Tagok >> Csabo22 >> 147 1.6 TS Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.6 TS Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Nero Fuoco gyöngyház
Szombaton jöttem haza káposztásmegyerről, és az utasomat mikor kiraktam hűtőviz szagot éreztem a kocsiba beillanni. Pár méter múlva láttam, h kúszik fel a műszerfalon a hőmérséklet 90 fölé. Gyorsan megálltam, egyből tudtam, h elment a hűtővizem. Először azt hittem, h egy cső durrant el, de sajna nem úsztam meg ennyiből. Kettéesett a termosztátom. Sajnáltam, mert hibátlanul működött, de már 7 v 8 éves volt, tehát nem kell meglepődni, h igy járt. Örülhetek, h eddig kitartott nehéz útjaim során :)
Hazavontattuk a kocsit, majd elugrottam kedden a lángba megvettem a cuccot és kicseréltem. Nem paraflu lett bele téve, mert sajnáltam 2500 ft-ot literjéért. Eddig az volt benne, majd ami most benne van hamarabb lecserélem. Ennyi...
Költség csak az alkatrész volt (Vernet, bár nem tűnik olyan minőséginek mint az előző), a cserét megcsináltam saját kezűleg. Mivel bontott termosztátom is volt, először reménykedtem, h az is jó lehet, de a 120 és a 105 lovas motorok között többek közt ez is a differencia.
Ugyebár az előző olajcserénél kiderült, hogy a teknő menete elhasználódott, igy eresztette a drága motorolajat. Csütörtökön ki is mentem Tamáshoz, rááltam az aknára és indult a művelet. Olaj leenged, aztán öninditó kivesz. Mert igen gyakran "szalajtott a bendix" :)
Igazából nem volt nagy művelet maga az öninditó levétele, bár elég szépen fogták a csavarok (nem ártana kicsit gyúrni). De hogy hozzá lehessen férni le kellett venni a szivócsövet és a pillangószelep házat. Akna mindenképp kell a művelethez. Időnként még igy is szidtam a mérnököket, h milyen kellemesen tágas helyet hagytak a szereléshez. Csak a szabadonfutó lett kicserélve, mert a többi kopó alkatrész jó volt.
Öninditó vissza, csak a tápellátás kábeleinek a műanyag kupakjával kellett kicsit a harcot megvivnom.
A leengedő csavar helyett lett esztergáltatva egy közdarab (behajtva és beragasztva), aminek az aljába egy másik leengedő került. Igy nem kellett új menetet vágni a teknőbe, nem csökkent a gyári menet körüli vastagság. Egyedül a menet bemarását kellett a közdarabon is jól pozicionálni, de az majd a következő olajcserekor kiderül sikerült-e :)
Ismét olajat cseréltünk, szűrővel együtt. Megint egy 5l-es kanna Selénia AR 20k ment bele (persze maradt fél lityó utántölteni). Sajna a teknő menete eddig tartott, a csavart nem lehetett már rendesen visszatekerni bele, úgyhogy a héten új menetet vágunk bele, mert elég szépen engedi ki a csavar az olajat. Km óra állás: 146300.
Elmentem feltöltetni a klimát. mivel nem hűtött. Kellett bele sok gáz, meg olaj is. De nyomáspróba alkalmával azt mutatta a műszer, h vhol ereszt a rendszer. Igy egy UV reaktiv festék is került a gázba. Mondanom sem kell, h másnap már semmi hideg nem jött a szellőzőkből, pedig 15 Ft volt a móka, és 37 fok volt balaton felé. Örültem. Nem kicsit, hanem nagyon...
Na ekkor megállapitotta a klimás, h a nyomásszabályzó szelep szar a kompresszorban. Haro úgy emlékeztem bontott 147-et akkoriban, igy megkerestem. 5!!! Ft-ért mért nekem egy szuper darabot. Minden jó volt rajta, még a szijtárcsa csapágya is, igy csak be kellett rakni. kb 6-8 csavar. Mondom ha már mókolunk, legyen a hosszbordás szij is cserélve. Abszolut szükségtelen volt, igy a régit elraktam tarcsiba. A rendszer ismét feltöltve a régi gázzal, kompresszor olajjal, úgyh a fagyi már nem olvad el a kezemben ha a hópihét bekapcsolom :)
Aug végén ismét vezérlést cseréltettem. Szij, görgők és vizpumpa. Ismét, azaz harmadjára is Német Mihály csinálta Dunakeszin. Már egy ideje GTV-t szeretnék, de annyira jó a kis 147-em (és annyira szeretem), hogy nem birok megválni tőle.
Az alkatrészeket 30egynéhány % kedvezménnyel a bárdiban vettem, a munkadij egy 20as volt. Viszont mostmár a szervizkönybe is beirattam a beavatkozást, az eddigiekkel ellentétben. Persze közel sem ment 60k-t a kocsi, viszont a 3 év eltelt, kellett a csere. A kiszerelt alkatrészek mondjuk abszolut nem ezt mutatták, de jobb a óvatosság.
A kálvária ott kezdődött, h nem volt töltésem. Úgy derült ki, h annyira lemerült az akksi menet közben, h már a gyújtás is kihagyott, illetve egész 1szerűen leállt a kocsi szikra hiányában. Hazajöttem egy másik akksival. Gondoltam veszek 1 bontottat. Na itt követtem el a hibát, meg hogy az angyalföldi Alfa depoba mentem ezért. Kaptam 1et, ami nem belevaló volt. Aztán kicserélték. 3szor kérdeztem rá, h ez tuti jó lesz? Lepróbáltátok? A válasz persze igen volt. Póker arccal a pofámba hazudtak. Lófaszt volt jó. Német Misi Dunakeszin 10ért berakta a szar generátort. Na a q*rva anyátokat - formáltam tömör véleményt a bontóról. Villamosságis cimborámat végül nagy nehezen rávettem, h a szivó csonkot lebontva bányássza ki a szar generátort, és ami volt benne eredetileg, azt újitsa fel/szerelje be. Meg is csinálta, azóta hibátlan a generátor. 10 ropi ment a kukába Misinek a munkadijára a szar generátor miatt.
Elérkezett az idő az olajcserére (136,3k km-nél). ismét. 15k-nál biztos nem volt benne több, de sztem 13 se. viszont már sötétke volt. Selénia 20k AR + szűrő. + aktiv szenes pollenszűrő betornázása a helyére.
2008 július: komplett futómű felújitás és beállitás, bal első felni fényezése és 2 db michelin pilot sport felszerelése, olaj- és szűrők cseréje (114,5k km, selénia AR20k), ugyanis európai körútra indulunk a géppel.
2008. aug: az utat megjártuk: Budapest - London - Párizs - Orléans - Clermont ferrand - Nizza - Pisa - Róma - Verona. durván 6ezer km, 3 fővel, Londontól púpra rakva. Egyetlen izzó sem égett ki, nemhogy komolyabb probléma. Thank goodness
2008 év vége: az autó jobb oldalát enyhén meghúzta egy zseniális női sofőr, igy az egész oldal fényezve lett, szerencsére 95%ig hibátlan munkát végzett az fényező szaki
2009 vmikor tavasszal: ismételt olajcsere. betartjuk a 13ezer km körüli csereperiódust
2009. júliusban ismét vezérlést cseréltettem, mivel picivel több mint 3 éve történt, nem játszunk a tűzzel. Generátorszij tárcsák is cserélve lettek.
2009 ősz: a jobb oldali féltengelyen megadta magát egy csapágy, kellemetlen hangok igazolták a csereérettségét. Jani barátom ismét hibátlanul dolgozott, hibának lőttek
2009 dec vége: a kocsit már a hóban sem használtam, az első leesett csapadék után felszabaditottam a garázst, letakartam a gépet, és még 2010 feb végéig elő sem hozom