Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Snake2020-06-29 23:43:47 // 54900
Sziasztok! Mai nap folyamán selespeed system problémát írt az autóm 147 2.0 ts 2003.Majd villogtatta az ötödik fokozatot aztán rumlizott a 4 el! Majd üresbe rakta magát és vége! Olaj van benne szivattyú is megy, villany motorok is! Próbál kapcsolni de nem tud gyújtáson! Ha jár a motor akkor pedig nem csinál semmit! Hibaüzenetet nem ír, mindössze egyszer jelezte amikor kezdte a rumlit! Holnap kiolvastatom! De ha van bárkinek használható információja kérem segítsen! Köszönöm! Az autóban 110.000 km van, egy selection sensor volt cserélve eddig rajta!
Csabo222020-06-28 19:37:47 // 54899
Nem
De kétlem h kéne egy adalék beleöntése után generál.
Váltóba többen mondták h érdemes adalékolni az olajat.
Kíváncsi lettem vna a motorba is érdemes e.
Liquid2020-06-28 17:34:16 // 54898
Ha szeretnél egy soron kívüli motorgenerált...
Zsoltikj ૐ2020-06-28 16:53:01 // 54897
beépülő ˇˇfémkerámiaˇ ez olyan tudományosan fantasztikus, hasonló mint az alkimia :D :D
VV62020-06-28 16:24:07 // 54896
Ja, mindkettőt. Nem vettem észre semmit, szerintem vajból van, mert a melegtől semmivé olvad :)
Csabo222020-06-28 15:19:43 // 54895
Sziasztok

Használt már vki xado vagy metabond motorolaj adalékot? revitalizálót. kiváncsi lennék, hogy van-e tapasztalható haszna, pozitiv hatása?
Köszi
tormasigyulus2020-06-24 15:30:54 // 54894
Sziasztok! Van itt valaki, aki már cserélt Mitoban hosszbordás szíjjat feszítővel?
Az alany Mito 1,4 120Le.2009
Köszi
Piritu - 1.000.0002020-06-20 16:34:36 // 54893
Ki kell cserélni egy újra.
Valószínűleg elkopott benne az ellenálláspálya és nem érintkezik.
ricsi832020-06-20 12:49:30 // 54892
Sziasztok kérdésem lenne 156 1.6ts üzemanyag szintjelzővel valami gond van. Már szét volt szedve de valahogy nem jó egyszer azt jelzi tele van egyszer üres,meg ha lehuzom róla az áram részt akkor is mutat az óra. Esetleg valami ötlet??? Köszönöm
Buksi2020-06-17 21:04:51 // 54891
De örülök, hogy te nem értetted félre. :-DDDDDDD
Liquid2020-06-17 21:02:07 // 54890
már féktárcsa-méregetés a módi? D:
Buksi2020-06-17 20:49:08 // 54889
Ha valaki csak a te hsz-edet olvassa... :-DDDDDDDD
Ami azt illeti a tárcsám nekem is 305-ös, de a te nyerged nagyobb. :-))))
Én lecseréltem a 166-os nyergeket a Fiat Coupe-éra. :-)
Jorjie2020-06-17 19:05:29 // 54888
Szerintem a tiéd is akkora, mint az enyém :-DDD
Buksi2020-06-17 18:16:52 // 54887
Ha kész lesz, elmegyek és megnézem, te meg az enyémet. :-DDDDD
Meg kiolvashatod végre az ABS "agyát". :-)))))
Jorjie2020-06-17 10:00:32 // 54886
Én is remélem :-D
Buksi2020-06-16 23:17:33 // 54885
Király lesz. 😉
Jorjie2020-06-16 21:58:02 // 54884
Próba megvolt, 305-ös lesz.



Közben kiderült, hogy a 330-as tárcsa vastagabb, ebbe a nyeregbe nem is fér bele.
Jorjie2020-06-15 20:52:33 // 54883
Felpróbálom majd a helyére és lemérem, hogy elfér-e a 330. Ha nem akkor 305.
ott22172020-06-15 20:18:47 // 54882
305, vagy 330-as tárcsával lesz ?
Csontdaráló2020-06-15 16:23:26 // 54881
Könnyen lehet, hogy kipufogó a felxicsőnél lyukas. Vagy valahol kifúj a kipufogó.
Jorjie2020-06-15 15:30:12 // 54880
Nekem is 166 féknyereg van otthon a GT-re, felújítás után megy is fel. Konzollal lesz megoldva.
ott22172020-06-15 15:17:20 // 54879
Ja , én is így gondolkodtam ,csak a crosswagon csonkállvány + adapter ,de nem tudom ,hogy egyezik-e a sima 56-al. / mert az van eladó nyereg nélkül/ . Így valószínű gyártatok egy adapter a brembó féknyereghez. Csak reméltem ,hogy pl. a 166 féknyerge simán rátehető. :)
Jorjie2020-06-15 13:47:29 // 54878
A legjobb a GTA csokállványa lenne Brembo nyereggel, de az lehetetlen küldetés :-) A legegyszerűbb a konzol, felcsavarozod, rá a nagy nyereg és kész. Kis túlzással :-)
ott22172020-06-15 11:34:37 // 54877
Sziasztok !
156-ot szeretnék "nagyfékesíteni" . Mi a legegyszerűbb megoldás , vagy a legjobb?
Üdv . Ottó
Levee156SW2020-06-12 09:38:56 // 54876
A turbo az esetek tobbsegeben nem a betegseg, hanem a tunet.
Csabo222020-06-12 08:19:36 // 54875
Helo
Attól függ hol újították fel. Nem szabad akárkire rábizni. Még az is lehet h nem lett jó a felújítás. Sőt, a leirtak alapján erre tippelnék.
Ketyi782020-06-11 19:52:39 // 54874
Sziasztok!

Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
ervin2020-06-10 16:13:36 // 54873
Sziasztok!
Motor diagnosztikára Pesten kit ajánlanátok, ha nem szeretném márkaszervízbe vinni a 145 TS-t? (lehet, már nem ismernék fel:)
Van egy szolid gyújtáskimaradás problémája, egyenletes gázzal haladva érezhető, hogy meg-megtorpan időnként. Lambdára, vagy trafóra gyanakszom, de a műszer hátha segít.
Köszönöm
JCsabi2020-05-27 08:42:21 // 54872
Sziasztok!

Valaki foglalkozott már olyannal, hogy 3.0V6 (GTV) kettőstömegű lendkereket egytömegűsíti? Valahol azt olvastam, hogy 3.2V6-on csak sima, normál, mezei lendkerék van. Szerintetek van rá esély minden további passzol az egyik a másikra?
matika2020-05-26 06:29:58 // 54871
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani autóvillamossághoz is értő szerelőműhelyt Göd, Dunakeszi, Budapest környékén? Mito csomagtér ajtaját folyamatosan nyitottnak jelzi
Boxerpapa2020-05-11 15:15:38 // 54870
Sziasztok !
Kellene egy kis segítség !? A hétvégén kiszedtem a 159 1.9 sw ből az üzemanyag jeladót,AC pumpával,ugyanis hiába volt tele ,csak kétharmadig mutatott. Adtam rá gyújtást,persze előtte kivettem az AC reléjét,hogy megnézzem miért nem mér, de semmi. Kiszedtem a porcelán panelt, megigazítottam a csatlakozóit de semmi. Azonban elkezdett villogni a tartalék,pedig mér műszerrel, a rendes Ohm értékeket produkálta mozgatásra. Ismét átnéztem a két vezeték csatlakozóit, és szorítottam a jobb kontakt érdekében a villákon. És láss csodát, elindult szépen. A baj csak az, hogy ezek után, még bekötöttem egy tolató kamerát a rajzok szerin a tolató izzó vezetékére. Mindent összeraktam, működik, de bejött egy P0601 hiba, amit nem tudok törölni ?
Ebben kérném a segítségeteket ! Előre is köszönöm !
Boxerpapa!
marci912020-05-08 14:50:50 // 54869
Sziasztok!
TS hidrotőke méretekkel kapcsolatban van valakinek nagyobb tapasztalata?
Egy 2009-es 2.0 TS-ben cseréljük őket, azonban a 26mm magas emelő, amit több autósbolt rendszere ajánlott az nem bele való, ebbe 24mm magas kell. Mindeközben viszont az enyém 2000-es évjáratú 1.6 TS és érdekelne, hogy ebben a 26mm magas nagyobb, vagy a kisebb 24mm-es lehet ebben is, mert a jövőben ebben is szeretném cserélni őket.
Köszönöm!
vpmo2020-05-04 08:59:35 // 54868
Okulás céljából belinkelem a Totalcar cikkét az esetről, hogy más ne járjon így.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
Öcskös2020-04-25 15:55:44 // 54867
Köszönöm szépen, marad a bontás, hiba feltárás.
hpeti912020-04-24 17:54:01 // 54866
Nagyjából akárhonnan. Ha ez az olaj a beszívott levegőből származik, amit a turbó hord, akkor lehet a swirl flap-ek tengelyénél, a szívósor valamelyik tömítése, a szívósor / EGR gázkeverő, pillangószelep-ház, nyomócső közti tömítések / O-gyűrűk valamelyikétől.
Másik lehetőség hogy az olaj a kartergázból származik, mivel a kartergáz lecsapató is a szívósor mögött / alatt van, akkor bármelyik kartergázcső/ bilincs, vagy maga a lecsapató is lehet ludas.
Forsberg2020-04-23 20:51:04 // 54865
Az injektor relé volt a ludas. :)
Azt kicseréltem egyből ment az üzemanyag szivattyú.
Öcskös2020-04-21 18:42:44 // 54864
Sziasztok Cartársak!
Azt szeretném megkérdezni honnan szivároghat az olaj /1.9 jtdm/ a szívósor alól valahonnan látom folyni, de mielőtt nekiállok bontani hátha tudtok mondani valamit, mivel érdemes előkészülni.
Köszönöm szépen.
Kau2020-04-21 15:19:04 // 54863
Most jut eszembe, hogy a pumpának van egy nagy biztije. Külön! A 156-nál nem tudom hol van. A 146-nál a motortérben a sofőr előtt. Vékony műanyag házban. Na még az is ilyet okoz.Független minden más biztitől!
Kau2020-04-21 15:13:23 // 54862
Én is úgy tudom, hogy attól még hideg motornál be kéne indulnia. De kívánom, hogy ez beváljon!
Forsberg2020-04-21 13:06:56 // 54861
Köszönöm!
Új a relé és a biztik is, a lábakat megnéztem.
Külföldi fórumon olvastam, hogy valakinek pont ugyan ez volt a problémája és a főtengely jeladó oldotta meg. Azt hittem, hogy az csak üzem meleg állapotban csinálja. Bár indítózásnál meg sem mozdul a fordszám mérő, elvileg lehet akkor ez a hiba.
Mondjuk ami furcsa, hogy gyújtásnál semmi hangja az üzemanyag szivattyúnak.
Rendeltem egy jeladót, azon már ne múljon. :)
Meg kell keresnem hol van pontosan, de gondolom a cseréhez akna kellene...
Kau2020-04-21 12:52:27 // 54860
A biztiket cseréld ki újra, mert lehet, hogy már eloxidálódtak. A relé lábait pucold meg. Az alatta futó kábelt ellenőrizd, hogy jól illeszkedik-e. Nincs e lecsúszva a vezeték.
Valószínűleg ott lesz a hiba.
Hasonlót tud még csinálni az LMM is. Ezt sokan nem tudják. Húzd le a csatiját és nézd meg, hogy úgy beindul-e?
Forsberg2020-04-21 09:01:24 // 54859
Megnéztem a biztiket, jók voltak. Lehet, hogy tényleg valamelyik jeladó adta be a kulcsot.
Csabo222020-04-21 00:16:25 // 54858
147 / GT esetén van az ACnak egy biztositékja is az akksi előtt levő dobozban.
Kazes☻2020-04-20 22:43:49 // 54857
Akkor maga a punypa?!
Forsberg2020-04-20 22:20:07 // 54856
Már átnéztem majdnem mindent, szemmel látható károsodás nincs. Most már nem is indul egyáltalán.
Kazes☻2020-04-20 22:11:38 // 54855
Ha amikor megpiszkálod a reléjét és akkor működik, akkor nem lehet, hogy ott van valami rejtett hiba... megolvadt foglalat, biztosíték tábla, törött vezeték a saruknál stb. vagy valami hasonló?
Forsberg2020-04-20 21:22:48 // 54854
Nyomkodtam, de nem segített sajnos.
BoszaG2020-04-20 21:09:22 // 54853
Inercia (crash) kapcsoló esetleg?
Forsberg2020-04-20 17:36:00 // 54852
Egyszerűen olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Tudomásom szerint, ha fordulatszám jeladó lenne, akkor hidegen indulna. Megnéztem az AC csatiját, de azzal nincs gond. De gyújtásnál nem hallom, hogy dolgozna. Gondolom azt hallani kellene.
MES-ben a relé teszt jó, nem ír hibát és kattog amikor kell. Most már hibakód sincs.
Így szerelőhöz sem tudom vinni. Tanácstalan vagyok...
Forsberg2020-04-19 19:24:00 // 54851
Sziasztok!
Az autómnál (156 fl 1.9 16v 140le) az a problémám, hogy nem indul el csak forgat, a hibakódok: P1191, p1194. Azt írja nem kap naftát. Amikor megpiszkálom az ac pumpa reléjét akkor elkapja, majd menet közben leáll. Kicseréltem a relét, de nem változott. Olyan mint egy kontakt hiba. Merre keressem szerintetek?
Köszi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak