Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Levee156SW2017-03-31 01:53:52 // 52586
Udv,
altalanossagokat tudok csak irni,hogy mi lehet hasznos,ha az ember maga megy bele.
-felhasznalokent is szinte kotelezo a rendszeres injektortisztito hasznalat(nalam:STP 5000-enkent)-kozvetlen befecskendezest nem olyan egyszeru "kikormolni", mint egy hagyomanyosabb rendszert.
-gyertyak milyen allapotuak? Hol jarnak az elmeleti elettartamukban?
-benzinszuro mikor volt cserelve?
-olajrendszer tuti lerakodasmentes-e?
(-vezerlesben minden a helyen?)

Sajat reszre nemigen eri meg a megfelelo hardver,de egy profi diagnosztikai muhely segithet eloadat-figyelessel elcsipni,mi tortenik a gyujtaskimaradasoknal.

A veztengelynel lehet egy "egyszeru" jelado-problema is,bar itt megintcsak nem tudom,honnan veszi a szivooldal nyitasidejet (nekem os-JTS-em van 2002-bol,aminek a vezerlesmodositasa meg csak szivooldali,tok mechanikusan,es siman legtomegmero adatok alapjan megy utana a motorvezerlo, mint a twin sparknal).

Olajnyomasos vezerles eseten a tul korai nyitas azt jelenti,hogy egy magasabb fordulatszamhoz (es olajnyomashoz) szant allasba van fokolva a tengely-ezert a kerdes a lerakodasokrol.
Piritu - 1.000.0002017-03-30 21:10:12 // 52585
Kár, bár az utolsó részek egyre inkább felújításról szóltak.
Megvan az összes.
Kazes☻2017-03-30 20:15:52 // 52584
elementsaqua2017-03-30 20:05:41 // 52583
Ok, én is így sejtettem. Köszönöm azért
Coyote2017-03-30 20:02:06 // 52582
Nálam anno a turbó leragadt geoja okozott ilyet. Lehet nálad is ez van vagy más..... Kitudja :-)
pettinke2017-03-30 19:18:30 // 52581
Egészen biztosan sok mindenkinek volt hasonló, valamilyen komoly meghibásodás észlelése miatt a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsolt. Ennyiből nem lehet tudni, hogy mi a baj, azért van a szerviz, hogy a hibatárolót kiolvassa, és kitalálja, melyik alkatrész a ludas (turbo geometria, DPF, EGR, jeladók, 1000 féle hibát jelent a "have engine checked").
elementsaqua2017-03-30 19:06:50 // 52580
Sziasztok,

Segítsetek kérlek, holnap persze viszem szervizbe. De jó lenne tudni mi a baj.
Pályán 140-150 körül haladtunk, majd hirtelen elment az erő. Sebesség visszaesik 100 körülire. Sárga motor jel ég, turbó sem megy 0,8 körül éppen, hogy mozog. Előtte tankoltam, bár ez nem igazán okozhatta. Have engine check jelent meg.
Valakinek volt már hasonló
1,9 JTDM
Skodra2017-03-30 18:13:52 // 52579
Sziasztok! Szeretném kérdezni hogy utángyártott első lámpából melyiket érdemesebb venni DEPO-t vagy TYC-et??Köszönöm!
Gyapi Ɨ|ѯ2017-03-29 19:23:18 // 52578
Üdv, köszi a választ.
Teljesítménycsökkenés nincs, húz rendesen, mint eddig.
Alapjárat is rendben, néha egy-egy kihagyás, de erre még a fordulatszám mutató sem reagál, áll 750-en. Ez szerintem csak a városi dugó piszka, ki kell füsölni rendessen.
Mit, hogyan teszteljek, hogy megtaláljak, vagy kizárjak dolgokat?
Levee156SW2017-03-29 16:54:43 // 52577
Udv,nem tapasztalat,ezert a "csak csevegek",de vezerlesmodosito kornyekere gyanakodnek (nem tudom,itt meg a sima olajnyomasos van,vagy mar valami huncutabb,elektronikus). Es szerintem siman osszefugghet a lassu melegedessel is,bar kozvetlen befecskendezessel nem automatikusan, de nyilvan beszukulnek a motorvezerlo benzinadagolasi lehetosegei,ha levego oldalon mechanikusan el van tolodva valami.
Teljesitmenycsokkenest nem venni eszre?
alfabocsi2017-03-29 16:01:03 // 52576
Sziasztok!

Olyan gondom akadt GTV 2.0 JTS néha nem fogadja el a kulcsot, és nem akar be indulni!
Aztán kulcs be- ki 3-5 alkalom után indul aztán pár indításig ok,aztán megint jön a jelenség
Főleg melegben vagy párás időben csinálja!
Köszi előre is ha van ötletetek!.
Gyapi Ɨ|ѯ2017-03-29 15:52:44 // 52575
Üdv Cartársak!
Van valakinek tapasztalata P0011 hibakóddal kapcsolatban?

159 2.2 JTS
P0011 hibakódot ('A' (szívó) vezérműtengely helyzet - vezérlésidőzítés túl korai vagy rendszer teljesítmény) dob rendszeresen, amikor meleg motorral indulok, indulás után 5-10 másodperccel.

Ezzel vagy összefügg vagy nem, hogy az olajhőmérséklet óra mutatója csak fél óra alatt kúszik fel normál értékre.

Neten utánanéztem, de mindenhol mást írnak lehetséges hibaoknak.
és nálam vezérlés javítás nem volt, motor szétszedve nem volt, olaj 3e km ezelőtt volt cserélve Selenia.

Találkozott már valaki hasonlóval? Hol kezdjem keresni a hibát?
Sheppa2017-03-29 15:29:45 // 52574
Próbáld forgatni, mozgatni kormányt gyújtás ráadáskor. Illetve magát a slusszkulcs zárat is finoman a kulcssal együtt. Nekem ezzel a technikával történik az indítás, hozzá nem értőknek felér egy indításgátlóval:D
Sheppa2017-03-29 15:25:45 // 52573
Sziasztok!

Időszerűvé vált a gyári fékbetét és tárcsa cseréje a 147-es Alfámon. Az lenne a kérdésem, hogy milyen márkát ajánlotok, ami megfelelő fékhatást biztosít a 150 pacihoz?
aranytl2017-03-29 12:00:24 // 52572
Gyújtáskapcsolóval adódott olyan gondom, hogy egyre nehezebb elfordítani a kulcsot. A pótkulccsal is próbáltam. A kormányzár oldása nehéz, utána simán fordul.
találkozott már valaki ilyennel. Hogyan lehet kiszedni a zárat?
aranytl2017-03-29 11:58:08 // 52571
Stabilan tartja a 13.8-at terhelve is. A kábelezést majd átnézem. Testkábelt már cseréltem pár éve. Esetleg a motor és a kasztni közötti kábelt is kicserélem.
pettinke2017-03-27 21:34:36 // 52570
szerintem proxyt kéne rendeztetni.
JED12017-03-27 20:52:51 // 52569
[Sziasztok!
Egyszer már kiírtam a gondom,de akkor nem találtam rá érdemi megoldást. A problémám még mindig az,hogy szerelés alkalmával lehúztuk az aksiról a sarut, és miután vissza lett rakva azóta a kilométert nem mutatja, csak a napi számlálom működik. Valami trükk a visszaállításra? :)
Marseus2017-03-27 19:59:40 // 52568
5 percet akartam írni.9000 ft az alkatrész.
Marseus2017-03-27 19:58:08 // 52567
Nekem is ilyen gondom volt 156 2.0 ts. a tűzfal felől találtam meg az önindító mellett,egyetlen asszem 5-ös imbusz tartja. Én aláfekve tudtam kicsrélni mert felülről nem értem el,de nem kellett hozzá semmi mást lebontani. Ha kitapintod perc a csere.
Robi752017-03-27 19:39:04 // 52566
Sziasztok

Alfa 147, 2 literes benzinesem van, 2006-os évjárat.
A következő gondom van: néha gondol egyet az autó és leáll, kiírja a motor control system failer üzenetet. Pár perc után újra indul. Ma ki olvastuk a hibakódot: P0335, valamilyen főtengely jeladó (holtponti?). Hol található ez a jeladó mert sehol nem találtuk...melyik oldal? Vezérlés vagy váltó oldal??

Köszi a segítséget

Zubi
Liquid2017-03-26 15:07:33 // 52565
Sorry a MES nem teljesen egyértelmű, a google se találja :)
Szóval ahogy írta Piritu is MultiEcuScan.
Milyen az az ems kábel?
A 147 TS-hez jó a KKL és az ELM327 is.
Piritu - 1.000.0002017-03-26 13:03:02 // 52564
Ezért kell elmenni a Multiecuscan oldalára és letölteni a demo-t.
mgeri762017-03-26 10:59:20 // 52563
Köszi szépen. Egy ems kábelem van meg hozzá 2 adapter(piros és egy sárga) . Találtam egy easyodb2 nevü progit de az nem lát semmit a járgánybol. Kábelt megtalálja de mást nem
Liquid2017-03-25 22:33:31 // 52562
kicsit visszaolvasol, keresgélsz és megtalálsz mindent :)
Amúgy MES (a demo elég hibatörlésre), kell hozzá egy KKL vagy ELM327
mgeri762017-03-25 22:29:52 // 52561
hali
hibakod kiolvasasra, törlesre tudtok jo ingyenes programot ?
odb2 / usb kabelhez?
Elörre is köszi az infokat
Levee156SW2017-03-25 13:39:40 // 52560
Udv,

156 JTS alapjaraton 13.99-14-00, fordulaton 14.01-14.02. Ezt eleg hitelesnek erzem,mert uj az akksi,tehat saruknal elhanyagilhato a kontaktellenallas.

OFF autot meg nem inditottam,mert nem talalom az olajszondat. :P (Garage queen...:) )
MiszöszFőnök2017-03-25 11:53:38 // 52559
Nem tudom miért zavarják össze a gyanútlan felhasználót a használati utasítás által. Azt viszont meg kell hagyni, hogy maga a kütyü az nagyon eccerű, praktikus, kicsi, okos.
MiszöszFőnök2017-03-25 11:48:31 // 52558
Felálltam létrára levettem a garázspolcról a dobozt amire az volt írva aksitöltő. Egy laptop táp kinézetü valami volt benne, de feltöltötte az a lényeg ;)
pettinke2017-03-24 08:28:39 // 52557
töltéshez tök jó a fekete csipesz a (-) bütyökhöz, piros csipesz a (+) bütyökhöz.
atis_166jtd2017-03-24 08:26:43 // 52556
Kapcsolj rá fogyasztó, lámpa plusz fűtőmotor ugy mérd meg. Ha közeli értéket mérsz akkor hibátlan. Terhelés nélkül ez hibátlan érték. Max mérd meg a generátorin is a feszt és ha nagy a külömbség a kettő között akkor vagy le forrasztod vagy kicseréled a sarukat.
aranytl2017-03-24 08:19:38 // 52555
Szia, igen én a saruknál mértem. Köszi
Levee156SW2017-03-24 00:03:22 // 52554
Szia,

Alfanal meg nem mertem, egyeb autoknal altalaban fordulaton 14.4-ig megengedett.

Amennyire a 156-on erzekelem a testeles/kotesek minoseget, szerintem itt is lehetne annyi, amikor epp jok a kontaktellenallasok. :)

Holnap ramerek,ha megmondod,hol nezzem.Saruknal?
Csabo222017-03-23 19:23:57 // 52553
Ha Ctek töltővel akarod tölteni, (talán annak a leirása van a képen) akkor a legtöbb olyan töltő nem okoz gondot ha véletlen forditott polaritással teszed rá az akksira a csipeszeit. Ilyenkor hibát jelez vissza és nem tölt (értelemszerűen)
Persze előbb erről bizonyosodj meg a leirásából!
PistaFR2017-03-23 18:06:30 // 52552
Bikázásnál mindenképp a motorblokkhoz vagy hasznihoz kell a feketét csiptetni, töltéshez le szoktam kötni az akksit, piros a piros bütyökre, fekete a feketére
MiszöszFőnök2017-03-23 14:29:37 // 52551
Akkor a piros csipesz a piros bütyökhöz a fekete csipesz a fekete bütyökhöz nem jó megoldás? Most tényleg a fekete csipeszt mondjuk az egyik fém karosszériaelemhez kell kapcsolnom?
MiszöszFőnök2017-03-23 13:28:08 // 52550
Na neeee. Akkor mostmileszvelem?
pettinke2017-03-23 12:59:06 // 52549
járművön belül felszerelt, negatív földelésű akkumulátorod van :-)
MiszöszFőnök2017-03-23 11:49:02 // 52548
Segítség :(


Vajon járművön belül felszerelt akkumulátorom vagy pozitív földelésű akkumulátorom van a 147 ben?
TIbor2017-03-22 21:46:31 // 52547
Szia!
Véleményem szerint a 13,8 nem vastag, mindenképp mérnék egyet másik műszerrel is .
aranytl2017-03-22 21:17:32 // 52546
Sziasztok!
Érdeklődöm hogy 156 1.6 TS töltő feszültsége 13.8V. Ez a fordulat emelésével sem változik. Ez jó értek?
A feleségem Lancia Ypsilonjában is ennyi, a minap lemerült az akkuja, ezért mértem meg. Arra gondoltam valami van a generátorral, ezért megmértem az Alfa töltését.
Két eset lehetséges. Vagy mindkettő jó, vagy mindkettő rossz.
Vélemény?
PistaFR2017-03-22 19:51:20 // 52545
Azt hiszem, a témába vág.

KATT
Levee156SW2017-03-22 19:17:12 // 52544
Az attol fugg,eszi-e mar,es mennyire,ill. mi a jellemzo felhasznalasi mod. A motorgeneralt egyik sem fogja helyettesiteni, de ha amuny mind a 4 szam a gyarto altal megengedett vuszkozutasi tartomanyban van (azaz a nem kopo reszeken belassulas meg tervezett 15 ill 60 eseten),akkor:
A 15W40-nek annyi elonye lehet,hogy bemelegedesi szakaszban kevesbe fogy,igy pl. sok rovid utnal jobb lehet-cserebe a hideginditasoknal romlik a motorkopas-mar ha meg van neki hova.
10-60-bol tobb marad melegen(autopalyazashoz jobb pl.),es 1-2 elszokott lo is visszatalalhat vele,ill. leallitaskor talan kevesbe zuhan le a teknobe. Cserebe hidegen inkabb a dusitason fog mulni a teljesitmeny,mint a kompresszion,es elorehaladottabb esetben akar "szaporodhat" is az olaj (valojaban persze benzin).

Hasonlo helyzetu off auton en epp a 10-40->10->60-at keszulok beprobalni.
MEO2017-03-22 16:32:32 // 52543
Sziasztok!
156 1.6 TS motorcsere előtt állok motorkód 67601.
Bele lehet tenni 147 1.6 TS ből 32104 motorkódosat?
NT Kundi2017-03-22 16:09:10 // 52542
Korrekt nem kioktató válaszokat várok!

1,4 Boxer!
15w-40 vagy 10w-60 "öreg-kopott" motorhoz melyik lenne a jobb választás, már ha jobb választás?!
(eddig 10w-40)
pettinke2017-03-21 11:55:19 // 52541
tessék kiolvasni az ECU-ból a hibaüzenetet ... ott lesz pontosabb is, mint amit a műszerfalra kiír.
Bécó2017-03-21 11:05:24 // 52540
Üdv mindenkinek!
Nekem olyan problémám van, hogy télen, illetve párás időben néha előzés közben jelenik meg a "motor control system...", elveszi az eenergiát, lekapcsolja a tempomatot, s csak újrainditáskor kel életre ismét. Nem rendszeresen jelentkezik ez a hibaüzenet. Mi lehet a probléma? Köszönöm előre is, ha valaki segítene benne.
Piritu - 1.000.0002017-03-20 11:53:04 // 52539
Fötengely jelaxó.
Princi2017-03-20 08:04:51 // 52538
Sziasztok!
Van valakinek ötlete vagy elöfordult e már valakinek az autójával?
Néha leáll a motor, majd kb 10 perc várakozás után ismét elindítható és akár egy hónapig, vagy egy hétig,semmi baja. Semmi rendszerességet nem tapasztaltam.
Csak nem a vezérles elektronikája??
156 2,5 V6 1999 évjárat /190-lovas.
[k i z z o]2017-03-19 22:13:18 // 52537
Vagy Alfa Partnumberrel Olasz ebay. Mostanában a 75 -höz sok mindent vettem onnan, horror az ár, de van, lehet találni. De a google is hoz be érdekes olasz / más európai webshopokat PN keresés után, lehet szerencséd.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak