Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

a2005-10-27 13:42:54 // 8882
Ha azt nézed, a 164 volt az utolsó olyan autó, amit az AR maga tervezett, maga hozott ki. Az megint más kérdés, hogy a modell átnyúlt a Fiat korszakba is. Vagy az a gond, hogy nem hátsókerekes? Akkor a 33, Sud, Sprint sem Alfa Alfa... De őszintén szólva legyen inkább elsőkerekes, és mentesüljön a Transaxle-tól... Engem sosem hatott meg a hátsókerék-elsőkerék vita. Nem vagyok egy kilinccsel előre közlekedő ember, de fontos, hogy télen is tudjak közlekedni normálisan. És erre az elsőkerék tökéletesen alkalmas. Megkockáztatom alkalmasabb, mint a hátsó. (Tengernyi BMW-t, Mercit, Omegát, stb... láttam a hegyekben elakadni, amikor mi még símán lánc nélkül közlekedtünk)
András bácsi2005-10-27 13:25:09 // 8881
Az utolsó Alfa-Alfa a 75-ös.
András bácsi2005-10-27 13:24:30 // 8880
Szintén az említett brancsba tartozó közös fejlesztés.
feszti2005-10-27 12:20:14 // 8879
Köszi az infot :)))))
granturismo2005-10-27 12:12:47 // 8878
Dehogynem.:-) Tisztában vagyok a kérdéssel. Mindössze azt vitatom, hogy a 164 olyan borzasztó nagy Alfa-Alfa lenne.:-)
a2005-10-27 12:04:01 // 8877
Mi lenne? Mondjuk úgy, hogy egy érdekes autó :)
András bácsi2005-10-27 11:57:43 // 8876
És mi a helyzet a Citrom XM-mel? :-)
a2005-10-27 11:54:50 // 8875
Azért igencsak más, amikor egy gyár közösen dolgozik egy másikkal egy közös termék kifejlesztésén, és megosztja a termelési költégeket (164-9000-Croma-Thema), meg teljesen más megint, amikor egy főtulajdonos egy másik gyárának a termékét alakíttatja át, hogy megfeleljen ennek a márkának is, de lényegében nem közös a fejlesztés, hanem megkapja a cuccokat és pont. (155, 145, 146 - Tipo, Tempra)
Vega2005-10-27 11:54:46 // 8874
Ezt minden valamirevalo ALfas tudja....de itt SN kollega is nagyjabol osszefoglalta... Ennek a videonak az elejen par mondatban megtuidsz mindent...Egyebkent s 9000 Aerorol szol a video... http://totalcar.index.hu/ujauto/link/tv.php3?tvurl=http://dl.totalcar.hu/tc25_04.wmv
a2005-10-27 11:52:05 // 8873
Tényleg nem ismered a sztorit? 1985-ben lett a Fiat, az AR és a Saab között a megállapodás közös platform fejlesztésére. Az eredti megállapodás arról szólt, hogy a padlólemez ugyanaz, és a futómű is szinte ugyanaz, csak kicsi változtatások vannak benne. Ez a közös munka el is indult. A Fiat csinálta a Croma-t és a Thema-t, az AR a 164-et, a Saab meg a 9000-et. Elejében a Fiat-tól vette a turbó benzines mocit az AR (mint a GM a 2,5tds motort vette a BMW-től az Omegákba), ezért a Themában, a 164-ben és a Croma-ban is benne volt az R4T Lancia motor. De ezt nem adta olcsón a Fiat, ezért 88-ban elkezdték tervezni a 3.0 V6 12v-ből átalakított 2.0 V6 Turbo motort. Ez meg is jelent kevéssel rá. Aztán 90-ben kezdődött a Fiat felvásárlási tevékenysége, és 92-re teljesen beolvadt az AR a Fiatba. A Fiat gyorsan át is alakította a 164-et, így jelent meg a 164 Super, de ez az átalakítás lényegi konstrukciós dolgokat nem igazán érintett, csak facelift volt igazából.
granturismo2005-10-27 11:36:53 // 8872
Hát én nem tudom...:-) Magyarázd el légyszi hogyan van az ha lemegyek egy 164 alá akkor nem nagyon tudom megkülömböztetni egy Cromától vagy éppen Themától? Vagy akkor az Alfa Fiat vagy hogy van ez??:-)) Arról nem is beszélve, hogy egy Off Saab 9000 On alja sem sokban más mint a 164. Akkor az meg egy Saab Alfa?:-))) Akkor 159-es 1.9, 2.2 JTS az Opel-Alfa lesz?:-)))
Gábor(figi75)2005-10-27 11:11:28 // 8871
Ez nagyon is így van! :-) És sajna látszik is a minőségbeli külömbség, "anyag"és az hogy 1 egyveleg lett! :-( De sok új érdekeség született,amit előtte nem alkalmaztak az Alfáék,de ugyanakkor nincs meg a régi irányzat! :-( Lást,transaxle! :-)
a2005-10-27 11:03:33 // 8870
Nem értessz egyet? :))))
granturismo2005-10-27 10:19:06 // 8869
Érdekes eszmefuttatás....:-))
a2005-10-27 09:46:17 // 8868
Alfa Alfák azok a modellek, amelyek még a Fiattal való fúzió előtt készültek. Ilyenek pl: Sud, Sprint, nagylámpás 33, 75, 90, Alfetta, régi GTV, 164, Giulietta stb... Fiat Alfák az ezeknél fiatalabbak: 145, 146, 147, 155, 156, 166, új GTV, GT Coupe. A 164 elvileg Alfa Alfa. Azonban a Fiat korszakban volt egy facelift, ezért pl. a 164 Super kormánya nem tudom, melyikekre passzol rá. A síma 164 kormánya az rácuppan az Alfa Alfákra.
bb182005-10-26 19:41:22 // 8867
eztetet találtam. vannak érdekesek benne: http://www.diynetwork.com/diy/ab_brakes/0,2020,DIY_13682,00.html
bb182005-10-26 18:51:51 // 8866
tegyél bele ledet.
feszti2005-10-26 17:53:08 // 8865
Na nem így akartam írni. Alfán volt a kormány csak nem tudjuk milyenen.
feszti2005-10-26 17:49:45 // 8864
Alfa Alfa - Fiat Alfa? Mi ez? Hogy van ez?
a2005-10-26 17:48:25 // 8863
Akkor esélytelen... tuti kell rá új agy.
feszti2005-10-26 17:46:39 // 8862
Sajni nem tudjuk, hogy mint volt ezelőtt a kormány. Na de megpróbáljuk hátha :)))
a2005-10-26 14:50:42 // 8861
Urak! Úgy néz ki, hogy van 4 db 5*98 r15 lemezfelnim eladó, téli gumihoz. Biztosan jó 164 Superre, 156-ra, 147-re, GTV-re. Eddig én is télinek használtam, de szert tettem 4 alufelnire, így ez felesleges. Van hozzájuk dísztárcsa is, szám szerint 6 darab (2 eredeti, 4 olcsó). Akit érdekel, kompletten viheti 15 pénzért.
swan2005-10-26 14:10:14 // 8860
Ez utóbbi értelemszerű már végigjátszottam párszor. Köszi
a2005-10-26 14:01:59 // 8859
Ja azt azért ne felejtsd, hogy jelöld össze a kormányt meg az oszlopot, és tekerd le a középső csavart :) De azért ez remélem értelemszerű :)
a2005-10-26 14:00:22 // 8858
kockáztatos -> elgépelés: kockáztatod. Lehúzó: fogsz egy vastagabb vaslapot, a lehúzó menetek távolságában fúrsz rá 1-1 lukat. Aztán középre is egyet. Középre beraksz egy jó nagy és hosszú csavart, majd a másik oldalon raksz rá egy anyát. Nem húzod meg, csak a menetre rákapatod, hogy a csavar vége kijöjjön a másik oldalon. A két szélsőn átdugsz 1-1 csavart, és beletekered a lehúzó menetekbe. Ekkor ha mindent jól csináltál, akkor a középső csavar épp a kormányoszlop csavarjának a lukjába, az oszlopra támaszkodik. Ha a lehúzómenetekben a csavarok már jól benne vannak, akkor középen elkezded hajtani ráfelé a csavart, és az elkezdi előbb-utóbb húzni felfelé a lapot, a lappal együtt a csavarokat, a csavarok a lehúzó menetnél fogva meg a komplett kormányt. Így nem töröd le a kormányt, mert nem feszegeted össze-vissza. Kb 10 perc összeszedni az anyagokat hozzá, és legyártani a lehúzót.
swan2005-10-26 13:50:41 // 8857
Na akkor itt az alkalom, hogy kiokosodjak. Hogyan? "letörést sem kockáztatos"Ezt nem teljesen vágom de biztos igazad van :))
a2005-10-26 13:45:38 // 8856
Vagy mondjuk kb 10 perc egy lehúzót csinálni, és akkor még a letörést sem kockáztatos ;)
swan2005-10-26 13:33:51 // 8855
Látod nekem paraszt agyammal ez nem jutott eszmbe :)) Ma is érdemes volt felkelni :)))))
GEORGE2005-10-26 12:52:01 // 8854
Máskor kapasd rá vissza az anyát és akkor nem vágod magad vele fejbe. :-)
swan2005-10-26 12:51:06 // 8853
Látom vágod a témát :))))
swan2005-10-26 12:50:13 // 8852
Ügyi vagy! Én így a kormánnyal játam. Jol fejbe somtam magam vele mire .lehúztam :)))
Tomy1562005-10-26 12:49:47 // 8851
amire Te gondolsz (gondolom) az húzogatni kell:)
Smith112005-10-26 12:48:51 // 8850
Na uraim meg született! Le jött a sebválltőgomb csak mint az állat húzni kellett majd orba vágtam magam! De lejött!!!!:o))))))))))))))))))
Tomy1562005-10-26 12:48:26 // 8849
no problem:)
swan2005-10-26 12:47:47 // 8848
Bocs poén akart lenni!
Tomy1562005-10-26 12:46:19 // 8847
Én a sebváltó gombról beszélek (írok) ui. rövidebbre szeretném vágni a sebváltó kart.
swan2005-10-26 12:35:54 // 8846
Húzni erősen! Na az nem a sebválto gomb. Te valahol máshol jársz!!! :)))))
swan2005-10-26 12:35:01 // 8845
33-on egyszerűen le kellett húzni. Gondolom máshol is így van.
Tomy1562005-10-26 12:34:25 // 8844
Nekem se jött le, de többen is bíztattak, hogy csak húzzam erősen, 1X csak lejön!
Smith112005-10-26 12:28:34 // 8843
Halaj mindenkinek! Seghitsen valaki nekem! Nem birom levenni a 156 Sw ről ezt a ki..szott válltó gombot! Egyszerűen nem jön le,most ezt csavarni kellene nem? Nem jön le ez a szemét! Olyan idegbeteg vagyok már ez nem igaz! Segítsetek!Please!
swan2005-10-26 12:24:55 // 8842
Ez nekem is eszembe jutott! CSak olyan kicsi a hely, hogy nagyon gány munka lenne. De ha nem találok olyan izzót akkor marad ez a megoldás
TtK2005-10-26 11:25:19 // 8841
Vegyél egy nagy fényerejű fehér LEDet és forraszd be a helyére. Gondolom 12 Voltról megy, úgyhogy kell majd egy előtétellenállás is. Meg kell kérdezni a boltban, hogy mekkora áram folyhat a LEDen és úgy méretezni az ellenállást.
swan2005-10-26 11:15:04 // 8840
Néztem nem tudtak még oilyat mutatni. Bár nem tom mi az az Elektro boltan :)))) A csevegésbe néz be légyszíves!
mszabika2005-10-26 11:13:23 // 8839
Elektro boltan? Conrad?
swan2005-10-26 10:34:42 // 8838
Srácok! Izzót keresek autórádióba. Ez egy régi Grundig rádió és kiégett az izzó. A gond az, hogy nincs 5mm hosszú és vagy 2mm széles. Olyan mint a rízsszem izzó(aszem így mondják) csak kisebb nála. Jóval kisebb mint ami a 33-as műszerfalába kell. Ötlet hol nézzem?
Ollah2005-10-25 15:27:03 // 8837
Airbox készül egy sor6 M3 mocira, és gyakori jelenség, hogy a 6. hengerbe túl sok levegő jut az ilyen motoroknál. Úgy kellene megtervezni a dolgot, hogy egyenletesen jusson mind a 6 hengerbe a levegő. Többet sajnos nem tudok, és rohadtul nem is értek hozzá. Az airbox fogalma is csak feket folt sorvadó agyam egyik kevéssé mély barázdáján. :)
bb182005-10-25 15:08:30 // 8836
feltöltösnél igazábol nem kell nagyon tervezgetni. tulképp ,,csak,, rendesen meg kell csinálni. nézd meg a hengerfejben mekkora a legnagyobb keresztmetszet ahol megyen a luft és az alá ne menj. pontosan miröl van szó ?
Ollah2005-10-25 12:49:31 // 8835
Jujj, hova keveredtem... Bocsánat, de muszáj... :))) Minthogy tudom, vannak köztünk nagy szakik, ezért: szívosor tervezésben jártas emberkét keresek, akinek mondanak valamit a levegőáramlás, a pillangószelep, az x szögben történő levegőbefújás stb. kifejezések. OFF motorra kellene tervezni valami jó kis szívósort. Kérem, jelentkezzen a hozzáértő, aki hajlandó "hozzányúlni" feltöltött OFF Bimmer ON motorhoz. Gársziász!
a2005-10-25 11:07:41 // 8834
De szvsz nem is nézne ki jól egy malomkerék méretű Nardi egy 156-ban... 159 kormány: élőben kell látni. Sajnos én pesszimista vagyok az egész autóval kapcsolatban. Túl nagy, túl nehéz, (ezekből kifolyólag) túl lassú, túl drága. Szép, de mint tudjuk, a szépség nem elég (147 szlogen).
András bácsi2005-10-25 10:42:11 // 8833
Csak ugye az nem légzsákos. Más: szerintem a 159 kormánya is igen csúnyára sikerült.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak