Tagok >> Hardy >> 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec >> Blog
- Típus:159 Fekete Párduc 2.0 Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero
Csörinél jártam..kétszer...Nem azért mert valami nem sikerült jól, hanem mert elnéztem a naptárat egy nappal. Ráadásul visszafelé nekiállt riasztani a telefonom. Megnéztem mit akar ennyire. "Figyelem, holnap Csöri szerviz". Időben szólt :-)
Kötelező dolgok lettek cserélve. Természetesen gyárira. Amúgy minden rendben. Ha minden jól megy 5000 Múlva vezérlés csere.
Felkerültek a nyári gumik. Télre kell venni újakat sajnos, kettőt mindenképpen.
Elkészült az egy hete kiszerelt első ülések háta. Végre nem lógnak a zsebek, de ami a lényeg, és ami miatt az egész kiszerelésre került, van az autóban a bal oldalon is deréktámasz, ami talán sose volt benne. Sokkal kényelmesebb így a vezetés.
Mikor megvettem egyből feltűnt, hogy a deréktámasz nem igazán jó az autóba, illetve nincs is. Gondoltam ez ilyen sajnos. Csak dísz rajta a gomb. Aztán a hétvégén ültem többet a jobb oldalon, mivel a Fiam vezetett had gyakoroljon. Dunaújváros Halász csárda, aztán desszert Érd Pataki cukrászda. Ott működött rendesen, egész kényelmes volt a másikhoz viszonyítva.
Az ülés hátulján lévő zsebeket Piritu kicsit kitágította, ami engem zavart, tervbe volt a javítása.
Közbe megjelent a telephelyen egy ismerősünk aki éppen a társam nem éppen mai Jaguárját újra bőrözi elejétől a végéig. Így adott volt a dolog. Ha kiszedem megcsinálja, illetve megnézte, menthetetlen mivel ez nem bőr, ahogy az ülések 90 százaléka sajnos. Csak az ülő, illetve hátfelület az, minden más műbőr vagy szövetbőr. Így újra bőrözi az egészet.
A kiszerelése kb. 1 perc, és így fény derült a deréktámasz hibájára, ami szerintem soha nem is működött, mivel a bovden nem volt a helyén. Kiugrani meg nem tud, mivel a berakásához 4 kéz, 3 csavarhúzó reszelő meg 1,5 kg-os kalapács kellett.
Most működik rendesen. A jövő hét elejére elvileg készen lesz a hátlap is.
Már korábban lecseréltem a belső világítás panelt a tolatóradar kapcsolója miatt, de mivel volt rajta csomagtérnyitó gomb így azt is be kellett kötnöm ha már van akkor működjön.
Olyan megoldás kellett, ami egy negatív impulzus hatására összezárja a csomagtérnyitó emblémánál lévő vezetékeket, illetve az onnan párhuzamosan lehozottakat. Így egy relével oldottam meg. Elöl a világítás panelnél be kellett kötni egy vezetéket, mivel az már hiányzott a kapcsoló hiánya miatt. Ezt az egy szálat hoztam hátra a reléhez. Így a gomb megnyomásával kap a relé vezérlő áramköre egy testet, és összekapcsolja a csomagtérnyitó emblémáról lehozott két vezetéket ami a 30 illetve a 87-es lábra van kötve. A pozitívat meg a biztosítéktablából egy plusz hely kialakításával és persze egy biztosíték beiktatásával kapja.
Gondoltam ki kéne cserélni a szervóolajat, mert még nem volt. Az tartott vissza, hogy nem tudtam hogyan eresszem le az összes olajat belőle. Aztán Pityukoma blogja és Ő maga is segített. Mondta nagy tölcsért használjak mert hamar kimegy belőle az olaj. Kicsi nem jó! Mivel tölcsérem nem volt nagy, így az öntözőkanna feláldozta magát a szerelés oltárán.Összeraktam ahogy nála láttam, de én egyedül csináltam. A kannába beleraktam 1 liter olajat a visszafolyó ágba beletoltam a hosszabbítást 10-15 cm hosszan. Gondoltam rá kéne rakni a bilincset is, de lusta voltam, mi baj történhet. Így nem tettem!
Ami ezután jött azt ahogy Angelo Provolone mondta: " Persze, hogy tudtam, de nem sejtettem". Elindítottam az autót. A hamar kimegy belőle az olaj azt jelentette, hogy a másodperc tört része alatt kiszívta az 1 liter olajat. Persze ami bemegy az ki is jön. A kifolyó ágon..., de mivel a cső leszűkül, így az olaj a csővel együtt jött. Rögtön elmorzsoltam pár könnycseppet a szemem sarkába, aztán mikor megláttam a motorteret, hangos zokogásba kezdtem :-).
Ezek után felraktam a bilincset, és folytattam az átömlesztést. Most már több sikerrel.
Aztán, bár nem vagyok híve, de elmentem egy motormosásra.
Voltam a teherautó poroltóit hitelesíteni es megakadt a szemem egy remek kis készüléken. Ráadásul 89B-s. Így mivel fő a biztonság es a megelőzés beszerelésre került. Pont jó mivel sötétbe a lámpa a kioldó patentokat világítja meg.
A liesing cég engedélyezte a Novitec elemek felszerelését, de ha kell akkor írassam be a forgalmiba. Gondoltam utána járok a dolgoknak. Három helyen három ellentétes információt kaptam. Aztán személyesen bementem a Fejér megyei NKH-hoz. Elmondtam mi a gondom, meg hogy ellentétes információkat kapok sajnos. Mivel ők az illetékesek meg az országba a leg szigorúbbak így kérném a véleményüket.
Az ki van zárva hogy ellentétes információkat kapjak, felszerelni nem lehet csak ha igy hozom be kintről és honosítják. Ezt mondták. Ez ugye negatív diszkrimináció!
De hogy teljes legyen a nyugalmam menjünk be a főnökéhez, Ő úgyis beszél németül, a Novitec elemekhez meg TÜV papírt kaptam.
Főnök megnézte elolvasta. Nyugodtam rakjam fel semmi féle engedély műszaki vizsga nem kell hozzá. Illetve két kritériumnak kell megfelelni a szárnynak:
1. Nem lehet benne pótféklámpa, mivel abból kettő nem lehet a gyárit kikötni nem lehet.
2. Nem takarhatja a szárny a pótféklámpát.
Ezeknek ahogy nézi megfelel viszont a fólia a hátsó ablakon nem műszakivizsga kompatibilis hiába van e, meg műbizonylat. Ez bukás!
Sajnos igaza van, mert aki feltette, lefóliázta a pótféklámpa elött is! Úgy kellett volna ahogy én csináltattam az első autómnál!!!
Mivel ezek után nem akartam kötekedni így nem kérdeztem meg hogy hogyan is van ez a dolog az ellentétes információkkal.
Meg kiderült, hogy nem világít az egyik izzóm a lámpába. Ez orvosolva lett. Kicseréltem mind a tízet. A fóliát gondoltam hogy szabályos legyen kivágom a lámpa elött, de pont a közepén megy át egy fűtőszál, így annak kapáltak, ha a fóliát leszedem. Így maradtunk annyiban, hogy nem ide jövök műszaki vizsgára! :-)
Mivel a VAG kábel nem jó az 59 hez így eladtam és vettem egy ELM327 adaptert. Pont olyant mint Piritunak volt. Nem kellett vele semmit csinálni. Viszont a programom régi volt nem volt rajta a 2.0 159. Az új meg nem akart működni. De droberto segített. Így most mindent látok. Volt egy hőfokmerő hibakód még régről azt kitöröltem.
Végre volt egy kis időm és pár apróságot megcsináltam. Az első a motortérbe volt ami nagyon szépen fogalmazva zavarta a szemem. A rezgést hivatott csökkenteni gondolom. A feladatár ellátta de a kivitelezés ...hát hogy is mondjam...:-) hagy némi kívánnivalót magaután. A gázolajszűrő mögött egy Összehajtott papír zsebkendő volt begyűrve. Ezt egy lemez darabbal helyettesítettem, így merevíti a szűrő tartó házat.
A másik a kiegyenlítő tartály. Hozzá ért a tűzfalhoz, és így rezonált. Begyűrtek mögé valami műanyag szivacsot. Kapott 2-2 db fakötésű alátétet így előrébb került, és már nem ér hozzá.
A regisztrációs matricám is megjött. Kicsit arrébb lett rakva mert szerintem nagyon bent volt, és zavart.
Aztán amire nem tudok magyarázatot az a csomagtér világítás. Azt hittem az 56 után rájönnek hogy valami nem kerek, de nem sikerült megoldani a feladatot. Ha felnyitom a pótkerék fedelét akkor nem látok semmit mert eltakarom a lámpát. Matathatok a tök sötétbe. Érdekes mert az SW-nél viszont van egy rakás világítás a csomagtérbe. Így adott volt a feladat, hogy márkahűek maradjunk az SW-től kölcsönöztünk egyet. Ráadásul kapcsolható így csak akkor világít ha bekapcsolom, nem terhelve a csomagtér világítás kapcsolóját feleslegesen. Valamint hogy tovább kíméljem kapnak a lámpák ledes izzót.