Tagok >> Hardy >> 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec >> Blog
- Típus:159 Fekete Párduc 2.0 Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero
Kezdődött úgy hogy kicseréltettem az olajszint jeladót, mert rosszalkodott. Ekkor vette észre Csöri, hogy folyik a víz. Kicsit örültem neki hogy végre tudom miért kell mindig tölteni bele egy keveset. Aztán nem voltam ennyire boldog, mert kiderült, hogy a szívósornál a vízbevezetésnél a gyári összeillesztés ment tönkre. Így szívósor csere kompletten. Ami jó hogy a MAP szenzortól kezdve minden rajta van az új alkatrészen is. Leszedni nem volt egyszerű, mert az EGR vízrendszerétől nem jött le, így azt is le kellett venni. Azt hittem, hogy tele lesz kokszal, de meglepetésemre viszonylag tiszta volt. Köszönhetően az előző tulajdonosnak Piritu-nak Egyedűl az EGR csöve ami a fójtószelep, vagy pillangószelep mögé van bevezetve volt koszos. De beszéljenek a képek magukért.
A szervíz mint mindig gyors, és tökéletes volt, de ezt szerintem itt már nem kell külön ecsetelni.
Mióta felraktam a telefonomra az ios 11-et nem igazán akart az autóval kommunikálni. Így gondoltam bár régóta halasztom a sok negatív tapasztalat miatt, frissíteni kéne. Elolvastam pár oldalt és nekiláttam elsőnek az 5.5 re frissíteni. Persze hogy nem sikerült. Aztán jobban belemerültem, és írták, hogy a réggebi autóknál kell elsőnek az 5.5 re. Azt hittem nekem régebbi autóm van. Hát nem nekem újabb van mint kiderült. Így jött az 5.6 ami simán felment. Ha már így belemerültem gondoltam mi lenne ha németűl karattyolna hozzám. Bár nem értem miért nem így beszélt hisz Piritu perfekt német. Nekiláttam és sikeresen felraktam a nyelvi frissítést is. Öröm és boldogság!
Nagyon régóta szerettem volna egy fajta 18 as felnit, mivel a toldatokhoz és a hátsó szárnyhoz szerintem jobban megy mint a 17. De vagy nem volt vagy nagyon drága. Végre mikor egy kis alkatrészért mentem az érdi bontóba, mert sikeresen eltörték a fülét, amit megint ajándékba kaptam, megkérdeztem, hátha van nekik....és volt. Ráadásul annyira olcsón és jó állapotban, hogy el se akartam hinni. Legszívesebben azonnal elvittem volna, de motoron sajnos nem tudtam :-)) Így másnap visszaküldtem érte valakit mivel nem értem rá, és nem akartam, hogy elvigye esetleg más.
Vettem rá Continental Premiumcontact 6 gumikat, mivel ez egy teljesen új széria és érdekes módon szinte olyan a mintája, mint a Sportcontact 5-nek, ami rajta volt. A méret természetesen gyári 235/45R18. Most viszont ahogy nézem lejjebb kéne rakni egy kicsit. Egy TI garnitúra rugó, vagy egy Eibach készlet lesz a vége szerintem.
A múltkori alkalommal mikor kötelező szervizen voltam kértem Csörit hogy pár dolgot szerezzen be nekem. Így megjött a 159 felirat. Ablaktörlők, direkt 159 specifikus, illetve kértem tőle még egy liter olajat, hogy legyen tartalékba, mert idegesít ha a csereperiódus vége felé egy kockát lemegy a szintjelzőm. Ami viszont meglepetés volt találkoztunk a Párduc volt első, és egyetlen tulajdonosával Piritu-val éppen a Spider volt szervizben. Sajnos siettem így csak pár szót váltottunk. De azért a szervizkönyvet megint elfelejtettem lepecsételtetni, így Várpalota határából visszafordultam, mert már két bejegyzés elmaradt.
Eltelt ismét 15.000 Km, így meglátogattuk a Csörgő szervizet. Olaj, szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és a gázolajszűrő is cserélve lett ismét. Mivel az NKH megmérte a fékolajamat, és már határon mozgott, illetve egyszer fel is forraltam, így az is cserélve lett. Rendeltem még hozzá egy 159 feliratot, illetve valami normális ablaktörlő lapátot. Ha megjön leugrok érte, meg pótolni kell a bejegyzéseket a szervizkönyvbe, mert ismét elfelejtettem elvinni. A szerviz gyors és hibátlan mint szokott lenni. De gondolom nem kell bemutatni senkinek.
Megelőző jellegű szervizen jártunk várpalotán a Csörgő szervizbe. Olyan alkatrészeket cseréltettem ki amik jól működnek, de ennyi km-vel már tönkre szoktak menni. A vákuumcső a DPF mellett még jó volt, teljesen hibátlan, de új lett. A nívó pálca tömítésénél viszont már izzadt kicsit. Az is cserélve lett. A generátor fel lett újítva. Bár kicsit furán néztek rám, és nem értették miért akarok egy jól működő generátort felújítatni, de megcsinálták. Cserélték a szabadonfutót is rajta. A váltóba is ki lett cserélve az olaj. Kapott egy kis Xado-t is. A szerviz gyors és pontos volt mint mindig.
Ma vittük a céges autókat műszakira. Így a sajátomat is átküldtem a soron. Semmi felkészülés semmi ellenőrzés előtte. Hibátlan az autó. A fólia nem volt feltüntetve sehol így azt beírták. Most minden tökéletes.
Kapott egy kis tuningot egy Novitec box formájában. Határozottan jobb lett. Jobban gyorsul rugalmasabb és kevesebbet eszik ahogy nézem.
Már lassan egy éve hordtam a kesztyűtartóban a szintjelzőt. A kocsival egy időbe vettem. Sok blogot megnéztem hogyan kell. Aztán nekiláttam. Persze a lökhárítót nem tudtam levenni a toldat miatt. Így kellett rá fúrni egy lyukat. Aztán mikor levettem akkor láttam hogy az én tartályom sokkal kisebb mint amit idáig láttam ráadásul helye sincs a jeladónak. De a vezetek legalább ott van. Így fúrtam a tartályba egy lyukat a jeladónak. Annyi előnye van így én állítottam be a szintet mikor jelezzen. Csináltam egy proxi rendezést mert nem akart működni. Aztán utána jó lett. Ha tudtam volna hogy létezik nagyobb tartály vettem volna azért hozza.
Meg ha már le lett véve a lökhárító beállítottam a bal elejét a lámpánál, mert mindig kibújt a sarkánál az a pici pöcök aminek pont az lett volna a feladata, hogy a helyén tartsa a lökhárítót. Most végre jól áll.