Sajnos tegnap késel kivágták a jobb hátsó téli gumimat, ahogy azt egy jó kis "trükkös" lopás előtt szokták! (Kerékcsere alatt meg a segítő kezek mindent elvisznek az autóból...) :-( Szerencsémre többen több autóval voltunk, így a két "kedves" autó körül ólálkodó, ránézésre is ezzel foglalkozó sietősen elhagyta a helyszínt. Természetesen a rendőrség a rendszámtöredék és személy leírásuk megadása után sem csinált semmit, még úgy sem, hogy a térfigyelő kamera rögzítette a távozásukat (a teljes rendszám is meglett volna......)! Furcsa!
Szóval most gyorsított eljárásban felraktam a nyári kerekeket. Gyönyörű!! Erre vártam, ha nem is ilyen körülmények után. Végre itt a jó idő! Végre teljes és szép az optika! Nagyon szép ezzel a kerékkel és azonos tükörház színnel! :-)




Némi ötletelés, a Brera emlékei és Halesz autójának többszöri szemrevételezése után megszületett az elhatározás! Tetőfóliázás! (Nem akartam túlzásokba esni, de szerintem jól állna némi optikai karcsúsítás hófehér tetejének.) Az ötletből hamar valóság lett az autódekorosoknak köszönhetően. Először csak a tető lett lakk fekete, mint egy fényes üvegtető, végül a hátsó kis szárny felső része is. Így már egyedibb és az én ízlésemre szabott. Egyszerűen szép! (Remélem hamar itt a tavasz és felkerülnek a grafit nyári kerekek is! :-)) Kár, hogy gyárilag nem volt ilyen panoráma üvegtetős megoldás.











Néhány hónapra meg kellett válnom a nyári 19-es grafit felniktől és felkerültek a téli kerekek. Gyári 17-es felnik 225/50 R17-es Pirelli gumikkal. Ez is szép, da azért a nyári lesz az igazi. :-) Némi ablakmosó folyadék is utántöltésre került Misi jóvoltából. :-) köszönet érte :-) Futómű ellenőrzés és állítás sem maradt el (szerencsére, mert a gyári beállítás nem igazán volt jó). Ahogy nézem a képeket jövőre már szinte biztos, hogy a téli felni is grafit színű lesz! :-)








Még a nap is kisütött! :-))
Újabb találkozó a régi autómmal és persze közös fotó. Üdv Bazsi! :-)



Tegnap Csöri mesternél jártam és végre felkerültek az új krómozott trombiták és az új kiegyenlítő tartály! :-)
Amikor megvettem a "csillivilli" "tiptop" autót, két apróság zavarta a szemem. Az egyik a piszkos kiegyenlítő tartály volt, amit most Csöri orvosolt és kicserélte. Az áttetsző új tartályban csak úgy ragyog az új piros nedű! :-) Igazi vérátömlesztés történt, aminek eredménye gyönyörködteti a motortérben vizsgálódó pillantásokat! :-) A másik dolog a 6 db krómozott "trombita" ragyogásának hiánya volt. Olcsón sikerült beszerezni az újakat, így inkább a cserét választottam, mint a kiszerelést és krómoztatást és polírozgatást. Megérte!! Olyan lett mint egy álom! Csillog-villog! Mostantól nyitott motorháztetővel fogok járni!! Köszi a szakértelmet Csöri!!






Sajnos már a fékezés sem segített :-) picit drága lett, hogy sikerült odaérni egy üzlet 18.00 órai zárása előtt.... Majd bekereteztetem :-)
jó lesz a karácsonyfa alá :-)

Amikor megvettem a járgányt, már tudtam, hogy a kizárólag V6-os GT-nél rendelhető, illetve itt széria 17-es gyári felnik lesznek majd a téli kerekek az autóhoz kapott 225/45 R17-es gumikkal. Gondoltam megbolondítom picit és az eladott Hófehér kerekeinek grafit színére fényeztettem, illetve itt plusz lakkozást is kértem. Még egy-két hónap és fel is kerülhet. :-)




felkerült az új 18-as felni :-))
új alu tükörbetét (már amikor elhoztam)
új szőnyegek
új ablaktörlő lapátok


és az Erődben másnap ragyogó napsütésben :-))










Néhány hete már megvan az új "Q2" váltógomb, de bevallom őszintén eddig nem tudtam erőt venni magamon és elkezdeni a kicserélését. Több szervizben mutattam már, de sajnos senki nem tudta, hogy a régit miként kellene hatékonyan és gyorsan leszedni, illetve az újat, ami menetes, feltenni.
A puding próbája az evés, így döntöttem és nekikezdtem én. Végül egy óra alatt sikerült kicserélnem és tényleg büszke vagyok magamra, lassan elmehetek egy szervizbe kisegítőnek! :-)
és a csere lépései:
-a régi váltógomb alumínium kupakját egy kis csabarhúzóval kipattintjuk
-éles késsel megkapirgáljuk a most már látható műanyag gomb közepét
-amikor látható a váltórúd vége is, kis fúróval fentről megfúrjuk a rúd mellett legalább két helyen
-a fúrás után erősen megcsavarjuk a váltógombot, ami így már elfordítható és lehúzható
-a váltógombot lassan lehúzzuk, vigyázva, hogy a gomb és a rúdon található, hátramenetnél felhúzható műanyag rész közül a rugó el ne pattanjon
(az új váltógomb azonnal nem felrakható, mivel a rúd nem menetes, hanem csak barázdás, amire a régi típusú váltógomb műanyag perselyével ráüthető és rászorul, de az új nem tekerhető rá)
-az új, menetes váltógombot a menetnél megfúrjuk 9mm-es fúróval, azaz a műanyag menetes részt eltávolítjuk és pont olyan belsőt kapunk, mint a régi gombé
-a most már passzoló új "Q2" váltógombot a régihez hasonló módon rögzítjük, azaz a barázdás váltórúd végére ütjük, finom egyenletes mozdulatokkal (én tenyérrel kezdtem, de már bánom :-)) a rendelkezésünkre álló gumikalapáccsal, így az új gomb tökéletesen rászorul a rúdra.
és már készen is vagyunk..... :-))




1
872
Fórum
Friss topicok
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10