Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Xixo2006-11-20 23:47:36 // 13429
Pl. hűtővizet cserélni??? :-))
Ferke2006-11-20 23:20:51 // 13428
Nem baj, akarsz majd még te mást is csinálni!:)
Xixo2006-11-20 23:17:27 // 13427
Nekem nem lesz! Felesleges!! Amióta megvan ez már nem használok refit!!! :-)))
Ferke2006-11-20 23:08:27 // 13426
Na a "bixenon"-odat már Te szereled be egyedül, ecsém! Én ott fogok állni, cigikávé, és mulatok ezerrel!:)))
Ferke2006-11-20 23:06:07 // 13425
H4? Jaaa, ez az oldtimer topic???:)))
Xixo2006-11-20 22:58:17 // 13424
A bi-nél az izzót vagy a takarólemezt mozgatja valami és úgy állítja fényszóróra, ha jól tudom.
Xixo2006-11-20 22:57:08 // 13423
A Punto I is H4-es? Vagy nem??
Xixo2006-11-20 22:53:56 // 13422
Jaja, a jót könnyű megszokni!! :))
Xixo2006-11-20 22:52:18 // 13421
NA jó ott voltál Te is... :-)))
Tibcsi1662006-11-20 18:31:15 // 13420
Igen, ez a bixenon. De nekünk ugye nem ilyen van. Nekünk összesen 4 izó kell: 2 a tompítottba és 2 a távfénybe. Tehát 2x2 azaz 2 szett, így 2x40-50eFt. De még így is olcsóbb mint a gyári, amiben csak a tompított xenon, a távfény normál halogén.
Liquid2006-11-20 18:21:32 // 13419
Pl. a H4 egy db izzó, míg a H1-H7 2db...sztem erre gondolt
Tibcsi1662006-11-20 18:20:20 // 13418
Ebben most nem tudok pontos adatot mondani és lehet, hogy igazad van. Majd valamerre azért utána kéne nézni mielőtt beszereljük. De valamikor rég tanultam világitástechnikát a PMMF-en és úgy emléxem, hogy a normál halogén izzónak sem tesz jót a sok kapcsolgatás. Tehát a végeredményt nézve kb. ugyan ott vagyunk. Sőt szerintem a kisülőcső még inkább jobban bírja, hiszen gondolj egy stroboszkópra és utána nézd meg, hogy gyújt be egy xenon ... tök ugyan az. És azért a stroboszkóp villog pár milliót az élettartama során :) De mint írtam nem vagyok xenon lámpa szakértő, majd megkérdezem egy régi osztály társamat akinek a világítástechnika a szakmája és leírom mit mondott.
Jata2006-11-20 17:48:07 // 13417
Szasztok! Nem megy ki vki mostanába olaszba? Naon jo lenne az nekem! 164 V6TB-hez kelleneszervó olajhütö csö!Az enyém elszota magát megint!
Az enyém TS de V6TB szervócsö van benne!Pleace Mail ha vki megy ki!
csocsi2006-11-20 17:30:04 // 13416
Annyit tudok én is amit itt olvastam.
Mondjuk én nem akartam tenni bele
csocsi2006-11-20 17:29:05 // 13415
Az ember változik időnként :))
Ezzel nem csak te vagy így
Ferke2006-11-20 13:03:17 // 13414
Ezt nem értem. Hogy hogy külön van a fényszóród? Van olyan, hogy egyben van a fényszóród???
swan2006-11-20 11:37:16 // 13413
Szetem a gyakori kapcsolgatástól az hamnarabb tönkremegy és nem lesz hoszabb az élettartama mint az izzóé! Mivel az is kisülőcső nagyon nem tesz neki jót a gyakori kapcsolgatás!!
Ferke2006-11-20 11:14:47 // 13412
hmm...egyes szám 1. szeményben, miii?????:)))) Megint egyedül aratod le a babérokat???:)
Xixo2006-11-19 21:18:50 // 13411
Hát ha külön van a fényszóród, akkor ahoz külön kell megvenni az egész szettet.
Morphin2006-11-19 21:13:12 // 13410
Épp most olvastam. :-)))
Hogy jön ki nálad a 2szer 40-50K?
Xixo2006-11-19 21:12:17 // 13409
Mert nem kapcsol be olyan hamar viszont előbb tönkremegy a sok kapcsolgatástól. De lejebb olvashatsz erről részletesebben!!
Morphin2006-11-19 21:08:27 // 13408
Igen látható a különbség. :-))) A fényszóróba miért nem jó tenni xenont?
Xixo2006-11-19 21:06:02 // 13407
Jajaja, egy csomó dologra azt mondtam, hogy nem is kell, felesleges, most meg meg nem vállnék tőlük!! :-))
csocsi2006-11-19 21:05:53 // 13406
Szóval észrevehető a különbség .))))))
Morphin2006-11-19 21:04:34 // 13405
Én egy szoc otthonban voltam betegért és ott váltogattam rendesen a fényszóró és tompított között. Nem láttam semmit. Persze előtte értem haza Győrből és utána gyorsan meló.
csocsi2006-11-19 21:01:25 // 13404
Nekem a 155-nél is jó volt, de az azért sokkal jobb. Tényleg látok és nem kell mereszteni a szemem :)))
Morphin2006-11-19 20:59:39 // 13403
Így már jártam én is. Kapcsolgattam az OFF-ot, hogy világítok vagy sem. :-)))
csocsi2006-11-19 20:58:02 // 13402
A jót mindig könnyen megszokja az ember .))))
Xixo2006-11-19 20:47:16 // 13401
Jaja!! Egyik nap mentünk a Puntoval és azt hittem, hogy nincs felkapcsolva a lámpa. :-))
csocsi2006-11-19 20:43:09 // 13400
Akkor ez elképzelhető, csak azt tudom, hogy a többiekéhez képest jobb az enyém.
Xixo2006-11-19 20:41:49 // 13399
Akkor sima, mint nálam.
csocsi2006-11-19 20:36:32 // 13398
Csak a tompított az nálam
Xixo2006-11-19 20:27:44 // 13397
A fényszóród is x vagy csak a tompított??
csocsi2006-11-19 20:26:30 // 13396
Most megfogtál, az előző tulaj rakatta bele
Xixo2006-11-19 20:25:09 // 13395
A tiéd bi vagy sima?
csocsi2006-11-19 20:18:25 // 13394
Szerintem mindenképpen érdemes használni :))))
Xixo2006-11-19 20:12:00 // 13393
Én azért vaciláltam rajta egy ideig. De sikerült bölcsen döntenem!! :-)))
csocsi2006-11-19 20:07:08 // 13392
Én már így vettem, de a többiek irigy megjegyzései és a tapasztalatom azt igazolta, hogy jó :))))
Xixo2006-11-19 20:05:20 // 13391
Mondjuk én csak akkor jöttem rá, amikor beraktam - kipróbáltam. Előtte kicsit bizonytalanabb voltam...
csocsi2006-11-19 20:02:36 // 13390
Ezt én is tudom bizonítani :))))
Xixo2006-11-19 20:01:04 // 13389
Jah, ez mind igaz, csak az ugye kétszer 40-50ezer forint...
De a tompitottba mindenképp megéri!!!
Tibcsi1662006-11-19 19:45:24 // 13388
LEHET. Erre én rá is kérdeztem!! Azt mondták, hogy lehet, távfénybe is rakni, az igaz, hogy kell egy kis idő, míg a 100% fényét eléri. DE már a bekapcsolás pillanatában a kezdő fényereje is nagyobb mint a sima halogén. Az viszont igaz, hogy hamarabb megdöglik a sok le-fel kapcsolástól. De még így is többszörös élettartamú mint a sima halogén. Tehát pl. a normál izzó ötszörös élettartamát tudná ha nem kapcsolgatnánk. Ha kapcsolgatással négyszereset tudja, még akkor jól járunk Esetleg hamarabb kell cserélni..... kb.10eFt csak a xenon izzó. De 4db jobb minőségű halogén izzó is simán kerül ennyibe. Tehát árban ugyan ott vagyunk.... Én fogok bele rakni, ha lesz rá pénzem..
csocsi2006-11-19 19:29:40 // 13387
Jól beszélsz, de azért észre lehet venni .)))
Laci 146 1.9 jtd2006-11-19 19:22:19 // 13386
Sziasztok segítséget szeretnék kérni autódatából szükségemlene az alfa 1.8.td sw villamos kapcsolási rajzra ha tudtok segítsetek! köszönöm.
ystuc2006-11-19 19:14:18 // 13385
Wow... Hát, látom nem unatkoztál...
granturismo2006-11-19 17:08:57 // 13384
granturismo2006-11-19 16:52:54 // 13383
Sziasztok. Beszereltem a gyári fényszórómosót utólag. Q. nagy meló sajnos.:-(

Talán az egyetlen jó hír hogy akinek "A" biztitáblája van (ez boxernál az L (lusso) felszereltség) annak a lámpamosó kábelezése már gyárilag ki van építve.
Következő cuccok kellettek:
Mosófej jobb (2), mosófej bal (1), mosófej csatlakozó (11) 2db, mosófej anya alátéttel (4-5) 2db, csőbilics (8) 4db, mósócső, csőrögzítő (3) 4db, visszafolyásgátló (9), spec időzítő relé (6).

Illetve szivattyú (2) tömítés (7) tartály (1)

Az alkatrészek bontóból szerezhetők be, de eléggé drágán mert a mosófejeket a bontós külön nem szívesen adja oda mondván akkor mit kezd a lyukas lökössel. Úgyhogy vagy egy ugyanolyan színű lököst veszel mint az autód, vagy átfújatod a bontott lököst az autó színére vagy mégis sikerül vevőt találnod a lyukas lökösre és a saját meglévő lökösöd alakítod át.
A lökösön mosófejenként 2 db lyuk van. Egy nagy, ami rögzíti a helyén a fejet egyúttal ezen a nyíláson meg be a folyadék és egy kisebb, ez gátolja, hogy elforduljon a mosófej. Egy nagy anya rögzítí belülről a fejet és ennek a belső nyílásába kell feldugni a csőcsatlakozót.

Nekem sikerült eladnom a cuccal vett lököst úgyhogy az eredeti saját lökösömbe kellett ezeket a fúratokat elkészítenem.
Ezt persze leszerelt állapotban végeztem.

Miután felszereltem a fejeket, rögzítettem a szintén beszerzett gyári rögzítőelemekkel a lökös belsejébe a csöveket és a visszafolyásgátlót.
A fényszórómosó is ugyanabból a tartályból veszi a folyadékot mint a szélvédőmosó. Az az eltérés, hogy a tartályba a meglévő mellé egy másik hasonló, de nem ugyanolyan szivattyú van beépítve. Ennek a szivattyúnak a helye minden általam látott autón megvan (kis lapos beugró a tartály elején) csak a fényszórómosó nélkül szerelt példányokon nincsen kifúrva.

Mivel a tartály eléggé nehezen hozzáférhető helyen van éppenséggel az eredeti tartályt is ki lehet fúrni, de a műanyag spén belehullik, onnan kivenni nem lehet. Ez eléggé egészségtelen a szivattyú életére, de minimum el fog dugulni tőle úgyhogy ehhez a művelethez a tartályt ajánlatos kiszerelni. Én úgy voltam vele, hogy ha már úgyis ki kell szedni akkor nem fúrogatom, egyszerűebn beépítek egy eleve 2 szivattyús tartályt. A kiszereléshez le kell csapolni a tartályt, leszerelni a JE kereket meg a belső műanyag dobbetétet oldani a tartály csavarjait és akkor nagy kínokkal lefelé le lehet szedni (nekem a laírtnál jobban szét volt szedve a képen a Boxi ennél más miatt)

Az új tartályt szépen be kell szerelni, a tömítését beilleszteni a lyukba.

A szivattyút bepattintani a helyére. Mint mondottam a kábelezés nekem gyárilag benn volt. Elég volt picit kotorászni a tartály körül kezembe akadt a szivattyú 2 pólusú csatlakozója amit szerencsés esetben nem evett még szét a rozsda (nekem kiváló állapotban volt) és szépen rácuppantottam a helyére.
Utastér.
A relé helye sajnos nem a biztitáblán van hanem fölötte. Le kell tehát szerelni a műszerfal bal alsó elemét. A reléfoglalat megvan csak bele kell dugni a relét (legalábbis nálam). Kb a fényszórómagasságállító kapcsolóval egy magasságban amögött van pár relé, azok mellett van egy üres reléhely. Van egy régebbi képem azon meg tudom mutatni a körülbelüli helyét. Nem kell megijedni ennyire nem kell szétszedni.:-)

Ha a relé a helyére kerül akkor még 1db 20A-s biztosítékot kell betenni az üres sárga biztosíték tartóba a relé mellett, feltölteni a tartályt folyadékkal és mehet.
Működés:

Tulajdonképpen a szélvédőmosóval együtt indul, de csak akkor ha legalább a városi fény be van kapcsolva az időzítő relé fél másodpercig működteti a fényszórómosó szivattyúját a szélvédőmosó minden egyes indításakor. Ennek ellenére téli lucsokban mikor állandóan mosni kell a szélvédőt sokkal gyorsabban kifogy a tartály.
Kb ennyi.

Talán az egyetlen jó hír hogy akinek "A" biztitáblája van (ez boxernál az L (lusso) felszereltség) annak a lámpamosó kábelezése már gyárilag ki van építve.
Következő cuccok kellettek:
Mosófej jobb (2), mosófej bal (1), mosófej csatlakozó (11) 2db, mosófej anya alátéttel (4-5) 2db, csőbilics (8) 4db, mósócső, csőrögzítő (3) 4db, visszafolyásgátló (9), spec időzítő relé (6).

Illetve szivattyú (2) tömítés (7) tartály (1)

Az alkatrészek bontóból szerezhetők be, de eléggé drágán mert a mosófejeket a bontós külön nem szívesen adja oda mondván akkor mit kezd a lyukas lökössel. Úgyhogy vagy egy ugyanolyan színű lököst veszel mint az autód, vagy átfújatod a bontott lököst az autó színére vagy mégis sikerül vevőt találnod a lyukas lökösre és a saját meglévő lökösöd alakítod át.
A lökösön mosófejenként 2 db lyuk van. Egy nagy, ami rögzíti a helyén a fejet egyúttal ezen a nyíláson meg be a folyadék és egy kisebb, ez gátolja, hogy elforduljon a mosófej. Egy nagy anya rögzítí belülről a fejet és ennek a belső nyílásába kell feldugni a csőcsatlakozót.

Nekem sikerült eladnom a cuccal vett lököst úgyhogy az eredeti saját lökösömbe kellett ezeket a fúratokat elkészítenem.
Ezt persze leszerelt állapotban végeztem.

Miután felszereltem a fejeket, rögzítettem a szintén beszerzett gyári rögzítőelemekkel a lökös belsejébe a csöveket és a visszafolyásgátlót.
A fényszórómosó is ugyanabból a tartályból veszi a folyadékot mint a szélvédőmosó. Az az eltérés, hogy a tartályba a meglévő mellé egy másik hasonló, de nem ugyanolyan szivattyú van beépítve. Ennek a szivattyúnak a helye minden általam látott autón megvan (kis lapos beugró a tartály elején) csak a fényszórómosó nélkül szerelt példányokon nincsen kifúrva.

Mivel a tartály eléggé nehezen hozzáférhető helyen van éppenséggel az eredeti tartályt is ki lehet fúrni, de a műanyag spén belehullik, onnan kivenni nem lehet. Ez eléggé egészségtelen a szivattyú életére, de minimum el fog dugulni tőle úgyhogy ehhez a művelethez a tartályt ajánlatos kiszerelni. Én úgy voltam vele, hogy ha már úgyis ki kell szedni akkor nem fúrogatom, egyszerűebn beépítek egy eleve 2 szivattyús tartályt. A kiszereléshez le kell csapolni a tartályt, leszerelni a JE kereket meg a belső műanyag dobbetétet oldani a tartály csavarjait és akkor nagy kínokkal lefelé le lehet szedni (nekem a laírtnál jobban szét volt szedve a képen a Boxi ennél más miatt)

Az új tartályt szépen be kell szerelni, a tömítését beilleszteni a lyukba.

A szivattyút bepattintani a helyére. Mint mondottam a kábelezés nekem gyárilag benn volt. Elég volt picit kotorászni a tartály körül kezembe akadt a szivattyú 2 pólusú csatlakozója amit szerencsés esetben nem evett még szét a rozsda (nekem kiváló állapotban volt) és szépen rácuppantottam a helyére.
Utastér.
A relé helye sajnos nem a biztitáblán van hanem fölötte. Le kell tehát szerelni a műszerfal bal alsó elemét. A reléfoglalat megvan csak bele kell dugni a relét (legalábbis nálam). Kb a fényszórómagasságállító kapcsolóval egy magasságban amögött van pár relé, azok mellett van egy üres reléhely. Van egy régebbi képem azon meg tudom mutatni a körülbelüli helyét. Nem kell megijedni ennyire nem kell szétszedni.:-)

Ha a relé a helyére kerül akkor még 1db 20A-s biztosítékot kell betenni az üres sárga biztosíték tartóba a relé mellett, feltölteni a tartályt folyadékkal és mehet.
Működés:

Tulajdonképpen a szélvédőmosóval együtt indul, de csak akkor ha legalább a városi fény be van kapcsolva az időzítő relé fél másodpercig működteti a fényszórómosó szivattyúját a szélvédőmosó minden egyes indításakor. Ennek ellenére téli lucsokban mikor állandóan mosni kell a szélvédőt sokkal gyorsabban kifogy a tartály.
Kb ennyi.
Poló2006-11-18 23:20:11 // 13382
Olyan xenon izé utánzatot meg ne vegyél. Szerintem pénz pocsékolás. Vegyél valami jó minőségű halogént, mondjuk amit George írt a 145/146 topicban. Vagy kérdezd meg GT Petit, neki valami Philips volt a xenon előtt, nagyon meg volt vele elégedve.
GEORGE2006-11-18 23:17:59 // 13381
Pedig az az igazi fényerő tuning!!
sty2006-11-18 23:16:33 // 13380
hát xenont emakarok én arra sajnálom a pénzt