Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

adamcroh2018-03-05 22:34:29 // 53613
Sziasztok! olyan kérdésem lenne (hátha van tippetek), hogy miért van az, hogy üzemi hőfok alatt kisebb gázadással alacsonyabb fordulaton trotyogó hangot ad ki elől a motor felől vagy a leömlőtől, ha bemelegszik azután nem?Katalizátor repedt volt ezt heggesztettük hétvégén, nem érezni onnan már hogy kifújna, flexibilis cső ami lassan cserés, na meg a hátsó dobot kell még összerakni normálisan mert ott is van némi kifújás. Na de ezek okozhatnák azt hogy így elől lehetne hallani? köszi a segítséget (1.6 t spark 105 le)
marci912018-03-05 18:11:58 // 53612
Köszönöm! :)
Érdekes még az is, hogy 2000-es évjáratú vasam van, már a műanyag szelepfedeles, de a Fiat Ecu Scan-nél a '98 verziót kell beállítani.
Piritu - 1.000.0002018-03-05 17:52:19 // 53610
Alufedelesnél, ahol még a 3 pólusu csati van. a MES nem ismeri a korrekciós tényezőt, csak egy számot olvas ki. Ki kell olvasni és felírni a km számlálóval egyetemben, majd menni minél többet. Aztán újra kiolvasni és fel lehet állítani az aránypárt.
Hőmérsékletek, a Pók álló motornál hasonló vad értékeket írt. Ha kjáró motornál is ennyi, akkor szenzorhiba lesz.
marci912018-03-05 13:24:14 // 53609
Sziasztok!
Na szerintetek ez miért lehet? 1.6 TS, 637 E km és -30,4 fokos víz és levegőhőmérséklet... Az autóban garantált 155 E km van és 0 fok körül volt az idő.
berobbantam2018-03-02 12:02:45 // 53608
Én beindítom.Megkötöm a kutyákat kinyitom a kaput.Kiállok.Kapu becsuk kutyák elenged.Ez kb 5 perc.Utána még eldöcögök az emberemért.Addigra szokott 50 fok lenni a víz,meg már a kezem se fagy rá a kormányra.Aztán nekivágunk a napi 300 km-nek.Egyébként még azt is megfigyeltem,hogy elsőre éri el piszok lassan az üzemit.Ha viszont egyszer elérte akkor már nincs nagy gáz.Ha megállok rágyujtani nem állítom le.Mire indulok visszahül akár 50-60 fokra is de ha elindulok már megy is vissza a mutató a helyére.
Csongi2018-03-02 11:55:49 // 53607
Igaz én öregebb vasakkal, de ugyan úgy járok el, mint te. Ennyi idő alatt lesöpröm a havat, lekaparom a jeget, körbenézem a kocsit, kicsit figyelem a motor hangját, majd nyitom a kaput és el is telik az említett idő... reggeli első indításnál, napközben nyilván már nem. :)
Tocke2018-03-02 11:24:07 // 53606
Ez egy szokásosan jó video Gajdán tanár úrtól erről a témáról:
https://www.youtube.com/watch?v=M0zsPw5ujig
Tocke2018-03-02 11:20:21 // 53605
Sztem egyszerűen azért, mert óvatosan elindulva sokkal hamarabb eléri az üzemmeleg állapotot az autó, mint alapjáraton ketyegtetni hosszabb ideig. De vannak eltérő vélemények is, én a 2-3 perces alapjárat utáni finom elindulást favorizálom.
frusciante2018-03-02 10:35:34 // 53604
Minek ártok az alapjárati melegítéssel? A környezeten és a gázolajfogyasztásomon kívül? KB. 5-8 perc alatt eléri az 50 fokot a benzinessel nem volt ilyen gondom igaz azt is járattam télen de csak 2-3 percig.. A motort öröm vele? A vezess.hu volt egy cikk régebben amiben ezt taglalták meg egy videó is de ott a diesel esetében csak a fogyasztást és a környezet védelmet hozták fel a benzinesnél volt valami arról h ha sokáig járatod a motort koptatott feleslegesen mert a lehúzó gyűrű leszedi az olajat és nem kapja olyan mértékben vissza mint menet közben erre már nem teljesen emlékszem de délután megkeresem a cikket. Viszont a dieselnél nem írtak ilyet szerintetek minek árt az alapjárati melegítés?
Tocke2018-03-02 09:47:34 // 53603
Ebben a hidegben nekem kb 5km város és 5km országút kell a 90°C-hoz.
Tocke2018-03-02 09:45:23 // 53602
Így van, semmiképpen nem ajánlott alapjáraton megvárni, míg melegszik a motor. Indítás után max 2-3 perc, és utána ahogy az előbb is javasolták, kíméletesen menni vele.
Csabo222018-03-02 09:39:09 // 53601
Nekem a megfigyelésem, h a dízel valóban sokkal kevesebb hőt termel, ezért ha nincs fordulat alig melegszik a víz. Gyorsforgalmi úton viszont hamar üzemi hőre áll. Gondolom ezért is van egy hőcserelő szerű cucc a motor váltó találkozásánál ami a kipufogó hőjét adja át a víznek.
Viszont azt nem jól teszed h 50ig melegited indulás előtt. Inkább indulj el és finoman haladj vele.
frusciante2018-03-02 08:58:21 // 53600
Nem is értem minek gyártják azt a 83 fokost.... Mikor cseréltem én is benne mi is majdnem azt rendeltük bele... De végül hála az égnek a 88azt rendeltük meg, ez stabilan tartja a 88-90 fokot mínusz sokban is... Ha nagyon beböllentek és lassan megyek akkor képes visszamenni kB 80 fokig de ehhez maxra kell raknom a fűtést ilyenkor vissszaveszek a fűtésből és már megy is vissza a mutató a helyére.... Ilyenkor télen indulás elött én járatom a gépet addig amíg meg nem mozdul a vízhő mutató az 50ről utána indulok és nem kapcsolok fűtést amíg fel nem megy 88-90fokra... Lehet hülye vagyok h fagyoskodok csak h a vízhő és a motorolaj üzemmeleg állapotba kerüljön, de kibírom azt a pár percet...
berobbantam2018-03-01 21:03:37 // 53599
Kellene.Én cseréltem mikor megvettem az autót.Akkor plusz tízbe se ment 50 fok föléAz új 83 fokos.Ott is áll a mutató mint a cövek.Egészen addig míg a kinti hőmérséklet nem kerülgeti a minusz tizet.Ilyenkor ha nem forog 2000-et 70 fokig se megy fel.Ha felment és lassítok akkor is képes visszahülni.Tavaly probaképp letakartam az összes légbeömlőt elöl.Szitu ugyanez.Egyszerűen több hőt elhasznál a fűtésre mint a.ennyit termel a motor.És a termosztátok is elég silányak.Anno néztem egy videót ahol tesztelték mennyire is zárnak.Gyakorlatilag mind átenged.A konkluzio az volt,hogy márkátol függetlenül azok a jobbak amik gumira zárnak nem fém a fémre.
Liquid2018-03-01 20:09:59 // 53598
Ha Szamosiék ezt mondták, akkor ne menj oda többet... nem normális, kis túlzással 90-en kell lennie fixen.
pettinke2018-03-01 18:21:56 // 53597
Egyáltalán nem normális. Ha szerintük az, akkor talán ne hozzájuk vidd.
Haddel2018-03-01 18:15:57 // 53596
Ez nem normális. Oda kéne lennie a mutatónak szögezve 90 fokra.
atis_166jtd2018-03-01 16:52:50 // 53595
És mi a természetes benne? Nyugottan cserélj egy termosztátot és csodát fogsz látni.
Zolibácsi2018-03-01 16:27:19 // 53594
Azért pályán kB 1 gyorsítás és már 90-en kellene lennie
Szido2018-03-01 16:24:32 // 53593
150km pálya után is 70-75 fok. Amint lassítok a lehajtónál már esik is 65-re.
Zolibácsi2018-03-01 16:19:32 // 53592
Hogy jársz a kocsival és hány km? Nekem most a hidegben 10 km alatt lassú közlekedéssel nem megy 70 felé. Ha kicsit nyomnam neki akkor fel menne
Szido2018-03-01 15:48:57 // 53591
Felhívtam Szamosiékat. Szerintük teljesen normális, hogy nem megy 75 fok fölé a mutató. Kifogytam az ötletekből. Inkább elviszem, hogy nézzék át.
frusciante2018-02-28 16:43:05 // 53590
Nekem két vezérlést bír egy módosító az olaj mindig maxon. 60.000ként vezérlés csere. A végére azért mindnek volt már hangja főleg indításkor.
marci912018-02-28 15:14:54 // 53589
Szia!
Ha a módosító cseréje után gondoskodsz a jó olajról (pl Selenia Alfa 20k) és mindig max szinten tartod, nagyon sokáig nem lesz vele gondod.
Kazes☻2018-02-28 13:21:25 // 53588
A vez.módon belül lévő mozgó alkatrészek kopása miatt van.
Buksi2018-02-28 11:33:26 // 53587
???
Valószínű lemaradt a szöveg egy része!
János 1472018-02-27 21:12:19 // 53586
Minimálisan,Csupán érdeklődés képpen kérdeztem mert nyáron szeretnék vezérlést cseréltetni,és akkor már azt is cseréltetem.

Egyébként a szimmering nem megfelelő záródása,kikopása okozza a hangot?
Liquid2018-02-27 20:45:27 // 53585
Lehet próbálkozni felújító készlettel, de a siker nagyon nem 100%, és ha nem jön be akkor ismét lehet szétszedni a vezérlést, újra megfizetve annak munkadíját.
Igen, természetesen szét kell szedni, hiszen a szívó oldali vezérműtengely végén van a vezérlésmódosító. Tehát célszerű vezérléscserével összekötni a mutatványt.
Nagyon dízelezik? Vagy miért akarod így magában cserélni?
Rizzo2018-02-27 20:31:56 // 53584
Nekem is az akku halála elött hozta ezt a hibát.
János 1472018-02-27 19:20:24 // 53583
Sziasztok.

Vezérlés módosítót megéri felújítani,vagy inkább a komplett újat érdemesebb megvenni?

Vezérlés módosító cseréjéhez a szíjat lekell venni?

Bocsi,a kezdő alfás kérdésekért.

Köszi.

Üdv.:Jani

#147,1.6 ts 120le
Zsombor2018-02-27 10:23:44 // 53582
Sziasztok!

Menet közben egyszer csak elment valamennyi világításom, majd visszajött. Nyugtáztam, hogy pillanatnyi elmezavar, azonban az utórengés az, hogy elment az országúti világításom. Izzókat, biztosítékot csekkoltam. Mi a franc lehet? (Brera 2.4 2007)
Köszönöm
Haddel2018-02-27 05:54:45 // 53581
Ha gyengélgedik az aksi akkor is szokott ilyen hibákat dobni.
Kuti2018-02-27 01:22:04 // 53580
Valamint kiír vmi hibát VDC néven.Alfa romeo breram van.minlehet a baj?!Van köze ennek a -10fokokhoz?!
Kuti2018-02-27 01:13:09 // 53579
Sziasztok!
Olyan gondom lenne,hogy kivillant az műszerfalamon egy ikon(egy felkiáltójel,3szögben,amit körbeölel egy nyíl óramutatójárásával ellentétes irányban haladva)Ez mit jelent?vagy csak a nagy hideg miatt lehet?!mert ki-ki villant a kormányzár hiba ikonja is.
pettinke2018-02-26 13:14:31 // 53578
ebből én aztán meg nem mondom neked, hogy mitől maradt ki az égés...
pettinke2018-02-26 13:13:42 // 53577
egyáltalán nem normális dolog 70-75 fokos motorral járni, nemcsak a részecskeszűrővel van így probléma, hanem a többlet gázolajjal is. tessék termosztátot cserélni!
Szido2018-02-26 10:35:18 // 53576
Sziasztok! 159 2.4JTD problémám van. Pár hónapja jött egy hibakód, miszerint a részecskeszűrő regenerálása nem volt sikeres. Elvittem Szamosiékhoz, ahol kitisztították, de 200 km-el később megint előjött a hiba. Azóta járok vele, sokszor felvillan a lámpa, és néha el is tűnik. Közben észrevettem, hogy a víz sem melegszik 90 fokra. Általában 70-75 körül áll a mutató. Ha jól sejtem, a regeneráció indulásának feltétele az üzemi hőmérséklet.
Van rá esély, hogy egy termosztát csere megoldja a részecskeszűrős problémámat? Kérlek erősítsetek, vagy cáfoljatok meg!
berobbantam2018-02-25 19:37:34 // 53575
Ha ezt mondod elhiszem.Enyém 156 fl.A 20 éves brava ua.A peugeot boxer is.A hasonló korú ducato is.Nem gondoltam volna hogy a 47-el variáltak.Elvileg testvérek az 56-al.Nem lehet hogy évjárat függő?
Csabo222018-02-25 19:32:29 // 53574
147-hez nem létezik mesterkulcs, más az immo rendszere, mint a 156-nak. 147 és GT u.a, 156 régebbi mind.
frusciante2018-02-25 19:03:11 // 53573
Köszi az infót. én a tshez már 10 éve nyúzom azt az egy szem kulcsot, illetve sanszos h nagyjából 18 éve ezzel van használva a gép... :) jövő héten meglátom mire megyek
berobbantam2018-02-25 18:55:24 // 53572
Jah.Ha valakit érdekel van blogom is a beépítésröl.A gyári vezérlővel párhuzamosan van bekötve,így ha egyszer megbolondulok és rám szakad a bank a gyárit is fel tudom éleszteni.Amugy szerintem a 47 és az 56 vezérlője ugyanaz.Max máshol van az autóban.
berobbantam2018-02-25 18:52:49 // 53571
Szia
Mesterkulcsal minden immo ujratanítható.Ilyet már én is csináltam.Erre mondtam,hogy mesterkulcsot is tudnak csinálni ha kell.Az 60 körül lett volna mikor én néztem.Egy normál kulcs meg 40 kb.A tanítás álltalában ugy néz ki,hogy beteszed a mesterkulcsot gyujtás ráad.Kiveszed beteszed azegyik kulcsot gyujtás ráad.Beteszed a másikat gyujtás ráad.Aztán megint a mestert.A kulcscserére nekem 5 másodperc volt.Ez elégnecces de megoldható.A nagyobb baj az szokott lenni,hogy általába nincs meg a mesterkulcs.Másik oldala.Veszelegy bontott kulcsot.Nekem erre 10-et mondtak anno.8-ért hozzátanítják a távirányítóhoz plusz mivel nincs mesterkulcsom 10 ért az immohoz.Na ez volt az a pont amikor elengedtem ezt a történetet és lett az univerzális.Több mint két éve az első kulcsot gyepálomMég elemet se kellett cserélni.Nyitja a csomit is.Van autó kereső funkció.És a harmadikrol még nyitja zárja a ház előtt álló autót
berobbantam2018-02-25 18:43:10 // 53570
Szia
Rendelsz e-bayrol kulcsházat.A ház nem jó,de a kulcsszár passzolt a gyárihoz.Olyan 1500 píz.De a bicskakulcs.hu-n is van azthiszem csak kulcsszár.1000 forint per darab volt utoljára.A másolás a problémásabb.A legtöbb kulcsmásolónak nem volt megfelelő feje hozzá.Végül nekem valamelyik tescóba másolta le a mister mint.
frusciante2018-02-25 17:17:24 // 53569
Köszi az infót! Akkor először megkérdek egy szalont utána ha elszörnyedek, akkor marad a bontott kulcs+nyerskulcs kombó...
Csabo222018-02-25 16:59:47 // 53568
147-nél másképp van sajna az immo tudtommal, csak 1szer irható.
Pótkulcsot csinálnak pesten is az arany kulcsban vagy az arénával (Papp László) szemben. Kell hozzá vinni a kocsit vagy a body compot. és valóban nem olcsó. Azt nemtom viszont, h távirányitós bicskakulcsot csinálnak-e.
Én úgy közeliteném meg, h vennék ebay-en egy komplett bontott bicskakulcsot, egy új üres/nyers kulcsot és ezeket adnám a kulcsosnak, h faragja össze. nyilván új immo chipet fog belerakni, és azt programozza föl, majd tanitja be a távirányitót.
Esetleg megkérdezném szalonban h ők mennyiért adnak gyári újat.
frusciante2018-02-25 12:06:30 // 53567
Az nem rossz... Köszi az infót! RA tshez csak egy kulcsom van ráadásul annak is kivan a lelke a kulcsszár el van hajolva.... Trencsikéknél van kulcs, lehet akkor azt még megpróbálom és a meglevő kulcs felújításához honnan tudnék szerezni kulcsszárat? Mármint újat amit a kulcsoshoz elviszek és "kifaragja" belőle az enyém másolatát? Anno láttam itt amoren vki hirdette de más sehol nem találom...
berobbantam2018-02-25 11:03:21 // 53566
Szia
Nem halott ügy csak sokba van.Pápán állítólag tudnak csinálni.Kb 40 k-ra jön ki egy pót kulcs.Ha szerzel bontóbol chipet azt is hozzá tudják tanítani az autóhoz.Mesterkulcsot is tudnak csinálni ha kell.Annó én végigjártam a témakört a 156-al.Végül vettem egy univerzális szettet,másoltattam két kulcsszárat és használom a gyári chippel.Az immó nem szokott meghalni.Max kontakthibás lesz valahol.Ha mégis behal akkor meg kb mindegy hány chipped van hozzá.Ráadásul a gyári kulcs távirányító része is elég háklis.Olvastam olyat ha lemerül csontra az elem ugrik egyet a kódja.Ezt 8000-ért szokták ujratanítani.Szóval én elengedtem ezt a témát.Az univerzális vezérlőjét bekötöttem párhuzamosan a gyárival.Azóta is teszi a dolgát tökéletesen.Ha meg mechanikailag tönkre megy a kulcs a cippet teszem a másikba és megy tovább
frusciante2018-02-25 09:23:59 // 53565
Sziasztok.
147 hez szeretnék tartalék kulcsot csináltatni. Viszont nem tudom, h az immóhoz a kis mágnest honnan tudnám beszerezni vagy ez halott ügy?
Bundi19732018-02-23 23:14:20 // 53564
Sziasztok! Lenne egy olyan probléma ami vásárlás óta megvan és nem tudjuk mi lehet a baj. Indítás után alapjáraton 1200 nál kezd el járni majd egy fél perc múlva el kezd remegni az egész autó ne képzeljetek iszonyatos nagy mozgást csak érzem hogy remeg és azonnal felgyullad az ismert "fehler motor überwachungs System" és mikor lemegy 1000 girire elalszik a jelzés gyönyörűen jár a motor nem fullad és onnantól kezdve egész nap semmi baja. Ki volt olvasva azt írja az 1 es 2 es 4 es trafó nem megfelelő értéket mutat és a katalizátor érték is magas. Az ki van zárva hogy a 4 trafóból 3 szar lenne akkor gondolom azért az érződne ha megyek de eddig semmi fulladás semmi motordadogás nincs nem is volt. Aztán ma ahogy eddig beindítottam elindult majd jött a remegés de nem jelzett hanem leesett a fordulat vissza aztán még jobban leesett 500-400 fel 1000 megint 400 és lefulladt :( elöször mióta együtt vagyunk. Volt valakinek esetleg valami hasonló gondja? Ujra indítva már minden rendben volt megint.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak