Tagok >> G-MANN🍀 >> Blog
HĂłfehĂ©rrĹ‘l mĂ©g az eladáskor lekerĂĽlt QV (lĂłhere) jel Halesz autĂłján most Ăşjra egy megfelelĹ‘ helyen dĂszeleg! :-) Boldog szĂĽlinapit Zsolti! :-)


HĂłfehĂ©rnek sikerĂĽlt egy Ăşj gazdát találnom. JĂł helyre kerĂĽlt, egy 159 SW 2.4 JTDm Ti kistestvĂ©re lett! :-) A család nálunk is lassan bĹ‘vĂĽl Ă©s most sikerĂĽlt egy racionális döntĂ©ssel igen gazdaságos cserĂ©t lebonyolĂtani. Egy piros GT 1.9 JTDm lett HĂłfehĂ©r utĂłdja sokkal használhatĂłbb csomagtĂ©rrel Ă©s hátsĂł ĂĽlĂ©sekkel. :-)
És végül egy kis összefoglaló:
A 2008-as motorpalettábĂłl szerintem a legjobb választása volt. A 2.2 JTS nem igazán megy, de tankolni annál sűrűbben kell. A 3.2 V6 sajnos már nem a rĂ©gi 147-ben, 156-ban GT-ben megszokott brutál motor, valami más, valami Ăşjabb, de valahogy nem az igazi. MorgĂłs 5 hengeres, gurgulázĂł dĂzel ez, igazi Ă©lmĂ©nyautĂł! 2-4 ezres fordulat között, akár 4.800-ig már-már egy V6-os Ă©rzetĂ©t kelti! ImádnivalĂł! Kár, hogy nem pörög 8.000-ig. :-) Hátul a nĂ©gy kipofogĂł nem csak szĂ©p, de a dobok jĂł hangolásával Ă©s a motor hangjával Ă©lmĂ©nyszámba megy. Feledteti a mindennapok gondjait, kikapcsol, ellazĂt.... csak trafipax ne legyen! :-)Reggel, a hidegben az alapjárat kissĂ© kopogĂłs hangja nem igazán illĂ©k az autĂł karakterĂ©hez, de hát kit Ă©rdekel, Ă©n bent ĂĽlök Ă©s Ă©lvezem az olasz tervezĂ©s Ă©s belsĹ‘ tĂ©r összhangját Ă©s a bĹ‘r kellemes illatát. Ez a tĂ©r rĂłlam szĂłl, nekem terveztĂ©k, Ă©rtem, a vezetőért kĂ©szĂĽlt. A vezetĹ‘ mögĂ© nem fĂ©r el senki, talán csak láb nĂ©lkĂĽl. Az utas oldalon kĂ©nyelmes Ă©s fejedelmi a hely, az ĂĽlĂ©sek tartása kiválĂł. Hátul az anyĂłs oldalon maximium egy 160cm-es csinos hölgy fĂ©r el, vagy egy gyerek, de gyerekĂĽlĂ©s nem! Kár volt ĂĽlĂ©st betenni. :-) De ez nem egy taxi, kit Ă©rdekelnek az utasok, vezetĂ©sre teremtett jĂłszág! :-) A csomagtĂ©r kiválĂł, jĂłl pakolhatĂł, öblös. Picit nehĂ©z a brutális hátfalon átemelni a bĹ‘röndöt. A szĂ©p hátsĂłnak ára van. A sĂalagĂşt jĂłl használhatĂł, kĂ©t pár lĂ©c pont befĂ©r. Egy pohártartĂł nĂ©ha jĂłl jönne, de nincs, illetve a hűtött könyöktámasz rekeszĂ©be egy ĂĽdĂtĹ‘s doboz berakhatĂł. Gondolom a tervezĹ‘k szerint a szerpentĂnek Ă©lvezetes kanyargása közben Ăşgy is kirepĂĽlt volna a kávĂ©s pohár. :-) Az autĂł picit nehĂ©z (bár ez már a könnyĂtett verziĂł: 1575 kg), Ăgy a városban 9,5-10,5 lilert fogyaszt, a számĂtĂłgĂ©p szerint akár 11-et is, de csal kb fĂ©l litert felfelĂ© (városi forgalmon nem az Agárdi fĹ‘utat gondolom, hanem a Budapesti ácsorgĂł 1-es után 2-es Ă©s 1-es Ă©s...). AutĂłpályán igen dinamikus tempĂłban 9 litert, autóúton "kellemesen" kocsikázva 6,5-7,5 literrel elmegy. Sajnos az Ă©n lábam igen nehĂ©z... Brutális orra láttán a pályán mindenki a kĂĽlsĹ‘ sávba hĂşzĂłdik. :-) Egy igazi Gran Turismo, csak Ă©lvezni lehet. MĂ©rt adatok szerint gyárilag a teljesĂtmĂ©nye 205,9 LE Ă©s 445 NM a nyomatĂ©k. A fĂ©k szuper, a 330 mm-es fĂ©ktárcsák a Brembo fĂ©kekkel a lassĂtásnál nĂ©lkĂĽlözhetetlenek Ă©s igen hatásosak! :-) Én imádtam Ă©s csak ajánlani tudom a 2008-as facelift-es változatokat!
Hibalista
- Csomagtérnél a hátfalnál a zárat takaró műanyag elem letört, garanciában cserélték. Hátsó sárvédőkön az átlátszó kavicsvédő fólia besárgult, garanciában cserélték. Bőr ülésen apró hibák (repedések), garanciában cserélték.
Ăšjra tĂ©li kerekeken, a gyári 17-es felnik, picit megbolondĂtva :-)
Sajnos nem volt zökkenĹ‘mentes a csere. A mobil gumiszerviz segĂtsĂ©gĂ©t kĂ©rtem, gondolva a sorbanállás elkerĂĽlĂ©sĂ©re, de sajnos megbántam. VĂ©gĂĽl a leejtett felni fĂ©nyezĂ©sĂ©nek tortĂşrájával zárult az ingergazdag csere....! :-)
Az autó a kerékcsere után úgy viselkedett, mint amit megültettek és legalább 19-es kerekeket kapott, igen csak romlott az utazási komfort?!... És nem!! Csak a "figyelmes" gumis 3,5 Bar nyomásra fújta a gumikat, mint egy teherautónál!!! Erre már nem is tudok mit mondani! :-)
Most beállĂtottam a nyomást Ă©s Ăşjra a rĂ©gi a járgány a maga komfortos mindennapjaival! :-))
Télen is imádnivaló! :-)
Szééép! :-)






2010.10.09-én remek időben részt vettünk az évadzáró találkozón, most Kalocsán. :-)












17 Alfa társaságában újra értelmeztem a vezetés alapjait! :-) Hasznos volt! :-) Ajánlom mindenkinek! :-)








Kis túrázás, persze autóval, kis kultúra némi sétával, laktató ebéd, újabb kilóméterek és a végcél ismét Badacsony! :-)












Bazsi kitartásának köszönhetĹ‘en Ăşjra látĂłkörömbe kerĂĽlt a "rĂ©gi" acĂ©lkĂ©kesszĂĽrkĂ©sezĂĽstös GT(m)! :-) JĂł Ăşjra látni Ă©s jĂł kezekben tudni! :-)) MĂ©g mindĂg gyönyörű!!






V. Szegedi Alfa Romeo Találkozó
Gratulálunk a szervezőknek! Jól éreztük magunkat! Megint! Szép idő, Alfák..... finom ebéd, jó társaság!








Megjárattuk a pályák ördögĂ©t. Trogirig jutottunk, hazafelĂ© nĂ©mi kitĂ©rĹ‘vel Ă©s városnĂ©zĂ©ssel. SikerĂĽlt elcsĂpnĂĽnk egy Giulietta bemutatĂłt is. :-))











