Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Zsombor2013-12-13 13:01:55 // 46886
Szerényen beérem egy-két hőtűrő matricával is :)
gecsa2013-12-13 12:54:44 // 46885
jaja, minden kívánságot teljesít... :D
Imyx2013-12-13 12:38:03 // 46884
GT CarTárs gyártja nagy üzemben :))))
Zsombor2013-12-13 12:19:47 // 46883
Honnan szerezted? :)
mex862013-12-13 12:19:41 // 46882
ez az elmélet
gyakorlatilag meg repedésveszély miatt tilos

szóval lehetni lehet, csak nem ajänlott
(zärojelbe megjegyzem én is szabälyoztattam mär ilyet) :)

ez olyan mint motoroknäl a gumijavitäs vagy stb
Imyx2013-12-13 12:14:50 // 46881
Annak kell lennie, bár közelebbről még nem vizsgáltam meg :).
Én már használtam a 156-nál a két dugattyús nyeregnél matricát, ott megmaradt, 3 év után is ott van :).
Imyx2013-12-13 12:05:41 // 46880
Ja, egyszerűbb lenne így szerintem is, köszi.
Zsombor2013-12-13 12:03:21 // 46879
Az eredeti is matrica lenne? Hogy marad meg rajta a keletkező hő ellenére?
Liquid2013-12-13 11:59:29 // 46878
sztem ragaszd újra
Imyx2013-12-13 11:51:50 // 46877
Nekem is szürkék gyárilag, fehér Alfa Romeo felirattal. Tavasszal én is tervezem pirosra fújni őket :). Szerintem a matricát én nem maszkolom ki, rendelek majd GT CarTárstól, és festés után felragasztom.

Vagy a gyári matricát érdemes megmenteni? Vagy ragasszam újra?
Vélemények? :)
WarbiRunner (Gyuri)2013-12-13 11:50:52 // 46876
A belsőhűtésűnek is megvan a minimum mérete amire még lehet szabályozni. Vagyis szabályozás után ha ez a méret megvan , vissza lehet tenni.
Zsombor2013-12-13 11:37:04 // 46875
Igen, hűtöttek. Érdeklődtem Szamosiéknál, azt mondták, 2-3000-et még el lehet vele gurulni, ha csak most gyulladt ki a kopásjelző. A féknyereg festésének meg annyi nyűgje biztosan van, hogy az Alfa feliratot ki kell rajta maszkolni :D Mondjuk annál nagyobb bajom sose történjen, hogy szürke marad :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-13 11:18:38 // 46874
Igazad lehet én nem értek hozzá, csak láttam hogy esztergán szabályozták a tárcsát, de akkor az nem hűtött lehetett.
mgabor2013-12-13 11:16:05 // 46873
Sziasztok,
Veszprém, vagy annak közelében karosszériást kit ajánlanátok?
mex862013-12-13 11:15:50 // 46872
belsö hütésünél nem "illik" felszabályozni
a kérdezönek ha jol gondolom 2.4jtdm breräja van amiben elöl-hätul hütöttek a tärcsäk
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-13 11:02:10 // 46871
Munkatársam most csináltatott ilyen "tuningot" József Attilán valahol , homokszórózás porfestéssel együtt volt neki 5eft a kettő. Az egész baráti ár szerintem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-13 10:59:39 // 46870
Hát annélkül nehezen férsz hozzá tolómérővel :) Fel is szokták szabályozi a tárcsákat ha még jó a vastagsága de van válla.
Liquid2013-12-13 09:51:40 // 46869
gyári piros csak a TI-nek volt tudtommal, szerintem fújasd le, mert semmi különbség nincs csak a szín meg az al Alfa Romeo felirat
Zsombor2013-12-13 09:50:49 // 46868
Köszi :) Azon kívül, hogy állati szutykos lettem, nem jutottam előrébb a vastagság vizsgálatával :) Csak leszerelt keréknél lehet?
mex862013-12-13 09:48:36 // 46867
egy tärcsa ältaläban 2 betétet elbir, szkäs is cserélni csak betétet
meg kell nézni mennyi a vastagsäga

nyerget külön sztem nem versenyképes äron kapsz egy pirosra festéshez képest :)
Zsombor2013-12-13 09:14:17 // 46866
Sziasztok! Tegnap este mondja a vas, hogy "break pads worn out". (Brera, 2,4 jtdm, 2007.) Nézegettem a tárcsákat, de nincs "akkora" válluk. Tanácsos önmagában csak a betéteket cserélni? Még nem karistolja a tárcsát. Sokat motorfékezgetve meddig húzhatja még? Ja, és egy divatkérdés :) Nekem szürke féknyergeim vannak. Sokba' fáj pirosra cserélni/fújatni? Nem látok az alkatrészek közt sehol sem féknyerget. Köszi előre is :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-13 06:19:39 // 46865
a munka az munka,akkor kell csinálni amikor van és lehetőségekhez képest minél előbb kész legyen,ne foglalja a helyet...:D
GTPeti2013-12-12 22:43:03 // 46864
Szombat éjjel szoktál autót szerelni? Végülis ez is "buli". :)
Wickey2013-12-12 22:42:46 // 46863
Nem. Mér, a saru áramot fogyaszt? :D
Wickey2013-12-12 22:41:41 // 46862
Értenek hozzá, megmondják, hogy lehet-e vagy érdemes-e. De ha már ott vagy, hozzál tőlük gömbfej gumiharangot, van náluk olyan korrekt minőségű fillérekért, ami már ránézésre is bizalomgerjesztőbb a gyárinál.Párszáz forint, és ha véletlen egyszer megsérül egy új lengőkaron az a cucc beszereléskor, mondjuk szombaton este 10 körül, és van otthon polcon tartalék, na az jól tud esni. Én már csak tudom. :D
Alfa GT-Csaba2013-12-12 22:29:00 // 46861
Sziasztok.Valaki újíttatott már fel Érden gömbfejet?Érdekelne a minősége és az ára.Én holnap viszek alsó lengőket oda,kíváncsi leszek a végeredményre!
Benz2013-12-12 14:25:29 // 46860
Üdv urak ! olyan kérdésem lenne hogy 156 2.0 ts ( műanyag motortakarós) motor helyett bele lehet rakni olyan motort aminek még nem oylan a motortakarója? szóval a fém meg a szívótorok. Ugyan az a két motor?
padand2013-12-12 14:13:26 // 46859
Nekem se világos, hogy miért segített rajta, de szerintem ha csúszna, akkor 15.000 km-alatt, már ledobta volna magát :D
mex862013-12-12 10:53:13 // 46858
a generätornäl nincs feszitögörgö ezeknél csk a strech szij
én mär megnéztem uj a szabadonfutom is, lehet maga a generätor a xar, de csak hidegen csinälja melegen rätehetek mindent akkor se.
WarbiRunner (Gyuri)2013-12-12 10:40:47 // 46857
A generátort nézném meg elsőnek. valami fogysztó bekapcsol, ettől nehezebben fordul a generátor, akkor csúszik meg. Esetleg generátor csapágy+ szabadonfutó gond, vagy akár a feszítőgörgő nem feszít rendesen?
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-12 10:27:44 // 46856
pedig attól tényleg mégjobban kell csúsznia:D lehet főtengely tárcsa,csak lehet hogy szemmel nem látni rajta.
mex862013-12-12 09:43:17 // 46855
pedig a szilikontol talän mégjobban csuszik :D
lehet attol nem hallod :D
padand2013-12-12 09:39:50 // 46854
Üdv, nekem is csúszott, átnéztünk mindent, semminek se volt komoly baja.
Mondták nekem, hogy lehet kapni ilyen spray-t ami a tapadást hivatott javítani.
Én jobb hijján próbaképp szilikonspray-el adtam neki párszor és azóta nem csúszik.

Persze ez nem a profi megoldás, de nekem megoldotta a gondom, azóta mentem bő 15.000 km-ert.
mex862013-12-12 09:31:45 // 46853
az enyém terhelésre is vältja a hangjät
abban sem vagyok biztos hogy a belsö szij csinälja csak
mex862013-12-12 09:27:10 // 46852
erre én is kiváncsi volnék
az enyém ugyanezt csinälja de még nincs megoldäs.
minden új benne...
fötengely szijtärcsät mondjäk okként, de az nálam egészséges...
gecsa2013-12-12 09:16:41 // 46851
hülye kérdés lvl100:

okozhatja laza, vagy már korosabb akkumulátos saru annak a merülését?
jati1592013-12-12 08:51:31 // 46850
159 2.4 JTDm-ről van szó!
jati1592013-12-12 08:50:29 // 46849
Sziasztok!

Járt e már valaki úgy, hogy a generátor szíjhajtása csúszott?
Én már fél éve szívok vele.
Hidegindításkor egy relé bekacsolása után elkezd nyikorogni és ezt kb. 4 perc után hagyja abba...

Nincs valakinek tapasztalata ez ügyben?

Előre is köszönöm!
mreni2013-12-11 22:04:45 // 46848
rosszul tudod,nem can-es
[k i z z o]2013-12-11 19:14:20 // 46847
Az EDC16 is CAN kommunikációt használ, igaz van 1 Kline és 2 LIN busz is rajta. Az ECM BCM kommunikáció is BCAN HS, K line -on alacsony szintű diagnosztika érhető el.

A JTS MED7.11 is beszél CAN-en, ha szépen szólnak hozzá, a Flashloadere is azt használja.
[k i z z o]2013-12-11 19:12:09 // 46846
Meg sem érzi.
Rizzo2013-12-11 15:55:39 // 46845
Szétszedtem egy 17000km-t futott kotyogó felső lengőkart(starline). A gumi porvédő nem volt szakadt és zsír is volt benne. A gömb mégis csupa rozsda volt . Hát ezért megy szét hamar.
WarbiRunner (Gyuri)2013-12-11 14:19:41 // 46844
Te tudod mennyire biztos a 110e, de az nem olyan rossz, más autókban is hasonló, függően a használat módjától. Azt is vedd figyelembe, hogy 13 éves a gép. Nem a km önmagában eszi meg a gömbfejet. 13 év alatt a gömbfej porvédője kireped, a zsír lassan kikophat belőle, vagy por jut bele, aztán az eszi meg.
Az u.gy alkatrészekkel is állítólag a fő gond a kenés/ gagyi porvédő. Valaki mintha itt csinált volna olyat, hogy zsírzógombot tett a gömbfejre. A szerelőm szerint is megoldás lehet, persze ha nincs kirepedve a porvédő gumi.
Nagy variáció szerintem nincs, bele kell tenni két jó minőségű márkás/ajánlott lengőkart és használni.
GTPeti blogjában okosakat olvashatsz a különböző alkatrészgyártók minőségi megítéléséről, bagyjából belőheted, hogy melyik márkától mit várhatsz.
marci912013-12-11 13:46:15 // 46843
És azt nem lehet tudni, hogy miért verődnek szét ilyen hamar ezek? Nyilván, sportosan kemény a futómű és szarok a magyar utak, de más autóknál mégsem nagyon látni ilyet kevés km után. Írtátok ugye, hogy inkább a gömbfej az, ami megadja magát. Esetleg nem érné meg vmi strapabíróbb gömbfejet készíttetni bele?
DieselManiaco(NagyVad)2013-12-11 07:06:00 // 46842
mondtam én hogy felénk nem szokott...:D
GTPeti2013-12-10 23:59:22 // 46841
Itt láthatod, melyik vezérlőegységek CAN-esek. (Amelyek mögött nincs KL, viszont van ELM. Tehát, ha van KL, az egyből azt jelenti, hogy az adott vez.egység NEM CAN-buszos.)

Még egy 2.4-es 159-ben is csak a komfortelektronika és a boardcomp. csatlakozik CAN-nel. Az összes többi vezegységhez, mint motor, ABS, légzsák elég egy sima KKL (más néven VAGCom) kábel.
GTPeti2013-12-10 23:52:41 // 46840
Korr.: "csatlakozót mutatja"= "a formáját mutatja, nem a kiosztását"
GTPeti2013-12-10 23:51:33 // 46839
Sem a JTS sem az 1.9 JTD nem CAN-buszos. Az OBD csatlakozó pusztán a csatlakozót mutatja. (K-Line-ok gyűjteménye, ahogy a blogomban is írtam.)

Az, hogy a 2003/2004-es JTS sem CAN-es, meglepett. De hátránya nincs, sőt...

Nagy rá az esély, hogy egy CW-ben sincs CAN.
G-Burt2013-12-10 23:38:24 // 46838
Az első sw-ket 2000ben vagy 2001ben dobták ki, azokban tuti, h canbus van, elvileg onnantól volt a berlinában is. De vehetjük támpontnak mondjuk a 47est is, azt 2000ben kezdték. Érdekes kérdés egyébként, mert szerintem azok a cuccok kerültek az autókba, amik éppen a polcon voltak, GTből is volt 1.8TS.
PistaFR2013-12-10 23:11:43 // 46837
Ez a CAN-bus dolog nekem nem teljesen világos. Kiírja ezt valamelyik program? Eddig nem figyeltem.

Jó lenne tudni, hogy mi a helyzet pontosan. SW 2000 óta van, GTA 2001, belső fészlift 2002, külső fészlift 2003, Q4 és Crosswagon 2004, 2005/2006-ban meg már vége is lett, csak a Crosswagon maradt 2007-ig. Most akkor mikor is vezették be a CAN-bust? Mindegyik modellnél bevezették? Mindegyik motorváltozatnál? 2000-től kezdve minden évben jött valami új. 2000-től kezdve a motorokat is variálták, az 1,9-es például minden évben változott, egyedül az 1.6 ts maradt a legelejétől a végéig. Ja, a motorvezérlőnek nem kellett változnia? Az enyém 2003-as SW 1,9, de a motorvezérlő ugyanaz, mint az öregebbeké.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak