- főkép
>> AutóápolásAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-13

A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.

Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

>> AutóápolásAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-10

Egy új autóval az a jó, hogy rengeteg első dolgot lehet vele csinálni. Példának okáért ma először mostam le. Továbbá kiporszívóztam és leápoltam a bőrüléseket is a békás cuccal.

Végül, de nem utolsó sorban lőttem róla néhány fotót. :)

Aztán visszaálltam vele a helyére. :( pedig már úgy mennék...

>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-08

Elkezdtem megrendelni az első nagy szervizhez az alkatrészeket. Mivel az ördög nem alszik, inkább biztosra megyek és az összes folyadék és fontosabb szíjak is cserélve lesznek.

A nem rövid lista:

Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60 7 liter
Váltó olaj: Tutela ZC 75 2 liter
Hidraulika olaj: Tutela GI/A 2 liter
Fékfolyadék: Tutela dot4 1 liter
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu 5 liter

Ezek megrendelve, jöttükre nyugat felől számítunk.

 
>> SzervizAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-07

Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.

A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)

Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.

Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.

Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.

Csupa dilemma az élet.

>> EseményAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-06

Ma elhoztam végre. Már alig bírtam aludni a hétvégén, úgy izgultam.
A rövidke hazaúton is éreztem, hogy ez kellett. Selymesen duruzsuló V6, tetőablak kinyitva, zene szól, semmi zörgés, nyöszörgés, csak suhanás.

Nagyon nagyon tetszik! :D

Most pedig várunk a rendszámra, illetve elkezdem az alkatrészek beszerzését az első nagy szervizhez.

 
>> EseményAlfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-03

Sokadik megnézés után elvittem egy próbakörre is, ami végleg meggyőzött. Szépen megy, jó a fék, a váltó mint kés a vajban, nem zörög semmi, minden extra működik benne. Rozsda semmi, egy pici karc van az első lökhárító bal oldalán.

Lefoglalóztam, jövő héten megyünk papírozni.

 
>> EseményAlfa 156 6C 2500 // 2018-08-03

Hát ez is eljött. Ma elvitték. A szívem szakad meg, de ugyanakkor tudom, hogy ez volt most a racionális döntés. Rengeteg szép élmény köt hozzá a közös kirándulásokkal, magányos hosszú utakkal, örömautózásokkal. Soha nem fogom elfelejteni a hangját, azt hátborzongató érzést, amikor a fordulatszámmérő elérte 6000-et és üvöltött a motor, Ezüst Róka meg száguldott mint az őrült.
Ami jól érzéssel tölt el, hogy jó kezekbe került. Todor igazi alfista, 145, 147, GT, GTV mind volt már neki. Remélem jó gazdája lesz a 156-nak is.

Alább az utolsó képem róla.

Ciao Busso!

 
>> EseményAlfa 156 6C 2500 // 2018-08-01

Heteken át őrlődtem magamban, mi legyen Ezüst Róka sorsa. Mivel meglehetősen szentimentális vagyok az alfáimmal kapcsolatban nagyon hajlottam arra, hogy adok neki még egy esélyt és megcsináltatom, aztán lehetőleg nem lesz egy ideig baja. Egy év múlva úgyis hazamegyünk és akkor már tényleg csak hobby autónak maradna meg. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy a korábbi balesetei miatt valószínűleg soha nem lesz olyan tipp-topp, mint ahogy én azt szeretném. De már eddig is nagyon sok szép emlék köt hozzá. Imádom a hangját, öröm benne minden megtett kilométer.
Mindenesetre elkezdtem bújni a külföldi használt autós oldalakat, hogy vajon mivel lehetne pótolni, ha mégis az eladás mellett döntök (hogy nem Alfa legyen az szóba se jött). Először a 156 v6-okat néztem, de olyan nem igazán akadt, amire lecseréltem volna a sajátomat. A GTA-k ára már eléggé elszállt. A GT tetszik, de egyrészt kell a hely a gyerekeknek is, másrészt a v6-ok drágák abból is. 159 kilőve, nincs belőle rendes benzines,kivéve a TBI-t, de az sem v6. Busso v6 kell, ez is biztos. Akkor nézzük a 166-ot. Abból volt már diesel, azt is szerettem, elég nagy is, mindenki elférne benne. Abból már találtam néhány ígéretes példányt Németországban, Olaszországban is. De ekkor felrémlett bennem az a rengeteg macera, ami egy ilyen külföldről behozott autóval jár, nekem meg időm mostanában elég kevés van.
Szóval csak agyaltam, agyaltam, amikor egyszer csak ránéztem a bolgár használt autós oldalra és láss csodát, találtam egy ígéretes 166-ot. Ha már itt van elmentem megnézni, bár sok reményt nem fűztem hozzá, mert a bolgár kereskedők még a magyaroknál is rosszabbak. Amikor megnéztem, kb. el is dőlt a dolog. Meghirdettem Ezüst Rókát. Tegnap jött egy srác (vérbeli alfás szerencsére) és lefoglalózta. Pénteken viszi. Én meg megyek alkudni a 166-ra, de arról majd akkor írok, ha tényleg összejön.

 
>> SzervizAlfa 156 6C 2500 // 2018-06-26

Kicsit nyiszogott jobb elől, így kihasználva hogy nyári szabadságom alatt Budapesten voltam, el is vittem Németh Misihez.
Stabilizátor rudat kellett cserélni, nyiszogás azóta megszűnt.

Kértem még Misit, hogy nézze át alaposan Ezüst Rókát, van pár dolog ami idegesít:

1. Hosszabb dugózás után nagyon nehéz tekerni a kormányt.
2. A hűtőventillátor kettes fokozatban már rázza az egész kasznit.
3. Nézzünk alá mennyire rozsdás.

Túl sok jó hírrel nem tudott szolgálni Misi.
1. A szervóolaj nem fogy, olaj nem jön sehonnan. Így a hiba oka ismeretlen. Lehet kísérletezni, hogy maga a kormánymű szar, vagy valami egyéb.
2.. A hűtőventillátor egyik lapátjáról hiányzik a súly, ettől rezonál be. A hibát csak az egész ventillátor cseréjével lehetne orvosolni.
3. A főtengelyénél folyik az olaj - tömítéscsere csak a motor kivételével lehetséges.
4. Rozsda - van. Nem túl vészes, de záros határidőn belül foglalkozni kell vele.

Hát nem túl jó hírek. Misi szerint amennyit most rá kellene költeni, hogy tényleg tipp-topp legyen, annyiból, meg a kocsi árából már tudnék venni egy keveset futott, mondjuk Dél-Olaszországból származó rozsdamenteset is.

Úgy, hogy most meg az agyalás mi legyen... De ezt majd egy következő posztban.