sötétítve az autó :P
Blade2010-11-29 19:40:34 // 825
Ja, ne is emlegesd... Ezektől már most kiráz a hideg. Nem mondom hogy 160-nal menjen a jégen, de ezt a tötymörgést ki nem állhatom akármilyen körülmények között. Aki nem érzi magát elég felkészültnek, az tényleg maradjon otthon, esetleg válassza a buszt...
sty2010-11-29 19:14:39 // 824
Lassan haladók?Na majd még csak most jönnek az igazán lassú csigák amikor leesik a hó,be van szarva úgy szorítsa a kormányt és esküszöm futva lehagynám,mögötte meg gyűlnek a kilométeres sorok, autópályán még csak csak van esély előzni de a főútvonalakon
ystuc2010-11-28 15:31:11 // 823
Én ha "olyan" autóval vagyok, akkor csinálok egy kis rendet, de csodát nem tudok tenni én sem. Főleg nem hosszú távon.
GEORGE2010-11-28 15:29:05 // 822
Pedig a a "jobbranemtaroktól" beszedetlené a rendőrség a nagy lovét..
Hardy2010-11-28 15:01:55 // 821
Igazabol az a senki foldje. Elvileg BRFK,de nekik nincsen emberuk azon kivul hogy egy auto ott mer allandoan.
GEORGE2010-11-28 13:55:30 // 820
Járhatnátok sűrűbben az M7-M1 közös szakaszán, vagy küld oda a kollégákat :-)
Ma hajnalban megszámoltam, hogy rajtam és Ducaton kívül senki sem ment a jobb szélsőben, ellenben 16 autó használta a középső sávot, úgy hogy a jobbszélsőbe senki sem volt.....
Ma hajnalban megszámoltam, hogy rajtam és Ducaton kívül senki sem ment a jobb szélsőben, ellenben 16 autó használta a középső sávot, úgy hogy a jobbszélsőbe senki sem volt.....
GEORGE2010-11-28 13:52:55 // 819
Jó téma :-)
Ha le nem is lőném, de keményebben bűntettném a lassan haladókat, az indokolatlanul lassan haladókat. ugyanis potenciális veszélyforrások, akik szeretnének KRESZ szerint haladni, azoknak mind előznie kell ezen "agyasokat" Az előzés a legveszélyesebb manőver, nem beszélve, hogy a lassúhaladásával komoly torlódást is okoz....
Pl autópályán 100 alatt mindenki indokolatlanul lassan haladó, főútvonalon 70 alatt...stb stb Nem győzöm hangsúlyozni, hogy olyan esetben indokolatlan, ha közlekedési illetve időjárási körülmények nem kényszerítik lassú haladásra.
Ha le nem is lőném, de keményebben bűntettném a lassan haladókat, az indokolatlanul lassan haladókat. ugyanis potenciális veszélyforrások, akik szeretnének KRESZ szerint haladni, azoknak mind előznie kell ezen "agyasokat" Az előzés a legveszélyesebb manőver, nem beszélve, hogy a lassúhaladásával komoly torlódást is okoz....
Pl autópályán 100 alatt mindenki indokolatlanul lassan haladó, főútvonalon 70 alatt...stb stb Nem győzöm hangsúlyozni, hogy olyan esetben indokolatlan, ha közlekedési illetve időjárási körülmények nem kényszerítik lassú haladásra.
Blade2010-11-28 11:20:55 // 818
Hardy2010-11-28 11:12:16 // 817
Szoktuk, foleg ahol 3sáv van es beragad a kozepsobe. De ezt az Osztrakok meg a Nemetek szoktak igazan. Oda kuldenem az ilyen mazsolakat.
Zsolt1552010-11-28 10:37:55 // 816
Ezeket én is szeretem. :-)))