Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

pettinke2019-09-03 15:54:02 // 54513
280e km nem rossz amúgy egy Fiat TS-től, van amelyik már 130e-nél megadja magát.
Chris322019-09-03 15:30:27 // 54512
Köszönöm szépen a segítséget! Ezek szerint drágább lesz a 280 ezredik km megünneplése, mint szerettem volna.
pettinke2019-09-03 15:07:17 // 54511
az, hogy főleg motorféknél van füst, az csak annyit jelent, hogy ott kevésbé ég el, ami a hengerbe - valahonnan - bekerült.
Chris322019-09-03 15:06:16 // 54510
Időpontom van már hónap végére szervízbe, csak nem feltétlen akartam jobban megbontani a motort. A füst csak abban az esetben jelentkezik, amit le is írtam, ezért bíztam benne, hogy megúszom nagyobb beavatkozás nélkül.
pettinke2019-09-03 14:59:51 // 54509
A motor típusa és a fogyás mértéke alapján én látatlanban azt mondanám, ez nem egy egyszerű szelepszár szimmering csere ... De mondjuk az sem egyszerű, azt sem úszod meg HF le-fel (gépműhely, stb.) nélkül. De ez tán inkább gyűrűkopás.
Chris322019-09-03 12:16:04 // 54508
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Levee156SW2019-08-28 23:23:54 // 54507
A katalizator tuti az volt?
A P0420-at barmire is dobalja, nehany pelda:
-lambda szondak
-azok csatlakozoi
-injektor porlasztasi kepenek torzulasa
-vezerles elmaszas
-hengerfalolajzo fuvokak leragadasa nyitott allasban
stbstb...
Nekem ugy tunik, az utobbi csereje (120.000 lenne a gyari eloiras) oldotta meg -igy az olaj sem fogy foloslegesen, es hosszabb allas utan sem folyik le a hengerfejbol-talan meg menet koznen is jobb a nyomaseloszlas.
Azert a vezerlest meg kiorazom-rogzitozom,mert a Conti szij tud csodakat muvelni...
Juve1562019-08-28 22:41:42 // 54506
Piritu kolléga nézte a képet amit tettem fel és látta, hogy a levegő hőmérsékletre 78 fokot írt. Még azt kell megnéznem, hogy mitől van. Lehet, hogy a program, vagy nem tudom...
Juve1562019-08-28 22:39:12 // 54505
Termosztát egy éve cseréltem le, elvileg az...:-)! De rendesen működik, tapintásra, alsó felső cső meleg lesz ha , kellően meleg a motor! Annyi, hogy az ékszíj vissza rakásához nincs megfelelő szerszámom amivel a feszítőt vissza tudnám húzni és a szíjat vissza tenni de talán a szomszéd autószerelőnek van hozzá:-)! Már volt bent egy kis gyakorlat mivel a katalizátort cseréltem már az ugyan ezzel a mottóval jön le. Ugyan így le kell bontani. Köszönöm szépen az alkatrészt, de igen megjött az új, egy kicsit olcsóbban mint amennyi: De köszönöm szépen még egyszer!
Levee156SW2019-08-28 09:11:45 // 54504
Gratulalok, en nem biztos, hogy ezt bevallaltam volna magam - anno Nemet Mihalyek csinaltak a generatorcserevel egyutt.

(De kiderult hogy nem onnan szivargott, igy lett a bontott cso. Egy tomitest kell bele venni/gyartani, de ugysem art egy paszta is melle-fittingjei jok.De ha jol ertem,ez mar mindegy.)

Meg egy dolog: ha mar szet van boritva, es nem tudod,mikori/milyen allapotu a termosztat,erdemes azt is most ellenorizni.
Juve1562019-08-27 21:45:33 // 54503
Szét szerelés megvan! A 60676070 szám alatt futó vízcso leszerelese! A műanyag vicsorol a csöveket leszedtem majd következett a klimaszivattyu leszerelese! Felől ill alul kettő ketto csavar fogja! Ezt leszedve le kell szedni a szivattyút tartó konzolt! Ezt kovetoen lehet hozzaferni a műanyag vízcso alsó csavarjahoz! A műanyag vízcso jobb oldalán (szemből) alul meg van egy csavar azt ki kell tekerni és le is jön a műanyag vízcso! Most ott tartok már "csak" vissza kell rakni az új csövet! Én akna nélkül csináltam de már megbamtam mert a szivattyút nehéz leszedni úgy hogy az ember alatta fekszik! (képen látható cső lett leszedve majd megy fel az új)
Levee156SW2019-08-27 10:17:27 // 54502
Ha erdekel, tudok adni egy jo allapotu bontott csovet oda,ha nem rogton a 25.000-es gyarival kezdenel.
Juve1562019-08-27 08:18:16 // 54501
Szerintem megvan a hiba oka hogy miért melegszik túlságosan is a viz! A karikával jelölt helyen bugyog a viz!
Juve1562019-08-26 20:46:42 // 54500
Jó kérdés:-)
Piritu - 1.000.0002019-08-26 17:50:44 // 54499
A kinti levegőt szívja be, ami ma mondjuk 32 fok volt, hogy lesz ebből 72?
tomassz2019-08-26 16:45:49 // 54498
Nem lett meg a hiba, de tegnap egyéb okból szétszedtem a komplett középkonzolt, összerakás után pedig elindult a sebességmutatóm. Ki érti ezt...
Juve1562019-08-26 15:49:14 // 54497
Melóból hazaérve megnézem, hogy fűtés esetén mit reagál. Beszívott levegő hőmérsékletnek mi az ideális, hány fok? A hőfok jeladó nem lehet hibás az nem produkál ilyen jelenséget? Valamint megnézem a szivattyút is, azonban ha azt cserélni kell akkor a vezérlésbe is "bele kell" nyúlni vagy ki tudom cserélni, hogy a vezérlést nem bántom? Mert ha a vezérlést is "bántani kell" és elmozdul akkor ahhoz már nincs szerszámom és akkor nem állok neki.
Piritu - 1.000.0002019-08-25 15:59:28 // 54496
78 fok e beszívott levegő? :-O
Ha ráadod a fűtést lemegy a vízhőfok?
Aztán az lehet hogy a szivattyú lapátkereke elforog a tengelyen...
Juve1562019-08-24 00:48:26 // 54495
Sziasztok! Ventilátor működik a biztosíték csere óta azonban a hőfok mutató elég rendesen felmegy! Termosztat jó! Szerintetek?
Bandie2019-08-23 08:46:58 // 54494
Már rendben van. Üdv
Bandie2019-08-21 22:14:05 // 54493
Sziasztok! Van Esztergomból vagy a környékéről szerelő köztünk? 166-osomnak kilyukadt a fűtéscsöve a termosztát előtti hajlatnál. Ezt kellene vhogy orvosolni,ameddig szerzek új csövet. A kocsi 166-os, 2.4 jtd, 110 kW, 2004-es évi. Párkányban van a kocsi, max kb 10 km, amit be tudok vállalni így vele. Grazie!
Sityu2019-08-20 00:11:14 // 54492
Én a testkábelek pucolásával kezdeném. Drótkefe, dörzsiszivacs/acélgyapot...
tomassz2019-08-19 22:41:49 // 54491
Urak, segítségre lenne szükségem.

Alfa 156 FL 2.4 JTD.

Egy leállítás utáni indítás óta nem megy a sebességmérőm és a megtett táv számolása (plusz egyszerre kiégett a két órán összesen három háttérvilágítás izzóm). Minden visszajelző megy, a másik órán a fordulatszámmérő is üzemel. Ha a műszeregységet kiszedem, lehúzom a kábelt, majd visszadugom, a sebesség mutató felugrik 90-re, majd visszaáll nullára, de sebességet nem jelez. A kis kijelzőm mutatja az általa utoljára ismert futásteljesítményt, de nem adódik hozzá táv sem ahhoz, sem a napi számlálóhoz.

Diaggal ránéztem (MES-sel kábelen és AlfaOBD-vel BT-n keresztül), betárolt hiba nincs, az ECU látja a sebességet, kerekenként is jelzi. Eszerint az ABS-től odáig minden jó. Biztosítékokat megnéztem a kormány alatt, nem volt szakadt egyik sem.

Kipróbáltam egy másik műszeregységgel (egy FL előtti 1.9 JTD műszeregység, azzal sem mozdul a mutató.

Van valakinek tippje, hol keressem a hibát? Nem akarok másik óracsoportot venni, ha nem az a baja.
Sityu2019-08-19 21:30:44 // 54490
Segítsetek légyszi a hézagos tudásomon :)
145 Cf2 1.6 TS. hengerfej oda volt már egy ideje, veztengelyek is.. már kb 8v volt inkább..
Vettem egy felújított hf-et, (síkolva, szelepek becsiszolva, új szekepszarszimeringek) volt még itthon 2literesből veztengely új vezmóddal, vettem egy csomag tömítést, összeraktam, minden működik, mind a 4 hengerben 12,5Bar körüli kompresszió hidegen. Egy fordulatra indul, alapjárat is jó, húz is, de ha nagyon rálépek kék kondenzcsík... Alapjáraton semmi füst, se hidegen, se melegen, csak munka közben.
Az olaj még a régi benne, castrol 1040 amit már erősen kellett töltögetni... ezt lecserélem motul 1060-ra az biztos.
A PCV szokott ennyire tönkremenni ezekben?
Juve1562019-08-16 09:41:13 // 54489
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! A hiba oka egy 50A biztosíték volt ami el volt szakadva! Csere után rendben üzemel a ventilátor! Köszönöm megegyszer!
Piritu - 1.000.0002019-08-15 17:13:08 // 54488
Mint anno írtam az előtét ellenállást át tudod kötni. Ellenben ha olyan magas a hőfokod a compnak el kellene indítani a nagyobb fokozatot, ahhoz már nincs ellenállás bekötve. Szóval nem hinném hogy ellenállás hiba.
Relé, bizosíték...
Piritu - 1.000.0002019-08-15 17:10:44 // 54487
A relé/biztosítés is kakukk lehet. Csak direktbe kötve indul el...
VV62019-08-15 09:51:50 // 54486
...de ezt meg te írtad, szóval egyértelműnek látszik :)
VV62019-08-15 09:51:15 // 54485
Piritu írta már: meg kell kerülni és ha úgy megy a ventillátor, akkor rossz az ellenállás.
Juve1562019-08-15 09:25:58 // 54484
Köszi! És azt lehet ellenőrizni valahogy, hogy jó vagy nem?
Taki112019-08-14 21:52:19 // 54483
Sziasztok! 156 1.6 TS 2001-es az alany. Beindítás után a gázpedál nem reagál csak ha a féket egy párszor benyomom. Utánna is erőtlen a motor. Segítséget előre is köszönöm!
Levee156SW2019-08-14 21:13:14 // 54482
Hello, így a leírtak alapján szerintem már csak az előtétellenállás lehet.
Levee156SW2019-08-14 21:13:14 // 54481
Hello, így a leírtak alapján szerintem már csak az előtétellenállás lehet.
Juve1562019-08-14 17:30:49 // 54480
Köszönöm a segítséget!!!!!!! Ha megvan akkor írok hogy mi volt a....!
Piritu - 1.000.0002019-08-14 17:27:38 // 54479
A használati utasításában benn van hogy melyik bizti mihez tartozik. Sajna nekem nincs JTS-hez.
Juve1562019-08-14 16:56:27 // 54478
Annyit kérdezhet ék meg hogy a motorterben van a bizt vagy a kormány alatti biztosítékok egyike? Az akkumulátor előtt van egy fekete biztosíték egy mágnes kapcsolós (elvileg) azt néztük hogy az kapcsol!
Piritu - 1.000.0002019-08-14 16:29:59 // 54477
Akkor biztosíték, relé...
Juve1562019-08-14 14:13:46 // 54476
Venti indul ha direktbe kötöm!
Piritu - 1.000.0002019-08-14 07:33:46 // 54475
MES-sel el tudtad indítani a ventilátort?
Juve1562019-08-14 07:27:33 // 54474
MES-sel néztem 117-118fokos a viz!
Piritu - 1.000.0002019-08-13 22:16:47 // 54473
...esetleg MES-sel egy tesztindítás és ellenőrzés hogy a comp hány fokosnak látja a vizet
Piritu - 1.000.0002019-08-13 22:15:10 // 54472
- Ventilátor maga (direktbe kötve tesztelhető)
- előtét ellenállás (átkötve tesztelhető)
- ventilátor relé
- biztosíték
Juve1562019-08-13 21:40:14 // 54471
Sziasztok! Kis segítséget kérnék! Nem akar indulni a hutoventilator! Hiába éri el a kellő hőfokot nem kapcsol! Ha klímát kapcsolok akkor sem indul, hideget nyomja a klíma! A hőfok mutató kb. 120-130fokot mutat de a viz nem forr! Termosztát jó! Szerintetek hol keressem a hibát!? Jeladó? Vagy...??? Előre is köszönöm!
Robi752019-08-09 21:15:12 // 54470


Sziasztok,

Sajnos nagyon laikus vagyok fe van egy nagy problémám. A 147-és alfámnak a klímával voltak gondjai, elvittem szerelőhöz, cserélek rajta sok mindent. Viszont most jó 1500-2000 km után egy érdekes hangot hallottam a klíma és a vezérlés felől. Főleg balra kanyarodásnál és ha a klíma is be van kapcsolva...
Ma tudtam alánézni... nos nem tudom mi a neve az alkatrésznek de három csavar rögzítené a blokkhoz talán... a csavarok nem voltak rendesen visszatekerve gondolom és elengedtek..,talán a jobb első kerék felfüggesztéshez tartozik. Jelenleg rá van nyomós a a vezérműszíjat védőburkolatára... el fogja tépni.
Mit tudnék vele itthon csinálni?

Köszi
VV62019-08-08 22:59:41 // 54469
Nekem mindig le van véve a saru két használat között, mégsem dob semmilyen hibát, és minden rendben működik, így szerintem ezt kizárhatjuk.
Talán áramkimaradás okozhatta nálad az egyszeri problémát.
Ha mindig ezt a MAF hibát írja ki, akkor azért csak ott kellene kezdeni...
NormaN2019-08-08 20:16:58 // 54468
Sziasztok,

156fl 2.5 v6 (192ló)

Egy dinamikusabb szakaszon 5-6000 fordulatnál volt egy erős torpanása, majd abs, asr, checkengine, vdc és az összes létező 3 betűs mozaik szó megjelent. Indításnál 1-2 másodpercre beröffent aztán semmi, gázadásra sem reagált közben.
Vontatás, aksi saru le-fel, olvasás: P0100 MAF hiba (légtömeg mérő) oké kitöröltük. Indult, checkengine van, de szépen jár hang alapján, talán picit ingadozik az alapjárat.
Kitakarítottam mindent, csöveket átnéztem, bilincseket újrameghúztam a szívó oldalon LMM-et óvatosan pucoltam, kábelek átnézve. Ha lehúzom az LMM csatiját pluszba kapok egy P110-et (levegő hőmérséklet probléma) De az autó változatlanul tökéletes jár.

Aksi levolt véve 1 napra, a forumokon található "újra tanítást" próbáltam de nem tudom ez menyire valós dolog. ahogy kiütöm a hibát kb 1milisec alatt vágja vissza indításnál, annyi idő alatt még matekolni sem nagyon tud a levegővel véleményem szerint. valakinek vmi tipp ? jon az LMM csere de gyanus h nem ott lesz a baj.

Köszöntem, bocsi a hosszú posztért.
Marklar1552019-07-22 16:51:08 // 54467
Vermacy2019-07-16 12:09:19 // 54466
Sziasztok! A lentiekben van szükségem segítségre, árajánlatra ill, hogy kit tudtok ajánlani! :

A jármű 289/A színkódú Alfa Romeo 159 JtdM, 16V 150 LE, 2006-os évjárat.

Kérek árajánlatot a következőkre szeptemberi elvégzéssel (szükségem van az időre is, mert amíg szervizben van az autó bérelnem kell másik járművet) :

Új, gyári alkatrészekkel!

Bal hátsó lámpatest hibájának javíttatása
Féltengely csapágy csere
Első felső lengőkar csere
Első alsó lengőkar csere
Első szilentek cseréje - poliuretán
Stabilizátor rudak cseréje
Első lengéscsillapító cseréje
Első rugók cseréje
Hátsó lengéscsillapítók cseréje
Hátsó gólyalábak cseréje
Hátsó lengőkar cseréje
Hátsó szilentek cseréje
Első-hátsó féktárcsa cseréje
Első-hátsó fékbetét cseréje
Első-hátsó fékcsövek cseréje
Nehezen indul párás időben - az ide vonatkozó alkatrészek cseréje
Olajcsere
Olajszűrő csere
Pollenszűrő csere
Levegőszűrő csere

-------

Bontott alkatrészekkel - gyári színkód 289/A

Első fényszórópár cseréje (nem baj, ha xenonos, csak működjön)
Hátsó kettő darab parkradar (színazonos) cseréje
Jobb hátsó komplett ajtó (színazonos) cseréje (belső kárpit nem számít, azt megtartjuk)
Motorháztető (színazonos) cseréje
Első lökhárító (színazonos) cseréje
Jobb első sárvédő (színazonos) cseréje
Mind a 4 ajtó ablakemelőjének felújító készlettel cseréje
Kuplungpedál alatti "rugó" cseréje

Magamnak jegyzet:
Külön alkatrészek, mintha mi vennénk számlára és külön a munkadíj! E mellé még vennék 4 db új, 17 collos Alufelnit, és egy mankókereket tehát az plusz lenne...
Ill. ha mindez meg van, akkor egy Manky tuning, hogy vissza térjen a nyomatékból húzás!
Aztán eldöntjük, hogy felújíttassuk vagy beszámíttassuk!

Köszönöm
András
Levee156SW2019-07-12 23:07:53 // 54465
Udv,egyelore csak gyujtom a tapasztalast, amiket en megneznek:
Nyomasveszteseg (es ezek utan ha kell,gyuruk,hengerfej) hajtokarcsapagyak (foleg 3. henger),olajpumpa,szimmeringek, esetleg vezeresmodosito.
gyml2019-07-11 10:28:22 // 54464
Sziasztok,

a tapasztalt szerelőket kérdezném, hogy mielőtt egy jól működőnek tűnő bontott 2,0 TS motort beépítenek mit érdemes cserélni annak érdekében hogy hosszu távon is jól működjön? :) Mik a gyenge pontjai amit érdemes kiszerelt állapotban felújítani?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak