- főkép
>> AutóápolásAlfa 156 6C 2500 // 2016-05-25

Viktor írt, hogy hogy haladnak a felújítással:

"Haladunk egyébként, az ülésvázon a pálcákat már rendbe raktuk, a könyöklőnek, kédernek a bőr ki van szabva (holnap festem, csütörtökön varrják), kormánybőrözés kész, ülések előkészítve festésre, szóval van haladás. Képeket csinálok! üdv! Viktor"

Szóval lassan kész... :)

 
>> AutóápolásAlfa 156 6C 2500 // 2016-05-18

Leadtam a kocsit a "Victor's Custom"-hoz. Az ok: a bőrülések felújítása, valamint a kormány újrabőrözése. Több helyről is kértem árajánlatot a felújításra, nagyjából mindenhol ugyanakkora összeget mondtak. "Bőrös Viktorról" meg csak jókat hallottam, ezért került hozzá az Alfa. Megígérte, hogy csinál fotókat is. :) Már nagyon várom az eredményt. :)

Ja és lassan nevet kéne adnom a Vasnak, de egyelőre még nem jutott semmi frappáns az eszembe...

 
>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2016-04-13

A mai nappal felkerültek a nyári felnik és az új gumik. Szóval Teledial 17" és Kumho KU31 ECSTA SPT XL 215/45 r17 méretben.
Iszonyat jól néz ki... :) :)

 
>> EgyébAlfa 156 6C 2500 // 2016-03-07

Szóval a gumi. Na az nem egy egyszerű feladat, amit aztán egész egyszerűen sikerült megoldanom. Az elmúlt három hétben legalább 50 gumitesztet elolvastam, fórumokat bújtam, számoltam, agyaltam. Az autó teljesítményéhez mérten valamilyen jobb gumit akartam venni az úgynevezett prémium márkák közül. Persze ezek nem is olcsók. De ahogy olvastam és gondolkodtam mindig vissza jutottam a Kumho-hoz. A 145-ön kétféle méretben is volt Kumho gumi, Apum Lybráján most is az van. Mindkettőnk nagyon meg volt velük elégedve. Az ára meg kedvezőbb, mint a nagy márkáké.

Szóval a sok gondolkodás után ma megrendeltem őket:

Gumi: Kumho KU31 ECSTA SPT XL (erősített oldalfal) W (270 km/h-ig)
Méret: 215/45 r17

Szerintem jók lesznek, ha az eddigi saját tapasztalatokat veszem figyelembe. Majd referálok, ha már lesznek új tapasztalatok.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 6C 2500 // 2016-03-07

Feltétlenül szerettem volna 17-es felniket a 156-ra. Szerintem ez a méret áll neki a legjobban. Választani azonban nagyon nem egyszerű. Rengeteget nézelődtem, kutattam, aztán arra jutottam, hogy a teledial-nál nincs egyszerűen szebb. Ugye most is az van rajta, de 16"-os. A 156-hoz 17"-ban csak a GTA-nak volt teledial felnije, de az a GTA-nak áll jól, a "sima" 156-on nekem annyira nem tetszik. Igen ám, de a GTV-hez volt 17"-os teledial (ET 30,5 ; 7,5Jx17H2)! Ugyanaz, mint a 156 16"-osa, csak eggyel nagyobb. Utánajártam tehát: az osztókör azonos, 5*98, az agyméret azonos, az ET szám az, ami eltér a 156 gyári 17"-os felnijeitől: ET 40,5 a 156-osé és ET 30,5 a GTV-jé. Ez a gyakorlatban két dolgot jelent - 1. kicsit kijjebb lesznek a kerekek, tehát szélesebbnek fog mutatni a kocsin. 2. hosszabb csavarok is kellenek hozzá, mert a gyáriak rövidek ilyen ET számhoz. A csavar dolog megoldható, az hogy szélesebb, meg külön jól mutat. :)

Megtörtént tehát az elhatározás, már csak találni kell ilyen felnit. Naja, itt jött a neheze. Bújtam a netet, de egyszerűen nincs. Külföldi oldalakat is néztem, az E-bay-en találtam, de egyrészt horror áron, másrészt a szállítás is drága lett volna. Már-már kezdtem lemondani róla, hogy találok bármikor is ilyen felnit. Elkezdtem másfelé nézelődni - tetszett még a 17"-es TI felni (bár ebből elég sok van, kicsit már tucat) és a 17'-es Selespeed felni is - az lett is volna jó áron, bár erősen felújítandó állapotban.
És akkor egyszer csak szembe jött velem az autoalkatreszek.hu-n egy garnitúra 17"-es teledial. Nem is hittem a szememnek, ráadásul igen szép állapotban és értelmes áron. Ekkor persze jött a kisördög, hogy nem lesz jó, az ET és egyébként is nem a 156 gyári felnije, stb. De megnéztem még egyszer a képeket és eldőlt. Másnap hívtam az eladót és gyorsan meg is egyeztünk. Nagyon rendes volt, még a Budapestig való szállítást is elvállalta.

Most már csak csavarok kellenek - konzultáltam Sparco cartárssal, akinek ilyen felnik vannak a 156 SW-jén, lemérte nekem a csavarok hosszát. Ezek alapján 12*1,25x32 mm-es csavarok kellenek.

No meg gumi - de az majd egy másik bejegyzés lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2016-03-02

Meg volt az első szerviz, amit természetesen Németh Misi végzett el.

A következőket kellett cserélni:

Első féktárcsák + betétek (Brembo + textar)
Két szelepfedél tömítés
Felső motortartó bakok szilentjei
Kormányösszekötő gömbcsukló.

+ A rosso bőrülések beszerelése.

Misi ezek mellett átnézte rendesen és azt mondta, hogy egyben van. Alja nem rohad. Összegezve Neki tetszik. Ennél több meg nekem nem kell. :)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 6C 2500 // 2016-02-19

Megjöttek a rosso bőrülések. :) Öröm és boldogság. :) Bár erősen felújítandó állapotban vannak, de majd lassan erre is sort kerítünk.

 
>> EgyébAlfa 156 6C 2500 // 2016-02-09

Eltelt nagyjából egy hét a vásárlás óta, sajnos most vissza kell mennem dolgozni, úgyhogy az Alfa pihenhet egy kicsit. Az első hét igazából csak az ismerkedéssel telt, próbáltam megszokni az üléspozíciót, a kormányzást, a fékeket, a motort, váltót, futóművet. Vissza kell szokni a 156-hoz na. :) Annyit sikerült leszűrnöm ilyen rövid idő alatt is, hogy nagyon jó. A futómű pont annyira feszes, amennyire kell. Ez a gyári 2 cm ültetés pont elégnek tűnik, nagyon jó a kanyarokban, de még nem kényelmetlen. A direkt kormányzást nagyon élvezem, a váltó pontos - főleg a 145 után. :) A motor valami isteni - az a hang... :) A boxer után ugyanakkor kicsit szokni kell, hogy magasabb fordulaton él igazán, de tetszik, hogy 1500-3000-es fordulat között teljesen hétköznapi módon lehet használni, de ha odalépek neki, akkor másodikban is simán megcsikorgatja a gumikat. Nagyon szépen pörög, sikerült kétszer is véletlenül leszabályozásig kihúzatnom, olyan gyorsan felpörög.

Persze észre vettem néhány hibát is menet közben. Az egyik, amit Putyesz mondott is a bal felső motortartó bak szilentje, amit ki kell cserélni. Cserélni kell még a szelepfedél tömítéseket. Kicsit keménynek érzem a kuplungot, bár még nem olyan rossz, de idővel valószínűleg azt is cserélni kell. Alacsonyabb fordulaton hallok valamilyen búgó hangot, mintha a szervó szivattyúja lenne, majd utána kell járni.
A városban kétszer leállt a motor, miután megálltam egy-egy kereszteződésben, azt nem tudom mitől lehetett, majd figyelem - később nem csinálta.
Esztétikailag azért az én szememben kihívásokkal küzd. Gyakorlatilag minden eleme fújva volt - még a teteje is - a lökhárítók se állnak tökéletesen a helyükön. A küszöbök több helyen ragasztva vannak, a patentek helyett. Mind a négy ajtó karcolja, vagy karcolta a kasznit és ott már rozsdásodik is. Sok rajta az apróbb sérülés is. Belül alapvetően szép, a kormányt kell újra bőrözni, az utasoldali légzsák fedele a szokásos módon eláll. Majd még kell bele egy új szőnyeg garnitúra, a mostani már kicsit kopott. Plusz ráférne egy jó alapos takarítás, itt-ott elég koszos már a kárpit az A és a B oszlopokon.
Szóval azért lesz vele dolog bőven, de mechanikailag egyben van, nem különösebben rohad és ez már jó jel.
Valószínűleg kap majd egy teljes fényezést, az a biztos és akkor ki lehet javítani az egyéb hibákat is a kasznin. Tervben van még négy nyári felni, ehhez kell majd gumi is.

Szóval lesz dolgom bőven, de hát ezért is vettem hobbi autót. :) A lelkesedésem pedig töretlen - van egy V6-os 156-om! :) :) :)

 
>> EseményAlfa 156 6C 2500 // 2016-02-04

Ma sikerült átiratnom az autót a nevemre. Pilisvörösváron voltam, mivel oda kaptam csak időpontot.Nem baj, legalább autóztunk egy jót. :-) Tegnap voltunk eredetiség vizsgálaton, ott sem volt gond. Tehát mától már teljesen az enyém.

>> EseményAlfa 156 6C 2500 // 2016-01-31

Ma hoztam el Putyesztől. Még nem igazán esett le, hogy az enyém. :-)