Mindössze két napig lehettem felhőtlenül boldog.
Tegnap hazaértünk a szervizből.
Pityu problémáiról tudtam, azaz fel voltam világosítva, amiket a jellemzőknél taglaltam.
Következő időszakban várhatóan egy akkumulátorba kell beruháznom, de ezzel persze nincs is gond, vele jár.
Viszont....................................
Már a megtekintés napján, mikor először beültem a kormány mögé, megkérdeztem a tulajt, miért rezonál az egész ülés, ha alapjáraton jár az autó.
- Nem tudom, ez mindig ilyen volt, én csak azt tudom hol kell tankolni meg olajat utántölteni - jött a válasz.
- Rendben - válaszoltam -, de ez nem megszokott normális jelenség.
Szerviz észrevétele:
A motor hidegen nem rendesen dolgozik. De azt mondtam a szerelőnek, ez nem akkora probléma, hisz érdekes módon eddigi benzines autóimat is mindig járattam kicsit télen, pár percig, s aztán nem is volt gond.
Következő: motor alapjárati fordulatszáma 1000, a mutató sehova nem ugrál. Mégis, az egész autó remeg, rezonál, ha a kezemet a motorháztetőre teszem, ott érződik a legjobban. Számomra ez nagyon kellemetlen, ez egyáltalán nem megszokott a korábbi autójaimból.
Szerviz javaslata: vigyem vissza Pityut, még nem irattam át :-S
De ezt nem akarom, az autó teljesen szervizelve, megfelelő km-rel, éppen az elvárásaimnak megfelelő.
Másik lehetőség: vigyem el Pityut Alfa Romeo szervizbe, egy diagnosztikára, hátha találnak valamit. És ha nem?!
Vérző szívvel búcsúztam el Lucifertől, aki donor lett, lelke egy nagyobb tesóba fog átszállni, keresés folyamatban.
Kerékcsere, elmúlt a nyár. Felszerelésre került a tavalyi Infinity garnitúra.
A szivargyújtó is elért a csere című fejezethez.
Nem tartott sokáig. Lucifer szereti ha foglalkoznak vele. Beépítésre került az újabb ventillátor-kapcsoló, ezúttal fém változatba. Remélhetőleg tovább fog működni, mint elődje, amely kb. 6 hétig üzemelt.
Lucifer átesett végre egy nagytakarításon, mosás utáni éjjel persze csapadék volt. 1 óra alatt sikerült kicserélnem egy tompított izzót, miután a foglalat el volt görbülve. Keréknyomás, olajszint ell. Mehetünk haza.
Mint kiderült, a hűtőventilátornak nem volt kontaktja, nem kapcsolt be 90 fok felett (amit meg nem is tudtam ellenőrizni, mert a jeladóm sem volt jó :-S ). Mivel nem sikerült a hibát megtalálni, beépítésre került egy kis kapcsoló a műszerfal bal oldalába, amivel, ha a jeladó közel 90fokot mutat, kézzel el tudom indítani a ventit. Laikus észre sem veszi hogy nem alapfelszereltség az Alfa Romeoban a kapcsoló....
Lucifer hazatért, félig-meddig meggyógyulva. Kicserélésre került a hengerfej-tömítés, az összes kis vízcsatorna be volt dugulva, amik ki lettek tisztítva. Mivel az olajban is víz volt, olajcsere szintén megtörtént. A nívópálca-tartó is kicserélésre került, el volt törve. Ami nincs kész: a hűtőventilátorom nem kapcsol be, + még klímám sem tökéletes, ezek jövő héten kerülnek ellenőrzésre. Hőmérséklet jeladó új beépítve. Nyári papucsok fent.