Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

[k i z z o]2020-09-05 08:07:59 // 54963
Az egy szélessávú lambda jel.
Petya19682020-09-03 12:54:13 // 54962
Már nem aktuális a kérdésem.
Levee156SW2020-09-03 09:21:14 // 54961
7744411:
https://fiatalkatreszek.hu/termek/Olajz%C3%B3cs%C5%91/25489
Az eltomodes nyilvan gazabb lenne,de pl. igy is tudja azt, hogy leallitas utan elengedi a nyomast, es a hidrotokek szarazon mennek a kovetkezo inditasnal kicsit. (Ill.a klasszik vezermutengely kopashoz sem biztos, hogy nincs koze)
Az olajlehuzo angol neve (oil _control_ring)szerintem kifejezobb-inkabb egy egyenletes elosztasnak mondanam,amiert felel - de ha fullafozik az anyagban (es mondjuk a gyurusor sem uj mar),hamar eleri a hatarait (nem beszelve arrol, hogy 110 fok korul a 10w60 is higul egy embereset,amihez nem is kell nagyon sietni).

(Az ECU sztem nalam is kevesebbet mutat, de az aranyokat ellenoriztem, es az stimmel.)
Csontdaráló2020-09-03 07:48:02 // 54960
A 2V lambda értékből.
[k i z z o]2020-09-02 20:00:00 // 54959
Miből látsz túldúsulást?
Petya19682020-09-02 18:37:50 // 54958
Sziasztok!

Segítséget kérnék!

Hogy tudom leszedni a váltógombot? Rendeltem újat és nagyon nem szeretném lecsapni magamat!
Van valami trükkje? Fl 166 2004- es évjárat.

Előre is köszi a segítséget!
Csontdaráló2020-09-02 12:57:28 // 54957
Teszteltem a MIL lámpát, és villog is. Tehát nincs leszigszallagozva, vagy ilyesmi :) A hibát most kiütöttem, nem változott semmi. Az alapjárat napi első indításnál mindig dadogósabb kb 1 percig, után kisimul. Gondolom ekkorra melegszenek be a szondák. A szondák csatlakozóit mindenesetre megpucolom.

A hengerfal olajozó fúvókák szinte biztosan nem voltak még cserélve. Annak mi a cikkszáma? Levenni a kartert nem egy kéjhömpöly, de megcsinálom, ha arról van szó. Viszont ha több olajat köpköd, az nem akkora gond, mint ha eltömődne, gondolom. Elvileg van egy olaj lehúzó gyűrű a dugattyún, ami le kéne takarítsa a felesleget.

Ha már itt tartunk, az miért lehet, hogy az ECU kilométer állása 10.000 kilométerrel kevesebbet mutat, mint a műszerfalé? Általában többet szokott...
Levee156SW2020-09-02 11:24:16 // 54956
Ha P0420/430 -ra nem vilagit a MIL, akkor ott mar valami szigszalagos tuning,vagy azzal egyenerteku van, hisz maga a MES is irja, hogy Light On - a kocsi alighanem veszuzemben megy ettol fuggetlenul, es igen ,picit olyankor dus biztonsagi okokbol (meg pl. nem hallani hideginditas utan, ahogy probal atallni az ultraszegeny alapjarati keverekre.)

Tesztelted magat a lampat MES-bol?

A tarolt hibaval annyiban erdemes foglalkozni, hogy egy kontakttisztitast, meg hajlitgatos rasegitest kapjanak a felso szondak csatlakozoiban az erintkezok, aztan kiutes utan mar nemigen jon vissza. (A leforrasztas nem javasolt, mert a kalibracios ellenallasok beallitotta parameterek elmaszhatnak.)

A P0420/30-at 10 esetbol 9,5-nel az okozza, hogy a remek Fiat hengerfalolajzo fuvokak nem voltak idoben cserelve (kb. 120.000 km),aztan fossa az olajat ha kell,ha nem -semmi koze tehat a katalizatorokhoz/lambdahoz, es igy nem is 30-300.000 ft-os jatek, hanem 18.
Csontdaráló2020-09-02 08:39:18 // 54955
Értem. És a túldúsítás? Elvileg lambda érték alapján szabályozza a keverékképzést a motor, és a lambda szonda méri is, hogy ez így dús, a vezérlő azonban mégsem szegényít. Ez így miért, vagy hogyan? Nem cserélnék lambda szondát, ha egyébként pedig jól mér.
[k i z z o]2020-09-01 18:58:37 // 54954
A katalizátor előttiek szélessávú lambda szondák a JTSnél, ha jól tudom. LSU 4.2. Nem relé kapcsolja a fűtést, hanem az ECU szabályozza. MES diagnosztikával nem férsz a rajta lévő vezérlő regisztereihez. Gyári Bosch ECU diag kell, amivel lehet a szondákat olvasni.
maseRomeo2020-09-01 18:20:27 // 54953
Köszönöm!
Csontdaráló2020-09-01 16:56:50 // 54952
Sziasztok!

Autóvillamossággal kapcsolatos kérdéseim lennének. Az alany egy 2004-es GTV, 2.0 JTS motorral. Ma ránéztem MES-sel és a következő 3 hibakód volt a tárolójában:

P1155, P0430, P0420



A P1155-re azt írja, hogy lambda szonda fűtés hiba (Pre-heating resistance above catal.), érvénytelen jel. Ez jelenthet bármit a kábelszakadástól a hibás relén át a rossz lambda szondáig. Azt nem írja, hogy a 2 katalizátor előttiből melyik rossz... Ezt hogyan tudnám kimérni? Illetve hol található a lambda fűtés relé? Próbáltam MES-ben aktiválni, hogy halljam melyik kattog, de egyik sem kattant. Hol található ez a relé?

A másik két hibakód a katalizátor mért értékeire vonatkozik, miszerint túl magasak. Ez összefügghet az előzővel?

Közben mértem egy élő adatot is. Véleményem szerint túl magas üzemmeleg motornál a katalizátor előtti két lambda szonda jele. Alapjáraton 2V körül, fordulaton 1,5 körül mindkettő. A katalizátor utániak 0,03-0,04V körüli értékeket hoznak üzemmelegen. Jó ez így, vagy gyanús hogy túldúsít a kocsi?

A fentiek egyébként a használhatóságot nem befolyásolják, még check engine lámpa sem világít. Előre is köszi a válaszokat!

Csontdaráló2020-09-01 09:50:41 // 54951
Főtengely pozíció jeladó hiba
maseRomeo2020-08-29 13:05:39 // 54950
Sziasztok,

az lenne a kérdésem valaki tudja-e a P1335 hibakód mit jelent? (AR 159 1.75 TBi)

Köszönöm előre is a segítséget!
pettinke2020-08-16 22:26:04 // 54949
Hát igen, de akkor elöl is törölne :-)
Levee156SW2020-08-16 09:05:09 // 54948
Ha valami zavarna az esoerzekelot, te pedig epp hatramenetet kapcsolnal, ez a kerdes biztos nem kerul ide, de valakinek ezt is le kell irnia. :)
Kócosw2020-08-14 21:16:14 // 54947
Köszi a sablont GT Cartars 😁
pettinke2020-08-14 20:13:45 // 54946
Elvásott a csomi ajtóba átvezető vezeték korbács, és összeérnek a szálak.
Angel20182020-08-14 19:38:10 // 54945
Sziasztok!
Tud valaki nekem abban segíteni, hogy ha elindítom az autót, akkor miért indul el automatikusan a hátsó ablaktörlő is? Pár napja csinálja a Mitó.
Köszönöm szépen
Beló2020-08-09 15:21:56 // 54944
Sziasztok!

S.O.S. egy szerelőre volna szükségem Miskolcon, aki kedd reggelig kicserélné a hűtőmet a GTVmben!
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segít! 🙏
Levee156SW2020-08-02 10:20:41 // 54943
Jo eszrevetel - en feltengely gumiharanggal jartam ugy, hogy tok mas miatt voltam a kocsi alatt, es egy kollegam mutatott ra, hogy mar veri zsirral a felnit - meg idoben.

(Hulyen hangzik, de alapbol jot feltetelezve a vilagrol egyszeruen az ilyen szarsagot akkot sem latkm,mikor az orrod elott van.
(Aztan parban csereltem,mert jobb a bekesseg, meg konnyen szetjon a csuklo).

Gombfej porvedot is kapni amugy kulon, de nalam repedezesig meg csak nagyon oldschool (30+-os) dolgok jutottak.
Kazes☻2020-08-01 13:31:08 // 54942
Nem kétlem...

Az én tapasztalatom szerint meg inkább a silány porvédő minősége okozza legelőször a galibát... hamar elveszti a rugalmasságát és kiszakad, onnantól kezdve meg megvannak számlálva a napjai, hiszen senki nem bujkál a verdája alatt naponta, hogy ellenőrizze. A jelenlegi lengőkarunkban pl. 70e km körül van és a legutóbbi olajcserekor vettem észre, hogy a porvédő már kiszakadt, hiába jó még az alkatrész, legkésőbb ez a tél beteszi neki a kaput, ha addig mondjuk nem kerül cserére. Ilyen ez. :)
Levee156SW2020-08-01 11:17:27 // 54941
Pedig a gyarto erdeke, hogy a kovetkezot is megvedd...
Teny,hogy egyreszt a poliamid betet elmeletileg szinte szarazon is kellene mukodjon (amig el nem melegszik), masreszt igy a zsir szerepe inkabb a korroziovedelem - de ha masert nem, egy esetleg tultarolt alkatreszben a bekuhedes miatt szerintem erdemes benezni a porvedo ala.

Gyakorlatilag meg miota a gombfejjel egybegyartott lengokaros korszakban keszult autok megjelentek az eletemben,meg nem volt olyan,hogy ne az faradjon meg hamarabb,hanem mondjuk a szilent. :/
Kazes☻2020-07-30 10:29:58 // 54940
Én sem szedtem még szét gömbfejet sosem... megbíztam a gyártóban, de még gond sem volt ebből szerencsére, pedig pár ilyen és hasonló alkatrészt cseréltem már. 🙂
Levee156SW2020-07-30 10:04:25 // 54939
Amelyiket normalisan szerelik be?

Videoba meg csak beletekertem, persze pont a "normal esetben nem szedjuk szet" reszhez, ahol igy be is csuktam.

0. lepes a porvedo le - teletoltes grafitos zsirral.

(Termeszetesen akinek 3 perce tobbet er 3-5000 forintnal, az vegyen Lemfördert.)
Kazes☻2020-07-29 17:32:31 // 54938
Levee156SW2020-07-29 12:43:31 // 54937
Maradjon is igy - de a nem Bosch trafokrol jot meg nem igazan hallottam.

(Nem altalanos, h mindenbol a Bosch kell - legtomegmerobol pl. a Marelli is teljesen jo.)
TDI752020-07-28 16:02:49 // 54936
Szia! Megnéztem és nem cuppogott az olajban. Viszont amit találtam az nem nagyon tetszett. 3 db beru trafó egy darab NGK és alattuk 4 darab beru iridiumos gyertya.
Tegnap kapott 4 gyári gyertyát. A jelek egész jók. Reggel az első indításnál, már nem dobott hibaüzenetet. Eddig kopp kopp még semmi rendellenes.
Levee156SW2020-07-26 12:52:01 // 54934
Egyes hengerhez az olajbetoltotol szeret becsurogni a cucc, aztan szepen athuz. (Ill. basic tuning annyira lehuzni a trafon a harmonikat, hogy a szelephazfedel-hengerfej illesztes alatt tomitsen, ne folotte.)
Mikor tenyleg a trafo kotlik meg az erolkodesben, mar felpuposodik a teteje. Ha csere, inkabb a bontott Bosch, mint akar uj barmi mas.

Gyertyabol viszont inkabb az NGK,mint a Bosch,(elvileg 100.000 km-es iridium mindketto), de nagyon figyelve a tiszta forrasra!

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
TDI752020-07-25 09:25:48 // 54933
De lehet más is. Ha a gyertya nagyon nem illeszkedik a trafóhoz, (értem itt zavarszűrő ellenállás kapacitások és iduktivitások ) akkor szintén tud hibás trafót mutatni. illetve ha a gyertya nagyon nem illik oda akkor az szép lassan a trafót is viheti. akár ez gyertyától is lehet. Majd ma kiveszem a gyertyát.
Piritu - 1.000.0002020-07-24 19:49:24 // 54931
Nem az utolsó szám adja meg hogy melyik hengerről van szó?
Csabo222020-07-24 18:36:17 // 54930
Szerintem mind1 melyik az A, mert TS esetén össz 4 trafó van a motor tetején, ami legfeljebb számozva van hengerek szerint. az egyik gyengélkedik vszeg. de azt a menettulajdonságokon is észre kéne venni.
oszcilloszkóppal ki kell mérni melyik a rossz, vagy egyesével lehúzni a csatlakozókat róluk.
TDI752020-07-24 16:46:37 // 54929
Szevasztok! Hiba kiolvasva.
P0351
Gyútótrafó A primer szekunder áramköri hiba.
Ez oké trafó hiba. De melyik a trafó A? Van valami tippetek?
TDI752020-07-24 13:11:42 // 54928
Sziasztok! Segítség kéne nekem sürgiben. Budapesten.
Tegnap dobott a friss 156 om (legalábbis nekem friss) Egy hibaüzit. Ki szeretném olvastatni a hibakódjait hogy mi a nyűgje.
Ki tudna nekem ebben segédkezni egy kicsit.
Istii2020-07-21 20:58:39 // 54927
147. Na akkor megpróbálom, hátha. Köszi!
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-07-21 18:40:49 // 54926
Szia. Milyen autó? Mert ha 147, akkor ez a tevhnika működik. Legalabbis nekünk a 2001 evjaratu 1.6 tsnél bevalt.

https://alfagyorshiba.blog.hu/2010/01/19/az_alfam_es_a_gyors_javitas
otci2020-07-21 14:59:56 // 54925
Sziasztok, valaki esetleg csinált már?
Pedál sor ki-be szerelés mennyire macerás? Giulietta, manual, 170le multiair
Istii2020-07-21 11:15:39 // 54924
Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok, hogy akad-e köztetek olyan Szeged környéki akinek van MES-e meg egy ELM kábele és segítene nekem egy rövid Proxi Aligment-ben? Kicseréltem a klíma vezérlőjét és most villog a műszerfal miatta, és ha nem muszáj nem ruháznék egyelőre bele ebbe a kombóba. Természetesen honorálnám a fáradozásait a bátor jelentkezőnek :) .
Levee156SW2020-07-21 10:54:46 // 54923
Vacott a Forma88-de ugy latom, elegge kiesik.
Egyebkent ha a vegdob komdenzvizleereszto furatain kifujasrol beszelunk, akkor az ilyen.
Jorjie2020-07-21 06:26:57 // 54922
Szerintem tuningbox van benne, vagy volt. A vákumcső direkt van lehúzva?
tirex2020-07-20 23:46:35 // 54921
Kipufogóklinika 14ker Fogarasiút 189. Be kell jelentkezni de gyorsak, profik.
deportivo2020-07-20 20:16:19 // 54920
Sziasztok. Úgy érzem, hallom, hogy van egy kis kipufogó problémám, és szeretném megelőzni a nagyobb problémát. Van valami jó kipufogó szaki, cég, akihez már volt szerencsétek?
Boxerpapa2020-07-18 15:08:46 // 54919
Szia! Szerintem nézd át az összes vékony, vákum,gumicsövet ! Ellenőrizd,hogy a turbónál lévő vákum membrán,indulás után elmozdul e ! Legalább 1cm
kellene mozdulnia !
Alex822020-07-09 18:24:03 // 54918
Okostelefon, hülyegyereknek 😆😆 "Duplán a stekker" bocsánat, az a fránya automata kitöltés
Alex822020-07-09 18:19:09 // 54917
Szerintetek ez normális? Vagy ez miért van? Duplán a széklet? Plusz amit az aksinlál látsz az a nagy csatlakozó az utána lévő kábelekből csak a piros aksisarura fekete földre a fehér meg isten tudja hova, a szürke még lóg a levegőben
petholevente2020-07-07 23:08:11 // 54916
Évekkel ezelőtt be lett vizsgálva szervizben. Már akkor is eresztette a nyomást. Nemrég cseréltem próbaképpen egy bontott darabra. Semmi sem változott. Persze lehet a bontott alkatrész is rossz. Lehet ezeket valahogy házilag tesztelni?
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
petholevente2020-07-07 23:08:11 // 54915
Évekkel ezelőtt be lett vizsgálva szervizben. Már akkor is eresztette a nyomást. Nemrég cseréltem próbaképpen egy bontott darabra. Semmi sem változott. Persze lehet a bontott alkatrész is rossz. Lehet ezeket valahogy házilag tesztelni?
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
tirex2020-07-07 22:38:09 // 54914
Nálam a 16V-nél a turbógeometriát állító vákumszelep (malac) membránja volt átszakadva és erőtlenkedett összevissza.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak