Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

VKG699!!! (4x156+75)2018-02-09 09:48:17 // 53513
Eztetmondtam én is :)))

A 75 váltó ugyanolyan rossz lesz ha bontott és nincs rendben :)
pettinke2018-02-09 09:17:23 // 53512
égegyadta világon semmi közös bennük :-)))
a 75 váltót meg fel kell újítani, nem bontottat betenni, ami ugyanígy kopott. ha lusta a szerelőd, válassz másikat.
VKG699!!! (4x156+75)2018-02-09 08:31:45 // 53511
Jajjjjjj... a 75 váltóját ne hasonlítsd már a 147-eséhez. Légyszi.

Ott kb még 50 dolog zúghat zöröghet rezonálhat, őszintén kétlem, hogy akár közös csavar lenne a kettőben, de hogy a 147 kardáncsapágya nem zörög, meg a hardyk sem, az tutibiztos.

Ez eléggé fájt.
marci912018-02-09 08:05:42 // 53510
Szerintem is az az egészséges, ha 40E km után azért leengedjük azt a minimális 2 liter olajat. Amikor hozzámkerült az autó, bizony fekete olaj volt benne. Nem hiszem, hogy annyira egészséges dolog lett volna benne hagyni. Egyenlőre marad így a gép tavaszig, lehet majd megpróbálkozok egy drágább váltóolajjal. De azért ha valaki szedett szét TS váltót, ossza meg a tapasztalatait bátra ;)
TDI752018-02-09 06:09:01 // 53509
Sziasztok!
Én most néztem meg a 33 manuálját. Aztat mondja (egyébként nagyon sokan így baxtak ki a 33 váltójával) olajcsere a váltóban minden 40 ezredik km után, olajcsere a motorban minden 20 ezredik után.
Szerintem ameddig garis volt a gép megkapta az olajcseréit, de utána nem hiszem hogy túl sokat foglalkoztak a váltóvak.
Liquid2018-02-08 21:46:47 // 53508
na ebben nem hiszek :) 50-80e-renként célszerű cserélni.
Tudom ezt mondja a nagykönyv, de nincs olyan kenőanyag ami tetszőleges sokáig bírja...
AlfaGT2018-02-08 21:13:42 // 53507
A gyári utasítás szerint nem kell cserélni, csak 80 ezer kilométerenként az olajszintet ellenőrizni.
Csabo222018-02-08 16:52:04 // 53506
Ha nem volt hangja, akkor minek cseréltél benne olajat? jó lett vna még az pár100ezer km-t... :D
Hogy nem jó túl sűrűn váltóolajat cserélni, az nekem pont annyira újdonság, mint hogy az öreg oljaban levő fémrészecskék tömitenek.
Nem vagyok olajszaki, de mondjuk 100-150e km után mennyi kenése lehet annak az olajnak?
Ha nem bánjátok, akkor én akár 50e után is kicserélem az adalékolt váltóolajamat ;)
marci912018-02-08 12:07:38 // 53505
Szerintem egyszerűbb amúgy a történet. A használt olajban sok fémrészecske van, emiatt sűrűbb is az olaj viszkozitása. A kopásokat pont ezek tömítik, csak aztán a friss olajból ezek már hiányoznak és a kopások jobban előtűnnek. Valószínűleg nem fogom bántani addig, amíg SOS-ért nem fog kiáltani a hangja, de azért csak jó tudni, hogy a jövőben mire számítson az ember.
frusciante2018-02-08 11:54:43 // 53504
Én a tsében most cseréltem először váltóolajat. Óra szerint 330.nál. Leengedésnél látszott is rajta sajnos.... Én gyári tutelát raktam bele. Szerelőm mondta h sok váltó pont olajcsere után kezd el megszólalni, szerinte nem nagyon van olyan minőségű az az olaj amit te boltba megveszel mint amit a gyárban bele raknak hiába ugyanaz a márka... Egy ideig egyik barátom 75ösét hajtottam annak is zúgott a váltója 2.0 ts kuplung ki nyomása után megszünt illetve a váltó rezgett a kulisszába de ha megfogtad elhallgatott. Szerelőm szerint az a vég kezdete valamit magyarázott a ts váltók típusbetegségéről ezzel a zúgással kapcsolatban, h azt már nem éri meg felújjítani inkább bontottat belerakni mondás ami a 75 el volt előbb utóbb a 147el is elkezdődik... Nos ehhez képest én most cseréltem váltóolajat óra szerint 120nál vettel szerelőm szerint akkor volt benne 240 most óra szerint van benne 330.... És még nem zúg.... Csak el ne kiabáljam szerinte nem jó sűrűn cserélni a váltóolajat.... Egyébként nemrég tudtam meg én is itt írták Cartársak h 100.000 ként kéne...
marci912018-02-08 08:25:28 // 53503
Mennyire szokott gond lenni amúgy a Twin Spark váltókkal? Elkezdett most a hidegekben kissé zörgő hangja lenni (kinyomott kuplunggal megszűnik). Bemelegedésre elmúlik, de azért aggasztó, ráadásul az 1-est és a hátramenetet is nehezen veszi (az 1-es előtt tolok általában egy 2-est és úgy vissza 1-be, másképp ritkán sikerül). Pedig mióta nálam van, cseréltem többször is benne már olajat 75W80-ra és próbálok vigyázni rá, finoman kapcsolok. Kinek mi volt ezügyben a tapasztalata?
AlfaGT2018-02-06 22:03:04 // 53502

A táblázat világosan mutatja, hogy minden paraméter olvasásához megfelel az ELM kábel, (valamelyikhez csatlakoztatni kell valamelyik adaptert,) viszont a légzsákokhoz a KL kábel szügséges, plusz a piros az-az A2 adapter.
frusciante2018-02-06 20:41:41 // 53501
A Mes oldala szerint egyik vasnál se(147;156;spider) lehetne olvasni a légzsákot elm327el... Mindnél kkl vagy vagcomot ír
frusciante2018-02-06 20:32:11 // 53500
Istenverte szótár siker:spider
frusciante2018-02-06 20:30:37 // 53499
A nem Gtpeti blogját úgy értettem h meg Gtpeti blogját.... Ő írta, h nem mindegyik elmet kell forrasztani, illetve h a 156nál ugyanúgy nem olvassa a légzsákot.. Lehet h ezek a típusok ( 147;156;siker)ezekkel az évjáratokkal(kB. Facelift előttiek,de lehet azután is hétvégén megnézem a dieselt..) csak kkl vagy vagcomos kábellel barátkoznak vagy a mókolt elm327el... Mintha ő is ezért forrasztgatta volna át a sajátját...
frusciante2018-02-06 20:22:23 // 53498
Ha hazajöttünk szlovákból a hétvégén megnézem a service intervallum részt, h tudom e olvasni illetve nullázni. Köszönöm a segítséget neked is és Piritu Cartársnak is!
frusciante2018-02-06 20:18:22 // 53497
Ha a módosításon a forrasztásra gondolsz akkor azt nem csináltam meg, mert azt hittem ha van kábelszett pluszba azt nem kell, meg olvastam pár blogot nem Gtpeti blogját, h csak az olcsó kínai elmeknél kell átforrasztani.... A progit jól tettem fel mindent tudok olvasni megfigyelni csak a légzsákokhoz nem enged hozzá... A dieselnél a dpf dolgait is láttam, bár az gondolom a amúgy is látnám ezzel a piros kábel kéne ugye a légzsákokhoz, de hiába dugom rá ezt a hibát dobja...
Piritu - 1.000.0002018-02-06 19:54:10 // 53496
Az a furcsa, hogy miért Vag/Com kábelt hiányol a progija ha addig ELM-el csatlakozott.
A 2002-es Spidernél is minden megy ELM-el, aztán az ABS-nél hasonló üzenetet dob a MES. KKL kábelt rádugva rácsatlakozik.
Csabo222018-02-06 19:46:05 // 53495
Ha a motorvezérlőn kivül tudod olvasni pl a service interval resetet, akkor más baj van.
Alap elm kábellel ugyanis legtöbbször csak motor ecu-t enged olvasni, módositás után viszont engedi az egyéb can hálós egységeket (dashboard, body...) is.
Csabo222018-02-06 19:39:08 // 53494
Fölösleges. Elm327 + megfelelő adapterrel tudni kell olvasni a légzsákot is. nekem inkább az a gyanum, h nem módositottad megfelelően az elm interfészedet. sztem csak akkor fogja elfogadni az adapter kábeleket. olvass utána.
frusciante2018-02-06 18:17:25 // 53493
Szomorú 😢. Köszi a segítséget! Akkor beszerzek egy ilyet is.
Piritu - 1.000.0002018-02-06 13:07:35 // 53492
Ott írja az első képernyőn a kérdésedre a választ! Vag/Com interfész kell, nem ELM327. Nálam a Spidernél ugyan ez a helyzet.
frusciante2018-02-06 10:16:20 // 53491
Másfél hete megjött az elm 327 és a kábelszett hozzá leszedtem a mes ingyenes verzióját azóta rá vagyok zombulva. . Mindent kiolvasok megfigyelek, viszont van egy légzsák hibám az 1,6 tsen amit nem tudok kiolvasni nem enged csatlakozni a légzsákokhoz... Pedig vettem kábelszett is és a piros kábelt kérte rá is raktam... Egyébként minden mást meg tudtam nézni... Valakinek van ötlete
Ramiz2018-02-05 13:06:33 // 53490
Üdv! Sopron környékén tud valaki megbízható szerelőt aki ért is az alfákhoz? Úgy vélem a vízpumpám (vagy ott valami) adta meg magát mert elfolyt a magzatvíz.... félre is álltam egyből de nem kockáztatnék vele hosszú távot.... :(
BZoltan2018-02-04 20:05:17 // 53489
Sziasztok!
Kölcsön tudna adni valaki egy CTEK MXS 5.0, vagy hasonló kaliberű akku töltőt?
Köszönöm,
Zoil
Jani72122018-02-04 19:31:38 // 53488
Az utasoldali lègzsàk csatlakozòja volt kontakthibàs
Jani72122018-02-04 10:10:28 // 53487
sziasztok, tudnátok segteni légzsák hibával kapcsolatban? 09-es hibakód. Utasoldali légzsákra utal, van ennek valami trükkje, vagy esetleg merre van a csatlakozója lehet-e az is kontakt hiba. 156 2004-es modell. Köszönöm a válaszokat!
Levee156SW2018-02-04 09:06:36 // 53486
Sziasztok - nem tudom,mekkora az atfedes a FB csoporttal, ezert ide is:

2.0 JTS railnyomás-szabályzó szolenoid O-gyűrűjének pontos méretét és esetleg anyagát (tippre fluorkaucsuk,ami elvileg tökéletes ide, de 15 év alatt csak láthatott annyi vizet+alkoholt, hogy már nem-így jelentősen átenged a visszafolyó ágba) szeretném megtudni, hogy pont kerülhessen egy hónapok óta húzódó hibajelenség megfejtésének végére.

Nincs most nálam az autó, de szerelőm szerint nincs külön gyári cikkszáma, ill. csak a szolenoiddal együtt, aminek viszont semmi baja, és nem is 80 Ft. :P

Válaszokat a #konfettitrogtonaporszivoba jeligere varom koszonettel. :)
Dagadtgyerek2018-02-03 19:10:32 // 53485
Urak!
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
BCS2018-02-03 11:42:14 // 53484
Üdv!

A MiTo-m minden indításkor illetve gyújtásnál kiírja, hogy a hátsó csomagtérajtó nyitva van, pedig valójában nincsen. Mostanában elindul a hátsó abalaktörlő is, anélkül, hogy a karon bekapcsolnám, illetve a csomagtérvilágítás sem működik. Vettem új izzót, de nem az volt a gond. Én a hátsó ajtó kábelkorbácsára gyankszom, hogy azzal lehet valami gebasz.

Tuudtok valami normális autovillamosságit esetleg olyan alfás szerelőt, aki feltehetően tud megoldást?

Köszi
RomLeo2018-02-02 18:45:05 // 53483
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez a turbónyomás normális? A névleges az teljesen egyvonalú míg a mért totál hullámzó.
Geri2018-02-02 09:15:29 // 53482
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy a MiTomban 1-3fokozatig nem működik a ventilàtor, azonban nèha ha úgy tarja kedve napokig jó :) gondolom az előtèt ellenâllásnâl lesz a hiba, de valaki tudja, hogyan férek ahhoz hozzà? Talân kesztyűtartó felől?
frusciante2018-01-31 17:54:39 // 53481
Egyébként egy másik progi szerint ez n lambdaszonda hiba hanem:
Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 1, nagy motorterhelés tűrésen kívül

Multiplikatív keverék -adaptáció
(Bank 2, alacsony motorterhelés tűrésen kívül. A jóég tudja h mik ezek...
Ha esetleg vki mégis ne tartsa magában...

Mindenesetre a katalizátort vagy 3 éve szedtem ki és ez azóta benne volt de nem foglalkoztam vele mert akkor a szerelőm azt mondta h ezt a lambdaszonda generálja mert nincs bent a katalizátor és ezért más jelet kap...
frusciante2018-01-31 17:44:46 // 53480
Hát megérkezet az elm és a kábelszett... A benzinesem régóta égeti a dzsines lámpát, bár tudtam, h a lambdaszonda dobja a hibakódot mert kiszedtem a katalizátort, de azért csak kiolcastam messel és a p1178 és p1177es hibákat dobta kitöröltem őket. És nem jöttek vissza ahogy Piritu Cartárs is mondta, kíváncsi leszek h visszajön e. Igazából nem volt eddig se fogyasztásbeli se teljesítménybeli gondom nem evett többet jól ment n dadogot, de gondoltam ha ha már megvan minden hozzá kitörlöm a kódot még csak az ingyenes mest tolom, de már most látom, h rá fogok kattanni.... :) nem is értem h eddig miért nem vettem meg...
Zsoltikj ૐ2018-01-31 15:29:07 // 53479
izzításra? biztos vagy benne?
pettinke2018-01-31 10:03:51 // 53478
Ez inkább holtponti jeladó hibának tűnik.
kicsirichy2018-01-30 20:01:36 // 53477
Sziasztok.

Infó vagy segítség kellene. Az alany egy 156 1.8 TS SW 2000.11. évjárat.
Van olyan hogy a 8 gyertyából mondjuk egy (vagy több) nem működik ? kb 1 évesek.
8adik, 10dik izzításra indult be ma kétszer is(egy kis tolás/gurulás után). Akksi tuti jó, rádió megy, önindító teker.

Előre is Köszi. Richy,Berentéről

RomLeo2018-01-30 12:38:15 // 53476
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez a turbónyomás normális? A névleges az teljesen egyvonalú míg a mért totál hullámzó.
rbimbo2018-01-30 12:06:38 // 53475
Sziasztok! MULTIAIR témában tud nekem valaki segíteni? Mito 1.4 QV
Ismer valaki hozzáértő szerelőt?
Köszi!
Tocke2018-01-29 13:36:31 // 53474
Nekem az EGR problémám tünete az volt , hogy finom gázadásnál 1500 körül rángatott. Tísztítás nem, az EGR off viszont megoldotta. Nem tudom, a tiedben van e egér.
Piritu - 1.000.0002018-01-29 13:24:11 // 53473
Igen, csak gyári van. Létezik hozzá javító készlet, de az nem mindenkinek valt be.
marci912018-01-29 13:03:33 // 53472
Sziasztok!
Csap puszta érdeklődés képpen kérdezném, hogy a Twin Spark 1.6 vezérlés módosító csak gyári létezik? Csak azért kérdezem, mert elég borsos ára van. Még ugyan nem vészes állapotban van (hidegen klattyog egy kicsit, melegen nem), de a következő vezérlés cserekor esedékes lesz. Köszönöm!
Otto2018-01-27 09:37:21 // 53471
Sziasztok!

2.4jtd 140lovas finom gázadásra kis sebességen bakkecskét játszik. Mik a lehetséges problémák? Ismerősé az autó, elég kellemetlen menni vele így.
Piritu - 1.000.0002018-01-26 20:44:59 // 53470
A vezérlő más: M2.10.3/4 - Me 7.3.1 (euro2 vs euro3)
[k i z z o]2018-01-26 19:46:32 // 53469
A kép alapján úgy néz ki, élőben ha látom megmondom biztosan, lehet, hogy itt dedikált gyújtóvégfok van hengerenként, és nem DIS párban.
Piritu - 1.000.0002018-01-26 19:27:54 // 53468
"Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő." - Ha jól értem, akkor mindkettő rendszer gyújt a nem dolgozó hengerben is?
Dévid2018-01-26 19:07:22 // 53467
Sziasztok!

A GT első ülései (eltekintve a dönthetőségtől) megegyeznek esetleg a sportcsomagos 156 ülésével? Konkrétan a konzol érdekelne.
[k i z z o]2018-01-26 18:54:05 // 53466
Gyújtás szempontjából ugyanaz a 2. TS módban gyújt mindkettő. 1,4 együtt, 2,3 együtt, DIS rendszer. Ez már penta, az emisszió miatt TS, míg a nord hemi, ott a lángfront sebesség miatt TS.
frusciante2018-01-26 17:14:07 // 53465
Kérdés. Ki tud valamit ezekről a multiaires motorokról? Páromnak szeretnénk venni egy mitót és a 155 illetve a 170 lovas turbós benzinesekkel szemezünk. .. Tudom, h az év motorja volt, de gondolom vagytok itt páran akik már beletekertetek 1-200.000 kmet ilyen motorba így a Ti véleményetek inkább lenne mérvadó... köszönöm előre is
earbash2018-01-26 14:08:18 // 53464
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy egy FL előtti (2001-es) 147-ből való váltókulissza és középső váltó konzol jó-e az én FL utáni (2006-os) 147-esembe.

Köszönöm!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak