Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Csabo222018-01-12 18:18:04 // 53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Levee156SW2018-01-12 18:02:24 // 53444
Szia,

en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
Levee156SW2018-01-12 17:55:38 // 53443
Hat,talan az egyiket,ha mar meg volt forditva a csavar,es van gombfejkinyomod. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
Csabo222018-01-12 17:21:35 // 53442
Futómű témához kapcsolódva: tegnap egy FB huszár állitása alapján a 147/GT/156-nál a 2 felső lengőkar fél óra alatt kicserélhető. javasoltam neki, h csinálja már meg nekem legyen szives, adok 50 ropit, de ha 31 perc lesz az ideje, ő dob meg 40-nel... :D
Csabo222018-01-12 17:18:14 // 53441
Szia
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
AlfaGT2018-01-12 16:39:52 // 53440
Ok, akkor legyen nőgyógyász 👨⚕
VV62018-01-12 16:15:13 // 53439
Miért ír valaki ginekológust (5 szótag) a nőgyógyász (3 szótag) helyett?
AlfaGT2018-01-12 16:00:02 // 53438
Helló mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Már időszerű volt a stabilizátorok szilentjeinek cseréje elöl is meg hátul is. Meg is vásároltam egy lila színű Powerflex szettet, bár nem volt olcsó mulatság. A hátsó részen probléma nélkül ment a dolog, azóta a hátsó futómű teljesen csendes lett. Aztán szenbesültem a ténnyel, hogy elől nem ilyen egyszerű. Bár lengyel, meg olasz fórumokon taglalták, hogy ki lehet cserélni a szilenteket a bölcső leengedése nélkül, de ahogy én néztem, ehhez minimum ginekológus végzettség szükségeltetik. Pár leírást láttam itt az amoren, de pár részlet még nem világos nekem. Úgy jött le nekem, hogy a művelet egyik legkényesebb része a kormánymű csavarjainak kiszerelése ami berágódhat az aluötvözetbe. A kérdésem, ha valakinek van tapasztalata ezzel, hogy célszerűbb levegőkulcsal neki menni, vagy pedig lassan óvatosan tekergetni kifelé? A másik dolog, ami nem teljesen tiszta, hogy szükséges-e elkötni a futóművet a toronynál, vagy anélkül is leereszkedik a bölcső a kellő szintre? Elölre is köszi a válaszokat!
Coyote2018-01-11 20:46:38 // 53437
Hihihi. Nem is gondoltam :-D a lényeg a végeredmény az meg szupika lett.
Piritu2018-01-11 20:38:44 // 53436
A blogodból jött az ötlet :-)
Coyote2018-01-11 20:32:51 // 53435
Én pont most cseréltem ilyen 120 +os izzóra. Nekem elég jó lett. :-)
Piritu2018-01-11 20:30:17 // 53434
HB3-as izzókat nézegettem PHuBi-hoz és egy érdekes dolgot találtam:
"sima" izzó - 12V 60W HB3 P20D TUNGSRAM/GE: SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3000KELVIN
FÉNYÁRAM:1860LUMEN
+120%-os izzó - 12V 60W HB3 53060NU MEGALIGHT ULTRA +120% P20D TUNGSRAM/GE
SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3640KELVIN (KÉKES FEHÉR FÉNY)
FÉNYÁRAM:1860LUMEN

A fényáram a speckó szerint azonos.
Honnan az az "AKÁR 120% TÖBB FÉNY AZ ÚTON"?
Levee156SW2018-01-10 19:19:08 // 53433
Eredetileg tudtommal azert volt a keresztbekabelezes,hogy meg trafohalal eseten se alljon le teljesen egyik henger se.

Szerintem (de ez csak tipp) az emisszios normak szigorodasaval adhattak fel az elvet,mert hengerenkenti gyujtasvezerlessel mar eleg vicces lehet a trafonkent 2 henger (vagy hengerenkent ket trafo) kezelese.)
dev1662018-01-09 22:54:24 // 53432
nekem nem vált be. 3 évet bírt, de már 2 év után kezdett leépülni.
dev1662018-01-09 22:52:02 // 53431
Sziasztok! Valaki, akinek 2.4 20V-je van, tudna nekem küldeni egy MultiECUScan mérést a vízhőfokáról egyenletes utazótempó mellett (legalább 10 perc), de az egész bemelegedési folyamat érdekelne? egyszerűen nem tudom eldönteni, h tényleg rossz-e a termosztátom (még gyári), mert a 2.4 10V-hez képest (abban 3 éves termosztát van) nagy kilengéssel (kb 2 fok) tartja 81-83 fokot, de tartja, nem hűl vissza és gyorsan melegszik be. Mintha szorulna a termosztát membránja, ezért túl lassan nyitna és zárna, de az is lehet, h ennél a típusnál ez a normális. Erre keresem a választ. Semmi kedvem feleslegesen cserélni, mert lehet, h az új termosztáttal is pont ilyen lesz. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

itt a 2-2 mérés eredménye azonos időalapra hozva. Jól látszik, hogy mennyivel nagyobb kilengéssel dolgozik a 20V.
AlfaGT2018-01-09 21:41:43 // 53430
Igen, tisztán látszik, köszi szépen!
Piritu2018-01-09 21:27:13 // 53429
Mégse mókolás lesz, hanem valami változtatás au idők során.
Megnéztem az ePER-ben.
A Spiderhez készletet hoz, 2 hosszú és 2 rövid kábellel:

A GT-hez csak egyféle kábelt hoz, tehát egyforma hosszúak:

A UNIX is egyforma hosszú kábeleket dob fel az autódhoz:
AlfaGT2018-01-09 21:24:03 // 53428
A fotó nem az én gépemről készült, csak a neten lőttem szemléltetés képpen. A motorkódom AR32205. Nem hiszem, hogy bárki is megbolygatta volna. Több mint valószínű, hogy létezik mind a két verzió, a kérdés, hogy mi célból van így?
Piritu2018-01-09 21:15:37 // 53427
ezen a videón úgy vannak bekötve mint nálad...
Piritu2018-01-09 20:18:09 // 53426
Valami mókolás lehet a motorodon, mert a Pók bekötése is ilyen:

Sőt a gyertyakábel szettben is két hosszú és két rövid kábel volt:

Mi a motorkódod?
Kazes☻2018-01-09 18:43:15 // 53425
A tied gázos, nem? Esetleg azért, vagy valami más extra? A leömlőd is más a képen... előéletéről nem tudsz semmit?
AlfaGT2018-01-09 18:19:04 // 53424
Szevasztok! Nézem ezt a feltöltött fotót a Twin Spark motorról, és feltűnt nekem, hogy a gyújtás kábelek, amik a trafótól vezetnek a kisebbik gyertyákhoz, meg vannak kombinálva egy kicsit. Az 1-es henger trafójától vezet a kábel a 4. henger gyertyájához, a 2.-tól a 3. hengerhez, a 3.-tól a 2.-hoz és a 4.-től az elsőhöz. Az én Twin Sparkomon nem így van. Ott mindegyik henger trafójától, a saját gyertyájahoz vezet az út. Tud erre valaki választ adni, hogy mi a különbség a két verzió között?
szentkuti112018-01-09 12:41:11 // 53423
Írok az MSN-es címedre!
Csabo222018-01-09 10:15:18 // 53422
Ciao
1 db ilyen csőnek kell itthon lennie.
Írj ha megfelel a bontott.
Macccy2018-01-09 09:36:39 // 53421
Ok köszi mindkettőtöknek !!
atis_166jtd2018-01-09 09:28:14 // 53420
Azt is nézd meg, hogy euro3 198 fog, euro4 199 fog. De alvázszám szerint is tudsz keresni meg eper gyári cikszám szerint is.
frusciante2018-01-09 00:13:18 // 53419
Szia. Ha az a motor ugyanaz mint a 147 Ben az a5000 110 kW márpedig gondolom igen akkor szerintem 199 fogas... Pont itt van nálam a csomiba a levett vezérlés, és mivel reggel 6ig dolgozom így nekiáltam megszámolni... :) kétszer számoltam át mindkétszer 199 lett de ha nem vagy biztos benne vagy az én számolási képességembe 18 óra munka után akkor holnap ha hazamentem és felkeltem megnézem mégegyszer.... :)
szentkuti112018-01-08 23:49:11 // 53418
Sziasztok! 147-es Alfámban fáradt el a pirossal bekarikázott kartercső, amit értelemszerűen szeretnék lecserélni, viszont sem robbantott ábrát, sem cikkszámot, sem egyéb, hasznos nyomot nem találtam, amin keresztül meg tudnám rendelni a cuccot. Van valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy hol találhatok akár ábra alapján cikkszámokat, esetleg ötlete, hogy honnan érdemes beszerezni? Előre is nagyon köszönöm!

Haddel2018-01-08 23:34:27 // 53417
Én mindenkinek azt ajánlom. A berlingomban 5 évet kibírt. Régi autómban is tök sokat.Ár-érték arányban legjobb.
Macccy2018-01-08 23:24:47 // 53416
Üdv
Az a kérdés Alfa GT 1.9 JTD 110kw '05 évj 937 A5 a motorkód (elvileg), ehhez milyen vezérműszíj kell? Mert a zavar ott támad, hogy a Bárdi katalógusa 198 és 199 fogszámút is hoz, többet is, ezért nem gondoljuk, hogy elírás. Tudja valaki?
Piritu2018-01-08 23:18:46 // 53415
Pont olyannal szemezek...
frusciante2018-01-08 23:16:30 // 53414
A tsemben használtam nekem is 6 évet bírt! Szerintem nagyon jó árérték arányú...
Zsoltikj ૐ2018-01-08 23:15:33 // 53413
szintén 72Ah (a szürke-kék) a 155 ts 8v-ben
Zsoltikj ૐ2018-01-08 23:12:23 // 53412
jelen, áprilisban lesz 2 éves
Jorjie2018-01-08 22:54:34 // 53411
Nekem 6 évet kibírt szó nélkül. 72 Ah, 146 1.9 TD.
Piritu2018-01-08 22:40:50 // 53410
Jász akkut használ valaki? Milyen? Szemtelenül olcsónak tűnik...
Piritu2018-01-08 22:37:58 // 53409
"Mazda 6" - a dpf-et valóban plusz gázolajjal égeti ki a rendszer. A gyakorlatban ennyire sok gázolaj akkor kerülhet a rendszerbe ha valami nem stimmel. WarbiRunner Cartárs kielemezte a programot. Igaz a 2,4-ről beszél, de gyanúm hogy az elv az 1,9-nél is hasonló.
Piritu2018-01-08 22:30:02 // 53408
Igen.
MES szimulációs üzemmód (fiktív adatok) Alfa 147:
frusciante2018-01-08 22:21:11 // 53407
Akkor ezek szerint ezeket a motorvezérlőből lehet kiolvasni? Itt látom, h hány kmenként, meddig ment az utolsó öt regen... Shadin kartárs utólagos engedelmével az ő blogjából vettem a képet és már látom, h ö mest használt ehhez, igaz ő azt mondta, hogy ő se látja a mes oldalán(én se), h a 147be ezeket ki lehetne olvasni úgy mint az 59ből.. Pedig gondolom csak tudja a progi... Kezd kicsit frusztrálni ez a dpf ésmég semmi baj nincs vele.. Rendesen regenerál sosem tömődik el a kocsi füstmentes akárhogy tiprom ha helyben leforgatom se jön ki egy törpefingnyi füst se, de már most csak a nyűg van vele... :) lehet nem kéne foglalkozni vele majd csak ha vmi baja lesz és akkor kiölni, csak gondoltam szemmel tartom addig is a ténykedését.. Az egész abból jött, h vezess tvn láttam egy cikket a Részecskeszűrőa kocsikról illetve egy offos autóról Mazda 6 amiben pl a nívópálca is úgy van megcsinálva, h a min max jelzés után a max felett van egy harmadik amit ha elér mindegy h hány km van benne az olaj cserés..... És ezt abban a típusban a dpf teszi... Nem eszi az olajat hanem ha jól értettem a hozzáadott gázolaj miatt több lesz benne... :) szóval ebből én azt szedtem le h ez a dpf ugyan barátja a környezetnek de nem biztos h a kocsinak is.... :) egyébként persze hiba kiolvasáshoz és monitorozáshoz is használnám a progit de elsősorban ezt a mocskot szeretném szemmel tartani, illetve megtudni amit csak meg lehet a vasról, jobb híján ha már hibaüzenet egyenlőre nincs hál égnek.. Egyébként köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat! Jó h van egy ilyen fórum és közösség....
Liquid2018-01-08 20:51:43 // 53406
Nézd meg a MES oldalán a feltételeket. Élettartam licenszet kapsz, 1 év frissítéssel. Asszem 10x lehet migrálni másik gépre. A lila káben nem tudom IQ-ból mihez kell, 1-2 éve van benne a szettben.
A motorvezérlőt eléred a demoval is, illetve monitorozni is tudsz vele max. 4 dolgot, 15 percig.
Piritu2018-01-08 20:13:33 // 53405
A dpf-et azért nem találod, mert azt nem lehet kiolvasni. A motorvezérlőt, ami felügyeli annál inkább lehet :-)
frusciante2018-01-08 19:16:23 // 53404
Köszi az infót! alin találtam olyan leírást h a sárga az 500ashoz van... A mes oldalán viszont nem találtam meg a dpfet, pedig egyik kartárs blogját olvastam, h ő azt is kiolvasta (lehet nem messel?)h mikor meddig regenerált mennyire állt vissza, még képet is tett fel a blogjára....
Csabo222018-01-08 19:01:50 // 53403
Talán a 4. kábel a fiat 500-hoz van, de nem vagyok benne biztos.
Nem feltétlen kell egyből megvenni a teljes verziós MES-t, asszem 4 paraméter az ingyenesben is megfigyelhető vele 1időben, és tudsz csatlakozni a legtöbb autó vezérlőihez is.
Utolsó kérdésedre a MES honlapja ad választ, olvasgass ott inkább.
frusciante2018-01-08 18:54:24 // 53402
Miért van ehhez 4 kábel? Amit itthoni oldalakon találtam az mind 3 kábeles... Zöld sárga piros amit az itthoni oldalakon látok. Az ebay illetve az Ali meg 4 eseket ad lila kék sárga piros.. Nekem igazából a hibaüzikhez kéne igaz abból nem sok volt idáig illetve a diesel dpféhez.... Még egy kérdés! Ha megveszem a mest a regeltet az ugye egy géphez regelem, de autót többet is nézhetek vele? Mert mindkettőt szeretném ha lehet)(147 1,6ts 147 1,9 jtdm) bár a ts 9 év alatt kB. 2 hibaüzit ha jelzett abból az egyik most is fent áll a lambdaszonda amit a katalizátor kiherélése óta mindig visszadob azzal sokmindent nem is tudok akarok kezdeni, de jó ha van a háznál ha neadj úristen vmelyik kiírni vmit legalább tudjam mit illetve szeretném a dpfet fihyelgetni... Hibaüzebeteken kívül miket láthatok még a messel illetve ezzel a szettel? Bocs a hülye kérdésért de ehhez analfabéta vagyok...
Csabo222018-01-08 17:44:02 // 53401
Jó áron van ez az adapter szett.
Viszont a hasonló áron levő ELM327 (klón) interfészeket mókolni kell.
Ez már egy kész cucc, igaz kicsivel drágábban.
Liquid2018-01-08 11:53:12 // 53400
igen, de az ELM327 qurva drága

az adapter Ali-n
Az ELM327-et is megtalálod, de azt majd a többiek megmondják ponotosan milyet szabad venni, mert sok problémáról hallottam az utóbbi időben. Én régebben vettem, nincs gond vele.
Ugyanilyen adapter szettem van.
frusciante2018-01-08 11:39:21 // 53399
http://diagbolt.hu/atalakito-obd-kabel/74-fiatecuscan-multiecuscan-adapter-3-db-kabel-motor-abs-legzsak-szervokormany.html?gclid=EAIaIQobChMInf6jp5bI2AIVEOEbCh1-yQorEAAYASAAEgKGtvD_BwE

Ők azok?
frusciante2018-01-08 11:37:07 // 53398
http://diagbolt.hu/szamitogepes-hibakod-olvaso-interfesz/35-univerzalis-hibakodolvaso-usb-obd2-autodiagnosztikai-keszulek.html ő hozzá kéne még az a két kábel? Őket h találom meg a neten?
frusciante2018-01-08 11:28:08 // 53397
Köszi a segítséget!
Liquid2018-01-08 08:08:06 // 53396
a MES oldala szerint ELM327, illetve az ABS-hez, légzsák-hoz sárga illetve zöld adapter kábel kell. Véleményem szerint a kábeles kapcsolat a tuti, természetesen tud működni akár a wifis, akár BT-s, de mindkettőben ott van plusz egy bizonytalansági tényező.
Programból a MES-t vedd meg.
Kábel ebayről vagy aliexpressről, ugyanazt kapod drágábban itthon. Persze ha sürgős akkor vedd meg itthon.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak