G-MANN🍀 - főkép
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-05-22

Néhány hete már megvan az új "Q2" váltógomb, de bevallom őszintén eddig nem tudtam erőt venni magamon és elkezdeni a kicserélését. Több szervizben mutattam már, de sajnos senki nem tudta, hogy a régit miként kellene hatékonyan és gyorsan leszedni, illetve az újat, ami menetes, feltenni.
A puding próbája az evés, így döntöttem és nekikezdtem én. Végül egy óra alatt sikerült kicserélnem és tényleg büszke vagyok magamra, lassan elmehetek egy szervizbe kisegítőnek! :-)

és a csere lépései:
-a régi váltógomb alumínium kupakját egy kis csabarhúzóval kipattintjuk
-éles késsel megkapirgáljuk a most már látható műanyag gomb közepét
-amikor látható a váltórúd vége is, kis fúróval fentről megfúrjuk a rúd mellett legalább két helyen
-a fúrás után erősen megcsavarjuk a váltógombot, ami így már elfordítható és lehúzható
-a váltógombot lassan lehúzzuk, vigyázva, hogy a gomb és a rúdon található, hátramenetnél felhúzható műanyag rész közül a rugó el ne pattanjon
(az új váltógomb azonnal nem felrakható, mivel a rúd nem menetes, hanem csak barázdás, amire a régi típusú váltógomb műanyag perselyével ráüthető és rászorul, de az új nem tekerhető rá)
-az új, menetes váltógombot a menetnél megfúrjuk 9mm-es fúróval, azaz a műanyag menetes részt eltávolítjuk és pont olyan belsőt kapunk, mint a régi gombé
-a most már passzoló új "Q2" váltógombot a régihez hasonló módon rögzítjük, azaz a barázdás váltórúd végére ütjük, finom egyenletes mozdulatokkal (én tenyérrel kezdtem, de már bánom :-)) a rendelkezésünkre álló gumikalapáccsal, így az új gomb tökéletesen rászorul a rúdra.

és már készen is vagyunk..... :-))

 
>> AutóápolásAlfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-05-21

Felbuzdulva AlfaCity közeli időpontján, teljes tavaszi nagytakarítást csináltunk. Halesz és Bazsi is velem izzadt meg a szó szerint ragyogó végeredményért. Egy jó wax csodákra képes!! :-) BeeGee is csatlakozott, és csinált néhány prifi fotót, remélem kapok majd a képekből! :-))
Addig is néhány telefonos kép.

 

Hófehértől megválva a család bővülésének jegyében úgy tűnik, hogy piros "KEX" lett az "elférősebb családi" autó. A csere előtt még úgy gondoltam, hogy rövid időt töltünk majd együtt, és hamar egy SW tágas belső terében teregetem a pelenkát, de végül erősebb volt a megszokott coupe utáni olthatatlan vágyam, és nem tudtunk megszabadulni egymástól. Hamár így alakult ,és egy CSALÁDI COUPE lett az új társ, megpróbálta a kivitelezhető, és a még gazdaságos teljesség igényével a saját izlésemre szabni. Ebben segített egy korábban már megtapasztalt irányvonal, a Q2 stílus.
És kezdetét vette a vágta. Mi is kell egy GT Q2 megjelenéséhez? Ahogy emlékeimben derengett :-) Q2-es 18-as alufelnik, alu tükörbetétek, matt króm kilincsek (ez már adott volt:-)), alu betétes első díszrácsok (itt a full króm kivitel lett a kiválasztott, mert ez ment jobban a gyári króm pajzshoz), Q2 alu betétes belső küszöb, Q2 váltógomb, Q2 hátsó embléma. A multi kormány gombjait is megrendeltem, mert a szélein kopott volt, és végül az is a 2007 utáni, illetve Q2-ben megtalálható újabb fazon lett, mert a régebbi típusú 2 hónap várakozás után még mindíg nem jött meg. Szerencsére sikerül elfogadható áron beszerezni a kiegészítőket, így elkezdődhetett KEX átalakulása. Egy-egy lopott félóra és a mai nap eredményeként , igen közel AlfaCity-hez egészen jól áll a vörös ördög "Q2-sítése". Lélekben ő mindíg is ilyen szeretett volna lenni! (remélem :-))
Folyamatban van még a kormány és váltószoknya bőrözése piros varrással, és természetesen tervben a Q2 difi is, mint lényeges momentum a stílusról egy magasabb szintre kerüléshez! :-)))
Próbáltam időt szakítani és Csörihez bejelentkezni, de egy-két óra szabadidő mellett esélytelen volt, hogy közösen bütykölve Várpalotán alakítsuk a gépet. Így maradtam a helyi megoldásnál, és itt Budapesten cseréltettem ki a díszrácsot, illetve, ha már ott volt az autó, a műszaki tökélesedés jegyében a lengőkarokat, stab.rudat, két kutyacsontot, az olajat, és az öszes szűrőt is. Az autó így most stílusában és műszakilag is kifogástalan!! :-))

 
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-05-08

Ezen a kellemese esős napon sikerült fél órára leszabadulnom a garázsba. :-) És végre felkerült a küszöb is! :-)) Már csak a fóliát kell lehúzni az inox betétről. :-)

 
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-03-31

Sikerült néhány újabb kiegészítőt beszerezni a Q2 stílus jegyében. :-)
Az inox tükörbetéteket ma fel is raktam. (Megjött az új belső küszöb is inox betéttel, Q2 felirattal, és az új alu betétes díszrács a lökhárítóba. Amint lesz egy kis időm, ez is felkerül. :-))

 
>> Tuning és extraAlfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-03-20

Amint elhoztam az új 18-as Q2 felniket, máris a gumishoz vezetett az utam.
Jó döntés volt! Nagyon jól áll a piros GT-nek ez a felni!!

 

és felkerült az új nyári kerék.... :-) Halesz megörökítette a kezdeteket. :-)) Bazsi is erősítette a csapatot :-)

 

Ma Csörinél jártunk Halesszal és Bazsival, és sikerült megszerezni a várva várt Q2 felniket. Így csak néhány napot volt az autón a hozzá kapott gyári 17-es felni. Ezzel kezdetét vette a Q2 projekt! Lassan érkeznek majd a további kiegészítők:-) Ahogy hazaértünk, már rakta is fel a gumis az új Pirelli P Zero Rosso gumikat (225/40 R18). Kisebb Alfa tali alakult ki Csörinél. Piritu mindent dokumentált. :-) Köszönjük! :-) Halesz új felnije is megjött, nagy volt az öröm! :-) Az új felniről a felszerelés utáni képek folyamatban :-)) Halesztól beszerzem majd a fotókat :-))

 

Hófehérről még az eladáskor lekerült QV (lóhere) jel Halesz autóján most újra egy megfelelő helyen díszeleg! :-) Boldog szülinapit Zsolti! :-)

 

Hófehérnek sikerült egy új gazdát találnom. Jó helyre került, egy 159 SW 2.4 JTDm Ti kistestvére lett! :-) A család nálunk is lassan bővül és most sikerült egy racionális döntéssel igen gazdaságos cserét lebonyolítani. Egy piros GT 1.9 JTDm lett Hófehér utódja sokkal használhatóbb csomagtérrel és hátsó ülésekkel. :-)

És végül egy kis összefoglaló:
A 2008-as motorpalettából szerintem a legjobb választása volt. A 2.2 JTS nem igazán megy, de tankolni annál sűrűbben kell. A 3.2 V6 sajnos már nem a régi 147-ben, 156-ban GT-ben megszokott brutál motor, valami más, valami újabb, de valahogy nem az igazi. Morgós 5 hengeres, gurgulázó dízel ez, igazi élményautó! 2-4 ezres fordulat között, akár 4.800-ig már-már egy V6-os érzetét kelti! Imádnivaló! Kár, hogy nem pörög 8.000-ig. :-) Hátul a négy kipofogó nem csak szép, de a dobok jó hangolásával és a motor hangjával élményszámba megy. Feledteti a mindennapok gondjait, kikapcsol, ellazít.... csak trafipax ne legyen! :-)Reggel, a hidegben az alapjárat kissé kopogós hangja nem igazán illék az autó karakteréhez, de hát kit érdekel, én bent ülök és élvezem az olasz tervezés és belső tér összhangját és a bőr kellemes illatát. Ez a tér rólam szól, nekem tervezték, értem, a vezetőért készült. A vezető mögé nem fér el senki, talán csak láb nélkül. Az utas oldalon kényelmes és fejedelmi a hely, az ülések tartása kiváló. Hátul az anyós oldalon maximium egy 160cm-es csinos hölgy fér el, vagy egy gyerek, de gyerekülés nem! Kár volt ülést betenni. :-) De ez nem egy taxi, kit érdekelnek az utasok, vezetésre teremtett jószág! :-) A csomagtér kiváló, jól pakolható, öblös. Picit nehéz a brutális hátfalon átemelni a bőröndöt. A szép hátsónak ára van. A síalagút jól használható, két pár léc pont befér. Egy pohártartó néha jól jönne, de nincs, illetve a hűtött könyöktámasz rekeszébe egy üdítős doboz berakható. Gondolom a tervezők szerint a szerpentínek élvezetes kanyargása közben úgy is kirepült volna a kávés pohár. :-) Az autó picit nehéz (bár ez már a könnyített verzió: 1575 kg), így a városban 9,5-10,5 lilert fogyaszt, a számítógép szerint akár 11-et is, de csal kb fél litert felfelé (városi forgalmon nem az Agárdi főutat gondolom, hanem a Budapesti ácsorgó 1-es után 2-es és 1-es és...). Autópályán igen dinamikus tempóban 9 litert, autóúton "kellemesen" kocsikázva 6,5-7,5 literrel elmegy. Sajnos az én lábam igen nehéz... Brutális orra láttán a pályán mindenki a külső sávba húzódik. :-) Egy igazi Gran Turismo, csak élvezni lehet. Mért adatok szerint gyárilag a teljesítménye 205,9 LE és 445 NM a nyomaték. A fék szuper, a 330 mm-es féktárcsák a Brembo fékekkel a lassításnál nélkülözhetetlenek és igen hatásosak! :-) Én imádtam és csak ajánlani tudom a 2008-as facelift-es változatokat!
Hibalista
- Csomagtérnél a hátfalnál a zárat takaró műanyag elem letört, garanciában cserélték. Hátsó sárvédőkön az átlátszó kavicsvédő fólia besárgult, garanciában cserélték. Bőr ülésen apró hibák (repedések), garanciában cserélték.