Tagok >> ☻SKULL☻ >> 156 1.9 JTD >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:428B Blu Cosmo Metal
sikerült beszereznem egy SW-ből való nagyon világos szürke momo bőrülés szettet ajtó és B oszlop kárpittal, nagyon jó alapotban Petya 2.4 - től. Maga a beszerelés is elég könnyen ment, gondolok itt a hátsó ülésekre mivel az SW hátsó ülései külömböznek azoktól amik benvoltak az autóban. Szerintem az SW ülései jobban néznek ki, ezért is kerültek be az autóba. Ha már új bőrülés akkor a sracok is kapjanak valami extrát ne csak az apu, ezért kaptak Ferrari gyerekülést és ülőlapot.
Mióta slovákiában bevezették az eurót azóta nagyon megnőtt a bírságok magassága, egyszerűen átvették a fejlet nyugati országok mércéjét (érdekes a fizetések magasságát nem befojásolta ez a nyugati mérce). Mivel a forgalmi engedélyeben az Alfámtól csak az alap acélfelnin lévő téli gumi mérete szerepel és a nyári szetté nem ezt orvosolnom kell ha nem akarok minden egyes igazoltatásnál minimum 60€ buntit fizetni, kopogjam le (kop, kop, kop) még nem fizettem büntit ez okból és nem is szeretnék. Szóval a Fiat SK-nál megrendeltem a bizonylatot arról hogy mely gumi méretek használhatóak az én Alfámon. Ennek a darab papírnak az ára 66€ + 2.5€ posta költség volt. Most már csak be kell iratnom a méreteket a forgalmiba.
Az eredeti motorvédő nagyon ramaty volt, hiányoztak bizonyos részei és a felfogatása sem volt 100%. Már nem lehetet bisztonságosan felrakni úgy a helyére hogy ne keljen attól félni hogy esetleg elszál és okoz valami gubancot ami nem hiányzik nekem sem és másnak sem. Sikerült rendelnem egyet nagyon jó áron (a szálits díjja egybel volt 38.19€) és a héten meg is jött. A legközelebbi alkalommal fel is kerül a helyére.
Bekerült az új szerzemény ami egy Parrot RKi-8400 bluetooth fejegység. Eltávolítható előlap forgatható gombbal és numerikus billentyűzettel, 2.4"-os TFT színes kijelző - 262 144 szín, AM/FM rádió RDS kijelzéssel, Teljesítmény 4 × 50 W MOSFET erősítő, Multi audió rendszer, Bluetooth kompatibilitás, SD/MMC kártya elhelyezés, USB bemenet, iPod és iPhone kompatibilitás, stb.
Ha már a xenonok végett szét volt szedve az autó eleje akkor már kicseréltem egypár alkatrészt amelyeket már korábban beszereztem
- kuplung munkahenger + fékfolyadék
- első lökhárító tartó jobb és bal
- hűttőfolyadék kiegyenlítő tartály
- és néhány vezetéken kellet pótolni a szigetelő szalagot
És végül a beltérben is kicseréltem a légbeömlőket és a belső kilincsnél lévő műanyag boritásokat is olyanokra amelyeken van króm a szélén.
Sikerült vennem gyári GTA projektoros xenon lámpát (D2S, 6000k, 35W) Peet156SW cartárstól nagyon jó áron. Nagy meglepődésemre ezek a lámpák fel voltak szerelve egykét extrával mint pl. bekapcsolásnál fel és le billennek majd beveszik a pozíciót úgy mint ha gyárilag lennének az autóban, aztán még van beszerelve mindegyik lámpához kondenzátor ami tartalékol ármat arra az időre amikor át vannak kapcsolva reflektorra hogy a xenon izzók ne maradjanak áram nélkül vagy a villantás idején. Ehez természetesen lett felszerelve fényszórómosó rendszer is, amit Whiteskull-tól és falcokc-tól vásároltam. Szerencsére az autó tartalmazta az ehez szügséges vezeték köteget is. Hogy a rendszer teljes legyen még be kellett szereznem egy időzítő relét és egy km óra nullázót amin nincs rajta a a fényszóró magasság álitó kerék, mert nálunk a pékek egy gyanúsan xenonos autónál azzal kezdik a vizsgálódást hogy megnézik van e ez a kerék merthogy a gyárilag szerelt xenonoknál ez nincs, mivel ezt a műveletet az elektronika végzi el. E mellé még került a refibe is xenon (H1, 6000k, 55W) aminek a vezetékei nem a kupakon keresztül lettek bevezetve hanem a lámpatest alján hogy a pékek ezen se akadjanak el és a ködlámpákba is ment xenon (H1, 6000k, 35W) A fényszórómosó rendszerhez még anyit hogy ez csak 2006-tól kötelező (EU-n belül) azokon az autókon amelyek gyárilag vannak szerelve xenonos fényszórókkal. Az öszes fényszórót saját kezűleg álitottam be mivel a munkahelyemen van erre alkalmas műszer , mert azért az is fontos hogy senkit ne vakítson ez a sok xenon fény :o)
Ma lecseréltem a relétartó konzolokat, eléggé zavart hogy csak úgy lógnak a relék a vezetékeken.
2009.07.10. lett meg a 10000 km. Cserélve lett a motorolaj az olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő és a pollenszűrő. Mivel tönkre ment a söfőr ülésben lévő szivacs és előttem ál a nyaralás egypár ezer kilamétere, ki lett ez is cserélve. A szélvédőmosó fúvóka is cserés lett mivel a nyolc lyukból csak haton jött a folyadék.
Már régebben ki akartam cserélni a kormányművet mert volt benne iszonyatos ropogás. Mivel a belső kormányösszekötő rudak cseréje sem oldotta meg a gondot, és bisztonságos közlekedés mindennél fontosabb úgy döntöttem hogy lecserélem egy vadi új gyári TRW-sre. A féltengelyek is kaptak új porvédőt és kenőzsír töltetet. Ki lettek cserélve az első stabilizátor rúd szilentjei is. A szerelést követte egy alapos lézeres fütómű álitás.