Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Nasty2006-10-19 19:09:56 // 13079
Lásd:13039 hozzászólást, te is ki tudod cserélni, két lyukas torx csavart ke kihajtani + vissza.
Brad 1562006-10-19 19:08:16 // 13078
Néha az alapjárat is ingadozik az viszont lambdaszonda nem??
Brad 1562006-10-19 19:04:15 // 13077
Éretm és az megterheli a pénztárcámat? Milyen áron van, és macerás lesz a munkadíj??
Dzsozy2006-10-19 18:51:49 // 13076
Sziasztok! Szerény véleményem szerint, nem jo a benzin-levegő keverékének aránya. Ha beletaposol, nyit a pillangó szelep, mehet a levegő, de a benyát ill a levegő-benya keveréket meg a lambdaszonda szabájozza, de lehet a légtömegmérő hibája is (LMM), ami itt állandó téma! :))
Föckös2006-10-19 18:34:21 // 13075
két dupla 40es dellóóórtóóó van eladó! 50ropi akit érdekel, az írjon nekem, v Lac001nek! köszke
Brad 1562006-10-19 18:28:24 // 13074
Hali Ma egy furcsa dolgot tapasztaltam amit még soha, kettesbe voltam kapcsolva és adtam a gázt de a motor alig pörgött erre elvettem a gázról a lábam és utána jó lett, felkapcsoltam 3ba ott is ugyanez. Utána jó lett minden. Ez minek lehet a kezdő baja??
gizmo1452006-10-18 22:26:05 // 13073
Az Alfámnál nekem is 7000-től piros de 7300-7400-ig elpörög. A leszabályzás a nem minden autónál egyforma. Pl: nálunk a cégnél corrollák vannak, és azok is elég érdekesen szabályoznak le. Olyan mintha csak elfogyna belőle az erő, zugnak és kész. :-)
janrob2006-10-18 21:32:50 // 13072
Szerintetek az mitől lehet, h az anyám Seat Leonja 6000-nél pirosodik, és simán beleengedi a mutatót 6600 körülig, nem tilt, nem csinál semmit. Mentem ma vele egy kicsit, nem a legnyugodtabb pillanatomban, de a jó hír: a mi ALFÁNK sokkal jobban megy!!! Pedig az is 1.6 103 körül van. Gyík volt, alíg vártam, h a 147-esnek is megmozgassam a dugattyúit egy icipicit...
gizmo1452006-10-18 20:48:33 // 13071
Ja ja, én is épp így jártam. El kezdett világitani a kopott fékbetét viszzajelző lámpa, gondoltam majd kicserélem és felszabályoztatom a tárcsát és kész is. Kiváncsiságból rámértem a tárcsára tólómérővel akkor volt 17,0 mm. Utána néztem menyi a min, hát 18,2 mm. Akkor bejátszott egy pár új tárcsa is. :-)
Otto2006-10-18 20:15:57 // 13070
Akkor asszem be kell fektetnem! 17 lenne szabályzás után!
Otto2006-10-18 20:14:37 // 13069
Igen 155!
Paco2006-10-18 19:59:39 // 13068
Nem. 1.8 illetve 2.0 esetén (257-es tárcsa) az új méret 20,2 mm a használt méret 19,2 a minimum méret 18,2. 19 mm alá tilos szabályozni. 2.5 V6 és TD esetében (284-es tárcsa) a fenti értékek 22,2 / 21,2 / 20,2 21 alá tilos szabályozni Hátsó fék egységes, (240-es tömör tárcsa) a méretek 11,2 / 10,2 / 9,2 Ha 17 mm-es a féktárcsád az már most balesetveszélyes,szigorúan csere.
Buddha2006-10-18 19:56:29 // 13067
Hali! Azt hiszem 18.2 mm a gyári minimum! 155-re kellene?
Otto2006-10-18 19:51:39 // 13066
Sziasztok! Mi az a minimum vastagság,aminek az első féktárcsának lenni illik? Mert ha én most felszabályoztatnám kb lenne 17mm.De nagyon nem tetszik már olyan vékonyan!Jó az még?
Dzsozy2006-10-18 18:57:09 // 13065
Szióka mindenkinek. Még tegnap írtam, hogy mivel tisztítottam meg a légtömegmérőt. Örömmel taoasztalom, hogy maradt ez a téma, mivel mindenki aki ide téved, az csak tanulhat belőle! Halkan megjegyzem, hogy ugyan úgy ugrál az alapjáratom, 500-1500 túráztatja magát. Beleőszülük! :) Hát nem maradt más csak az új LMM. A főtengely jeladó álltalában BOSCH márka. Az én vasamban is bekrepált egyszer, de egy Alfa spec autóvill.szerelő tanácsa, elmondása és hatékony közreműködése szerint jó bele a VW Golf-é is. Enyémben az van, ja és "5x olcsóbb".
Frank2006-10-18 13:27:43 // 13064
Helló mindenki! Van esetleg valakinek eladó "főtengely jeladója" 166 2,4JTD-hez? Vagy infó hol lehetne ilyet beszerezni?
Paco2006-10-18 13:12:22 // 13063
Passz. Elképzelhető.
Karakot2006-10-18 12:58:58 // 13062
És ha valaki nem vezeti vissza a kartergázt, hanem a szívócső becsatlakozásához rak egy " szuszogót" (lásd Ronnie oldalán), akkor tovább bírja az lmm?
Paco2006-10-18 12:04:40 // 13061
Nem is a szűrő felől jön a szenny,hanem a kartergázból csapódik ki az olajpára. Lehet hogy rosszabbul van megoldva, esetleg a motorok illesztése más, fene tudja.
BenGa2006-10-18 11:54:24 // 13060
Zsír. Szerintem ezt a témát totál ki is veséztük:) De ha már légtömegmérő taktarítás. Felmerül bennem a kérdés, hogy az alfáknál miért koszolódik el ennyre, ilyne könnyen. Más kocsiknál nincs vele enyni baj. Isuzus Astra G karavánunkba 250 ezernél cseréltük most, és eddig sos volt pucolva. New Beetlenknél 200E körül volt. Ehhez képest az enyém már 120 körül nyűglődött (előző tulaj áll. szerint). Azt nem hinném h. pont az alfa tulajok lennének azok, akik felelőtlenek a szűrőcsere témában.
Paco2006-10-18 10:16:22 // 13059
Tudodmit? Én is kötekedős hangulatban vagyok. :) Kontakt tisztító, kontakt ápoló,és családja. A nevéből is adódóan elektromos csatlakozások tisztítására szolgál. Tényleg lemossa a port, és tényleg deoxidál. De áruld már el nekem, hogy ennek mi haszna a mechanikus tisztításnál ahol olajat és kokxot kell leszednie? Viszont a hatóanyaga szépen elvegyül az olajjal és ott marad. Úgyhogy maradjunk a kifejezetten olaj és zsír leszedésére felhasznált vegyületeknél. Pl. a féktisztító vagy a pillangószelep tisztító spray. Az alkohol is egészen jó ötlet, de ha igazán hatékonyat szeretnél akkor széntetraklorid. Kár hogy nehezen lehet hozzájutni. Én ha olcsó megoldást kell választani akkor a benzinre esküszöm,elvégre az mindig kéznél van. Végeredmény. Kontakt tisztítóval is meg lehet pucolni, csak ha jót akarsz magadnak akkor nem teszed.
igi (Roland)2006-10-18 09:43:50 // 13058
2 órát írnak rá!
BenGa2006-10-17 23:29:32 // 13057
Heló! szite biztos h. az alapjárati szabályozód lesz rosz neked is (márha olyan tipusú a tiéd is). Nekem most h. egy kicst megkentem realizálódott a helyzet. nem most se jó telejsen. mikor szétszedve tapasztaltam, hogy kotyog a mag, és az egyikoldalhoz érve szorul. elvileg lehetne rajta álítani, de nem volt akkor hozzá türelmem.
BenGa2006-10-17 23:20:38 // 13056
Heló Paco! Ebbe egy kcsit beleötnék, most ilyen kedvem van:) Főleg mivel a kontakt spray től mindig agyvérzést kapok, mert az a kérdés, hogy kinek mi a kontakt spray. Van kontakt tisztító és kontakt ápoló illetve a multi- all in one: zájolajozó és kontaktisztító az egyben. (PL:A WD40 az sokminden de leginkább semmi. ) A kontakt tisztító csak tisztít és deoxidál. Nem hagy hátra film réteget. A kontak ápoló pedig megakadályozza a felületek újboli oxidájóját és jobb kontaktot ad. Szóval, Kontakt tisztító sprayel meg lehet pucolni. Egyébként én meg a tiszta alkoholt ajánlanám, csak azt nem tudom h. lehet spriccelni, de sztem, finoman lehet vele törölni (pl:+fülpiszkáló:). A féktiszító az egyik legagresszívabb tisztító folyadék, acetont, tuololt, benzint is tartalmaz. Helyette inkább valamelyik márkásabb fojtószeleptisztító. Az annyira nem agresszív, de jobb old, csak 5x drágább.
kando.2006-10-17 21:21:48 // 13055
Jó, én se teljesen értem a működést, próbáltam összeszedni valami értelmes magyarázatot rá. Nekem sincs benne, csak a tűzfal :)
gizmo1452006-10-17 21:21:29 // 13054
Köszi! Majd kérdezem őket.
Poló2006-10-17 21:16:11 // 13053
Én nem sokmindent vettem észre, mióta bent van. Annyi, hogy tök jól néz ki :)
Dzsozy2006-10-17 21:14:17 // 13052
A "Felni" bótba mondták ezt a maszlagot. Egyenlőre javítgatom a Drágát, oszt majd meglátjuk. Hát a korábbi verdámban 155-ben is nehéz volt a bajuszkapcsolót szétszedni, ERGO: nem is szedtem szét! :)
Kau2006-10-17 21:12:10 // 13051
George és ystuc már szedtek szét. Esetleg ők tudnak segíteni.
Kau2006-10-17 21:11:00 // 13050
Hozzátenném, hogy jobban meg lehet érezni az úthibákat, meg ha rámész egy kőre. Nem nyitok vitát, hogy minek, mert sok embernek van itt is. De ezt én nem igazán értékelem. Felénk két falu között nagyon kanyargós út van. Simán végig autózom 110-170-el. Tehát ettől nem hiszem, hogy gyorsabban mennék akkor sem, ha toronymerevítő lenne bent. Mert, hogy rallyban hasznélják, az oké :)
gizmo1452006-10-17 21:08:12 // 13049
Sziaaztok! Tudja valaki véletlen hogy lehet szétszedni a 145-ben a "bajuszkapcsolókat" izzó csere céljából? Eltörni nem szeretném. Odáig jutottam hogy, semedig. :-(
Kau2006-10-17 21:04:55 // 13048
Ne vegyél úgy LMM-et, hogy előtte nem próbálod ki! Vagy vállaljon rá garanciát, mert nem biztos, hogy jó, attól mert új!
Dzsozy2006-10-17 21:02:45 // 13047
Hát má késő, most mostam le a kezemről a piszkot. :) Első röffentésre indult a vas, a többit holnap reggel tudom meg, hogy üriben mit "dumál" a gíp. :) A Felninél mondjuk a légtömegmérő keleti termék, csak szavatosságot vállalnak, garanciát nem, vagy is a hibát a vevőnek kell bizonyítani. Minalko: Bosch LMM 19.000,-
dfg (Tanárúr)2006-10-17 20:52:46 // 13046
AKkor hétvégén kipróbálom ezt a féktisztítós bulit köszi.
Paco2006-10-17 20:46:07 // 13045
A kontakt sprévelén nem próbálnám meg a helyedben. Vagy csak úgy hogy először letisztítod kontakt sprével utána a kontakt sprét letisztítod féktisztítóval :P
Poló2006-10-17 20:44:10 // 13044
Nekem eddig a felni kft-vel negatív tapasztalataim voltak :(
Dzsozy2006-10-17 20:40:14 // 13043
Lehet, hogy elkésett a válasz, egyébként én is az alapjárattal bajlódom. Menet közben ha üribe dobom 500-1500 pörgeti, túráztatja magát. Ha állok a lámpánál akkor bedobja ezt 2-szer, 3-szor, majd beáll. Egyébként nem reklám Bárdi Győr légtömegmérő 67.000,- , Felni Auto alkatrész üzlet Győr, Kert u. (Fiat, Alfa) 17.000,- a légtömegmérő. Ja az üzletben azt mondták, hogy féktisztító ill. kontak sprével tisztítható! Első körben lebeszéltek a vásárlásról. :) Golf 2000 alkatrész üzlet Győr, lambda szonda 14.000,-.
Seriff2006-10-17 16:25:05 // 13042
Kösz még1szer:)
András bácsi2006-10-17 16:23:27 // 13040
Három óra, ha nincs semmi bibi.
Seriff2006-10-17 16:18:20 // 13039
Mindenképpen!! Nagyon megköszönöm Bandibá!!!!!!!:))))
Tibcsi1662006-10-17 16:18:01 // 13038
Sziasztok, Ki tudja mennyi idő egy 166 2.4JTD -s vezérmű szíj csere görgőkkel és vízpumpával együtt?? Bátyám másodállásban autószerelő, de Alfán még nem cserélt vez. szíjat. Fiat Cromán és Regattán, Tipon és jó pár más kocsin már igen. A kocsimat még nem látta, és az a kérdése, hogy kell-e valamilyen spéci célszerszám a cseréhez. Esetleg mire figyeljen csere közben..
András bácsi2006-10-17 14:10:49 // 13037
Minden megoldható némi faragással. :) Van egy motorhibás/hiteles semmiképpen nem átjátszható QV. Szép belsővel Tb-án. Lehet, hogy benne lenne a csóka egy belső-cserében. Megtudjam a számát?
Seriff2006-10-17 14:04:32 // 13036
Segítséget szeretnék kérni. A GTV ('95től) első ülései beszerelhetők a 145ösbe? Szélességében passzol-e; felfogatás csere megoldható az eredeti 145ülésről? Köszönöm!
Fairlane2006-10-17 13:46:55 // 13035
továbbá egy kicsit rásegít a gumikopásra :)) legalábbis néhány offos haveromnak ez a tapasztalata
Frank2006-10-17 13:25:05 // 13034
Helló mindenki! Van némi kis problémám az autómmal! (2,4Jtd) Kivillan a motorjelzés és egyszer csak megáll, utána kb.: 20percmulva meg simán elindul és mintha semmi nem történt volna ugy müködik! már 3* eljátszotta, a pécsi szervizbe meg nem látnak semmi problémát! :( Tudna valaki mondani valami okosat?!
BenGa2006-10-17 12:09:42 // 13033
Helló! úgy látom ez az alapjárat meg járat stabilitás örökzöld téma. Nekem még mindig nem tökéletes, pedig már sok minden megvolt. Egyedül a lambda szondát nem cseréltem meg az alapjárati szabályozót. Akkor lett jobb a helyzetem mikor utoljára szértszedtem az a. szabájozót és megkentem. így nem szorul, viszint vszínű gakra kell majd cserélni, mert a kenőanyagba bele fog rakódni a korom és megszorítja. De 40 erzerét inkább kipucolom 2 havonta:D Ezekből a 20E ft-os utángyárottakból amúgy sincs minden tipushoz. Én is venni akartam, de az pont nem volt. Egyébként nem érdemes licitálgatni, fel kell őket hívni és pontosan meg lehet beszélni milyen tipushoz kell. Nem reklám (főleg mér én se szeretem az utángyárottat), de akinek kell... Minalko Kft. 9026-Győr, Damjanich u. 7. Tel: 96/519-840 E-mail: aruhaz@minalko.hu Weboldal: http://www.minalko.hu Adószám: 11132990-2-08 Kapcsolattartó neve: Bumberák László Telefon: 96/519-842 E-mail: minalko@minalko.hu Egy érdekesség az ilyen dolgok áraival kapcsolatban. Utánna jártam hol miylen menynibe lenne az enyémhez (145, 1.6 TS, '98) 1) Árajánlat (gyári) Légtömegmérő: 121.300Ft Lambda szonda: 44.300Ft 2) Árajánlat Légtömegmérő: 40.000Ft (BOSCH) Lambda szonda: 20.000Ft (BOSCH) 3) Árajánlat, BOSCH listaár Légtömegmérő: 56.000Ft (BOSCH) Lambda szonda: 35.000Ft (BOSCH) 4) Árajánlat (UNIX, listaárak Légtömegmérő: 40.499Ft (EPS) Lambda szonda: 35E köröl volt 5) lehetőség utángyártott légtömegmérő: 20-40 között több árban utángyártott Lambda szonda: 10-30 között több árban Ebből enkem ami érdekes volt, az hogy, a gyári az BOSCH, akkro miért kerül 2x annyiba? A legjobb, viszont, az volt, mikor Frankfurtba az automechnikán megkérdeztük a kiskínait, hogy "how much the légtömegmérő?" és erre 5$ :D
Balage2006-10-16 22:28:23 // 13032
Az alváz és a kasztni hosszirányú csavarodási képességét javítja.
dfg (Tanárúr)2006-10-16 22:13:18 // 13031
bowdenes.
kando.2006-10-16 21:45:59 // 13030
A futóművet merevíti, növel a kanyarstabilitást. Anno a 33-asban részben ezt csinálta meg a tűzfal, de sokan tettek abba is toronymerevítőt. Persze, a ksztnit is így kíméli, nem terheli annyira le, főleg kanyarokban. Elvileg az a célja, hogy ,,ne ússzon szét'' az első futóműved.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak