Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTV_GAB2007-09-10 16:09:17 // 17382
rossz előérzetem van :)
meg se merem kérdezni :)
András bácsi2007-09-10 14:37:17 // 17381
Kérdezd meg George-ot erről a dologról. ;)
GTV_GAB2007-09-10 13:50:48 // 17380
szamosinál volt szervizelve, de nem tudom h mi lett beletéve
szerencsére még odébb van a 180e km
fogyasztói társadalom..ez van
Cs.Alfa2007-09-10 13:36:50 // 17379
Nem tud valaki jó áron alapjárt szabályozó motort?
156 2.0-hoz kéne...
András bácsi2007-09-10 13:30:29 // 17378
Nagyon változó, hogy meddig bírja. Az anyagoktól is függ. A V6TB-n pl 60e után úgy döntöttem, hogy maradhat még. Gates XS és gyári görgő páros. Viszont ha gyengébb minőséget raktak bele, akkor ki tudja. Sőt dízelben cseréltem már ki 10e után SKF csapágyat, mert lógott. Mióta minden kínai, török stb., azóta kételkedem a minőségben.
GTV_GAB2007-09-10 13:26:29 // 17377
szóval jobb az óvatosság
köszönöm
Cs.Alfa2007-09-10 13:23:22 // 17376
Nézzétek,mit találtam!!!! Érdemes!!

Itt
András bácsi2007-09-10 13:10:21 // 17375
A 24 szelepeseken érdemes 60e-ként komolyabban ránézni a szíjra. Iletve én magát a szíjat mindenképpen cserélném, max. a görgők maradnának állapottól függően. A 24 szelepes motorhibáinak zöme a szíjszakadásból adódik.
Liquid2007-09-10 13:07:38 // 17374
aha, azt megnézem..., ha mégsem akkor lehet valami kenőanyaggal kezelni? nem fog csúszni tőle? Lehet hogy nagyon lamer kérdések ezek, ne nézzetek síkhülyének lécci :))
GTV_GAB2007-09-10 12:12:53 // 17373
főleg amennyit most használom....
mégegyszer kösz
Grando2007-09-10 11:55:30 // 17372
Az első után elvileg illik rövidíteni kicsit az intervallumon. De még így is van időd... ;))
GTV_GAB2007-09-10 11:54:00 // 17371
maradjuk a félig ember-félig Isten -ben :)

igen, erre gondoltam
120ná' cserélve lett decemberben
de mostmár 150-nél járunk
azt hittem h 60e km a 24V motorknál
most megnyugtattál :)
Grando2007-09-10 11:48:18 // 17370
A 12.000 természetesen 120.000 - elírtam... :DDD
Grando2007-09-10 11:47:08 // 17369
Tudja a rák! A fene egye meg, akkor lecsúsztam az Olümposzról? :DDD
Ha a vezérlésre gondolsz (szíjak-görgők), akkor asszem 120.000, de ebben nem vagyok biztos...

Egy germán fórumon olvasom:
"Zahnriemenwechsel beim 166 V6 gemäß "Alfa - Service News vom 31.03.2006":
1. alle 120.000 Km oder
2. alle 5 Jahre unabhängig vom KM-Stand oder
3. alle 4 Jahre bei folgenden Bedingungen:
3.a. Stadtverkehr mit langem Betrieb im Leerlauf
3.b. häufige Fahrten auf sehr verstaubten oder mit Sand / Salz bedeckten Straßen
"
Azaz:
Szíjcsere a 166 V6-nál a 2006. 03. 31.-i Alfa - Service News szerint:
1. 12.000 kilométerenként, vagy
2. 5 évente a kilométer-teljesítménytől függetlenül, vagy
3. 4 évente az alábbi feltételek mellett:
3.a. Városi forgalom hosszú üresjáratokkal
3.b. Hosszú megtett szakaszok nagyon poros vagy homokos/ sós utakon
;)))
GTV_GAB2007-09-10 11:34:22 // 17368
de gyors vagy :)
hamá van sok táblázatod akkor a nagyszervizt hány km-enként van? :)
ha ezt is megmondod gyorsan, Isten vagy :)
GTV_GAB2007-09-10 11:32:51 // 17367
ilyennel már én is szívtam offos autónál, utángyártott volt a szíjtárcsa és sehogy se feküdt fel normálisan
hiába volt meghúzva a szíj
áhh kiidegelt minden reggel
Grando2007-09-10 11:32:47 // 17366
Vazze! Ne izélj! :DDD ;))
GTV_GAB2007-09-10 11:30:26 // 17365
haggyá békén a mesékkel :))
Tentacle2007-09-10 11:27:27 // 17364
Akkor szokott csunyan sikitani a szij, ha nincsenek egy sikban a szijtarcsak.
Szerintem azzal kezd, h megnezed ezt. Lehet, h nem jol raktak vissza a generatort.
Ferke2007-09-10 11:12:20 // 17363
Küldj neki egy kis wd40-et! Az mindenen segít!!!:))))
Grando2007-09-10 11:11:52 // 17362
A V6 túrósnál 200.000 km a csereintervallum. Úgyhogy mi még elmehetünk kapálni emellett! :DDD ;))
GTV_GAB2007-09-10 11:05:04 // 17361
thx, megkérdem majd ott is
ilyen hosszú ideig bírná???
Liquid2007-09-10 10:27:27 // 17360
fékzsír???? Ez állat! :)

Aha, szóval inkább új ékszíj. Az a gáz hogy az ékszíj cseréje óta van ez a hang. Csak a legutóbbi generátor javítás óta erősebb. Nem lehet az, hogy túl szoros, vagy túl laza a szíj?
Dekka2007-09-10 09:57:31 // 17359
azért ne hagyd h uri geller megneszelje :D neki csak kanalat sikerult :P
brien2007-09-10 09:54:49 // 17358
És lőn világosság...szétszedés után...tanulságként mindenkinek :)

A boxim törött főtengelye...végülis...csak a legvastagabb résznél tört el :)
Wickey2007-09-10 09:47:33 // 17357
Persze, hogy van, mint ahogy fékzsír is van, bármilyen röhejesen hangzik is.
Feltételezem viszont, hogy az árából kijön egy új ékszíj (~6-700 forint lehet mindkét tétel).
Liquid2007-09-10 08:42:10 // 17356
Lenne egy OFF kérdésem:
az UNO-mon "nyiszatoló" hang jön a generátor ékszíj felől, elvben midnen rendben van (most kaptam vissza a szerelő havertól), csak zavar a hang. Lehet azon segíteni valahogy? Egyszer hallottam valami ékszíj kenőanyagról, ami megszünteti az ilyen csúszó hangokat. Tényleg van ilyen és használ, vagy csak elértettem valami?
Grando2007-09-10 08:20:08 // 17355
A 166-osnál a 2.5 és a 3.0 V6 24-szelepeseknél 100.000 kilométer a csereintervallum. NGK PFR6B a gyertyatípus mindkettőnél. A motor ugyanaz, úgyhogy gondolom ez is stimmel... ;))
(Azért kérdezd meg a GTV topicban is! ;)) )
GTV_GAB2007-09-10 07:40:40 // 17354
nekem is kérdésem lenne
3.0 V6 24V GTV
gyertyákat hány km-enként kell cserélni és mi a legjobb neki? milyen gyertya?

köszönöm
sty2007-09-09 16:00:09 // 17353
srácok 146 1.6 boxinál hol találom a fütásszabályzó csapot,ugyanis nincs fütásem a viz kb 90 fokos van is benne igy kizárásosalapon a fötésszabályzó maradt,elöre is köszi
vgyurci (powered by boxer)2007-09-09 13:04:43 // 17352
Nem zár a pillangó-szelep tökéletesen. Sztem pucerájozd meg!
FRC2007-09-09 12:42:46 // 17351
Miért van az, hogy: ????

gázelvétel után a fordulat 1500-on marad, majd 5-10mp után esik csak le 1000-re ???
Rovar2007-09-08 12:53:55 // 17350
Hali! S.O.S. Töltõnyomás érzékelõt kell vennem:( Van valakinek tapasztalata?Csak a BOSCH vagy egyenértékű vele a FACET?Köszi!
147Smz2007-09-07 23:04:26 // 17349
Én teljesen ki vagyok békülve a kis zajommal :-) Majd ha változik, akkor figylemmel kísérem és meglátjuk hogy reagál rá az autó. Egyelőre tökéletesen megy a kocsi, bár ma végig jöttem a Hungária körúton és láttam lelki szemeim előtt, ahogy a futóművem minden kopó alkatrésze reccsen, ahogy rámegyek egy-egy komolyabb huplira.
GTVili2007-09-07 20:12:27 // 17348
Sziasztok cartársak!Látom megint a hidegindítás utáni hangok vannak a terítéken....:-) Erről csak annyit....tegnap hoztam el a vasat a szerelőtöl...összes szíj és feszítő...és a TS-eknél gyakran előforduló hiba:a kipufogócsonk meghegesztése...ugyanis a vékony cső és a vastag alaplemez nem egyformán tágul a meleg hatására...ezért elrped.Amint megkapja a forró kipufogógázt,a rés megszűnik...ez is okozta a pár másodperces zajt.Azóta gyakorlatilag teljesen zajtalan,úgy zümmög mint egy új...pedig közel 130ezer van benne....nálam ez volt a tapasztalat.
toto2007-09-07 17:55:27 // 17347
Sziasztok!!
Kellene egy kis segítség! 1.7 8V Boxi
Megnövekedett drasztikusan a fogyasztásom!!Eddig 10 lityi körül elkocogtam vele viszont most pár napja majd 20 liter a fogyi:( fele távot tudom megtenni)
Nem csöpög sehol!!Nincs benzin szag!!(megjegyzem amig jó volt a fogyasztásom mindig éreztem egy kis nafta illatot:)Szal holnap szétszedem de jó volna pár ötlet ,megköszönném!!
András bácsi2007-09-07 17:40:49 // 17346
Gondolom a csatlakozó még mindig nincs kiiktatva...
Ferke2007-09-07 17:20:20 // 17345
Mindegyik TS így csinál, kivétel nélkül!:))
bőregér2007-09-07 17:11:50 // 17344
sziasztok!
tegnapi folytatása
voltunk villanyásznál > hibajel nem jött elő pedig 3 órán keresztül gyilkoltuk! srác tök korrekt egy vasat sem fogadott el,de ha kijön a hibajel azonnal fogad.
csak ajánlani tudom mindenkinek, compi kiolvasás és zöldkártya ügyében (csepel)
simon tibor 06 70 314 4996 , 06 1367 82 16

köszönöm mindenkinek a sgítséget , de még nincs lefutva a dolog.
147Smz2007-09-07 11:08:23 // 17343
Persze, 1-2 mp és abba hagyja. Mondom: Beindítom, várok 2 másodpercet a kerreség végéig, szépen finoman beteszem hátramenetbe (különben reccsen :-)) és kitolatok sima kuplung csúsztatással. Ez mondjuk 10 másodperces művelet, leállítom a motort, kiszállok és becsukom a kaput, majd vissza és elautózom. Második indításnál már nincs kerreség, gondolom mert eljutott mindenhova az olaj.
GabCsi2007-09-07 10:49:14 // 17342
Rábaringen jöttem ki kb 9-9,5-re oda vissza pályán.
Mindegy, nem kezdek el cserélgetni mindent, sorba.
Kiskukac2007-09-07 10:37:44 // 17341
Szia! A mi 146-osunk is ugyanezt produkálja. 99-es 68.000km van benne.
kertecs2007-09-07 10:37:38 // 17340
De indítás után ha hagyod járni, akkor is megszűnik nem? Érdemes várni pár mp-et, míg mindenhol megmozdul, mindenhová odaér az olaj...

A 155-ben van olajnyomásmérő, jól látszik ahogy indítás után felépül a 4 bar, 1-2 mp.
147Smz2007-09-07 10:34:07 // 17339
Csak a halál biztos, mint tudjuk :-)
Viszont minden jel arra mutat, hogy az autóban valós a kilométer. Egy 68 éves gyermekorvos hajtotta Szegeden, ezzel járt a rendelőbe gondolom. 20 ezerig (2004) vezetett a szervizkönyv. Belül patent, alul sincs rozsda meg semmi, szóval jó.
147Smz2007-09-07 10:32:15 // 17338
Akkor meg vagyok nyugodva :-)
Ricoe1562007-09-07 10:20:03 // 17337
Tévedtem! Kicsit vaksi vagyok..Bocsi...
Ricoe1562007-09-07 10:18:20 // 17336
Emberek! Piri mester száma kellene mert javítatnám vele a kocsimat, de nincs elérhetőség a reglapján.Honlapja meg hibát ir ki.... Előre is kösz!
kertecs2007-09-07 10:18:05 // 17335
Jól van ez így ahogy mondod : )

Amikor elindítod, akkor jut el az olaj a vezérlésmódosítóba is. Indítás után lehet emiatt hangja 1-2 másodpercig, nekem is van, de utána elhallgat.
András bácsi2007-09-07 10:13:17 // 17334
Pl. asszonyéban szar a lambda, mégis hosszú távon 7-8 között fix a fogyasztás. (zömmel pályán)
András bácsi2007-09-07 10:11:46 // 17333
Az a 40e km biztos? Egyébként hozzáértő megmondja minek van hangja. Ez a vez-mód-hiba egy kicsit felkapott, nem érdemes azonnal hozzányúlni. Viszont a hidrotőke 40e alatt nem szokott szólni. Alapból nem egy csendes motor a TS.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak