Wikicica - főkép
>> EseményAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2011-12-11

Mindössze két napig lehettem felhőtlenül boldog.
Tegnap hazaértünk a szervizből.
Pityu problémáiról tudtam, azaz fel voltam világosítva, amiket a jellemzőknél taglaltam.
Következő időszakban várhatóan egy akkumulátorba kell beruháznom, de ezzel persze nincs is gond, vele jár.

Viszont....................................
Már a megtekintés napján, mikor először beültem a kormány mögé, megkérdeztem a tulajt, miért rezonál az egész ülés, ha alapjáraton jár az autó.
- Nem tudom, ez mindig ilyen volt, én csak azt tudom hol kell tankolni meg olajat utántölteni - jött a válasz.
- Rendben - válaszoltam -, de ez nem megszokott normális jelenség.
Szerviz észrevétele:
A motor hidegen nem rendesen dolgozik. De azt mondtam a szerelőnek, ez nem akkora probléma, hisz érdekes módon eddigi benzines autóimat is mindig járattam kicsit télen, pár percig, s aztán nem is volt gond.
Következő: motor alapjárati fordulatszáma 1000, a mutató sehova nem ugrál. Mégis, az egész autó remeg, rezonál, ha a kezemet a motorháztetőre teszem, ott érződik a legjobban. Számomra ez nagyon kellemetlen, ez egyáltalán nem megszokott a korábbi autójaimból.
Szerviz javaslata: vigyem vissza Pityut, még nem irattam át :-S
De ezt nem akarom, az autó teljesen szervizelve, megfelelő km-rel, éppen az elvárásaimnak megfelelő.
Másik lehetőség: vigyem el Pityut Alfa Romeo szervizbe, egy diagnosztikára, hátha találnak valamit. És ha nem?!

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2011-12-09

Pityu az átiratás előtt átvizsgáláson van.

 
>> EseményAlfa 156 SW 2,0 JTS // 2011-12-08

Pityu mától az enyém.

 
>> EseményAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-11-28

Vérző szívvel búcsúztam el Lucifertől, aki donor lett, lelke egy nagyobb tesóba fog átszállni, keresés folyamatban.

 
>> SzervizAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-11-07

Kerékcsere, elmúlt a nyár. Felszerelésre került a tavalyi Infinity garnitúra.
A szivargyújtó is elért a csere című fejezethez.

 
>> SzervizAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-10-21

Nem tartott sokáig. Lucifer szereti ha foglalkoznak vele. Beépítésre került az újabb ventillátor-kapcsoló, ezúttal fém változatba. Remélhetőleg tovább fog működni, mint elődje, amely kb. 6 hétig üzemelt.

 
>> SzervizAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-09-14

Lucifer átesett végre egy nagytakarításon, mosás utáni éjjel persze csapadék volt. 1 óra alatt sikerült kicserélnem egy tompított izzót, miután a foglalat el volt görbülve. Keréknyomás, olajszint ell. Mehetünk haza.

 
>> EseményAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-08-25

Lucifer megélte a 180ezredik km-t.

 
>> SzervizAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-05-29

Mint kiderült, a hűtőventilátornak nem volt kontaktja, nem kapcsolt be 90 fok felett (amit meg nem is tudtam ellenőrizni, mert a jeladóm sem volt jó :-S ). Mivel nem sikerült a hibát megtalálni, beépítésre került egy kis kapcsoló a műszerfal bal oldalába, amivel, ha a jeladó közel 90fokot mutat, kézzel el tudom indítani a ventit. Laikus észre sem veszi hogy nem alapfelszereltség az Alfa Romeoban a kapcsoló....

 
>> SzervizAlfa 156 1,8 TS 16V // 2011-05-07

Lucifer hazatért, félig-meddig meggyógyulva. Kicserélésre került a hengerfej-tömítés, az összes kis vízcsatorna be volt dugulva, amik ki lettek tisztítva. Mivel az olajban is víz volt, olajcsere szintén megtörtént. A nívópálca-tartó is kicserélésre került, el volt törve. Ami nincs kész: a hűtőventilátorom nem kapcsol be, + még klímám sem tökéletes, ezek jövő héten kerülnek ellenőrzésre. Hőmérséklet jeladó új beépítve. Nyári papucsok fent.